Τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση

Τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης (ΜΚΔ) συνιστούν σύνολο διαδικτυακών εφαρμογών που επιτρέπουν τη δημιουργία και ανταλλαγή περιεχομένου μεταξύ των χρηστών (Kaplan & Haenlein, 2010). Είναι ιδιαίτερα δημοφιλή καθώς δίνουν τη δυνατότητα στους χρήστες να επικοινωνούν, να αλληλεπιδρούν και να διαμοιράζονται υλικό μέσα σε ένα ανοιχτό και φιλικό ψηφιακό περιβάλλον.  Η δυναμική που αναπτύσσουν εύλογα αναδύουν ερωτήματα για το κατά πόσο θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση και ποια οφέλη θα πρόσφεραν. Αναλογιστείτε τα ΜΚΔ που χρησιμοποιείται στην καθημερινότητα σας και σκεφτείτε τις δυνατότητες που θα μπορούσαν να προσφέρουν σε αυτή τη μορφή μάθησης που χαρακτηριστικό της αποτελεί η απόσταση μεταξύ του εκπαιδευτικού και του μαθητή.

Θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν τα Μέσα Κοινωνικής δικτύωσης στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση;

Και αν ναι,

Ποια ΜΚΔ θα προτιμούσατε και γιατί;

Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης: 5 Tips για σωστή & αποδοτική προβολή για την επιχείρησή σου

 

Βιβλιογραφική αναφορά:

Kaplan, A. & Haenlein, M. (2010). Users of the World, Unite! The Challenges and Opportunities of Social Media. Business Horizons, 53, pp. 59 – 68. doi: 10.1016/j.bushor.2009.09.003

Κατηγορίες: εξ αποστάσεως εκπαίδευση | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση

Η ψηφιακή αφήγηση στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση

Η αφήγηση ιστοριών είναι ιδιαίτερα δημοφιλής σαν μορφή ανθρώπινης επικοινωνίας γι’ αυτό βρίσκεται σε κάθε πλευρά της ανθρώπινης ζωής.  Τα τελευταία χρόνια η αφήγηση χρησιμοποιεί τα ψηφιακά μέσα τα οποία της έχουν προσδώσει άλλη διάσταση, εμπλουτίζοντας την και μετατρέποντας την σε ψηφιακή. Η ψηφιακή αφήγηση λοιπόν, έχοντας πολλά παιδαγωγικά χαρακτηριστικά δύναται να αξιοποιηθεί στο πλαίσιο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Διαθέτει πολλά χαρακτηριστικά που μπορούν να ενισχύσουν την μαθησιακή εμπλοκή, να προσφέρουν κίνητρο, να ενθαρρύνουν τους μαθητές, να ενισχύσουν την εμπειρία μάθησης, τη δημιουργικότητα και την καινοτομία. Είτε ως διδακτικό εργαλείο (ως μέρος του εξ αποστάσεως εκπαιδευτικού υλικού) είτε ως μαθησιακό εργαλείο (οι ίδιοι οι εκπαιδευόμενοι δημιουργούν ψηφιακές ιστορίες) αξίζει η χρήση της και η περαιτέρω μελέτη της δυναμικής της. Γι’ αυτό ενδιαφέρον προκαλεί η μελέτη του άρθρου ¨Ψηφιακή αφήγηση: Προσαρμογή δραστηριοτήτων σε συνθήκες εκ αποστάσεως εκπαίδευσης¨ του Μπράτιτση Θαρρενού.

http://https://www.researchgate.net/publication/351800039_Psephiake_Aphegese_Prosarmoge_drasterioteton_se_synthekes_ex_apostaseos_ekpaideuses

λήψης

Βιβλιογραφική αναφορά:

Μπράτιτσης, Θ. (2020). Ψηφιακή αφήγηση: Προσαρμογή δραστηριοτήτων σε συνθήκες εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Στο Α. Σοφός, Α. Κώστας, Γ. Φούζας, & Β. Παράσχος (Επιμ.), 1ο Διεθνές Διαδικτυακό Εκπαιδευτικό Συνέδριο. Από τον 20ο στον 21ο αιώνα μέσα σε 15 ημέρες: Η απότομη μετάβαση της εκπαιδευτικής μας πραγματικότητας σε ψηφιακά περιβάλλοντα. Στάσεις- Αντιλήψεις- Σενάρια- Προοπτικές- Προτάσεις, 3, 4 & 5 Ιουλίου 2020 (σσ. 51 – 61). doi: 10.12681/online-edu.3210

Κατηγορίες: εξ αποστάσεως εκπαίδευση | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Η ψηφιακή αφήγηση στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση