Στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού etwinning προγράμματος «The Culture Adventure» οχτώ μαθητές της Α΄ λυκείου αναζήτησαν, εντόπισαν και εξοικειώθηκαν με πτυχές και ιδιαιτερότητες που συνθέτουν την πολιτισμική ζωή των υπόλοιπων πέντε διαφορετικών χωρών (Σλοβακίας, Τουρκίας, Πολωνίας, Γαλλίας, Ιταλίας) που συμμετείχαν στο πρόγραμμα.
Συγκεκριμένα οι μαθήτριες Μπάτσαρη Παρασκευή-Φαίδρα, Πανταζή Αικατερίνη, Παπαγιαννοπούλου Θάλεια, Παππά Ζωή, Σολτάνη Ελπίδα, Τζίμα Φωτεινή-Ειρήνη, Φώτα Αγγελική-Σεραφίνα, Χατζηαραπίδου Μαρία-Σωτηρία διερεύνησαν με προγραμματισμένες δεκαπενθήμερες δραστηριότητες τις ακόλουθες πολιτισμικές πτυχές: μουσική, αθλητισμός, μόδα, διατροφικές συνήθειες, εκπαιδευτικό σύστημα, φυσικό περιβάλλον και τοπική ιστορία.
Την πρώτη εβδομάδα κάθε δεκαπενθήμερου συγκέντρωναν, επέλεγαν και παρουσίαζαν, με διαφορετικό κάθε φορά τεχνολογικό εργαλείο, στοιχεία που αφορούσαν τους παραπάνω πολιτισμικούς πυρήνες σε εθνικό επίπεδο. Την επόμενη εβδομάδα επιδίωκαν να εξοικειωθούν μέσω αλληλοδράσεων με τα αντίστοιχα δεδομένα των υπόλοιπων συμμετεχόντων σχολείων. Είχαν έτσι τη δυνατότητα να αλληλοσυγκρίνουν την καθημερινή ζωή, να επισημάνουν πολιτισμικές ομοιότητες και να αντιληφθούν ότι οι διαφορές δεν συνιστούν ανασχετικό παράγοντα στην πολιτισμική ώσμωση αλλά αντίθετα βασικό της χαρακτηριστικό.

In English:    Under the European etwinning program «The Culture Adventure» students of the 3rd General Lyceum at Karditsa/Greece searched, identified and obtained a deeper Knowledge about the aspects and peculiarities that make up the cultural life of the remaining five different countries (Slovakia, Turkey, Poland, France, Italy) who participated in the program. Specifically, the students have researched the following cultural aspects with planned two-week activities: music, sports, fashion, eating habits, educational system, natural environment and local history.
In the first week of each fortnight they gathered, selected and presented, with a different technological tool each time, data concerning the above-mentioned cultural cores at national level. The following week, they sought to get acquainted with interactions with the corresponding data of the other participating schools. They thus had the opportunity to contextualize everyday life, to point out cultural similarities, and to realize that differences do not constitute a deterrent to cultural osmosis but, on the contrary, its basic characteristic.




Το συγκεκριμένο πολιτιστικό πρόγραμμα πραγματοποιήθηκε τη σχολική χρονιά 2017-18 με στόχο την προώθηση της φιλαναγνωσίας και της δημιουργικής αυτοέκφρασης. Οι μαθητές/τριες του τμήματος Α4 εργάστηκαν από τον Νοέμβριο έως τον Απρίλιο. Αρχικά επέλεξαν ως αντικείμενο του ενδιαφέροντός τους το μάθημα της Θεατρολογίας, εστίασαν στη χρονική στιγμή της εμφάνισης της Commedia dell’ arte ως γέφυρα του παλαιότερου με το νεότερο θέατρο. Αφού μελέτησαν το θεωρητικό υλικό του σχολικού εγχειριδίου και το διεύρυναν με αναζήτηση στο διαδίκτυο, επιδίωξαν τη δημιουργία ενός πρωτότυπου κειμένου που θα αφηγείται τις βασικές όψεις της εξέλιξης αυτού του θεατρικού είδους, τους βασικούς του χαρακτήρες και τις επιδράσεις του στο σύγχρονο θέατρο. Η δημιουργική αποτύπωση των αναγνωσμάτων αποτέλεσε τη βάση μιας γραπτής και μιας ψηφιακής ιστορίας για την οποία αξιοποιήθηκαν οι Νέες Τεχνολογίες. Ειδικότερα χρησιμοποιήθηκε το πρόγραμμα δημιουργίας κόμικ Toondoo από το οποίο έγινε εξαγωγή των εικόνων και ενσωμάτωσή τους στο πρόγραμμα δημιουργίας Ψηφιακών Εκδόσεων Joomag για την τελική απόδοση της ιστορίας σε μορφή ebook.

Οι συμμετέχοντες μαθητές είναι: Πανταζή Αικατερίνη, Παπαγιαννοπούλου Θάλεια, Παπαδημητρίου Χαρίκλεια, Παππά Ζωή, Πατσιαούρα Ελπίδα-Ευαγγελία, Πλιάτσικας Ηλίας, Ράπτη Μαρία-Γκόλφω, Ρεφενέ Κλεοπάτρα-Γεωργία, Σολτάνη Ελπίδα, Στάικος Ανέστης, Στεργιοπούλου Ειρήνη, Τζίμα Φωτεινή-Ειρήνη, Τσιαπέρα Μαρία, Τσιγαρίδας Βάιος, Τσιμπλέκα Ειρήνη, Τσιτσιρίγκα Θεοφανεία-Μαρία, Φλίσκα Βασιλική, Φούκας Στυλιανός, Φώτα Αγγελική-Σεραφίνα, Χαρδαλιάς Αριστοτέλης, Χατζηαραπίδου Μαρία-Σωτηρία, Χλαπάνα Λαμπρινή, Χρήστου Ελευθέριος.
Υπεύθυνη εκπαιδευτικός ήταν η κ. Παναγιώτα Μπαϊράμη , φιλόλογος του σχολείου.




Ο Τύπος συναρτάται άμεσα με την περιρρέουσα ατμόσφαιρα κάθε ιστορικής στιγμής. Η ταυτότητα ενός εντύπου συμπλέκεται βέβαια με τις προθέσεις των εκδοτών αλλά αποτελεί κυρίως παράγωγο έντονων πνευματικών, ιδεολογικών, πολιτισμικών ερεισμάτων και κοινωνικοπολιτικών ζυμώσεων.
Στη διάρκεια λοιπόν του 19ου αιώνα γνωρίζει στιγμές κορύφωσης λαμβάνοντας αναγκαστικά υπόψη τις νέες συγκυρίες που συνθέτουν το συγκαιρινό αναγνωστικό κοινό. Στο δεύτερο ήμισυ η σταδιακή αύξηση της εγγραμματοσύνης, η καλλιέργεια της γνώσης, η εξάπλωση της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, που έπεται των προηγούμενων, οδηγούν σε μαζικό αλφαβητισμό εξαλείφοντας το αναγνωστικό προβάδισμα των ανδρών και διευρύνουν αποφασιστικά το σώμα των αναγνωστών με την ενεργό και διαρκώς αυξανόμενη ένταξη του γυναικείου κοινού. Ο διπλασιασμός σχεδόν των δυνάμει αναγνωστών σε συνδυασμό με τη μείωση ωρών εργασίας –τουλάχιστον για την εργατική τάξη- και τη συνεπαγόμενη αύξηση του ελεύθερου χρόνου αναδεικνύουν το βιβλίο κυρίαρχο επικοινωνιακό μέσο.




Υπάρχει μια παρανόηση ως προς την τεχνική του αυτοσχεδιασμού που χρησιμοποιούσαν οι ηθοποιοί της Commedia dell’Arte, και είναι μια παρανόηση που εξακολουθεί να υπάρχει ακόμη και στις μέρες μας σε σχέση με τους ηθοποιούς που δουλεύουν με τη μέθοδο του αυτοσχεδιασμού. Στην πραγματικότητα, η σπουδαία τεχνική του αυτοσχεδιασμού ήταν το αποτέλεσμα βαθιάς γνώσης της σκηνικής πράξης ύστερα από μακρόχρονη εμπειρία και εξάσκηση. Συγκεκριμένα, ο κάθε ηθοποιός διήγαγε μια μακρόχρονη μαθητεία επάνω στη σκηνή σε συμπληρωματικούς ρόλους (κομπάρσος, χορευτής) προτού καταλήξει στο ρόλο εκείνο που θα ενσάρκωνε για το υπόλοιπο της ζωής του. Γιατί ο κάθε ηθοποιός εξειδικευόταν στην ενσάρκωση ενός συγκεκριμένου ρόλου, γεγονός που δημιουργούσε ένα είδος ταύτισης του ηθοποιού με το ρόλο, με αποτέλεσμα να διατηρούν συχνά οι ηθοποιοί την αμφίεση του ρόλου τους στην καθημερινή τους ζωή και αρκετές φορές να απαρνιούνται και το ίδιο τους το όνομα.

Οι ρόλοι ήταν φτιαγμένοι έτσι ώστε να προσαρμόζονται σε διάφορες ιστορίες και πλοκές.        Τα εξωτερικά και βασικά χαρακτηριστικά των ρόλων, όπως το όνομα, η ενδυμασία, το πρότυπο της γλωσσικής και υφολογικής έκφρασης, ήταν καθορισμένα, ο κάθε ηθοποιός ωστόσο πρόσθετε το προσωπικό του στοιχείο, σύμφωνα με το ταλέντο του. Οι ηθοποιοί όφειλαν να αποστηθίζουν κείμενα, lazzi (ελαφριές κωμικές νύξεις), burle (ολόκληρα κωμικά σκετσάκια) καθώς και διαλόγους που προέκυπταν από πειραματισμούς στις δοκιμές τους. Χρησιμοποιούσαν τα παραπάνω με μια σχετική ελευθερία, για την ομαλή διεξαγωγή της παράστασης όμως, δεν επιτρεπόταν να ξεφεύγουν από το «σενάριο» το οποίο έθετε τα όρια. Η δουλειά του ηθοποιού, λοιπόν, δεν ήταν καθόλου απελευθερωμένη εκφραστικά και αυθόρμητη, αντιθέτως επιζητούσε την απόλυτη κυριαρχία επί του ρόλου, την εξαιρετική αίσθηση του ρυθμού, την ετοιμότητα, την ευστροφία και την ασφαλή ευκινησία που εγγυούνταν την τέλεια λειτουργία του συλλογικού παιχνιδιού. Πράγματι, όλες οι ενδείξεις συνηγορούν στο συμπέρασμα ότι οι ηθοποιοί της Commedia dell’Arte ήταν ασυναγώνιστοι στο επάγγελμά τους, συνδυάζοντας τις αρετές του χορευτή, του τραγουδιστή, του μίμου, του ακροβάτη, του κωμικού, και παρουσιάζοντας μια απίστευτη πνευματική και σωματική ευλυγισία.



Κομέντια ντελ Άρτε
Τετάρτη, 17 Ιανουάριος 2018, 19:39  Με ετικέτα ,
Κάτω από: ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ  |  Αφήστε ένα σχόλιο

Η Κομέντια ντελ Άρτε είναι το εξαιρετικό είδος θεάτρου των 16ου, 17ου και 18ου αιώνων, του οποίου το βασικό χαρακτηριστικό βρίσκεται στην απουσία ενός ολοκληρωμένου κειμένου που να προϋπάρχει της παράστασης. Μάλιστα, ως προς αυτό, η Κομέντια ντελ Άρτε, κατά την περίοδο της ανάπτυξής της, ως Αυτοσχέδια Κωμωδία (Commedia all’ improvviso), διαφοροποιείται από την Λόγια Κωμωδία (Commedia Erudita) της Αναγέννησης, αν και ενσωματώνει ορισμένα πρόσωπά της και ορισμένα χαρακτηριστικά άλλων προσώπων της.
Ο ιδιαίτερος χαρακτήρας της Κομέντια ντελ Άρτε βρίσκεται, ακριβώς, στην ικανότητα των ηθοποιών της να παράγουν θέατρο χωρίς να περιορίζουν τη σκηνική δράση τους σε απλή ‘μετάφραση’ του κειμένου. Σ’ αυτήν, τον κεντρικό ρόλο του αυθεντικού δημιουργού δεν τον παίζει ο συγγραφέας, αλλά ο ηθοποιός. Η φωνή, η κίνηση, η σωματικότητα του ηθοποιού, είναι στοιχεία το ίδιο σημαντικά με τις λέξεις, αν όχι περισσότερο.

commedia

 

 




Κάθε τραγούδι αφηγείται διαφορετική ιστορία

 

γράφει όμως δική του από τις επαναλαμβανόμενες στη ροή του χρόνου εκτελέσεις του. Συχνά συνδέεται άρρηκτα με μία από αυτές. Θύμηση και συναίσθημα ταυτίζουν τα τρία επικρατέστερα του διαγωνισμού με τη δωρική φωνή και συνταρακτική ερμηνεία της Σωτηρίας Μπέλλου.
Αναμένοντας την τελική έκβαση μεταξύ των «Δεν λες κουβέντα», «Με αεροπλάνα και βαπόρια», «Νύχτωσε χωρίς φεγγάρι» ας μας επιτραπεί ένα νοσταλγικό, πλην όμως διαχρονικό, ταξίδι. Σημείο αναγνώρισης των τραγουδιών, που αντλούν το περιεχόμενό τους από τον ευρύτερο κοινωνικοπολιτικό χώρο στη διάρκεια της ταραγμένης ιστορικής συγκυρίας, που οριοθετείται μεταξύ του εμφύλιου σπαραγμού και της έναρξης της μεταπολίτευσης, αποτελεί ο πρώτος στίχος.

Ο στιχουργικός ρυθμός τους

ακολουθεί τις μουσικές επιταγές και τους χορευτικούς αυτοσχεδιασμούς του ζεϊμπέκικου. Αν οι ομοιότητες εκκινούν από την καθιέρωση του τίτλου, διατρέχουν το περιεχόμενο και καταλήγουν σε κοινή ρυθμική μετουσίωση, δεν εκλείπουν αξιοπρόσεχτες αποκλίσεις. Μια σύντομη περιγραφή του περιεχομένου στο πλαίσιο συγκριτικής συνεξέτασης, βασιζόμενης

  • στη δυναστική επιβολή της εξουσίας,
  • στη δυνατότητα παρέμβασης του ατόμου,
  • στο εύρος εκτύλιξης των αφηγούμενων,

θα καταστήσει εφικτή την ανάδυση διαφορών. Δομική ανάπτυξη και λεξικογραμματικά χαρακτηριστικά των στιχουργών θα αξιοποιηθούν στο βαθμό που φωτίζουν τη διερεύνηση.




ΔώραΜαθητές προβάλλουν τον τόπο τους και την ιστορία του!

Μαθητές και μαθήτριες του 3ου Γενικού Λυκείου Καρδίτσας στα πλαίσια Ευρωπαϊκού Προγράμματος δεκάμηνης διάρκειας που υλοποιείται στο σχολείο τους επιχείρησαν να συστήσουν τον τόπο τους στους εταίρους τους. Η προσπάθειά τους αφορά τρεις άξονες: την Τοπική Ιστορία, το Λαϊκό Πολιτισμό και το Φυσικό Περιβάλλον. Η δράση πέρα από την ανάρτηση σχετικού ανά ενότητα υλικού περιλαμβάνει και την ηλεκτρονική και χειροποίητη κατασκευή πρωτότυπων δώρων που αντανακλούν τις θεματικές ενότητες του Προγράμματος και θα ανταλλαγούν μεταξύ των συμμετεχόντων σχολείων, ώστε όλοι να αποκτήσουν μια αντιπροσωπευτική εικόνα της κουλτούρας και του Πολιτισμού των συνεργατών τους. Στο ίδιο ευρωπαϊκό έργο συμμετέχουν άλλα τέσσερα σχολεία από ευρωπαϊκές χώρες: την Αρμενία, τη Βουλγαρία, και την Ισπανία.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες που συμμετέχουν στο έργο από την Α’ τάξη είναι οι:Βαγενά Ιωάννα,  Εξάρχου Αλίκη, Θεοδοσίου Ειρήνη  και  Κεραμίδα Αθηνά.  Από τη Β’ τάξη συμμετέχουν οι: Βαγενάς Παναγιώτης, Γκόλλα Ζωή, Γκλαντιόλα Γκοζίνα, Καίσης Κων/νος, Καραγεώργος Θωμάς, Καπατσίνας Ηλίας, Κομπογιάννης Κων/νος, Μπολώτη Μαίρη, Νάνου Μαρία, Παππά Έλενα, Παππά Ελένη, Παπανικήτα Μαρία, Παπουτσή Αρλέτα, Σύρρου Θεοδώρα, Τσατσαρώνη Κατερίνα, Τσιμπλέκας Λευτέρης, και Χαντζιάρα Αλεξάνδρα.

Οι εκπαιδευτικοί που συντονίζουν το έργο είναι οι Παναγιώτα Μπαϊράμη  και Σταυρούλα Σιατήρα , φιλόλογοι του 3ου Γενικού Λυκείου Καρδίτσας.

 




                                                                                                                                                                                                                                                                                               fetch)UID)

Μαθητές και μαθήτριες του 3ου Γενικού Λυκείου Καρδίτσας στα πλαίσια Ευρωπαϊκού Προγράμματος ετήσιας διάρκειας που υλοποιείται στο σχολείο τους κατασκεύασαν σε πρώτη φάση ηλεκτρονικό Ημερολόγιο Πολιτισμού μέσω του οποίου οι εταίροι τους θα γνωρίσουν την πολιτιστική δραστηριότητα στην πόλη τους την Καρδίτσα και στην ευρύτερη περιοχή της. Στο ίδιο ευρωπαϊκό έργο συμμετέχουν άλλα τέσσερα σχολεία από ευρωπαϊκές χώρες: το Βέλγιο, τη Βουλγαρία, την Ουκρανία και τη Σλοβακία. Σε μία δεύτερη φάση το Ημερολόγιο θα τυπωθεί και θα γίνει ανταλλαγή μεταξύ των εταίρων, ώστε ο ένας να γνωρίσει τα πολιτιστικά δρώμενα της χώρας του άλλου.

Έγινε μία προσπάθεια να καταγραφούν και να αποτυπωθούν ανά μήνα όλες οι πολιτιστικές εκδηλώσεις και δράσεις που διαδραματίζονται. Η φωτογράφηση των εκδηλώσεων και η δημιουργία σχετικών βίντεο από τους μαθητές και τις μαθήτριες βοήθησε στην καλύτερη παρουσίαση των πολιτιστικών δρώμενων της Καρδίτσας. Εργαζόμενοι σε ομάδες παρουσίασαν τοπικές εκδηλώσεις, όπως το Φεστιβάλ Ερασιτεχνικού Θεάτρου, τα Καραισκάκεια, η Οικολογική Γιορτή, η Καστανογιορτή στον Ελληνόπυργο Καρδίτσας, το Φεστιβάλ Ρετρό και άλλα.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες που συμμετέχουν στο έργο από την Α’ τάξη είναι οι: Βαγενά Ιωάννα, Εξάρχου Αλίκη, Θεοδοσίου Ειρήνη και Κεραμίδα Αθηνά. Από τη Β’ τάξη συμμετέχουν οι: Βαγενάς Παναγιώτης, Γκόλλα Ζωή, Γκλαντιόλα Γκοζίνα, Καίσης Κων/νος, Καραγεώργος Θωμάς, Καπατσίνας Ηλίας, Κομπογιάννης Κων/νος, Μπαλακτσή Κων/να, Μπολώτη Μαίρη, Νάνου Μαρία, Νταβαντζή Ραφαηλία, Παππά Έλενα, Παππά Ελένη, Παπανικήτα Μαρία, Παπουτσή Αρλέτα, Σύρρου Θεοδώρα, Τσατσαρώνη Κατερίνα, Τσιμπλέκας Λευτέρης και Χαντζιάρα Αλεξάνδρα. Οι εκπαιδευτικοί που συντονίζουν το έργο είναι οι Σιατήρα Σταυρούλα και Παναγιώτα Μπαιράμη, φιλόλογοι του 3ου Γενικού Λυκείου Καρδίτσας.

 




20160609_193600bookmark6bookmark4bookmark3

The A.B.C.: Active Book Club was a common effort of the whole school! Participants and not participants -teachers and students- supported the entire effort from the first step to end. So closing the program for all the teachers of 3rd General Lyceum in Karditsa, Greece there was a small handmade embroidered on fabric gift. What was it? Bookmarks! Bookmarks embroider on fabric!



Design a boat
Τετάρτη, 22 Ιούνιος 2016, 13:46
Κάτω από: Χωρίς κατηγορία  |  Αφήστε ένα σχόλιο

design a boat

We tried to make a Sketch. It was an effort! This is an image of our team work

A sea, a small boat, a voyage, some travellers, an enigma experience ...



Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων