Μια “καλή διδακτική πρακτική” της Σοφίας Αρμελινιού στο πλαίσιο του “Μείζονος Προγράμματος Επιμόρφωσης για Εκπαιδευτικούς (2010).
Διαθέσιμο και εδώ.
Μια “καλή διδακτική πρακτική” της Σοφίας Αρμελινιού στο πλαίσιο του “Μείζονος Προγράμματος Επιμόρφωσης για Εκπαιδευτικούς (2010).
Διαθέσιμο και εδώ.
“Ψηφιακό λεύκωμα με ήρωες της Ιλιάδας”
Αγαπητοί μαθητές της β΄γυμνασίου,
Η επόμενη αποστολή στην Ιλιάδα πιστεύω ότι θα σας συναρπάσει:
Επιλέξτε έναν ήρωα ή ηρωίδα από την Ιλιάδα του Ομήρου. Για να σας διευκολύνω σας παραθέτω έναν πίνακα με τους ήρωες και τα χωρία του κειμένου όπου υπάρχει πληροφόρηση για τα πρόσωπα. Η ιδέα είναι να δημιουργήσετε μια «Ψηφιακή Αφίσα» αφιερωμένη σε αυτούς.
Ακολουθήστε τα ακόλουθα βήματα:
Τι είδους υλικό μπορείτε να ενσωματώσετε πατώντας στα κουμπιά:
Ήρωας / Ηρωίδα – Θεοί / Θεές | Ραψωδία | Στίχοι / Σελίδα |
Αχιλλέας | Α | Ολόκληρη ραψωδία |
Αγαμέμνονας | Α | Ολόκληρη ραψωδία |
Νέστορας | Α | Στ.246-306 (σελ.29-31) |
Ιερέας Χρύσης | Α | Στ.9-53 (σελ.19-21) |
Δίας | Α | Στ.494-612 (σελ.40-44) |
Θέτις | Α | Στ.350-431 (σελ.34-37), 494-536 (σελ.41-42) |
Ελένη | Γ | Σελ.121-244 (σελ.48-52) |
Πρίαμος | Γ | Σελ.121-244 (σελ.48-52) |
Ανδρομάχη | Ζ | Στ.369-529 (σελ.71-77) |
Έκτορας | Ζ | Στ.369-529 (σελ.71-77) |
Αστυάνακτας | ζ | Στ.369-529 (σελ.71-77) |
Απόλλων ή Φοίβος | Α | Στ.9-53 (σελ.19-21) |
Ήφαιστος | Α | Στ.494-612 (σελ.40-44) |
Ήρα | Α | Στ.494-612 (σελ.40-44) |
Διομήδης | Ζ | Στ.119-236 (σελ.68-70) |
Γλαύκος | Ζ | Στ.119-236 (σελ.68-70) |
Αφροδίτη | Ε | Στ.274-430 (σελ.59-64) |
Στο τέλος, θα δημιουργήσουμε μαζί ένα ψηφιακό αφιέρωμα στους ήρωες της Ιλιάδας!!!
Καλή επιτυχία!
Είμαι σίγουρη ότι θα το κατά-χαρείτε!!!
Μη διστάσετε να ζητήσετε βοήθεια αν χρειαστείτε.
* προθεσμία: 26/4/2020
Αγαπητοί μαθητές,
στο μπλογκ της Κυψέλης Homeschooling (e-me) ανέβασα το φυλλάδιο δραστηριοτήτων για το Πάσχα αλλά, δυστυχώς, σήμερα δεν ανοίγει. Επομένως για να μπορείτε όλοι να έχετε πρόσβαση σε αυτό, επισκεφτείτε αυτό τον υπερσύνδεσμο:
https://drive.google.com/file/d/1Z-DXXSa_AsTuynL5eIoJGi5RnAALCZWC/view?usp=sharing
Κατεβάστε το αρχείο, αποθηκεύστε το στον δικό σας υπολογιστή και στη συνέχεια, αφού ολοκληρώσετε τις δραστηριότητες με προσοχή και με την ησυχία σας, στείλτε μου το στο email μου.
Έχετε προθεσμία ως την Κυριακή “του Θωμά”, δηλαδή ως τις 26 Απριλίου 2020.
Ωστόσο, κάντε προσπάθειες να μπείτε στο μπλογκ της Κυψέλης, κάποια στιγμή θα ανοίξει!!!
Σας χαιρετώ.
Η συνάντηση του Έκτορα με την Ανδρομάχη και το μικρό Αστυάνακτα (Ζ, 369-529) είναι ένας κορυφαίος σταθμός στην Ιλιάδα του Ομήρου.
Ο μικρός Αστυάνακτας, δεν ξεχνιέται εύκολα.
Ποιος από σας δεν θυμάται την αντίδρασή του μπροστά στην περικεφαλαία του πατέρα του!!!
(Αν θες να θυμηθείς τη συνάντησή τους, δες εδώ τι γράφει ο ίδιος ο Όμηρος, ενώ αν πας εδώ, μπορείς να δοκιμάσεις τη μνήμη σου).
Παρόλο που ο Όμηρος δεν μας δίνει στοιχεία για την τύχη του μικρού μετά την άλωση της Τροίας, ένας άλλος ποιητής της αρχαιότητας, ο Ευριπίδης, μας πληροφορεί για την τύχη του μικρού αγοριού…. Μετά την άλωση της Τροίας η τύχη των γυναικών και των παιδιών της Τροίας είναι αποφασισμένη: οι γυναίκες θα γίνουν σκλάβες των Αχαιών, ενώ τα παιδιά θα μείνουν στο έλεος της τύχης.
Ο Ευριπίδης στο έργο “Τρωάδες” μας πληροφορεί για το φρικτό τέλος του Αστυάνακτα. Οι Αχαιοί στρατηγοί στο συμβούλιό τους, ύστερα από πρόταση του πολυμήχανου Οδυσσέα, αποφασίζουν ότι ο μικρός είναι ανάγκη να θανατωθεί και μάλιστα με φρικτό τρόπο: να γκρεμιστεί από τα τείχη της Τροίας.
Το 1971 ο σκηνοθέτης Μιχάλης Κακογιάννης γυρίζει την ταινία Τρωάδες με διάσημους πρωταγωνιστές.
Εδώ μπορείς να παρακολουθήσεις ένα μικρό στιγμιότυπο, ακούγοντας παράλληλα το τραγούδι “Αστυάνακτας” του Μ.Θεοδωράκη (σε στίχους του Γ. Σεφέρη) που είναι αφιερωμένο στο μικρό πρίγκιπα της Τροίας.
Η δική σου αποστολή:
Ας υποθέσουμε ότι ζούσες εκείνη την εποχή. Γράψε ένα γράμμα προς το συμβούλιο των Αχαιών που αποφάσισε την εξόντωση του Αστυάνακτα και διαμαρτυρήσου για την απόφασή τους αυτή. Προσπάθησε να τους πείσεις ώστε να σωθεί το μικρό αγόρι. Δεν είναι εύκολο, αλλά πρέπει να τους αποδείξεις ότι η απόφασή τους είναι άδικη.
Οδηγίες:
Άνοιξε πρώτα ένα αρχείο word και γράψε εκεί το γράμμα σου. Έπειτα, επίλεξε το κείμενό σου και με δεξί κλικ αντίγραψέ το. Στη συνέχεια μπες στα σχόλια αυτής της ανάρτησης χρησιμοποιώντας τους κωδικούς σου στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο και επικόλλησε το γράμμα σου. Η προθεσμία λήγει την Τετάρτη το βράδυ, 8/4/20.
Καλή επιτυχια!
Μπορείς να ζητήσεις βοήθεια και διευκρινήσεις στην “Ομάδα Επικοινωνίας” στο messenger.
Για να πιάσουμε το “νήμα” από εκεί που το αφήσουμε, θα αρχίσουμε … παίζοντας!
Μπορείς να λύσεις τα παζλ; Για δοκίμασε!!
Πόσο καιρό έχεις να δεις τη γιαγιά και τον παππού;
Ή κάποιο άλλο αγαπημένο πρόσωπο μεγαλύτερης ηλικίας;
Η σημερινή αποστολή θα σε φέρει κοντά τους, έστω τηλεφωνικώς ή με όποιο άλλο μέσο είναι δυνατό.
Μίλησε μαζί τους και ζήτησέ τους πληροφορίες για κάποιο επάγγελμα που, ενώ στα νιάτα τους υπήρχε, σήμερα εξαφανίστηκε ή έστω κινδυνεύει να εξαφανιστεί. Ρώτησέ τους λεπτομέρειες: πώς ονομαζόταν το επάγγελμα, ποιοι ασχολούνταν με αυτό, τι εργαλεία μεταχειρίζονταν, πώς δούλευαν, πώς μάθαιναν τη δουλειά, ήταν εύκολη, πώς πληρώνονταν, και ό,τι άλλο σκεφτείς ή σου πουν.
Στη συνέχεια ετοίμασε μια παράγραφο (πρώτα στο word για να μπορείς να κάνεις τις διορθώσεις σου) και έπειτα, αφού επιλέξεις όλο το κείμενο που έγραψες, πάτησε δεξί κλικ και διάλεξε αντιγραφή . Μετά ετοιμάσου να την ενσωματώσεις στην παρουσίαση που θα βρεις παρακάτω.
Πήγαινε σε αυτόν τον υπερσύνδεσμο:
https://padlet.com/sarmeliniou/l7q8czgdqk0o
Θα οδηγηθείς σε μια νέα οθόνη. Κάτω δεξιά θα βρεις ένα σταυρό. Αν τον πατήσεις, θα ανοίξει η επόμενη:
Μέσα στο πλαίσιο μπορείς να αντιγράψεις το κείμενό σου, πατώντας μέσα στο κουτάκι και κάνοντας επικόλληση.
Στον τίτλο (title) γράψε σε εισαγωγικά το όνομα του επαγγέλματος για το οποίο θα μιλήσεις και σε παρένθεση το όνομα του πληροφοριοδότη σου, π.χ. «Γαλατάς» (από τον/την…….). Ακολουθώντας τα σύμβολα στο κάτω μέρος του πλαισίου, μπορείς να προσθέσεις εικόνες, βίντεο, τραγούδια, υπερσυνδέσμους, στιγμιότυπα οθόνης, ακόμα και να ηχογραφήσεις τη φωνή σου να διηγείται το κείμενό σου… Όλα αυτά υπάρχουν στο more. Μη διστάσεις να τα χρησιμοποιήσεις!!!). Καλό θα ήταν να έβρισκες παλιές φωτογραφίες να πλαισίωνες το κείμενό σου…
Δεν χρειάζεται να αποθηκεύσεις κάτι! Οι αλλαγές σώζονται αυτόματα.
Επειδή η δραστηριότητα αυτή είναι πιο σύνθετη, θα έχει διορία 2 ημερών. Θα πρέπει να την ολοκληρώσεις έως αύριο βράδυ τα μεσάνυχτα!
Α ν υ π ο μ ο ν ώ!
Ελπίζω να το χαρείς.
Η γιαγιά κι ο παππούς, πάντως, θα το χαρούν πολύ!!!
Καλή επιτυχία!
Πώς μπορεί μια “βαρετή” δημιουργική εργασία να αποκτήσει ενδιαφέρον;
Ο Λογοτεχνικός χάρτης της Σίφνου προέκυψε στο πλαίσιο των μαθημάτων της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Νεοελληνικής Λογοτεχνίας της Α΄ τάξης του Λυκείου, κατά την εκπόνηση των «δημιουργικών εργασιών». Η ιδέα ξεκίνησε από αντίστοιχο χάρτη αφιερωμένο στην ποίηση του Νίκου Καββαδία και είναι απλή: με εργαλείο την εφαρμογή google maps, δημιουργήσαμε ένα δικό μας χάρτη, το «Λογοτεχνικό χάρτη της Σίφνου». Ο χάρτης μας ουσιαστικά ταυτίζει τα κείμενα με τα τοπωνύμια στα οποία αναφέρονται. Έχουν τοποθετηθεί καρφίτσες (pinpoints).
Το υλικό προέρχεται κυρίως από ποιητικά κείμενα και λιγότερο πεζά, τα οποία αναφέρονται στο νησί. Ασφαλώς η εργασία μας δεν έχει εξαντλήσει το πλήθος των κειμένων που αφορούν στα τοπωνύμια του νησιού. Εργαστήκαμε δειγματοληπτικά και αξιοποιήσαμε κείμενα, κυρίως ποιητικά. Στόχος μας είναι ο χάρτης να συμπληρωθεί και να ολοκληρωθεί όσο το δυνατόν. Παράλληλα, μπορεί να συμπεριλάβει και αρχαία κείμενα, π.χ. τις αναφορές του Ηροδότου, παρόλο που δεν πρόκειται για κείμενα λογοτεχνικά. Εκτός από κείμενα έχουμε προσθέσει και σχετικές φωτογραφίες.
Αρχικά συγκεντρώσαμε τα κείμενα, τα διαβάσαμε και τα ταυτίσαμε με τα τοπωνύμια. Προσπαθήσαμε να κατανοήσουμε τον διαφερετικό τρόπο προσέγγισης του κάθε σημείου από τον ποιητή, ανάλογα με την εποχή του. Επίσης, ξεχωρίσαμε τα κείμενα των ποιητών που δεν είναι Σιφνιοί, π.χ. του Κωστή Παλαμά και του Οδυσσέα Ελύτη και ερευνήσαμε τη σχέση τους με το νησί.
Για παράδειγμα, πώς έμαθε ο Παλαμάς για τη Σίφνο; Προφανέστατα από τον Αριστομένη Προβελέγγιο, όπως μας δείχνει και ο διάσημος πίνακας του Ροϊλού, που εικονίζει το Σιφνιό ποιητή μεταξύ των ποιητών της γενιάς του 1880 να απαγγέλει. Στον κέντρο του πίνακα ο Κωστής Παλαμάς, ενώ ο ποιητής που απαγγέλλει είναι ο Α.Προβελέγγιος.
Επιπλέον, ο Ελύτης μάθαμε ότι επισκεπτόταν τη Σίφνο, αγαπούσε την αυλή της Παναγιάς στα Γουρνιά και την Πουλάτη, όπως φαίνεται σε ένα από τα κολάζ του, και φιλοξενούνταν στον Άγιο Λουκά. Σίγουρα θα είχε μυηθεί στην αγάπη για το νησί από το σιφνιό ποιητή και φίλο του Αντώνη Μαγκανάρη-Δεκαβάλλε, με τον οποίο αλληλογραφούσε για χρόνια.
Αξίζει να αναφερθεί η αναφορά του σιφναίικου καφενείου της Κωνσταντινούπολης στο διήγημα του Ανδρέα Καρκαβίτσα από τα Λόγια της Πλώρης. Για το λόγο αυτό συμπεριλάβαμε και την Κωνσταντινούπολη ως σιφναίικη παροικία.
Ας δούμε τώρα το χάρτη.
*Ο Λογοτεχνικός Χάρτης της Σίφνου παρουσιάστηκε στη σχολική κοινότητα του Γυμνασίου με Τ.Λ.Σίφνου στις 24/5/2013 σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο Ίδρυμα Πρόκου.
Εθισμός;;;; Δεν είναι μόνο στο τσιγάρο, στα ναρκωτικά, στο ποτό, στη σοκολάτα….
Μια νέα μορφή εξάρτησης αποτελεί ο εθισμός στο Διαδίκτυο. Είναι δόκιμος και ο όρος «Παθολογική χρήση του διαδικτύου» ή «Προβληματική χρήση του διαδικτύου». Πρόβλημα προκύπτει εξαιτίας της πολύωρης ενασχόλησης των χρηστών σε διαδικτυακές δραστηριότητες όπως είναι τα παιχνίδια, δωμάτια συζητήσεων, ηλεκτρονικός τζόγος και άλλα. Συνέπεια αυτής της συμπεριφοράς αποτελεί η απορρόφηση του ατόμου το οποίο τελικά παραμελεί όλες τις άλλες δραστηριότητες της ζωής του.
Τον κώδωνα του κινδύνου σήμερα κρούει ο εθισμός στα διαδικτυακά παιχνίδια. Πολλοί νέοι δεν έχουν τη δύναμη να σταματήσουν ή έστω να μειώσουν την ποσότητα των ωρών που αφιερώνουν μπροστά στην οθόνη παίζοντας διαφόρων ειδών ηλεκτρονικά παιχνίδια. Αρνητικές συνέπειες του εθισμού εμφανίζονται επιπλέον και σε τομείς όπως οικογένεια, εκπαίδευση και επάγγελμα. Ο εθισμός των εφήβων στο διαδίκτυο μπορεί, επίσης να είναι το αποτέλεσμα άλλων ψυχικών διαταραχών, όπως κατάθλιψη, αγχώδεις διαταραχές, διαταραχές προσωπικότητας, υπερκινητικότητα και κοινωνική φοβία. Συχνά όμως η ανάπτυξη καταθλιπτικού συναισθήματος ή άγχους έπεται της εμφάνισης του εθισμού, όπως συμβαίνει και με άλλες εθιστικές συμπεριφορές.
Στο καθημερινό περιβάλλον του καθενός εμφανίζονται ανάλογες συμπεριφορές και είναι συχνό φαινόμενο να «χάνεται» κάποιος εξαιτίας του εθισμού στο διαδίκτυο αλλά και στα σχετικά παιχνίδια. Το φαινόμενο όμως χρήζει άμεσης αντιμετώπισης. Αρχικά πρέπει να γίνει ευαισθητοποίηση και κυρίως ενημέρωση ώστε να γίνει αντιληπτό ότι πρέπει να χρησιμοποιούμε το Διαδίκτυο με μέτρο, συμπεριλαμβάνοντας στο πρόγραμμά μας εναλλακτικές δραστηριότητες που περιλαμβάνουν ενασχόληση με ομαδικά αθλήματα, χορωδίες, χορό και άλλες. Φροντίζουμε να καλλιεργούμε ορθές στάσεις αξιοποίησης του Διαδικτύου από μικρές ηλικίες. Ως γονείς ελέγχουμε και περιορίζουμε το χρόνο που τα παιδιά μας ξοδεύουν στο Διαδίκτυο (εγκαθιστώντας ειδικά λογισμικά, όπως π.χ. KidsWatch Time Control, WatchDog). Εάν παρατηρήσουμε υπερβολική χρήση ή και συμπεριφορές εθισμού αναζητούμε βοήθεια στην ιστοσελίδα www.cyberethics.info ή στο τηλέφωνο 22674747.