Χρήστος Παπανδρέου






         Ένα blog για την εκπαίδευση και το φαινόμενο της ζωής…

Ιούνιος 1, 2017

Η γεωμετρία του Σύμπαντος!

G για το σχήμα του χωροχρόνου και Τ για τη διασπορά της ύλης και της ενέργειας. Η ταυτότητα του Σύμπαντος και παράλληλα η υπογραφή του Einstein, που συνδυάζει δύο κόσμους: Αυτόν της Γεωμετρίας και των Μαθηματικών με εκείνον της Φυσικής, της Μάζας και της Κίνησης!

geometry

Μάιος 28, 2017

Μικρό Πλανητάριο σχολικής τάξης!

Κάτω από: Χωρίς κατηγορία — @ 11:41 πμ
Ετικέτες:, , , ,
Η ιδέα για το μικρό Πλανητάριο σχολικής τάξης προέκυψε από το γεγονός ότι σχεδόν σε όλα τα σχολεία υπάρχει έστω ένας προτζέκτορας και δάσκαλοι ή μαθητές έχουν έστω ένα tablet. Επίσης, στο σπίτι υπάρχει έστω μια TV LCD.
Έτσι, με δεδομένη την τεχνολογία του 2017, τα applications στο Play Store (Star Walk 2), τα διαθέσιμα καλώδια και τον φορτιστή του tablet, μια μικρή προέκταση ρεύματος, έναν αντάπτορα MHL σε VGA και ένα κομμάτι fiber glass (για λαβή και προστασία της θύρας του tablet, αλλά και των καλωδίων), ζωντανεύουμε και αξιοποιούμε την μετακινούμενη, μέσω GPS, εικόνα του tablet στην τάξη.
starwalk2
Μέσα από ένα διδακτικό σενάριο, με συγκεκριμένους στόχους, μπορεί να γίνει περιήγηση στον ουρανό, τους αστερισμούς (constallations) και έτσι να εκπαιδευτεί η ματιά των μαθητών, ώστε όταν βρίσκονται σε εξωτερικό περιβάλλον, να μπορούν να προσανατολίζονται.
Μ. Άρκτος, μ. Άρκτος, Πολικός Αστήρ (Polaris)!

Ρεπορτάζ: Εδώ

— μαζί με Niki Katsiapi και Ηλίας Καλογήρου (ευχαριστώ για το Fiber glass !!!)

Μάιος 21, 2017

Μετά τη θεωρία της σχετικότητας, τι;

Κάτω από: Χωρίς κατηγορία — @ 11:18 μμ
Ετικέτες:, , , , ,

Επιθυμία του Einstein, ήταν η ενοποίηση (unification) της θεωρίας της Γενικής Σχετικότητας με τις υπόλοιπες δυνάμεις της φύσης, δηλαδή από τη βαρύτητα στον μαγνητισμό, την πυρηνική ενέργεια μικρής ισχύος και την πυρηνική ενέργεια μεγάλης ισχύος.

Μια ενιαία θεωρία που θα περιέγραφε και θα εξέφραζε τα ΠΑΝΤΑ για τη λειτουργία του Σύμπαντος.

Ακόμη και άρρωστος, στο κρεβάτι, τις τελευταίες του στιγμές κρατούσε σημειώσεις για το πώς τελικά η κβαντομηχανική, στην οποία είχε τελικά ξαναγυρίσει, θα μπορούσε να συνδυαστεί με τη θεωρία της σχετικότητας, μέσα από μια νέα και εξίσου απλή μαθηματική σχέση.

Αλλά κοντά στις μαύρες τρύπες ή στο Big Bang, οι ισχύουσες θεωρίες καταρρέουν…

Ένας χαρισματικός ανθρώπινος εγκέφαλος, χωρίς τη βοήθεια της ταχύτατης τεχνολογίας των Η/Υ έδωσε τη σκυτάλη σε εκατοντάδες φιλότιμους, φιλόδοξους και διαβασμένους επιστήμονες ανά τον κόσμο που σε συνεργασία προσπαθούν να κάνουν το επόμενο βήμα.

Στο Cern, στο FermiLab αλλά και στο LIGO, στα τμήματα φυσικής και τα εργαστήρια χτυπά ο σύγχρονος παλμός της φυσικής.

11 διαστάσεις προτείνονται σε ένα πολυσύμπαν (multiverse), τη στιγμή που και η 4η διάσταση κι ο χωρόχρονος, δημιουργούν σχετική σύγχυση σε  έναν κόσμο που αντιλαμβάνεται τα πράγματα τουλάχιστον τρισδιάστατα…

Κυρίες και κύριοι,

Η θεωρία των χορδών, the string theory!!!

 

Μάιος 12, 2017

Και λίγο…LIGO για αρχάριους!

Κάτω από: Χωρίς κατηγορία — @ 11:59 μμ
Ετικέτες:, , , ,

Μια ακόμη πειραματική απόδειξη της ύπαρξης βαρυτικών κυμάτων, η οποία είχε προβλεφθεί από τη θεωρία της Γενικής Σχετικότητας του Einstein!

Μάιος 8, 2017

Θεωρία της σχετικότητας

Κάτω από: Χωρίς κατηγορία — @ 12:09 μμ
Ετικέτες:, , , ,

Ανάμεσα στα εκατοντάδες videos που κυκλοφορούν, θα ξεχώριζα τα παρακάτω διότι εξηγούν πολύ απλά το πώς ο Einstein συνέλαβε μέσα στο μυαλό του, με τα περίφημα νοητικά του πειράματα, τη θεωρία της ειδικής σχετικότητας που κατόπιν τον οδήγησαν και στη διατύπωση της γενικής θεωρίας του.

Ειδική θεωρία της σχετικότητας (το ρολόι του Einstein)

Γενική θεωρία της σχετικότητας (βαρύτητα)

Μάιος 3, 2017

Χωροχρόνος: Ένα ελαστικό σεντόνι!

Κάτω από: Χωρίς κατηγορία — @ 10:13 πμ
Ετικέτες:, , , ,

Απρίλιος 29, 2017

Differences between ATLAS & CMS Cern Experiments

Κάτω από: Χωρίς κατηγορία — @ 4:24 μμ
Ετικέτες:, , , ,

Απρίλιος 27, 2017

Κοσμική ακτινοβολία, δίπλα σου!

Κάτω από: Χωρίς κατηγορία — @ 3:10 μμ
Ετικέτες:, , ,

Οι ανιχνευτές κοσμικής ακτινοβολίας είναι μια πολύ ακριβή υπόθεση…

Όμως, στην παρακάτω δραστηριόητα,  οι μαθητές μπορούν να παρατηρήσουν διάφορες μορφές σωματιδίων!!!

Είχα την τύχη να το δω και από κοντά, σε επιμόρωση στην ESA!

Απρίλιος 26, 2017

Ο νόμος του Rayleigh για παιδιά!!!

Κάτω από: Χωρίς κατηγορία — @ 4:37 μμ
Ετικέτες:, , ,

Γιατί ο ουρανός είναι μπλε την ημέρα και κοκκινωπός κατά το ηλιοβασίλεμα; Στο Λύκειο το ήξερα μηχανικά…

Από τα δεκάδες πραγματικά αξιόλογα videos, αυτό είναι πολύ καλό για μαθητές.

Απρίλιος 21, 2017

Εξερευνήστε τη διάθλαση του φωτός!

Κάτω από: Χωρίς κατηγορία — @ 12:53 μμ
Ετικέτες:, , , ,
Διάθλαση φωτός


Επόμενη Σελίδα: »

© 2017 Χρήστος Παπανδρέου   Φιλοξενείται από Blogs.sch.gr

Top
...
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων