ΚΑΡΔΑΜΙΤΣΗΣ ΣΠΥΡΟΣ blog

Just another Blogs.sch.gr site

ΟΜΑΔΑ ΘΑΛΗ

Η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία διοργανώνει κάθε έτος τέσσερις Πανελλήνιους Μαθητικούς Διαγωνισμούς. Ο σκοπός των διαγωνισμών της ΕΜΕ είναι η διάδοση και καλλιέργεια της Μαθηματικής σκέψης, η ανάδειξη νέων μαθηματικών ταλέντων και η προώθησή τους στα πλαίσια των καθιερωμένων Διεθνών Μαθηματικών Διαγωνισμών. Οι τέσσερις αυτοί διαγωνισμοί χαρακτηρίζονται με τα ονόματα :

“ΘΑΛΗΣ”, “ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ” , “ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ” και ΠΡΟΚΡΙΜΑΤΙΚΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ


Ο πρώτος διαγωνισμός “ΘΑΛΗΣ” θα διεξαχθεί το Σάββατο 19 Νοεμβρίου 2011. Έχουν δικαίωμα να λάβουν μέρος μαθητές όλων των τάξεων των Λυκείων και των Β και Γ τάξεων των Γυμνασίων της χώρας. Τα θέματα του διαγωνισμού είναι διαφορετικά για κάθε τάξη. Ανάλογα με το βαθμό δυσκολίας των θεμάτων και του ορισμού του αριθμού των επιτυχόντων προσδιορίζεται ο βαθμός που ορίζεται ως βάση για κάθε τάξη από τα μέλη της επιτροπής διαγωνισμών της ΕΜΕ. Σχετικός πίνακας επιτυχόντων ανακοινώνεται από την επιτροπή διαγωνισμών της ΕΜΕ.

Το σχολείο μας θα συμμετέχει στον διαγωνισμό του «ΘΑΛΗΣ», για το σκοπό αυτό όποιος ενδιαφέρεται να λάβει μέρος να δηλώσει συμμετοχή στο γραφείο. Επίσης θα διεξαχθούν μαθήματα προετοιμασίας για τον διαγωνισμό όπου η παρακολούθησή τους είναι προαιρετική.

Εξεταστέα ύλη για τον πρώτο διαγωνισμό “ΘΑΛΗΣ” για κάθε τάξη είναι η διδακτέα ύλη όλων των προηγουμένων τάξεων σύμφωνα με το αναλυτικό πρόγραμμα κάθε τάξης του Π.Ι. για τα Μαθηματικά. Οι παραπάνω διαγωνισμοί έχουν σκοπό να στελεχώσουν την Εθνική ομάδα μαθηματικών της χώρας μας που θα συμμετάσχει στην Ολυμπιάδα των μαθηματικών καθώς και στην αντίστοιχη Βαλκανιάδα καθώς και στους Μεσογειακούς αγώνες που θα γίνουν φέτος στην Ισπανία.

Επιπλέον σας ενημερώνουμε ότι:  Τα μετάλλια ανοίγουν τις πόρτες στη Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Τα μέλη των Εθνικών Ομάδων των Μαθηματικών που κατακτούν μετάλλια στους Διεθνείς Μαθηματικούς Διαγωνισμούς (Βαλκανιάδες, Ολυμπιάδες) να εγγράφονται καθ’ υπέρβαση του αριθμού των εισακτέων σε όλα τα Πανεπιστημιακά Τμήματα όπου τα μαθηματικά εξετάζονται ως μάθημα κατεύθυνσης σύμφωνα με την Ελληνική Νομοθεσία (ΦΕΚ 267/20-11-2003).

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ

Προτάσεις ερευνητικών εργασιών

1η πρόταση ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

«ΟΙ ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ»

Επιλογή θέματος, τίτλου και κατάρτιση σχεδίου:

Δέσποινα Δούκα (Φιλόλογος)

Συνεπιβλέπουσα: Αυγουστάτου Ελισσάβετ (Κοινωνιολόγος)

H Ερευνητική εργασία συνδυάζει δύο θεματικούς κύκλους, «Ανθρωπιστικές και Κοινωνικές Επιστήμες» και «Τέχνη και Πολιτισμός».

ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΑΙΤΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ

Η εργασία αυτή έχει σκοπό να εξετάσει τη σύνδεση των διαπροσωπικών σχέσεων σε 4 τομείς (οικογενειακή σχέση, φιλική σχέση, ερωτική σχέση, σχέση διδάσκοντα-διδασκόμενου) με τις αναζητήσεις της εφηβικής ηλικίας. Οδηγός στην προσπάθειά σας θα είναι τα υπάρχοντα βιβλία της Έκθεσης-Έκφρασης των τριών τάξεων του Λυκείου και τα αρχαία κείμενα, όπως η Αντιγόνη του Σοφοκλή, που διδάσκεται στη Β΄ Λυκείου.

Σκοπός σας είναι να κατανοήσετε, την επιστημονική και βιωματική προσέγγιση αλλά και την καλλιτεχνική έκφραση πάνω σε ένα «ευαίσθητο» θέμα που ίσως σας απασχολεί. Επιπλέον, οι παράμετροι λογοτεχνίας, τέχνης, θεολογίας και κοινωνιολογίας από την αρχαιότητα έως τις μέρες μας, της χημείας και βιολογίας, που εμπλέκονται στη συγκεκριμένη διεπιστημονική προσέγγιση, θα ανανεώσει το ενδιαφέρον σας για τα εν λόγω μαθήματα.

Παράλληλα, θα εξοικειωθείτε  περαιτέρω με την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση και θα διδαχθείτε τη μεθοδολογία μελέτης της βιβλιογραφίας και καταγραφής σημειώσεων – την οποία υποδεικνύει ήδη ως χρησιμότατη το υπάρχον βιβλίο της «Έκθεσης-Έκφρασης» της Β΄ Λυκείου, αλλά και η ενότητα για τις «Ερευνητικές εργασίες» της Γ΄ Λυκείου, παρόλο που δεν διδάσκεται στο σχολείο.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Το γεγονός ότι το ως άνω θέμα και τα υποθέματά του είναι πολύπτυχα, προσφέρει τις ακόλουθες δυνατότητες:

  • Να κατανεμηθούν στα δύο τετράμηνα (ενασχόληση με δύο υποθέματα στο Α΄ τετράμηνο και με δύο υποθέματα στο Β΄- ομαδοποίηση των μικρό – ομάδων ανά δύο).
  • Να αποτελέσουν, και τα 4 μαζί , αντικείμενο του project B΄ τετραμήνου, όπου, βεβαίως, θα εξετάζονται άλλες πλευρές τους.
  • Να τεθεί, ως project Β΄ τετραμήνου, η ενδελεχής μελέτη ενός από αυτά.

2η πρόταση ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

«ΑΡΧΑΙΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΙ ΚΑΙ Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΟΥΣ ΣΤΑ ΣΗΜΕΡΙΝΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ»

Επιλογή θέματος, τίτλου και κατάρτιση σχεδίου:

Καρδαμίτσης Σπύρος (Μαθηματικός)

Νικολοπούλου Μαρία (Φιλόλογος)

H Ερευνητική εργασία ανήκει στο θεματικό κύκλο, «Μαθηματικά, Φυσικές Επιστήμες και Τεχνολογία»

ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΑΙΤΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ

Βασικές προϋποθέσεις για να επιλέξετε την παραπάνω ερευνητική εργασία είναι:

  • Το ενδιαφέρον για το θέμα και η περιέργεια να γνωρίσετε τους μεγάλους Έλληνες μαθηματικούς και το πώς συνέβαλαν με τις μαθηματικές τους ανακαλύψεις στην επίλυση σημερινών προβλημάτων.
  • Απλή χρήση του Η/Υ και γνώση του «περιήγησης» στο Διαδίκτυο.
  • Να έχετε στην κατοχή σας φορητό ηλεκτρονικό υπολογιστή (προαιρετικά).

Mε αυτή την εργασία θα αναδείξετε τη συμβολή των Ελλήνων στην ανάπτυξη ενός κλάδου της επιστήμης, των μαθηματικών. Με την συμμετοχή σας σε αυτή την ερευνητική εργασία, θα μάθετε ότι οι Αρχαίοι Έλληνες ήταν από τους πρώτους που ασχολήθηκαν με τα μαθηματικά και άφησαν το στίγμα τους στην παγκόσμια ιστορία των μαθηματικών. Επιπλέον θα γνωρίσετε πως τα μαθηματικά τους, βοήθησαν την ανθρωπότητα να εξελιχθεί και να λύσει ορισμένα από τα σημερινά της προβλήματα. Είναι ευκαιρία να γνωρίσετε τα μαθηματικά επιτεύγματα του Ευκλείδη, του Πυθαγόρα και άλλων αρχαίων Ελλήνων και να προσδιορίσετε την συμβολή τους σε σύγχρονα προβλήματα. Επιπλέον η έρευνα θα σας βοηθήσει να μάθετε τις απόψεις των σύγχρονων Ελλήνων (συμμαθητών , γονέων , φίλων ) για τους μεγάλους Έλληνες που μεγαλούργησαν μελετώντας τη μαθηματική επιστήμη.

3η πρόταση ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

  • «ΤΟ ΧΡΗΜΑ: Έννοια και διαδρομή. Η ΠΟΡΕΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΤΟΥ ΧΡΗΜΑΤΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΡΧΑΙΟΥΣ ΧΡΟΝΟΥΣ ΩΣ ΤΟ ΕΥΡΩ»

Επιλογή θέματος, τίτλου και κατάρτιση σχεδίου:

ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΥ ΜΑΡΙΑ (Οικονομολόγος)

H Ερευνητική εργασία ανήκει στο θεματικό κύκλο, «Ανθρωπιστικές και Κοινωνικές Επιστήμες »

  • Με την επιλογή αυτής της εργασίας έχετε τη δυνατότητα να ενεργοποιήσετε  τη σκέψη ,τη κρίση,  και τη δημιουργικότητά σας.
  • Να προβληματιστείτε για την έννοια του χρήματος.
  • Να συλλέξετε πληροφορίες για οικονομικά θέματα και προβλήματα που αφορούν τη ζωή όλων μας.
  • Να διερευνήσετε αντικείμενα μαθημάτων  που θα διδαχθείτε στις επόμενες τάξεις του Λυκείου.
  • Λόγω της πολυπλοκότητας του θέματος και για να υπάρξει εμβάθυνση σε αυτό, η εργασία θα διαρκέσει όλη τη σχολική χρονιά.

4η πρόταση ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

  • «Θρησκείες και η θεωρία της εξέλιξης»

Επιλογή θέματος, τίτλου και κατάρτιση σχεδίου:

Ποντίδας Κωνσταντίνος (Βιολόγος) – Οικονομέα Σταυρούλα (Θεολόγος)

H Ερευνητική εργασία ανήκει στο θεματικό κύκλο, «Ανθρωπιστικές και Κοινωνικές Επιστήμες »

Οι μαθητές/τριες που θα επιλέξουν αυτό το θέμα θα ασχοληθούν:

Α) Με την θεωρία της εξέλιξης των ειδών του Δαρβίνου.

Β) Θα αντιμετωπίσουν την θεωρία της εξέλιξης από την πλευρά της Βιολογίας.

Γ) Επιπλέον θα αντιμετωπίσουν την θεωρία από το πρίσμα των βασικών θρησκειών της ανθρωπότητας (Χριστιανισμός, Ισλαμισμός κ.α.)


Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων