Μονάδες επιφάνειας

ΜΕΤΑΤΡΟΠΕΣ ΜΟΝΑΔΩΝ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑΣmonades epifaneiasΜονάδες επιφάνειας
1 τ.μ. = 100 τ.δεκ.=10.000 τ.εκ.=1.000.000 τ.χιλ.

ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ: Κατασκευή τετραγωνικού μέτρου με ξύλα και χαρτί: Είναι μια ευχάριστή πρακτική κατασκευή για να εμπεδώσουν καλύτερα οι μαθητές την έννοια του τετραγωνικού μέτρου και του τετραγωνικού δεκατόμετρου.

ΓΝΩΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ: Μαθηματικά (Μονάδες μήκους και επιφάνειας) & Εικαστικά (χειροτεχνία, ζωγραφική).

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΟΦΕΛΟΣ: Οι μαθητές κατασκευάζουν, δημιουργούν, χαίρονται, και ταυτόχρονα κατανοούν και εμπεδώνουν καλύτερα στην πράξη την έννοια και τη χρησιμότητα των μονάδων επιφάνειας.

Κατασκευή τετραγωνικού μέτρου με 100 τετραγωνικά δεκατόμετρα

1. Αγοράσαμε 4 ξύλινα πηχάκια μήκους 1μ. και πάχους 5εκ. Χ 5εκ. Ζητήσαμε από τον ξυλουργό να μας κόψει τις άκρες τους σε γωνία 45ο για να τα ενώσουμε.
2. Τα ενώσαμε στις άκρες (με τη βοήθεια του δασκάλου μας) με καρφωτικό και κόλλα και φτιάξαμε ένα ξύλινο τετραγωνικό μέτρο.
3. Πήραμε χαρτί του μέτρου μήκους 120 εκ. και χρησιμοποιώντας χάρακα μήκους 1μ. σχεδιάσαμε ένα τετράγωνο πλευράς 1μ. (αφήνοντας να περισσέψουν δεξιά και αριστερά από 10 εκ. χαρτί).
4. Σημαδέψαμε κάθε πλευρά του με κουκκίδες ανά 10 εκ.
5. Με το χάρακα και το μολύβι χαράξαμε οριζόντιες και κάθετες ευθείες γραμμές και δημιουργήσαμε 100 τετραγωνάκια πλευράς 10 εκ. το καθένα, δηλαδή 100 τετραγωνικά δεκατόμετρα.
6. Κολλήσαμε προσωρινά με χαρτοταινία στον τοίχο της τάξης το χάρτινο τετραγωνικό μας μέτρο.
7. Σε λευκά χαρτιά Α4 σχεδιάσαμε τετραγωνικά δεκατόμετρα και βγάλαμε όσες φωτοτυπίες χρειάστηκε για να έχουμε 100 τετραγωνικά δεκατόμετρα.
8. Μοιράσαμε μεταξύ μας τα 100 τ. δεκ. Κάθε παιδί ζωγράφισε πάνω σ’ αυτά ωραίες ζωγραφιές και τα έκοψε με το ψαλιδάκι του.
9. Κολλήσαμε στο χάρτινο τετραγωνικό μέτρο που ήταν στον τοίχο τα τετραγωνικά δεκατόμετρα που ζωγραφίσαμε. Έτσι δημιουργήθηκε μια ζωγραφική σύνθεση 1 τ.μ. με την εικαστική έμπνευση όλων των παιδιών της τάξης και του δασκάλου.
10. Αποκολλήσαμε από τον τοίχο το χάρτινο τετραγωνικό μέτρο και το τοποθετήσαμε πάνω στο ξύλινο τετραγωνικό μέτρο. Έτσι δημιουργήσαμε ένα σταθερό ξύλινο τετραγωνικό μέτρο με χάρτινη επιφάνεια που στο εσωτερικό της φαίνονται τα 100 τετραγωνικά δεκατόμετρα. Το χαρτί των 10 εκ. που περίσσεψε στο πλάι, το τυλίξαμε και το πιάσαμε με πινέζες στο πίσω μέρος του ξύλου για να κρατιέται καλύτερα.
11. Στις πλευρές του ξύλινου τετραγωνικού μέτρου βάλαμε ανά 10 εκ. χρωματιστές πινέζες για να ξεχωρίζουν καλύτερα τα τετραγωνικά δεκατόμετρα.
12. Με το τετραγωνικό μέτρο που κατασκευάσαμε μετρήσαμε διάφορες επιφάνειες στην τάξη μας, μεγαλύτερες από 1 τ.μ. όπως τοίχοι, πόρτα, πάτωμα, πίνακας κλπ. Για επιφάνειες μικρότερες από 1 τ.μ. όπως τετράδια, βιβλία, θρανίο κλπ., αφού διαπιστώσαμε ότι το τετραγωνικό μέτρο είναι ακατάλληλο για τη μέτρησή τους (λόγω μεγέθους), χρησιμοποιήσαμε τετραγωνικά δεκατόμετρα και τετραγωνικά εκατοστόμετρα.

Ιδού τα αποτελέσματα:

PC162501 - Αντίγραφο - Αντίγραφο

tm2

1 τετραγωνικό μέτρο

Προσπαθήστε κι εσείς παιδιά. Με τη βοήθεια του δασκάλου σας μπορείτε να φτιάξετε ένα πολύ ωραίο τετραγωνικό μέτρο. Θα μάθετε τις μονάδες επιφάνειας, θα δημιουργήσετε, θα νιώσετε τη χαρά της ζωγραφικής και της ομαδικής δουλειάς και θα διακοσμήσετε την τάξη σας με μια ωραία ζωγραφική σύνθεση.

Καλή επιτυχία!
Οι μαθητές και ο δάσκαλος της Ε΄ τάξης.