Δημοσιεύθηκε στην Βιβλία

Το βιβλίο “The Brain-Targeted Teaching Model for 21st-Century Schools” είναι γραμμένο από την Mariale M. Hardiman Καθηγήτρια Νευροεκπαίδευσης στο Πανεπιστήμιο John Hopkins της Βαλτιμόρης. Είναι ένα βιβλίο που προσπαθεί να δείξει πώς εφαρμόζεται η σχετική έρευνα από την εκπαιδευτική και τη γνωστική νευροεπιστήμη στο περιβάλλον της τάξης εντός παιδαγωγικού πλαισίου.

Προτείνει την εφαρμογή ενός μοντέλου έξι στοιχείων:
(1) Δημιουργία συναισθηματικής σύνδεσης με τη μάθηση
(2) Ανάπτυξη του φυσικού περιβάλλοντος μάθησης
(3) Σχεδίαση της μαθησιακής εμπειρίας
(4) Διδασκαλία του αντικειμένου, των δεξιοτήτων και των εννοιών
(5) Διδασκαλία για την επέκταση και εφαρμογή της γνώσης
(6) Αξιολόγηση της μάθησης έχοντας κατά νου τον εκπαιδευτικό και προσφέροντας πρακτικά βήματα για τη χρήση του.

Πληροφορίες μπορούν να βρεθούν και στον ιστότοπο: www.braintargetedteaching.org

 

Δημοσιεύθηκε στην Βιβλία, Διαδίκτυο

Διαδικτυακή επιμόρφωση

Μία καλή πηγή γνώσης για τα αποτελέσματα των μελετών στη Γνωσιακή επιστήμη και τη Νευροβιολογία και την εφαρμογή τους στη διδασκαλία, μέσω του διαδικτύου, είναι η παρακολούθηση Μαζικών Ανοικτών Διαδικτυακών μαθημάτων, τα λεγόμενα MOOC’s (Massive Online Open Courses).

Παραθέτω ένα από αυτά που έχω παρακολουθήσει και το οποίο θεωρώ ότι είναι πολύ καλό και ως εισαγωγή στη Νευροεκπαίδευση αλλά και επειδή παρέχει πρακτικές και εφαρμόσιμες συμβουλές. Είναι δωρεάν εκτός αν θέλει κάποιος να προμηθευτεί επίσημη βεβαίωση παρακολούθησης.

Είναι το Uncommon Sense Teaching  το οποίο συνδυάζει τις τελευταίες ιδέες από τη Νευροεπιστήμη συνδυασμένες με προσωπικές εμπειρίες των διδασκόντων από την τάξη, για να παρέχει πρακτικές και νέες προσεγγίσεις, με εκπαιδευτές τους:

  • Barbara Oakley, Καθηγήτρια Μηχανικής με ερευνητικά όμως ενδιαφέροντα στη Νευροεπιστήμη και την Κοινωνική Συμπεριφορά στο Πανεπιστήμιο του Oakland στο Michigan,
  • Beth Rogowsky, Βοηθός Καθηγητή Εκπαίδευσης στο Πανεπιστήμιο Bloomsburg στην Pennsylvania,
  • Terrence Sejnowski, Καθηγητής Βιολογίας στο Πανεπιστήμιο της California στο San Diego

Η παρακολούθησή του μπορεί να συνδυαστεί με τη μελέτη του ομότιτλου βιβλίου που έχουν γράψει οι ίδιοι:

Υπάρχει και η συνέχεια, το δεύτερο μέρος των μαθημάτων εδώ:  Uncommon Sense Teaching: Part 2, Building Community and Habits of Learning

Δημοσιεύθηκε στην Βιβλία

“Νευροεκπαίδευση”

Αρχικό ανάγνωσμα και έναυσμα για τις περεταίρω αναζητήσεις μου ήταν το βιβλίο του Francisco Mora με τίτλο “ΝΕΥΡΟΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ – Μαθαίνουμε μόνο ό,τι αγαπάμε” από τις Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης.

Αν θα έπρεπε να διαλέξω μία φράση που θα αντιπροσώπευε το βιβλίο αυτό θα ήταν: “Το ζητούμενο κατά πρώτο λόγο είναι να ενεργοποιήσουμε το συναίσθημα.” (σελ.36)

Άλλο πράγμα  το να γνωρίζεις και άλλο το να γνωρίζεις να διδάσκεις. – ΚΙΚΕΡΩΝΑΣ(;)

Δημοσιεύθηκε στην Διάφορα

Καλημέρα κόσμε!

Το ιστολόγιο αυτό αφορά τις αναζητήσεις ενός εκπαιδευτικού που αντιλήφθηκε κάποια στιγμή (ποτέ δεν είναι αργά!) ότι για να εκπαιδεύσουμε σωστά το μυαλό των μαθητών μας θα πρέπει να γνωρίζουμε τη λειτουργία του!

Ως εκπαιδευτικός, πάντοτε σκεφτόμουν και έψαχνα τρόπους βελτίωσης της διδασκαλίας μου ώστε να γίνεται  συνεχώς πιο αποδοτική και ουσιαστική. Κάποιες διδακτικές μέθοδοι απέδιδαν περισσότερο, κάποιες λιγότερο και κάποιες καθόλου. Τις τελευταίες δύο-τρεις δεκαετίες η έρευνα στον τομέα της διδακτικής και της γνωστικής επιστήμης έχει μπει κάτω από την επιστημονική υποστήριξη της Νευροβιολογίας, δηλαδή της γνώσης των λειτουργειών του εγκεφάλου. Έτσι έχει δημιουργηθεί μία σύνθεση επιστημών κάτω από το όνομα Νευροεκπαίδευση, η οποία προσπαθεί να δώσει κατευθύνσεις, βασισμένες στα νέα επιστημονικά δεδομένα από την έρευνα του εγκεφάλου, στις εκπαιδευτικές διαδικασίες.

Περιέχει λοιπόν τις πρόσφατες αναζητήσεις μου στον τομέα της “Νευροεκπαίδευσης”.