Εικόνα από kaiomenivatos.blogspot.gr
Παρατηρείται πολλές φορές η προδοσία ενός εκκλησιαστικοῦ γεγονότος να προμηνύεται με αποπροσανατολιστικά γεγονότα. Γι’ αυτό χρειάζεται μεγάλη προσοχή και εμβάθυνση στα τεκταινόμενα. Το ιστολόγιο «Ομολογία» σχολιάζει:
«Ρωτουμε και μας απασχολει εντονα το ερωτημα: Μηπως η βαρυτητα που δινεται στον εγερθεντα θορυβο για τον αγραμματο τον Φιλη, ειναι μεγαλυτερος απο τον θορυβο που οφειλουμε να διατηρησουμε για την ΛΗΣΤΡΙΚΗ ΣΥΝΟΔΟ Των Χανιων, τωρα που συνερχεται η ενοχη Ιεραρχια; Μηπως ειναι ΠΑΓΙΔΑ για να αποτραπη ο μεγαλος θορυβος και η μεγαλη οργη, που υπαρχει, κατα των αρχιερεων που υπεγραψαν;» https://apotixisi.blogspot.gr/2016/09/blog-post_49.html
Είδαμε στο παρελθόν παρόμοια γεγονότα όπως η κόντρα Φαναρίου και Αθήνας για το θέμα τῶν Νέων Χωρῶν, με το σφραγισμένο φάκελο στην ΔΙΣ, που κορυφώθηκε από τον Δεκέμβριο 2015 μέχρι και τον Ιούνιο 2016. Στο διάστημα αυτό έβαλε τις προδοτικές υπογραφές ο Αρχιεπίσκοπος κ. Ιερώνυμος στην Προσυνοδική Διάσκεψη στην Γενεύη το Ιανουάριο 2016 (ασχέτως αν δεν πήγε ο ίδιος), έγινε η επίσκεψη τοῦ αιρεσιάρχου «Πάπα» στην Λέσβο και τέλος η συμμετοχή τῆς Εκκλησίας τῆς Ελλάδος στην παναιρετική και ληστρική «Σύνοδο» τῆς Κρήτης. Μνημονεύουμε τα γεγονότα με τα εξής αποσπάσματα:
8 Δεκεμβρίου 2015: Μια ηχηρή απουσία θα έχει η Σύνοδος που διοργανώνει το Οικουμενικό Πατριαρχείο τον Ιανουάριο, που αφορά την προετοιμασία της Πανορθόδοξου Αγίας και Μεγάλης Συνόδου. Ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος με επίστολή του, προς το Οικουμενικό Πατριαρχείο, γνωστοποιήσε ότι δεν θα παραστεί για προσωπικούς λόγους. ………….
Πάντως μέχρι στιγμής δεν έχουν γνωστοποιηθεί οι λόγοι για τους οποίους ο Αρχιεπίσκοπος δεν θα μετέχει στην Σύνοδου του Ιανουαρίου. http://www.romfea.gr/epikairotita-xronika/4946-ixiri-apousia-arxiepiskopou-apo-tin-sunodo
3 Φεβρουαρίου 2015 ΔΙΣ: Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ηλείας κ. Γερμανός ενημέρωσε πλήρως την Ιερά Σύνοδο για τη Σύναξη των Προκαθημένων της Ορθοδόξου Εκκλησίας στη Γενεύη, στην οποία εκπροσώπησε τον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο. Ακολούθησε ευρύτατη συζήτηση για το θέμα αυτό και για την μέλλουσα να συγκληθή Αγία και Μεγάλη Σύνοδο της Ορθοδόξου Εκκλησίας, καθώς και για τον τρόπο με τον οποίο θα εκπροσωπηθεί η Εκκλησία της Ελλάδος.
Ο Μακαριώτατος κατέθεσε σφραγισμένο φάκελο, τον οποίο χαρακτήρισε απόρρητο, προκειμένου να φυλαχθεί στο εμπιστευτικό Αρχείο της Αρχιγραμματείας της Ιεράς Συνόδου, χωρίς προς το παρόν να γίνει περαιτέρω χρήση του. http://www.romfea.gr/epikairotita-xronika/6306-dis-energeies-pou-uponomeuoun-tin-ekklisia-tis-ellados-apodekti-i-paraitisi-karpenisiou
5 Απριλίου 2016: … η Διαρκής Ιερά Σύνοδος αποφάσισε, ιδιαίτερα σε μία περίοδο που δίδεται η εικόνα ότι η ενότητα των Ορθοδόξων Εκκλησιών δοκιμάζεται, να απευθύνει πρόσκληση στον Παναγιώτατο Οικουμενικό Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίο, ώστε αυτός να τιμήσει με την παρουσία του το νησί της Λέσβου την ημέρα επίσκεψης του Πάπα Φραγκίσκου. http://www.romfea.gr/epikairotita-xronika/7447-oikoumenikos-arxiepiskopos-kai-papas-fragkiskos-sti-lesbo
Και τελικά…. δεν υπήρχε θέμα! Βλ. Ανακοινωθέν τῆς 22ης Ιουνίου 2016 τοῦ Οικουμενικού Πατριαρχείου για τις “νέες χώρες” http://thriskeftika.blogspot.gr/2016/06/blog-post_314.html
Αλλά και κατά την διάρκεια της «Συνόδου» υπήρξε μια περίεργη «κόντρα» μεταξύ Κύπρου και Ελλάδος στην οποία ακολούθησε η προδοτική πρόταση για το κείμενο «Σχέσεις τῆς Ορθοδόξου Εκκλησίας προς τον λοιπόν χριστιανικόν κόσμον», ενώ ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου είχε επισκεφθή τον κ. Ιερώνυμο μετά την Ιεραρχία τῆς Εκκλησίας τῆς Ελλάδος και πρίν από την «Σύνοδο» τῆς Κρήτης:
13 Ιουνίου 2016: Εθιμοτυπική επίσκεψη στον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμο πραγματοποίησε το πρωί ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου κ. Χρυσόστομος. http://www.romfea.gr/ekklisia-kyprou/8870-o-arxiepiskopos-kuprou-ston-arxiepiskopo-ieronumo-foto
Η κατάργηση τῆς Ορθοδοξίας
Με την «Σύνοδο» τῆς Κρήτης επαληθεύθηκε η προφητεία του Κοσμά Μοναχοῦ Φλαμιάτου (+1852) ο οποίος «ἐνημέρωνε τοὺς Ὀρθοδόξους Χριστιανοὺς ὅτι ὑπάρχει ἐν ἐξελίξει μεγάλη καταχθόνιος ἐναντίον τῆς Ὀρθοδοξίας καὶ τοῦ Ἔθνους ἐπιβουλή, μέσῳ τῆς ἐκπαιδεύσεως στελεχῶν τῆς Ἐκκλησίας καὶ τῆς Πολιτικῆς Διοικήσεως εἰς Δυτικὰς Σχολάς, μέσω μυστικῶν ἑταιριῶν καὶ προγραμμάτων προπαγάνδας, μέσῳ τῆς δημιουργίας τῆς κοινῆς γνώμης, τῆς στρεβλώσεως εἰς τὴν μόρφωσιν, τῆς ἠθικῆς διαφθορᾶς, τῶν σκανδάλων καὶ σχισμάτων, τῆς ἀλλαγῆς τοῦ Ἐκκλησιαστικοῦ Ἡμερολογίου, τῆς Καταργήσεως τῆς Ὀρθοδοξίας. Προεῖπε μάλιστα ὅτι θὰ ἔλθῃ ἡμέρα ὅταν θὰ θελήσουν νὰ καταργήσουν τὴν Ὀρθοδοξίαν διὰ μεγάλης Οἰκουμενικῆς Συνόδου.
Ὁ Κοσμᾶς ὁ Φλαμιᾶτος ἐστηλίτευσε τοὺς ὕπουλους μηχανισμοὺς οἱ ὁποῖοι δροῦσαν εἰς τὴν Ἑλλάδα, εἰς τὴν Κύπρον καὶ εἰς αὐτὸ ἀκόμη τὸ Ἅγιον Ὄρος.» http://xristianorthodoxipisti.blogspot.gr/2015/07/blog-post_14.html
Ο Κανονισμός Οργανώσεως και Λειτουργίας τῆς Συνόδου τῆς Κρήτης
Μία από τις προδοσίες τῶν Ιεραρχῶν είναι η μη καταδίκη τοῦ Κανονισμοῦ Λειτουργίας τῆς «Συνόδου». Ως εκλεκτός τῆς Νέας Τάξης Πραγμάτων ο Αρχιεπίσκοπος κ. Ιερώνυμος επέβαλε τον κανονισμό λειτουργίας στους Επισκόπους και δρομολόγησε την πορεία να ασχοληθούν αμέσως με τα κείμενα. Οι Επίσκοποι έμειναν επί τῶν πλείστων εντελῶς αδιάφοροι για ό τι δήποτε αφού, όπως αναφέρει ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου, 16 απ’ αυτούς ανταποκρίθηκαν με την αποστολή τῶν απόψεῶν τους πάνω στα κείμενα. http://aktines.blogspot.gr/2016/05/blog-post_434.html
Ο κ. Κυριάκος Κυριαζόπουλος (Καθηγητής Εκκλ. Δικαίου) τονίζει στην μελέτη του ότι ο κανονισμός λειτουργίας τῆς Συνόδου τῆς Κρήτης είναι αντιεκκλησιαστικός και αντικανονικός:
«2.3.6. – ΠΩΣ ΑΝΑΛΥΕΤΑΙ Ο 6ος ΛΟΓΟΣ – ΜΕΛΗ ΜΕ ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΙΚΗ ΨΗΦΟ ΤΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΩΝ ΧΑΝΙΩΝ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΟΙ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ ΑΡΧΙΕΡΕΙΣ, ΑΛΛΑ ΟΙ ΔΕΚΑ (10) ΑΥΤΟΚΕΦΑΛΕΣ (ΚΑΤΑ ΤΟ ΠΡΟΤΥΠΟ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΔΙΑΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟΥ ΣΥΓΚΡΗΤΙΣΜΟΥ ΜΕ ΤΙΤΛΟ «ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΕΚΚΛΗΣΙΩΝ»), ΕΝΩ ΟΛΑ ΤΑ ΕΙΔΗ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΣΥΝΟΔΩΝ ΕΧΟΥΝ ΩΣ ΜΕΛΗ ΤΟΥΣ ΜΟΝΟΝ ΑΡΧΙΕΡΕΙΣ, ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΚΑΤΑ ΤΟ ΚΟΙΝΟ ΟΡΘΟΔΟΞΟ ΚΑΝΟΝΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ – ΑΙΡΕΣΗ ΕΚΚΛΗΣΙΟΛΟΓΙΚΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ»
http://www.pentapostagma.gr/2016/09/%CE%BA%CE%B1%CE%B8-%CE%BA%CF%85%CF%81%CE%B9%CE%AC%CE%BA%CE%BF%CF%82-%CE%BA%CF%85%CF%81%CE%B9%CE%B1%CE%B6%CF%8C%CF%80%CE%BF%CF%85%CE%BB%CE%BF%CF%82-%CE%BC%CE%B5%CE%BB%CE%AD%CF%84%CE%B7-%CE%B3%CE%B9.html
Ομοίως και ο Ορθόδοξος Τύπος της 23ης Σεπτεμβρίου 2016 φ. 2132 γράφει:
«Αντιλαμβανόμεθα ότι το ζήτημα τῆς ψήφου είναι σημαντικώτερον από το ζήτημα τῆς ορολογίας δια τους αιρετικούς; Οι Ιεράρχαι φαίνεται ότι δεν το συνειδητοποιούν. Παραπονοῦνται εκτενῶς δια το αν γίνη χρήσις τοῦ όρου Εκκλησία, …………….. και δεν αντιλαμβάνονται ότι την ίδιαν στιγμήν υπονομεύεται η Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία με την αλλοίωσιν τῆς εσωτερικῆς της εκκλησιολογίας! Με τους Προκαθήμενους ως Πάπες και τους Ιεράρχας να λαμβάνουν την επισκοποσύνην τους λόγω υπάρξεως τῶν «Πρώτων».»
Tο κείμενο «Η σπουδαιότης της νηστείας και η τήρησις αυτής σήμερον»
Ο Μοναχός π. Σάββας Λαυριώτης σε πρόσφατη ομιλία του για τον κανονισμό λειτουργίας και τα κείμενα τῆς «Συνόδου» παρατηρεί τα εξής:
«Οι οικουμενιστές χρησιμοποιούν ένα τέχνασμα …… στα περισσότερα κείμενα μέσα στην Σύνοδο χρησιμοποιούν πάντα με μία αλήθεια και το ψεύδος (15:38’). …….. Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και η νηστεία. Έως το άρθρο 8 επαινείται ο θεσμός τῆς νηστείας. …….. Στο άρθρο 8 ανατρέπονται άρδην τα έως εκεί γραφθέντα. Στο άρθρο 8 γίνεται λόγος για χαλάρωση τῆς νηστείας υπό τῶν πιστῶν, κυριολεκτικά μιλάμε για ακύρωση τῆς νηστείας. Ακολούθως και μετά από λίγες γραμμές, ………. αναφέρονται άλλοι λόγοι ….. Προκρίνεται ο εύκολος δρόμος τῆς κατάργησης τῆς νηστείας ……… καταργείται το φρόνημα τοῦ χριστιανοῦ……… Θέλουν να επιβάλουν την εκκοσμίκευση τῶν Παπικῶν.» (22:50’).
https://www.youtube.com/watch?v=fT2a-tz3Gg0
Το κείμενο «Σχέσεις της Ορθοδόξου Εκκλησίας προς τον λοιπόν χριστιανικόν κόσμον»
Όπως και στο κείμενο «Το μυστήριον του γάμου και τα κωλύματα αυτού» υπάρχει πλήρη εξίσωση τῆς Ορθοδοξίας μετά τῶν αιρέσεων, και συγκεκριμένα εδώ με την χρήση τῆς λέξεως «άλλων». Ο κ. Αδαμάντιος Τσακίρογλου, Κλασσικός φιλόλογος, αναφέρει:
«…ἄλλων ἑτεροδόξων χριστιανικῶν Ἐκκλησιῶν ἢ Ὁμολογιῶν. Αὐτὴ ἰδιαίτερα ἡ διατύπωση ἀναιρεῖ κάθε ἐννοιολογική λογικὴ. Ὅταν χρησιμοποιοῦμε τὴν ἐπιμεριστικὴ ἀντωνυμία ʺἄλλοςʺ ἀναφερόμαστε σὲ μέρη ἑνὸς συνόλου.» http://aktines.blogspot.gr/2016/06/blog-post_768.html)
Το άλλο μέρος τοῦ συνόλου είναι «Η Ορθόδοξος Εκκλησία» που αναφέρεται στην αρχή τῆς φράσεως και έτσι ό τι αναφέρεται στους αιρετικούς ισχύει και για την Ορθόδοξο Εκκλησία! Η χρηση τῆς λέξεως «άλλων» ευρίσκεται από παλαιά στα προσυνοδικά κείμενα με σκοπό την έκφραση τῆς θεωρίας τῶν κλάδων.
Ο άγευστος από Ορθοδοξία Μητροπολίτης Μεσσηνίας κ. Χρυσόστομος στο Υπόμνημά του «περί τού κειμένου της Ε’ Προσυνοδικής Πανορθοδόξου Διασκέψεως (Chambesy – Γενεύη, 10-17 Οκτωβρίου 2015): «Σχέσεις τής Ορθοδόξου Εκκλησίας πρός τόν λοιπόν χριστιανικόν κόσμον» αναφέρει:
«’Εάν ή «λογομαχία» (πρβλ. Μ. Βασιλείου, PG 31, 688D – 689Α. 29, 477Α- 500Α. Γρηγορίου Θεολόγου, PG 35, 1077Β), άφορά άποκλειστικώς καί μόνον την χρήσιν τοΰ όρου καί την συγκεκριμένην έκφρασιν είναι δυνατόν νά υιοθετηθεί ώς διορθωτική πρότασις, επί τής άνωτέρω έκφράσεως τοϋ κειμένου, ή «άλλων ή λοιπών Χριστιανικών Όμολογιών καί Κοινοτήτων». http://www.romfea.gr/images/article-images/2016/04/romfea2/ipomnhm.pdf
Με την πρόταση αυτή θα αναφερόταν και η Ορθόδοξος Εκκλησία ως Χριστιανική Ομολογία ή Κοινότητα!
Η τελική πρόταση τοῦ κ. Ιερωνύμου «… ἡ Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία ἀποδέχεται τήν ἱστορικήν ὀνομασίαν τῶν μή εὑρισκομένων ἐν κοινωνίᾳ μετ’ αὐτῆς ἄλλων ἑτεροδόξων χριστιανικῶν Ἐκκλησιῶν καί Ὁμολογιῶν,…», εμπεριέχει τρία χτυπήματα στην Ορθόδοξη Εκκλησία:
- Μετατρέπει (δια της λέξεως «άλλων») την Ορθόδοξη Εκκλησία σε «ετερόδοξη Χριστιανική Εκκλησία και Ομολογία»! (Για τους Παπικούς η Ορθόδοξη Εκκλησία θεωρείται ετερόδοξη)
- Με την αποδοχή τῆς ονομασίας «Ρωμαιοκαθολικῶν» για τους αιρετικούς Φραγκολατίνους αναγνωρίζονται οι Φραγκολατίνοι ως ορθόδοξοι έλληνες! Διότι η λέξη «Ρωμιό» σημαίνει «ορθόδοξος έλληνας» και η λέξη «καθολικό» σημαίνει ότι έχει ολόκληρη την Αλήθεια!
- Αποδέχεται και την ύπαρξή τῶν αποκομμένων από την Εκκλησία αιρετικῶν ως χριστιανικῶν Εκκλησιῶν, επειδή δεν κατονομάζουμε κάτι ανύπαρκτο.
Ο κ. Ιερώνυμος έσπευσε να στείλει από την Κρήτη την ακόλουθη παραπλανητική επεξήγηση:
«Μέ τήν τροπολογίαν αὐτήν πετυχαίνουμε μία συνοδική ἀπόφαση πού γιά πρώτη φορά στήν ἱστορία περιορίζει τό ἱστορικό πλαίσιο τῶν σχέσεων πρός τούς ἑτεροδόξους ὄχι στήν ὕπαρξη, ἀλλά ΜΟΝΟ στήν ἱστορική ὀνομασία αὐτῶν ὡς ἑτεροδόξων χριστιανικῶν Ἐκκλησιῶν ἤ Ὁμολογιῶν.».
Η επεξήγηση του Αρχιεπισκόπου είναι παραπλανητική για τους εξής λόγους.
- Αφαιρέθηκε σκοπίμως η λέξη «άλλων». Ο Αρχιεπίσκοπος μιλάει για «ἑτεροδόξων χριστιανικῶν Ἐκκλησιῶν ἤ Ὁμολογιῶν» και όχι για «άλλων ἑτεροδόξων χριστιανικῶν Ἐκκλησιῶν ἤ Ὁμολογιῶν» που υπάρχει στο τελικό κείμενο.
- Η λέξη «ΜΟΝΟ» που χρησιμοποιεί ο Αρχιεπίσκοπος δεν αναφέρεται πουθενά στο κείμενο, επομένως ο Αρχιεπίσκοπος δεν εκφράζει την πραγματικότητα.
Το κείμενο «Το μυστήριον του γάμου και τα κωλύματα αυτού»
Στην προσυνοδική διάσκεψη τῆς Γενεύης δεν υπεγράφη το κείμενο αυτό από τα Πατριαρχεία Γεωργίας και Αντιοχείας. Όπως φαίνεται οι Παπικοί δεν ήταν ευχαριστημένοι. Γι’ αυτό όχι μόνο συζητήθηκε και εγκρίθηκε το θέμα τῶν μικτῶν γάμων, αλλά και αφαιρέθηκε από το εγκριθέν κείμενο τῆς Γενεύης η φράση «ὑπό τόν ρητόν ὅρον ὅτι τά ἐκ τοῦ γάμου τούτου τέκνα θέλουν βαπτισθῆ καί ἀναπτυχθῆ ἐν τῇ Ὀρθοδόξῳ Ἐκκλησίᾳ.» Δεν επέτρεπαν οι αιρετικοί να διατυπωθεί ότι η Ορθόδοξος Εκκλησία είναι ανωτέρα τῶν αιρέσεων! Το ερώτημα που τίθεται είναι γιατί η Εκκλησία τῆς Ελλάδος συμφώνησε με αυτή την αφαίρεση (αφού ο κανονισμός λειτουργίας ορίζει ότι οι τροπολογίες χρήζουν ομόφωνη απόφαση).
Το τελικό κείμενο αναφέρει:
- Περί τῶν μικτῶν γάμων Ὀρθοδόξων μεθ’ ἑτεροδόξων καί μή Χριστιανῶν ἤχθη εἰς τήν ἀπόφασιν, ὅπως
i) ὁ γάμος Ὀρθοδόξων μεθ’ ἑτεροδόξων κωλύεται κατά κανονικήν ἀκρίβειαν (κανών 72 τῆς Πενθέκτης ἐν Τρούλλῳ Συνόδου).
ii) Ἡ δυνατότης ἐφαρμογῆς τῆς ἐκκλησιαστικῆς οἰκονομίας ὡς πρός τά κωλύματα γάμου δέον ὅπως νά ἀντιμετωπίζεται ὑπό τῆς Ἱερᾶς Συνόδου ἑκάστης αὐτοκεφάλου Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας, συμφώνως πρός τάς ἀρχάς τῶν ἱερῶν κανόνων, ἐν πνεύματι ποιμαντικῆς διακρίσεως, ἐπί τῷ σκοπῷ τῆς σωτηρίας τοῦ ἀνθρώπου. iii) ὁ γάμος Ὀρθοδόξων μετά μή χριστιανῶν κωλύεται ἀπολύτως κατά κανονικήν ἀκρίβειαν.
Είναι ασαφές ποιά είναι τα κωλύματα γάμου, που το αιρετικό κείμενο εγκρίνει. Πρόκειται και για γάμους μετ’ αλλοθρήσκων, γάμους ομοφιλοφίλων κ.λπ;
Στο άρθρο μας ΠΑΝΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΠΙΣΦΡΑΓΙΣΗ ΤΗΣ ΠΑΝΑΙΡΕΤΙΚΗΣ ΕΓΚΥΚΛΙΟΥ ΤΟΥ 1920 υπάρχει αναφορά στο θέμα τῶν απαγορευμένων μικτών γάμων η οποία επαναλαμβάνουμε:
Εκτός από την διαστρέβλωση τοῦ 72 κανόνος τῆς Πενθέκτης Οικουμενικῆς Συνόδου, πρόκειται για μια εκ βάθους ασέβεια τῶν Προκαθημένων• μία φοβερή βλασφημία κατά όλων τῶν Πατέρων και τῶν Οικουμενικῶν Συνόδων. Στο Πηδάλιο τῆς Εκκλησίας αναφέρονται οι λόγοι για τους οποίους η Εκκλησία σε καμία περίπτωση δεν δέχεται – και δεν μπορεί ποτέ να δέχεται – μικτούς γάμους.
Σύμφωνα με τον 72ον κανόνα τῆς Πενθέκτης Οικουμενικῆς Συνόδου «δεν είναι συγκεχωρημένον να παίρνη ορθόδοξος άνδρας αιρετικήν γυναίκα, ή γυναίκα ορθόδοξος αιρετικόν άνδρα. Ει δε και τοῦτο ήθελε κάμει τινάς, να ήναι ο γάμος άκυρος και το παράνομον αυτό να χωρίζεται συνοικέσιον, διότι δεν πρέπει να ενόνεται ποτέ ο λύκος με το πρόβατον, και ο κλήρος τῶν αμαρτολῶν και αιρετικῶν με την μερίδα τοῦ Χριστοῦ και τῶν ορθοδόξων. Όποιος δε ήθελε παραβῆ τον παρόντα Κανόνα, να αφορίζεται. (1) …. Όρα και τον ιδ’ τῆς δ’.
(1) Άς φοβηθοῦν το επιτίμιον τῆς παρούσης Συνόδου οι Αρχιερεῖς, οποῦ ευρίσκονται εις τας επαρχίας τῶν νησίων, και όλων εκείνων τῶν τόπων, εις τους οποίους ευρίσκονται Λατίνοι, και κατ’ ουδένα τρόπον άς μη συγχωροῦν να παίρνη Λατίνος ορθόδοξον γυναίκα, ή Λατινίς γυνή ορθόδοξον άνδρα. Ποία γαρ κοινωνία ημπορεῖ να γένη τοῦ ορθοδόξου μέρους μετά τοῦ αιρετικοῦ; όχι και καθ’ οιονδήτινα τρόπον φθάσουν άνευ τῆς ειδήσεώς των να συζευχθοῦν τοιοῦτοι γάμοι παράνομοι, ας τους χωρίζουν παρευθύς, κατά τον Κανόνα τούτον, έξω μόνον αν βαπτισθῆ ορθοδόξως το λατινοφρονοῦν πρόσωπον.…». (ερμηνεία και παραπομπή, Πηδάλιον, εκδ. Ρηγοπούλου, σελ. 283). https://blogs.sch.gr/savvop-nik/2016/02/03/%cf%80%ce%b1%ce%bd%ce%bf%cf%81%ce%b8%ce%bf%ce%b4%ce%bf%ce%be%ce%b7-%ce%b5%cf%80%ce%b9%cf%83%cf%86%cf%81%ce%b1%ce%b3%ce%b9%cf%83%ce%b7-%cf%84%ce%b7%cf%83-%cf%80%ce%b1%ce%bd%ce%b1%ce%b9%cf%81%ce%b5/
Ο πιστός Λαός έκανε το έργο του. Απ’ εδώ και πέρα οι Επίσκοποι έχουν ολόκληρη την ευθύνη επάνω τους.
Νικόλαος Γ. Σαββόπουλος
θεολόγος
Αφήστε μια απάντηση
Για να σχολιάσετε πρέπει να συνδεθείτε.