Σκέψου πριν αναρτήσεις

Μια πολύ ωραία δουλειά από το νηπιαγωγείο του Καπαρελλίου.

Yara yara

Το φετινό καλοκαίρι οι Ξέμπαρκοι με τον Καββαδία μας συντρόφευαν καθημερινά.

Ο Yara yara ποταμός στην Αυστραλία. Φώτα του Μέλμπουρν. Βαρετά κυλάει ο Γιάρα Γιάρα, ανάμεσα σε φορτηγα πελώρια και βουβά….

Παραμύθι χωρίς όνομα

Είναι κάποιες φορές, που χαιρόμαστε τόσο πολύ που ζούμε και τότε, πράγμα παράξενο, δε μας φοβίζει ο θάνατος! Πριν από χρόνια, ήμουν στη μεγάλη αίθουσα της Μονής Λαζαριστών με τα δυο παιδιά μου. Ε, τότε, σαν έσβησαν τα φώτα κι άρχισε η μικρή ορχήστρα να παίζει το “χορό” από το “Παραμύθι χωρίς όνομα”, και άνοιξε η σκηνή και όρμησαν μέσα οι χωρικοί, ε, τότε λοιπόν, ήτανε μοναδικά! Κάπου διάβασα ότι ο Χατζιδάκις έγραψε αυτή τη μουσική για να πάρει οχτώ χιλιάδες δραχμές. Τελικά πήρε μόνο την προκαταβολή, που ήταν τα μισά λεφτά. Τα υπόλοιπα δεν τα πληρώθηκε ποτέ. Σήμερα (χθες)  πέθανε ο Ιάκωβος Καμπανέλλης και θυμήθηκα.

Παραμύθι χωρίς όνομα-χορός

Βικιπαίδεια

Την Τετάρτη που μας πέρασε έγινε στη Βέροια  ένα βιωματικό εργαστήριο που αφορούσε τη Βικιπαίδεια.   Τα άρθρα της ελληνικής wikipedia είναι ( μέχρι τη στιγμή που γράφω) 59.772, της γερμανικής είναι 1.195.504, της τουρκικής 155.746, της ιταλικής 777.749, της Ολλανδίας 673.920, της Δανίας 144.141 και πάει λέγοντας. Είναι δηλαδή η ελληνική wikipedia αρκετά ελλιπής σε άρθρα.

Γίνεται λοιπόν μια προσπάθεια ενημέρωσης για να εμπλουτιστεί η wiki εγκυκλοπαίδεια με περισσότερα λήμματα. Η Βικιπαίδεια είναι μια ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια, που σημαίνει ότι όποιος θέλει μπορεί να τη χρησιμοποιήσει και όποιος θέλει μπορεί να τη διαμορφώσει.

Μπορούμε όλοι μας να γράψουμε στη Βικιπαίδεια. Αρκεί να πατήσουμε τη λέξη “επεξεργασία”. Δε χρειάζεται να έχεις κάνει εγγραφή για να μπορέσεις να γράψεις.  Απλώς:

1. Σκέψου ένα θέμα που θα σ’ ενδιέφερε, αλλά θα ήταν ενδιαφέρον και για τους υπόλοιπους.

2.Δες αν βρίσκεται ήδη στη Βικιπαίδεια. Αν ναι, θα μπορούσες ίσως να το εμπλουτίσεις. Αν όχι, μπορείς να ξεκινήσεις να γράφεις!

3. Ξεκινάς με μια μικρή εισαγωγή και στη συνέχεια προχωράς σε περαιτέρω ανάλυση του θέματός σου. Πρόσεξε όμως: αυτά που θα γράψεις δεν πρέπει να είναι αντιγραφή από κάπου αλλού. Αυτό απαγορεύεται! Το κείμενο πρέπει να είναι δικό σου.

4. Στο τέλος του άρθρου αναφέρεις τις πηγές.

5. Χρειάζεται βέβαια και μια μορφοποίηση. Υπάρχουν οδηγίες στην αριστερή πλευρά των σελίδων που θα σε βοηθήσουν.

Αυτό ήταν! Να το το καινούριο άρθρο!

Αυτό δεν είναι παραγωγή γραπτού λόγου;  Ίσως θα μπορούσε να είναι και το τελευταίο στάδιο μιας εργασίας με τα παιδιά μας ή ενός σεναρίου με ΤΠΕ.  Ιδίως σε θέματα που αφορούν την τοπική ιστορία.

Παγκόσμια ημέρα μαθηματικών


Η 1η Μαρτίου είναι Παγκόσμια Ημέρα των Μαθηματικών(του γνωστικού αντικειμένου). Στο πλαίσιο αυτής της γιορτής διοργανώνεται ένας διαγωνισμός στη διεύθυνση World Maths Day .

Μπορεί να συμμετάσχει όποιος θέλει. Κάνει εγγραφή και μετά παίζει. Συνήθως ανταγωνίζεται με κάποιον άλλον που είναι κι αυτός online.

Υπάρχουν 5 επίπεδα δυσκολίας(στο πέμπτο σκόραρα 0). Τα επίπεδα έχουν ασκήσεις με τις τέσσερις πράξεις (τα τρία πρώτα) καθώς και μικρές αριθμητικές παραστάσεις (το τέταρτο). Το πέμπτο δεν ξέρω τι περιέχει γιατί κάηκα από την πρώτη άσκηση, που ήταν μια ρίζα με ένα τρία μπροστά και έναν αριθμό πενταψήφιο (δεν κατάλαβα τίποτα).

Μέχρι τις 28 Φεβρουαρίου είναι περίοδος εξάσκησης. Ο διαγωνισμός θα ξεκινήσει την 1η Μαρτίου και θα διαρκέσει μόνο για εκείνη την ημέρα. Για περισσότερες διευκρινίσεις: WorldMathsDayFrequentlyAskedQuestions_722011
Μπορούν, φυσικά, να λάβουν μέρος και σχολεία. Στην αρχική σελίδα υπάρχει πίνακας με αυτούς που συγκεντρώνουν τους περισσότερους πόντους. Το βρήκα πολύ ενδιαφέρον να ανταγωνίζεσαι ανθρώπους απ’ όλον τον κόσμο σε πραγματικό χρόνο!

Καλή σας επιτυχία!

Το είδα στο μπλογκ της Cool Cat Teacher.

O Leonardo da Vinci στη Θεσσαλονίκη

Από σήμερα ξεκινάει στο Μύλο η έκθεση “Leonardo da Vinci, εφευρέτης και επιστήμονας”.  Διαρκεί μέχρι τις 5 Ιουνίου. Έχουμε καιρό.

Ποια σχέση έχει ο Λεονάρντο Ντα Βίντσι με τον άξονα των αυτοκινήτων της Volvo, τα αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων και τις συνταγές μαγειρικής; Απαντήσεις σε ερωτήματα όπως το παραπάνω δίνουν τα εντυπωσιακά εκθέματα της έκθεσης «Leonardo da Vinci, Εφευρέτης και Επιστήμονας», η οποία έχοντας ταξιδέψει από το 1997 σε τρεις ηπείρους, κάνει το «ντεμπούτο» της στη Θεσσαλονίκη στις 5 Φεβρουαρίου.
Η έκθεση, που θα διαρκέσει μέχρι τις 5 Ιουνίου, ξεδιπλώνει ενδιαφέρουσες και λιγότερο γνωστές πτυχές της προσωπικότητας του μεγαλοφυούς επιστήμονα και καλλιτέχνη.
Παγκοσμίως, η έκθεση έχει προσελκύσει μέχρι σήμερα περίπου 5.000.000 επισκέπτες και στην Ευρώπη 2.000.000. Στον Χώρο Τέχνης και Πολιτισμού του Μύλου, όπου θα φιλοξενηθεί, σε συνολικό εμβαδόν 2.000 τετραγωνικών μέτρων (μαζί με τους λειτουργικούς χώρους), θα παρουσιαστούν χειροποίητες ρέπλικες 25 μηχανών του Ντα Βίντσι, 118 «ομοιοτυπικά» αντίγραφα σχεδίων, σημειώσεων, σκαριφημάτων, επιστολών και μελετών και 8.000 ηλεκτρονικές εικόνες.
Οι επισκέπτες της έκθεσης, την οποία διοργανώνει η εταιρία INTERFORM ΑΕ, θα μπορούν όχι απλά να δουν τα 25 μηχανήματα -κατασκευασμένα με ξύλο και μέταλλο από τεχνίτες που ακολούθησαν κατά γράμμα τις οδηγίες του Λεονάρντο- αλλά και να τα θέσουν σε λειτουργία!
Η έκθεση θα εγκαινιαστεί στις 9 το βράδυ της 4ης Φεβρουαρίου, στον Πολυχώρο του Μύλου και θα διαρκέσει μέχρι τις 5 Ιουνίου του 2011. Τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας – Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας , του Δήμου Θεσσαλονίκης και της ΔΕΘ.
Υποστηρικτές της είναι ο ΕΟΤ, τα επιμελητήρια Ελληνοϊταλικό, Εμπορικό & Βιομηχανικό και Βιοτεχνικό Θεσσαλονίκης, το Υπουργείο Πολιτισμού (Μουσείο Φωτογραφίας) και το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας.
Το εισιτήριο για την είσοδο στην έκθεση είναι: 8 € των ενηλίκων, 4 € το παιδικό/μαθητικό, 12 € το ομαδικό.
Μάθετε περισσότερα στο site www.leonardodavinci.gr

Δεν είμαστε ποιητές

Δεν είμαστε ποιητές σημαίνει φεύγουμε
Σημαίνει εγκαταλείπουμε τον αγώνα
Παρατάμε τη χαρά στους ανίδεους
Τις γυναίκες στα φιλιά του ανέμου
Και στη σκόνη του καιρού
Σημαίνει πως φοβόμαστε
και η ζωή μας έγινε ξένη
Ο θάνατος βραχνάς

Γ.Σαραντάρης

Η Γη

Ένα πολύ όμορφο βίντεο! Εικόνες ανθρώπων που ζουν κοντά στη φύση.

Νομίζω πως πρέπει να εξυμνήσω την έβδομη τέχνη!

Συνεργατική συναρμολόγηση – Jigsaw classroom

Επάνοδος με μια διδακτική πρόταση που μ’ άρεσε. Δεν τη δοκίμασα αλλά μόλις επιστρέψω στα θρανία θα τη δοκιμάσω αμέσως! Τη συνάντησα στο διαδίκτυο και τη βρήκα πολύ ενδιαφέρουσα. Είδα, βέβαια,  ότι πρωτοχρησιμοποιήθηκε το 1971 κι εγώ τη συνάντησα 40 χρόνια μετά οπότε μπορεί και να τη γνωρίζετε.

Ονομάζεται συνεργατική συναρμολόγηση (ουδέν σχόλιον!) και μοιάζει με την δουλειά σε ομάδες όμως έχει μια  ειδοποιό διαφορά: Μέσα σε κάθε ομάδα υπάρχουν οι ειδικοί. Έτσι κάθε παιδί έχει το ρόλο του και όλοι οι ρόλοι είναι ισοβαρείς. Όχι γραμματέας, εκφωνητής συντονιστής και τρέχα γύρευε. Εξ ου και το όνομα αγγλιστί jigsaw classroom (τάξη παζλ). Κάθε παιδί ένα κομμάτι του παζλ και όλα αναντικατάστατα για να δημιουργηθεί η τελική εικόνα!

Είναι κατά τη γνώμη μου πρόσφορη τεχνική για ανακαλυπτικές-διερευνητικές ή ομαδοσυνεργατικές προσεγγίσεις.

Η ιδέα είναι να χωρίσεις τη διδακτική ενότητα σε τόσες υποενότητες όσα είναι και τα άτομα της κάθε ομάδας μέσα στην τάξη. Έτσι κάθε μέλος της ομάδας αναλαμβάνει μια υποενότητα. Πρέπει να ενημερωθεί γι’ αυτήν όσο πιο καλά μπορεί και να την παρουσιάσει στην ομάδα του. Παρεμβάλλεται όμως πρώτα η ομάδα των ειδικών.

Αναλυτικότερα:

1η φάση: Δημιουργία ομάδων. Κάθε ομάδα αποτελείται από 4-6 άτομα. Φροντίζουμε να ποικίλουν σε φύλο, εθνότητα, επιδόσεις. Κάθε παιδί θα αναλάβει και μια υποενότητα.

2η φάση: Χωρίζουμε το μάθημα σε τόσες υποενότητες όσα και τα άτομα των ομάδων. Γίνεται η ανάληψη της υποενότητας από κάθε μέλος της ομάδας αντίστοιχα.

3η φάση: Το κάθε μέλος μελετάει το αντικείμενό του. Κρατάει σημειώσεις ή ό,τι άλλο κρίνει απαραίτητο.

4η φάση: Ομάδα ειδικών! Όσα παιδιά έχουν αναλάβει την ίδια υποενότητα σχηματίζουν την ομάδα ειδικών. Συζητούν αυτά που έμαθαν αντιπαραβάλλοντας τα ευρήματά τους ώστε να είναι έτοιμοι να τα παρουσιάσουν σε λίγο στην ομάδα τους.

5η φάση: Τα παιδιά γυρίζουν τώρα στην ομάδα τους και παρουσιάζουν με τη σειρά το αντικείμενό τους.  Οι υπόλοιποι κάνουν ερωτήσεις για απορίες, διευκρινίσεις.

6η φάση: Αξιολόγηση των ομάδων. Ατομικό τεστ αξιολόγησης που αφορά όλες τις υποενότητες. Ωχ!

συνεργατική συναρμολόγηση

Ο παραπάνω χάρτης δε φαίνεται σχεδόν καθόλου ΟΜΩΣ αν πατήσετε πάνω του, εμφανίζεται σε νέο παράθυρο και ΑΝ πατήσετε με το φακό στο σημείο που σας ενδιαφέρει, θα γίνει τεράστιος και ίσως σας σπάσει τα νεύρα, ΑΛΛΑ θα μπορέσετε με τα πολλά να τον διαβάσετε…..

Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Βέροιας

Πριν από μερικούς μήνες, τον Απρίλιο, είχε λάβει χώρα στη Βέροια και τη Νάουσα το δεύτερο Πανελλήνιο Συνέδριο Ημαθίας. Εκεί μας είχαν προτείνει να επισκεφτούμε τη βιβλιοθήκη της Βέροιας, αλλά εγώ δεν….

Σήμερα άκουσα στην τηλεόραση πως η βιβλιοθήκη της Βέροιας βραβεύτηκε από το ίδρυμα Bill and Melinda Gates με το βραβείο “Πρόσβαση στη Μάθηση” (Access to Learning Award-ATLA) για το έτος 2010. Το βραβείο αυτό (ένα εκατομμύριο δολλάρια) δόθηκε στη βιβλιοθήκη για τη δημιουργική χρήση των υπηρεσιών πληροφόρησης και τεχνολογίας.

Συγχαρητήρια στο διευθυντή, τους υπαλλήλους και σε όλους όσοι βοήθησαν και βοηθούν. Σίγουρα πρόκειται για ανθρώπους εμπνευσμένους και δημιουργικούς και εργατικούς.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση