Feed
Άρθρα
Σχόλια
LE_SPIKE-Prime_Lifestyle_1HY19_45678_16σμ

Ο όρος  “STEM” [Science, Technology, Engineering and Mathematics] είναι το ακρωνύμιο το οποίο χρησιμοποιείται κυρίως από άτομα σχετικά με την εκπαιδευτική πολιτική, για τα πεδία που αναφέρονται στις Φυσικές Επιστήμες, την Τεχνολογία, την Επιστήμη των Μηχανικών και τα Μαθηματικά. Ο όρος “STEM” πρωτοεμφανίσθηκε το 2001 από τη βιολόγο Judith A. Ramaley, η οποία ως Διευθύντρια του Ιδρύματος Φυσικών Επιστημών των ΗΠΑ, ήταν υπεύθυνη για την ανάπτυξη νέων προγραμμάτων σπουδών. Το “STEM” είναι μια προσέγγιση στην Εκπαίδευση που σχεδιάζεται ώστε στη διδασκαλία των Μαθηματικών και των Φυσικών Επιστημών, που είναι ζωτικής σημασίας για μια βασική κατανόηση του σύμπαντος, να εισαχθούν οι Τεχνολογίες και η Επιστήμη των Μηχανικών, που αποτελούν για τον άνθρωπο τα μέσα αλληλεπίδρασης με το σύμπαν. Είναι ένας νέος  “μετά – επιστημονικός κλάδος”!

Ένα έθνος με βαθιές γνώσεις όχι μόνο διαβάζει, αλλά υπολογίζει, εξετάζει και καινοτομεί.  Σε όλο το κόσμο οι υπεύθυνοι για τη χάραξη εκπαιδευτικής πολιτικής παραδέχονται ότι οι χώρες τους έχουν μείνει πίσω στον τομέα των μαθηματικών και της επιστήμης. Η εκπαίδευση στο STEM αποτελεί πλέον οικονομική επιταγή διότι το σύνολο σχεδόν από τα 30  αναπτυσσόμενα επαγγέλματα μέσα στην επόμενη δεκαετία θα απαιτήσουν τουλάχιστον κάποιο υπόβαθρο σε γνώσεις τεχνολογίας, μηχανικής, και μαθηματικών.

Αυτό σημαίνει ότι έχει περισσότερο νόημα από ποτέ για τις κυβερνήσεις, τα σχολεία και τα άλλα θεσμικά όργανα σε όλο τον κόσμο να επενδύσουν στην εκπαίδευση STEM. Σε όλη την Ευρώπη οι χώρες που θέλουν να αναπτύξουν τη βιομηχανία τους προσπαθούν να εντάξουν το STEM στην εκπαίδευση (πρωτοβάθμια – δευτεροβάθμια και στα παιδαγωγικά της τριτοβάθμιας.

Με το STEM επιχειρείται ο μετασχηματισμός από το επίπεδο της παραδοσιακής δασκαλοκεντρικής διδασκαλίας στη διδασκαλία όπου κυρίαρχο ρόλο στο αναλυτικό πρόγραμμα θα διαδραματίζει η επίλυση προβλήματος, η ανακαλυπτική-διερευνητική μάθηση, ενώ θα απαιτείται η δημιουργική εμπλοκή των εκπαιδευόμενων στην ανακάλυψη της λύσης. Το STEM παρέχει ευκαιρίες για την ανάπτυξη δεξιοτήτων ενθαρρύνοντας τα παιδιά να απαντούν σε ερωτήματα και να εμπλέκονται σε παιγνιώδεις δραστηριότητες με θέματα την επιστήμη, τα μαθηματικά, τη μηχανική και την τεχνολογία. Είναι πραγματικά εντυπωσιακή η αλλαγή της εμπλοκής και του ενδιαφέροντος που εμφανίζουν  τα παιδιά με τα επιστημονικά πεδία του STEM. Με την εφαρμογή του STEM μέσω projects, οι εκπαιδευόμενοι μαθαίνουν να αναστοχάζονται στη διαδικασία της επίλυσης αυθεντικών προβλημάτων και αποκτούν δεξιότητες που είναι σχετικές με την παγκοσμιοποίηση στην εκπαίδευση, καθώς εστιάζει στην κριτική σκέψη, στην εργασία σε ομάδες (συνεργασία), ενώ έχει αναφερθεί ότι μειώνει το χάσμα γνώσεων ανάμεσα σε εκπαιδευόμενους από διαφορετικά κράτη.

samios

Ο άνθρωπος είναι θνητός με τους φόβους του

κι αθάνατος με τις επιθυμίες του.  

Ο Πυθαγόρας ο Σάμιος ήτανε σημαντικός Έλληνας φιλόσοφος, μαθηματικός, γεωμέτρης, θεωρητικός της μουσικής. φιλόσοφος, ηγέτης αρχαίου θρησκευτικού και πολιτικού κινήματος κι ιδρυτής της Πυθαγόρειας Σχολής. Παντρεύτηκε τη φιλόσοφο κι επιστήμονα Θεανώ. Αν έχουμε τόσους μύθους κι ελάχιστες συγκεκριμένες πληροφορίες, είναι επειδή ο φιλόσοφος έγινε (ήθελε να γίνει) μύθος, ακόμη και πριν τον θάνατο του. Είναι ο κατ’ εξοχήν θεμελιωτής των ελληνικών μαθηματικών, δημιούργησεν άρτιο σύστημα για την επιστήμη των ουρανίων σωμάτων που κατοχύρωσε μ’ όλες τις σχετικές αριθμητικές και γεωμετρικές αποδείξεις κι ήταν ιδρυτής ενός μυητικού φιλοσοφικού κινήματος που λέγεται Πυθαγορισμός (Pythagorism ή Pythagoreanism). Επειδή οι περισσότερες πληροφορίες γράφτηκαν πολλούς αιώνες μετά το θάνατό του, πολύ λίγες αξιόπιστες πληροφορίες είναι γνωστές γι’ αυτόν. Επίσης, επηρέασε σημαντικά τη φιλοσοφία και τη θρησκευτική διδασκαλία στα τέλη του 6ου α. π.Χ., συχνά αναφέρεται ως σπουδαίος μαθηματικός κι επιστήμονας κι είναι γνωστός για το Θεώρημα που φέρει τ’ όνομά του.

Μαθητής του άλλου ογκόλιθου του αρχαιοελληνικού πνεύματος, του Πλάτωνα, ο σταγειρίτης στοχαστής ήρθε στον κόσμο για να αλλάξει καθοριστικά τόσο τη σκέψη και τα γράμματα όσο και την επιστημονική μεθοδολογία.

Ο άνθρωπος που έκανε τη λογική πρόταγμα του φιλοσοφικού κόσμου και ασχολήθηκε -στο πλαίσιο της φυσικής φιλοσοφίας του- με τον περιβάλλοντα κόσμο και τα πλάσματά του δεν χρειάζεται φυσικά συστάσεις.

Πανεπιστήμων, φιλόσοφος, κορυφαίος εκπαιδευτικός και αναμφίβολα ο συστηματικότερος και μεθοδικότερος νους της αρχαιότητας, έμελλε να μεταλαμπαδεύσει το φωτεινό του πνεύμα στον μαθητή του Αλέξανδρο τον Μέγα, ενώ αργότερα θα ίδρυε τη δική του σχολή, το περίφημο αριστοτελικό Λύκειο της Αθήνας, όπου και θα περνούσε στην αθανασία τόσο από το διδασκαλικό του έργο όσο και -κυρίως- από την ασύλληπτη συνθετική ικανότητα της διάνοιάς του.

Το αριστοτελικό σύστημα, με την πρωτοφανή εξηγητική του ρώμη, επιβίωσε της εποχής του και μπόλιασε γόνιμα τη δυτική σκέψη στους αιώνες που θα ακολουθούσαν, διαπερνώντας ταυτόχρονα την επιστημονική σκέψη μέχρι και τα νεότερα τουλάχιστον χρόνια της επιστημονικής επανάστασης.

Αυτός ήταν ο Αριστοτέλης, η κορυφαία μορφή της αρχαίας ελληνικής σκέψης, σε επίπεδο επίδρασης τουλάχιστον…

Το χαρτί είναι ένα από τα υλικά που ανακυκλώνονται περισσότερο παγκοσμίως, γιατί όταν συλλέγεται καθαρό αποτελεί μία εξαιρετική πρώτη ύλη για τη δημιουργία νέου – καινούριου χαρτιού.

Μάθε τα πέντε στάδια για την ανακύκλωσή του:

1)Συλλογή

Η συλλογή του χρησιμοποιημένου χαρτιού γίνεται με πρωτοβουλία των δημόσιων ή ιδιωτικών φορέων, ενώ δεν υπάρχει επίσημο εθνικό σύστημα συλλογής.

Πολλές εμπορικές επιχειρήσεις και βιομηχανίες συλλέγουν το χαρτί σε ειδικούς κάδους, το οποίο μετά οδηγείται σε χαρτοβιομηχανίες για ανακύκλωση.

Το χαρτί από τα νοικοκυριά συλλέγεται σήμερα στον μπλε κάδο (παρόλο που ο κάδος αυτός αφορά σε συσκευασίες) και στη συνέχεια μέσω των Κέντρων διαλογής ανακυκλώσιμων υλικών (ΚΔΑΥ) οδηγείται σε χαρτοβιομηχανίες.

Είναι σημαντικό το χαρτί να συλλέγεται χωριστά από τα άλλα υλικά και να είναι καθαρό!

2)Πολτοποίηση

Το χαρτί, αφού συλλεχθεί και διαχωριστεί, μεταφέρεται σε μηχανές πολτοποίησης. Εκεί τεμαχίζεται και βυθίζεται σε νερό, έτσι ώστε να γίνει διαχωρισμός και καθαρισμός των ινών του.

Ο καθαρισμός αφορά αρχικά στις μεγάλες ξένες προσμίξεις όπως τα συρραπτικά και τα ίχνη από πλαστικό και γυαλί.  Οι ίνες τους χαρτιού σταδιακά καθαρίζονται και ο πολτός φιλτράρεται αρκετές φορές, ώστε να καταστεί κατάλληλος για επεξεργασία.

3)Απομελάνωση

Σε δεύτερη φάση γίνεται ο καθαρισμός του χαρτιού από μελάνια που τυχόν φέρει. Η διαδικασία αυτή λέγεται απομελάνωση και έχει ως στόχο την αύξηση της λευκότητας του μίγματος. Στο διάλυμα χαρτιού – νερού διοχετεύεται αέρας και έτσι το μελάνι προσκολλάται στις φυσαλίδες του αέρα και ανεβαίνει στην επιφάνεια από όπου και συλλέγεται. Στη συνέχεια, εάν χρειαστεί, οι ίνες του χαρτιού λευκαίνονται με υπεροξείδιο του υδρογόνου.

4)Παρασκευή του πολτού

Με τις παραπάνω διαδικασίες οι ίνες του χαρτιού προοδευτικά καθαρίζονται και αφού φιλτραριστούν και διαπιστωθεί η καθαρότητά τους, το τελικό προϊόν (πολτός) είναι έτοιμο για τη δημιουργία νέου χαρτιού. Ανάλογα με το είδος του χαρτιού που θα παραχθεί, χρησιμοποιείται κάποια ποσότητα από νέα πρώτη ύλη. Ενδεικτικά, οι εφημερίδες και τα χαρτόνια συσκευασίας μπορούν να παραχθούν από 100% ανακυκλωμένο χαρτί.

5)Διαμόρφωση του φύλλου χαρτιού

Με τη βοήθεια μηχανών, το χαρτί διαμορφώνεται σε φύλλα, πρεσάρεται και στεγνώνει. Η τελική μορφοποίηση του χαρτιού γίνεται ανάλογα με τις απαιτήσεις του αγοραστή.

Γνωριμία με τον Πυθαγόρα

 


Μετάβαση στο scratch.mit.edu.

maxresdefault

 

 

What is innovation in education? The TED-Ed Blog posed that question to educators from all around the world. Here are three responses:

“I think of the expression ‘Don’t put new wine into old bottles’ when talking about innovation in education,” said Hyuk Jang, a languages teacher from South Korea. “The world is changing. However, people still teach and learn in a way that was invented in the Industrial Revolution. It doesn’t work anymore.”

“Innovation in education involves constant collaboration with colleagues — a total last-minute redo of a teacher’s lesson plan because there was something else out there that he or she just had to try, a change in the direction of a class because the students are driving the instruction,” stated Jennifer Hesseltine, middle school U.S. history teacher from New York.

“Innovation in education is about more than just technology. It’s about how you can use technology to empower students to become lifelong learners who are agents of change,” said Steven Sutantro, teacher in Jakarta Barat, Indonesia.

There is no single definition of innovation in education. One thing is for sure: Innovation has a very important place in education. The U.S. Department of Education even has an Office of Innovation and Improvement.

Innovating_learning_Key_elements_for_dev

the man on the stairs *EXPLORE*

Όσοι ανεβαίνουν με τα πόδια τα σκαλοπάτια τεσσάρων ορόφων σε λιγότερο από ένα λεπτό έχουν καλή υγεία καρδιάς, σύμφωνα με Ισπανούς επιστήμονες. Εάν, όμως, κάνουν πάνω από ενάμισι λεπτό, τότε καλύτερα να επισκεφθούν έναν καρδιολόγο.

Αυτό το απλό «τεστ της σκάλας» σχετικά με την καρδιαγγειακή υγεία παρουσίασαν οι ερευνητές, με επικεφαλής τον καρδιολόγο Χεσούς Πετέιρο του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου της Κορούνια, σε διαδικτυακό συνέδριο της Ευρωπαϊκής Εταιρείας Καρδιολογίας.

«Οι σκάλες είναι ένας εύκολος τρόπος να τσεκάρετε την υγεία της καρδιάς σας. Εάν χρειάζεστε πάνω από ενάμισι λεπτό για να ανέβετε τέσσερις ορόφους, η υγεία σας δεν είναι η καλύτερη δυνατή και θα ήταν καλή ιδέα να συμβουλευτείτε έναν γιατρό», δήλωσε ο δρ Πετέιρο.

Η μέθοδος δοκιμάστηκε σε 165 άτομα με ύποπτα συμπτώματα για στεφανιαία νόσο (πόνοι στο στήθος, δύσπνοια στη διάρκεια της άσκησης κ.ά.), αναφέρει το ΑΠΕ ΜΠΕ. Οι συμμετέχοντες αρχικά έκαναν τεστ κοπώσεως και στη συνέχεια, μετά από σύντομη ανάπαυση, κλήθηκαν να ανέβουν 60 σκαλοπάτια με γρήγορο ρυθμό χωρίς να σταματήσουν, ενώ χρονομετρούνταν.

Όσοι ανέβηκαν τα σκαλιά σε 40 έως 45 δευτερόλεπτα είχαν την καλύτερη καρδιομεταβολική λειτουργία και τη χαμηλότερη θνησιμότητα σε βάθος δεκαετίας (έως 1% ετησίως ή 10% σε μία δεκαετία). Όσοι έκαναν πάνω από ενάμισι λεπτό είχαν θνησιμότητα 2% έως 4% ετησίως ή 30% σε βάθος δεκαετίας. Από τους τελευταίους, σχεδόν οι έξι στους δέκα (58%) εμφάνισαν κάποια δυσλειτουργία της καρδιάς στο τεστ κοπώσεως, έναντι ποσοστού 32% μεταξύ όσων ανέβηκαν τις σκάλες σε λιγότερο από ένα λεπτό.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων