Είναι επιστημονικά αποδεδειγμένο ότι το σκάκι έχει πολλαπλές ευεργετικές επιδράσεις στη διαπαιδαγώγηση των σκακιστών. Συγκεκριμένα για το μαθητή, το σκάκι ενισχύει τη μνήμη και την αυτοσυγκέντρωση και συνεπώς την αποδοτικότητα στα μαθήματα, καλλιεργεί την υπομονή και την πειθαρχία καθώς επίσης βοηθά στην κοινωνικοποίηση από μικρή ηλικία.
Όλα αυτά τα στοιχεία έχουν οδηγήσει τις κυβερνήσεις περισσοτέρων από 70 χωρών να προωθήσουν το σκάκι με διάφορους τρόπους. Επίσης, παραπάνω από 30 χώρες όπως η Ρωσία, η Ισλανδία, ο Καναδάς, η Βουλγαρία, η Ισπανία και η Βενεζουέλα έχουν εντάξει το σκάκι στο επίσημο πρόγραμμα των σχολείων. Πρόσφατα, και η Τουρκία ενέταξε το σκάκι στο επίσημο εκπαιδευτικό της πρόγραμμα.
Στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια υπάρχει αλματώδης ανάπτυξη του σκακιού. Σήμερα λειτουργούν εκατοντάδες σκακιστικοί σύλλογοι σε όλη τη χώρα με χιλιάδες εγγεγραμμένους σκακιστές με αθλητικό δελτίο.
Το Υπουργείο Παιδείας έλαβε υπόψη του τις προτάσεις του Ι.Ε.Π μέσα από τις οποίες προκύπτει ότι το συγκεκριμένο παιχνίδι πληροί τα ψυχοπαιδαγωγικά και διδακτικά κριτήρια ποιότητας και παιδαγωγικής καταλληλότητας και επομένως μπορεί να ενταχθεί στο Δημοτικό Σχολείο. Η διδασκαλία του θα γίνει από τους ήδη διορισμένους εκπαιδευτικούς στα πλαίσια της Ευέλικτης Ζώνης.
Παρακάτω μπορείτε να βρείτε μέρος από το παραγόμενο υλικό από τα επιμορφωτικά σεμινάρια που έχουν προγραμματιστεί.
Βιβλίο σκακιού (ενημερωμένη έκδοση)
ΣΚΑΚΙ – Η ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ – ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ – ΔΙΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ (συνοδευτική παρουσίαση 2η)
διαθεματική προσέγγιση του σκακιού
Το Σκάκι στην Ευέλικτη Ζώνη (προσθήκη 16/2/2016)
Αφήστε μια απάντηση