web εργαλεία στην εκπαίδευση

WEB 2.O

Η χρήση του διαδικτύου εξαπλώνεται ολοένα και περισσότερο στις ανθρώπινες δραστηριότητες. Μέχρι και πριν από λίγα χρόνια όλοι γνωρίζαμε το web 1.0. Η εξέλιξή του όμως τα τελευταία χρόνια είναι ραγδαία με συνέπεια αυτό να μετονομαστεί σε web 2.0. Η φράση Web 2.0 αναφέρθηκε για πρώτη φορά το 2004 κατά τη διάρκεια ενός συνεδρίου μεταξύ της O’Reilly Media [O’Reilly, 2005] και της MediaLive International, όπου προτάθηκαν ιδέες για τη βελτίωση και την αναβάθμιση του παγκόσμιου ιστού. Το Web 2.0 είναι μια φράση που εφευρέθηκε για να περιγράψει μια προτεινόμενη δεύτερη γενιά υπηρεσιών οι οποίες βασίζονται στο διαδίκτυο – όπως ιστοτόποι κοινωνικής δικτύωσης, wiki, εργαλεία επικοινωνίας, και folksonomies, που δίνουν έμφαση στην ηλεκτρονική επικοινωνία και ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ των χρηστών. Στην πραγματικότητα ο όρος Web 2.0, χρησιμοποιείται, για να περιγράψει τη δεύτερη γενιά υπηρεσιών διαδικτύου που εστιάζει στη δυνατότητα των χρηστών να διαμοιράζονται πληροφορίες και να συνεργάζονται online. Εδώ χρησιμοποιούμε το διαδίκτυο, για να «τρέξει» το λογισμικό και τις υπηρεσίες, και όχι «πάνω» στον προσωπικό μας υπολογιστή. 

1)  Οι εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης – κοινωνικά δίκτυα

  • Οι πιο διαδεδομένες είναι το facebook και το https://blogs.sch.grtwitter. Η κεντρική ιδέα των εφαρμογών είναι η άμεση διασύνδεση μεταξύ των χρηστών τους.
  • Οι χρήστες μπορούν να ανταλλάξουν μηνύματα, αρχεία και να επικοινωνούν σε πραγματικό χρόνο.
  • Στην εκπαίδευση μπορούν να διαδραματίσουν και διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο.
  • Μέσω αυτών δίνεται η δυνατότητα στους μαθητές και τους γονείς να επικοινωνούν με το σχολείο ή τους καθηγητές οποιαδήποτε στιγμή.
  • Επίσης, γίνονται ενημερώσεις σχετικά με εργασίες, σημαντικά γεγονότα που συμβαίνουν στο σχολείο έτσι ώστε όλοι οι φορείς να είναι ενήμεροι.

 

2)  Ιστολόγια – Blogs.

Τα ιστολόγια είναι κατά κάποιο τρόπο webpages στην πραγματικότητα διαδικτυακά ημερολόγια στα οποία μπορεί ο δημιουργός τους αλλά και οι viewers εφόσον τους επιτρέπεται να καταχωρούν τις απόψεις τους ή να ανεβάζουν ηλεκτρονικό υλικο. Το υλικό αυτό μπορεί να είναι άρθρα, φωτογραφίες, video, εργασίες κ.τ.λ. και παρουσιάζεται στο blog κατά χρονολογική σειρά έτσι, ώστε οι πιο πρόσφατες αναρτήσεις να εμφανίζονται πρώτες. Τα Blogs συνήθως είναι δωρεάν υπηρεσίες, σε μερικές περιπτώσεις όμως ο δημιουργός τους πληρώνει ένα μικρό αντίτιμο προκειμένου να εξασφαλίσει περισσότερο χώρο για τις αναρτήσεις του. Η χρησιμότητα των blogs είναι πολύ σημαντική, αφού δεν είναι λίγοι πλέον οι εκπαιδευτικοί που έχουν προσωπικά ιστολόγια όπου μοιράζονται εκπαιδευτικό υλικό και εμπειρίες διδασκαλίας, έχουν χρήσιμα διδακτικά εργαλεία, σχολιάζουν τα τεκταινόμενα στον εκπαιδευτικό χώρο, έχουν άμεση επαφή με τους μαθητές τους μέσω τον αναρτήσεων,

μοιράζονται και σχολιάζουν συνδέσμους που είναι σχετικοί με το αντικείμενο διδασκαλίας τους. Επίσης δίνεται η δυνατότητα στους μαθητές να αναρτούν τις εργασίες τους και ό,τι άλλο σχετίζεται με τη διδασκαλία του μαθήματος.

 

3)  Dropbox – Διαμοιρασμός αρχείων

Το Dropbox είναι μια εφαρμογή αποθηκευτικού νέφους (cloud) ή με άλλα λόγια μια υπηρεσία που επιτρέπει την αποθήκευση, τον συγχρονισμό και την κοινή χρήση αρχείων μεταξύ διαφορετικών συσκευών (προσωπικός υπολογιστής, tablet, κινητό τηλφωνο) που ο χρήστης έχει επιλέξει να συνδέσει στο λογαριασμό του. Επί της ουσίας το Dropbox είναι ένα εργαλείο αποθήκευσης και διαχείρισης προσωπικών -και όχι μόνο- αρχείων στο διαδίκτυο. Σ΄αυτό μπορούμε να ανεβάσουμε δωρεάν τις εργασίες μας, τις σημειώσεις, τα ηλεκτρονικά βιβλία, τα βίντεο και οποιοδήποτε άλλο αρχείο επιθυμούμε, έχοντας πρόσβαση σε αυτά διαδικτυακά. Μια άκρως σημαντική δυνατότητα που προσφέρει το Dropbox είναι ότι επιτρέπει το διαμοιρασμό καταλόγων με αρχεία μεταξύ διαφορετικών λογαριασμών (χρηστών). Έτσι π.χ. όταν κάποιος μαθητής δημιουργήσει έναν υποκατάλογο με δικά του αρχεία στο δικό του χώρο μπορεί τα μοιραστεί τα αρχεία αυτά με τους εκπαιδευτικούς και τους συμμαθητές του. Οποιαδήποτε αλλαγή κάνει κάποιος σε αυτό το φάκελο, θα είναι θεατή σε όλους. Άρα, μπορούν να προσθέσουν, να διαγράψουν, να ενημερώσουν, να τροποιποιήσουν και οι υπόλοιποι οποιαδήποτε αρχεία στο συγκεκριμένο φάκελο. Με τον τρόπο αυτό λειτουργεί ως ένας κοινός χώρος διαχείρισης αρχείων μεταξύ διαφορετικών χρηστών.

 

4. Virtual class (Εικονική τάξη) – Edoboard.  

Το Edoboard είναι μια δωρεάν διαδικτυακή πλατφόρμα ηλεκτρονικών μαθημάτων, η οποία χρησιμοποιείται  για διαδικτυακή διδασκαλία, αλλά και για συνεδρίες, ομιλίες και τηλεδιασκέψεις με βίντεο και ήχο. Το μόνο που χρειάζεται κανείς για να συμμετάσχει σ’ αυτή την «εικονική τάξη» είναι η ύπαρξη ενός μικροφώνου και μίας web κάμερας. Διαθέτει ένα διαμοιραζόμενο πίνακα για όλους τους χρήστες (τον κύριο έλεγχο του όμως τον έχει ο διαχειριστής), ο οποίος χρησιμοποιείται για τις εκπαιδευτικές παρουσιάσεις. Με τη χρήση του Edoboard ο εκπαιδευτικός μπορεί να επικοινωνήσει με τους μαθητές του σε πραγματικό χρόνο προκειμένου να δώσει εξηγήσεις σε τυχόν απορίες τους.

Συνέχεια

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο web εργαλεία στην εκπαίδευση

ΣΗΦΟΣΤΡΑΤΟΥΔΑΚΗ ΓΕΩΡΓΙΑ

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΣΗΦΟΣΤΡΑΤΟΥΔΑΚΗ ΓΕΩΡΓΙΑ

Καλημέρα κόσμε!

Καλωσήρθατε στο Blogs.sch.gr. Αυτό είναι το πρώτο σας άρθρο. Αλλάξτε το ή διαγράψτε το και αρχίστε το “Ιστολογείν”!

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | 1 σχόλιο