ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΑΚΟΥΡΤΗ

Αναρτήσεις φιλολογικών εργασιών

“Η εσχάτη των ποινών”

Κάτω από: λογοτεχνία Β Γυμνασίου | ΚΟΥΡΤΗ ΣΤΥΛΙΑΝΗ
Παρασκευή, 19 Σεπτεμβρίου 2014 7:15 μμ |

Βιογραφικό

Ο Νίκος Χουλιαράς γεννήθηκε τον Οκτώβριο του 1940 στα Γιάννενα. Είναι απόφοιτος της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών και θεωρείται ένας από τους σημαντικότερους σύγχρονους ζωγράφους. Κατά το χρονικό διάστημα 1965-1970 ασχολήθηκε με τη μουσική. Έγραψε πολλά τραγούδια-που τα τραγούδησε ο ίδιος, καθώς και άλλοι γνωστοί τραγουδιστές-με μεγάλη επιτυχία. Ήταν επίσης, ο πρώτος που έκανε διασκευές σε δημοτικά τραγούδια και παρουσίασε τα ηπειρώτικα στο κοινό της Αθήνας. Από το 1962 μέχρι και σήμερα γράφει και δημοσιεύει, κατά καιρούς, σε διάφορα περιοδικά ποιήματα, πεζά, καθώς και κείμενα για τη ζωγραφική. Διηγήματά του έχουν μεταφραστεί στα γαλλικά, τα ιταλικά, τα αγγλικά, τα σουηδικά και τα γερμανικά, ενώ έχουν εκδοθεί στα γαλλικά από τον εκδοτικό οίκο Hatier η συλλογή διηγημάτων “Το Μπακακόκ” και τα μυθιστορήματα “Ο Λούσιας” και “Ζωή την άλλη φορά”. Διηγήματά του έχουν μεταφερθεί στην τηλεόραση, ενώ “Ο Λούσιας” έγινε τηλεοπτική σειρά που μεταδόθηκε από την ΕΤ-1 το 1989. Είναι μέλος της Εταιρείας Συγγραφέων.   (πηγή, ΕΚΕΒΙ)

Ανάλυση κειμένου

  • ΘΕΜΑ: ο αποκλεισμός του μικρού Δαμιανού από το διεθνές ματς της Αντιπάρου  και η  εκδίκησή του απέναντι στην ομάδα του
  • ΤΟΠΟΣ: η Αντίπαρος και συγκεκριμένα το γήπεδο
  • ΧΡΟΝΟΣ: καλοκαίρι.
  • ΕΝΟΤΗΤΕΣ:

α) «δεν…γείτονες»: το μεγάλο όνειρο του Δαμιανού.

β) «Άς…Αυγούστου»: τα απογευματινά ματς μεταξύ ντόπιων και ξένων

γ) «Το ίδιο….την ώρα» : ο αποκλεισμός του Δαμιανού από τον αγώνα

δ) « Στο μεταξύ..διαλύουν»: το ισόπαλο αποτέλεσμα

ε) «Ο Δαμιανός….Σταυρού»: Η εκδίκηση του Δαμιανού

ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΗΡΩΑ: α)πάθος για το ποδόσφαιρο και ικανότητα  β)διάθεση προβολής  γ)αντιμετωπίζει  με σοβαρότητα το ματς αντίθετα με μεγάλους δ)απογοήτευση λόγω της απόρριψης, ένταση, θυμός, εκδίκηση ε) άγρια χαρά μετά την εκδίκηση

ΑΝΘΡΩΠΟΓΕΩΓΡΑΦΙΑ ΝΗΣΙΟΥ: κοσμοπολίτικος χαρακτήρας από ντόπιους και τουρίστες

ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΑΓΩΝΑ:  α)ΑΠΟ ΜΕΓΑΛΟΥΣ: διασκέδαση και χαλάρωση από τις έγνοιες της ημέρας.

β)ΑΠΟ ΠΑΙΔΙ: Πάθος και λαχτάρα , σοβαρότητα.

ΑΦΗΓΗΤΗΣ: τριτοπρόσωπος, παντογνώστης, σε ορισμένα σημεία γίνεται πρωτοπρόσωπος = ομοδιηγητικός

ΑΦΗΓΗΜΑΤΙΚΟΙ ΤΡΟΠΟΙ:

1. αφήγηση σε γ’ πρόσωπο

2. σε κάποια σημεία μιλά με το “εγώ” και εμφανίζεται ως απλός παρατηρητής

3. περιγραφή

ΓΛΩΣΣΑ: απλή δημοτική, καθημερινή με ποδοσφαιρική ορολογία

ΎΦΟΣ: ανάλαφρο και χιουμοριστικό ως και ειρωνικό

ΕΚΦΡΑΣΤΙΚΑ ΜΕΣΑ: παρομοιώσεις “σαν σκυλί”,  μεταφορές”το γήπεδο είναι όλη η ζωή του”

ΙΔΕΕΣ: Η σημασία  των ομαδικών αθλημάτων για την ικανοποίηση εσωτερικής ανάγκης για προβολή και αναγνώριση ατομικών ικανοτήτων, ποδόσφαιρο ως μέσο σύσφιξης φιλικών σχέσεων, ψυχολογία παιδιού και συνέπειες απόρριψης, παιδική φαντασία ως μέσο εκτόνωσης απωθημένων επιθυμιών και απογοητεύσεων

ΡΟΛΟΣ ΜΙΚΡΗΣ  ΡΟΥΜΑΝΑΣ:  στην Αντίπαρο ζουν όχι μόνο ξένοι που διασκεδάζουν αλλά και που εργάζονται

ΔΙΕΘΝΗ ΣΤΟΙΧΕΙΑ: κοσμοπολιτισμός, πολλές εθνικότητες τουριστών , φιλόξενη διάθεση,  εργασία ξένων(ρουμάνα)

 

 

 



Δεν υπάρχουν σχόλια

Χωρίς σχόλια ακόμα.

RSS κανάλι για τα σχόλια του άρθρου.