ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ «Ιστορίες που αφηγούνται τα μνημεία του αρχαίου πολιτισμού»

 

Οι μαθητές και οι μαθήτριες δύο τμημάτων της Α΄ Γυμνασίου Δροσιάς εκπόνησαν εργασίες, στο μάθημα της Ν. Γλώσσας και της Ν. Λογοτεχνίας., οι οποίες εντάχθηκαν στο πλαίσιο ενός Πανελλήνιου Διαγωνισμού για μαθητές/ήτριες Γυμνασίου (δείτε εδώ) με τίτλο «Ιστορίες που αφηγούνται τα μνημεία του αρχαίου πολιτισμού». 

Δείτε τις διακρίσεις και περισσότερα εδώ

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ «Ιστορίες που αφηγούνται τα μνημεία του αρχαίου πολιτισμού»

ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ. ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ (Φωτόδεντρο)

 

Το διδακτικό σενάριο  ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ. ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ αξιοποιεί τη μέθοδο project στο μάθημα της Λογοτεχνίας. Αναπτύσσεται στο πλαίσιο των αναγκών του Φωτόδεντρου για την εξοικείωση της εκπαιδευτικής κοινότητας στη διαδικασία παιδαγωγικού και διδακτικού σχεδιασμού παρόμοιων διδακτικών πρακτικών με την αξιοποίηση των ψηφιακών πόρων του Ψηφιακού Σχολείου.

Δείτε περισσότερα εδώ

 

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ. ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ (Φωτόδεντρο)

ΒΥΡΩΝ ΨΗΦΙΑΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ Ιστορία Γ΄ Γυμνασίου

 

ΙΣΤΟΡΙΑ Γ’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

 ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2021-2022                 

200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση

 

ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΨΗΦΙΑΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ ΒΥΡΩΝ

 ΣΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ 

                           

Την τρέχουσα σχολική χρονιά εφαρμόστηκε στο μάθημα της Ιστορίας το Βιωματικό εκπαιδεΥτικό παιχνίδι για τη διεΡεύνηση της κοινΩνικής ταυτότητας της επαΝάστασης (ΒΥΡΩΝ). Πρόκειται για μια καινοτόμο προσέγγιση της Ελληνικής Επανάστασης, η οποία πραγματοποιήθηκε σε όλη την Γ΄ τάξη (4 τμήματα). Οι μαθητές και οι μαθήτριες είχαν τη δυνατότητα να διερευνήσουν και να οικοδομήσουν τη γνώση με παιγνιώδη και ψυχαγωγικό τρόπο. Το ψηφιακό παιχνίδι σοβαρού σκοπού ΒΥΡΩΝ στη διδασκαλία της Ιστορίας εκπονήθηκε από την επιστημονική ομάδα του Ιονίου Πανεπιστημίου και εκπληρώνει εκπαιδευτικούς και παιδαγωγικούς στόχους. Το Γυμνάσιο Δροσιάς αποτελεί ένα από τα είκοσι σχολεία που επιλέχτηκαν από το Ιόνιο Πανεπιστήμιο για την πιλοτική εφαρμογή του καινοτόμου ψηφιακού παιχνιδιού σοβαρού σκοπού ΒΥΡΩΝ.

Μεθοδολογία & Συνθετικές δημιουργικές μαθητικές εργασίες

Δείτε εδώ ΒΥΡΩΝ

Δείτε επίσης εδώ ΑΓΓΕΛΑΚΟΣ, Κ., ΜΥΛΩΝΑΣ, Φ. κ.ά.  Η διδασκαλία της Ελληνικής Επανάστασης στο σημερινό σχολείο: από την τελμάτωση στην αλλαγή παραδείγματος μέσω του ψηφιακού παιχνιδιού σοβαρού σκοπού ΒΥΡΩΝ.

ΜΕΛΕΤΩΝΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΣΤΟ ΣΥΓΧΡ

Καινοτόμες ερευνητικές και διδακτικές προσεγγίσεις
Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΒΥΡΩΝ ΨΗΦΙΑΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ Ιστορία Γ΄ Γυμνασίου

200 ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ – Η διδασκαλία της Ιστορίας στην ψηφιακή εποχή

Οι νέες παιδαγωγικές αντιλήψεις των τελευταίων δεκαετιών αξιοποιούν στη διδακτική της Ιστορίας κάθε είδους πηγή (οπτική, ακουστική, οπτικοακουστική) καθώς και σύνδεση του σχολείου με το μουσείο. Οι σύγχρονες επιστημονικές θεωρίες και τα νέα Προγράμματα Σπουδών τονίζουν ότι τα παιδιά χρειάζεται να αναπτύξουν μια σειρά δεξιοτήτων, τις λεγόμενες δεξιότητες του 21ου αιώνα. Ενδεικτικά, σε αυτές περιλαμβάνονται η κριτική σκέψη, η δημιουργικότητα, η συνεργασία, η επικοινωνία, η ενσυναίσθηση, η επίλυση προβλημάτων και ο ψηφιακός γραμματισμός.

Με τις ερευνητικές συνθετικές εργασίες, που παραθέτουμε, επιχειρήθηκε η καλλιέργεια δεξιοτήτων διερευνητικής μάθησης και η οικοδόμηση της ιστορικής γνώσης, καθώς και το σύνολο των δεξιοτήτων που υπαγορεύει η στοχοθεσία των ΠΣ. Εφαρμόστηκε ο μικρός οδηγός «Μαθαίνω να μελετώ ιστορικές πηγές» από το Φωτόδεντρο: παρατηρώ (τα εκθέματα) μελετώ (τις πηγές) κατανοώ (τα ιστορικά γεγονότα) αξιοποιώ (παράγω ιστορικό λόγο). Μελετήθηκαν από τους/τις μαθητές/τριες αποκλειστικά ψηφιακές πηγές, πραγματοποιήθηκε πλοήγηση σε μουσεία για την παρατήρηση και ερμηνεία υλικών καταλοίπων, εφαρμογή ψηφιακών παιχνιδιών κ.ά.

Οι θεματικές ενότητες των μαθητικών εργασιών αφορούν την περίοδο της ελληνικής επανάστασης του 1821 και αποτελούν προέκταση ενός σχεδίου εργασίας (project), που εφαρμόστηκε στη σχολική τάξη με τίτλο «Η γέννηση του ελληνικού εθνικού κράτους».

Για να δείτε τις διδακτικές προτάσεις και τις μαθητικές εργασίες πατήστε εδώ

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 200 ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ – Η διδασκαλία της Ιστορίας στην ψηφιακή εποχή

ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ project

Ευαισθητοποίηση στο οικολογικό πρόβλημα. Με την παρούσα διδακτική πρόταση επιδιώκεται να γίνει αντιληπτό ότι τα γνωστικά αντικείμενα της Ν. Γλώσσας & της Ν. Λογοτεχνίας παρέχουν τη δυνατότητα για πολλές δεξιότητες, όπως η κριτική σκέψη, η δημιουργικότητα, η συνεργασία, η επικοινωνία, η πρωτοβουλία, η οργανωτική ικανότητα, η ενσυναίσθηση, η επίλυση προβλημάτων και ο ψηφιακός γραμματισμός, οι λεγόμενες δεξιότητες του 21ου αιώνα, που υπαγορεύουν τα Προγράμματα Σπουδών.

Για να δείτε τις διδακτικές προτάσεις και τις μαθητικές εργασίες πατήστε εδώ

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ project

Καλώς ήρθατε!

Καλωσήρθατε στο Blogs.sch.gr.

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | 1 σχόλιο