ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΑΚΟΥΡΤΗ

Αναρτήσεις φιλολογικών εργασιών

Ελένη, Πρόλογος, 2η σκηνή (Φύλλα εργασίας)

Κάτω από: Ελένη Ευριπίδη | ΚΟΥΡΤΗ ΣΤΥΛΙΑΝΗ
Δευτέρα, 31 Οκτωβρίου 2022 10:17 μμ |

Στίχοι 83-192

1η ομάδα

  1. Από ποια πάροδο μπαίνει ο Τεύκρος στη σκηνή;
  2. Πώς φαντάζεστε το σκηνικό όπου βρίσκεται η Ελένη με τον Τεύκρο, σύμφωνα με τα στοιχεία που μας δίνει ο ποιητής;
  3. Πώς μπορεί να είναι ντυμένος (σκευή) ο Τεύκρος;
  4. Στο απόσπασμα αυτό γίνεται διάλογος μεταξύ της Ελένης και του Τεύκρου. Αν ήσασταν ο σκηνοθέτης, ποιες οδηγίες θα δίνατε στους υποκριτές που υποδύονται τους δύο ήρωες (κινήσεις, τόνος της φωνής);
  5. Τα δύο πρόσωπα, καθώς διαλέγονται, ζητούν και δίνουν πληροφορίες, εκφράζουν τα συναισθήματά τους ή τις απόψεις τους, με τη μορφή σύντομων διαλόγων ή στιχομυθίας*.

Α. Να εντοπίσεις σημεία του κειμένου όπου κυριαρχεί η γρήγορη εναλλαγή των λόγων (στιχομυθία).

Β. Ποια συναισθήματα σου προκαλεί ως θεατή/αναγνώστη αυτή η μορφή διαλόγου;

2η ομάδα

  1. Ποιες πληροφορίες μεταφέρει ο Τεύκρος; Συμπληρώστε τον παρακάτω πίνακα αναφέροντας αυτές τις πληροφορίες:
Για την Τροία  
Για τους Έλληνες  

 

Για την Ελένη  

 

Για την οικογένειά της  

 

  1. Γιατί ανάμεσα σε τόσους ομηρικούς ήρωες επιλέγεται ένας νικητής αυτού του πολέμου και μάλιστα ο Τεύκρος.
  2.  Διακρίνεις κάποια κοινά στοιχεία στη ζωή και στις περιπέτειες της Ελένης και του Τεύκρου;

3η ομάδα

  1. Να ηθογραφήσετε την Ελένη (χαρακτήρας, συναισθηματική κατάσταση) και τον Τεύκρο.
  2. Να εντοπίσετε στο κείμενο στοιχεία από τη ζωή του Τεύκρου που δείχνουν την τραγικότητά του.

4η ομάδα

  1. Να εντοπίσετε τα σημεία του κειμένου που δείχνουν την αντίθεση ανάμεσα στο «είναι» και το «φαίνεσθαι».
  2. τραγική ειρωνεία*: ένα από τα πρόσωπα του δράµατος ή και όλοι οι ήρωες αγνοούν την αλήθεια που γνωρίζουν οι θεατές, οπότε και τα λόγια τους δεν έχουν το ίδιο νόηµα για όλους. Μπορείς να εντοπίσεις παραδείγµατα τραγικής ειρωνείας στο διάλογο Τεύκρου-Ελένης;
  1. Την κούρσεψα, µα πάω κι εγώ χαµένος, αναφωνεί ο Τεύκρος, ένας από τους πολεµιστές/νικητές του Tρωικού πολέµου, παρουσιάζοντας έτσι τον πόλεµο όχι στην ηρωική-επική του διάσταση αλλά ως αιτία συµφορών. Να σχολιάσετε τη φράση αυτή λαμβάνοντας υπόψη το ιστορικό πλαίσιο της τραγωδίας

Εργασία

  1. Πώς επηρεάζει η σκηνή με τον Τεύκρο την τραγική θέση της Ελένης;
  2. Ποια είναι η λειτουργία του Προλόγου ως προς:

Α. την εξέλιξη της δράσης,       Β. τα θέματα που θα θιγούν στο δράμα.

 

« Προηγούμενη ΣελίδαΕπόμενη Σελίδα: »