franceska's blog

Just another Blogs.sch.gr site

Teachers4Europe

Συνοπτική Αποτύπωση Υλοποιημένου Προγράμματος

Teachers4Europe

Τίτλος Προγράμματος: “Ας γνωρίσουμε την Ευρώπη και την Ευρωπαϊκή Ένωση”

Σχολείο: 3ο Νηπιαγωγείο Τήνου

Τάξη/εις: Κλασικό

Συντελεστές (εντός σχολείου) : Ρουγγέρη Φραγκίσκα

Συμμέτοχοι (εκτός σχολείου):-

Πρεσβεύτής/τρια:

Ελένη Σταυροπούλου

Νεκτάριος Φαρασόπουλος

Υπεύθυνος/η υλοποίησης: Ρουγγέρη Φραγκίσκα

Μαθήματα / θεματικές περιοχές:

ΓΛΩΣΣΑ, ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ, ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ, ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ, ΜΟΥΣΙΚΗ, ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ ΤΕΧΝΗ, ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ, ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ

ΣΚΕΠΤΙΚΟ

Πιστεύω ότι είναι ιδιαίτερα σημαντικό τα παιδιά να οικοδομήσουν την ευρωπαϊκή ταυτότητα και πολιτότητα. Ως εκπαιδευτικοί έχουμε χρέος να συνεισφέρουμε στη διαμόρφωση των ενεργών Ευρωπαίων πολιτών του αύριο και θα πρέπει στο νηπιαγωγείο να εντάξουμε την ευρωπαϊκή διάσταση στην εκπαίδευση. Έχοντας σπουδάσει, εργαστεί και ταξιδέψει σε χώρες της Ευρώπης αναγνωρίζω τα οφέλη που απορρέουν από τη δημιουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ιδιαίτερα σήμερα που το όραμα της ενωμένης Ευρώπης δοκιμάζεται θα πρέπει να εργαστούμε ενεργά, ώστε παιδιά και γονείς να γνωρίσουν τον πολιτισμό της Ευρώπης, τις αξίες που πρεσβεύει και να κατανοήσουν τα πλεονεκτήματα που απορρέουν από τη συμμετοχή της Ελλάδας, ως κράτος μέλος της Ε.Ε. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό τα παιδιά και οι γονείς και οι κηδεμόνες τους να αποκτήσουν πληροφορίες για την ίδρυση και τους σκοπούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης, να σέβονται τα ανθρώπινα δικαιώματα και να εκτιμήσουν την αξία της ευρωπαϊκής ιδέας για συνεργασία, ειρήνη και πρόοδο.

ΣΚΟΠΟΣ

  • Να οικοδομήσουν την Ευρωπαϊκή ταυτότητα.
  • Να γνωρίσουν τα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
  • Να πληροφορηθούν για τους σκοπούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
  • Να εκτιμήσουν τη σημασία της ίδρυσης της ΕΕ για την ειρήνη, τη συνεργασία, την πρόοδο και την ευημερία στα ευρωπαϊκά κράτη.
  • Να γνωρίσουν τη συμβολή της Ευρώπης στον πολιτισμό, τις τέχνες και την επιστήμη.
  • Να σέβονται τα ανθρώπινα δικαιώματα.
  • Να οικοδομήσουν θετικές στάσεις και να επιδεικνύουν ανοχή και σεβασμό για τους άλλους.
  • Να γίνουν ενεργοί πολίτες της Ευρώπης.

-Να θέτουν στόχους, να προσπαθούν να βελτιώσουν τον τόπο τους, τη χώρα τους,  και την Ευρώπη.

-Να αναπτύξουν ικανότητες συνεργασίας.

 

 

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟΙ ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΣΤΟΧΟΙ

– Να γνωρίσουν κάποιους Ευρωπαίους επιστήμονες, ζωγράφους και μουσικούς.

-Να γνωρίσουν ορισμένα από τα σημαντικότερα αξιοθέατα των χωρών της Ε.Ε.

-Να αποκτήσουν βασικές πληροφορίες για τις χώρες-μέλη της Ε.Ε.

– Να χρησιμοποιήσουν χάρτες και να εντοπίσουν την Ευρώπη και τις χώρες της Ε.Ε.

-Να μετρήσουν πόσες χώρες ανήκουν στην Ευρώπη και πόσες από αυτές τις χώρες συμμετέχουν στην Ε.Ε.

– Να γνωρίσουν το ευρώ. Να αναγνωρίζουν τα κέρματα και τα χαρτονομίσματα και να τα σειροθετούν από το μεγαλύτερο σε αξία στο μικρότερο και αντίστροφα.

-Να ταξινομούν τις σημαίες σύμφωνα με το χρώμα και τις λωρίδες (κάθετες-οριζόντιες).

– Να επιλέξουν σε ποια χώρα της Ε.Ε. θέλουν να ταξιδέψουν και να απεικονίσουν αυτή τη σχέση σε πίνακα καταγραφής και γραφικές παραστάσεις. Να μετρήσουν και να γράψουν τον αντίστοιχο αριθμό.

-Να γνωρίσουν και να συντάσσουν διαφορετικά είδη κειμένου, όπως μία μπροσούρα για το τουριστικό πρακτορείο της τάξης, μία καρτ ποστάλ, ένα διαβατήριο, την επιγραφή τουριστικού γραφείου και τα εισιτήρια αεροπλάνου.

-Να γράψουν όπως μπορούν τα ονόματα των χωρών της Ε.Ε.

-Να αναγνωρίζουν οικείες λέξεις, όπως τα ονόματα των χωρών της Ε.Ε.

-Να αναγνωρίζουν και να ταυτίζουν το αρχικό γράμμα μιας χώρας με το αντίστοιχο φώνημα.

-Να αναπτύξουν τον προφορικό λόγο και να περιγράψουν τις σημαίες, τα αξιοθέατα και τα έργα τέχνης που γνωρίσαμε.

-Να αναγνωρίζουν την ελληνική από την αγγλική γλώσσα.

– Να γνωρίσουν ορισμένους σημαντικούς ζωγράφους, όπως τον Σεζάν και τον Πικάσο.

-Να συμμετέχουν σε συζητήσεις γύρω από έργα τέχνης.

– Να γνωρίσουν τον Μπετόβεν που έγραψε τον ύμνο της Ε.Ε. «Ωδή στη χαρά».

– Να γνωρίσουν τον Καμίγ Σαιν-Σανς και το έργο του «το καρναβάλι των ζώων».

-Να αναπτύσσουν σταδιακά εκτίμηση προς τα μουσικά ακούσματα και να τα απολαμβάνουν.

-Να εκφραστούν με τον αυτοσχεδιασμό και τη μίμηση κατά την ακρόαση του έργου «το καρναβάλι των ζώων» και φορώντας τις αντίστοιχες μάσκες των ζώων να παρελάσουν.

– Να εκφραστούν με το συμβολικό και το θεατρικό παιχνίδι μέσα από τη δημιουργία στην τάξη ενός τουριστικού γραφείου και ενός αεροπλάνου.

-Να μορφοποιούν διάφορα υλικά και να δοκιμάζουν νέες εικαστικές τεχνικές για να δημιουργήσουν τις βαλίτσες, τις σημαίες και τα αξιοθέατα των χωρών της Ε.Ε.

Να κόβουν υλικά και να δημιουργήσουν ομαδικά ένα κολλάζ με τίτλο «ενωμένοι στη διαφορετικότητα».

– Να κατασκευάσουν με τουβλάκια Lego τα αξιοθέατα της Ευρώπης.

-Να πειραματιστούν με διάφορα υλικά και να χρησιμοποιήσουν φακέλους Α4 για να δημιουργήσουν ένα βιβλίο και να τοποθετήσουν εκεί τις εργασίες και τις ζωγραφιές τους.

-Να αναπτύξουν την κινητικότητά τους και τρόπους με τους οποίους μπορεί να κινείται το σώμα τους στο χώρο (το τρένο της Ε.Ε., παιχνίδια με τη σημαία της Ε.Ε. παρέλαση κατά την ακρόαση του έργου «το καρναβάλι των ζώων).

-Να χρησιμοποιούν τον υπολογιστή για βρίσκουν πληροφορίες και υλικό

και ν’ αντιληφθούν τη χρησιμότητά του.

-Να γράψουν το όνομά τους χρησιμοποιώντας το πληκτρολόγιο.

-Να χρησιμοποιούν τον εκτυπωτή.

-Να δούμε τη γη, να εντοπίσουμε την Ευρώπη και ορισμένες χώρες στο λογισμικό οπτικοποίησης Google Earth.

– Να αξιοποιούν το διαδίκτυο.

-Να ζωγραφίσουν σημαίες χρησιμοποιώντας το πρόγραμμα ζωγραφικής Tux paint.

-Να εξοικειωθούν με τη χρήση του Excel και να δημιουργήσουν γραφήματα για να αναπαραστήσουν τα δεδομένα από τη μαθηματική δραστηριότητα με τίτλο «Σε ποια χώρα της Ευρώπης θέλετε να ταξιδέψετε».

-Να εξοικειωθούν με το λογισμικό Hot potatoes.

-Να ζωγραφίσουν τα παιδιά τι έμαθαν από το πρότζεκτ «Ας γνωρίσουμε την Ευρώπη και την Ε.Ε.» και να δημιουργήσουν έναν τοίχο στο padlet.

– Να αξιολογηθούν οι γνώσεις, οι πληροφορίες και οι στάσεις των παιδιών και να καταγραφούν οι απόψεις τους με τη δημιουργία ενός εννοιολογικού χάρτη στο Cmap.

 

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ

ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ, ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ, ΓΛΩΣΣΑ, ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

-«Ευρωπαίοι Επιστήμονες».

Με αφορμή την ενασχόλησή μας με τους πλανήτες τα παιδιά γνώρισαν δύο Ευρωπαίους επιστήμονες, τον Γαλιλαίο και τον Νεύτωνα. Έφτιαξαν τηλεσκόπια από χαρτί και έμαθαν για τη βαρύτητα. Στη συνέχεια, τα παιδιά παρακολούθησαν video στο you tube για τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Διαστήματος και έμαθαν ότι τα ευρωπαϊκά κράτη συνεργάζονται για την εξερεύνηση του Διαστήματος. Τέλος, τα παιδιά έκαναν μια κατασκευή με τίτλο «οι Ευρωπαίοι αστροναύτες».

ΓΛΩΣΣΑ, ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

-« Συζήτηση και Σχεδιασμός Δραστηριοτήτων»

Τα παιδιά παρατήρησαν εικόνες, βιβλία και περιοδικά, συζήτησαν και αντάλλαξαν πληροφορίες για την Ευρώπη. Καταγράψαμε σε ιστόγραμμα τις γνώσεις και τις εμπειρίες των παιδιών. Τα παιδιά πρότειναν δραστηριότητες σχετικές με την Ευρώπη και τις καταγράψαμε σε σχετικό ιστόγραμμα.

ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ, ΓΛΩΣΣΑ

« Η Ευρώπη στον χάρτη»

Τα παιδιά παρατήρησαν την Ευρώπη στο γεωφυσικό και πολιτικό χάρτη. Στη συνέχεια, έχοντας εκτυπώσει και πλαστικοποιήσει το σχήμα και τα περιγράμματα των άλλων ηπείρων τα παιδιά έπρεπε να εντοπίσουν το σχήμα και το περίγραμμα της Ευρώπης.

ΤΠΕ, ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

-«Περιήγηση στο Google Earth»

Τα παιδιά παρατήρησαν τη γη και πειραματίστηκαν με την εφαρμογή Google Earth. Αρχικά, εντόπισαν την Ελλάδα και στη συνέχεια τις χώρες της Ευρώπης που πρότειναν. Χρησιμοποιώντας τα εργαλεία πλοήγησης του λογισμικού είδαν και περιέγραψαν τα αξιοθέατα σε διάφορες χώρες της Ευρώπης.

ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ, ΓΛΩΣΣΑ, ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

«Εγώ στον χάρτη»

Πήγαμε με τα παιδιά έναν περίπατο και παρατηρήσαμε το νησί μας. Όταν επιστρέψαμε στην τάξη μας συζητήσαμε για τον εαυτό μας, τα σπίτια, το νησί και τη χώρα μας. Εντοπίσαμε την Ελλάδα στον χάρτη της Ευρώπης και καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι η χώρα μας ανήκει στην Ευρώπη. Χρησιμοποιήσαμε την υδρόγειο σφαίρα και συμφωνήσαμε ότι ο πλανήτης μας είναι η γη. Τα παιδιά ζωγράφισαν σε χαρτί τον εαυτό τους, το σπίτι τους, το νησί ,τη χώρα, την ήπειρο και τον πλανήτη τους. ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ, ΓΛΩΣΣΑ, ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

-« Ας γνωρίσουμε τις χώρες της Ευρώπης»

Εκτυπώσαμε και πλαστικοποιήσαμε τις σημαίες των χωρών της Ευρώπης. Τα παιδιά τις παρατήρησαν και συζητήσαμε ότι κάθε χώρα έχει μια σημαία με διαφορετικά χρώματα και σύμβολα. Μιλήσαμε για τα χρώματα και τα σχήματά τους. Μετρήσαμε τις σημαίες και είδαμε ότι είναι 51 συνεπώς τόσες είναι και οι χώρες της Ευρώπης. Στη συνέχεια, κάναμε διάφορες ταξινομήσεις π.χ. ποιες χώρες έχουν κάθετες ή οριζόντιες λωρίδες κ.α.

ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ, ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

«Οι χώρες που ανήκουν στην Ε.Ε.»

Ομαδοποιήσαμε και ταξινομήσαμε τις χώρες που ανήκουν στην Ευρώπη και τις χώρες που ανήκουν στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Τα παιδιά ταξινόμησαν τις σημαίες των χωρών της Ε.Ε., τις μέτρησαν, είδαν ότι είναι 28 και κατέγραψαν τον αριθμό.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ, ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ, ΓΛΩΣΣΑ

«Αντιστοίχιση στο Hot potatoes»

Ετοιμάσαμε μία άσκηση αντιστοίχισης στο πρόγραμμα Hot potatoes και τα παιδιά έπρεπε να αντιστοιχίσουν ορισμένες σημαίες με τα ονόματα των χωρών. Τα παιδιά έπρεπε να σύρουν με το ποντίκι τη λέξη και να την τοποθετήσουν δίπλα στη σημαία.

ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ, ΓΛΩΣΣΑ

-«Ας γνωρίσουμε την Ευρωπαϊκή Ένωση»

Διαβάσαμε στα παιδιά το βιβλίο της Σοφίας Ζαραμπούκα «ΕΥΡΩΖΩΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ». Συζητήσαμε και με τα παιδιά αναζητήσαμε πληροφορίες στο διαδίκτυο για την ιστορία της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Τα παιδιά έμαθαν ότι στο παρελθόν γινόντουσαν πολλοί καταστροφικοί πόλεμοι ανάμεσα στα ευρωπαϊκά κράτη, έτσι αποφασίστηκε να ενωθούν τα κράτη, να γίνουν δηλαδή μια οικογένεια, ώστε να υπάρχει ειρήνη και ευημερία μεταξύ των χωρών.

 

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ, ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

«Ζωγραφική στο Tuxpaint»

Τα παιδιά σε ομάδες επέλεξαν κάποιες χώρες και ζωγράφισαν στο πρόγραμμα ζωγραφικής tuxpaint τις σημαίες τους. Έπειτα έγραψαν στο πληκτρολόγιο το όνομα της κάθε χώρας και εκτυπώσαμε τις ζωγραφιές τους.

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ, ΓΛΩΣΣΑ

« Η σημαία της Ευρωπαϊκής Ένωσης»

Τα παιδιά παρατήρησαν και περιέγραψαν τη σημαία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η οποία είναι μπλε και πάνω της σχηματίζουν κύκλο 12 κίτρινα αστέρια. Τα παιδιά πληροφορήθηκαν ότι αυτά συμβολίζουν την ενότητα, την αλληλεγγύη και την αρμονία μεταξύ των χωρών της Ένωσης. Μοίρασα στα παιδιά ένα μεγάλο μπλε ύφασμα και κατασκεύασαν τη σημαία της Ε.Ε σχεδιάζοντας, κόβοντας και κολλώντας 12 αστέρια.

ΜΟΥΣΙΚΗ, ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ, ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ ΤΕΧΝΗ, ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

  • « Ο Ύμνος της Ευρωπαϊκής Ένωσης»

 

Ακούσαμε στο YouTube την «Ωδή στη Χαρά» του Μπετόβεν. Τα παιδιά συζήτησαν ότι το μουσικό κομμάτι θέλει να μας δείξει τη χαρά, τη συναδέλφωση των λαών της Ευρώπης, την ειρήνη και την ελευθερία. Τα παιδιά στο άκουσμα της μελωδίας παρακινήθηκαν να εκφράσουν τα συναισθήματα και τις σκέψεις τους με την κίνηση και το σώμα τους. Στη συνέχεια, ζωγράφισαν αποτυπώνοντας τα συναισθήματα και τις εικόνες που τους δημιούργησε η σύνθεση του Μπετόβεν.

 

 

 

ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ ΤΕΧΝΗ, ΓΛΩΣΣΑ

-«Δημιουργία τουριστικού γραφείου»

Αποφασίσαμε να γνωρίσουμε καλύτερα την Ευρώπη και να ταξιδέψουμε σε διάφορες χώρες μέσω του θεατρικού παιχνιδιού. Το μαγαζάκι της τάξης μας μεταμορφώθηκε σε τουριστικό γραφείο. Τα παιδιά έφεραν από το σπίτι τους τουριστικούς οδηγούς και διάφορα βιβλία που αφορούσαν τις Ευρωπαϊκές χώρες. Επίσης, η γωνιά της παρεούλας διαμορφώθηκε σε αεροπλάνο και το παιχνίδι μας ξεκίνησε. Τα παιδιά που ήθελαν να ταξιδέψουν σε κάποια χώρα, πήγαιναν στο τουριστικό πρακτορείο και οι «υπάλληλοι» του πρακτορείου έγραφαν τα ονόματα των παιδιών στα αριθμημένα εισιτήρια.         

ΓΛΩΣΣΑ, ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ

-« Δημιουργία μπροσούρας»

Τα παιδιά σε συνεργασία με τους γονείς τους έπρεπε να διαλέξουν μία χώρα που ανήκει στην Ευρωπαϊκή Ένωση και να ετοιμάσουν ένα διαφημιστικό φυλλάδιο για τη χώρα της επιλογής τους αναζητώντας πληροφορίες και εικόνες στο διαδίκτυο. Το κάθε παιδί παρουσίασε μετά στην ολομέλεια της τάξης τη χώρα της επιλογής του. Τα φυλλάδια αυτά τα τοποθετήσαμε στο τουριστικό πρακτορείο και από κει τα παιδιά τα προμηθεύονταν για να τα ξεφυλλίσουν.

ΓΛΩΣΣΑ, ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

«Το σύνθημα της Ε.Ε.»

Συζητήσαμε για το σύνθημα της Ευρωπαϊκής Ένωσης «Ενωμένοι στην πολυμορφία». Συζητήσαμε για την έννοια της πολυμορφίας, τις ομοιότητες και τις διαφορές μεταξύ των ανθρώπων και των λαών. Στη συνέχεια τα παιδιά δημιούργησαν ένα ομαδικό κολλάζ απεικονίζοντας το σύνθημα αυτό.

ΓΛΩΣΣΑ,ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ, ΜΟΥΣΙΚΗ

«Όλοι για έναν και ένας για όλους»

Τα παιδιά σε κύκλο περπατούν στη φορά του κύκλου κρατώντας τη σημαία της Ε.Ε. Σηκώνουν τη σημαία ψηλά, την κατεβάζουν χαμηλά και την ακουμπούν κάτω σύμφωνα με τα παραγγέλματα που δίνονται κάθε φορά. Στη συνέχεια κάθε παιδί έπρεπε να απαγγέλει το σύνθημα «όλοι για έναν και ένας για όλους» με όποιο τρόπο ήθελε (αργά, γρήγορα, δυνατά, σιγά).

«Μαθαίνω τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις μου»

Συζητήσαμε με τα παιδιά για τα δικαιώματα του ανθρώπου και τη σημασία που δείχνει η Ε.Ε. στην προάσπισή τους. Τα παιδιά αντάλλαξαν πληροφορίες και εμπειρίες και κατανόησαν μερικά από τα σημαντικότερα δικαιώματα του ανθρώπου. Στη συνέχεια τα παιδιά προβληματίστηκαν σε σχέση με τις υποχρεώσεις που πρέπει να έχουν οι πολίτες της Ε.Ε. Συζητήσαμε ότι πρέπει να προστατεύουμε το περιβάλλον, τα ζώα, τον τόπο μας , να βάζουμε στόχους και να προσπαθούμε να τους υλοποιήσουμε. Έπειτα, τα παιδιά ζωγράφισαν την προσωπογραφία τους και με υπαγόρευση στη νηπιαγωγό «έγραψαν» τους στόχους τους.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ, ΓΛΩΣΣΑ, ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

«Δημιουργία εικονικού τοίχου στο padlet»

Συζητήσαμε με τα παιδιά για τις νέες πληροφορίες που απέκτησαν αναφορικά με την Ε.Ε., τις χώρες που αποτελούν την ένωση, τον πολιτισμό κλπ. Έπειτα τα παιδιά ζωγράφισαν τις εμπειρίες, τις εντυπώσεις και τις γνώσεις που απέκτησαν και δημιουργήσαμε με τις ζωγραφιές έναν εικονικό τοίχο στο padlet https://padlet.com/franceska_rugge/vkwup62ev5b8

ΓΛΩΣΣΑ, ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

-« Κατασκευή διαβατηρίου»

Τα παιδιά έγραψαν τα στοιχεία τους και γνώρισαν τη χρήση του διαβατηρίου. Πληροφορήθηκαν ότι για να ταξιδέψεις σε κάποιες χώρες είναι απαραίτητο. Ωστόσο στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης που έχουν υπογράψει τη συνθήκη σένγκεν, οι πολίτες μπορούν να ταξιδέψουν ελεύθερα χωρίς διαβατήριο.

ΓΛΩΣΣΑ, ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ, ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ, ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

-« Γνωρίζω καλύτερα τις χώρες της συνθήκης ΣΕΝΓΚΕΝ»

Συλλέξαμε πληροφορίες με τη βοήθεια του διαδικτύου για τις χώρες που έχουν υπογράψει τη συνθήκη Σένγκεν και εκτυπώσαμε διάφορες εικόνες. Ταξινομήσαμε το εποπτικό υλικό ανά χώρα και τα παιδιά ζωγράφισαν σε χαρτί του μέτρου τις εντυπώσεις τους από την εκάστοτε χώρα.

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

-« Το βιβλίο της Ευρωπαϊκής Ένωσης»

Κατασκευάσαμε βιβλία χρησιμοποιώντας φακέλους Α4 και το κάθε παιδί ξεχωριστά τοποθέτησε και κόλλησε ζωγραφιές, χαρακτηριστικές εικόνες από τις χώρες της Ε.Ε.

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ, ΓΛΩΣΣΑ

  • «Σε ποια χώρα θέλετε να ταξιδέψετε?»

 

Τα παιδιά ρωτήθηκαν σε ποιές χώρες θέλουν να ταξιδέψουν. Ζωγράφισαν σε χαρτί τη σημαία της χώρας που επέλεξαν, έγραψαν το όνομά της και το τοποθέτησαν σε πίνακα μονής εισόδου. Μέτρησαν τις απαντήσεις τους, κατέγραψαν τον αντίστοιχο αριθμό και έκαναν διάφορες συγκρίσεις. Τα παιδιά απάντησαν στις ερωτήσεις αναφορικά με το ποια χώρα συγκεντρώνει τις περισσότερες προτιμήσεις , ποια χώρα τις λιγότερες, πόσα παιδιά θέλουν να ταξιδέψουν στη Γαλλία κ.α.»

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ, ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

« Δημιουργία γραφήματος στο Excel»

-Στη γωνιά του υπολογιστή ανοίξαμε το Excel, περάσαμε τα δεδομένα της προηγούμενης δραστηριότητας (πίνακας μονής εισόδου) και φτιάξαμε δύο γραφήματα τύπου «Πίτα» και «Ράβδοι». Τα εκτυπώσαμε και συζητήσαμε για τα αποτελέσματα του γραφήματος.

 

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

-«Κατασκευή βαλίτσας»

Τα παιδιά χρησιμοποιώντας κουτιά πίτσας ετοίμασαν τις βαλίτσες τους, τις στόλισαν και τοποθέτησαν μέσα τις εργασίες τους.

ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ, ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ.

-« Ευρώ, το νόμισμά μας»

Τα παιδιά παρατήρησαν και αναγνώρισαν τα χαρτονομίσματα και τα κέρματα σε πλαστικοποιημένες φωτοτυπίες. Έπειτα πραγματοποιήθηκαν σειροθετήσεις από το μεγαλύτερο στο μικρότερο χαρτονόμισμα και αντίστροφα. Επίσης, κάναμε διάφορες προσθέσεις και στο τέλος κατασκευάσαμε πορτοφόλια και βάλαμε μέσα τα χρήματα που επέλεξαν τα παιδιά.

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ, ΓΛΩΣΣΑ

«Ευρωπαίοι ζωγράφοι»

Παρατηρήσαμε με τα παιδιά τα έργα διαφόρων ζωγράφων (Βαν Γκογκ, Σεζάν, Πικάσο Μιρό κ.λπ. ) και τα παιδιά επέλεξαν το αγαπημένο τους έργο και ζωγράφισαν χρησιμοποιώντας τέμπερες.

ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ, ΓΛΩΣΣΑ, ΜΟΥΣΙΚΗ

« Έθιμα της αποκριάς στην Ευρώπη»

Τα παιδιά παρατήρησαν εικόνες, οι οποίες απεικονίζουν σκηνές από το καρναβάλι της Ιταλίας, της Ισπανίας, της Γαλλίας και της Ελλάδας. Συζητήσαμε για τις ομοιότητες και τις διαφορές και τα παιδιά αντάλλαξαν τις εμπειρίες τους. Τα παιδιά παρατήρησαν ότι ένα κοινό σημείο του καρναβαλιού είναι η αποκριάτικη παρέλαση και αποφασίσαμε να βάλουμε χορευτική μουσική στο you tube και τα παιδιά να παρελάσουν χορεύοντας.

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ, ΓΛΩΣΣΑ

Διαβάσαμε την ιστορία του αρλεκίνου και στη συνέχεια ετοιμάσαμε μάσκες-αρλεκίνου για τα αγόρια και βενετσιάνικες μάσκες για τα κορίτσια.

ΜΟΥΣΙΚΗ, ΓΛΩΣΣΑ, ΘΕΑΤΡΟ

« Το καρναβάλι των ζώων»

Τα παιδιά γνώρισαν τον Γάλλο μουσικό και συνθέτη Καμίγ Σαιν-Σανς και αφού ακούσαμε και αναλύσαμε το έργο αναφορικά με τα ζώα που εμφανίζονται αποφασίσαμε να φορέσουν κι αυτά μάσκες των ζώων και να παρελάσουν.

 

ΓΛΩΣΣΑ, ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ ΤΕΧΝΗ

« Η Ευρώπη και ο ταύρος»

Διαβάσαμε στα παιδιά τον μύθο της αρπαγής της Ευρώπης από τον Δία και στη συνέχεια τα παιδιά μοίρασαν ρόλους και με το θεατρικό παιχνίδι αναπαράστησαν τον μύθο.

ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ, ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ, ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ

«Τα αξιοθέατα της Ευρώπης»

Αναζητήσαμε με τα παιδιά πληροφορίες στο διαδίκτυο για κάποια σημαντικά αξιοθέατα των ευρωπαϊκών χωρών ( Ιταλία-Κολοσσαίο, Γαλλία- Πύργος του Άιφελ κ.λπ.), στη συνέχεια, εκτυπώσαμε τις αντίστοιχες εικόνες, τις περιγράψαμε και τα παιδιά επέλεξαν ένα αξιοθέατο και το ζωγράφισαν.

ΓΛΩΣΣΑ, ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

«Το τρένο της Ε.Ε.»

Κάθε παιδί ήταν μια χώρα της Ε.Ε. και φορούσε ένα καρτελάκι με το όνομά της. Στη συνέχεια μπήκαν στη σειρά αλφαβητικά σύμφωνα με το πρώτο γράμμα της χώρας και τα παιδιά κινήθηκαν στο χώρο ομαδικά σαν τρένο.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ, ΓΛΩΣΣΑ

«Δημιουργία εννοιολογικού χάρτη στο C map»

Μετά την επεξεργασία του θέματος για την Ευρώπη και την Ε.Ε. τα παιδιά συζήτησαν, αυτοαξιολογήθηκαν και αξιολόγησαν το πρόγραμμα. Αντάλλαξαν τις εμπειρίες τους, συζήτησαν για τις δυσκολίες που συνάντησαν, τα θετικά και αρνητικά σημεία του προγράμματος ,συζήτησαν για τις γνώσεις και τις πληροφορίες που απέκτησαν και τις καταγράψαμε στο C map.

 

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

 

Οι στόχοι του προγράμματος επιτεύχθηκαν, καθώς συγκρίνοντας το αρχικό ιστόγραμμα με τις γνώσεις και τις εμπειρίες των παιδιών με την τελική εννοιολογική χαρτογράφηση συμπεραίνει κανείς ότι τα παιδιά με το τέλος του προγράμματος απέκτησαν γνώσεις, πληροφορίες και θετικές στάσεις για την Ευρώπη και την Ευρωπαϊκή Ένωση. Στην αρχή του προγράμματος τα παιδιά δεν είχαν κατακτήσει και δεν κατανοούσαν τις έννοιες νησί-χώρα- ήπειρος. Όταν τα ρωτούσα πώς λέγεται η χώρα μας απαντούσαν «Τήνος» ή όταν τα ρωτούσα, αν γνώριζαν κάποιες χώρες της Ευρώπης απαντούσαν για παράδειγμα «Αφρική». Είναι λογικό ότι τα παιδιά στην αρχή του προγράμματος δεν είχαν γνώσεις αναφορικά με την Ευρωπαϊκή Ένωση. Στο τέλος του προγράμματος με την αυτοαξιολόγηση των παιδιών και την αξιολόγηση του προγράμματος διαφάνηκε ότι τα παιδιά είχαν οικοδομήσει την έννοια της ταυτότητας και κατανοούσαν την έννοια της ένωσης των χωρών της Ε.Ε. Πολλά παιδιά μπορούσαν να θυμηθούν τον αριθμό των χωρών που συμμετέχουν στην Ε.Ε., ενώ ήταν σε θέση να κατονομάσουν πολλές χώρες της, να αναγνωρίζουν τις σημαίες τους, να αναγνωρίζουν και να ζωγραφίζουν τη σημαία της Ε.Ε, και να κατανοούν το συμβολισμό της. Τα παιδιά έμαθαν ότι η Ε.Ε. είναι μία ένωση χωρών που ανήκουν στην Ευρώπη, είναι σαν μία οικογένεια, όπως χαρακτηριστικά έλεγαν. Οι χώρες αυτές εργάζονται για την ειρήνη και βοηθούν η μία την άλλη. Επίσης, τα παιδιά κατανόησαν ότι η Ε.Ε. ενδιαφέρεται ιδιαίτερα για τα ανθρώπινα δικαιώματα και αφού επεξεργαστήκαμε την έννοια αυτή καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι οι άνθρωποι αν και διαφορετικοί έχουμε τα ίδια δικαιώματα και πρέπει να τα σεβόμαστε. Επίσης, τα παιδιά συνειδητοποίησαν ότι είναι πολύ σημαντικό να ενδιαφερόμαστε και να βελτιώνουμε τον τόπο μας και κατ’ επέκταση την Ευρώπη και τον κόσμο. Αυτό φάνηκε από τις ζωγραφιές που ανεβάσαμε στο padlet και πολλά παιδιά ζωγράφισαν για την προστασία του περιβάλλοντος, για την καθαριότητα και την αγάπη προς τα ζώα. Εκτός από τις γνώσεις, τις δεξιότητες και τις στάσεις που απέκτησαν τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με το πρόγραμμα, καθώς ήταν κάτι νέο γι’ αυτά και συμμετείχαν με ενθουσιασμό στις δραστηριότητες. Ιδιαίτερα τους άρεσε η ζωγραφική σημαίας στο πρόγραμμα ζωγραφικής Tux paint, η κατασκευή με Lego των αξιοθέατων της Ευρώπης, το συμβολικό παιχνίδι στο τουριστικό πρακτορείο και τα ταξίδια με το αεροπλάνο μας, οι δραστηριότητες με το ευρώ και το πορτοφολάκι που κατασκευάσαμε κλπ.

Κατά την υλοποίηση του προγράμματος οι δυσκολίες που συνάντησα αφορούσαν στην έλλειψη ηλεκτρονικών υπολογιστών, καθώς διαθέτουμε μόνο έναν.

Στα παιδιά άρεσε η αντιστοίχιση σημαίας –χώρας στο πρόγραμμα Hot potatoes και δημιουργήθηκαν κάποιες συγκρούσεις μεταξύ τους, επειδή κάποια ήθελαν να παίζουν συνεχώς και κάποια περίμεναν υπομονετικά τη σειρά τους. Επίσης, η τάξη μας δεν διαθέτει μία οθόνη αφής, ούτε φυσικά tablets κι έτσι χρησιμοποιούμε περισσότερο παραδοσιακά μέσα. Για παράδειγμα για τη δημιουργία του εικονικού τοίχου στο Padlet έπρεπε να σαρώσουμε τις ζωγραφιές τους, να τις αποθηκεύσουμε στον υπολογιστή και μετά να τις ανεβάσουμε, ενώ αντίθετα, αν διαθέταμε κάποια tablet τα παιδιά θα μπορούσαν να φωτογραφίσουν τις ζωγραφιές και να τις ανεβάσουν αμέσως στο padlet.

 

 

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ

Με τη μέθοδο Project σχεδιάσαμε με τα παιδιά δραστηριότητες σχετικές με την Ευρώπη και την Ευρωπαϊκή Ένωση. Αναζητήσαμε πληροφορίες στο διαδίκτυο για τις χώρες που είναι μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, διαβάσαμε μύθους για την Ευρώπη, γνωρίσαμε ευρωπαίους ζωγράφους, μουσικούς και επιστήμονες, παίξαμε παιχνίδια στο διαδίκτυο, παρατηρήσαμε τις σημαίες των κρατών, πληροφορηθήκαμε για τα αξιοθέατα διαφόρων χωρών της Ευρώπης , φτιάξαμε κολλάζ και διάφορες κατασκευές με τη χρήση ποικίλου υλικού. Μέσω των δραστηριοτήτων τα παιδιά αναγνώρισαν τις χώρες που ανήκουν στην Ε.Ε., απέκτησαν πληροφορίες για την ίδρυση και τους σκοπούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης, απέκτησαν θετικές στάσεις για τη διαφορετικότητα, εκτίμησαν την αξία της ευρωπαϊκής ιδέας για συνεργασία, ειρήνη και πρόοδο και καλλιεργήθηκε ο σεβασμός για τα ανθρώπινα δικαιώματα. Τέλος, ιδιαίτερα σημαντικό είναι ότι στα παιδιά άρεσε το συγκεκριμένο project, μετέφεραν στους γονείς τους τις δράσεις μας, συζητούσαν για τις δραστηριότητές μας και συμμετείχαν ενεργά σε αυτές.  

 

ΔΙΑΧΥΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ

Δημιουργήθηκε ένα video με τις εργασίες και τις δράσεις των παιδιών, το οποίο αναρτήθηκε στο YouTube και οι γονείς των παιδιών μπορούν να έχουν πρόσβαση σ’ αυτό ( https://www.youtube.com/watch?v=Msd7ZWLcM7s ).

Επίσης, τέλος Μαΐου θα δημιουργηθεί μία έκθεση με τα έργα των παιδιών και θα γίνει παρουσίαση του προγράμματος. Θα ετοιμάσουμε μία αφίσα και προσκλήσεις για την παρουσίαση των εργασιών των παιδιών, την οποία μπορούν να παρακολουθήσουν οι γονείς, οι συγγενείς και άλλα μέλη της τοπικής κοινωνίας.

Εθισμός στο διαδίκτυο

Ο εθισμός στο διαδίκτυο  αποτελεί μια σχετικά νέα μορφή εξάρτησης και μπορεί να προκύψει εξαιτίας της πολύωρης ενασχόλησης των ατόμων σε διαδικτυακές δραστηριότητες όπως είναι τα παιχνίδια, δωμάτια συζητήσεων, ηλεκτρονικός τζόγος και άλλα, επιδρώντας αρνητικά στην κοινωνική και επαγγελματική ή ακαδημαϊκή λειτουργικότητα του ατόμου. Ειδικότερα ένα φαινόμενο που αναδύεται στις μέρες μας είναι ο εθισμός στα διαδικτυακά παιχνίδια. Πολλοί νέοι δεν έχουν τη δύναμη να σταματήσουν ή έστω να μειώσουν την ποσότητα των ωρών που αφιερώνουν μπροστά στην οθόνη παίζοντας διαφόρων ειδών ηλεκτρονικά παιχνίδια. Αυτό δημιουργεί πολλά προβλήματα όπως επιθετικότητα, εθισμό και κοινωνική απομόνωση. Αρνητικές συνέπειες του εθισμού εμφανίζονται επιπλέον και σε τομείς όπως οικογένεια, εκπαίδευση και επάγγελμα. Ο εθισμός των εφήβων στο διαδίκτυο μπορεί, επίσης να είναι το αποτέλεσμα άλλων ψυχικών διαταραχών, όπως κατάθλιψη, αγχώδεις διαταραχές, διαταραχές προσωπικότητας, υπερκινητικότητα και κοινωνική φοβία.  Συχνά όμως η ανάπτυξη καταθλιπτικού συναισθήματος ή άγχους έπεται της εμφάνισης του εθισμού, όπως συμβαίνει και με άλλες εθιστικές συμπεριφορές.

Ένα άτομο θεωρείται εθισμένο όταν χαρακτηρίζεται από τουλάχιστον τρία από τα πιο κάτω:

  • Χρήση του      Διαδικτύου για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα από το προτιθέμενο.
  • Κατανάλωση      υπερβολικού χρόνου ή/και χρήματος σε δραστηριότητες σχετικές με το      Διαδίκτυο.
  • Συμπτώματα      Συνδρόμου Απόσυρσης, όπως για παράδειγμα άγχος, έμμονη σκέψη για το      Διαδίκτυο, όνειρα για το Διαδίκτυο.
  • Χρήση Διαδικτύου      προκειμένου να αποφευχθούν συμπτώματα απόσυρσης.
  • Μείωση      λειτουργικότητας του ατόμου. Συνήθως παραμελούν την προσωπική τους υγεία,      γευματίζουν ανθυγιεινά, σταματούν τα αγαπημένα τους ενδιαφέροντα,      εγκαταλείπουν το σχολείο, συγκρούονται έντονα στο σπίτι με τους γονείς      τους, έχουν μεγάλη ένταση και θυμό που οδηγεί ακόμα και στη βία.

Για την αντιμετώπιση του φαινομένου του εθισμού απαιτείται ευαισθητοποίηση και κυρίως ενημέρωση. Απαιτείται ορθή και συνετή χρήση του διαδικτύου και προς αυτή την κατεύθυνση οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί έχουν καθοριστικό ρόλο.

 

Συμβουλές ασφαλής πλοήγησης

 

Σήμερα τα παιδιά έρχονται από μικρά σε επαφή με το διαδίκτυο, και η επίδρασή του είναι καταλυτική στη σχέση τους με τη μάθηση, την πληροφορία, την ψυχαγωγία και την επικοινωνία. Τα οφέλη από το διαδίκτυο είναι πολλά:

  • Το διαδίκτυο είναι ένας «επιταχυντής» γνώσης. Το παιδί  βρίσκεται μπροστά από μια απέραντη πηγή πληροφοριών και γνώσεων, στις οποίες η πρόσβαση είναι εύκολη και απλή.
  • Το διαδίκτυο μαθαίνει στο παιδί να ερευνά και να αξιολογεί πληροφορίες. Μέσω της  υπερ-πληθώρας πληροφόρησης  το παιδί μαθαίνει  να ιεραρχεί, να αξιολογεί, να εντοπίζει αυτό που του είναι χρήσιμο και ενδιαφέρον αναπτύσσοντας με τον τρόπο αυτό την κριτική σκέψη.
  • Το διαδίκτυο προσφέρει στο παιδί τη δυνατότητα να αυτενεργεί, να έχει τη δική του παρουσία και ταυτότητα, με τους όρους που καθορίζει αυτό.
  • Το διαδίκτυο είναι ένα ψυχαγωγικό μέσο και δημοφιλέστατο μέσο επικοινωνίας.

Ωστόσο, το διαδίκτυο, μπορεί να έχει αρνητική επιρροή, αν δεν έχει σωστή χρήση. Η πλοήγηση στο διαδίκτυο θα πρέπει να γίνεται με ασφάλεια τόσο ως προς το περιεχόμενο στο οποίο έχουν πρόσβαση τα παιδιά  όσο και σε σχέση με τα προσωπικά τους δεδομένα, τους ανθρώπους που γνωρίζουν διαδικτυακά, τις διαδικτυακές απάτες, κ.λπ.

ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΑΣΦΑΛΗΣ ΠΛΟΗΓΗΣΗΣ

(http://www.astynomia.gr/index.php?option=ozo_content&perform=view&id=323&Itemid=86&lang=)
– Μη δίνεις σε κανέναν, ακόμα και στον καλύτερό σου φίλο, τον κωδικό πρόσβασης σου στο Διαδίκτυο. Τα μόνα άτομα που θα πρέπει να γνωρίζουν τον κωδικό είναι οι γονείς σου.

– Μην απαντάς σε ηλεκτρονικά μηνύματα που σε κάνουν να αισθανθείς «άβολα». Σε περίπτωση που λάβεις ένα τέτοιο μήνυμα, μη διστάσεις να το πεις στους γονείς σου ή σε κάποιο πρόσωπο που εμπιστεύεσαι.

– Αν αισθανθείς άβολα την ώρα που συνομιλείς μέσω chatroom διέκοψε αμέσως τη συνομιλία.

– Απόφυγε να στείλεις τη φωτογραφία σου και τα προσωπικά στοιχεία σου μέσω διαδικτύου σε άγνωστο.

– Σκέψου πολύ καλά πριν αποφασίσεις να συναντηθείς με κάποιο άτομο που γνώρισες στο διαδίκτυο. Ζήτησε την άποψη των γονιών σου σχετικά με αυτό το θέμα.

– Σε περίπτωση που αποφασίσεις να συναντηθείς με το «διαδικτυακό σου φίλο», ενημέρωσε τους γονείς σου ή κάποιο άτομο που εμπιστεύεσαι και φρόντισε αυτή η συνάντηση να γίνει σε δημόσιο χώρο.

-Ανέπτυξε κριτική διάθεση σε ό,τι διαβάζεις στο Διαδίκτυο. Μην εμπιστεύεσαι αμέσως ό,τι δεις στο Internet.

– Μίλησε στους γονείς σου για τα όσα βλέπεις και ζεις όταν «σερφάρεις» στο Internet

 

ΤΑ ΖΩΑ ΤΗΣ ΑΥΛΗΣ

ΖΩΑ ΤΗΣ ΑΥΛΗΣ 1

ταξίδι στα κύθηρα

ταξίδι στα Κύθηρα

paidagogikoi stoxoi

Νέο Πρόγραμμα Σπουδών για το Νηπιαγωγείο

Νέο Πρόγραμμα Σπουδών για το Νηπιαγωγείο


Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων