Ορθολογισμός του Πλάτωνα

Στην αρχαιότητα, ως πρώτος ορθολογιστής μπορεί να θεωρηθεί ο Πλάτωνας. Για τον Πλάτωνα, η ανθρώπινη γνώση βασίζεται κατ’ αρχάς στην ανάμνηση των ιδεών που έχει αντικρίσει η αθάνατη ψυχή προτού ενσαρκωθεί στο σώμα. Με την κατάλληλη νοητική άσκηση και μέσα από τη μελέτη των μαθηματικών, η ψυχή μπορεί να γνωρίσει τη βαθύτερη πνευματική πραγματικότητα των ιδεών, οι οποίες υπάρχουν αιώνια, ενώ ο υλικός κόσμος αποτελεί ατελή αντανάκλασή τους. (Από το βιβλίο Φιλοσοφίας της Β Γενικού Λυκείου).

 

Προτάσεις διδάσκουσας για την Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία

Προτάσεις της διδάσκουσας για την εξέλιξη της Ομαδοσυνεργατικής μεθόδου στη διδακτική πράξη

Ευρύτερη  ένταξη της Ομαδοσυνεργατικής μεθόδου  στη διδακτική διαδικασία. Προς την κατεύθυνση αυτή είναι σκόπιμες οι εξής ενέργειες:

Η  γενικότερη εμπλοκή και υποστήριξη του σχολείου και η  θετική διάθεση  προς τις νέες μεθόδους.  Η διάχυση της δράσης στην εκπαιδευτική κοινότητα με διαρκή ενημέρωση και ανταλλαγή απόψεων μεταξύ των εκπαιδευτικών και νέες προτάσεις.  Η επιμόρφωση και υποστήριξη της δράσης βάσει των σύγχρονων επιστημονικών δεδομένων και παιδαγωγικών αναγκών.


 Πηγή:

  Βαλασοπούλου, Α. Η διδασκαλία των Αρχαίων Ελληνικών από Μετάφραση της Γ΄ Γυμνασίου με την Ομαδοσυνεργατική μέθοδο, Επιμορφωτική εκδήλωση Σχολικής Συμβούλου ΠΕ02, Σπυροπούλου, Χ. : Η καινοτομία στη διδασκαλία των Φιλολογικών     Μαθημάτων, Βιβλιοθήκη Γυμνασίου-ΓΕΛ Βέλου, 8 & 11 Δεκεμβρίου 2015