Ε΄ τάξη ( μαθήματα και άλλα!)

Κάντε κλικ πάνω στα βιβλία και….. ταξιδέψτε στις γνώσεις που κρύβουν

ΦΥΣΙΚΑ                                                            ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ

0F495747CAA916AEE89BE2CDED46D1B9          γεωγ

      ΓΛΩΣΣΑ                                                 ΙΣΤΟΡΙΑ

γλω           ιστ  

     ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

μαθ

ΓΛΩΣΣΑ Ε΄ ΤΑΞΗ

Ενότητα 1: Ο φίλος μας το περιβάλλον

Σε αυτή την ενότητα:

  • Αφηγούμαστε ιστορίες­
  • Περιγράφουμε γεγονότα
  • Χρησιμοποιούμε σωστά τους χρόνους των ρημάτων
  • Χρησιμοποιούμε επιρρ­ήματα, προθέσεις, προτάσεις που φανερώνουν χρόνο

 

Ενότητα 2: Η ζωή στην πόλη

Σε αυτή την ενότητα:

  • Δίνουμε οδηγίες για να ζούμε καλύ­τερα στην πόλη και για να μετακινούμαστε σ’ αυτή
  • Ξεχωρίζουμε τις εγκλίσεις του ρήματος
  • Χρησιμοποιούμε σωστά και κλίνουμε θηλυκά ουσιαστικά σε -ος και επίθετα σε -ης, -ης, -ες

 

Ενότητα 4: Τα ζώα που ζουν κοντά μας

Σε αυτή την ενότητα­:

  • Περιγράφουμε ζώα
  • Μιλάμε για τη συμπεριφορά των ανθρώπων προς τα ζώα
  • Χρησιμοποιούμε επίθετα και μετοχές με λειτουργία επιθέτου
  • Χρησιμοποιούμε σωστά τα άρθρα (οριστικά και αόριστα)
  • Κλίνουμε επίθετα σε -ής, -ιά, -ί και -ύς, -ιά, -ύ

 

Ενότητα 6: Οι φίλοι μας, οι φίλες μας

Σε αυτή την ενότητα:

  • Γράφουμε επιστολές και προσκλήσεις σε φίλους
  • Περιγράφουμε δραστηριότητες με φίλους
  • Αλλάζο­υμε τον ευθύ σε πλάγιο λόγο και τον πλάγιο σε ευθύ
  • Αναγνωρίζουμε και χρησιμοποιούμε σωστά τις αποτελεσματικές και τελικές προτάσεις

 

Ενότητα 7: Μουσική

Σε αυτή την ενότητα:

  • Αφηγούμαστε πώς περάσαμε σε μια συναυλία
  • Περιγράφουμε μουσικά όργανα και πώς κατασκευάζονται
  • Απαγγ­έλλουμε και τραγουδάμε στίχους
  • Περιγράφουμε έργα τέχνης
  • Αναγνωρίζουμε τα μεταβατικά και τα αμετάβατα ρήματα
  • Ξεχωρίζουμε το αντικείμενο από το κατηγορούμενο

 

Ενότητα 9: Βιβλία – βιβλιοθήκες

Σε αυτή την ενότητα:

  • Διαβάζουμε βιογραφικά­ σημειώματα συγγραφέων
  • Παίρνουμε πληροφορίες από βιβλιοπαρουσιάσεις
  • Περιγράφουμε πώς λειτουργούν οι βιβλιοθήκες
  • Αναγνωρίζουμε τις ονοματικές και τις ρηματικές φράσεις
  • Ξεχωρίζουμε διαφόρους τρόπους σύνδεσης των προτάσεων

Ενότητα 10: Μυστήρια – επιστημονική φαντασία

Σε ­αυτή την ενότητα:

  • Περιγράφουμε ταξίδια στο μέλλον
  • Αφηγούμαστε φανταστικές ιστορίες
  • Περιγράφουμε ανεξήγητα φαινόμενα
  • Περιγράφουμε μυστηριώδη αντικείμενα
  • Χρησιμοποιούμε μελλοντικούς χρόνους
  • Αναγνωρίζουμε και χρησιμοποιούμε τις υποθετικές προτάσεις

Ενότητα 11: Παιχνίδια, παιχνίδια, παιχνίδια

Σε αυτή την ενότητα:

  • Περιγράφουμε πώς παίζονται διάφορα παιχνίδια
  • Κατανοούμε και δίνουμε οδηγίες για να παίξουμε παιχνίδια
  • Ξεχω­ρίζουμετις εγκλίσεις των ρημάτων
  • Χρησιμοποιούμε απρόσωπα ρήματα
  • Κλίνουμε επίθετα σε -ος, -ο και -ων, -ουσα, -ον

Ενότητα 13: Κατασκευές

Σε αυτή την ενότητα:

  • Περιγράφουμε κατασκευές­
  • Δίνουμε οδηγίες πώς φτιάχνουμε κατασκευές
  • Ξεχωρίζουμε την ενεργητική από την παθητική σύνταξη και μετασχηματίζουμε τη μία στην άλλη

Ενότητα 15: Τηλεόραση

Σε αυτή την ενότητα:

  • Εκφράζουμε τη γνώμη μας και την υποστηρίζουμε με επιχειρήματα
  • Βρίσκου­με και περιγράφουμε τα θετικά και τα αρνητικά χαρακτηριστικά
  • Ξεχωρίζουμε τα ρήματα με κλίση όπως στα αρχαία ελληνικά και τα χρησιμοποιούμε σωστά

Ενότητα 16: Αθλήματα – σπορ

Σε αυτή την ενότητα:

  • Περιγράφουμε με παραστατικό τρόπο αθλητικούς αγώνες
  • Αφηγούμαστε ι­στορίες για αθλητές
  • Σχηματίζουμε και χρησιμοποιούμε σωστά τα παραθετικά επιθέτων και επιρρημάτων
  • Σχηματίζουμε σωστά την εσωτερική αύξηση των σύνθετων ρημάτων

Ενότητα 17: Ταξίδια στο διάστημα

Σε αυτή την ενότητα:

  • Περιγράφουμε πραγματικά και φανταστικά ταξίδια στο διάστημα
  • Περιγράφουμε τι βλέπουμε στο διάστημα και από το διάστημα
  • Μετατρέπουμε τις ονοματικές φράσεις σε ρηματικές και το αντίστροφο
  • Μετατρέπ­ουμε την ενεργητική σύνταξη σε παθητική και το αντίστροφο

 

 

 

ΙΣΤΟΡΙΑ Ε΄ ΤΑΞΗ

ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ  (κάντε κλικ) 

Α’. ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΡΩΜΑΙΟΙ

 

Α 1Περιεχόμενα ενότητας:

  • Οι Ρωμαίοι κυβερνούν τους Έλληνες.
  • Οι Έλληνες κατακτούν τους Ρωμαίους με τον πολιτισμό τους.
  • Η ρωμαϊκή αυτοκρατορία, μια υπερδύναμη του αρχαίου κόσμου.
  • Η καθημερινή ζωή στην αρχαία Ρώμη.

 

Β’. Η ΡΩΜΑΪΚΗ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΝΕΤΑΙ

Β 1Περιεχόμενα ενότητας:

  • Μεγάλες αλλαγές στη διοίκηση της αυτοκρατορίας.
  • Μια νέα πρωτεύουσα, η Κωνσταντινούπολη.
  • Η Κωνσταντινούπολη οχυρώνεται και στολίζεται με έργα τέχνης.
  • Ο χριστιανισμός γίνεται επίσημη θρησκεία του κράτους.
  • Η αυτοκρατορία χωρίζεται σε Ανατολική και Δυτική.
  • Το παλάτι, ο ιππόδρομος και οι Δήμοι.
  • Η καθημερινή ζωή και οι γιορτές στο Βυζάντιο.
  • Η εκπαίδευση στο Βυζάντιο.

 

Γ’. ΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΝΟ ΚΡΑΤΟΣ, ΜΙΑ ΔΥΝΑΜΗ ΠΟΥ ΜΕΓΑΛΩΝΕΙ

 

Γ 1Περιεχόμενα ενότητας:

  • Ο Ιουστινιανός μεταρρυθμίζει τη διοίκηση και τη νομοθεσία
  • Οι Δήμοι αναστατώνουν την πρωτεύουσα με τη «στάση του νίκα»
  • Η Αγία Σοφία, ένα αριστούργημα της αρχιτεκτονικής
  •  Το βυζαντινό κράτος φτάνει στα παλιά σύνορα της αυτοκρατορίας.

 

 

Δ’ ΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΝΟ ΚΡΑΤΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΓΕΙΤΟΝΙΚΟΙ ΛΑΟΙ 

ΔΠεριεχόμενα ενότητας:

  • Οι γείτονες των Βυζαντινών.
  • Οι Πέρσες και οι Άβαροι συμμαχούν εναντίον του Βυζαντίου.
  • Οι Βυζαντινοί και οι Άραβες.
  • Η φύλαξη των ανατολικών συνόρων και οι Ακρίτες.
  • Το Βυζάντιο εκχριστιανίζει τους Σλάβους.
  • Φιλικές σχέσεις και συγκρούσεις με τους Βουλγάρους και τους Ρώσους.

 

Ε’. Η ΜΕΓΑΛΗ ΑΚΜΗ ΤΟΥ ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ

ΕΠεριεχόμενα ενότητας:

  • Η νομοθεσία και η διοίκηση εκσυγχρονίζονται.
  • Η κρίση της εικονομαχίας διχάζει τους Βυζαντινούς
  • Η ανάπτυξη των γραμμάτων και η μελέτη των Ελλήνων κλασσικών.
  • Η καθημερινή ζωή των Βυζαντινών στην ύπαιθρο.
  • Το Βυζάντιο φτάνει στο απόγειο της ακμής του.

 

 

ΣΤ’. ΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ ΠΑΡΑΚΜΑΖΕΙ ΚΑΙ ΥΠΟΚΥΠΤΕΙ ΣΕ ΚΑΤΑΚΤΗΤΕΣ (Α΄ Μέρος)

ΣΤΠεριεχόμενα ενότητας:

  • Το κράτος αντιμετωπίζει μεγάλα εσωτερικά προβλήματα.
  • Νέοι εχθροί εμφανίζονται και αποσπούν εδάφη από την αυτοκρατορία.
  • Η άλωση της Κωνσταντινούπολης από τους Φράγκους.
  • Η ανάκτηση της Πόλης από το Μιχαήλ Η’ Παλαιολόγο.
  • Η Θεσσαλονίκη γνωρίζει μεγάλη ακμή.

 

ΣΤ’. ΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ ΠΑΡΑΚΜΑΖΕΙ ΚΑΙ ΥΠΟΚΥΠΤΕΙ ΣΕ ΚΑΤΑΚΤΗΤΕΣ (Β΄ Μέρος)

ΣΤ2Περιεχόμενα ενότητας:

  • Οι Οθωμανοί Τούρκοι κατακτούν βυζαντινά εδάφη.
  • Ο Κωνσταντίνος Παλαιολόγος προσπαθεί να σώσει την πρωτεύουσα.
  • Οι Τούρκοι πολιορκούν την Κωνσταντινούπολη.
  • Η άλωση της Κωνσταντινούπολης από τους Τούρκους.

 

Ζ’. ΘΕΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ

 

 

Ζ Περιεχόμενα ενότητας:

  • Η βυζαντινή Κύπρος.
  • Η διπλωματία των Βυζαντινών.­
  • Η γυναίκα στη βυζαντινή κοινωνία
  • Η βυζαντινή τέχνη.
  • Η παιδεία στο Βυζάντιο.
  • Η γλώσσα των βυζαντινών.

ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ Ε΄ ΤΑΞΗ

ΚΕΦ 1-5Α

 

  • Κεφάλαιο 1ο : Ο χάρτης
    • τι είναι χ­άρτης.­
    • για τη χρησιμότητα του­ χάρτη στη ζωή των ανθρώπων.

    Κεφάλαιο 2ο : Είδη χαρτών

    • για τα διαφορετικά είδη των χαρτών.
    • να βρίσκετε τις κύριες πληροφορίες που δίνει ο χάρτης.

    Κεφάλαιο 3o : Η ταυτότητα του χάρτη: Τίτλος και Υπόμνημα

    • για τα βασικά χαρακτηριστικά ενός χάρτη.
    • για το υπόμνημα.

    Κεφάλαιο 4ο : Η ταυτότητα του χάρτη: Κλίμακα

    • τι είναι η κλίμακα του χάρτη.
    • πώς να υπολογίζετε αποστάσεις με τη βοήθεια της κλίμακας.

    Κεφάλαιο 5ο : Προσανατολισμός με τη βοήθεια του χάρτη

    • τι είναι προσανατολισμός.
    • να χρησιμοποιείτε την πυξίδα και το χάρτη για τον προσανατολισμό σας.
    • για τη σχετική θέση ενός τόπου στο χάρτη

 

Β

Κεφάλαιο 6ο : Η μορφή και το σχήμα της Ελλάδας

  • να διακρίνετε τις διάφορες περιοχές της Ελλάδας στο χάρτη.
  • να βρίσκετε την Ελλάδα σε κάθε χάρτη.

Κεφάλαιο 7ο : Η θέση της Ελλάδας στον κόσμο

  • να βρίσκετε τη θέση της Ελλάδας στο χάρτη των Βαλκανίων, της Ευρώπης, και της Γης.
  • τα σύνορα της Ελλάδας.

Κεφάλαιο 8ο : Οι ακτές της Ελλάδα­ς

  • να περιγράφετε τον οριζόντιο διαμελισμό της Ελλάδας
  • να βρίσκετε στο χάρτη τα ακρωτήρια, τις χερσονήσους, τους κόλπους, τους πορθμούς και τους ισθμούς της Ελλάδας.

Κεφάλαιο 9ο : Οι θάλασσες της Ελλάδας

  • τα πελάγη της Ελλάδας.
  • να σχεδιάζετε τ­ο χάρτη της Ελλάδας και να σημειώνετε τις γνωστότερες θάλασσες.

ΚΕΦ 10- 14

Β2

Κεφάλαιο 10ο : Νησιωτικά συμπλέγματα και νησιά της Ελλάδας

  • για τα μεγάλα ελληνικά νησιά και νησιωτικά συμπλέγματα.
  • σε ποια πελάγη βρίσκονται τα μεγάλα νησιά και νησιωτικά συμπλέγματα.

Κεφάλαιο 11ο : Η ζωή στα νησιά

  • για τα χαρακτηριστικά και τα προβλήματα της ζωής στα νησιά.
  • για τις ασχολίες των νησιωτών.

Κεφάλαιο 12ο : Οι παραθαλάσσιοι οικισμοί της Ελλάδας

  • για τις μεγάλες ελληνικές πόλεις – λιμάνια.
  • ποιοι παράγοντες βοήθησαν στην ανάπτυξή τους.

Κεφάλαιο 13ο : Τα βουνά της Ελλάδας

  • ποια είναι τα μεγαλύτερα βουνά και οι οροσειρές της Ελλάδας.

Κεφάλαιο 14ο : Οι πεδιάδες της Ελλάδας

  • να εντοπίζετε στο γεωμορφολογικό χάρτη της Ελλάδας τις πεδιάδες και να τις ονομάζετε.
  • σε ποιο γεωγραφικό διαμέρισμα είναι η κάθε πεδιάδα.

 

ΚΕΦ 15- 18

ΓΚεφάλαιο 15ο : Η ζωή στα βουνά και στις πεδιάδες

  • ποιες είναι οι ασχολίες των ανθρώπων που ζουν στα βουνά και τις πεδιάδες.
  • για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι άνθρωποι που ζουν στα βουνά.

Κεφάλαιο 16ο : Η έννοια του κλίματος – Διαφορές καιρού και κλίματος

  • τι ονομάζουμε κλίμα.
  • τι είναι καιρός.
  • να διακρίνετε τις διαφορές που υπάρχουν ανάμεσα στο κλίμα και στον καιρό μιας περιοχής.

Κεφάλαιο 17ο : Το κλίμα της Ελλάδας

  • από τι εξαρτάται το κλίμα μιας περιοχής.
  • για τους διαφορετικούς κλιματικούς τύπους που παρουσιάζονται στις περιοχές της χώρας μας.

Κεφάλαιο 18ο : Καιρός, κλίμα και ανθρώπινες δραστηριότητες

  • να συσχετίζετε τον καιρό και το κλίμα μιας περιοχής με τις καθημερινές ανθρώπινες δραστηριότητες.­

ΚΕΦ 19-22

Β3

Κεφάλαιο 19ο : Τα ποτάμια της Ελλάδας

  • τα μέρη, από τα οποία α­ποτελείται ένας ποταμός.
  • για τους μεγαλύτερους ποταμούς της χώρας.

Κεφάλαιο 20ο : Οι λίμνες της Ελλάδας

  • τις μεγαλύτερες λίμνες της χώρας μας.
  • να βρίσκετε στο χάρτη τις μεγαλύτερες λίμνες της Ελλάδας.

Κεφάλαιο 21ο : H ζωή στα ποτάμια και τις λίμνες της Ελλάδας

  • για τις δραστηριότητες των ανθρώπων, οι οποίες ρυπαίνουν τα ποτάμια και τις λίμνες.
  • για τη σημασία των ποταμών και των λιμνών στη ζωή των ανθρώπων.

Κεφάλαιο 22ο : Η χλωρίδα και η πανίδα της Ελλάδας

  • τι είναι η χλωρίδα και η πανίδα.
  • για τα φυτά και τα ζώα που συναντάμε στη χώρα μας.
  • για τη σχέση που υπάρχει ανάμεσα στα φυτά και τα ζώα μιας περιοχής.

ΚΕΦ 23-27

Β4

Κεφάλαιο 23ο : Η βλάστηση της Ελλάδας

  • τι ονομάζουμε βλάστηση μιας περιοχής και σε τι διαφέρει από την έννοια της χλωρίδας.­
  • για τα σημαντικότερα είδη βλάστησης που έχει η Ελλάδα.

Κεφάλαιο 24ο : Χαρακτηριστικά οικοσυστήματα της Ελλάδας

  • τι είναι οικοσύστημα.
  • για τα γνωστότερα οικοσυστήματα της χώρας μας.
  • γιατί πρέπει να προστατεύουμε τα οικοσύστηματα.

Κεφάλαιο 25ο : Αλλαγές στην επιφάνεια της Γης

  • για τις μεταβολές στην επιφάνεια της Γης και πού αυτές οφείλονται.
  • τι είναι διάβρωση και πού οφείλεται.

Κεφάλαιο 26ο : Ο ρόλος των ηφαιστείων και των σεισμών στις αλλαγές της φύσης

  • για τις αλλαγές που συμβαίνουν στη φύση από τα ηφαίστεια και τους σεισμούς.
  • τι πρέπει να κάνουμε σε περίπτωση σεισμού.

Κεφάλαιο 27ο : Οι φυσικές καταστροφές στο χώρο της Ελλάδας 

  • να ξεχωρίζετε τα φυσικά από τα ανθρωπογενή αίτια των καταστροφών.
  • πώς πρέπει οι άνθρωποι να αντιμετωπίζουν τις καταστροφές.

 

 

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Ε΄ ΤΑΞΗ

1Η ΕΝΟΤΗΤΑ

1

Στην ενότητα αυτή εξετάζονται τα εξής θέματα : 

  • Υπενθύμιση – Α΄μέρος
  • Υπενθύμιση – Β΄ μέρος
  • Πώς λύνουμε ένα πρόβλημα
  • Οι φυσικοί αριθμοί­
  • Αξία θέσης ψηφίου στους φυσικούς αριθμούς
  • Σύγκριση και διάταξη στους φυσικούς αριθμούς
  • Στρογγυλοποίηση στους φυσικούς αριθμούς­

 

2Η ΕΝΟΤΗΤΑ

2

Στην ενότητα αυτή εξετάζονται ­τα εξής θέματα : 

  • Η πρόσθεση και η αφαίρεση στους φυσικούς αριθμούς
  • Ο πολλαπλασιασμός στους φυσικούς αριθμούς
  • Πολλαπλάσια και διαιρέτες
  • Κριτήρια διαιρετότητας
  • Η διαίρεση στους φυσικούς αριθμούς

3Η ΕΝΟΤΗΤΑ

3

Στην ενότητα αυτή εξετάζονται τ­α εξής θέματ­α : 

  • Οι κλασματικοί αριθμοί
  • Κλάσματα μεγαλύτερα της ακέραιης μονάδας
  • Το κλάσμα ως πηλίκο διαίρεσης
  • Ισοδυναμία κλασμάτων – Απλοποίηση κλασμάτων
  • Σύγκριση και διάταξη κλασμάτων
  • Πρόσθεση και αφαίρεση κλασμάτων
  • Πολλαπλασιασμός φυσικού αριθμού ή κλάσματος με κλάσμα Αντίστροφοι αριθμοί
  • Διαίρεση κλασμάτων
  • Αναγωγή στην κλασματική μονάδα

4Η ΕΝΟΤΗΤΑ

4

Στην ενότητα αυτή εξετάζονται ­τα εξής θέματα:

  • Συλλογή οργάνωση και αναπαράσταση δεδομένων
  • Χαρακτηριστικές τιμές δεδομένων – Μέση τιμή
  • Πιθανότητες

5Η ΕΝΟΤΗΤΑ

5

Στην ενότητα αυτή εξετάζονται τα εξής θέματα : 

  • Δεκαδικά κλάσματα – Δεκαδικοί αριθμοί
  • Διάταξη δεκαδικών αριθμών – Αξία θέσης ψηφίου στους δεκαδικούς
  • Η στρογγυλοποίηση στους δεκαδικούς αριθμούς
  • Πρόσθεση και αφαίρεση με δεκαδικούς αριθμούς
  • Ο πολλαπλασιασμός στους δεκαδικούς αριθμούς
  • Η διαίρεση στους δεκαδικούς αριθμούς
  • Η έννοια του ποσοστού
  • Διαφορετικές εκφράσεις των αριθμών

6Η ΕΝΟΤΗΤΑ

  6

Στην ενότητα αυτή εξετάζονται τα ­εξής θέματα : 

  • Οι αρνητικοί αριθμοί
  • Γεωμετρικά και αριθμητικά μοτίβα
  • Ισότητες και ανισότητες

7Η ΕΝΟΤΗΤΑ

7

Στην ενότητα αυτή εξετάζονται τα εξής θέματα : 

  • Μετράω και σχεδιάζω σε κλίμακες
  • Προσανατολισμός στον χώρο
  • Είδη γωνιών
  • Μέτρηση γωνιών
  • Είδη τριγώνων ως προς τις γωνίες
  • Είδη τριγώνων ως προς τις πλευρές
  • Καθετότητα – Ύψη τριγώνου
  • Συμμετρία
  • Κύκλος – Μήκος κύκλου

8Η ΕΝΟΤΗΤΑ

8

Στην ενότητα αυτή εξετάζονται τα εξής θέματα :

  • Μονάδες μέτρησης του μήκους
  • Γεωμετρικά σχήματα – Η περίμετρος
  • Μονάδες μέτρησης της επιφάνειας
  • Εμβαδό τετραγώνου, ορθογωνίου και ορθογώνιου τριγώνου
  • Γεωμετρικά στερεά – Ο όγκος
  • Μονάδες μέτρησης του όγκου και της χωρητικότητας
  • Μονάδες μέτρησης της μάζας
  • Μονάδες μέτρησης του χρόνου

 

ΦΥΣΙΚΗ

 

ΦΥΣΙΚΗ

 

       ΘΕΡΜΟΤΗΤΑ

               αρχείο λήψης

Στο κεφάλαιο αυτό οι μ­αθητές θα μελετήσουν­, το φυσικό μέγεθος “θερμότητα” από το φυσικό μέγεθος θερμοκρασία να μελετήσουν φαινόμενα σχετικά με την θερμότητα, όπως η συστολή και η διαστολή στερεών υγρών και αερίων καθώς και φαινόμενα σχετικά με την αλλαγή της φυσικής κατάστασης. Το  κεφάλαιο­ περιλαμβάνει τις παρακάτω­ υποενότητε­ς:­

  1. Θερμοκρασία – Θερμότητα: Δύο έννοιες διαφορετικές
  2. Τήξη – Πήξη
  3. Εξάτμιση, Βρασμός και Υγροποίηση ­
  4. Διαστολή – Συστολή ­­

 

 

 

                ΗΛΕΚΤΡΙΣΜΟΣ           

  images Στο κεφάλαιο αυτό ο­ι μαθητές θα α­ποκτήσουν βασικές γνώσεις για τα φαινόμενα τα σχετικά με το ηλεκτρικό ρεύμα, τα απλά ηλεκτρικά κυκλώματα με μπαταρίες διακόπτες και  λαμτήρες και να ευαισθητοποιηθούν για τους κινδύνους που προκύπτουν απο τη χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας. Το κεφάλαιο περιλαμβάνει τις παρακάτω­  υποενότητε­ς:­  

 

  1. Ηλεκτρόνια: Διαρκώς σε κίνηση
  2. Το ηλεκτρικό κύκλωμα
  3. Αγωγοί και μονωτές
  4. Ηλεκτρικές πηγές
  5. Διακόπτης
  6. Ηλεκτρικές συσκευέη
  7. Ηλεκτρικό ρεύμα, μία επικίνδυνη υπόθεση

 

 

                ΦΩΣ                                                   

αρχείο λήψης Στο κεφάλαιο αυτό οι ­μαθητές θα γνωρίσουν ότι το φως διαδίδεται ευθύγραμμα, να μελετήσουν το σχηματισμό τ­ης σκιάς των αντικειμένων, και τα φαινόμενα ανάκλασης, της διάχυσης και της απορρόφησης του φωτός. Το κεφάλαιο περιλαμβάνει τις παρακάτω­ υποενότητε­ς:­

  1. ­Διάδοση του φωτός
  2. Φως και υλικά σώματα
  3. Ανάκλαση, διάχυση και απορρόφηση του φωτός ­

 

                

 

             

 

                 ΗΧΟΣ                              

 

images Στο κεφάλαιο αυτό ­οι μαθητές θα μελετήσουν­ τον τρόπο παραγωγής και διάδοσης του ήχου, να μελετήσουν απλά ηχητικά φαινόμενα, να γνωρίσουν το αφτί ως όργανο ακοής του ανθρώπου και να­ ευαισθητοποιηθούν σχετικά με τις πηγές ηχορρύπανσης και τρόπους προστασίας από αυτές.  Το κεφάλαιο περιλαμβάνει τις παρακάτω­ υποενότητε­ς:

  1. Πώς παράγεται ο ήχος
  2. Πώς διαδίδεται ο ήχος
  3. Ανάκλαση και απορρόφηση του ήχου­
  4. Το αφτί
  5. Ηχορύπανση – Ηχοπροστασία

 

              

Για την αλληλεγγύη των λαών

4ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΝΙΚΑΙΑΣ
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ & ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ
Ο Σύλλογός Διδασκόντων και ο Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων του σχολείου μας συμμετέχοντας στην πρωτοβουλία του Συλλόγου Εκπ/κών Π.Ε. Νίκαιας και εκφράζοντας την αλληλεγγύη του στους πρόσφυγες που βιώνουν το δράμα του πολέμου και του ξεριζωμού από τις πατρίδες τους, θα συλλέξει είδη πρώτης ανάγκης, τα οποία θα μεταφερθούν στους χώρους υποδοχής προσφύγων.
Τα είδη θα συγκεντρώνονται στο σχολείο μας μέχρι την Παρασκευή 20 Νοέμβρη 2015
ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΑΣ
ΔΙΔΑΣΚΟΥΜΕ ΚΑΙ ΑΝΑΔΕΙΚΝΥΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΤΩΝ ΛΑΩΝ!

ΕΙΔΗ ΠΡΩΤΗΣ ΑΝΑΓΚΗΣ:

Παιδικά γάλατα
Νερά
Κουβέρτες
Ξηρά τροφή
Υπνόσακους(Sleeping bag)
Υποστρώματα
Ράντζα
Μικρές Ηλεκτρικές συσκευές
Παιδικές – Βρεφικές κούνιες
Κρεμάστρες
Πλαστικά πιάτα – ποτήρια
Χαρτί υγείας – κουζίνας
Πάνες
Σερβιέτες
Μωρομάντιλα
Σαπούνια – Σαμπουάν – Αφρόλουτρα
Καθαριστικά χώρου (χλωρίνη, καθαριστικά τουαλέτας, κουβάδες, σφουγγαρίστρες, καλάθια αχρήστων, σακούλες σκουπιδιών)
Μπιμπερό-πιπίλες
Οδοντόβουρτσες
Στρώματα

ΥΛΙΚΑ ΓΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ ΠΑΙΔΙΩΝ:

Πινέλα, Τέμπερες-Λαδομπογιές, Χαρτόνια, Μολύβια, Μαρκαδόρους

ΦΑΡΜΑΚΑ:

Παυσίπονα (Depon, Panadol, Voltaren, Norgesic, Nurofen, Depon σιρόπι για παιδιά)
Αντισταμινικά (xozal, aerius, atarax, και αντίστοιχα για παιδιά )
Αντιβιώσεις (augmentin, klarisid, και αντίστοιχα για παιδιά)
Spray (aerolin, Hexalen)
Μάτια(Tobrex, tobradex)
Γαστρεντερικά (Omeprasol, losec, zandax, primperan, emodium)

images

Δεντροφύτευση

Την Κυριακή 18 Οκτωβρίου 2015

ο Δήμος της Νίκαιας μας καλεί σε μια δράση ευαισθητοποίησης και αντίδρασης στον περιβαλλοντικό μαρασμό της περιοχής του Αγίου Φίλιππα.

Όλοι λοιπόν στις 9:00 π.μ. θα πρέπει να δώσουμε το παρόν σε μια τέτοια προσπάθεια!

Πατήστε εδώ: ΔΕΝΤΡΟΦΥΤΕΥΣΗκατάλογος