Ελεύθερος χρόνος

Καλώς ορίσατε!

Είστε στα τραπέζια εργασίας μπροστά στους υπολογιστές.

Το μάθημα αρχίζει!

Δείτε το σύννεφο λέξεων και πείτε ποιο είναι το θέμα μας σήμερα:

σύννεφο λέξεων

 


Ακούτε το τραγούδι Ελεφαντάκι, διαβάζετε τους στίχους και βρίσκετε 4 λέξεις (η κάθε ομάδα) που απαντούν στην ερώτηση “τι”. Κρατάτε σημειώσεις στο τετράδιό σας. (10′)

Πείτε τις απαντήσεις σας. (3′)


Τώρα με ακούτε, βλέπουμε μαζί την προβολή παρουσίασης και συζητάμε. ( 20′)


Ξαναβλέπουμε το κείμενο μαζί (6′):

Έχω ένα μικράκι, ελεφαντάκι
τετρακόσια είκοσι (420) κιλά
τρώει εφτά κασόνια, μακαρόνια
κι όλο κάνει τούμπες και γελά

Όταν ανεβαίνει στην τραμπάλα
με πετάει ψηλά, στον ουρανό
κι όποτε βουτάει στην πισίνα
φεύγει από μέσα το νερό !

Έχω ένα μικράκι, ελεφαντάκι
τετρακόσια είκοσι κιλά
πίνει εφτά κουβάδες, λεμονάδες
κι όλο κάνει τούμπες και γελά

Παίζουμε τ’ απόγευμα στον κήπο
τρέξιμο και μπάλα και κρυφτό
κι ύστερα στο μπάνιο μου πετάει
με την προβοσκίδα το νερό

Έχω ένα μικράκι, ελεφαντάκι
τετρακόσια είκοσι κιλά
θέλει κόπο μα, θα βρω τον τρόπο
να το πάρω κάποτε αγκαλιά !!


Έχετε άλλες άγνωστες λέξεις; (10′)

Ψάχνετε στο λεξικό νεοελληνικής γλώσσας για παιδιά δημοτικού Α’-Γ’ Τάξης (απλή αναζήτηση ή σύνθετη από το πεδίο “Παράδειγμα”) και γράφετε τα αποτελέσματα εδώ, στα σχόλια του Blog.

Να θυμηθούμε λεξιλόγιο από τα προηγούμενα μαθήματα; Κάνετε σύνθετη αναζήτηση: Γραμματική πληροφορία: “ουσιαστικό”, Ορισμός:

Ομάδα Α: “ζώα” και Ομάδα Β: “παιχνίδια”“αθλήματα”

Βρίσκετε από 4 γνωστές λέξεις η κάθε ομάδα και τις βάζετε στον φάκελο του λεξικού (ξέρετε: κλικ πάνω στο βέλος αριστερά).

Συζητάμε τα αποτελέσματά σας. (5′)


Ασκήσεις

1) Άσκηση πολλαπλής επιλογής. Βρείτε το άμεσο αντικείμενο σε αιτιατική στους στίχους του τραγουδιού σε αυτόν τον ιστότοπο. (3′)

2)   Διαβάζετε το παρακάτω κείμενο και απαντάτε με μία λέξη στις ερωτήσεις (τι;) σε αυτόν τον ιστότοπο (5′):

 Ο Μάρκος έχει γενέθλια την Τρίτη. Θα κάνει ένα μεγάλο πάρτι. Κάλεσε τους φίλους του και τα ξαδέρφια του. Το πάρτι θα γίνει στην αυλή. Ο πατέρας καθάρισε την αυλή από τα φύλλα. Φούσκωσε πολλά μπαλόνια και τα κρέμασε στα δέντρα. Η αδερφή του θα στρώσει το τραπέζι. Η μητέρα είπε ότι θα φτιάξει μία τεράστια τούρτα.

3) Τι παρατηρείτε για το άμεσο αντικείμενο; Γράφετε τις απαντήσεις σας εδώ (σχόλια στο blog). (3′)

Συζητάμε τις απαντήσεις των ομάδων. (5′)

4) Ας παίξουμε! Η μία ομάδα ρωτάει την άλλη τι κάνει στον ελεύθερο χρόνο της. Ακούτε τις απαντήσεις της άλλης ομάδας και δείχνετε με παντομίμα τι καταλάβατε. (7′)

Πώς σας φάνηκε; (2′)

5) Ατομική εργασία για το σπίτι.

Δημιουργείτε ένα κόμικ (http://www.toondoo.com/) με 2-4 καρέ για το τι κάνετε στον ελεύθερο χρόνο σας με το αγαπημένο σας ζώο. Μία λεζάντα θα έχει ρήμα+άμεσο αντικείμενο αιτιατικής.

Παράδειγμα:

Kryfto

Αν δε θυμάστε από τα προηγούμενα μαθήματα, δείτε τις οδηγίες εδώ:

1) Κάνετε Sign Up for FREE και μετά Log in.

2) Πατάτε στο CREATE.

3) Επιλέγετε το Layout, δηλαδή πόσα καρέ θα έχει το κόμικ και σε τι διάταξη (2-3).

4) Επιλέγετε χαρακτήρα/χαρακτήρες και φόντο από αριστερά και τα τραβάτε μέσα στο καρέ.

5) Επιλέγετε από κάτω αλλαγές (π,χ, περιστροφή, συναίσθημα, στάση σώματος).

6) Επιλέγετε Save as (πάνω αριστερά στο λογότυπο του ToonDoo), δίνετε τίτλο και πατάτε PUBLISH και Goto Page.

7) Στέλνετε στο email μου το ToonDoo σας (πατάτε κάτω στο Email This ToonDoo To Friends και γράφετε τη διεύθυνση: paralidou@yahoo.gr).

Απορίες;

Καλή επιτυχία!

 

 

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο