o Μεγάλος Διαγωνισμός του Μικρού Βιβλιοφάγουυ

0

Συγγραφέας: Πέρη | Κατηγορία ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ | , στις 09-05-2013

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ  ΤΟΥ ΜΙΚΡΟΥ ΒΙΒΛΙΟΦΑΓΟΥ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΑΣ

  • Υπάρχουν παιδιά που είτε έχουν ακούσει πολλές αφηγήσεις είτε έχουν διαβάσει αρκετά βιβλία. Δηλαδή, παιδιά της ίδιας ηλικίας συμβαίνει να έχουν διαφορετική αναγνωστική εμπειρία.
  • Κάθε αναγνώστης αντιλαμβάνεται και ερμηνεύει διαφορετικά ένα κείμενο, ανάλογα με τις κοινωνικές και πολιτισμικές του προσλαμβάνουσες, αλλά και ο ίδιος αναγνώστης δεν διαβάζει ποτέ το ίδιο κείμενο ξανά με τον ίδιο τρόπο.
  • Το σύνολο των  παιδιών του νηπιαγωγείου  έχουν συνήθως μικρή αναγνωστική εμπειρία. Γι’ αυτό οι όποιες προσπάθειες κάνουμε και οι όποιες δραστηριότητες ακολουθούμε, καλό έχουν και παιγνιώδη μορφή.
  • Γιαυτό και εμείς επιλέξαμε ως δράση φιλαναγνωσίας τον ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΤΟΥ ΜΙΚΡΟΥ ΒΙΒΛΙΟΦΑΓΟΥ
  • Ο διαγωνισμός μας είχε διάρκεια τριών εβδομάδων .Τα νήπια έκαναν ελεύθερη χρήση της γωνιάς του βιβλίου ,προϋπόθεση για των δανεισμό καινούργιου βιβλίου ήταν να έχει επιστραφεί το δανειζόμενο.
  • Είχε θερμή ανταπόκριση  και συμμετοχή τόσο από τα παιδιά όσο και από τους γονείς
  • Και η μεγάλη ώρα της απονομής των βραβείων ήρθε.
  • Όπως βλέπετε όλοι είμαστε νικητές!!!!

παίζουμε με την “μουσική”

0

Συγγραφέας: Πέρη | Κατηγορία Μουσική Αγωγή | , στις 25-03-2013

H Μουσική στο Νηπιαγωγείο σκοπεύει στην καλλιέργεια της αισθητικής ικανότητας και ευαισθησίας, στην κατανόηση και απόλαυση της μουσικής και στην απελευθέρωση της δημιουργικής ικανότητας των παιδιών.

Κάθε παιδί φέρνει στο Νηπιαγωγείο τα δικά του μουσικά βιώματα, έχει τα δικά του ενδιαφέροντα και τις δικές του ικανότητες. Τονίζεται ότι όλα τα παιδιά έχουν μουσικές δυνατότητες και μπορούν να αναπτύξουν μουσικές ιδέες.

. Η Μουσική στο Νηπιαγωγείο θα πρέπει να περιλαμβάνει ποιοτικά παιδικά τραγούδια και μουσική διαφόρων πολιτισμών. Όλα τα παιδιά θα πρέπει να βιώνουν κατάλληλες μουσικές εμπειρίες μέσα σε ένα ευχάριστο περιβάλλον.

Στο νηπιαγωγείο δημιουργούμε  το κατάλληλο περιβάλλον.

Διευκολύνουμε τα παιδιά με υλικά και με ποικίλες δραστηριότητες.

Με προτάσεις και ερωτήσεις τα οδηγούμε σε περαιτέρω μουσική εξερεύνηση.

Ενεργοποιούμε  τα παιδιά να ακούν μουσική και να παίζουν «με τη μουσική», να βιώνουν ομαδικές μουσικές εμπειρίες, να πειραματίζονται με τους ήχους, το τραγούδι, την κίνηση με το παίξιμο οργάνων και “σημειογραφία” και να χρησιμοποιούν τις νέες τεχνολογίες όπου είναι δυνατόν

Για να το πετύχουμε όμως πρέπει να στοχεύουμε σε βιωματικές προσεγγίσεις


Αυτό ακριβώς προσπαθήσαμε να πετύχουμε στο νηπιαγωγείο μας και με την βοήθεια των γονιών ,φέρνοντας τα παιδιά σε επαφή με πολλά και διαφορετικά μουσικά όργανα, έτσι ώστε να τα αγγίξουν να πειραματιστούν με τους ήχους, τα ηχοχρώματα ,την ένταση κλπ.



Γνωριμία με τους μεγάλους ποιητές της πατρίδας μας O Οδυσσέας Ελύτης

0

Συγγραφέας: Πέρη | Κατηγορία ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ | , στις 18-03-2013

Γνωριμία με τους μεγάλους ποιητές της πατρίδας μας  O Οδυσσέας Ελύτης

1η Δράση

Γνωρίζουμε τον ποιητή αναζητώντας  απλές πληροφορίες έτσι ώστε τα νήπια να συνθέσουν την ¨ΕΙΚΟΝΑ¨του

*που γεννήθηκε?

*ποιοι ήταν οι γονείς του?

*είχε αδέλφια?

*που έζησε?

* ποιο ήταν το αληθινό του όνομα ?

*γιατί οι άνθρωποι τον θεωρούν σπουδαίο?

*Ποια βραβεία πήρε?

*ποια σπουδαία ποιήματα έγραψε?

*ποια έγιναν τραγούδια? Κλπ

2η Δράση

Α.Ανάγνωση του ποιήματος.

  • Ποιά συναισθήματα  σας γεννά το ποίημα;

Το θαλασσινό τριφύλλιΟδυσσέας Ελύτης

Μια φορά στα χίλια χρόνια
του πελάγου τα τελώνια
Μες στα σκοτεινά τα φύκια
μες στα πράσινα χαλίκια
Το φυτεύουνε και βγαίνει
πριν ο ήλιος ανατείλει
Το μαγεύουνε και βγαίνει
το θαλασσινό τριφύλλι

Κι όποιος τό ’βρει δεν πεθαίνει
κι όποιος τό ’βρει δεν πεθαίνει

Μια φορά στα χίλια χρόνια
κελαηδούν αλλιώς τ’ αηδόνια
Δε γελάνε μήτε κλαίνε
μόνο λένε μόνο λένε:
– Μια φορά στα χίλια χρόνια
γίνεται η αγάπη αιώνια
Να ’χεις τύχη να ’χεις τύχη
κι η χρονιά να σου πετύχει

Κι από τ’ ουρανού τα μέρη
την αγάπη να σου φέρει

Το θαλασσινό τριφύλλι
ποιος θα βρει να μου το στείλει
Ποιος θα βρει να μου το στείλει
το θαλασσινό τριφύλλι.

Οδυσσέας Ελύτης, από τα Ρω του έρωτα,ύψιλον/βιβλία 1986

Β.Επανάληψη ανάγνωσης ποιήματος με τη συνοδεία μουσικής

το  είπαμε αργά με τη μουσική

το  είπαμε χαμηλόφωνα

το  είπαμε γρήγορα

3η Δράση

Με τα μάτια της φαντασίας

  • Ζωγραφίσαμε την εικόνα που το ποίημα του Οδυσσέα Ελύτη,μας οδήγησε να φτιάξουμε
  • 2η Δράση

Ανάγνωση του ποιήματος ενώ η ομάδα έχει κλειστά τα μάτια.

  • Ακούστε με προσοχή και φανταστείτε ότι το ποίημα σας προκαλεί, στην εικόνα που βλέπετε βάλτε και τον εαυτό σας μέσα.
  • Μιλήστε για την εικόνα που είδατε.

2η Δράση παιδιών..

  • Εντοπίζουμε άλλα ποιήματα του και από τον τίτλο πρότειναν ¨το μαγισσάκι» που το επεξεργαστήκαμε με τον ίδιο τρόπο

κρυμμένοι θησαυροί

0

Συγγραφέας: Πέρη | Κατηγορία ΜΟΥΣΕΙΑΚΗ ΕΚΠ/ΣΗ | , στις 13-03-2013

Σήμερα με τα νηπιακά μου επισκευτήκαμε το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης

στη Μονή Λαζαριστών.

Ένα εξαιρετικό πρόγραμμα μας περίμενε εκεί.

Η συλλογή Κωστάκη που φιλοξενεί το μουσείο προσφέρετε για πολύ ενδιαφέροντα  εκπαιδευτικά  προγράμματα.

Μας περίμενε όμως και μία έκπληξη .ένας θαυμάσιος πίνακας του ζωγράφου Τάσσου

Αφιερωμένος στους καπνοκαλλιεργητές .

Το θαυμάσιο αυτό έργο ανακαλύφτηκε ξεχασμένο σε μια καπναποθήκη της γειτονιάς μας στη Σταυρούπολη .

Τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με σπουδαία έργα της πολιτιστικής μας κληρονομιάς

Διασκέδασαν , έκαναν τα δικά τους αριστουργήματα και το σημαντικότερο όλων

έδωσαν ..Ψυχή στην Τέχνη

Tσικνοπέμπτη στο νηπιαγωγείο μας

0

Συγγραφέας: Πέρη | Κατηγορία ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ, ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΔΟΣΗ, Μουσική Αγωγή | , στις 07-03-2013

Τσικνοπέμπτη σήμερα! Ξέρετε τι είναι;

Η τσικνοπέμπτη είναι η Πέμπτη της δεύτερης εβδομάδας του Τριωδίου και για την φετινή Αποκριά,         την  γιορτάζουμε την Πέμπτη 7 Μαρτίου.  Οι άνθρωποι προετοιμάζονται για την μεγάλη νηστεία της Σαρακοστής και την συγκεκριμένη Πέμπτη καταναλώνουν ελεύθερα μεγάλες ποσότητες κρέατος.

Ο λόγος που έχει καθιερωθεί να γίνεται αυτό ημέρα Πέμπτη είναι πως η ορθόδοξη πίστη θεωρεί σημαντικές τιςνηστείες της Τετάρτης και της Παρασκευής, οπότε έγινε επιλογή της ενδιάμεσης ημέρας.

Το όνομα “Τσικνοπέμπτη” προέκυψε γιατί την ημέρα αυτή το δείπνο αποτελείται από κρέας ψημένο στα κάρβουνα, το οποίο πρέπει να  έχει πάντα λίγο λίπος ώστε κατά το ψήσιμο να βγάλει την απαραίτητη “τσίκνα”. Ακόμα και οι πιο φτωχοί άνθρωποι κάθε περιοχής, πρέπει να ψήσουν κρέας ώστε να μυρίσει το σπίτι τους και όλοι  να ξέρουν ότι γιορτάζουν!

Ετσι και εμείς  γιορτάσαμε στο νηπιαγωγείο μας ..παραδοσιακά, με τραγούδια χορό ,πολύ κέφι και νόστιμα μεζεδάκια

Στην υγειά μας!!!!!

γνωριμία με τα όργανα της ορχήστρας

0

Συγγραφέας: Πέρη | Κατηγορία Μουσική Αγωγή | , στις 06-03-2013

Παρατηρήσαμε πώς ήταν τοποθετημένη η ορχήστρα στο χώρο (σε ημικύκλιο) αλλά και πού βρίσκονταν τα διάφορα μουσικά όργανα. Ακόμα δώσαμε έμφαση στο πώς συνεργάζονται μεταξύ τους τα μουσικά όργανα. Κανένα δεν ακούγεται περισσότερο από τα υπόλοιπα, ενώ ο μαέστρος ελέγχει με τις κινήσεις του όλη την ορχήστρα.


Τέλος, διαβάσαμε

και επεξεργαστήκαμε την ιστορία “Ορχήστρα Ποντικάτα” της Ζαραμπούκα.

Μια μέρα στο Μουσείο

0

Συγγραφέας: Πέρη | Κατηγορία ΜΟΥΣΕΙΑΚΗ ΕΚΠ/ΣΗ | , στις 06-03-2013

Mε τα νηπιάκια μου επισκεφτήκαμε το Μουσείο μοντέρνας Τέχνης

στη ΜΟΝΗ ΛΑΝΑΡΙΣΤΩΝ.

¨

Ο τίτλος της έκθεσης

«το Μουσείο μέσα στο Μουσείο»  προσφερόταν για πολλές υποθέσεις και γλωσσικά παιχνίδια

.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση