Πάτι Σμιθ – Συμβουλές για νέους

Αφιερωμένο στους απόφοιτους 2017

Η Πάτι Σμίθ για το γράψιμο, τη ζωή, την τέχνη και τον Γουίλιαμ Μπάροουζ

Κατά τη διάρκεια της μακράς και ακατάπαυστης δημιουργικής ζωής του, στον συγγραφέα Γουίλιαμ Μπάροουζ τέθηκε επανειλημμένα τούτο το αθάνατο ερώτημα: «Έχετε κάποιες συμβουλές για τους νέους;»

Σε μια θεαματική αντιστροφή ρόλων, μια από τις πιο φανατικές θαυμάστριες του Μπάροουζ, βρέθηκε εκείνη να διατυπώνει παρόμοιες σοφές συμβουλές για το γράψιμο, τη ζωή και την τέχνη, μαζί και σκέψεις για τις συμβουλές που ο Γουίλιαμ Μπάροουζ της είχε δώσει όταν ξεκινούσε ως νεαρή αναδυόμενη καλλιτέχνης.

Η Πάτι Σμίθ εμφανίστηκε το 2012 στο Φεστιβάλ Λογοτεχνίας της Λουϊζιάνας, στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης της Λουϊζιάνας, όπου μίλησε σε ένα κοινό, αιχμαλωτισμένο από τη χαρισματική της γοητεία και την ειλικρινή ανοιχτοσύνη της, για τις προκλήσεις της ζωής και τα διλήμματα που είναι συνυφασμένα με την επιδίωξη μιας δημιουργικής ζωής.

Ένας συγγραφέας, αλλά κι οποιοσδήποτε καλλιτέχνης, δεν μπορεί να περιμένει να τον αγκαλιάσει το κοινό. Ξέρετε, έχω κάνει δίσκους που φάνηκε σαν να μην τους άκουσε κανείς. Μπορεί να γράφεις βιβλία ποίησης που ξέρεις ότι τα διαβάζουν πενήντα άτομα κι απλά συνεχίζεις γιατί πρέπει, επειδή αυτή είναι η αποστολή σου. Αλλά είναι όμορφο να σε αγκαλιάζει το κοινό. Μερικοί άνθρωποι μου έχουν πει, ξέρετε, «Μήπως η επιτυχία χαλάει τον καλλιτέχνη;» ή, το άλλο, «αν είσαι πανκ ρόκερ, δεν θες να έχεις επιτυχίες», κι εγώ τους απαντώ «Δεν πάτε στο διάολο!». Καθένας κάνει τη δουλειά του για τους ανθρώπους, κι όσο περισσότερους ανθρώπους μπορείς να αγγίξεις, τόσο πιο θαυμάσιο είναι! Δεν γράφεις για να πεις μετά «θέλω μόνο οι κουλ τύποι να το διαβάσουν». Αυτό που θες είναι όλους να τους ταξιδέψεις, ή, αν γίνεται, να τους εμπνεύσεις.

Όταν ήμουν πραγματικά νέα, περνούσα πολύ δύσκολα και ποτέ δεν είχα λεφτά, κι η συμβουλή που μου έδωσε ο Γουίλιαμ ήταν «φτιάξε ένα καλό όνομα και κράτησέ το καθαρό. Μην κάνεις συμβιβασμούς. Μην στενοχωριέσαι για να φτιάξεις κομπόδεμα ή να γίνεις πετυχημένη. Να ενδιαφέρεσαι να κάνεις καλή δουλειά και σωστές επιλογές και να προστατεύεις το έργο σου. Κι αν φτιάξεις ένα καλό όνομα, το ίδιο το όνομα, να ξέρεις, θα είναι το δικό του νόμισμα». Και θυμάμαι όταν μου τα ‘λεγε, εγώ του είπα: «Ναι βρε Γουίλιαμ, αλλά τ’ όνομά μου είναι Σμιθ, ξέρεις». [Σαν να λέμε Παπαδόπουλος]. Αστειεύομαι!

Το να είσαι καλλιτέχνης, στην πραγματικότητα το να είσαι άνθρωπος, στις μέρες μας είναι πολύ δύσκολο. Πρέπει να περάσεις τη ζωή σου προσπαθώντας να παραμείνεις κατά το δυνατόν υγιής, να είσαι όσο μπορείς ευτυχισμένος, κυνηγώντας και κάνοντας αυτά που θες. Είτε αυτό που θες είναι να έχεις παιδιά, είτε αυτό που θες είναι να είσαι φούρναρης. Είτε θες να ζεις στο δάσος, ή να αγωνιστείς να σώσεις το περιβάλλον, είτε θες, ίσως, να γράφεις σενάρια για αστυνομικά. Δεν έχει πραγματικά ιδιαίτερη σημασία. Αυτό που έχει σημασία είναι να ξέρεις τι θέλεις, και να το κυνηγήσεις και να καταλάβεις ότι θα είναι δύσκολο. Γιατί η ζωή είναι πραγματικά δύσκολη. Θα χάσεις ανθρώπους που αγαπάς. Θα καρδιοχτυπήσεις. Μερικές φορές θα αρρωστήσεις. Μερικές φορές θα έχεις τρομερό πονόδοντο. Μερικές φορές θα πεινάσεις. Αλλά, από την άλλη, θα έχεις τις πιο όμορφες εμπειρίες. Μερικές φορές μόνο τον ουρανό. Μερικές φορές κάτι που έφτιαξες κι αισθάνεσαι ότι είναι τόσο υπέροχο. Ή θα βρεις κάποιον να αγαπάς. Ή τα παιδιά σου. Υπάρχουν όμορφα πράγματα στη ζωή, όταν υποφέρεις είναι απλώς μέρος του πακέτου. Δες το: γεννιόμαστε, και πρέπει επίσης να πεθάνουμε. Το γνωρίζουμε. Έτσι είναι λογικό ότι άλλοτε θα είμαστε πραγματικά χαρούμενοι, κι άλλοτε τα πράγματα θα είναι αληθινά σκατά. Ανέβα! Είναι σαν μια βόλτα με το τρενάκι του τρόμου. Δεν θα είναι ποτέ τέλεια. Θα έχει τέλειες στιγμές, και μετά αναποδιές, αλλά αξίζει τον κόπο. Πιστέψτε με, νομίζω ότι αξίζει.

Ξέρετε είμαι σίγουρη ότι κάθε γενιά μπορεί να πει ότι τα χρόνια της ήταν τα καλύτερα και τα χειρότερα μαζί. Νομίζω όμως ότι τώρα βρισκόμαστε σε κάτι διαφορετικό και πρωτόγνωρο. Είμαστε σε μια πρωτοποριακή εποχή, επειδή δεν έχει υπάρξει άλλη στιγμή στην ιστορία όπως τώρα. Κι αυτό την καθιστά μοναδική. Δεν είναι μοναδική επειδή έχουμε καλλιτέχνες αναγεννησιακού στυλ -είναι μοναδική γιατί είναι η εποχή του ανθρώπου, γιατί η τεχνολογία έχει πραγματικά εκδημοκρατίσει την δυνατότητα ατομικής έκφρασης. Αντί μόνο για μια χούφτα ανθρώπων που κάνουν τους δικούς τους δίσκους ή γράφουν τα τραγούδια τους, τώρα όλοι μπορούν να γράφουν. Όλοι μπορούν να δημοσιεύσουν ένα ποίημα στο Διαδίκτυο και να το διαβάσουν οι άνθρωποι. Ο καθένας έχει πρόσβαση και πρόσβαση που δεν είχε ποτέ πριν. Υπάρχουν δυνατότητες για παγκόσμιο αγώνα. Υπάρχουν δυνατότητες να καθαιρεθούν αυτές οι εταιρείες κι οι κυβερνήσεις που πιστεύουν ότι εξουσιάζουν τον κόσμο, καθώς μπορούμε να ενωθούμε σαν ένας μέσω της τεχνολογίας. Ακόμη προσπαθούμε να συνειδητοποιήσουμε όλοι μας πόση και τι είδους δύναμη έχουμε στην πραγματικότητα. Αλλά οι άνθρωποι εξακολουθούν να έχουν τη δύναμη περισσότερο από ποτέ. Και νομίζω ότι τώρα είναι σαν να περνάμε τούτο το επίπονο είδος της εφηβείας. Πάλι, τι κάνουμε με αυτή την τεχνολογία; Τι κάνουμε με τον κόσμο μας; Ποιοι είμαστε; Αλλά ταυτόχρονα είναι και συναρπαστικό. Γνωρίζεις όλους τους νέους ανθρώπους τώρα, που είναι οι νέες γενιές, οι πρωτοπόροι σε μια νέα εποχή. Γι’ αυτό λοιπόν, λέω, μείνετε δυνατοί. Προσπαθήστε να διασκεδάσετε, αλλά παραμείνετε καθαροί, παραμείνετε υγιείς, γιατί γνωρίζετε ότι έχετε πολλές προκλήσεις μπροστά σας. Και να είστε ευτυχισμένοι.

Η Πάτι Σμίθ σε συνομιλία με το δημοσιογράφο Κρίστιαν Λουντ στο Φεστιβάλ Λογοτεχνίας της Λουϊζιάνας, 24 Αυγούστου 2012, Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Λουϊζιάνας

 

Μεταγραφή © Marcus D. Niski 2013

Για τους απόφοιτους του 2016…

Κατηγορίες: Ηλεκτρονική έκδοση | Γράψτε σχόλιο

Χάρτινα άνθη για την ημέρα μαγείας των φυτών

Μια πρόσκληση έφτασε στο σχολείο μας από το ΤΕΙ Ηρακλείου για να συμμετάσχουμε στην «ημέρα μαγείας των φυτών«. Η εκδήλωση αυτή θα λάμβανε χώρα στις 21 Μαΐου 2017 στο Αγρόκτημα του ΤΕΙ, με σκοπό την προώθηση καλών πρακτικών στις καλλιέργειες.

Με χαρά δεχτήκαμε την πρόσκληση και μια μικρή ομάδα επτά μαθητών και μιας καθηγήτριας διαμορφώθηκε για την κατασκευή των «χάρτινων ανθέων» για την έκθεση σχολικής δημιουργίας. Υπό την καθοδήγηση του βιβλίου «Marvelous Modular Origami«, πολύ σύντομα είχαμε να παρουσιάσουμε εννέα εντυπωσιακές μπάλες λουλουδιών διαφόρων χρωμάτων  και σχημάτων. Αυτά, μαζί με δύο πινακίδες με αναδυόμενα μπουκέτα, βρήκαν την θέση τους σε έναν πάγκο στο Γραφείο Αγροκτήματος.

Μετά από δύο βροχερές μέρες, ο γαλάζιος ουρανός φαινόταν ακόμα πιο μπλε την ημέρα της εκδήλωσης και τα φυτά πιο κεφάτα. Κεφάτο ήταν και το πλήθος επίσης. Μικροί και μεγάλοι, όλοι με παιχνιδιάρικη διάθεση να εξερευνήσουν τους κήπους, τις καλλιέργειες στα θερμοκήπια και τα εργαστήρια, όπου μπορούσαν να ρίξουν μια ματιά σε μικροσκόπια και στερεοσκόπια για να δουν λεπτομερώς έντομα και φυτά.

Στο τέλος, απόλαυσαν όλοι ένα κέρασμα στο εστιατόριο του Αγροκτήματος, υπό τον ήχο γλυκών τραγουδιών ενός μικρού συγκροτήματος.

Κατηγορίες: Ηλεκτρονική έκδοση, Σχολικές Δραστηριότητες, Φωτογραφίες | Γράψτε σχόλιο

Ετεροχρονισμένη Τσικνοπέμπτη 2017

Είμαστε βαθιά στη Σαρακοστή, ρεπορτάζ στον ορίζοντα δεν φαίνεται, οι φωτογραφίες του καθηγητή μας Αντώνη Μαργαρίτη είναι υπέροχες για να παραμένουν στο συρτάρι (καλά, στο σκληρό δίσκο…), όπως υπέροχες ήταν και οι μεταμφιέσεις, οπότε αναγκαστικά θα περιοριστούμε σε φωτορεπορτάζ.

Καθώς την Τσικνοπέμπτη η Γ΄ Τάξη έλειπε στην πενθήμερη εκδρομή της, οι μαθητικές κοινότητες είχαν εισηγηθεί να αφιερώσουμε την Παρασκευή 25 Φεβρουαρίου, τελευταία του Τριώδιου, στις Απόκριες· έτσι και έγινε. Το πρόγραμμα της ημέρας περιελάμβανε, όπως κάθε χρόνο διαγωνισμούς -αρκετούς ώστε να βραβευτούν σχεδόν όλοι οι συμμετέχοντες ;-) – πολύ κέφι, χορό, γέλια και ξεφάντωμα.

Σε ένα κανονικό ρεπορτάζ θα σας δίναμε περισσότερα στοιχεία. Τώρα απολαύστε τις φωτογραφίες.

Κατηγορίες: Ηλεκτρονική έκδοση, μαθητικές δημιουργίες, Σχολικές Δραστηριότητες, Φωτογραφίες | Ετικέτες: , | Γράψτε σχόλιο

Κασταμονίτσα – Χώνος Λασιθίου 2017

Αναδημοσίευση από το ιστολόγιο των Ορεσίβιων που διατηρεί το Πειραματικό Γυμνάσιο

IMG_1802Ο Όμιλος Μονοπάτια της Κρήτης του Πειραματικού Γυμνασίου Ηρακλείου σε συνεργασία με τον αντίστοιχο όμιλο του Πειραματικού Γενικού Λυκείου Ηρακλείου οργάνωσε  την Κυριακή  19  Μαρτίου 2017 την τρίτη πεζοπορία της χρονιάς.

Στην εκδρομή συμμετείχαν 10 μαθητές από το Γυμνάσιο, 4 από το Λύκειο, με συνοδούς καθηγητές τους Νίκο Σπανουδάκη, Γιάννη Καραδάμογλου, Γαβριέλλα Ασπράκη, Τακουή Βακιρτζιάν, Χρήστο Γιώβο, Νίκο Ψαρουδάκη και Παναγιώτη Αμβροσιάδη από το ΠΛΗ.

IMG_1805Ξεκινήσαμε από το πολύ όμορφο και προσεγμένο χωριό Κασταμονίτσα. Ακολουθήσαμε αγροτικό δρόμο για να επισκεφτούμε τμήμα του ρωμαϊκού υδραγωγείου, δίπλα στον οικισμό Τοίχος, που έφερνε νερό στην αρχαία πόλη Λύττος ή Λύκτος. Περάσαμε μέσα από τον οικισμό και συνεχίσαμε προς το ξωκλήσι του Αγίου Γεωργίου, όπου ξαποστάσαμε στον ωραία διαμορφωμένο χώρο αναψυχής. Εκεί συναντήσαμε και ένα ζευγάρι νέων Γερμανών, τον Mark και την Gutrund, οι οποίοι είχαν ξεκινήσει από την Ζάκρο και σε ένα μήνα θα διέσχιζαν την Κρήτη περπατώντας μέχρις το  Καστέλλι Κισάμου.

IMG_1811Στη συνέχεια μπήκαμε στο μινωικό καλντεριμωτό μονοπάτι και ανηφορίσαμε από τις βόρειες υπώρειες της Δίκτης μέχρι τη θέση Τσούλη μνήμα, όπου συναντήσαμε ένα ζευγάρι ηλικιωμένων Αμερικανών, που περπατούσαν στο παλιό αυτό μονοπάτι. Αφού εκνευριστήκαμε  αρκετά ψάχνοντας οδό διαφυγής προς το Οροπέδιο, καθώς το μονοπάτι είναι κατεστραμμένο στη θέση αυτή από ένα ανόητα σχεδιασμένο χωματόδρομο (ή σχεδιασμένο από ανόητους), τελικά μπήκαμε στα χάμπαθα και πεντακόσια μέτρα πιο κάτω περπατούσαμε τα τελευταία μέτρα του όμορφου μονοπατιού, πριν αυτό φραχθεί από τα σύρματα του γειτονεύοντος κτηνοτρόφου και εξαφανιστεί οριστικά κάτω από τον πολιτισμό του χωματόδρομου.

Αυτός ο χωματόδρομος μας οδήγησε στο τέλος της πορείας μας, δίπλα από το  Χώνο,  όπου ήταν σε φάση κατασκευής τα έργα αποστράγγισης των νερών της λεκάνης του Λασιθίου.

Περισσότερες φωτογραφίες εδώ

Κατηγορίες: Αναδημοσίευση, Ηλεκτρονική έκδοση, Σχολικές Δραστηριότητες, Φωτογραφίες | Ετικέτες: | Γράψτε σχόλιο

Ορεσίβιοι: Εμείς γι” αλλού κινήσαμε… κι αλλού κόψαμε την πίτα μας

Αναδημοσίευση από το ιστολόγιο των Ορεσίβιων που διατηρεί το Πειραματικό Γυμνάσιο

Στρούμπουλας 2017
Αλλού εμείς κινήσαμε κι αλλού ο γιαλός μας πάει.

Ανεβαίνοντας με ψιλόβροχοΚάπως έτσι θα μπορούσαμε να περιγράψουμε τη φετινή μας προσπάθεια να πραγματοποιήσουμε τη δεύτερη πεζοπορία μας.  Μετά από πολλές Κυριακές που ο καιρός δεν ήταν σύμμαχος, τολμήσαμε να σκεφτούμε ότι θα ανέβουμε τις βόρειες πλαγιές στα λασιθιώτικα βουνά από τη μεριά της Κασταμονίτσας για να βγούμε στο Οροπέδιο, όπου και θα κόβαμε την πίτα μας. Όμως όχι. Ο καιρός είχε άλλες διαθέσεις, αγρίεψε και έστειλε ένα σύννεφο ακριβώς πάνω από το μονοπάτι μας.20170212_094549

Έτσι στις 12 Φεβρουαρίου 2017, Κυριακή πρωί μπροστά στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου, αποφασίσαμε να πάμε στον Στρούμπουλα, ώστε να μην χάσουμε την πεζοπορία και να είμαστε και κοντά, αν χαλάσει πολύ ο καιρός.

Στην εκδρομή συμμετείχαν δεκαεννέα μαθητές από το Γυμνάσιο, οκτώ από το Λύκειο και ένας από το 3ο Γυμνάσιο με τη συνοδεία των καθηγητών Νίκου Ψαρουδάκη, Νίκου Σπανουδάκη, Γιάννη Καραδάμογλου, Κωνσταντίνας  Σωτηροπούλου, Χρήστου Γιώβου και Παναγιώτη Αμβροσιάδη.

IMG_4434Ξεκινήσαμε από το καφενεδάκι στη Δόξα, με ψιλόβροχο και  την πίτα στο ταψί και  παραμάσχαλα για να ανέβουμε στην κορφή. Το κρύο και ο αέρας δεν επέτρεψαν σκέψεις για μικρά διαλλείματα. Ο αργός, σταθερός ρυθμός μας έφερε σε μία ώρα πάνω, στο εκκλησάκι. Αφού θαυμάσαμε για λίγο τη θέα, και είδαμε ότι δεν θα μπορούσαμε να σταθούμε έξω, βρήκαμε καταφύγιο στο εσωτερικό της εκκλησίας. Η βασιλόπιτα κόπηκε και μοιράστηκε σε όλους. Τυχερή ήταν η Φωτεινή  Ζαχαριουδάκη που βρήκε το φλουρί και κέρδισε το δώρο, ένα ορειβατικό σακίδιο για να τη βοηθάει στις μελλοντικές της αναβάσεις.

IMG_4446Γρήγορη αναχώρηση και κατάβαση νοτιοανατολικά, προς τη μεριά του οροπεδίου. Το μονοπάτι καλύτερο αλλά καλυμμένο με παχιά κόκκινη λάσπη.  Όταν φτάσαμε στο εκκλησάκι, μέσα στο οροπέδιο, τέθηκε το ερώτημα αν θα συνεχίζαμε προς το σπήλαιο της Τραπέζας και την Τύλισο ή θα επιστρέφαμε νωρίς νωρίς Ηράκλειο.  Δύο μόνο προτίμησαν την επιστροφή κι έτσι συνεχίσαμε την πορεία μας προς την απέναντι κορφή, το Ζαχαριά, περνώντας από την μάντρα των Σαλούστρων.

IMG_4458Στο Ζαχαριά σταματήσαμε για λίγο, αναμνηστικές φωτογραφίες και φύγαμε προς τον χωματόδρομο που οδηγούσε στο χωριό. Η σπηλιά ήταν κοντά και όλοι ήθελαν να εξερευνήσουν τα σκοτάδια της. Μέσα στη σπηλιά. Μικροί φακοί έδιναν το στίγμα. Επιφωνήματα θαυμασμού, άλλοι για την πρώτη τους εμπειρία σε σπήλαιο και άIMG_4460λλοι  για το πλούσιο σταλαγμιτικό. Κάποιοι δοκίμασαν να εξερευνήσουν τα πλάγια περάσματα αλλά δεν είχε να πάνε και πολύ μακριά.

Η πορεία μας έφτασε κάποια στιγμή στο τέλος της αφού περπατήσαμε μέσα από τα τυλισανά περιβόλια.

IMG_4495Ο οδηγός μας περίμενε έξω από το Γυμνάσιο Τυλίσου και 2.30 ήμασταν πίσω στο Ηράκλειο.

Κατηγορίες: Αναδημοσίευση, Ηλεκτρονική έκδοση, Σχολικές Δραστηριότητες, Φωτογραφίες | Ετικέτες: | Γράψτε σχόλιο

Ταξίδι στην Ισπανία

01school00Έντεκα μαθητές του Πειραματικού Γενικού Λυκείου Ηρακλείου ταξίδεψαν στη Μούρθια (Ισπανία) και στο σχολείο IES Francisco Salzillo, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ με τίτλο «El español: pasaporte entre culturas» (Τα Ισπανικά, διαβατήριο μεταξύ των πολιτισμών). Το πρόγραμμα επιχορηγείται από το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ). Η μετακίνηση και φιλοξενία των μαθητών πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της 3ης Διεθνικής Δραστηριότητας μάθησης και διδασκαλίας (5-10 Μαρτίου 2017) και τους συνόδευσαν οι εκπαιδευτικοί Ειρήνη Κασσωτάκη, Μαρία Πιτσάκη, Χαράλαμπος Δημητρακόπουλος.

Τις εντυπώσεις τους από αυτή την εβδομάδα ανταλλαγής, μας μεταφέρουν οι ίδιοι οι μαθητές:

Δευτέρα 6 Μαρτίου

H Δευτέρα ήταν η πρώτη μέρα δραστηριοτήτων του προγράμματος Erasmus+. Όλα τα παιδιά συγκεντρωθήκαμε στο σχολείο IES Francisco Salzillo στις 8:30. Από εκεί κατευθυνθήκαμε με τα πόδια στο Δημαρχείο της Alcantarilla όπου βγάλαμε φωτογραφίες και παρακολουθήσαμε το καλωσόρισμα του δημάρχου, D. Joaquin Buendía Gómez. Στο τέλος της ομιλίας μας πρόσφεραν αναμνηστικά δώρα και παραδοσιακά εδέσματα. Στη συνέχεια, επιστρέψαμε στο σχολείο όπου πήραμε πρωινό στην καντίνα του σχολείου. Μετά το πρωινό, συμμετείχαμε σε ένα μάθημα Ιστορίας. Εκεί παρακολουθήσαμε την παράδοση της καθηγήτριας, χωριστήκαμε σε ομάδες με παιδιά και από τις τρεις χώρες και απαντήσαμε σχετικά ερωτηματολόγια. Όλοι εντυπωσιαστήκαμε με το μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών που ήταν το επόμενο μάθημα που παρακολουθήσαμε. Οι Ισπανοί μαθητές επεξεργάζονταν αρχαία ελληνικά κείμενα, μάλιστα χρησιμοποιώντας την ερασμιακή προφορά. Το μεσημέρι αφού φάγαμε ο καθένας στο σπίτι του, αρχίσαμε τις προετοιμασίες για τον Διαγωνισμό Ευρωπαϊκής κουζίνας της επόμενης ημέρας. Η παρασκευή του φαγητού ήταν μια πολύ ευχάριστη διαδικασία. Το βράδυ βγήκαμε έξω και περάσαμε πολύ όμορφα.

Κάλλια Λαδουκάκη, Νεκταρία Κοκολάκη

Τρίτη 7 Μαρτίου

Η μέρα ξεκίνησε με ένα πολύ ενδιαφέρον μάθημα Βιολογίας όπου συλλέξαμε δείγματα από καθημερινά αντικείμενα, με σκοπό να διαπιστώσουμε την ποσότητα των βακτηρίων που βρίσκονται ανάμεσα μας, αποσκοπώντας στην καλύτερη κατανόηση του μικρόκοσμου του περιβάλλοντος στο οποίο ζούμε. Έπειτα, διεξάχθηκε ένα πείραμά γύρω από τις μεταδοτικές ασθένειες και πώς προκύπτει η διάδοση των ιών. Εν συνέχεια, παρακολουθήσαμε το μάθημα της Γυμναστικής˙ χωριστήκαμε σε ομάδες ανάλογα με το άθλημα προτίμησης. Η πλειοψηφία των αγοριών επέλεξαν ποδόσφαιρο (futsal) και ακολούθησε μια επική αναμέτρηση μεταξύ Ισπανών και Ελλήνων με την τελική επικράτηση των Ελλήνων όπου ανέδειξαν τις ικανότητές τους και επιβεβαίωσαν την αξία τους στο άθλημα του ποδοσφαίρου.

Την υπόλοιπη μας ημέρα στον χώρο του σχολείου παρουσιάσαμε τα παραδοσιακά φαγητά που είχαμε προετοιμάσει την προηγούμενη μέρα με τους συνεργάτες μας του Erasmus+ (Φιλανδούς και Ισπανούς), για τον διαγωνισμό Ευρωπαϊκής κουζίνας. Δοκιμάσαμε εκπληκτικές δημιουργίες των μαθητών, όπως migas, paparajotes, morcillas κ.α., με πρωταγωνιστές ελληνικές, μουρθιάνικες και φινλανδικές γεύσεις. Η ημέρα αυτή μας έφερε πιο κοντά λόγω της ανταλλαγής πολιτισμών που βιώσαμε. Τελειώνοντας την μέρα μας, επιστρέψαμε στα σπίτια των παιδιών που μας φιλοξενούσαν για την μεσημεριανή σιέστα, όντας εξουθενωμένοι από την μεγάλη μέρα που περάσαμε.

Ελευθέριος Μανουσάκης, Γεώργιος Στεφανουδάκης

Τετάρτη 8 Μαρτίου

Άλλη μια μέρα ξεκίνησε με τους Έλληνες μαθητές να απολαμβάνουν τη διαμονή τους στην πανέμορφη Alcantarilla. Το πρωί λοιπόν, στο σχολείο παρακολουθήσαμε τις πρόβες για την επικείμενη γιορτή που είχε τίτλο «Lorca, desde Murcia hasta la luna (Ο Λόρκα, από τη Μούρθια μέχρι τη σελήνη)». Έπειτα, η γιορτή ξεκίνησε με τον συγκινητικό λόγο της διευθύντριας του σχολείου, Purificación Martínez Carrillo, και τον εγκωμιαστικό λόγο του Δημάρχου της Alcantarilla. Κατόπιν, το γεγονός ότι ο επίτιμος πρόξενος της Ελλάδας στη Valencia, Manuel Serrano Espinosa, απευθύνθηκε σε εμάς στην ελληνική γλώσσα μας συγκίνησε ιδιαίτερα. Στη συνέχεια, παρακολουθήσαμε τα δρώμενα της εκδήλωσης η οποία περιελάμβανε βίντεο από μαθητές κάθε εθνικότητας, τραγούδια συνοδευόμενα είτε από ήχους διάφορων μουσικών οργάνων είτε από μικρές θεατρικές πράξεις, ενώ το παραδοσιακό φλαμένγκο μάγεψε τους παρευρισκομένους. Τέλος, η γιορτή ολοκληρώθηκε με τραγούδια των φιλοξενούμενων Ελλήνων μαθητών στα ελληνικά και των μαθητών ΑΜΕΑ του ισπανικού σχολείου.

Ακολούθησε επίσκεψη στο λαογραφικό μουσείο “Museo de la Huerta”, όπου ήρθαμε σε επαφή με την παράδοση του τόπου. Στη συνέχεια, η υπόλοιπη ημέρα εξελίχθηκε διαφορετικά για κάθε μαθητή, με επισκέψεις στο ‘Plaza de Torros”, στο εμπορικό κέντρο και στο κέντρο της Murcia. Τις βραδινές ώρες, κάποια παιδιά πήγαν στον χώρο του bowling για την παρακολούθηση ποδοσφαιρικού αγώνα είτε για δείπνο στο σπίτι και ομαδικά παιχνίδια.

Σταυρούλα Τσαγκαράκη, Κώστας Πατεράκης, Ερμιόνη Παπανικολάου

Πέμπτη 9 Μαρτίου 2017 

Μαζευτήκαμε νωρίς στις 9.00 π.μ. στο σχολείο, ώστε να φύγουμε με τα λεωφορεία με προορισμό την Νέα Καρχηδόνα (Cartagena). Εκεί, επισκεφτήκαμε το Ρωμαϊκό Θέατρο και με την βοήθεια ενός ξεναγού μπορέσαμε να αντλήσουμε πληροφορίες που δεν γνωρίζαμε προηγουμένως. Μετά την ξενάγηση, είχαμε μια ώρα στην διάθεση μας να περιτριγυρίσουμε στους δρόμους της Νέας Καρχηδόνας. Κατά τις 14.30 μ.μ, πήγαμε στο Μουσείο Υποβρύχιας Αρχαιολογίας της Νέας Καρχηδόνας (Museo National de Arqueología Subacuática), όπου παρακολουθήσαμε ένα βίντεο για τα ευρήματα του Μουσείου και είδαμε τα αρχαία μνημεία τους. Το μεσημέρι, φύγαμε από την Νέα Καρχηδόνα και πήγαμε σε ένα εστιατόριο στο ακρωτήρι του Cabo de Palos. Εκεί, απολαύσαμε την υπέροχη θέα και περιοχή, κάναμε βόλτα στον Φάρο και ακόμη και στην παραλία με τα μαγευτικά νερά. Τέλος, στις 17.00 μ.μ., φύγαμε για την Alcantarilla.

Αλεξάνδρα Γκουραντιάν, Γεωργία Ζαχαριουδάκη

Παρασκευή 10 Μαρτίου

Συναντηθήκαμε το πρωί της Παρασκευής στη βιβλιοθήκη της Alcantarilla, αποχαιρετήσαμε τις οικογένειες, καθώς και τα παιδιά που μας φιλοξενούσαν και ξεκινήσαμε το ταξίδι μας για τη Μαδρίτη. Στην μεγαλοπρεπή πρωτεύουσα της Ιβηρικής χερσονήσου ξεναγηθήκαμε με το mini bus, κάνοντας στάσεις στο στάδιο της Ρεάλ Μαδρίτης, Σαντιάγο Μπερναμπέου, και έπειτα περιηγηθήκαμε στο κέντρο της πόλης, θαυμάζοντας τις όμορφες πλατείες και τα διάφορα Υπουργικά και άλλα, κτίρια. Εν συνεχεία, επισκεφθήκαμε τον προαύλιο χώρο του Μουσείου Prado και το απέραντο πάρκο Retiro. Η τελευταία μας στάση ήταν στο αεροδρόμιο Barajas της Μαδρίτης, όπου αναχωρήσαμε με προορισμό την Αθήνα και έπειτα το Ηράκλειο.

 Παύλος Σταυρακάκης, Βασίλης Σαμνιώτης

Κατηγορίες: Ηλεκτρονική έκδοση, Σχολικές Δραστηριότητες | Ετικέτες: , | Γράψτε σχόλιο

Τα Σάββατα των λεμονιών

Το Σάββατο 28 Ιανουαρίου, στην Πλατεία Ελευθερίας η ομάδα Lemon Rangers έστησε τον πάγκο της και ξεκίνησε να πουλάει χειροποίητες λεμονάδες και πορτοκαλάδες… Όχι, δεν τρελάθηκαν. Απλώς εργάζονταν στα πλαίσια του προγράμματος “Citrus Saturday”…

Μα τί είναι το Citrus Saturday…

Πολλοί από εσάς σίγουρα θα αναρωτιέστε! Είναι ένα εμπειρικό και εκπαιδευτικό πρόγραμμα από το UCL (University College London) που στοχεύει στην εκμάθηση των επιχειρηματικών ικανοτήτων των νέων σε όλο τον κόσμο. Κάπως έτσι, έφτασε και στο σχολείο μας.

citrussaturday

Με την βοήθεια της καθηγήτριάς μας, κυρίας Άννας Διπλάρη, και έπειτα από κάποια σεμινάρια με τον κύριο Stefano Iellamo, η πρώτη ομάδα ξεκίνησε την δική της ημερήσια  «μίνι-επιχείρηση» και ακολούθησε η δεύτερη μία εβδομάδα μετά.

Η ομάδα ονομάστηκε The Lemon Rangers με μέλη πέντε μαθήτριες της Α” Λυκείου. Τα κορίτσια ήταν:

  • Η Ευτυχία Τραχανά
  • Η Γωγώ Σαλκιντζή
  • Η Μαρία Πλαΐτη
  • Η Ειρήνη Φραγκούλη
  • Και η Εύα Σκουραδάκη

citrussaturday6

Η δεύτερη ομάδα, ονόματι Lemonitors, αποτελούνταν από τους:

  • Θανάση Πυλιώτη
  • Ραφαέλα Πατεράκη
  • Εύα Παγωνίδη
  • Λυδία Νταλαμπέκη
  • Γιώργο Κουκουτσάκη

lemonitors

Το πρόγραμμα ξεκίνησε στις 9:30 π.μ. και τελείωσε στις 3:30 μ.μ λόγω των καιρικών συνθηκών. Καθόλη τη διάρκεια, πολλοί ήταν οι μαθητές από το Λύκειο μας που έσπευσαν να βοηθήσουν τις συμμαθήτριές τους αγοράζοντας τους χυμούς αλλά και άλλοι τόσοι  περαστικοί πλησίασαν από περιέργεια και έπειτα αγόρασαν τους χυμούς για να ξεδιψάσουν.

Οι Lemon Rangers μας μίλησαν για αυτήν την εμπειρία.

  • Πως αποφασίσατε να συμμετάσχετε στο Citrus Saturday; Τι ήταν αυτό που σας ενθουσίασε περισσότερο;

Αρχικά, δεν ενθουσιαστήκαμε και πολύ με την ιδέα να πουλάμε λεμόνια, αλλά μόλις μας είπε η καθηγήτρια ότι θα φτιάξουμε ομάδες και πως εμείς οι ίδιοι θα παρασκευάσουμε την λεμονάδα, μας κίνησε το ενδιαφέρον. ‘Ετσι, αποφασίσαμε να λάβουμε μέρος, γιατί σκεφτήκαμε πως θα περνούσαμε καλά και ταυτόχρονα θα μαθαίναμε και κάποια πράγματα σχετικά με  τη διαχείριση μιας «μικρής επιχείρησης».

  • Ο κόσμος ήταν δεκτικός στο να ενημερωθεί  και να αγοράσει τις λεμονάδες σας;

Παρά τις σχετικά κακές καιρικές συνθήκες ο κόσμος ήταν ιδιαίτερα δεκτικός στο να ενημερωθεί και να αγοράσει λεμονάδες. Αυτό εντυπωσίασε τόσο εμένα όσο και την υπόλοιπη ομάδα, καθώς περίμενα οτι οι άνθρωποι θα ήταν αρνητικοί και δεν θα αγόραζαν τα προϊόντα μας.

  • Υπήρξε κάποιο περιστατικό κατα τη διάρκεια της ημέρας που είτε σας έκανε να νιώσετε άσχημα ή άβολα είτε να γελάσετε επειδή σας φάνηκε αστείο;

Ναι, ένας κύριος μεγάλος σε ηλικία μας παρήγγειλε ένα χυμό. Τον πήρε και  έφυγε χωρίς να πληρώσει. Κατά τη γνώμη μου, νομίζω πως το έκανε επίτηδες και γνώριζε ότι δεν είναι δωρεάν αφού βιάστηκε να τρέξει μόλις έπιασε τον χυμό. Αυτό μας έκανε να νιώσουμε αρκετά περίεργα…

Επίσης, αυτό που μας έκανε περισσότερη εντύπωση, ήταν η αντίδραση ενός περαστικού. ‘Οταν είδε, λοιπόν, τον πάγκο μας, πλησίασε και μας ρώτησε τί κάνουμε εδώ και από ποιο σχολείο είμαστε. Εμείς του εξηγήσαμε χαμογελώντας και έπειτα περιμέναμε να μας παραγγείλει ένα χυμό. Αλλά, όχι! Εκείνος «μούτρωσε», μας γύρισε την πλάτη  και έφυγε χωρίς να πει κουβέντα. Μας φάνηκε πολύ αγενές και μας ενόχλησε, αλλά δεν το αφήσαμε να  χαλάσει όλη τη μέρα μας.

  • Ήταν δύσκολη η διαχείριση μιας «μίνι-επιχείρησης» ;

Όχι ακριβώς δύσκολη… Απλώς, το άγχος ήταν πάρα πολύ. Αντιμετωπίσαμε και κάποια μικρά πρόβληματα μια ήμερα πριν πραγματοποιήσουμε την δράση όσον αφορά τις ποσότητες των προϊόντων που θα αγοράζαμε, όποτε αγχωθήκαμε. Πιστεύω, όμως, ότι η καλή συνεργασία που είχαμε και η σωστή καθοδήγηση και απο την κ. Διπλάρη έκανε αυτή την διαδικασία ακόμα πιο εύκολη.

  • Είστε ευχαριστημένες από την επίδοση σας;

Ναι είμαστε ευχαριστημένες με την επίδοσή μας, μιας και καταφέραμε να αντεπεξέλθουμε σε αυτές τις δύσκολες καιρικές συνθήκες και να έχουμε σημαντικό κέρδος.

  • Ποια είναι η συμβουλή που θα δίνατε στις επόμενες ομάδες; Θα παροτρύνατε κι άλλους μαθητές να ασχοληθούν  με το Citrus Saturday;

Φυσικά και θα παρότρυνα όλους τους μαθητές να ασχοληθούν με το Citrus Saturday. Είναι μια εξαιρετική εμπειρία που θα έπρεπε όλοι να αποκτήσουν. Στις επόμενες ομάδες θα έλεγα να βρουν ένα ρυθμό, ποιος θα στύβει, ποιος θα κρατάει το ταμείο, να έχουν οργάνωση και να προσπαθήσουν όλα τα μέλη να δουλέψουν ισάξια.

  •  Τι αποκομίσατε τελικά από αυτήν την εμπειρία; Θα το ξανακάνατε;

Εκτός ότι εμβαθύναμε περισσότερο στον τομέα της επιχειρηματικότητας και γνωρίσαμε πως να διευθύνεις μια μίνι εταιρεία πιστεύουμε πως  το μεγαλύτερο όφελος για εμάς είναι ότι δεθήκαμε περισσότερο  μεταξύ μας. Χρειάστηκε να συνεργαστούμε και να δουλέψουμε μαζί αλλα είχαμε εξαρχής ως κύριο σκοπό μας να περάσουμε καλά. Εννοείται πως αν μας δινότανε η ευκαιρία ξανά να ακολουθήσουμε κάποιο παρόμοιο πρόγραμμα,θα το κάναμε!

citrussaturday2

Παρόμοιες , βέβαια, ήταν και οι απαντήσεις των “Lemonitors”

  • Πως αποφασίσατε να συμμετάσχετε στο Citrus Saturday;

Στην αρχή δεν είχαμε σκεφτεί να λάβουμε μέρος, αλλά τελικά το αποφασίσαμε γιατί, οι περισσότεροι από εμάς, θέλουμε στο μέλλον να ασχοληθούμε με την επιχειρηματικότητα και ποιος καλύτερος τρόπος απο αυτό το προγραμμα; Επίσης, από την πρώτη στιγμή καταλάβαμε πως θα διασκεδάζαμε κατά τη διάρκειά του.

  •  Τι ήταν αυτό που σας ενθουσίασε περισσότερο;

Περισσότερο μας ενθουσίασε η όλη ιδέα. Να πουλάμε λεμονάδες και πορτοκαλάδες. Πάντοτε το βλέπαμε στις ταινίες και σκεφτόμασταν «γιατί να μην γίνεται και εδώ;». Να, τελικά που έγινε. Γενικώς ήταν μια καταπληκτική εμπειρία κατά την οποία δουλέψαμε μεταξύ μας πολύ…

  • Πως έγινε η επιλογή της ομάδας σας; Είχατε καλή συνεργασία μεταξύ σας;

Τα μέλη της ομάδας μας τα επιλέξαμε εμείς με δική μας προτίμηση. Η συνεργασία ήταν πολύ καλή, καθώς ο  καθένας μας προσπάθησε να βοηθήσει όσο το δυνατόν περισσότερο.

  • Τώρα που «γευτήκατε» τι εστί επιχείρηση, θα θέλατε να ασχοληθείτε με ένα παρόμοιο επάγγελμα;

Μας άρεσε πολύ η εμπειρία, αλλά ο στόχος μας δεν είναι ένα τέτοιο επάγγελμα… Προς το παρόν τουλάχιστον. Τώρα, αν αλλάξει κάτι στην πορεία, ακόμη δεν το γνωρίζουμε…

citrussaturday1

  •  Ποια είναι η συμβουλή που θα δίνατε στις επόμενες ομάδες; Θα παροτρύνατε κι άλλους μαθητές να ασχοληθούν  με το Citrus Saturday;

Μια συμβουλή που θα θέλαμε να δώσουμε στις άλλες ομάδες είναι η προσεκτική προετοιμασία και οργάνωση. Είναι βασικοί παράγοντες για την λειτουργία -και συνεπώς το καλό αποτέλεσμα-  μιας ομάδας. Το Citrus Saturday αποτέλεσε μια αξέχαστη εμπειρία που είχε τόσο θετικές όσο και αρνητικές πτυχές. Οι δυσκολίες κυμαίνονταν κυρίως σε οργανωτικό επίπεδο παρά σε συνεργατικό. Βέβαια,  εκείνη τη στιγμή παρουσιάστηκαν κάποιες απρόοπτες δυσκολίες που κληθήκαμε να αντιμετωπίσουμε άμεσα. Θεωρούμε το Citrus Saturday Organization ένα ξεχωριστό και ιδιαίτερο τρόπο εκμάθησης της επιχειρηματικότητας στα αρχικά στάδια.  Συνεπώς για κάποιον που ενδιαφέρεται για τέτοιους τομείς μία ανάλογη εμπειρία θεωρείται απαραίτητη.

  • Τι αποκομίσατε τελικά από αυτήν την εμπειρία; Θα το ξανακάνατε;

Ήταν μια διδακτική εμπειρία, μια προσπάθεια οργάνωσης μιας μικρής επιχείρησης μέσα σε πνεύμα συνεργασίας, που αναμφισβήτητα θα επιχειρούσαμε ξανά! Επίσης, ενισχύεται και το ομαδοσυνεργατικό πνεύμα, καθώς πολλές υποχρεώσεις απαιτούσαν την απασχόληση σχεδόν όλων των μελών της ομάδας. Θετικός παράγοντας είναι, επίσης, ότι είχαμε την ευκαιρία να συναναστραφούμε με τους συμμαθητές μας πέρα από τα πλαίσια του σχολείου. Επιπλέον, θα μπορούσε κανε;iς να επισημάνει ότι η επικοινωνία με αλλούς ανθρώπους που έρχονταν για να αγοράσουν -αν και απλή- ήταν πολύ ιδιαίτερη.

citrussaturday3

Μέσα από τα μάτια των δύο πρώτων ομάδων, είδαμε πως έμοιαζε στα μάτια τους αυτή η δράση. Ακολούθουν μερικές ακόμα ομάδες που θα πουλήσουν τους χυμούς τους μετά την περίοδο των Αποκριών. Μείνετε συντονισμένοι στην ιστοεφημερίδα του σχολείου μας για περισσότερα…

Κατηγορίες: Ηλεκτρονική έκδοση, μαθητικές δημιουργίες, Σχολικές Δραστηριότητες | Ετικέτες: , | Γράψτε σχόλιο

Δεύτερη εξόρμηση Ορεσίβιων: Κασταμονίτσα-Οροπέδιο

pezoporia

Σε συνεργασία με το Πειραματικό Γυμνάσιο, ο όμιλός μας Κρητικά Μονοπάτια οργανώνει την Κυριακή 12 Φεβρουαρίου 2017 τη δεύτερη πεζοπορία της χρονιάς.

Αφετηρία θα είναι το πανέμορφο χωριό Κασταμονίτσα της επαρχίας Πεδιάδας. Θα ξεκινήσουμε μέσα από το χωριό και μετά από μία ώρα πορεία θα πάρουμε το πετρόχτιστο μονοπάτι που ένωνε το οροπέδιο Λασιθίου με τα χωριά της Πεδιάδας. Κατά την διαδρομή θα έχουμε την ευκαιρία να θαυμάσουμε τα χωριά της επαρχίας, το φράγμα του Αποσελέμη, μέχρι και τον Ψηλορείτη. Θα περάσουμε από την τοποθεσία «μνήμα του Τσούλη» και θα καταλήξουμε στο οροπέδιο Λασιθίου, όπου και θα κόψουμε την πίτα μας.

Η πορεία θα έχει διάρκεια 5 ώρες και είναι μέτριας δυσκολίας με συνεχή ανάβαση. Η αναχώρηση θα γίνει από το Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου στις 07.30 της Κυριακής με μισθωμένο λεωφορείο. Η επιστροφή μα υπολογίζεται γύρω στις 16.00.

Θα συμμετέχουν οι μαθητές και μαθήτριες:

Μύρων Αγιομυργιανάκης (Α1), Χαρίκλεια Αποστολάκη (Β2), Ηλίας Βελεγράκης (Α1), Ελένη Βλατάκη (Γ1), Σοφία Γκιόκα (Α2), Γεωργία Δασκαλάκη (Γ1), Εμμανουήλ Διακαινισάκης (Α1), Καλλιόπη Ζάρμπα (Β1), Ειρήνη Κατεβαίνη Μπίτζου (Γ2), Μυρσίνη Κοκκινάκη (Β1), Ευαγγελία Κορναράκη (Α2), Ραφαέλα Κοσμαδάκη (Α1), Ειρήνη Λαμπρογιαννάκη (Γ2), Φανούριος Λιοδάκης (Α2), Ευαγγελία Μανουσάκη (Β2), Γεώργιος Μήτρογλου (Α2), Παναγιώτης Μιχαηλίδης (Β2), Κάτια Μπροκαλάκη (Β2), Ιωάννης Ξυλούρης (Β2), Ευαγγελία Παγωνίδου (Α2), Εμμανουήλ Πεδιαδιτάκης (Α2), Μαρία Πλαϊτη (Α3), Παντελής Ραπτάκης (Β3), Γεωργία Σαλκιντζή (Α3), Βασίλειος Σαμνιώτης (Β3), Γεώργιος Στεφανουδάκης (Β3), Μαρίνα Στριλιγκά (Β3), Βασιλική Τζιράκη (Β3), Ειρήνη Φαλιακάκη (Α3), Μαίρη Χαρωνιτάκη (Γ1).

Κατηγορίες: Ηλεκτρονική έκδοση, Σχολικές Δραστηριότητες | Ετικέτες: | Γράψτε σχόλιο

Ημερίδα στο CSD

Την Παρασκευή 3 Φεβρουαρίου 23 μαθητές από τη Β΄ και Γ΄ Τάξη, με τη συνοδεία δύο καθηγητών τους, επισκέφτηκαν το Τμήμα Επιστήμης Υπολογιστών στην Πανεπιστημιούπολη Βουτών, για να παρακολουθήσουν την προγραμματισμένη ενημερωτική ημερίδα για Μαθητές Λυκείων.

csd050Όπως κάθε χρόνο, φτάσαμε πρώτοι, λίγο πριν την προγραμματισμένη ώρα έναρξης στις 9:00, και είμαστε για 35 λεπτά στο άδειο Αμφιθέατρο Β του Τμήματος. Οπότε, περιμέναμε… Συνέχεια

Κατηγορίες: Ηλεκτρονική έκδοση, Σχολικές Δραστηριότητες, Φωτογραφίες | Ετικέτες: , | Γράψτε σχόλιο

Η Ευτυχία Γιαννάκη στο σχολείο μας

Την Τετάρτη 07 Δεκεμβρίου 2016 πραγματοποιήθηκε προγραμματισμένη επίσκεψη της συγγραφέως Ευτυχίας Γιαννάκη στο σχολείο μας, σε συνδυασμό με την παρουσίαση του βιβλίου της Στο πίσω κάθισμα στο  Ηράκλειο.

Μετά τη λήξη του ημερήσιου προγράμματος έως τις 16:10, και στο πλαίσιο του Ομίλου Δημιουργικής Ανάγνωσης, η συγγραφέας συζήτησε με τους μαθητές και τις μαθήτριες του ομίλου ζητήματα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας, με τα οποία οι μαθητές και οι μαθήτριες είχαν συστηματικά ασχοληθεί, υπό την παιδαγωγική καθοδήγηση των φιλολόγων του σχολείου Βαρβάρας Ρούσσου και Κατερίνας Κουμάκη. Συγκεκριμένα, συζητήθηκαν θέματα σχετικά με τη σύγχρονη νεοελληνική πεζογραφία και το αστυνομικό μυθιστόρημα στην Ελλάδα και το εξωτερικό: η ιστορία του, η εξέλιξή του, το νεοελληνικό αστυνομικό μυθιστόρημα, η σύνδεση του αστυνομικού μυθιστορήματος με την ιστορία, η σχέση αστυνομικής πεζογραφίας και κινηματογράφου.

Η Ευτυχία Γιαννάκη γράφει μυθιστορήματα, θεατρικά έργα και μικρές ιστορίες. Σπούδασε πληροφορική και μουσική τεχνολογία και εργάστηκε για χρόνια στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Η σειρά των αστυνομικών μυθιστορημάτων με πρωταγωνιστή τον αστυνόμο Χάρη Κόκκινο εγκαινιάζεται με το βιβλίο της Το πίσω κάθισμα  που αποτελεί μέρος της Τριλογίας της Αθήνας και κυκλοφόρησε τον Ιούλιο του 2016. Στο παρελθόν εξέδωσε με ψευδώνυμο ένα ακόμη μυθιστόρημα με τίτλο Χάρντκορ. Το 2004 γυρίστηκε η ομώνυμη ταινία που αποτελεί  κινηματογραφική μεταφορά του παραπάνω βιβλίου.

Κατηγορίες: Ηλεκτρονική έκδοση, Σχολικές Δραστηριότητες, Φωτογραφίες | Ετικέτες: | Γράψτε σχόλιο