ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ BLOG

Η ΑΝΑΓΚΗ ΕΙΡΗΝΕΥΣΕΩΣ ΣΤΟΝ ΑΝΤΙΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚOΝ ΑΓΩΝΑ

Κάτω από: Θεολογία (Ορθόδοξη) καί ΖωήΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ στις 4:41 μμ στο Τρίτη, 4 Απριλίου, 2017

nouvelle

Σε λίγη ώρα ξεκινάει στην Θεσσαλονίκη η ημερίδα για την καταδίκη τοῦ οικουμενισμοῦ και τῆς «συνόδου» τῆς Κρήτης. Η ξαφνική αποχώρηση από την ημερίδα εχθές τῶν πατέρων Θ. Ζήση, Ν. Μανώλη, Α. Αγγελακοπούλου και Φ. Βεζύνια σχετίζεται με την διαφωνία που προέκυψε την τελευταία στιγμή στο θέμα τῆς εφαρμογῆς τῆς ακρίβειας ή/και τῆς οικονομίας σχετικά με την μνημόνευση τῶν επισκόπων. Αναμένουμε λεπτομερή ενημέρωση για τις θέσεις/διαφωνίες στο θέμα αυτό.

Παραθέτουμε αποσπάσματα σχετικά με το θέμα τῆς διακοπῆς τοῦ μνημοσύνου από συνέντευξη που παρεχώρησε ο π. Σάββας Λαυρεώτης πρίν από 6 ημέρες. Θεωροῦμε τις προβαλλόμενες θέσεις σωστές μετά την ληστρική «Σύνοδο» τῆς Κρήτης, και ελπίζουμε αυτές να προβάλλονται στην αποψινή ημερίδα.

Νικόλαος Γ. Σαββόπουλος
θεολόγος

 

(0:44) π. Σάββας:… θα καταδικάσουμε, κλῆρος και λαός, τις αποφάσεις τῆς «Συνόδου» ότι δεν τις αποδεχόμαστε μια και ανέκαθεν το Σώμα τῆς Εκκλησίας ήταν αυτό που αποδεχόταν ή απέρριπτε τις Συνόδους που γινόταν στην Ορθόδοξη Εκκλησία, με σκοπό φυσικά όχι να γίνει απλῶς μια αναφορά και να πούμε ότι δεν συμφωνούμε με την «Σύνοδο» που έγινε και ότι δεν ακολουθούμε την «Σύνοδο» και ότι καταδικάζουμε τον Οικουμενισμό, αλλά να φτάσουμε στο δια ταύτα έτσι ώστε να ποῦμε ότι διακόπτουμε την κοινωνία με τους οικουμενιστές και με τους επισκόπους που δέχονται αυτή την «Σύνοδο».

Δημoσιογράφος: Άρα λοιπόν έχει, απ’ ότι καταλαβαίνουμε, στόχους αυτή εδώ η Σύναξη.

π. Σ.: Ακριβώς.

Δημ.: Βλέπουμε ότι υπάρχουν βέβαια και κάποιες αντιδράσεις δηλαδή υπάρχουν κάποιοι άνθρωποι οι οποίοι λένε ότι διαφωνούμε με την τακτική, βέβαια αυτά είναι πιο βαθειά και θα συζητηθούν μέσα στην Σύναξη δηλαδή με το πηγαίνουνε κάποιοι σε ναούς που μνημονεύονται οικουμενιστές επισκόπους ή να μην πηγαίνουμε κ.λπ. υπάρχει μία σύγχυση τα οποία προφανώς αυτά θα ξεκαθαριστοῦν μέσα σ’ αυτή την Σύναξη;

π. Σ.: Ακριβῶς αυτά όλα θα ξεκαθαριστούν και εμεῖς, αυτό που μας ενδιαφέρει είναι να γίνει η καταδίκη τῆς «Συνόδου» τῆς Κρήτης, καταδίκη τοῦ Οικουμενισμοῦ από κλῆρο και λαό, καταδίκη τοῦ Παγκοσμίου Συμβουλίου Εκκλησιῶν και ως εκ τούτου να διακόψουμε την κοινωνία με τους αιρετικούς οικουμενιστές πλέον οι οποίοι κατοχυρώνουν τον Οικουμενισμό την αίρεση τοῦ Οικουμενισμοῦ δια Συνόδου, έτσι, να διακόψουμε την κοινωνία με τον Αρχιαιρεσιάρχη Πατριάρχη Βαρθολομαίο, με αυτούς που δέχονται την Σύνοδο τῆς Κρήτης, αυτό είναι το ψήφισμα. Και μετά από εκεί και πέρα θα συζητηθεῖ το πῶς θα μπορέσουμε να πορευθοῦμε. Και κάποιες λεπτομέρειες αυτές και κάποιες οικονομίες που θα γίνουν, θα συζητηθοῦν περαιτέρω στην Σύναξη.

Δημ.: Ξέρετε όμως τώρα κάτι, έτσι όμως όπως σας ακούει κανείς, μπορεῖ να υποθέσει κάποιος ότι αυτή την στιγμή εσεῖς πάτε να κάνετε σχίσμα. Τι απαντάτε;

π. Σ.: Εμεῖς πάμε να κρατήσουμε αυτά που έχουμε παραλάβει. Δηλαδή, σχίσμα δεν κάνουν αυτοί που παραμένουν εν τη Ορθοδόξω Πίστη επόμενοι τῶν Αγίων Πατέρων, σχίσμα κάνουν αυτοί που μᾶς παραδίδουν κάτι καινούργιο. Και όπως λέγει ο Πρώτος Κανόνας τῆς Εβδόμης Οικουμενικῆς Συνόδου, και ο Δεύτερος τῆς Πενθέκτης Οικουμενικῆς Συνόδου, ότι διατηροῦμε ό τι έχουμε παραλάβει από τις Οικουμενικές Συνόδους και από τους Πατέρες. Τίποτα παραπάνω, τίποτα παρακάτω. Αυτό.

….

Δημ.: Γέροντα Σάββα Λαυρεώτη, μιλήσατε για διακοπή μνημοσύνου. Ο κόσμος αυτό δεν το καταλαβαίνει. Τι εννοεῖτε όταν λέτε διακοπή μνημοσύνου;

π. Σ.: Διακοπή τοῦ μνημοσύνου είναι όταν δεν μνημονεύουμε το όνομα τοῦ επισκόπου μας στις ιερές ακολουθίες και στα ιερά μυστήρια. Αυτό σημαίνει ότι επειδή υπάρχει διαφορά πίστεως στην ουσία, αυτό λένε οι Άγιοι Πατέρες, γι’ αυτό δεν έχουμε κοινωνία στην πίστη. Αυτό, θα τα εξηγήσουμε όλα αυτά στις εισηγήσεις μας που θα γίνουν στην Σύναξη αυτή που θα κάνουμε, όλα αυτά θα εξηγηθοῦν με λεπτομέρειες.

Δημ.: Μάλιστα, Σε αυτή εδώ την Σύναξη οι άνθρωποι που συμμετέχετε, είσαστε ενωμένοι ή έχει αρχίσει και υπάρχει μεταξύ σας ρήγμα και παρατηροῦνται εγωισμοί τάσεις ηγεσίας ας το πούμε ηγετικῆς πορείας κ.λπ.;

π. Σ.: Κοιτάξτε να δεῖτε, λέγει μέσα στις πράξεις τῶν αποστόλων ότι έγινε παροξυσμός εν τοις αποστόλοις. Δηλαδή υπήρχε ένας παροξυσμός υπήρχαν κάποιες διαφωνίες ανάμεσα τους αποστόλους. Οπωσδήποτε υπάρχουν κάποιες διαφορετικές απόψεις μεταξύ μας, δεν μποροῦμε όλοι να ευτυχιζόμαστε και να έχουμε και να βγαίνει από ένα καλούπι, αλλά αυτό όμως δεν διασπάει την ενότητά μας. Εμεῖς ως αγιορείτες πατέρες διαφυλάσσουμε την ενότητα εν τη Πίστη ακολουθοῦμε την γραμμή τῶν Αγίων Πατέρων την ακρίβεια, την ακολουθοῦμε μέχρι τέλους, αυτό θα το ποῦμε εκεί στην Σύναξη που θα γίνει, δεν κάνουμε καμία έκπτωση στην Πίστη, δεν κάνουμε καμία έκπτωση στην ακρίβεια, αλλά θα γίνουν και κάποιες οικονομίες στους ανθρώπους οι οποίες όμως δεν θα ξεφεύγουν το παραμικρό από αυτά που έχουν καθορίσει οι Άγιοι Πατέρες. Υπάρχουν κάποιες διαφορετικές απόψεις, σίγουρα, αλλά αυτό δεν μας χωρίζει.

…………..

Η Εκκλησία ανήκει στον Χριστό. Δεν κάνουμε εμεῖς κουμάντο, κάνει Αυτός κουμάντο στην Εκκλησία Του. Είναι λοιπόν πολύ εγωιστικό να περιμένουμε εμεῖς να φτιάξουμε τα πράγματα. Εμείς δεν φτιάσουμε, ούτε σώζουμε. Ούτε θα σώσουμε κανέναν. Εμεῖς παραμένουμε στην Εκκλησία μέσα με αυτό που κάνουμε, με την διακοπή μνημοσύνου παραμένουμε στην Εκκλησία, και απλώς ζητάμε να γίνει ορθόδοξη σύνοδος η οποία θα τακτοποιήσει τα πράγματα. Δεν είμαστε εμεῖς Σύνοδο. Εμεῖς είμαστε κλῆρος και λαός, ο πιστός λαός τοῦ Θεοῦ, οι οποίοι πρέπει να κάνουμε τα αυτονόητα, διακοπή κοινωνίας με τους αιρετικούς. Τίποτα παραπάνω.

……

Δημ.: Γέροντα Σάββα, έχετε να πείτε κάτι για να ολοκληρώσουμε;

π. Σ.: Πολλοί μᾶς λένε ότι δεν έχει γίνει ένωση ακόμα και γι’ αυτό δεν πρέπει να βιαστοῦμε. Εμεῖς τους απαντάμε ότι η ένωση γίνεται εν τη πίστη πρῶτα. Δεν υπάρχει κανένας κανόνας που να μιλάει για κοινό ποτήριο. Όλοι οι κανόνες μιλάνε για συμπροσευχές με αιρετικούς. Μέχρι εκεί. Εκεί είναι η κόκκινη γραμμή. Εμεῖς την έχουμε περάσει εδώ και πάρα πολύ καιρό. Λοιπόν είναι καιρός να αντιδράσουμε δυναμικά. Δεν μποροῦμε να διαιωνίζουμε το πρόβλημα. Αν δεχτοῦμε και μνημονεύουμε τους επισκόπους οι οποίοι δέχονται την «Σύνοδο» τοῦ Κολυμπαρίου ως ορθόδοξη, τότε και εμεῖς συμπλέουμε με τον οικουμενισμό εν τη πράξη. Γι’ αυτό κάνουμε αυτό που θα έκαναν οι Άγιοι, να διακόψουμε κάθε κοινωνία με αυτούς. Είναι το μοναδικό μέσω για να ποῦμε ότι δεν συμπορευόμαστε στην αίρεση.

Δημ.: Και ένας πιστός τώρα τι πρέπει να κάνει σ’ αυτή την περίπτωση, γιατί, ξέρετε, ωραία εσείς τώρα έχετε εκεί πέρα στο Άγιο Όρος και ιερείς που ενδεχομένως να μη μνημονεύουν κ.λπ, σε άλλες περιοχές που ο πιστός δεν έχει να κάνει τίποτα τι να κάνει; Να κόψει να μην πηγαίνει στην εκκλησία, να μην κοινωνάει, να μην αποδέχεται τίποτα; Τι να κάνει;

π. Σ.: Αυτό κανονικά, η ακρίβεια απαιτεί να μην πάμε στις εκκλησίες όπου μνημονεύονται οι επίσκοποι που δέχονται την Κρήτη. Αυτό απαιτεί η ακρίβεια. Αλλά αυτά όλα, το τι οικονομίες θα γίνουν και τι θα ποῦμε, θα κανονίσουμε ένα περαιτέρω γιατί δεν μποροῦμε σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα να ποῦμε τι έκαναν οι Άγιοι και τι οικονομίες γινότανε έτσι ώστε και εμεῖς να ακολουθήσουμε αυτή την οικονομία που κάνανε τότε και να την μεταφέρουμε στην δικιά μας εποχή. Αυτά όλα θα αναλυθούν στην Σύναξη που θα κάνουμε στη Θεσσαλονίκη.          

https://www.youtube.com/watch?v=U9hFLtmhr1c

Για την Σύναξη: https://www.youtube.com/watch?v=IwVeruZv7yA

 


Δεν υπάρχουν σχόλια »

Χωρίς σχόλια ακόμα.

RSS κανάλι για τα σχόλια του άρθρου.

Αφήστε μια απάντηση

© 2024 ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ BLOG   Φιλοξενείται από Blogs.sch.gr

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση