Δημιουργική γραφή στο νηπιαγωγείο

Δημιουργική γραφή στο νηπιαγωγείο

Στα πλαίσια της βιωματικής προσέγγισης της μάθησης έχει αναπτυχθεί τα τελευταία χρόνια η δημιουργική γραφή που προσεγγίζει το λόγο και τις δυνατότητές του, συνδυάζοντας το παιχνίδι με τη μάθηση. Λαμβάνοντας υπόψη τη δημιουργικότητα και τη φαντασία των παιδιών καθώς και το σημαντικό ρόλο του παιχνιδιού εφαρμόστηκαν με παιγνιώδη τρόπο διάφορες γλωσσικές ασκήσεις με στόχο να φτάσουμε στη δημιουργική γραφή στο νηπιαγωγείο. Βασική επιδίωξη είναι η δημιουργία ενός σχολείου οικολογικού όπου τα παιδιά συνηθίζουν από τη μια στην ακρόαση και κατανόηση του προφορικού λόγου, εξοικειώνονται με την ποικιλία των αναγνωσμάτων, αναγνωρίζουν τα χαρακτηριστικά που έχουν και τη λειτουργία που επιτελούν τα διάφορα είδη κειμένων και τύποι προφορικού ή γραπτού λόγου, αντιλαμβάνονται τη μεταφορική χρήση της γλώσσας αλλά και παράγουν προφορικά κείμενα σύμφωνα με τις οδηγίες που δίνονται κάθε φορά. Με την εισαγωγή τεχνικών παιχνιδιού στις διαδικασίες μάθησης επιτυγχάνεται η σύνθεση της φαντασίας και της πραγματικότητας. Τα παιδιά μέσα από τη σύνθεση και ανασύνθεση πληροφοριών δημιουργούν νέες πρωτότυπες σκέψεις και ιδέες.