Άρθρο 4

0

Συγγραφέας: ΡΙΖΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΑ | Κατηγορία Πολυμέσα | , στις 16-02-2022

hbjbj kTMbG848c

Φυσική αγωγή στα παιδιά.

0

Συγγραφέας: ΡΙΖΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΑ | Κατηγορία Πολυμέσα | , στις 16-02-2022

 

Τα οφέλη της σωματικής άσκησης στην προσχολική ηλικία είναι αδιαμφισβήτητα μεγάλα. Πιο συγκεκριμένα παρατίθενται παρακάτω:

  • Η βελτίωση και διατήρηση της σωματικής υγείας
  • Η κοινωνικοποίηση των νηπίων και η καλλιέργεια του ομαδικού πνεύματος
  • Ο καθορισμός και η επίτευξη στόχων μέσα από την προσπάθεια
  • Η τόνωση της αυτοπεποίθησης
  • Η αποδοχή και διαχείριση μιας αποτυχίας

Τέλος ενώ η σημασία της σωματικής άσκησης είναι ευρέως γνωστή για τα οφέλη που προσφέρει στις μεγαλύτερες ηλικίες, δυστυχώς συχνά παραλείπεται στην προσχολική ηλικία με φανερά αρνητικές συνέπειες στην σωματική υγεία των παιδιών (καθιστική ζωή, παιδική παχυσαρκία), αλλά και στην ψυχική (ανεπαρκής αυτοεκτίμηση, έλλειψη κοινωνικοποίησης, περιθωριοποίηση). Κάλο είναι λοιπόν να λάβουμε σοβαρά υπόψιν το ρόλο του προσχολικού αθλητισμού αφιερώνοντας του χώρο και χρόνο.

Αρθρο 2.1 Ξεκινώντας το νηπιαγωγείο

0

Συγγραφέας: ΡΙΖΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΑ | Κατηγορία Γενικά | , στις 16-02-2022

Ξεκινώντας το νηπιαγωγείο είναι ίσως το σημαντικότερο «σκαλί» της παιδικής ηλικίας. Ωστόσο, μπορεί επίσης να είναι μία περίοδος γεμάτη άγχος για τα παιδιά και τους γονείς, ειδικά αν είναι η πρώτη φορά που το παιδί πηγαίνει στο σχολείο.Όμως με την κατάλληλη προετοιμασία, το πρώτο κουδούνι της σχολικής χρονιάς θα είναι συναρπαστικό.

Μείνετε όλοι ήρεμοι. Είναι φυσικό για το παιδί να εκφράσει φόβο και άγχος για το σχολείο όπως και εσείς. Μιλήστε στο παιδί για το νηπιαγωγείο, πως είναι και τι θα συναντήσει εκεί. Εάν έχετε μεγαλύτερα παιδιά ή παιδιά φίλων ή συγγενών που πηγαίνουν ήδη στο σχολείο, πείτε τους να διηγηθούν στο παιδί σας την δικιά τους εμπειρία για την πρώτη μέρα στο σχολείο. Προσπαθήστε να κρατήσετε τις συνομιλίες αυτές όσο πιο απλές μπορείτε για να μην φοβηθεί το παιδί.

Πηγαίνετε μία επίσκεψη.  Μια ευχάριστη βόλτα στο σχολείο που θα φοιτήσει θα βοηθήσει το παιδί να δεί από κοντά το περιβάλλον όπου θα περνάει μεγάλο μέρος της ημέρας του και θα το κάνει να αισθανθεί πιο ήρεμο καθώς ο χώρος και η διαδρομή θα του είναι οικεία.

Μπείτε σε μία ρουτίνα. Ξεκινήστε να ρυθμίσετε την ώρα του ύπνου και του φαγητού, σιγά – σιγά πριν από την έναρξη του σχολείου. Αυτό θα βοηθήσει το παιδί να προσαρμοστεί πιο εύκολα και ήρεμα στο καινούργιο του πρόγραμμα και στο ότι θα πρέπει να ξεκινήσει από το σπίτι του μία ορισμένη ώρα. Μπορείτε επίσης να δημιουργήσετε ένα πρόγραμμα ίδιο με αυτό του σχολείου, όπου το παιδί θα έχει μία ορισμένη ώρα για παιχνίδι, για το μεσημεριανό του, το σνακ ή τον ύπνο του.

Εξασκηθείτε μαζί του στη ρουτίνα του αποχωρισμού. Δημιουργήστε μία «ρουτίνα αντίου» με το παιδί σας πριν αρχίσει το σχολείο και εξηγήστε του τι θα συμβεί. Αυτό μπορεί να είναι κάτι απλό, μία αγκαλιά ή ένα φιλάκι ή ένας άλλος τρόπος αποχωρισμού. Όταν έρθει η στιγμή να φύγετε, πείτε του απλά αντίο όσο δύσκολο και αν είναι αυτό και για σας.

images

Άρθρο 2

0

Συγγραφέας: ΡΙΖΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΑ | Κατηγορία Γενικά | , στις 16-02-2022

Οι περισσότεροι γονείς ξεκινώντας το παιδί τους το Νηπιαγωγείο, επιθυμούν να του προσφέρουν τα καλύτερα, ενώ έχουν αγωνία για το αν το παιδί τους θα καταφέρει να ανταποκριθεί σε όλα όσα θα του ζητηθούν σε αυτό τον νέο χώρο. Στο πλαίσιο της ολόπλευρης ανάπτυξης του παιδιού, ένας από τους ρόλους του Νηπιαγωγείου είναι η σταδιακή προετοιμασία και η προσαρμογή των παιδιών στις μελλοντικές απαιτήσεις που θα συναντήσουν στο Δημοτικό.

Είναι ένα ερώτημα που απασχολεί τους γονείς είναι αν το παιδί τους πρέπει ήδη από το νηπιαγωγείο να μάθει ν’ αναγνωρίζει αλλά και να γράφει τα γράμματα κι έτσι συνθέτοντάς τα να γράφει και να διαβάζει λέξεις.

Είναι όμως έτοιμα τα παιδιά αυτής της ηλικίας να εκπαιδευτούν στη γραφή και ανάγνωση ή μήπως εκπαιδεύοντάς τα παραβλέπουμε όλους αυτούς τους παράγοντες που πρέπει να έχουν αναπτυχθεί επαρκώς, ώστε ένα παιδί να ενταχθεί αβίαστα και φυσικά αποτελεσματικά στο γραπτό λόγο;

Ο προφορικός λόγος είναι εγγενές συστατικό της ανθρώπινης φύσης. Όλα τα παιδιά κατακτούν τη γλώσσα του άμεσου περιβάλλοντός τους και αποκτούν προφορικό λόγο, εφόσον δεν υπάρχουν σοβαρά αισθητηριακά ή νευρολογικά προβλήματα. Ο προφορικός λόγος δε διδάσκεται αλλά κατακτιέται μέσα σ’ ένα πλαίσιο όπου υπάρχει επικοινωνία και αλληλεπίδραση.

Αντίθετα, ο γραπτός λόγος δεν αποτελεί μέρος της υπόστασης του ανθρώπου. Για ν’ αποκτήσουν τα παιδιά γραπτό λόγο πρέπει να διδαχθούν συστηματικά και να εξασκηθούν, αλλά πρώτα πρέπει να έχουν φτάσει σ’ ένα τέτοιο σημείο αισθητηριακής και νευρολογικής ωρίμανσης που θα τους επιτρέψει ν’ αναπτύξουν ομαλά αυτήν την ικανότητα, χωρίς να δυσκολευτούν και ν’ απογοητευτούν.

Στο Νηπιαγωγείο, όλες οι δραστηριότητες λαμβάνουν υπόψη τις ατομικές διαφορές από νήπιο σε νήπιο, δεδομένου ότι κάποια νήπια κατακτούν ορισμένες ικανότητες νωρίτερα από κάποια άλλα, τα οποία με τη σειρά τους επιδεικνύουν καλύτερη επίδοση σε άλλους αναπτυξιακούς τομείς.

Το βασικό στο νηπιαγωγείο είναι να καταλάβουν τα παιδιά γιατί χρειάζεται να μάθουν να γράφουν και να διαβάζουν. Στόχος του νηπιαγωγείου είναι να καταλάβουν τα παιδιά ότι οι λέξεις έχουν δύναμη κι ότι μπορούν να τις χρησιμοποιήσουν για να επικοινωνήσουν με τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και τους φίλους τους. Μέσα σε αυτό το πνεύμα είναι σημαντικό τόσο οι γονείς όσο και οι εκπαιδευτικοί να επικεντρώνονται στο ότι τα παιδιά προσπαθούν να επικοινωνήσουν παρά στο πώς προσπαθούν να γράψουν ή να διαβάσουν. Στο νηπιαγωγείο, εξάλλου, διαμορφώνεται ένα περιβάλλον μάθησης που παρέχει στα νήπια ευκαιρίες να βιώσουν λειτουργικές εμπειρίες γραφής, προκειμένου να αξιοποιήσουν τις δυνατότητες που τους δίνει η τάξη, όπως να δανείζονται βιβλία από τη βιβλιοθήκη αλλά και να παράγουν δικά τους κείμενα με διάφορους επικοινωνιακούς στόχους, π.χ. να γράφουν προσκλήσεις για εκδηλώσεις που θα πραγματοποιηθούν στο νηπιαγωγείο, να φτιάχνουν αφίσες ή να διαμορφώνουν κανόνες για την ομαλή λειτουργία της τάξης. Έτσι η τεχνική της γραφής κατακτάται προοδευτικά καθώς τα παιδιά διαβάζουν και γράφουν για συγκεκριμένους επικοινωνιακούς στόχους που έχουν νόημα για τα ίδια.

grafh

Το 1ο μου άρθρο

0

Συγγραφέας: ΡΙΖΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΑ | Κατηγορία Γενικά | , στις 15-02-2022

ΚΑΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ!!!!!!

Πρώτες μέρες στο Νηπιαγωγείο και…..ολοταχώς για να οργανωθούμε,να γνωρίσουμε τους χώρους, το τρόπο λειτουργείας του σχολείου μας αλλά και να γνωριστούμε,έτσι ώστε να έχουμε μια καλή και δημιουργική χρονιά!

 

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση