Εκπαιδευτικό στέκι
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Κορονοϊός: Η Αλληλεγγύη αντίδοτο στις ψυχολογικές συνέπειες της πανδημίας

Ένας από τους σπουδαιότερους θεραπευτές της εποχής μας, με σημαντική επιρροή παγκοσμίως, ο Αμερικανός ψυχίατρος Ίρβιν Γιάλομ έχει, εδώ και δεκαετίες, προσδιορίσει τέσσερεις πυρηνικές ανθρώπινες ανησυχίες, που κάθε μία τους προκαλεί εσωτερικές συγκρούσεις και που η διαχείριση αυτών καθορίζει σε μεγάλο βαθμό το επίπεδο  της ψυχικής υγείας τους ατόμου: Το θάνατο, την ελευθερία, την απομόνωση και την έλλειψη νοήματος στη ζωή. Αν για τη τελευταία, το νόημα της ζωής, υπάρχει διακριτή προσωπική αναζήτηση, οι τρεις πρώτες ανησυχίες, είναι αυταπόδεικτο ότι έχουν εγκατασταθεί στην ούτως ή άλλως θολή μας καθημερινότητα, όχι πια ως υπαρξιακοί και ψυχοθεραπευτικοί αναστοχασμοί, αλλά ως βιωμένη, επίμονη πραγματικότητα.

Ο φόβος του θανάτου παρίσταται σε κάθε επίσημη ανακοίνωση καταγραφής της πορείας της πανδημίας COVID-19, σαφέστατα και σε κάθε δελτίο των Μέσων Ενημέρωσης, ο φόβος της μοναξιάς ενυπάρχει και εδραιώνεται πια και νομικά στα νέα πλαίσια των κανόνων κοινωνικής αποστασιοποίησης, λόγω της ανάγκης που έχει προκύψει για τον έλεγχο της πανδημίας, η οποία έχει αδιαμφισβήτητες επιπτώσεις στο αίσθημα ασφάλειας, στους νέους όρους και τα περιθώρια ατομικής και κοινωνικής ελευθερίας των πολιτών.

Οι συνέπειες που έχουν όλα τα παραπάνω στη ψυχική υγεία των ατόμων και την ισορροπία των οικογενειών τους, είναι θεωρητικά αναμενόμενες αλλά πρακτικά και ουσιαστικά ανυπολόγιστες. Ένα απλό παράδειγμα, η αναγκαία, για την αποφυγή της μετάδοσης του ιού, κοινωνική απόσταση που οφείλουμε να τηρούμε, του 1,5 μέτρου τουλάχιστον, περιορίζει τη σωματική επαφή (άγγιγμα, αγκαλιά) μεταξύ των οικείων (παιδιών, γονέων, παππούδων, φίλων, συγγενών) και εξ αυτού τον ανακουφιστικό έλεγχο του στρες, την εκφόρτιση της ψυχικής έντασης, που επιτυγχάνεται μέσω της παραγωγής των ευεργετικών «ορμονών της αγάπης» (οξυτοκίνη, ντοπαμίνη, σεροτονίνη κτλ.). Η ζεστή βλεμματική επαφή, κι αυτή σημαντική για κάθε τέτοια σχέση, δεν μπορεί να αντικαταστήσει την αγκαλιά, αν και στις παρούσες συνθήκες μοιάζει να είναι ότι πιο κοντινό.

Πρόσφατα, σύμφωνα με τα προκαταρκτικά αποτελέσματα της Παγκόσμιας Μελέτης Υγείας και Λειτουργικότητας σε Περιόδους Μεταδοτικών Λοιμώξεων (Μελέτη COH-FIT), στην οποία έχουν συμμετάσχει μέχρι στιγμής 108.000 άτομα από όλο τον κόσμο, παρατηρήθηκε έως και τριπλάσια αύξηση στα επίπεδα στρες, μοναξιάς και θυμού στην Ελλάδα σε σχέση με άλλες χώρες (η ιστοσελίδα της μελέτης εδώ: https://www.coh-fit.com/?lang=el). Αλλά και από την σχετική εμπειρία σε περιόδους καραντίνας και επακόλουθου εγκλεισμού, είναι αναμενόμενη η αύξηση της δυσλειτουργικότητας και της βίας μέσα στην οικογένεια, με τις γυναίκες, τα παιδιά και τους ηλικιωμένους ως κύρια θύματα, όπως και η επιδείνωση των διαταραχών άγχους και διάθεσης (κατάθλιψη), καθώς και των ψυχωσικών διαταραχών.

 

Πηγή: Alfavita

Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Καλές Γιορτές
13 Δεκ 2017

Καλές Γιορτές

Συντάκτης: ΣΙΑΦΑΚΑΣ ΘΩΜΑΣ | Κάτω από: Χωρίς κατηγορία

Καλές Γιορτές.
Με Υγεία Ευτυχία και Χαρά.

myanimations.gr

Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Εισαγωγή Οδύσσειας
View this document on Scribd
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Διδακτικοί στόχοι, Α Γυμνασίου, Νεοελληνική Γλώσσα

https://www.scribd.com/document/366795950/%CE%94%CE%B9%CE%B4%CE%B1%CE%BA%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CE%AF-%CF%83%CF%84%CF%8C%CF%87%CE%BF%CE%B9

Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία

Η Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία (International Day of Persons with Disabilities) καθιερώθηκε το 1992 με απόφαση της γενικής συνέλευσης του ΟΗΕ και τιμάται κάθε χρόνο στις 3 Δεκεμβρίου.

Η επιλογή της ημερομηνίας αυτής συνδέεται με την υιοθέτηση από το διεθνή οργανισμό στις 3 Δεκεμβρίου 1982 του προγράμματος δράσης για τα ΑΜΕΑ, το οποίο οδήγησε στην υπογραφή της διεθνούς Σύμβασης για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία στις 30 Μαρτίου 2007 (Η Κύπρος την κύρωσε το 2011 και η Ελλάδα το 2012).

Η Ημέρα αυτή δίνει την ευκαιρία στις κυβερνήσεις, στους οργανισμούς και στις κοινωνίες να εστιάσουν την προσοχή τους στα δικαιώματα και τις δυνατότητες των ανθρώπων με αναπηρία.

Σύμφωνα με στοιχεία του ΟΗΕ (2014), γύρω στο 1 δισεκατομμύριο άνθρωποι σε όλο τον κόσμο πάσχουν από κάποιας μορφής αναπηρία, το 80% των οποίων ζει στις αναπτυσσόμενες χώρες.

Διαβάστε όλο το άρθρο »

Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ο ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΣ ΗΓΕΤΗΣ

Ποιος είναι ο δημιουργικός ηγέτης; Είναι αυτός που έχει επιλέξει μια ιδέα με διάφορα κριτήρια και ίσως κάποια που δεν είναι καν δική του και έχει προβλέψει την αποτελεσματικότητα και το αντίκτυπο που μπορεί να έχει σε τουλάχιστον δυο περιοχές. Η μια είναι η καλύτερη ζωή, όπως π.χ. καλύτερη εκπαίδευση, ανάπτυξη ανθρώπινου δυναμικού κλπ. Η δεύτερη είναι ο χρόνος, δηλαδή βραχυπρόθεσμο, μεσοπρόθεσμο και μακροπρόθεσμο αντίκτυπο, ανεξάρτητα από τις συνθήκες που υπάρχουν και επικρατούν καθώς οι συγκυρίες αλλάζουν. Στην εποχή των νέων τεχνολογιών οι καταστάσεις αλλάζουν ταχύτατα. Αν κάποιος δεν τις ακολουθεί μένει στα παρασκήνια και η προσπάθεια να ακολουθήσει πιο μετά είναι τεράστια.  Από αυτήν την οπτική γωνία, ο δημιουργικός ηγέτης είναι αυτός που προδρα, δημιουργώντας συνθήκες και περιβάλλοντα ενθάρρυνσης και δημιουργίας ιδεών. Κατόπιν συλλαμβάνει, καλλιεργεί και εφαρμόζει τις πιο κατάλληλες λύσεις για το συγκεκριμένο πρόβλημα με μια ομάδα ατόμων.

Διαβάστε όλο το άρθρο »

Στο σύγχρονο περιβάλλον του οξύτατου ανταγωνισμού και των αδιάκοπων αλλαγών, οι επιχειρήσεις και οι οργανισμοί τείνουν να επενδύουν όλο και περισσότερη σκέψη, εντονότερη προσπάθεια και υψηλότερες δαπάνες στην επιμόρφωση του ανθρώπινου δυναμικού τους.Αναντικατάστατο μέσο για τη μεγιστοποίηση της αποτελεσματικότητας κάθε επιμορφωτικού προγράμματος αποτελούν οι εκπαιδευτικές ταινίες. Η ταινία σαν εκπαιδευτικό εργαλείο

Αύξηση της αποτελεσματικότητας

Οι εκπαιδευτικές ταινίες συνιστούν ζωτικό εργαλείο στην προσπάθεια επιχειρήσεων και οργανισμών να αυξήσουν την αποτελεσματικότητα των διοικητικών στελεχών, να ενισχύσουν τις πωλήσεις και τη θέση τους απέναντι στον ανταγωνισμό, να βελτιώσουν την εξυπηρέτηση των πελατών ή, γενικότερα, να διασφαλίσουν την ποιότητα σε κάθε τομέα της δραστηριότητάς τους.

Πλεονεκτήματα της χρήσης εκπαιδευτικών ταινιών

Μια κατάλληλη εκπαιδευτική ταινία έχει τεράστια επίδραση στην εκπαίδευση των εργαζομένων, ενώ τα πλεονεκτήματα της χρήσης ταινιών στα εκπαιδευτικά προγράμματα είναι πολυάριθμα.

Ένα από αυτά είναι η αυξημένη αποτελεσματικότητα στη μετάδοση των εκπαιδευτικών μηνυμάτων. Διάφορες μελέτες έχουν δείξει ότι οι εικόνες, όταν χρησιμοποιούνται για να υποστηρίξουν τον προφορικό ή γραπτό λόγο, μπορούν να αυξήσουν τη συγκράτηση των μηνυμάτων κατά 50% ή και περισσότερο. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα στη σημερινή κοινωνία όπου οι άνθρωποι είναι συνηθισμένοι σε πληροφορίες που παρουσιάζονται με οπτική μορφή.

Εκπαιδευτικές ταινίες που επιλέγονται προσεκτικά με γνώμονα το ύφος τους και την άμεση σχέση τους με το εκάστοτε περιβάλλον μπορούν να προσφέρουν στους θεατές μια νέα προοπτική σε γνωστά προβλήματα, να αυξήσουν τη συγκράτηση ζωτικών πληροφοριών και να βελτιώσουν την απόδοση στην εργασία.

Μια δυναμική ταινία μπορεί να χρησιμεύσει σαν γόνιμη εισαγωγή σε οποιοδήποτε εκπαιδευτικό πρόγραμμα. Μπορεί να αποτελέσει ερέθισμα για την ενεργητική συμμετοχή στη διάρκεια της εκπαίδευσης, να προσδιορίσει το ύφος της εισήγησης και να παράσχει ξεκάθαρη εστίαση για το σχεδιασμό του εκπαιδευτικού περιεχομένου.

Επιπλέον, εκπαιδευτικές ταινίες που επιδεικνύουν συγκεκριμένες τεχνικές μπορούν να βοηθήσουν τον εκπαιδευτή να μεταδώσει τα κεντρικά σημεία μέσω της οπτικής ενίσχυσης του προφορικού μηνύματος. Ενεργούν σαν καταλύτες στη συζήτηση και ενθαρρύνουν το κοινό να συμμετάσχει με συγκέντρωση και ενθουσιασμό.

Τέλος, μια κατάλληλη, δραματική εκπαιδευτική ταινία μπορεί να αποτελέσει το δημιουργικό αποκορύφωμα ενός εκπαιδευτικού προγράμματος.

Επιλογή της κατάλληλης εκπαιδευτικής ταινίας

Υπάρχουν ορισμένα στοιχειώδη βήματα στην επιλογή και χρήση εκπαιδευτικών ταινιών.

Αρχικά καθορίστε τον αντικειμενικό σας σκοπό. Προτού προχωρήσετε στη διαδικασία επιλογής μιας ταινίας, σχεδιάστε τη δομή του εκπαιδευτικού σας προγράμματος και αποφασίστε πώς θα μπορούσε να ενταχθεί σε αυτό μια εκπαιδευτική ταινία. Εξετάστε τα ακόλουθα σημεία:

Η ταινία θα χρησιμεύσει ως πρωταρχική πηγή πληροφοριών;

Θα χρησιμοποιήσετε την ταινία για να ενισχύσετε την παρουσίασή σας;

Επιδιώκετε να εξασφαλίσετε υψηλότερη απόδοση, αυξημένη ευαισθητοποίηση ή καλύτερη συμπεριφορά;

Πρόκειται να εκπαιδεύσετε σε συγκεκριμένες δεξιότητες;

Θα προγραμματίσετε την παρουσίαση της ταινίας στην αρχή του εκπαιδευτικού προγράμματος σαν πρώτο έναυσμα ή σε επόμενο στάδιο σαν επανάληψη ή ανακεφαλαίωση;

Κατόπιν, εξετάστε τις διαθέσιμες εκπαιδευτικές ταινίες. Αφού καθορίσετε τη δομή του εκπαιδευτικού σας προγράμματος, είστε έτοιμοι να επιλέξετε την κατάλληλη ταινία. Κατάλογοι και φυλλάδια μπορούν να σας βοηθήσουν στην επιλογή σας.

Διαθεσιμότητα ελληνικής έκδοσης

Η μεταγλώττιση ή ο υποτιτλισμός στα Ελληνικά αποτελεί ουσιώδη παράγοντα για την αποτελεσματικότητα μιας ταινίας στα πλαίσια εκπαιδευτικών προγραμμάτων, καθώς η χρήση εκπαιδευτικών ταινιών σε ξένη γλώσσα παρουσιάζει προφανείς δυσκολίες.

Συμπληρωματικό εκπαιδευτικό υλικό

Επίσης, σημαντική είναι η ύπαρξη συμπληρωματικού εκπαιδευτικού υλικού (οδηγός για τον εκπαιδευτή, σημειώσεις για διανομή στους εκπαιδευόμενους, διαφάνειες κλπ.) που διευκολύνει την αποτελεσματικότερη αξιοποίηση των ταινιών στο πλαίσιο ενός εκπαιδευτικού προγράμματος.

Στην Ελλάδα ήδη διατίθενται από την PANOPTRON, μεταγλωττισμένες ή υποτιτλισμένες στα Ελληνικά, εκπαιδευτικές ταινίες που καλύπτουν ευρύτατο φάσμα θεμάτων επιχειρησιακής επιμόρφωσης. Όλες συνοδεύονται από πρόσθετο εκπαιδευτικό υλικό για την αποτελεσματική αξιοποίησή τους είτε στο πλαίσιο ενός εκπαιδευτικού προγράμματος είτε ως μέσων ατομικής μελέτης για τα μέλη του οργανισμού σας.

πηγή:  http://www.panoptron.gr/reference/training_ideas/video_training.htm

Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Η ιστορία της Ευρώπης σε 10 λεπτά!!

Στο ακόλουθο βίντεο αποτυπώνεται ολόκληρη η ιστορία της Ευρώπης και οι εναλλαγές των πολιτισμών και των αυτοκρατοριών που πέρασαν κατά καιρούς. Η καταμέτρηση αρχίζει από το 3.650 π.Χ και τον Μινωικό Πολιτισμό, φτάνοντας μέχρι το σήμερα. Δείτε χιλιάδες χρόνια ιστορίας μέσα σε 10 λεπτά!

Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Μπαμπάς

Στα χρόνια του καθεστώτος Μιλόσεβιτς και λίγο πριν τον πόλεμο, ένας δεκάχρονος αποφασίζει να ακολουθήσει το δρόμο του πατέρα του, ο οποίος άφησε το Κόσοβο προκειμένου να τους εξασφαλίσει ένα καλύτερο μέλλον στη Γερμανία. Το πολυβραβευμένο ντεμπούτο του Κοσοβάρου Βίσαρ Μορίνα αποτελεί ένα επίκαιρο, πρόωρο αντάμωμα με την ενηλικίωση σε αφιλόξενους καιρούς, το οποίο αγγίζει με διακριτική τρυφερότητα και ευστοχία θεματικές όπως η πατρότητα, η μετανάστευση και το ζητούμενο της κοινωνικής ένταξης.

1

Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ο τόπος των μυστικών

Ο αστυνόμος Στίβεν Μόραν περίμενε καιρό να του δοθεί η ευκαιρία να περάσει το κατώφλι του Τμήματος Ανθρωποκτονιών του Δουβλίνου και η επιθυμία του γίνεται πραγματικότητα όταν ένα πρωί η δεκαεξάχρονη Χόλι Μακέι  τού φέρνει αυτή τη φωτογραφία. Τη βρήκε αναρτημένη στον Τόπο των Μυστικών, έναν πίνακα όπου τα κορίτσια του ιδιωτικού σχολείου Σεντ Κίλντα μπορούν να αναρτήσουν ανώνυμα τα μυστικά τους. Συνήθως πρόκειται για κουτσομπολιά και κακεντρεχή σχόλια, αλλά σήμερα κάποιος τον χρησιμοποίησε για να πυροδοτήσει εκ νέου την έρευνα για τη δολοφονία του όμορφου και δημοφιλούς Κρις Χάρπερ. Ο Στίβεν θα ενώσει τις δυνάμεις του με τη σκληροτράχηλη αστυνόμο Αντουανέτ Κόνγουεϊ για να βρει τη λύση.

Όλα τα στοιχεία οδηγούν τους δύο ντετέκτιβ στην κλίκα της Χόλι και στην κλίκα των αντίζηλών τους καθώς και σε έναν περίπλοκο ιστό σχέσεων και μυστικών που δένουν όλα αυτά τα κορίτσια με τον νεκρό Κρις Χάρπερ. Σε κάθε τους βήμα η πίεση αυξάνεται. Ο κόσμος των έφηβων αυτών κοριτσιών θα αποδειχθεί πολύ πιο επικίνδυνος απ’ ό,τι είχαν ποτέ φανταστεί οι δύο αστυνομικοί…

o_topos_twn_mystikwn