ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ BLOG

ΠΩΣ ΞΕΚΙΝΗΣΕ Η ΔΙΑΣΠΑΣΙΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ (13ο ΚΑΙ 14ο ΜΕΡΟΣ – ΣΥΝΟΠΤΙΚΑ)

Κάτω από: Θεολογία (Ορθόδοξη) καί ΖωήΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ στις 11:18 πμ στο Παρασκευή, 13 Μαΐου, 2011

Αναδημοσιεύω το 13ο και 14ο – συνοπτικά – μέρος, λόγω πού είναι πολύ μεγάλο. Όποιος θέλει να διαβάσει όλο το άρθρο, να πατήσει στο link http://entoytwnika.blogspot.com/2011/05/14.html

Ν.Σ.


ΑΠΟ “ΕΝ ΤΟΥΤΩ ΝΙΚΑ”


13ο ΜΕΡΟΣ:

Ο Κασσανδρείας Ειρηναίος ανέφερε τα εξής

«Κατά ποιόν νόμον ή κανόνα ο αρχηγός μιάς επι μέρους Εκκλησίας απεφάσισεν την ακύρωσιν αποφάσεως όλων των Πατριαρχών της Ανατολής, γενομένης εν τη υπό των εξεχόντων μετά την άλωσιν της Κωνσταντινουπόλεως Πατριαρχών, Ιερεμίου του Β΄ Κωνσταντινουπόλεως, Αλεξανδρείας Μελετίου του Πηγά, του Αντιοχείας Ιωακείμ και Ιεροσολύμων Σωφρονίου επί του ζητήματος του Ημερολογίου και Πασχαλίου;…. Διά της μεταβολής του Ημερολογίου και Εορτολογίου καταπατούνται θεμελιώδεις Αποστολικοί Κανόνες και διατάξεις Σεβασμίων Οικουμενικών και Τοπικών Συνόδων». («Υπόμνημα» σελ. 20, «Εκκλησία» Α’ σ. 428).

Το Οικουμενικόν Πατριαρχείον εξέδωσεν Εγκύκλιον, Συνοδική διαγνώμη, εν τη οποία αναφέρει το Παλαιοημερολογητικόν ζήτημα ως επίδικον ενώπιον της μελλούσης να συνέλθη Πανορθοδόξου Συνόδου

«Βεβαίως επι τινών απλουστέρων και ευχερεστέρων κατα την ουσίαν αυτών, σπουδαίων δέ δια τας ανάγκας σήμερον των Εκκλησιών, οία τα ζητήματα του Ημερολογίου, του Πασχαλίου, των γαμικών κωλυμάτων…. δύναται η Προσύνοδος γνωματεύσαι και περί αμέσου και υποχρεωτικής υπό των Εκκλησιών εφαρμογής των σχετικών πορισμάτων αυτής, και προ της υπό Οικουμενικής Συνόδου κυρώσεως αυτών. Αλλά τούτο δύναται συμβήναι μόνο υπό τον απαραίτητον όρον ομοφώνου πάντων των Αντιπροσώπων σχετικής αποφάσεως. Ταύτης δέ τυχόν μη υπαρχούσης ου μόνον υποχρέωσις τις δια τας Εκκλησίας ου δύναται προελθείν, αλλά και υπό ουδεμιάς Εκκλησίας βεβαίως επιχειρηθήσεται εν τοιαύτη περιπτώσει μονομερής εφαρμογή» (Ορθοδοξία 1931, τεύχος 71).

Εν έτει 1931 η Ελληνική Θρησκευτική Κοινότης των Γνησίων Ορθοδόξων Χριστιανών, εκπροσωπούσα 245 Παραρτήματα υπέβαλεν υπόμνημα ζητούσα την επαναφοράν της Εκκλησίας εις το παλαιόν εορτολόγιον, και την παύσιν των διωγμών.
Το υπόμνημα τούτο επέδωκεν εις την Ιεραρχίαν το Διοικητικόν Συμβούλιον της Κοινότητος ακολουθούμενον και υπό 2000 αντιπροσώπων των ανα την Ελλάδα Παραρτημάτων.
Η Ιεραρχία συνεζήτησε το Παλαιοημερολογίτικον ζήτημα και απεφάνθη, ότι το ζήτημα τούτο μόνον Οικουμενική Σύνοδος δύναται εγκύρως και οριστικώς να επιλύση και μόνον απόφασις τοιαύτης Συνόδου θα είναι υποχρεωτική δια πάσας τας Ορθοδόξους Εκκλησίας. Συγχρόνως εξέλεξε πενταμελή επιτροπήν εξ΄ Αρχιερέων, ήτοι των Σεβασμιωτάτων Μητροπολιτών Κασσανδρείας, Μαρωνείας, Παροναξίας, Σάμου, και Σισανίου, με την σύστασιν να ανταλλάξη σκέψεις περί της διευθετήσεως του ζητήματος μέχρι της οριστικής επιλύσεώς του υπο Οικουμενικής Συνόδου.
Το Διοικητικόν Συμβούλιον της Κοινότητος με επι κεφαλής τον Γρηγόριον Ευστρατιάδην επεσκέφθη τη εν λόγω επιτροπή και ανέπτυξεν εις ταύτην, την αγωνία του ευσεβούς λαού. Η επιτροπή των Αρχιερέων προσεπάθησεν όπως πείση το Προεδρείον να εγκαταλείψει τον αγώνα (δια την επαναφορά του Ημερολογίου) και συστήση εις τους Παλαιοημερολογίτας να ακολουθήσουν την εισαχθείσαν καινοτομίαν.
Εις το επίσημον όργανον της Εκκλησίας των Γνησίων Ορθοδόξων Χριστιανών ο μετέπειτα Αρχιεπίσκοπος Αθηνών Δωρόθεος, δημοσίευσεν 9 άρθρα με επικεφαλίδα τούτων «Κύριε Χρυσόστομε, διατί πολεμείτε την Εκκλησίαν», εις τα οποία αναπτύσσεται εν πλάτει το Παλαιοημερολογίτικον.

Μεταξύ των άλλων αναφέρει

«Η Εκκλησία είναι υποχρεωμένη να σκεφθή ότι πρέπει να γεφυρώση το χάσμα, να επανέλθη εις το παλαιόν ημερολόγιον προς το συμφέρον της Ορθοδόξου πίστεως…. Γενόμενος επίορκος ως παραβάς τον δημοσία επ΄ Εκκλησίαις εξαγγελθέντα προ της χειροτονίας του ( ομιλεί δια τον Χρυσόστομο) και την διαβεβαίωσιν ότι θα σεβασθή τους Κανόνας της Εκκλησίας και την Ιεράν Παράδοσιν».

Το Προεδρείον της Ελληνικής Θρησκευτικής Κοινότητος των Γνησίων Ορθοδόξων Χριστιανών επέδωκε νέον υπόμνημα προς την Ιεραρχίαν της Εκκλησίας της Ελλάδος, δια του οποίου παρεκάλει τους Μητροπολίτας όπως επαναφέρωσι το παλαιόν εορτολόγιον εν τη Εκκλησία δι΄ υψίστους εθνικούς λόγους.
Δυστυχώς όμως η Ιεραρχία προσεπάθησεν να να παρουσιάση τους τοιούτους ως εκμεταλευτάς κ.λπ ενω ηδύνατο να επαναφέρη το παλαιόν προς άρσιν της διαιρέσεως.
Αντί να δεχθή την υποβληθείσαν πρότασιν η Ιεραρχία εξεπέλυσε νέους διωγμούς μεταχειρισθείσα βίαια μέσα. Ευτυχώς ηκούσθησαν και φωναί 4 Ιεραρχών ζητούντων την λύσιν, δια του κατωτέρου υπομνήματος

«Του Ορθοδόξου Επισκόπου οφείλοντος κατά τον Απόστολον των Εθνών, να γίνηται τα πάντα τοίς πάσιν, ίνα πάντως τινάς σώση και επειδή η Εκκλησιαστική Οικονομία ουδέποτε και εν ουδεμία περιπτώσει απήρεσε ταίς Οικουμενικαίς και Τοπικαίς Συνόδοις και τοίς Αγίοις Πατράσιν, οι κάτωθι υπογεγραμμένοι Μητροπολίται του Ελληνικού Κράτους της αληθούς Ειρήνης και της ενότητος του Χριστιανικού πληρώματος προνοούμενοι, υποδεικνύομεν ευλαβώς εις την Αγίαν και Ιεράν Σύνοδον της Ιεραρχίας, ως μόνην δυνατήν λύσιν την επαναφοράν, της δι΄αντικανονικής εισαγωγής του νέου ημερολογίου εις την Ορθόδοξον ημών Εκκλησίαν διαταραχθείσης ομονοίας και ψυχικής ηρεμίας του ευσεβούς ημών Λαού, την επιστροφήν εις το Νομοθετικόν Διάταγμα της 18 Ιανουαρίου 1923 καθ΄ ό η μεν Πολιτεία δύναται να τηρήση το νέον ημερολόγιον, η δέ Ορθόδοξος Ελληνική Εκκλησία το πάτριον Ιουλιανόν εορτολόγιον, (δια να δείτε το διάταγμα πατήστε ΕΔΩ) εως ου, δι΄ Οικουμενικής Συνόδου ή διά Συνόδου Μεγάλης Τοπικής, εν η να αντιπροσωπεύονται καταλλήλως άπασαι αί Ορθόδοξοι Εκκλησίαι, μελετηθή και εισαχθή το υπο της καθόλου Ορθοδόξου Εκκλησίας παραδεκτόν γενησόμενον ημερολόγιον

Οι Μητροπολίται

Ο Δρυινουπόλεως Βασίλειος, Ο Κασσανδρείας Ειρηναίος,
Ο Δημητριάδος Γερμανός και ο Δράμας και Φιλίππος Βασίλειος».

Δυστυχώς όμως ούτε η φωνή αυτών των Ιεραρχών εισακούσθη!

http://entoytwnika.blogspot.com/2011/05/13.html


14ο ΜΕΡΟΣ – ΣΥΝΟΠΤΙΚΑ:

………
πρξις τς πί ερεμίου Μεγάλης ταύτης Συνόδου ς μετέσχον φ’ νός μέν Πατριάρχης λεξανδρείας Μελέτιος Πηγς, ντιπροσωπεύσας τόν ντιοχείας ‘Ιωακείμ καί τόν Σωφρόνιον εροσολύμων, φ’ τέρου δέ 41 ρχιερες το Οκουμενικο Πατριαρχείου εναι δημοσιευμένη ες τόν «Τόμον ‘Αγάπης» το Δοσιθέου ν σελ. 541. χει δέ καί ατη ν τ Τόμ πικεφαλίδα τήν ξς: «Πρξις Συνοδική ν καί ποβολή το νέου Καλενδαρίου, τοι τς περί τό Πάσχα Λατίνων καινοτομίας»

…………

κκλησιαστική στορία

τι κατεδικάσθη πό τς κκλησίας χι μόνον νατροπή το Πασχαλίου, λλ’ ν γένει εσαγωγή το Γρηγοριανο μερολογίου ες τήν ρθόδοξον κκλησίαν καί πεκρούσθη οαδήποτε διόρθωσις το ουλιανο μερολογίου βεβαιο κατηγορηματικς κκλησιαστική στορία διερμηνεύουσα τό πνεμα τς ρθοδόξου κκλησίας καί τήν κοινήν συνείδησιν ατς. ‘Εν τ ‘Εκκλησιαστικ στορία Μελετίου ρχαίου Μητροπολίτου θηνν ν Τόμ 3ω καί ν σελίδι 402 7 9 σημειονται τά ξς: «Πατριαρχεύοντος τούτου το ερεμίου σύνοδος Μητροπολιτν συνήχθη ν Κων/λει τ αφπγ΄ (1583) πιδημεύσαντος καί Σιλβέστρου το ‘Αλεξανδρείας, τις κατακρίνασα τό καινοτομηθέν πό Γρηγορίου τς Ρώμης Καλενδάριον, δέν τό δέχθη κατά τήν ατησιν τν Λατίνων». Τήν ατήν πληροφορίαν περί καταδίκης το Γρηγοριανο μερολογίου μς δίδει ‘Εκκλησιαστική στορία το Φιλαρέτου Βαφείδου, Μητροπολίτου Διδυμοτείχου, ν Τόμ 3ω, (1453 – 1908) ν σελ. 124 -125 γράφουσα περί τς κδοθείσης τ 1583 πιστολς το Πατριάρχου ερεμίου το Β΄ τις, ς λέγει Βαφείδης, γράφη συνεπεί τς κατά τό τος κενο συγκροτηθείσης ν Κων/λει Συνόδου καί τις κυρίως, λέγει Βαφείδης, καταδικάζει τό Γρηγοριανόν μερολόγιον. Παρακατιών δέ ατός στορικός λέγει: «μοίως κατά τό 1587 συνεκροτήθη Σύνοδος ν Κων/λει, ν παρόντων ερεμίου το Β΄, Μελετίου το Πηγ καί το εροσολύμων Σωφρονίου κατεκρίθη το μερολογίου διόρθωσις ς πισφαλής καί οκ ναγκαία, πρόξενος δέ μλλον πολλν κινδύνων.
…………………..

νεώτερος ‘Ιστορικός καί δεινός Κανονιολόγος Σεβ. Μητροπολίτης Κασσανδρείας διά προτάσεώς του, ν πέβαλεν ες τήν Σύνοδον τς εραρχίας τς λλάδος τ 1929, πογεγραμμένης καί πό τν Δρυινουπόλεως καί Δημητριάδος, ς καί διά το ποβληθέντος είς ατήν μακρο πομνήματός του, κατήγγειλε τό Νέον μερολόγιον ς ργον σεβείας ναντι τν πτά γίων Οκουμενικν Συνόδων καί ς ποσκάπτον τά θεμέλια τς ρθοδοξίας. ‘Εβεβαίουν δέ ο νωτέρω τρες εράρχαι ες τήν ποβληθεσαν π’ ατν πρότασιν, τι πάντες ο Πατριάρχαι τς κατά νατολάς ρθοδόξου κκλησίας ν κοιν Συνόδ πί ερεμίου το Τρανο καί λοιπν πέκλεισαν δι’ ναθέματος τήν ποδοχήν το Γρηγοριανο μερολογίου. δέ Σεβ. Μητροπολίτης Κασσανδρείας χαρακτηρίζει ν τ πομνήματι του κείνω τήν γενομένην μερολογιακήν διόρθωσιν ς «παράτολμον καί ντικανονικήν πρξιν».
Ρσος ‘Αρχιμανδρίτης Πορφύριος Οσπένσκι, κατά τό τος 1880 δημοσίευσε ες τά Ρωσικά περιοδικά καί τά Πρακτικά τς Μεγάλης Συνόδου 1583-1593 καί τήν πόφασιν Σιγγίλιον πί ερεμίου το Β΄. ‘Αντέγραψε δέ τατα οχί κ τν κωδίκων το γίου ρους, λλ’ κ τς Μεγάλης Βιβλιοθήκης το ρους Σιν, νθα πάρχουν ν χειρογράφω κώδικι τά νω στοιχεα περί τς καταδίκης το Νέου μερολογίου. Καί πάντα τατα δημοσίευσεν ερά Σύνοδος τς Ρουμανίας ες τά πίσημα περιοδικά ατς «ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ» ριθμ. 11/1880 καί «ΡΟΥΜΑΝΙΚΗ ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑ» ριθμ. 12/1881 πό τόν τίτλον: «ΕΠΙΣΗΜΑ ΕΓΓΡΑΦΑ ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΚΑΤΑΔΙΚΗΣ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΚΑΛΕΝΔΑΡΙΟΥ ΤΟΥ ΠΑΠΑ».
Καί τα
τα δημοσιεύθησαν ες τήν Ρουμανίαν κριβς καθ’ ν ποχήν στενοκέφαλοι τινές νεωτερισταί θέλησαν νά κάμουν λόγον περί λλαγς το ρθοδόξου μερολογίου. ‘Αλλ’ παρουσία τν νω πισήμων γγράφων περί καταδίκης το Νέου μερολογίου χαλιναγώγησε τάς καινοτομικάς ρμάς των. πί πλέον δέ Σύνοδος πί τ βάσει τούτων καθαρά δήλωσεν τι «Οδεμία ‘Εκκλησία δύναται νά μεταβάλη τό ρθόδοξον μερολόγιον νευ κινδύνου νά γίνη σχισματική ν σχέσει πρός τάς λλας ‘Ορθοδόξους κκλησίας».

Παράτολμος αθαιρεσία

…………………………

Τό πνεμα δέ λων τν σχετικν Κανόνων καί τν συνοδικν πράξεων καί Πατριαρχικν ποφάσεων εναι ρητή κατάκρισις καί καταδίκη το Παπικο νεωτερισμο, τοι το Γρηγοριανο μερολογίου, ς νατρέποντος τήν καθεστηκυίαν τάξιν καί συνήθειαν ν τ κκλησία. ταν τατα εναι ναμφισβήτητα καί εναι πίσης ναμφισβήτητον τι διά Συνοδικν ποφάσεων καί λλων κκλησιαστικν διατάξεων ρίζονται ναθεματισμοί καί φορισμοί διά τήν μετατροπήν το Πασχαλίου, τις γενικς κατεκρίθη καί κατεδικάσθη κκλησιαστικς, δέν εναι ατονόητον καί καταφανές τι α καταδκαι καί τά ναθέματα τά παγγελθέντα κατά τς καινοτομίας το Πασχαλίου εναι συγχρόνως καταδκαι καί ναθέματα παγγελθέντα κατά τς διορθώσεως το ουλιανο μερολογίου τς συνεπαγομένης τήν νατροπήν το λου Πασχαλίου κύκλου;
Ζ΄ Οκουμενική Σύνοδος μιλε περί «κεκρατηκυίας συνηθείας» ν τ κκλησία καί ναφωνε: «Μή καινοτομίαν καί φαίρεσιν ποιήσασθαι τς εσεβς ν μν κεκρατηκυίας συνηθείας. Τά γάρ παραδοθέντα ν τ Καθολικ κκλησία οτε προσθήκην, οτε μείωσιν πιδέχεται, μεγίστη γάρ τόν προστιθέντα τόν φαιροντα τιμωρία δεσμο. πικατάρατος γάρ φησίν, ς μετατίθησιν ρια πατέρων ατο». Δέν εναι τοτο φοβερά καταδίκη καί ναθεματισμός καί κατάρα κατά τν ποτολμώντων πσαν καινοτομίαν ες τήν «κεκρατηκυίαν συνήθειαν» καί δή ες τό τς κκλησίας μερολόγιον; Ζ΄ Οκουμενική Σύνοδος κτός τν Πρακτικν ατς ξέδωκε καί τόν ρον ατς, στις περιφρουρε τούς θεσμούς τς κκλησίας καί τήν παράδοσιν ατς. Καί ες τόν ρον τοτον περιλαμβάνεται καί ξς διάταξις: «Ε τις πσαν παράδοσιν ‘Εκκλησιαστικήν γγραφόν τε γραφον θετε, νάθεμα». Τό δέ «Συνοδικόν» το Τριωδίου τό ναγινωσκόμενον ν τ κκλησία κατά τήν Κυριακήν τς ρθοδοξίας μεταξύ τν ναθεμάτων περιλαμβάνει τά ξς: «παντα τά παρά τήν ‘Εκκλησιαστικήν παράδοσιν καί τήν διδασκαλίαν καί ποτύπωσιν τν γίων καί οιδίμων Πατέρων καινοτομηθέντα, μετά τατα πραχθησόμενα ‘Ανάθεμα γ΄».
Δύναταί τις νά ε
πη σοβαρς, λελογισμένως καί ν καλ πίστει, τι α νωτέρω τς Ζ΄ Οκουμενικς Συνόδου Διατάξεις δέν φαρμόζονται καί διά τήν θέτησιν τς περί το ουλιανο μερολογίου τς ‘Εκκλησίας συνηθείας καί παραδόσεως; ναφωνν Δοσίθεος εροσολύμων τι «Τέσσαρα μεγάλα θηρία γέννησεν ΣΤ αών, τήν αρεσιν το Λουθήρου, το Καλβίνου, τν Γιεζουβιτν καί τήν αρεσιν το νέου Καλενδαρίου, κατά τς ποίας πεφάνθη ν Κων/λει Μεγάλη Σύνοδος πί το ερεμίου» δέν διερμηνεύει τήν κρατοσαν τότε κκλησιαστικήν συνείδησιν, τό πνεμα καί τό νόημα τν ‘Εκκλησιαστικν διατάξεων, καθ’ ς καί μεταρρύθμισις το μερολογίου εναι καταδικασθεσα καί ναθεματισθεσα αρεσις καί τι ο κολουθήσαντες τό νέον Παπικόν μερολόγιον πόκεινται ες τήν ατήν μετά τν αρετικν κατάκρισιν;
………….

Ες ρχαιοτέρους χρόνους

……………….. Αείποτε μέριμνα τν Πατέρων το νά μή νατραπ νότης τς κκλησίας το Χριστο. ‘Ακριβς δ διά τήν νότητα ταύτην μερίμνησε πρώτη ν Νικαία Οκουμενική Σύνοδος, να ς διεκήρυξεν ατη: «Ο νά πσαν τήν Οκουμένην Χριστιανοί τόν ατόν ορτάζουσι χρόνον» καί διότι – ς γράφει ες τήν Συνοδικήν πιστολήν του, Βασιλεύς Κωνσταντνος Μέγας – εναι δεινόν καί πρεπές «κατά τάς ατάς μέρας τέρους μέν τας νηστείαις σχολάζειν, τέρους δέ συμπόσια συντελεν… ».
Π
ς λοιπόν λέγει ρχιεπίσκοπος τι οδείς τόλμησε νά επη ες τήν παλαιάν ποχήν τι νετρέπετο νότης τς κκλησίας κ τς μεταθέσεως διαφόρων ορτν; Δέν διεμαρτύροντο ο Πατέρες πό το τετάρτου κόμη αἰῶνος διά τάς διαφοράς καί διαφωνίας μεταξύ τν κκλησιν, ξ’ ατίας τν ν διαφόροις μέραις τελουμένων ορτν καί νηστειν πό κάστης κκλησίας; Δέν διεμαρτύρετο Μέγας θανάσιος, γιος ‘Επιφάνιος πίσκοπος Κύπρου, Μακάριος Θεοδώρητος, μιλοντες περί τς «χλεύης διά τήν ν τ κκλησία διαφωνίαν» περί το «πικινδύνου καί λεθρίου τς πρός τόν Θεόν άπειθείας ν τ πρός λλήλους διαστάσει» καί περί τόσων λλων κδηλούντων διαμαρτυρίαν διά τήν καθημερινήν τότε νατροπήν τς νότητος τς κκλησίας; Βεβαίως δέ φο ληξαν α περί τς ορτς το Πάσχα διαφωνίαι καί φο μετά τάς Οκουμενικάς Συνόδους καί τήν πλήρη κατάρτισιν τς ρθοδόξου κκλησίας παγιώθη κκλησιαστική νότης ν τ ρθοδοξί καί πηγορεύθη δι’ ναθέματος πσα καινοτομία, καί συνεπς πσα μετάθεσις ορτν, οδεμία δόθη πλέον φορμή νά καταγγείλ τις τήν διάσπασιν τς νότητος τς κκλησίας.
………………

Καί λλη βεβαίωσις

λλ’ χομεν καί λλην βεβαίωσιν. γνωστότατος στορικός συγγραφεύς Φιλάρετος Βαφείδης ες τόν Τόμον 3 τς ‘Εκκλησιαστικς του στορίας (σελ. 124-125) ς νεφέραμεν καί νωτέρω, γράφων περί τς πιστολς το Πατριάρχου ερεμίου λέγει τι « πιστολή ατη γράφη συνεπεία τς κατά τό τος κενο συγκροτηθείσης ν Κων/λει Συνόδου, τις καταδικάζει τό Γρηγοριανόν μερολόγιον». ……………..

Μόνον ο Παπισταί καί ο συνήγοροι τς νώσεως καινοτόμοι καραδοκοσιν εκαιρίας, να μμέσουν τό δηλητήριον τς μφιβολίας ες τάς συνειδήσεις τν πιστν διά σπερμολογιν περί πλαστότητος νυπαρξίας πισήμων κειμένων πρακτικν καί πράξεων Συνόδων καί Πατριαρχικν γγράφων, κεραυνοβολούντων διά καταδίκης καί ναθέματος τούς νεωτερισμούς τν Λατίνων. Συμπέρασμα Συμπεραίνομεν τι σα σοφίσματα βεβιασμένους συλλογισμούς πιχειρήματα καί ν πινοήση ‘Αρχιεπίσκοπος θηνν πως παραστήση σήμαντον διάφορον διά τήν κκλησίαν καί τήν ρθοδοξίαν τήν μερολογιακήν λλαγήν καί ς μή παγορευομένην δθεν πό Κανόνων καί Συνοδικν καί Πατριαρχικν πράξεων, σας συκοφαντίας, χλευασμούς λοιδωρίας καί ν ρίψη κατά τν πέρ τς τηρήσεως τν Πατρώων ‘Εκκλησιαστικν παραδόσεων γωνιζομένων καί δή κατά τν Ζηλωτν γιορειτν Πατέρων, δέν θά δυνηθ ποτέ νά ποσείση π’ ατο τόν «νικόν μλον» το Εαγγελίου τόν κρεμάμενον πί το τραχήλου του διά τό δημιουργηθέν καί καθημερινς νακινούμενον π’ ατο σκάνδαλον πί τς συνειδήσεως τν ληθς ες Χριστόν πιστευόντων, τν ες τά δόγματα, τούς Κανόνας καί τάς παραδόσεις τς ρθοδόξου κκλησίας παμψύχως προσηλουμένων.
Καί θά
κούεται σαεί πικροτουμένη καί παναλαμβανομένη πό μυριάδων στομάτων εσεβν χριστιανν, γνησίων ρθοδόξων, ντονος καί καυστική φωνή το Σεβ. Μητροπολίτου Κασσανδρείας, ντός τς Συνόδου τς εραρχίας τς λλάδος τό πρτον ψωθεσα καί κράζουσα: «ερόν θεωρ καθκον … νά χαρακτηρίσω ς παράτολμον καί ντικανονικήν πρξιν καί παιγνίδιον ν ο παικτος τήν λλαγήν, διόρθωσιν πωσδήποτε ν ποκαλσι ταύτην το ουλιανο μερολογίου, περ περιφρουρε ς γγελος φύλαξ, τήν πίστιν, τάς παραδόσεις, τά θη καί τά θιμα τν νά τό πρόσωπον τς γς διεσπαρμένων, τι ορτάζοντες κατ’ ατό νήκουσιν ες τήν μίαν καί μόνην Πρεσβυγεν καί καινοτόμητον το Χριστο κκλησίαν»

http://entoytwnika.blogspot.com/2011/05/14.html

ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ


Δεν υπάρχουν σχόλια »

Χωρίς σχόλια ακόμα.

RSS κανάλι για τα σχόλια του άρθρου.

Αφήστε μια απάντηση

© 2024 ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ BLOG   Φιλοξενείται από Blogs.sch.gr

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση