ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ 2011 – 2012

ΓΙΑΤΡΟΙ ΧΩΡΙΣ ΣΥΝΟΡΑ

Ομάδα των Γιατρών Χωρίς Σύνορα επισκέφτηκε την πόλη μας για πρώτη φορά  και την Πέμπτη 24 Νοεμβρίου 2011 βρεθήκαμε μαζί τους! Για την πραγματοποίηση της συνάντησης συνεργαστήκαμε με την Ένωση Πολιτιστικών Συλλόγων Καρδίτσας.

ΤΡΙΚΑΛΑ: ΒΑΡΟΥΣΙ – ΜΥΛΟΣ ΤΩΝ ΞΩΤΙΚΩΝ

Την Τρίτη 20 Δεκεμβρίου 2011 επισκεφτήκαμε την πόλη των Τρικάλων μαζί με τους συμμαθητές/τριές μας από τις τρεις μεγαλύτερες τάξεις του σχολείου μας. Πρώτα επισκεφτήκαμε το Βαρούσι, την παλιά συνοικία της πόλης των Τρικάλων. Η επίσκεψη αυτή έγινε με αφορμή το εκπαιδευτικό πρόγραμμα Οίκαδε της Τράπεζας Κύπρου που έχει ως θέμα: “Η γειτονιά που θα ήθελα”. Στη συνέχεια ανεβήκαμε στο Φρούριο, που δεσπόζει στην κορυφή ενός λόφου της πόλης. Το μεσημεράκι επισκεφτήκαμε το Μύλο των Ξωτικών! Αξέχαστη εμπειρία!

ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΟ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟ ΔΕΝΤΡΟ

Παραμονές των Χριστουγέννων μετά από συνεννόηση με το Δήμο Καρδίτσας και την Ένωση Πολιτιστικών Συλλόγων Ν. Καρδίτσας, στολίσαμε το χριστουγεννιάτικο δέντρο μας στο χώρο της Αγοράς της πόλης. Το χριστουγεννιάτικο αυτό δέντρο στολίστηκε με ανακυκλώσιμα υλικά που φέραμε από τα σπίτια μας. Είναι το πρώτο οικολογικό χριστουγεννιάτικο δέντρο της Καρδίτσας! Επισκεφτήκαμε επίσης τα εργαστήρια του Δήμου Καρδίτσας.

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΜΟΥΖΑΚΙΟΥ

Την Τετάρτη 22 Φεβρουαρίου τα δύο τμήματα της πέμπτης τάξης του σχολείου μας, επισκεφτήκαμε το Περιβαλλοντικό Κέντρο Μουζακίου στο πλαίσιο υλοποίησης του περιβαλλοντικού μας προγράμματος:

«ΕΝΕΡΓΕΙΑ – ΑΝΘΡΩΠΟΣ – ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ».

Η παιδαγωγική ομάδα του κέντρου μας καλωσόρισε, μας ξενάγησε στις εγκαταστάσεις του και μας ενημέρωσε για τον τρόπο λειτουργίας του.

Στη συνέχεια ασχοληθήκαμε με δραστηριότητες σχετικές με το πρόγραμμά μας, όπως: την προέλευση της ενέργειας, το ρόλο που διαδραματίζει στη ζωή, τις διάφορες μορφές της, τη χρήση της ενέργειας παλιά και σήμερα αλλά και τις επιπτώσεις από τη χρήση αυτής, πώς μπορεί το σπίτι μας να γίνει λιγότερο ενεργοβόρο και   προτείναμε λύσεις για την εξοικονόμηση της ενέργειας.

Στο τέλος χωριστήκαμε σε ομάδες και καθεμία παρουσίασε με το δικό της τρόπο το  ενεργειακό της αποτύπωμα.

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΘΕΑΤΡΟ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ – ΚΥΡΙΑΚΗ 11 ΜΑΡΤΙΟΥ 2012

Σε συνεργασία με την Ένωση Πολιτιστικών Συλλόγων Καρδίτσας αναλάβαμε μαζί με την Ε΄1 τάξη του σχολείου μας να παρουσιάσουμε στο Δημοτικό Κινηματοθέατρο Καρδίτσας εκδήλωση αφιερωμένη στην απελευθέρωση της πόλης από τις δυνάμεις της Κατοχής το έτος 1943. Το θέμα της εκδήλωσης ήταν: “Καρδίτσα – Η πρώτη ελεύθερη πόλη της Ευρώπης”.                                                                                                                      Την εκδήλωση τίμησαν πλήθος Καρδιτσιωτών και ο δήμαρχος κ. Παπαλός.

ΤΟ ΚΥΝΗΓΙ ΤΟΥ ΚΡΥΜΜΕΝΟΥ ΘΗΣΑΥΡΟΥ

Το πρωί της Τετάρτης 14 Μαρτίου 2012 στην κεντρική πλατεία της Καρδίτσας η τάξη μας μαζί με την Ε΄1 τάξη του σχολείου μας και την Δ3 τάξη του 13ου Δημοτικού Σχολείου Καρδίτσας, συμμετείχε σε ένα πρωτότυπο και διασκεδαστικό δρώμενο με θέμα “Το παιχνίδι των Γρίφων”. Χωριστήκαμε σε ομάδες και κάθε ομάδα έπρεπε να λύσει κάποιο γρίφο για να ανακαλύψει το “θησαυρό της”. Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με αυτοσχεδιασμό με την βοήθεια της κ. Σύλβιας Σινάνη και του κ. Βαγγέλη Γκαραβέλου.    Η δράση αυτή ήταν ενταγμένη στις παράλληλες εκδηλώσεις του 28ου Φεστιβάλ Ερασιτεχνικού Θεάτρου Καρδίτσας και πραγματοποιήθηκε με τη συνεργασία της Οργανωτικής Επιτροπής του φεστιβάλ.

ΝΑΟΣ ΤΟΥ ΑΠΟΛΛΩΝΑ – ΛΙΜΝΗ ΠΛΑΣΤΗΡΑ

Την Πέμπτη 29 Μαρτίου 2012 πήγαμε εκδρομή τα δύο τμήματα της Ε΄τάξης και τα δύο τμήματα της Δ΄τάξης του σχολείου μας.                                                                      Ξεκινήσαμε το πρωί με λεοφωρείο με πρώτο προορισμό το ναό του Απόλλωνα, 10 χμ. από την Καρδίτσα. Κατόπιν για τις ανάγκες του περιβαλλοντικού προγράμματος “Ενέργεια – Άνθρωπος – Περιβάλλον” που υλοποιούμε φέτος επισκεφτήκαμε την αναρυθμιστική λίμνη, τα διυλιστήρια, το υδροηλεκτρικό εργοστάσιο και  τη Λίμνη Πλαστήρα. Εκεί αφιερώσαμε και τον περισσότερο χρόνο. Επισκεφτήκαμε κάποια σημεία που είχαν για εμάς το μεγαλύτερο ενδιαφέρον και τέλος φτάσαμε στο φράγμα της λίμνης όπου χωριστήκαμε σε ομάδες και αξιολογήσαμε τα αποτελέσματα της επίσκεψης.                   Στη συνέχεια: Φάγαμε σε μια υπέροχη ταβέρνα κοντά στο φράγμα, παίξαμε χιονοπόλεμο και κατά τις  4 το απόγευμα επιστρέψαμε.

5Η ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ

Η εκδήλωση διοργανώθηκε από το Εργαστηριακό Κέντρο Φυσικών
Επιστημών(Ε.Κ.Φ.Ε.) Καρδίτσας, τη Σχολική Σύμβουλο των Φυσικών Επιστημών και το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Μουζακίου με την υποστήριξη των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Καρδίτσας. Η τάξη μας φυσικά συμμετείχε στην εκδήλωση αυτή για τις φυσικές επιστήμες – ή πιο απλά στο πανηγύρι των φυσικών επιστημών μαζί με το Ε΄1 και τα δύο τμήματα της έκτης τάξης. Εμείς τα δύο τμήματα της Ε΄τάξης παρουσιάσαμε τα εξής πειράματα:

ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ ΥΔΡΟΣΤΑΤΙΚΗΣ ΠΙΕΣΗΣ                                                                                    1ος διδακτικός στόχος: Να διαπιστώσουμε  ότι τα σώματα βυθίζονται ή επιπλέουν σε ένα υγρό,ανάλογα με τις πυκνότητες τους.                                                                                    Υλικά: Τρία γυάλινα δοχεία, τρία αυγά, νερό, αλάτι.                                                                 Στο πρώτο δοχείο βάζουμε νερό και το αυγό βυθίζεται. Στο δεύτερο δοχείο βάζουμε νερό με λίγες κουταλιές αλάτι και το αυγό επιπλέει. Στο τρίτο δοχείο κάνουμε το ίδιο πείραμα με το δεύτερο δοχείο, αλλά στη συνέχεια ρίχνουμε νερό και βλέπουμε σιγά σιγά το αυγό να βυθίζεται. Σταματάμε να ρίχνουμε νερό όταν το αυγό βρίσκεται στη μέση για να μη βυθιστεί όπως το πρώτο.                                                                                                                2ος διδακτικός στόχος: Να διαπιστώσουμε ότι η ελεύθερη επιφάνεια του υγρού, σε όλα τα συγκοινωνούντα δοχεία, βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο.                                                         Υλικά: Δύο διάφανα πλαστικά δοχεία , λάστιχο, πώμα                                                       Κόβουμε τους πάτους των μπουκαλιών και τα συνδέουμε με το λάστιχο εφαρμόζοντας κατάλληλο πώμα ώστε να μη χύνεται νερό. Ρίχνουμε νερό στο ένα δοχείο και διαπιστώνουμε πως η στάθμη και στα δυο είναι στο ίδιο επίπεδο. Το κάνουμε επίσης και με ειδικό γυάλινο δοχείο εργαστηρίου συγκοινωνούντων δοχείων. (Κάναμε επίσης και μια παραλλαγή του πειράματος αυτού για να δείξουμε γιατί τα υδραγωγεία πρέπει να βρίσκονται σε ψηλότερο σημείο από το σπίτι μας.)                                                                   3ος διδακτικός στόχος: Να διαπιστώσουμε ότι τα υγρά λόγω του βάρους τους δημιουργούν πίεση η οποία αυξάνεται όσο μεγαλώνει το βάθος του υγρού.                           Υλικά: Πλαστικό διάφανο δοχείο, νερό, καρφί.                                                           Βρίσκουμε ένα δοχείο μακρόστενο και το κάνουμε με το καρφί τρύπες σε 3-4 διαφορετικά υψομετρικά σημεία. Παρατηρούμε ότι το νερό από την τελευταία τρύπα πετάγεται πιο μακριά, ενώ από την πάνω πιο λίγο.

ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΙΚΗΣ ΠΙΕΣΗΣ                                                                               1ος διδακτικός στόχος: Να διαπιστώσουμε τη διαστολή – συστολή αερίων σε σχέση με την πίεση που ασκούν σε κάθε περίπτωση.                                                                                Υλικά: Διάφανο γυάλινο μπουκάλι με φαρδύ στόμιο, ξεφλουδισμένο καλά βρασμένο αυγό, νερό παγωμένο, αναπτήρας.                                                                                   Βάζουμε 10 ml νερό μέσα στο μπουκάλι και το ζεσταίνουμε μέχρι το νερό να βράσει. Τοποθετούμε το αυγό στο στόμιο. Το βάζουμε μέσα σε λεκάνη με παγωμένο νερό και παρατηρούμε το αυγό να πέφτει σιγά σιγά μέσα. Αντίθετα αν ζεστάνουμε το μπουκάλι έχοντας τοποθετήσει το αυγό στο λαιμό του μπουκαλιού το ξαναβγάζουμε.                      2ος διδακτικός στόχος: Να διαπιστώσουμε ότι ο αέρας λόγω του βάρους του προκαλεί πίεση.                                                                                                                                         Υλικά: Εφημερίδες, λεπτές μακριές ξύλινες πήχες, σφυρί.                                       Απλώνουμε τα φύλλα μιας εφημερίδας σε μια έδρα  και περνάμε από κάτω τη μισή ξύλινη πήχη. Πατάμε τα φύλλα για να φύγει ο αέρας. Χτυπάμε δυνατά με το σφυρί την ξύλινη πήχη και τη βλέπουμε να σπάει χωρίς οι εφημερίδες να αναπηδήσουν.               Υλικά: Βεντούζα μεγάλη που χρησιμοποιούν οι υδραυλικοί για ξεβούλωμα νεροχύτη. Πιέζουμε τη βεντούζα στην επιφάνεια ενός θρανίου. Παρατηρούμε πως προσπαθώντας να πάρουμε τη βεντούζα σηκώνουμε και το θρανίο. Για να την ξεκολλήσουμε από το θρανίο, τη σηκώνουμε λίγο στο πλάι για να μπει αέρας ανάμεσα σε αυτή και το θρανίο.

Αφήστε μια απάντηση