Αισθητική διαμόρφωση και παιδαγωγική αξιοποίηση του αύλειου χώρου του σχολείου”

Το Νηπιαγωγείο μας, την φετινή χρονιά στα πλαίσια  αξιολόγησης των σχολικών μονάδων αποφάσισε να υλοποιήσει το σχεδίου δράσης  με τίτλο “Αισθητική διαμόρφωση και παιδαγωγική αξιοποίηση του αύλειου χώρου του σχολείου”.

Αρχικά ρωτήσαμε τα παιδιά να μας πούνε εάν τους άρεσε η αυλή μας και λάβαμε περισσότερο αρνητικές απαντήσεις. Κατόπιν τα ρωτήσαμε τι ήθελαν να αλλάξουμε  σε αυτήν και τους ζητήσαμε να ζωγραφίσουν πως θα ήθελαν να είναι η αυλή μας.

αρχείο λήψης 16 αρχείο λήψης 11 1 αρχείο λήψης 10 1 αρχείο λήψης 9 1 αρχείο λήψης 8 1 αρχείο λήψης 7 2 αρχείο λήψης 6 2

Παρουσιάσαμε τις ζωγραφιές στην ολομέλεια και συζητήσαμε για αυτά που ζωγράφισαν, για τις ιδέες και τις ανάγκες των παιδιών σε σχέση με το θέμα. Τα παιδιά ήθελαν περισσότερα παιχνίδια, χρώματα, λουλούδια και ένα παγκάκι για να κάθονται στα διαλείμματα κοντά στην παιδική χαρά!

Στην συνέχεια ενημερώσαμε το  Σύλλογο Διδασκόντων Δημοτικού Σχολείου Σαλάκου (με το οποίο μοιραζόμαστε τον αύλειο χώρο), όσον αφορά το σχέδιο δράσης μας. Πραγματοποιήσαμε  αρκετές συνάντησες με τους γονείς αλλά και με το σύλλογο γονέων και κηδεμόνων, στις οποίες ενημερώθηκαν για το σχέδιο δράσης μας, για τις προτιμήσεις των παιδιών και συζητήθηκαν οι ενέργειες που θα έπρεπε να γίνουν για τη διαμόρφωση της αυλής.

Συγκεντρώσαμε από το διαδίκτυο υλικού για τον καλύτερο σχεδιασμό των επιδαπέδιων παιδαγωγικών παιχνιδιών.

Ένα πρωινό μαζί με τα παιδιά του Νηπιαγωγείου ζωντανέψαμε τα χρώματα στην τρίλιζα που υπήρχε αλλά είχε ξεθωριάσει στην αυλή.

20240215 11424320240215 114501 20240215 114621

20240215 114909 20240215 11514120240215 115546

20240215 114751 20240215 122355

Επιπλέον η προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου έστειλε αίτημα του νηπιαγωγείου για συντήρηση της παιδικής χαράς του με αριθμό πρωτοκόλλου 22/19-03-2024 ωστόσο δεν έγινε κάτι για να συντηρηθεί από τους αρμόδιους.

Δύο γονείς του Νηπιαγωγείου μας, o κ. Ηλίας Χατζηκωνσταντής και ο κ. Μιχάλης Γαϊτάνος, για να κάνουν πραγματικότητα την επιθυμία των παιδιών, μας έφτιαξαν από παλέτες αρχικά δύο παγκάκια. Στην συνέχεια  ο Ηλίας Χατζηκωνσταντής μας έφτιαξε ένα τραπεζάκι και αργότερα ακόμα ένα παγκάκι. Για να μεταφερθούν οι παλέτες βοήθησαν οι Ηλίας Χατζηκωνσταντής, Ιορδάνης Ανδριανός, Ηλίας Μαριέττος και τους ευχαριστούμε θερμά όλους τους!!

20240327 13173520240327 13231520240327 132510 20240327 132444 20240327 132441

Κατά διαστήματα οι γονείς μας έφερναν παλιά λάστιχα αυτοκινήτων που τους είχαμε ζητήσει με σκοπό να τα μετατρέψουμε κυρίως σε γλάστρες. θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τους Γεωργαλλίδη Χρήστο,

Επιπλέον ο Μανώλης Γιορδαμνής, ο Ηλίας Μαριέττος και ο Κώστας Καραγιάννης του Συλλόγου γονέων και κηδεμόνων με δικά τους έξοδα, καθάρισαν το θερμοκήπιο του σχολείου, αντικαταστήσαν παλιά ξύλα με καινούργια και έντυσαν το θερμοκήπιο με νάιλον. Τους ευχαριστούμε και αυτούς πολύ!

αρχείο λήψης 12 3αρχείο λήψης 15 1 αρχείο λήψης 14 1422619630 364216623168974 5816911549469150738 n 422648603 364216386502331 7200665012461744234 n 1422963939 364216486502321 2135159416792662966 n

H προϊσταμένη του νηπιαγωγείου έστειλε αίτημα με αριθμό πρωτοκόλλου 25/29-03-2024 στο Περιφερειακό Φυτώριο Ρόδου ώστε να μας παρέχουν αρωματικά φυτά και δέντρα. Το αίτημα μας έγινε δεκτό και μας παρείχαν :10 κατηφέδες, 5 δεντρολίβανα, 5 δυόσμους και 5 μέντες και τους ευχαριστούμε πάρα πολύ για αυτό! Τα φυτά τα παρέλαβε γονέας μαθητή μας η κ. Χρύσα Μαυρή.

20240416 1047550

Την Πέμπτη 11 Απριλίου 2024 σε συνεργασία με το Δημοτικό Σχολείο Σαλάκου καλέσαμε τους γονείς μέσω mail, να μας  βοηθήσουν μαζί με τους μαθητές, να δώσουμε χρώμα στην αυλή του σχολείου μας. Όλοι μαζί με πολύ ζήλο και προσήλωση δώσαμε ζωντάνια στο γήπεδο ποδοσφαίρου, στο κουτσό, στο φιδάκι και στους κάδους σκουπιδιών που είχαν ξεθωριάσει. Οι γονείς έβαψαν επιπλέον τους τοίχους περιμετρικά της αυλής και τους τοίχους δίπλα στις σκάλες. Όλοι μαζί χρωματίσαμε πολύχρωμες τις σκάλες του σχολείου κάνοντας την είσοδο πιο φωτεινή και όμορφη. Επιπλέον βάφτηκαν και τα παγκάκια και το τραπέζι που είχαν φτιαχτεί  από παλέτες και τα παλιά λάστιχα αυτοκινήτων.

20240404 103418 20240404 103413 20240404 103418 1 20240404 103653

20240404 103658 20240404 10475620240404 10481020240404 10481720240404 105158

20240404 10340420240404 10470920240404 11073620240404 11242220240404 11061620240404 11062020240404 13045920240404 110613 120240404 11070920240404 11065620240404 11064820240410 11260620240410 11260120240410 12304420240410 123029 αρχείο λήψης 1 3

 

20240523 144204435994841 395666036690699 8345044449531297054 n436450837 395666086690694 8199533069027144639 n436342577 395665993357370 4940390395325421973 n436119412 395665950024041 3438141711696366600 n20240408 10544720240408 105450 1

Σε αυτό το σημείο να ευχαριστήσουμε θερμά όσους γονείς αφιέρωσαν χρόνο για να μας βοηθήσουν σε αυτό το εγχείρημα, πιάνοντας πινέλα και βάφοντας και αυτοί, και ελπίζουμε να συνεργαζόμαστε στο μέλλον συχνότερα σε ανάλογες δράσεις. Το μεγαλύτερο ποσό αυτής της δράσης, που αφορά στην αγορά των χρωμάτων που χρησιμοποιήσαμε,  καλύφτηκε από τον Πολιτιστικό Σύλλογο Σαλάκου “το Σπήλαιο”, που ήταν ακόμα μία φορά δίπλα μας και τον ευχαριστούμε θερμά για αυτό!

Επιπλέον σε συνεργασία με το Δημοτικό Σχολείο Σαλάκου που μοιραζόμαστε τον αύλειο χώρο του σχολείου στείλαμε στις τεχνικές υπηρεσίας αίτημα με θέμα: «Αίτημα αναμόρφωσης του προαύλιου χώρου και των κτιριακών υποδομών του Νηπιαγωγείου και του Δημοτικού Σχολείου Σαλάκου» κι με αριθμό πρωτοκόλλου 24/22-04-2024. Κάποια από τα αιτήματα μας ήταν:

  • Συντήρηση ή αντικατάσταση παλιών σιδηρών κιγκλιδωμάτων και αυλοθυρών.
  • Ασφαλτική στρώση σε όλη σχεδόν την αυλή για να καλυφθεί η παλιά άσφαλτος που έχει γίνει επικίνδυνη, και να ομαλοποιηθεί η αυλή.
  • Συντήρηση της παιδικής χαράς του Νηπιαγωγείου για να εξασφαλισθεί η ασφάλεια των παιδιών και για ένα καλύτερο αισθητικό αποτέλεσμα.

Ωστόσο και πάλι δεν είχαμε κάποια ειδοποίηση από τους αρμόδιους.

Ταυτόχρονα ξεκίνησαν και οι συνεννοήσεις με τον Αντιδήμαρχο και τον Εκπρόσωπο της κοινότητας για τον καθαρισμό του αύλειου χώρου. Έτσι έγινε καθαρισμός των χόρτων από υπεύθυνους του δήμου Καμείρου και ο κ. Πολυχρόνης Μιχάλης μας  για άλλη μια φορά καθάρισε εθελοντικά με το τρακτέρ τον κήπο του σχολείου που βρίσκεται στον προαύλιο χώρο μας! Τους ευχαριστούμε πολύ!

20240219 083850 20240219 084110 20240219 084043 20240219 084031 20240219 08402720240404 101859 120240523 144814 120240404 110737 αρχείο λήψης 4 3αρχείο λήψης 3 1

Οι νηπιαγωγοί μαζί με τα παιδιά μετέτρεψαν κατόπιν κάποια από τα λάστιχα που είχαν βαφτεί σχεδιάζοντας  επάνω τους σε πασχαλίτσες, για να γίνουν γλάστρες και να τοποθετηθούν περιμετρικά της παιδικής χαράς του Νηπιαγωγείου.

436119412 395665950024041 3438141711696366600 n 1

Τρία άλλα λάστιχα με την βοήθεια του Κ. Ηλία Μαριέττου, τα ενώσαμε και φτιάξαμε ένα Μίνιον για να γίνει και αυτό γλάστρα και να διακοσμεί την είσοδο του Νηπιαγωγείου μας!

20240415 093120432260498 7299209860155698 1490030219002967407 n436482692 395666136690689 1030593802601588794 n 1

Ένα άλλο λάστιχο το μετάτρεψε η νηπιαγωγός σε βατραχάκι με σκοπό να βάλουμε άμμο μέσα σε αυτό και να γίνει αμμοδόχος για να παίζουν τα παιδιά στα διαλείμματα! όταν δεν χρησιμοποιείται θα σκεπάζετε με μία ξύλινη στρογγυλή επιφάνεια.

20240410 123016αρχείο λήψης 7 4αρχείο λήψης 6 4αρχείο λήψης 5 2

Και καθώς ο κ. Ηλίας Χατζηκωνσταντής μας έφτιαξε ακόμα ένα παγκάκι (το μετέφεραν στο σχολείο ο κ. Ιορδάνης Αντριανός και η κ. Γεωργία Παπαποστόλου) αποφασίσαμε το ένα λάστιχο να το μετατρέψουμε σε τραπεζάκι με την βοήθεια του κ. Μαριέττου Ηλία!

 

20240415 094510 1

Το καινούργιο αυτό παγκάκι μας το χρωμάτισε η παλιά μαθήτρια του Σχολείου μας Χρυσούλα Αγρέλλη.

20240521 10491520240521 11044620240521 110436

αρχείο λήψης 2 2

Για την μετατροπή των λάστιχων σε γλάστρες και αμμοδόχο μας βοήθησε και πάλι ο Κ. Ηλίας Μαριέττος ο οποίος τοποθέτησε ειδικό ύφασμα στην βάση τους και ξύλινες επιφάνειές όπου χρειαζόταν!

20240415 092602

Επιπλέον συντήρησε το μεγάλο ξύλινο καρούλι που είχαμε στην αυλή του Νηπιαγωγείου μας!

20240415 095146 1

Το καρούλι αυτό αφού το χρωματίσαμε μπλε και πράσινο το μετατρέψαμε μαζί με τα παιδιά σε πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων “Τον Κ.Ο.Κ αγαπώ. Με ασφάλεια κυκλοφορώ”.

αρχείο λήψης 11 2 αρχείο λήψης 9 2 αρχείο λήψης 8 2 αρχείο λήψης 7 3 αρχείο λήψης 6 3 αρχείο λήψης 4 2

20240521 103454 20240521 103441 20240521 103333

Ανανεώσαμε το χρώμα και στο παγκάκι που βρίσκεται στην είσοδο του νηπιαγωγείου μαζί με τα παιδιά.

20240410 11255120240410 123021

Τις επόμενες μέρες σε συνεργασία με την Πρώτη και Δευτέρα τάξη του Δημοτικού Σχολείου Σαλάκου και στα πλαίσια της ομαλής μετάβασης στο Δημοτικό Σχολείο, πραγματοποιήσαμε μια ευχάριστη δράση στο χώρο του σχολείου κατά την οποία σκάψαμε και κουβαλήσαμε χώμα από τον κήπο μας στις γλάστρες που φτιάξαμε από τα παλιά λάστιχα και φυτέψαμε σε αυτές τα καλλωπιστικά φυτά που μας παρείχε το Περιφερειακό Φυτώριο Ρόδου. Στην δράση μας αυτή μας βοήθησαν η κ. Λίανα Πάτρου και ο κ. Αντώνης Πάτρος. Επιπλέον φυτέψαμε και  τα αρωματικά φυτά που μας έδωσαν, στον κήπο του σχολείου και σε περβάζια που ήδη διαθέταμε. Αποφασίστηκε υπεύθυνος φροντίδας των φυτών κατά τους καλοκαιρινούς μήνες!

20240416 095419 20240419 115516

 

20240426 12015420240419 11450820240419 115319

20240416 10513020240416 10512720240416 11000320240416 110110 01

20240416 110804 20240416 110900020240416 11083220240416 110815 120240416 110806 120240416 111816 1 20240416 11182120240416 111836

Τα παιδιά του Νηπιαγωγείου ζωγράφισαν βότσαλα που είχαν μαζέψει και διακόσμησαν το κήπο μας μετατρέποντας τα σε λουλουδάκια!

20240410 104611 20240410 104614 20240410 10090420240410 10084620240410 100857

20240411 120111 20240416 112105 20240411 120540 20240411 120411 20240411 120115

20240411 120649 20240416 112153 1

 

Επιπλέον βάψαμε μαζί με τα παιδιά ένα νέο επιδαπέδιο παιχνίδι διαδρομών.

20240521 110610αρχείο λήψης 10 2αρχείο λήψης 9 3

Η υπεύθυνη για την εκπόνηση του σχεδίου εκπαιδευτικός έβαψε τον εξωτερικό τοίχο του νηπιαγωγείου και του εξωτερικού τοίχου της βρύσης που πίνουν νερό τα παιδιά στο διάλλειμα.

20240523 12221220240523 12220620240523 135530

20240523 08515920240523 135547

Τέλος οι νηπιαγωγοί δημιούργησαν μια τοιχογραφία στον εξωτερικό τοίχο του Νηπιαγωγείου μας μαζί με την βοήθεια των παιδιών!

20240530 145438 20240530 145433 20240530 14541620240530 14540820240530 111454

20240530 111613 120240530 13394420240530 11075220240530 105157

Συμμετοχή του Νηπιαγωγείου Σαλάκου στη Μαθητική Εβδομάδα Δράσης 2024 «Η δύναμη στο πιάτο σου» Της ΑctionAid!

Τα παιδιά του Νηπιαγωγείου Σαλάκου συμμετείχαν  στη 20η Μαθητική Εβδομάδα Δράσης 2024 με τίτλο «Η Δύναμη στο πιάτο σου» της ΑctionAid!

Στόχος της, η ευαισθητοποίηση και κινητοποίηση ολόκληρης της σχολικής κοινότητας, πάνω σε θέματα της Ενεργής Πολιτειότητας.

Την φετινή χρονιά η δράση εστιάζει στον πρώτο Στόχο Βιώσιμης Ανάπτυξης – Μηδενική Φτώχεια και στον δεύτερο Στόχο – Μηδενική Πείνα. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στη «Διατροφική Δικαιοσύνη», στη δίκαιη δηλαδή, πρόσβαση όλων των ανθρώπων στο φαγητό. Στο πλαίσιο της φετινής δράσης, οι μαθήτριες και οι μαθητές μέσα από δραστηριότητες  προσεγγίσανε την έννοια της άνισης κατανομής των πόρων, προβληματίστηκαν πάνω στο δικαίωμα του κάθε ανθρώπου να έχει πρόσβαση στην τροφή και αναζητήσαν ενέργειες και επιλογές που μπορούμε να κάνουμε εμείς, ως καταναλωτές και ενεργοί πολίτες.

Οι δραστηριότητες που κάναμε από τον οδηγό δραστηριοτήτων της δράσης ήταν “Ο  Θησαυρός” και το ‘Άσχημο ζαρζαβατικό στην όψη, πλούσιο στη γεύση και στη θρέψη!”

20240403 101051 20240403 101049 20240403 102121

20240403 101145 20240403 101452 20240424 09081720240424 090905

Επιπλέον τα παιδιά παρακολούθησαν webinar αποκλειστικά για την Α’ Βάθμια Εκπαίδευση με τίτλο: «Τρόφιμα για Όλους: Εξερευνώντας τη Διατροφική Δικαιοσύνη”

Η εισηγήτρια Αναστασία Λύτου, Γεωπόνος και Τεχνικός Τροφίμων έφερε τους μαθητές και τις μαθήτριες σε επαφή με τη δίκαιη, χωρίς εμπόδια πρόσβαση των ανθρώπων σε επαρκές, υγιεινό και ασφαλές φαγητό.

20240409 105908 20240409 10564220240409 1056460

20240409 11065520240409 11025320240409 11004420240409 110730

Η δράση αυτή ολοκληρώθηκε με τη δημιουργία αφίσας με θέμα τη διατροφική δικαιοσύνη , η  οποία έχει αποσταλεί στην  Action Aid και θα παρουσιαστεί μαζί με τις αφίσες των άλλων σχολείων σε δυο μεγάλες εκθέσεις σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

αρχείο λήψηςαρχείο λήψης 2αρχείο λήψης 1 20240423 09260120240423 093913

Η αφίσα αυτή ανέβηκε και στο kudoboard της δράσης

https://www.kudoboard.com/boards/QmUzq8EL

Οι μαθητές μας με την δημιουργία  αυτής της αφίσας συμμετείχαν και στον διαγωνισμό που διοργάνωσε η Δράση! Όποιος πιστεύει ότι  το αξίζουμε μπορεί να μας ψηφίσει βάζοντας μια καρδούλα στο παρακάτω Padlet!

Μετάβαση στο padlet.com

 

Επίσκεψη του Νηπιαγωγείου μας στο Δημοτικό Σχολείο και Νηπιαγωγείο Καλαβαρδών για να γνωρίσουμε τον συγγραφέα Μάνο Κοντολέων

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου, σήμερα το νηπιαγωγείο μας επισκέφτηκε το Δημοτικό σχολείο και Νηπιαγωγείο Καλαβαρδών για να συμμετέχει στη δράση που διοργάνωσαν με καλεσμένο τον κ. Μάνο Κοντολέων. Ο συγγραφέας παιδικών και εφηβικών βιβλίων απάντησε σε όλες τις ερωτήσεις των παιδιών, μοιράστηκε μαζί τους σημαντικές στιγμές της συγγραφικής του πορείας και έφτιαξε ένα προφορικό παραμύθι μαζί με τα παιδιά. Μετά το τέλος της δράσης τα παιδιά μας έπαιξαν με τα παιδιά του Νηπιαγωγείου Καλαβαρδών.   Ευχαριστούμε πολύ  το Δημοτικό Σχολείο και Νηπιαγωγείο Καλαβαρδών για την πρωτοβουλία και την πρόσκληση.

20240405 0911210 20240405 09201820240405 092649

434116419 423450730273410 7080382244568071821 n  download

Επίσκεψη της ΕΘ.ΟΜ.Α.Κ Σαλάκου στο Νηπιαγωγείο μας

Σήμερα, στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων με θέμα την προστασία του Περιβάλλοντος  (Εργαστήριο 5ο: Πρόληψη πυρκαγιών στο δάσος!) επισκέφτηκε το σχολείο μας κλιμάκιο της Εθελοντικής Ομάδας Αντιμετώπισης Καταστροφών Σαλάκου. Τα παιδιά, κατά τη διάρκεια αυτής της επίσκεψης, ενημερώθηκαν για πολλά και σημαντικά θέματα. Οι εθελοντές, απάντησαν σε πολλές ερωτήσεις των παιδιών όπως «Πως είναι η στολή σας;», «Σας προστατεύει από τις φωτιές;», «Πόσες ώρες έχετε καθίσει συνεχόμενα σε μία φωτιά;», «Πως σβήνετε την φωτιά;» «τι μπορούμε να κάνουμε για να περιορισθεί η καταστροφή εξαιτίας της φωτιάς;» κτλ. Ακολούθησε αναπαράσταση αντιμετώπισης μιας φωτιάς, εξηγώντας τους την διαδικασία που ακολουθούν από την αρχή έως το τέλος, εντάσσοντας και τα παιδιά σε αυτή με βιωματικό τρόπο! Τους μίλησαν για τα απαραίτητα αντικείμενα που πρέπει να έχουν μαζί τους (ασύρματοι,μάσκες οξυγόνου, φακό κτλ) και πρότειναν στα παιδιά να μπουν μέσα στο όχημα και να δουν χρήσιμα κουμπιά επικοινωνίας. Επιπλέον συζήτησαν μαζί τους για τη σημασία της εθελοντικής προσφοράς αλλά και για τρόπους προστασίας του περιβάλλοντος από πυρκαγιές.

20240402 105115 20240402 105133 20240402 105310 20240402 105209 20240402 105145 20240402 105055 20240402 105005 20240402 104422 20240402 104301 20240402 102957 20240402 102917 20240402 10255820240402 102138 120240402 10301420240402 10301020240402 10170320240402 10164620240402 10202820240402 10193920240402 10243620240402 10214220240402 10210720240402 102138

Στο τέλος τους χάρισαν μια κράτα που είχαμε φτιάξει:

20240402 105531 1 20240402 105502

Ευχαριστούμε πολύ τον κ. Αγγελίδη και τον κ. Παπαποστόλου για τον χρόνο που μας διέθεσαν αλλά και όλη την ομάδα της ΕΘ.ΟΜ.Α.Κ για την άμεση ανταπόκριση στο κάλεσμά μας! Τους ευχόμαστε καλή δύναμη στο δύσκολο έργο τους και ελπίζουμε να τους δούμε σύντομα σε κάποια επόμενη δράση μας.

 

Αποκριάτικο Πάρτυ

Σήμερα μαζί με το Δημοτικό Σχολείο Σαλάκου διοργανώσαμε το αποκριάτικο πάρτι του σχολείου μας. Οι μικροί μας μασκαράδες διασκέδασαν όλη μέρα με τραγούδια, χορούς και παιχνίδια. Μία έκπληξη περίμενε τους μαθητές μας στο πάρτι αυτό και ήταν η άφιξη των Σούπερ Ηρώων τους οποίους φρόντισε να μας φέρει  ο Πολιτιστικός Σύλλογος Σαλάκου, το Σπήλαιο που τον ευχαριστούμε θερμά για αυτό. Οι Σούπερ Ήρωες με τα διασκεδαστικά παιχνίδια τους ψυχαγώγησαν τους μαθητές μας, οι οποίοι δεν χόρταιναν να παίζουν μαζί τους. Το πάρτι μας το έκανε πιο ωραίο και  ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων που έψησε και μοίρασε δωρεάν σουβλάκια στα παιδιά. Ευχαριστούμε πολύ!

20240313 09284720240313 093209

20240313 12012120240313 12021220240313 130324

20240313 11470720240313 11450320240313 11480020240313 114933

Επικαιροποίηση Κοινωνικού Συµβολαίου δηµοκρατικής συµφιλίωσης και συγγραφή ψηφίσματος για την προάσπιση των ατομικών δικαιωμάτων του παιδιού.

Στα πλαίσια του 9ο Πανελληνίου Φεστιβάλ κατά της Σχολικής Βίας, στις 5 Μαρτίου, έγινε η επικαιροποίηση του Κοινωνικού Συμβολαίου δημοκρατικής συμφιλίωσης και υπογράφτηκε αρχικά από τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς και στην συνέχεια από τους γονείς των παιδιών.



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

Επιπλέον σήμερα 6 Μαρτίου 2024 πραγματοποιήσαμε τη συγγραφή ψηφίσματος από τους µμαθητές του σχολείου για την προάσπιση των ατομικών δικαιωμάτων του παιδιού.

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 03 09 215031

Εγγραφές για το σχολικό έτος 2024-25

Εγγραφές

 

Οι εγγραφές στα νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2024 – 2025 διενεργούνται από 01- 20 Μαρτίου 2024.

Στα Νηπιαγωγεία εγγράφονται τα παιδιά που γεννήθηκαν  το έτος 2020.

Οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια νηπιαγωγεία γίνονται μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://proti-eggrafi.services.gov.gr/ με υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης εγγραφής.

ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΒΟΛΗ ΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΑΙΤΗΣΗΣ ΕΓΓΡΑΦΗΣ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙΣΤΕ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΒΗΜΑΤΑ

ΑΙΤΗΣΗ ΓΟΝΕΩΝ/ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ-ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ

Σύμφωνα με το άρθρο 2 της υπ’ αρ. πρωτ. 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767) ΚΥΑ για την εγγραφή του νηπίουπρονηπίου οι γονείς/κηδεμόνες πρέπει να ακολουθήσουν τα εξής βήματα:
Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην Ηλεκτρονική Υπηρεσία
«Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με τη χρήση των
κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας
Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).
Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/) και επιλογή του
Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας
συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.

Για την υποβολή της αίτησης οι γονείς/κηδεμόνες συμπληρώνουν διαδοχικά τα ακόλουθα (παρ. 2 του
άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β’ 1767)):

α) τα στοιχεία του προνηπίου-νηπίου για το οποίο αιτούνται την εγγραφή. Το σύστημα διαλειτουργεί με το
Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στους γονείς/κηδεμόνες κατάλογο
των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή τους μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο
Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι
συμπληρωμένα και οι γονείς/κηδεμόνες επιλέγουν το/τα τέκνο/α για το/τα οποίο/α επιθυμούν να
υποβάλουν αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο ο κατάλογος δεν περιλαμβάνει το τέκνο
που επιθυμούν να εγγράψουν, έχουν τη δυνατότητα να εισάγουν μόνοι τους τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου και να τεκμηριώσουν τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας, είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,

β)τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας τους, την οποία τεκμηριώνουν αναρτώντας σχετικό αποδεικτικό έγγραφο
σε ψηφιακή μορφή όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από
το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,

γ) τα στοιχεία άλλου/ων τέκνου/ων, που φοιτά/ούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον
υπάρχει/ουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσουν Βεβαίωση Φοίτησης από τον/τη Διευθυντή/ντρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας,

δ) εάν επιθυμούν τη φοίτηση του προνηπίου-νηπίου στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής, στο Προαιρετικό
Ολοήμερο Πρόγραμμα και στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου,

ε) τα στοιχεία των συνοδών των προνηπίων-νηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρησή τους από τη σχολική μονάδα ενώ παράλληλα επιλέγουν τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του προνηπίου-νηπίου».

Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης, (παρ. 3 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767)) οι
γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από την ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής
Πύλης (gov.gr) για τα παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσουν κατά την επίσκεψή τους στη σχολική
μονάδα εντός της προθεσμίας που ορίζει ο/η Διευθυντής/ντρια-Προϊστάμενος/η του Νηπιαγωγείου(ΥΣΤΕΡΑ ΑΠΟ ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΑΖΙ ΤΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΡΑΝΤΕΒΟΥ). Σε αυτά τα παραστατικά, πέρα από τα (γ) και (δ) εφόσον τα έχει αιτηθεί, περιλαμβάνονται :

α) η αίτηση εγγραφής για το τμήμα πρόωρης υποδοχής, για το Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα ή για
το Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.
β) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ. Φ.6/1094/80261/Δ1/20-5-2015 Εγκύκλιο του
Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. (Α.Δ.Υ.Μ.)
γ) Βιβλιάριο υγείας του/της μαθητή/τριας, ή άλλο στοιχείο, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα
εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών. (παρ. 4, του άρθρου
6 του ΠΔ 79/2017 (Α΄ 109), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 44 του ν.4777/2021 (Α΄ 25).
δ) Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές
εκπαιδευτικές ανάγκες. Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής
του/της μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με
ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Μετά την υποβολή της αίτησης, (παρ. 5 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄1767)), οι γονείς/κηδεμόνες λαμβάνουν ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχουν δηλώσει κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησής τους για την πορεία της. Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις, η αίτησή τους επιστρέφεται από το Νηπιαγωγείο στους γονείς/κηδεμόνες προκειμένου να γίνουν οι διορθώσεις και να ολοκληρωθεί η υποβολή της μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr).
Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται αποδεκτή.
Σε περιπτώσεις γονέων/κηδεμόνων που αδυνατούν να κάνουν χρήση της ηλεκτρονικής υπηρεσίας
«Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr), η αίτηση μπορεί να υποβληθεί με παρουσία στο
Νηπιαγωγείο (παρ.7 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄1767)). Για τον σκοπό αυτό ο/η Διευθυντής/ντρια-Προϊστάμενος/η του Νηπιαγωγείου εισέρχεται στην ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) και καταχωρίζει την αίτηση σύμφωνα με τα δικαιολογητικά που του/της προσκομίζουν οι γονείς/κηδεμόνες.
Για την υποστήριξη μαθητών/τριών, των οποίων οι γονείς/κηδεμόνες ανήκουν σε ευάλωτες κοινωνικές
ομάδες, όπως πολύτεκνοι / τρίτεκνοι / μονογονεϊκές οικογένειες, γονείς με χρόνιες παθήσεις ή ενταγμένοι σε
πρόγραμμα απεξάρτησης ή φυλακισμένοι καθώς και πολίτες τρίτων χωρών που διαμένουν σε κέντρα ή σε
δομές φιλοξενίας του ελληνικού κράτους ή της Ύπατης Αρμοστείας του Ο.Η.Ε., δίνεται η δυνατότητα
καταχώρισης αίτησης με όσα στοιχεία είναι διαθέσιμα από τον γονέα/κηδεμόνα (παρ. 7 του άρθρου 2 της
ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767)).

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΠΡΟΩΡΗΣ ΥΠΟΔΟΧΗΣ ΣΤΟ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΝΕΟ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΜΕΝΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ

Στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής και στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα των Νηπιαγωγείων του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου εγγράφονται οι μαθητές/τριες κατόπιν σχετικής αίτησηςδήλωσης των γονέων/κηδεμόνων τους. Οι Διευθυντές/ντριες και οι Προϊστάμενοι/ες των Νηπιαγωγείων κάνουν δεκτές όλες ανεξαιρέτως τις αιτήσεις των γονέων/κηδεμόνων για φοίτηση των μαθητών/τριών στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα χωρίς προϋποθέσεις, σύμφωνα με όσα ορίζονται στη με αριθ. πρωτ. Φ7/124668/ΦΔ/Δ1/18-9-2020 σχετική Εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.

Επίσης οι εγγραφές τωνμαθητών/τριών στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου γίνονται κατόπιν σχετικής αίτησης-δήλωσης των γονέων/κηδεμόνων τους και σύμφωνα με τα όσα ορίζονται στη με αρ. πρωτ.
106012/Δ1/01-09-2022 σχετική Εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.

Προϋποθέσεις συμμετοχής μαθητών /τριών στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής

1. Στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής δικαίωμα συμμετοχής έχουν προνήπια/νήπια τα οποία είναι εγγεγραμμένα
και φοιτούν στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα.
2. Ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του Τμήματος Πρόωρης Υποδοχής είναι τα πέντε (5) προνήπια/
νήπια.
3. Ο χρόνος προσέλευσης στο συγκεκριμένο τμήμα είναι 7:45-8:00.
4. Η αποχώρηση των μαθητών/τριών του Προαιρετικού Ολοήμερου Προγράμματος πραγματοποιείται στις
16:00 σύμφωνα με το Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου και στις 17.30
για το Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.
Πρόωρη αποχώρηση προνηπίων/νηπίων από το Ολοήμερο Πρόγραμμα δεν προβλέπεται.

Δ. ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ ΠΟΥ ΠΡΟΕΡΧΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΧΩΡΕΣ ΤΟΥ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ

1. Οι προερχόμενοι από σχολεία του εξωτερικού, Έλληνες ή αλλοδαποί/ές μαθητές/τριες εγγράφονται στο
Νηπιαγωγείο σύμφωνα με τη διαδικασία εγγραφών του κεφαλαίου Α’ και τα δικαιολογητικά του
κεφαλαίου Β’ της παρούσας εγκυκλίου, εφόσον έχουν τη νόμιμη ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο.
2. Σύμφωνα με την παρ. 9 του άρθρου 6 του Π.Δ 79/2017 (Α΄ 109), οι αλλοδαποί/ές μαθητές/τριες μπορούν
να εγγραφούν, αφού προσκομίσουν ληξιαρχική πράξη γέννησης ή ομοειδές πιστοποιητικό, επίσημα
μεταφρασμένα.
3. Σε περίπτωση κατά την οποία η εγγραφή του ανήλικου αλλοδαπού προνηπίου/νηπίου λαμβάνει χώρα
με ελλιπή δικαιολογητικά, σύμφωνα με την παρ. 10 του άρθρου 6 του ΠΔ 79/2017 (Α΄ 109) το Νηπιαγωγείο
συνεργάζεται με τους γονείς/κηδεμόνες του μαθητή για τη συμπλήρωση αυτών. Ειδικότερα, το Νηπιαγωγείο:

α) ενημερώνει τους γονείς/κηδεμόνες σχετικά με τις ελλείψεις στα έγγραφα και παρατείνει την προθεσμία προσκόμισής τους σε κάθε περίπτωση όχι πέραν του τριμήνου,
β) υποδεικνύει τους φορείς, όπως αυτοί ορίζονται από σχετικές εγκυκλίους, στους οποίους μπορεί να
απευθυνθεί ο ενδιαφερόμενος για τη συμπλήρωση των δικαιολογητικών και υποστηρίζει κατά το δυνατόν
τη σχετική διαδικασία,
γ) ενημερώνει πάραυτα για το σύνολο των σχετικών εκκρεμοτήτων τον/την οικείο/α Διευθυντή/ντρια
Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ο/η οποίος/α είναι αρμόδιος/α για την οριστική διευθέτηση του ζητήματος
σε συνεργασία με όλους τους αρμόδιους φορείς και αρχές της πολιτείας.
4. Σημειώνεται ότι οι αλλοδαποί/ές μαθητές/τριες εγγράφονται οποτεδήποτε μέσα στο διδακτικό έτος, ενώ
τα ανήλικα τέκνα υπηκόων τρίτων χωρών μπορούν να εγγραφούν, έστω κι αν δεν έχει ρυθμιστεί η νόμιμη
διαμονή τους στη χώρα σύμφωνα με την παρ. 8 του άρθρου 21 του ν. 4251/2014 (Α΄ 80),
Από 31/03/2024 σύμφωνα με το άρθρο 178 του ν. 5038/2023 (Α΄ 81) από την έναρξη ισχύος του (άρθρο
179), καταργούνται τα άρθρα 1 έως 138 του ν. 4251/2014 (Α΄ 80).
5. Η εγγραφή των μαθητών/τριών που προέρχονται από χώρες του εξωτερικού στο Προαιρετικό Ολοήμερο
Πρόγραμμα γίνεται χωρίς προϋποθέσεις.

Ε. ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ ΕΥΑΛΩΤΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΟΜΑΔΩΝ

A. Για την εγγραφή και την υποστήριξη της σχολικής φοίτησης μαθητών/τριών που ανήκουν σε ευάλωτες
κοινωνικές ομάδες, ισχύουν τα όσα αναφέρονται στις παρ. 11 & 12, του άρθρου 6 του Π.Δ. 79/2017 (Α΄ 109),
και στη με. αρ. πρωτ. 180644/Γ1/26-11-2013 Εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.
Επισημαίνεται ότι:
1. Οι Διευθυντές/ντριες-Προϊστάμενοι/ες των Νηπιαγωγείων ενθαρρύνουν την προσέλευση μαθητών/τριών ευάλωτων κοινωνικών ομάδων στο σχολείο, αναζητούν τα παιδιά αυτών των ομάδων που μένουν στην περιοχή τους και φροντίζουν για την εγγραφή καιτη φοίτησή τους, όπως προβλέπουν οι σχετικές διατάξεις για την υποχρεωτική φοίτηση.
2. Στο Νηπιαγωγείο, τα παιδιά ευάλωτων κοινωνικών ομάδων γίνονται δεκτά ανεξάρτητα από το εάν είναι εγγεγραμμένα σε Μητρώα ή Δημοτολόγια. Για την εγγραφή τους, μεριμνούν οι Διευθυντές/ντριες Προϊστάμενοι/ες των Νηπιαγωγείων.
3. Οι Διευθυντές/ντριες- Προϊστάμενοι/ες των Νηπιαγωγείων δεν παρακωλύουν την εγγραφή παιδιών ευάλωτων κοινωνικών ομάδων λόγω έλλειψης πιστοποιητικού μόνιμης κατοικίας και αποδέχονται οποιοδήποτε στοιχείο από το οποίο, κατά την κρίση τους, φαίνεται η διεύθυνση κατοικίας του μαθητή (παρ.12, άρθρο 6, ΠΔ 79/2017 (Α΄ 109), εφαρμόζοντας την αρχή της επιείκειας.
4. Όταν υπάρχει αδυναμία εγγραφής λόγω μη εμβολιασμού, κρίνεται απαραίτητη η συνεργασία με τοπικούς φορείς, Ο.Τ.Α., Κέντρα Στήριξης Ευπαθών Ομάδων, Διευθύνσεις Κοινωνικής Πρόνοιας, Νοσοκομεία, Ιατρικά Κέντρα, Φορείς Κοινωνικής Στήριξης καθώς και με τον Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ).
Κατ’ αντιστοιχία, είναι απαραίτητη η συνεργασία με τους ανωτέρω φορείς και για τη διενέργεια των απαιτούμενων ιατρικών εξετάσεων, σχετικά με την έκδοση Α.Δ.Υ.Μ. Σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να προηγείται επικοινωνία του/της Διευθυντή/ντριας – Προϊσταμένου/ης του Νηπιαγωγείου με το φορέα που θα προβεί στον εμβολιασμό.
5. Η εγγραφή των μαθητών/τριών ευάλωτων κοινωνικών ομάδων στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα
γίνεται χωρίς προϋποθέσεις.

Β. 1. Για την εγγραφή ανήλικων αιτούντων ή ανήλικων τέκνων αιτούντων Διεθνή Προστασία στα
παραρτήματα Νηπιαγωγείων που λειτουργούν εντός των Κέντρων Φιλοξενίας, ο/η Συντονιστής/στρια
Εκπαίδευσης του Κέντρου Φιλοξενίας αναλαμβάνει να συγκεντρώσει τα απαραίτητα για την εγγραφή των
μαθητών/τριών δικαιολογητικά και να τα καταθέσει στο Νηπιαγωγείο στο οποίο υπάγεται το παράρτημα,
(παρ. 3 του άρθρου 73, του ν.4547/2018 (Α 102) όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 66 του ν.4559/2018 (Α’
142) και παρ.4β, του άρθρου 77, του ν.4547/2018 (Α’ 102).

2. Για την εγγραφή των ανωτέρω μαθητών/τριών στα Νηπιαγωγεία εκτός των Κέντρων Φιλοξενίας προβλέπεται ότι κατά την παραμονή τους στη χώρα υποχρεούνται να εντάσσονται σε μονάδες παροχής εκπαίδευσης. Οι αρμόδιες αρχές υποχρεούνται να παράσχουν τα αναγκαία και επαρκή μέσα για την υποστήριξη και διευκόλυνση της σχετικής διαδικασίας (άρθρο 72 του ν.4547/2018 (Α 102)).
Η ένταξη γίνεται υπό προϋποθέσεις, ανάλογες με αυτές που ισχύουν για τους Έλληνες πολίτες και με διευκολύνσεις, ως προς την εγγραφή σε περίπτωση δυσχερειών υποβολής των απαιτούμενων δικαιολογητικών και για όσο χρονικό διάστημα δεν εκτελείται μέτρο απομάκρυνσης, που εκκρεμεί κατά των ιδίων ή των γονέων/κηδεμόνων τους (ΥΑ 2099/ΓΔ4/03-02-2020 (Β΄208). Οι εγγραφές πραγματοποιούνται σύμφωνα με τα κάτωθι:

α. Απαραίτητα δικαιολογητικά εγγραφής
1) Δελτίο Αιτούντος Διεθνούς Προστασίας της Υπηρεσίας Ασύλου ή άλλου επίσημου εγγράφου, μέσω του
οποίου διασφαλίζεται η ταυτοπροσωπία των μαθητών/τριών,
2) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (Α.Δ.Υ.Μ.) και
3) Διεθνές Πιστοποιητικό Εμβολιασμών ή προφύλαξης, αναγκαίο για τη διασφάλιση της δημόσιας υγείας.

β. Σε περίπτωση που τα εν λόγω δικαιολογητικά δεν προσκομισθούν εγκαίρως, ο γονέας/κηδεμόνας του/της μαθητή/τριας ή ο/η Συντονιστής/στρια του Κέντρου Υποδοχής από το οποίο προέρχεται ο/η μαθητής/τρια,
αναλαμβάνει με δήλωσή του να τα προσκομίσει σε σύντομο χρονικό διάστημα. Σε περιπτώσεις μη προσκόμισης τους σε εύλογο χρονικό διάστημα, ο/η Διευθυντής/ντρια-Προϊστάμενος/η του Νηπιαγωγείου ενημερώνει την οικεία Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (κεφ. Στ’, παρ. 7, 8, 9, του άρθρου 21, του ν.4251/2014 (Α’ 80) και της (παρ.4β, του άρθρου 77, του ν.4547/2018 (Α΄ 102).

γ. Σύμφωνα με το άρθρο 72, του ν. 3386/2005 (Α΄ 212), ανήλικα τέκνα υπηκόων τρίτων χωρών μπορούν να
εγγραφούν έστω κι αν δεν έχει ρυθμιστεί η νόμιμη διαμονή τους στη χώρα, (κεφ. Στ’, παρ. 7, 8, 9 του άρθρου
21, του ν.4251/2014 (Α΄ 80).
Από 31/03/2024 σύμφωνα με το άρθρο 178 του ν. 5038/2023 (Α΄ 81) από την έναρξη ισχύος του (άρθρο
179), καταργούνται τα άρθρα 1 έως 138 του ν. 4251/2014 (Α΄ 80))

δ. Οι εγγραφές των μαθητών/τριών στο Βιβλίο Μητρώου γίνονται με ελληνικούς χαρακτήρες. Τα
δικαιολογητικά εγγραφής πρέπει να είναι επίσημα μεταφρασμένα από πιστοποιημένο δικηγόρο για το
σκοπό αυτό (περ. δ΄ της παρ. 2 του άρθρου 36 του ν. 4194/2013 (Α΄208)) ή από μεταφραστές που είναι
ενταγμένοι στο Μητρώο Πιστοποιημένων Μεταφραστών του Υπουργείου Εξωτερικών άρθρο 21 του ν.
4505/2017 (Α΄ 189). Προσωρινά, και μέχρι να μεταφραστούν επίσημα τα δικαιολογητικά εγγραφής, η
εγγραφή στο Βιβλίο Μητρώου μπορεί να πραγματοποιείται σύμφωνα με τη φωνητική απόδοση των
στοιχείων των μαθητών/τριών στην ελληνική γλώσσα.

Επισημαίνεται ότι σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ. Φ.7/128702/ΓΔ4/19-10-2022 Εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α., οι Διευθυντές/ντριες – Προϊστάμενοι/ες των Νηπιαγωγείων οφείλουν να καταχωρίζουν στο πληροφοριακό
σύστημα (Π.Σ.) myschool τον μοναδικό αριθμό ταυτοποίησης των μαθητών/τριών – προσφύγων (αριθμός
ατομικού φακέλου Διεύθυνσης Κεντρικής Ασφάλειας (ΔΙ.Κ.Α.) ή τον αριθμό μητρώου προσωρινής προστασίας
(registration number).Στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής και στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα των Νηπιαγωγείων του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου εγγράφονται οι μαθητές/τριες κατόπιν σχετικής αίτησης/δήλωσης των γονέων/κηδεμόνων τους.

 Για περισσότερες πληροφορίες για την εγγραφή του παιδιού σας στο νηπιαγωγείο Σαλάκου και για να κλείσετε ραντεβού ώστε να προσκομίσετε  τα δικαιολογητικά εγγραφής, παρακαλώ επικοινωνήστε με το νηπιαγωγείο στο 2246022284 μεταξύ 12:00-13:00.

Συμμετοχή του Νηπιαγωγείου μας στο 9ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ

Tο Νηπιαγωγείο μας συμμετέχει στο 9ο Πανελλήνιο Φεστιβάλ κατά της σχολικής βίας,  το οποίο πραγματοποιεί ο Σύμβουλος Εκπαίδευσης της 2ης περιφέρειας Ν. Δράμας, σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Π.Ε. Ν. Δράμας, το Δήμο Δράμας, την Αντιπεριφέρεια Δράμας και άλλους φορείς.  Το 9o Πανελλήνιο Φεστιβάλ κατά της σχολικής βίας, πραγματοποιείται με τη δική μας συμμετοχή και επιθυμία στη δημιουργία μιας νέας κοινότητας μάθησης και ενός Forum 104 σχολείων από όλη την Ελλάδα, του οποίου κυρίαρχο σύνθημα είναι  «Από άκρη σε άκρη λέμε όχι στο σχολικό εκφοβισμό».

Στα έγγραφα που σας κοινοποιούμε υπάρχουν προσκλήσεις και αφίσες με το όνομα του σχολείου μας.

Τι περιλαμβάνει η εκδήλωση:

Δευτέρα 4 Μαρτίου, στις 18:00:  Διαδικτυακή ημερίδα/ενημέρωση με θέμα «Από άκρη σε άκρη λέμε όχι στο σχολικό εκφοβισμό». Η ημερίδα θα πραγματοποιηθεί στον σύμδεσμο https://minedu-primary.webex.com/meet/salpig

Σ΄ αυτήν συμμετέχουν τα σχολεία  τα σχολεία που συμπράττουν στην εκδήλωση και οι εκπαιδευτικοί τους.

Πρόγραμμα διαδικτυακής ημερίδας
18:00 : 18:10  Έναρξη, καλωσόρισμα εκπαιδευτικών
18:10-18:20 Χαιρετισμοί

18:20 – 18:50 Παρουσίαση του θέματος Σχολικός εκφοβισμός, Πρόληψη και αντιμετώπιση του φαινομένου.  Εισηγήτρια: Κυπριτσή Ειρήνη, Ψυχολόγος, MSc, PhD Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης.

18:50 – 19:15 Ερωτήσεις, παρεμβάσεις, συζήτηση από τους συμμετέχοντες που επιθυμούν

19:15-19:30 Παρουσίαση έργων των σχολείων σύμπραξης (θα παρουσιαστούν ενδεικτικά κάποια από τα βίντεο που έστειλαν τα σχολεία σύμπραξης, τηρώντας τη σειρά και το χρόνο κατάθεσης των έργων. Το συνολικό έργο των σχολείων θα παρουσιαστεί την τελευταία ημέρα στο γήπεδο Κραχτίδη)

19:30 Λήξη της ημερίδας

Την εκδήλωση μπορούν να παρακολουθήσουν οι γονείς των μαθητών, στο YouTube στο: https://youtube.com/live/Wg0KWG3bwao?feature=share.

Τρίτη 5 Μαρτίου, 2 ώρες δράσεις μέσα στην τάξη. Το κοινωνικό συμβόλαιο συντάσσετε και υπογράφεται την ημέρα αυτή στην τάξη από τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς και στέλνετε για υπογραφή στους γονείς και κηδεμόνες τους και επιστρέφεται την επόμενη ημέρα.

Τετάρτη 6 Μαρτίου παρουσίαση  των έργων των σχολείων σε βίντεο woll και δια ζώσης των έργων των σχολείων που δήλωσαν φυσική παρουσία στο γήπεδο Κραχτίδη.



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

Στο παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να δείτε τις παρουσιάσεις  των εργασιών του 9ου Πανελλήνιου Φεστιβάλ κατά της σχολικής βίας. Μέσα σε αυτές είναι και οι δική μας!

https://www.youtube.com/watch?v=2_EBiTXhmyA&feature=youtu.be

Φυσικά πήραμε και βεβαίωση συμμετοχής:



Λήψη αρχείου

 

Πραγματοποίηση Εκπαιδευτικής επίσκεψης στο Κλειστό Γήπεδο Ρόδου, ‘’Βενετόκλειο’’ και παρακολούθηση της θεατρική παράστασης ‘’Τα ψηλά βουνά’’

Σήμερα μαζί με το δημοτικό Σχολείο Σαλάκου επισκεφτήκαμε το κλειστό γήπεδο μπάσκετ Βενετόκλειο, όπου οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά τους παίκτες και τον προπονητή της ομάδας μπάσκετ με αμαξίδιο Γ.Σ. Δωδεκάνησος. Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν με τους παίκτες της ομάδας για το θέμα της αναπηρίας αλλά και να καθίσουν πάνω σε αγωνιστικά αμαξίδια και να κινηθούν με αυτά. Μαθητές και εκπαιδευτικοί φύγαμε ενθουσιασμένοι από το γήπεδο με την υπόσχεση να ανταμώσουμε ξανά σύντομα. Ευχαριστούμε πάρα πολύ την ομάδα Γ.Σ. Δωδεκάνησος για την άμεση ανταπόκριση και τον χρόνο που μας αφιέρωσαν.

20240220 094116 01 20240220 101535 20240220 100936 20240220 094351

Στην συνέχεια πήγαμε στο Δημοτικό Θέατρο Ρόδου όπου παρακολουθήσαμε την παράσταση «Τα Ψηλά Βουνά» σε μία διασκευή της εταιρείας Magic Dream. Τα παιδιά γέλασαν με την ψυχή τους και ευαισθητοποιήθηκαν σε θέματα όπως η φιλία, η δημιουργία μιας κοινότητας, η προστασία του περιβάλλοντος, οι φωτιές, κλπ. Ήταν μια υπέροχη παράσταση με σημαντικά μηνύματα!!

20240220 110059 20240220 11015120240220 11463720240220 11475220240220 11273220240220 11363320240220 11443220240220 120709