Απρ
11

ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ στο Γυμνάσιο Παναιτωλίου: «Εφηβεία και Επιθετικότητα στο Σχολείο: Στάσεις και Καινοτόμες Διδακτικές Πρακτικές»

Το σχολείο οφείλει να είναι κοινότητα μάθησης (learning community) για όλους, όπου οι καθηγητές  είναι «παράγοντες αλλαγής» (agent of change) και οι μαθητές δρώντα υποκείμενα στη διαδικασία μάθησης, υποστηρίζουν οι σύγχρονες παιδαγωγικές θεωρίες και η κοινωνιολογία της εκπαίδευσης.  Η επαφή με τα νέα επιστημονικά δεδομένα, η απόκτηση γνώσεων, η επικαιροποίηση των επαγγελματικών ικανοτήτων/δεξιοτήτων και η ανατροφοδότηση αποτελούν απαραίτητα στοιχεία για την εκπλήρωση των παιδαγωγικών και κοινωνικών στόχων του σχολείου. Με αυτό ως θεωρητικό υπόβαθρο,  στο Γυμνάσιο Παναιτωλίου αναπτύσσεται, με επιθυμία και πρωτοβουλία των εκπαιδευτικών/μελών της σχολικής κοινότητας, από το προηγούμενο σχολικό έτος (2011-12) και συνεχίζεται το τρέχον (2012-13), πρόγραμμα ενδοσχολικής επιμόρφωσης.

Το πρόγραμμα οργανώνεται από το Γυμνάσιο Παναιτωλίου με την εποπτεία και ενθάρρυνση του Τμήματος Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδος και με την έγκριση της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αιτωλ/νίας.

Ο δεύτερος κύκλος της επιμόρφωσης πραγματοποιήθηκε Παρασκευή 29/3/2013 και Δευτέρα 1/4/2013 με θέμα «Εφηβεία και Επιθετικότητα στο Σχολείο: Στάσεις και Καινοτόμες Διδακτικές Πρακτικές» (σχετική φωτό-γκάλερι).

Η κα Σοφία Χριστοπούλου, Προϊσταμένη Επιστημονικής-Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Δ/θμιας Εκπαίδευσης, Περιφερειακής Δ/νσης Π/θμιας & Δ/θμιας Εκπαίδευσης Δυτ. Ελλάδος εισηγήθηκε τη «Διαχείριση Κρίσεων και Συγκρούσεων στο Σχολείο» στα πλαίσια μιας Διαφοροποιημένης Ηγεσίας που ανταποκρίνεται σε νέα διαδικασία κοινωνικής επικοινωνίας, λήψης απόφασης και αλλαγής. Αναλύθηκαν τα βασικά σημεία της Θεωρίας U, όπως η Προσαρμοστικότητα, ο Αναστοχασμός και η Αυθεντικότητα και τα τέσσερα επίπεδα ανταπόκρισης στην Αλλαγή, που είναι η Πρακτική Αντίδραση, η Επανασχεδίαση, η Επαναπλαισίωση και η Αναγέννηση.

Η κα Μαρία Μανουσάκη, Σχολική Συμβουλος ΠΕ11 Αιτωλ/νίας, μίλησε  με θέμα «Όταν η Εκπαίδευση Διοικείται με Όραμα» δίνοντας στοιχεία έμπνευσης σε κάθε επίπεδο λειτουργίας και διοίκησης του σχολείου.

Ο κος Νίκος Παπαχριστόπουλος, Ψυχολόγος– Ψυχαναλυτής, διδάσκων στο Πάντειο Πανεπιστήμιο και Υπεύθυνος του Συμβουλευτικού Σταθμού Νέων Αχαΐας, προσέγγισε την «Εφηβεία και επιθετικότητα στο σχολείο μέσα από μελέτη περιπτώσεων» θέτοντας το προφίλ του εφήβου στο σημερινό πλαίσιο αναφοράς και η κα Μαρία Αργυροπούλου, Κοινωνιολόγος, Δρ Επιστημών της Αγωγής, Δ/ντρια Πρότυπου Πειραματικού Γυμνασίου Πατρών προσέγγισε βιωματικά τις στάσεις των εκπαιδευτικών με τη δραστηριότητα «Εικόνες και χρώματα για τις αναπαραστάσεις μου» με δημιουργική προσωπική εμπλοκή όλων των συμμετεχόντων αναπαράγοντας ταυτόχρονα καινοτόμες διδακτικές τεχνικές.

Ο κος Ιάκωβος Παλαιολόγος, Διευθυντής Δ/θμιας Εκπαίδευσης Αιτωλ/νίας ανέλυσε την «Λειτουργία του Συλλόγου Διδασκόντων σαν παράγοντα  σταθερότητας στο σχολείο» δίνοντας το πλαίσιο της δημοκρατικότητας, νομιμότητας και συνευθύνης που χαρακτηρίζει έναν εκπαιδευτικό οργανισμό.

Η κα Μαργάρα Θεοδώρα, Κοινωνιολόγος Εγκληματολόγος, προσέγγισε  την  «Σχολική βία: Μύθοι και Πραγματικότητες» και τις δημιουργικές δράσεις αντιμετώπισής της, ενώ η κα Ελένη Μπρούτα, Φιλόλογος με ειδίκευση στην Ψυχολογία, MSc στην Εκπαίδευση Ενηλίκων,  αναφέρθηκε στο  «Παιχνίδι Ρόλων: Μαθαίνω να συγκρούομαι, μαθαίνω να αλλάζω». Απόσπασμα της παραλογής του «Νεκρού Αδελφού» αποδόθηκε «θεατρικά» από συμμετέχοντες, ολοκληρώνοντας τη διάσταση των διδακτικών τεχνικών της επιμόρφωσης.

Η διαχείριση του συναισθήματος αλλά και η αξιολόγηση με την ολοκλήρωση του προγράμματος έδειξαν ικανοποίηση για νέες γνώσεις και ιδέες, ενδοσκόπηση για προσωπικές τοποθετήσεις,  ανησυχία για τη διαδικασία εμπλουτισμού της καθημερινής πρακτικής, επιθυμία για αλλαγή και κυρίως ενδυνάμωση στην πορεία ανανέωσης της σχολικής κουλτούρας και της διδακτικής πρακτικής.

Η Διευθύντρια και οι εκπαιδευτικοί του Γυμνασίου Παναιτωλίου εκφράζουμε τις ευχαριστίες μας στους προσκεκλημένους εισηγητές για το χρόνο, τον κόπο και την πνοή ανανέωσης που προσέφεραν στο σχολείο μας. Για περισσότερες εικόνες από την επιμόρφωση, δείτε στη σχετική φωτό-γκάλερι.



Σχολιάστε