ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ BLOG

«ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΤΕ, ΠΟΙΑ ΠΑΝΟΡΘΟΔΟΞΗ ΑΠΟΦΑΣΗ;»

Κάτω από: Θεολογία (Ορθόδοξη) καί ΖωήΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ στις 7:09 μμ στο Πέμπτη, 22 Οκτωβρίου, 2009

Από www.orthodoxostypos.gr 16-10-2009

………..

 

ς μς πιτραπε – μ λο τ σεβασμό μας στν Πατριάρχη το Γένους – ν ρωτήσουμε κα δημοσίως, διότι σ κατ’ δαν πιστολς δ δίδονται παντήσεις π τος ρμοδίους το Θρόνου:

α) Ποι «Πανορθόδοξη πόφαση» κατήργησε τν γκύκλιο τς περ τν Πατριάρχη θηναγόρα Συνόδου το Οκουμ. Πατριαρχείου, μ τν ποία καταδικάζονταν περίφραστα ο συμπροσευχς ς «ντικείμεναι πρς τος ερος κανόνας κα μβλύνουσαι τν μολογιακν εθιξίαν τν ρθοδόξων»; Εναι σύμφωνη μ ατ τν γκύκλιο τς . Συνόδου το Πατριαρχείου σημεριν συμπεριφορ τινν στ θέμα τν συμπροσευχν;

β) Ποι «Πανορθόδοξη πόφαση» πέτρεψε στν Πάπα χι πλς ν παρίσταται, λλ νδεδυμένος μ τ μφιά του ν λαμβάνει σχεδν νεργ μέρος σ Πατριαρχικ Θ. Λειτουργία;

γ) Ποι «Πανορθόδοξη πόφαση» ποχρέωσε τν Οκουμενικ Πατριάρχη ν δώ-σει κα ν λάβει λειτουργικ σπασμ μ τν Πάπα κατ τ Θ. Εχαριστία τς Θρονικς ορτς τ 2006;

δ) Ποι «Πανορθόδοξη πόφαση» δωσε δεια στν Πάπα ν προσευχηθε κ μέρους το ρθοδόξου πληρώματος μ τ «Πάτερ μν» στν πισημότερη (ς πιτραπε) Θ. Λειτουργία στν Πατριαρχικ Να;

ε) Ποι «Πανορθόδοξη πόφαση» παραχώρησε στν Πάπα τ βμα το Πατριαρχικο Ναο γι ν κηρύξει «γυμν τ κεφαλ» τ παπικ πρωτεο; π τ βμα τν γίων λεξάνδρου, Γρηγορίου, Χρυσοστόμου, Φωτίου, Φιλοθέου ν διακηρύσσεται πλάνη! Δν εναι βεβήλωση ατ;

στ) Ποι «Πανορθόδοξη πόφαση» ποφάσισε ν μνηθε μμένων ν τ αρέσει Πάπας ς «σεπτς Ποιμένας κα Πρόεδρος» κα μάλιστα ντς το Πατριαρχικο Ναο κα παρουσία το Πατριάρχου;

ζ) Ποι «Πανορθόδοξη πόφαση» πέτρεψε ν μνηθε π τν Πρωτόθρονη κκλησία τς Κωνσταντινουπόλεως αρεση το Παπισμο ς «κκλησία σεπτή, Καθέδρα το Πέτρου» κα μάλιστα ντς το Πατριαρχικο Ναο κα παρουσία το Πατριάρχου;

η) Ποι «Πανορθόδοξη πόφαση» κατήργησε τος 16 ερος Κανόνες (γ. Πατέρων, Τοπικν κα Οκουμενικν Συνόδων), πεφάνθη τι πιτρέπονται στ ξς ο συμπροσευχς μ αρετικος κα δν συνιστον πλέον κανονικ παράπτωμα;

θ) Ποι «Πανορθόδοξη πόφαση» νέκρινε τ σύνταξη κανονισμο γι τν «μολογιακή» «διομολογιακή» κοιν προσευχ στς συναντήσεις το ΠΣΕ;

ι) Ποι «Πανορθόδοξη πόφαση» πικρότησε τ προκλητικ κείμενο τς Θ΄ ΓΣ το ΠΣΕ στ Porto Alegre (2006), σύμφωνα μ τ ποο «κάθε κκλησία (π τς 340 προτεσταντικς μάδες το ΠΣΕ) εναι κκλησία καθολική, λλ χι στν λότητά της. Κάθε κκλησία

κπληρώνει τν καθολικότητά της, ταν εναι σ κοινωνία μ τς λλες κκλησίες»! πίσης στ διο κείμενο ναγνωρίστηκε κκλησιαστικ πόσταση σ λες τς προτεσταντικς αρετικς «κκλησίες» το Π.Σ.Ε. κα γινε ποδεκτ τι πληθώρα τν κακοδοξιν κα τν πλανν τους εναι «διαφορετικο τρόποι διατύπωσης τς διας Πίστης» κα «ποικιλία Χαρισμάτων το γίου Πνεύματος»! Εναι δυνατν ν πάρχει Πανορθόδοξη γκριση γι τς

βλασφημίες ατς…;

ια) Ποι «Πανορθόδοξη πόφαση» ξουσιοδότησε τν Οκουμενικ Πατριάρχη ν προσφέρει γιο Ποτήριο στν Ονίτη ρχιεπίσκοπο θηνν;

Δν χει καταδικαστε Ονία περίφραστα σ «συνοδικάς ποφάσεις πασν νεξαιρέτως τν ρθοδόξων κκλησιν, …ς εναι μόφωνος πόφασις τς Γ΄ Προσυνοδικς Πανορθοδόξου Διασκέψεως (1986)»;

Γιατί περιφρονονται τσι μ ο μόφωνες Πανορθόδοξες ποφάσεις, πού ρητ καταδικάζουν τν Ονία; Γιατί ατ πιλεκτικ χρήση τν «Πανορθοδόξων ποφάσεων»;

 

………………….

 

Δέν εμαστε ναντίον το Διαλόγου! Δ νοεται ρθόδοξος, πο ν ρνεται τ διάλογο. Διότι πρτος διος Χριστός μας διαλέγεται μ τος μαρτωλούς. λλά, ς προσέξουμε, εναι διος Χριστός μας πο ταυτόχρονα ρνήθηκε τ διάλογο. ρνήθηκε ν διαλεχθε παρ’ τι προκλήθηκε. ρνήθηκε ν κάνει διάλογο μ τν Πιλάτο, τος ρχιερες το Μ. Συνεδρίου κα τν βασιλέα ρώδη!

Συμφωνομε λοιπν μ τ διάλογο, πως Κύριός μας!

ντιτιθέμεθα μως στ διάλογο, πως διος Κύριός μας. ταν δν πληρονται κάποιες σαφς καθορισμένες π τν κκλησιαστικ Παράδοση προϋποθέσεις. ντιτιθέμεθα λοιπν στ διάλογο, στ «νούσιο παίγνιο», κατ τν καταγγελία το π 20ετία συμπροέδρου, ρχιεπισκόπου Αστραλίας Στυλιανο, πως ατς διεξάγεται σήμερα. ναφέρω τρία μόνο σημεα:

1. Συστηματικ περιφρόνηση τς κκλησιαστικς παραδόσεως μ τς λοένα αξανόμενες κα ντεινόμενες συμπροσευχς! Ξεπεράσαμε τς πλς συμπροσευχς κα πηγαίνουμε λοταχς σ συλλείτουργα – γι τν ρα τελ … Κα τ χειρότερο: προσπαθομε ν πιβάλουμε τν νομία μας ς νόμο το Θεο (βλ. γνωμοδότηση Φειδ γι τς συμπροσευχές)!

2. Κάποιοι «παγγελματίες» (σύμφωνα μ τν καθηγητ Βέλτση) το διαλόγου ποφασίζουν ρήμην το λαο το Θεο (λαϊκν κα κληρικν), κόμα ρήμην κα ατν τν Συνόδων τν Ατοκεφάλων κκλησιν.

…………

 

3. Σ Πανορθόδοξες ποφάσεις καταδικάζεται πανειλημμένως Ονία. Κα μως στ διάλογο συμμετέχουν κα …Ονίτες ! Πο πάρχει λοιπν σεβασμς στς Πανορθόδοξες ποφάσεις στ διάλογο, πως διεξάγεται σήμερα;

Ποιός, πομένως, περιφρονε τς Πανορθόδοξες ποφάσεις; Ο σκοντες κριτικ μ θεολογικ λόγο, ο συμπράττοντες σ «νούσιο παίγνιο»;

…….

 

π. Α.Κ.Γ.

Πάτρα 6.10.09


Δεν υπάρχουν σχόλια »

Χωρίς σχόλια ακόμα.

RSS κανάλι για τα σχόλια του άρθρου.

Αφήστε μια απάντηση

© 2024 ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ BLOG   Φιλοξενείται από Blogs.sch.gr

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση