ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΥΓΕΙΑΣ-ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ

Έγινε η παρουσίαση των δράσεων  του Προγράμματος Υγείας στους γονείς των μαθητών.New Project 2 1

Στο πλαίσιο του εορτασμού της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου 2024, αλλά και των δράσεων του Προγράμματος Υγείας που υλοποιήσαμε κατά τη φετινή σχολική χρονιά, πήραμε μέρος στον πανελλήνιο μαθητικό διαγωνισμό που διοργανώνεται υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, με θέμα: “Ευγένεια στο διαδίκτυο-Δικαιώματα και υποχρεώσεις παιδιών και νέων στον ψηφιακό κόσμο”. Η συμμετοχή μας ήταν το παραμύθι: “Η Ευγενία και η Ευγένεια”. Το κεντρικό μήνυμά του είναι ότι η αγένεια είναι κοινωνική ασθένεια, και σίγουρα εμπεριέχεται στην εκδήλωση πολλών μορφών βίας, ενώ η ευγένεια είναι δώρο Θεού, χάρη, ομορφιά και προτέρημα. 

                                               https://online.fliphtml5.com/alagb/erxi/#p=1

                                                  ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΜΕ ΣΤΟΙΧΕΙΑ 1 page 0001

Το παραμύθι μας ,εκτός της ηλεκτρονικής, έγινε και σε έντυπη μορφή με την οικονομική συνδρομή της Διεύθυνσης του Σχολείου, ευχαριστούμε για αυτό , και δόθηκε σε κάθε μαθητή του τμήματος την ημέρα της παρουσίασης του Προγράμματος.

Παράλληλα παρουσιάστηκαν και άλλες δράσεις που μας συντρόφευσαν όλη τη χρονιά:

α). Οργανούληδες – Ζωή και Υγεία

β). Π.Η. Μουσείων – Έκθεση παλιών Σχολικών Βιβλίων

γ). Π.Η. Ελληνικής Γλώσσας. Αφιέρωμα: Δ. Σολωμός-Λόρδος Βύρων, 200 χρόνια από τον θάνατό του.

στ ο ΠΑΡ Ο ΠΑΝ Ο ΝΟΦ Ο ΜΙΧ Ο κωσ Ο κου ο ΚΟΛ Ο ΚΑΤ Ο ΘΑΛΣ Ο ΘΑΛ Ο ΔΑΥΙ Ο ΓΚ Ο ΓΙΩ Ο ΒΟΥ Ο ΒΛ Ο ΒΑΣ Ο ΑΡ Ο

ΑΛΕΞ Ο

EPAINOS

ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ!

Οι Μαθητές και ο Δάσκαλος του Δ1, Καρατζάς Παρασκευάς

5 ΙΟΥΝΙΟΥ- Π.Η. ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος οι Μαθητές του Δ1 δημιούργησαν τη δική τους αφίσα.

DSCN9141

Η Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 5 Ιουνίου και αποτελεί την κύρια εκδήλωση του ΟΗΕ για την ενημέρωση του παγκόσμιου κοινού σχετικά με περιβαλλοντικά προβλήματα που αντιμετωπίζει ο πλανήτης. Για το 2024 η Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος, με κεντρικό σύνθημα “Our land. Our future. We are #GenerationRestoration.”, προτρέπει σε μια παγκόσμια προσπάθεια για την αντιμετώπιση της υποβάθμισης του φυσικού περιβάλλοντος με μέτρα και έργα αποκατάστασης της περιβαλλοντικής ισορροπίας. 

DSCN9143Επειδή τα αποτελέσματα της ρύπανσης του περιβάλλοντος χρόνο με τον χρόνο γίνονται ολοένα και πιο εμφανή η καλλιέργεια της οικολογικής συνείδησης είναι πλέον πιο επιτακτική από ποτέ. Σίγουρα η οικολογική συνείδηση δεν αποκτάται μέσα σε μία μέρα, αλλά χτίζεται σταδιακά, και η μέρα αυτή δίνει την ευκαιρία για την καλλιέργειά της.οικολο οικο 1 οικο 2

Παρακολουθήσαμε Βίντεο, ακούσαμε τραγούδια, γράψαμε το δικό μας ποίημα,

istockphoto 1364734312 2048x2048 1

αξιοποιήσαμε τις σχετικές ενότητες από τα μαθήματα της Γλώσσας ,των Θρησκευτικών και της Μελέτης καθώς και το υλικό από τα Εργαστήρια Δραστηριοτήτων .

DSCN9138 DSCN9140

 

Οι μαθητές δημιούργησαν ζωγραφικά έργα για την Πινακοθήκη παιδικών έργων του Μουσείου Tate στο Λονδίνο.

DSCN9145 DSCN9146 DSCN9147 DSCN9148 DSCN9149 DSCN9150 DSCN9151 DSCN9152 DSCN9153 DSCN9154 DSCN9155 DSCN9156 DSCN9157 DSCN9158 DSCN9159 DSCN9160 DSCN9161 DSCN9162

 

 

DSCN9163

Επίσης επισκεφθήκαμε την περιβαλλοντική πλατφόρμα του CNN Greece, Act for Earth,https://www.cnn.gr/ellada/longform/421445/act-for-earth-summit-to-1o-synedrio-tis-perivallontikis-platformas-tou-cnn-greece 

και συζητήσαμε θέματα τα οποία αφορούν στην προστασία και τη διατήρηση του περιβάλλοντος με στόχο την ευημερία των μελλοντικών γενιών.

Στόχος όλων των δραστηριοτήτων ήταν οι μαθητές να κατανοήσουν την αξία που έχει το περιβάλλον στη ζωή μας, να συνειδητοποιήσουν τη σημασία και την ανάγκη φροντίδας του πλανήτη μας μέσα από μικρές, αλλά πολύ σημαντικές δράσεις που μπορούμε όλοι μας να κάνουμε στην καθημερινή μας ζωή, να κατανοήσουν τη μεγάλη σημασία του να προστατεύουμε το περιβάλλον, να αναγνωρίσουν ότι ο πλανήτης είναι το μεγαλύτερο σπίτι μας και οφείλουμε να το φροντίζουμε και να το σεβόμαστε!

Οι Μαθητές και ο Δάσκαλος του Δ1, Καρατζάς Παρασκευάς

 

Π. Η. ΜΟΥΣΕΙΩΝ- ΕΚΘΕΣΗ ΠΑΛΙΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ ΜΑΣ

Γιορτάσαμε τη Διεθνής Ημέρα Μουσείων η οποία καθιερώθηκε το 1977 από το Διεθνές Συμβούλιο ΜουσείωνDSCN9122

και πραγματοποιείται κάθε χρόνο στις 18 Μαΐου, με στόχο την ανάδειξη του ρόλου των μουσείων στη σύγχρονη κοινωνία.

Το θέμα του εορτασμού της Διεθνούς Ημέρας Μουσείων για το 2024 είναι Μουσεία, Εκπαίδευση και Έρευνα”, με σκοπό να αναδείξει τα μουσεία ως χώρους που καλύπτουν ένα ευρύ πεδίο γνώσεων, όπως η τέχνη, η ιστορία, η επιστήμη, η τεχνολογία αλλά και η παράδοση, συμβάλλοντας έτσι στην κατανόηση ενός κόσμου βιώσιμου, συμπεριληπτικού και με ενσυναίσθηση.

ΖΩΓΡ.ΠΑΙΔΙΩΝ page 0002 ΖΩΓΡ.ΠΑΙΔΙΩΝ page 0005ΖΩΓΡ.ΠΑΙΔΙΩΝ page 0015 ΖΩΓΡ.ΠΑΙΔΙΩΝ page 0016 ΖΩΓΡ.ΠΑΙΔΙΩΝ page 0004 ΖΩΓΡ.ΠΑΙΔΙΩΝ page 0022

Μ ε αφορμή την Π.Η. Μουσείων, συμμετείχαμε στη Διεθνή καμπάνια ColorOur Collections. Ζωγραφίσαμε αρχεία που με βάση το υλικό των συλλογών τους προσέφεραν Μουσεία Πανεπιστήμια, Βιβλιοθήκες και άλλα πολιτιστικά Ιδρύματα από όλο τον κόσμο,

ΖΩΓΡ.ΠΑΙΔΙΩΝ page 0023 ΖΩΓΡ.ΠΑΙΔΙΩΝ page 0006 ΖΩΓΡ.ΠΑΙΔΙΩΝ page 0009 ΖΩΓΡ.ΠΑΙΔΙΩΝ page 0010 ΖΩΓΡ.ΠΑΙΔΙΩΝ page 0011 ΖΩΓΡ.ΠΑΙΔΙΩΝ page 0013 ΖΩΓΡ.ΠΑΙΔΙΩΝ page 0020 ΖΩΓΡ.ΠΑΙΔΙΩΝ page 0024

όπως η Εθνική Βιβλιοθήκη της Χιλής, η Εθνική Βιβλιοθήκη της Γαλλίας, το Μουσείο Mendocino, το Πανεπιστήμιο Βατερλώ,

ΖΩΓΡ.ΠΑΙΔΙΩΝ page 0003ΖΩΓΡ.ΠΑΙΔΙΩΝ page 0008 ΖΩΓΡ.ΠΑΙΔΙΩΝ page 0025

ΖΩΓΡ.ΠΑΙΔΙΩΝ page 0007 ΖΩΓΡ.ΠΑΙΔΙΩΝ page 0012 ΖΩΓΡ.ΠΑΙΔΙΩΝ page 0018

η Εθνική Βιβλιοθήκη του Ζάγκρεμπ, η Βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου Ιλινόις, το Europeana, Το South Street Seaport Museum, το West Virginia & Regional History Center .

ΖΩΓΡ.ΠΑΙΔΙΩΝ page 0014 ΖΩΓΡ.ΠΑΙΔΙΩΝ page 0001 ΖΩΓΡ.ΠΑΙΔΙΩΝ page 0017 ΖΩΓΡ.ΠΑΙΔΙΩΝ page 0019 ΖΩΓΡ.ΠΑΙΔΙΩΝ page 0026 ΖΩΓΡ.ΠΑΙΔΙΩΝ page 0021 ΖΩΓΡ.ΠΑΙΔΙΩΝ page 0027

Στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δραστηριοτήτων στη Δευτέρα τάξη είχαμε ασχοληθεί με τη σχολική ζωή των περασμένων χρόνων, και υπήρχε ενδιαφέρον από τη μεριά των μαθητών να δουν από κοντά παλιά σχολικά βιβλία. Τώρα, με αφορμή τη Διεθνή Ημέρα Μουσείων και το τέλος της συνεργασίας, οι μαθητές του Δ1 και ο δάσκαλός τους ετοίμασαν στην τάξη μια μικρή έκθεση παλιών σχολικών βιβλίων και αντικειμένων.

DSCN9136 DSCN9133 DSCN9132 DSCN9131 DSCN9130 DSCN9127 DSCN9126 DSCN9125 DSCN9121 DSCN9116 DSCN9115 DSCN9114 DSCN9113 DSCN9110 DSCN9111 DSCN9109 DSCN9105 DSCN9107 DSCN9108

Γνωρίσαμε και πολλά άλλα παλιά βιβλία που υπάρχουν σε ψηφιακή μορφή.

Επίσης “ταξιδέψαμε” στο Μουσείο Ελληνικής Παιδείας που βρίσκεται στο κέντρο της πόλης της Καλαμπάκας . Σ’ αυτό εκτίθενται μοναδικές συλλογές του συλλέκτη Παύλου Μπαλογιάννη σχετικές με την ελληνική εκπαίδευση και την παιδεία γενικότερα.

Συναντήσαμε” Το Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Διάσωσης Σχολικού Υλικού (ΕΚΕΔΙΣΥ).

Στη συλλογή του περιλαμβάνονται αναγνωστικά και σχολικά βιβλία δημοτικού και γυμνασίου, σχολικά βιβλία από όλον τον κόσμο, παιδικά βιβλία, σχολικό υλικό (τετράδια, χάρτες, γραφική ύλη, αρχειακό και εποπτικό υλικό κ.λπ.). Ο επισκέπτης, μέσα από την περιήγηση, γνωρίζει τους σημαντικότερους σταθμούς στην ιστορία της εκπαίδευσης.

40470675 1000063170176487 4727263511053336576 n Αντιγραφή 40575769 1000063080176496 8611391157689122816 n Αντιγραφή 40510711 1000062593509878 6466940143147155456 n Αντιγραφή 40512501 1000062886843182 7046212479826788352 n Αντιγραφή 40471657 1000062570176547 1342388978938019840 n Αντιγραφή

 

 

Είναι γνωστό ότι, με πρωτοβουλία κυρίως εκπαιδευτικών, έχουν γίνει, και συνεχίζονται, προσπάθειες συλλογής και διάσωσης παλιού εκπαιδευτικού υλικού. Σίγουρα είναι πολλοί αυτοί που έχουν στην κατοχή τους παλιά σχολικά αντικείμενα. Μια καλά οργανωμένη συλλογική προσπάθεια θα μπορούσε να οδηγήσει σε υπέροχα αποτελέσματα για τον τόπο μας.

Η σπουδαιότητα αυτής της προσπάθειας καταγράφεται στην αποστολή του
Μουσείου Σχολικής Ζωής του Δήμου Χανίων :Η αποστολή του Μουσείου είναι η ανάδειξη της άρρηκτης σχέσης του πολιτισμού με την εκπαίδευση ως έκφραση και επικοινωνία, αλλά και ως κινητήρια δύναμη για την καλλιέργεια της συλλογικότητας. Σκοπός του είναι να συμβάλλει δημιουργικά, ώστε υπάρχοντα εκπαιδευτικά υλικά να εμψυχώνονται και να αναπλαισιώνονται. … Η πολιτιστική κληρονομιά και η σύγχρονη καλλιτεχνική δημιουργία να συστρατεύονται, ώστε η συμμετοχή, η εμπειρία, η δημιουργία, η έκφραση και η επικοινωνία, να υποστηρίζονται με μια προσωποποιημένη και γνήσια επαφή των ομάδων στόχου με τον πολιτισμό και την (εκ) παιδευτική διαδικασία.”

40512946 1000062716843199 5893166794830512128 n Αντιγραφή

 

Οι Μαθητές και ο Δάσκαλος του Δ1, Καρατζάς Παρασκευάς

 

 

Μάης: Ο μήνας των λουλουδιών και της βλάστησης

Με τον ερχομό του Μάη στολίσαμε την τάξη μας με λογής λογής λουλούδια, φυσικά και χάρτινα!

μο

Ο πολυτραγουδισμένος Μάης μας ενέπνευσε και γράψαμε το δικό μας ποίημα και ακούσαμε τραγούδια με αναφορά στον Μάη. 

DSCN9101DSCN9042DSCN9002DSCN9059DSCN9093DSCN9018 Αντιγραφή Αντιγραφή

Αναφερθήκαμε στην ξεχωριστή θέση που έχει ο Μάης στη ζωή των ανθρώπων και ασχοληθήκαμε με λαογραφικά, και όχι μόνο, στοιχεία του Μάη.

Ο Μάης θεωρείται ένας αισιόδοξος μήνας: η άνοιξη είναι στο αποκορύφωμα, οι μέρες είναι μεγάλες και λάμπουν από το φως του ήλιου και η φύση γιορτάζει την ανθοφορία και την γονιμότητά της. Το όνομά του ίσως να προέρχεται από τη λατινική λέξη Major (μαγιόρ) που θα πει Μεγάλος. Ίσως πάλι να πήρε το όνομά του από την μητέρα του Ερμή,τη Μαία (Μάγια στα λατινικά), που ήταν η νύμφη της γονιμότητας και της τεκνοποίησης.. Απεικονίζεται με ένα νέο άνδρα που φέρει στο κεφάλι καλάθι γεμάτο λουλούδια. Είναι μήνας των λουλουδιών, μήνας της αναγεννημένης φύσης, της βλάστησης και μιας ασυνήθιστης ομορφιάς του περιβάλλοντος, είναι ο μήνας της χαράς και της κάθε λατρείας της ανθισμένης φύσης.

DSCN8995 DSCN9000 DSCN9006 DSCN9022 DSCN8992 DSCN9031

Αναζητήσαμε έθιμα, ονομασίες και παροιμίες του Μάη.

Το πιο γνωστό έθιμο του Μάη είναι το πρωτομαγιάτικο στεφάνι. Φτιάχνεται από λουλούδια του αγρού, στάχυα, τριαντάφυλλα ή ότι άλλα λουλούδια βρίσκει κανείς στον τόπο του. Δηλώνει την γονιμότητα και κρεμιέται στην είσοδο των σπιτιών για καλοτυχία, μέχρι την 21η Ιούνη, τη μεγαλύτερη μέρα του χρόνου, και καίγεται στις φωτιές του Άη Γιάννη του Κλείδωνα.

DSCN9008 DSCN9026 DSCN9041 DSCN9049 DSCN9055 Αντιγραφή DSCN9089DSCN9051 DSCN9097

Ένα άλλο πολύ ιδιαίτερο έθιμο του Μαγιού που διαδόθηκε από τους πρόσφυγες της Ανατολικής Θράκης είναι τα Αναστενάρια. Στις 21 Μαΐου, ανήμερα του Αγίου Κωνσταντίνου, μαζεύονται και χορεύουν τραγουδώντας, με τους ήχους νταουλιού, γκάιντας και λύρας να παίζουν μια μονότονη, επαναλαμβανόμενη μουσική. Κρατούν στα χέρια εικονίσματα των Αγίων, λούζονται με αγίασμα, θυσιάζουν ζώα και καταλήγουν σε έναν εκστατικό χορό πάνω σε αναμμένα κάρβουνα (πυροβασία). Θεωρούν ότι έτσι δοκιμάζονται, δυναμώνουν το σώμα και την ψυχή και ξορκίζουν τα κακά πνεύματα.

DSCN9009 DSCN9034 DSCN9098DSCN8994

Ένα έθιμο που συναντάμε και στη Β. Εύβοια είναι αυτό της “Πιπεριάς”, που είναι μία δρώμενη παράκληση για βροχή, εντάσσεται στον ευρύτερο κύκλο των εαρινών εθίμων που τελούνται ακόμα σε διάφορες αγροτικές περιοχές της Ελλάδας. Κοινά τους στοιχεία είναι η ευχή για καλή σοδειά δημητριακών και οπωροκηπευτικών, με την απαραίτητη προϋπόθεση της ύπαρξης νερού.

ΕΠΙΘΕΤΑ-ΟΝΟΜΑΣΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΑΗ

Πράσινος, γιατί πρασινίζει ο τόπος

Λούλουδος, γιατί βγαίνουν τα λουλούδια

Τριανταφυλλάς, γιατί ανθίζουν τα ρόδα

Κερασάρης, γιατί βγαίνουν τα κεράσια

Καλομηνάς, γιατί όλα τα καλά συμβαίνουν στη φύση

Μεγαλομήνας, γιατί έχει μεγάλη διάρκεια

Πενταδείλινος ή Πεντεφάς γιατί η μέρα είναι μεγάλη και χρειάζεται να τρώμε πέντε φορές

Οι Αγραφιώτες τον ονομάζουν «χαλαζά» και οι Τήνιοι «βροχάρη».

Έγγραφο 2024 05 07 233220 6 Έγγραφο 2024 05 07 233535 8Έγγραφο 2024 05 07 233344 7

ΠΑΡΟΙΜΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΑΗ

-Ζήσε Μάη μου να φας τριφύλλι

-Ο Απρίλης έχει τ’ όνομα κι ο Μάης τα λουλούδια

-Απρίλης, Μάης, κοντά είν’ το θέρος

-Πως λάμπει ο ήλιος του Μαγιού, του Αυγούστου το φεγγάρι

-Μάης άβρεχος, μούστος άμετρος

-Όποιος Μάη γεννήθηκε, τα μάγια δεν φοβάται

-Στον καταραμένο τόπο, τον Μάη μήνα βρέχει

-Τον Μάη βάζε εργάτες, κι ας είναι και ακαμάτες

-Ο Μάης με τα τριαντάφυλλα κι ο Ιούνης με τα μήλα

Έγγραφο 2024 05 07 232413

ΓΙΟΡΤΕΣ

Κάναμε αναφορά σε γιορτές του Μάη.

Η πρώτη Μαΐου γιορτάζεται σαν μέρα των λουλουδιών και της άνοιξης, αλλά και ως μέρα των εργατών. Είναι η καθιερωμένη γιορτή της εξέγερσης των εργατών του Σικάγου τον Μάη του 1886 που τα εργατικά συνδικάτα στο Σικάγο ξεσηκώθηκαν διεκδικώντας ωράριο εργασίας στις 8 ώρες και καλύτερες συνθήκες εργασίας.

ΞΗΡΟΧΩΡΙ8 Μαΐου – “Τοπική Εθνική Γιορτή Ιστιαίας”

Στην Ιστιαία, στις 8η Μαΐου 1821,πρωτοάναψε η φλόγα της επανάστασης στην Εύβοια. Πρώτος νεκρός την ημέρα του ξεσηκωμού ο δυναμικός επαναστάτης Αθανάσιος Κορφιάτης. Κάθε χρόνο διοργανώνονται τα Κορφιάτεια, εκδηλώσεις τιμής για την έναρξη της επανάστασης στην Ιστιαία και για τον ήρωα Αθανάσιο Κορφιάτη.

457px Γεώργιος Ιακωβίδης Μητρική στοργή

Τη 2η Κυριακή κάθε Μάη έχουμε τη Γιορτή της Μητέρας. Η Γιορτή της Μητέρας ή ημέρα της μητέρας είναι ετήσια εορτή προς τιμήν της μητέρας, και της μητρότητας, καθώς και της επιρροής των μητέρων στην κοινωνία. Η Γιορτή της Μητέρας καθιερώθηκε τον 20ό αιώνα και προέρχεται από το αγγλικό και το αμερικανικό κίνημα των γυναικών.

DSCN9090DSCN8990DSCN9091

Κάθε χρόνο στις 21 Μαΐου η Ορθόδοξη Εκκλησία τιμά τη μνήμη του Ρωμαίου αυτοκράτορα Κωνσταντίνου Α’ του Μεγάλου και της μητέρας του Ελένης . Τους ονομάζει Ισαποστόλους για τις μεγάλες υπηρεσίες που πρόσφεραν στον Χριστιανισμό. 

DSCN9102DSCN9005DSCN9003

Στις 27 Μαΐου η Εκκλησία μας τιμά την μνήμη του Οσίου Ιωάννου του Ρώσου. Το αδιαλώβητο και μυροβόλο λείψανο του αγίου που ευρίσκεται στον Ιερό Ναό του Οσίου, στο Προκόπι Ευβοίας, το έφεραν με απερίγραπτες θυσίες και κινδύνους οι Προκοπιείς Πρόσφυγες το 1924 και φέτος συμπληρώνονται 100 χρόνια από τότε.

DSCN9104

Η ομορφιά του αισιόδοξου Μάη ομορφαίνει και τις δικές μας τελευταίες μέρες στο σχολείο.

Οι Μαθητές και ο Δάσκαλος του Δ1, Καρατζάς Παρασκευάς

ΠΑΣΧΑ 2024

Οι μαθητές του Δ1 αποχαιρετίστηκαν για τις διακοπές του Πάσχα με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

DSCN8761

Την τελευταία εβδομάδα πριν να κλείσει το σχολείο έκαναν πανέμορφες χειροτεχνίες και γύψινες κατασκευές.

Παρακολούθησαν ταινία και είδαν βίντεο με έθιμα του Πάσχα. Έτσι τα παιδιά αποχαιρέτησαν το σχολείο για τις διακοπές του Πάσχα και αλληλοευχήθηκαν “Καλή Ανάσταση” και “Καλό Πάσχα”.

ΠΑΠΑΡΟΥΝΕΣ

DSCN8979DSCN8764DSCN8760DSCN8968DSCN8988DSCN8982DSCN8978DSCN8976DSCN8759DSCN8986DSCN8966DSCN8754DSCN8987DSCN8969DSCN8970DSCN8758DSCN8753DSCN8984DSCN8767DSCN8756DSCN8965DSCN8985DSCN8968DSCN8755DSCN8981DSCN8757DSCN8971DSCN8980

ΙΔΕ Ο ΤΟΠΟΣ ΟΠΟΥ ΕΚΕΙΤΟ Ο ΚΥΡΙΟΣ

Οι Μαθητές και ο Δάσκαλος του Δ1 εύχονται το Αναστάσιμο Φως να φωτίσει τις καρδιές και τις ψυχές όλων. ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ! ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ!

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΥΓΕΙΑΣ: “ΟΡΓΑΝΟΥΛΗΔΕΣ”

Με τη συνεργασία του Ιδρύματος Ωνάση , το ψηφιοποιημένο υλικό και τα νέα εκπαιδευτικά εργαλεία που μας πρόσφερε, οι μαθητές γνώρισαν τους «Οργανούληδες».

DSCN8908

Οι “ΟΡΓΑΝΟΥΛΗΔΕΣ” είναι ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα με την επιστημονική αιγίδα του Ελληνικού Οργανισμού Μεταμοσχεύσεων (ΕΟΜ) και του Υπουργείου Υγείας και την υποστήριξη του Ιδρύματος Ωνάση που έχει αναλάβει την προώθηση και διάχυση του προγράμματος στην Ελλάδα.

Στόχος του είναι να μοιραστεί μαζί μας συμβουλές για τη φροντίδα της υγείας μας και να μας μάθει τα πάντα για τη δωρεά οργάνων.

DSCN8724

Μέσα από τους Οργανούληδες μιλήσαμε για κάποια από τα βασικότερα όργανα του σώματος, τη λειτουργία τους και την υπεύθυνη προστασία της υγείας τους, ώστε να καλλιεργήσουν οι μαθητές και οι μαθήτριες την αντίληψη ότι στην υγεία δεν έχει σημασία τόσο η εξωτερική εμφάνιση, όσο ο εσωτερικός μας κόσμος.

ΑΦΙΣΑ

Δύσκολες ερωτήσεις, όπως: Ποιο είναι το πολυάσχολο όργανο στον οργανισμό μας με περισσότερες από 200 διαφορετικές λειτουργίες; Ποιο μοιάζει με δυνατή αντλία, ωθώντας το αίμα σε όλο το σώμα; Ποιο όργανο «λατρεύει» το νερό και ποιο είναι αυτό που «αγαπά» περισσότερο την τακτική άσκηση; Αλλά και πώς ένας γιατρός μπορεί να αντικαταστήσει ένα όργανο, όταν αυτό δεν λειτουργεί σωστά; γίνονται συναρπαστικές, διασκεδαστικές ιστορίες μέσα από τους  χαρακτήρες των Οργανούληδων, δίνοντας τις απαντήσεις στους μαθητές.

Δημιουργήσαμε αφίσες και γράψαμε ποιήματα με θέματα σχετικά με την υγεία, τη διατροφή και την άσκηση.

DSCN8938 DSCN8939 DSCN8940 DSCN8941 DSCN8943 DSCN8944 DSCN8945 DSCN8946 DSCN8947 DSCN8948 DSCN8949 DSCN8950 DSCN8951 DSCN8952 DSCN8953 DSCN8956 DSCN8958 DSCN8959 DSCN8960 DSCN8961 DSCN8962 DSCN8963DSCN8964

Οργανούληδες 211x300 1

Οι Μαθητές και ο Δάσκαλος του Δ1.

25η ΜΑΡΤΙΟΥ ΑΦΙΕΡΩΜΑ: Δ. ΣΟΛΩΜΟΣ-ΛΟΡΔΟΣ ΒΥΡΩΝ

Η 9η Φεβρουαρίου, ημέρα μνήμης του Διονυσίου Σολωμού, καθιερώθηκε από το 2017 ως Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας

SOLOMOS

Ο εορτασμός της επιδιώκει να αναδείξει τον θεμελιώδη ρόλο που διαδραμάτισε η ελληνική γλώσσα ανά τους αιώνες, όπως αυτός αποδεικνύεται από την ιστορικότητα και τη διαχρονικότητά της. Πρόκειται για μια γλώσσα που μιλιέται αδιάλειπτα εδώ και 40 σχεδόν αιώνες, γράφεται με την ίδια γραφή και το ίδιο αλφάβητο επί 28 αιώνες και με την ίδια ορθογραφία επί 24 αιώνες.

Με το πέρασμα των χρόνων και με τις σχέσεις που αναπτύσσονταν ανάμεσα στα κράτη, η ελληνική γλώσσα άρχισε να επηρεάζει γλώσσες, όπως την αγγλική, τη γαλλική, την ιταλική, την τουρκική, τη γερμανική, την ισπανική σε όλους τους τομείς, όπως το θέατρο, η τεχνολογία, η ιατρική κ.τ.λ.

Το Υπουργείο Εξωτερικών δημοσίευσε με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας ένα συγκινητικό βίντεο με τίτλο «Η ελληνική γλώσσα στη διαχρονία της … η αναμάγευση του κόσμου», και στο οποίο νέοι και νέες από 23 χώρες του κόσμου που διδάσκονται την ελληνική γλώσσα μάς απαγγέλλουν τρεις χιλιετίες ελληνικής ποίησης. https://www.youtube.com/watch?v=KyVtOGp_ClQ&t=316s

Για τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας, οι μαθητές & μαθήτριες του Δ1 αξιοποίησαν την 10η ενότητα της Γλώσσας και την 7η της Μελέτης. Φτιάξαμε δέντρο με λέξεις που “δημιουργούν”, αναζητήσαμε λέξεις ξένων γλωσσών με ελληνική “καταγωγή”. Δημιουργήσαμε αφίσα με θέμα τη λέξη “ποίηση” που αποτελεί δάνειο από την ελληνική γλώσσα σε πολλές άλλες γλώσσες. Στην αφίσα κυριαρχεί η μορφή του Εθνικού μας ποιητή Δ. Σολωμού.

DSCN8911 DSCN8905 1

Κάναμε αφιέρωμα στον Δ. Σολωμό και στον Λόρδο Βύρωνα με αφορμή την Π.Η. Ποίησης-21 Μαρτίου αλλά και της Εθνικής μας Γιορτής της 25ης Μαρτίου.

Ο Σολωμός είναι ολόκληρη η Ελλάδα των μικρών και των μεγάλων πραγμάτων. Είναι ο ποιητής της χαράς και της ελπίδας. Ένας μεγάλος με νου και φρόνηση Έλληνας στοχαστής με ευρωπαϊκή παιδεία. Και διανοητικός ποιητής. Πρώτα σκεφτόταν:” Πρέπει πρώτα να συλλάβει ο νους κι ύστερα η καρδιά να αισθανθεί αυτό που ο νους συνέλαβε”Η γλώσσα, ήταν η πρώτη και μοναδική πολυδάπανη έγνοια του ποιητή. Κι η πατρίδα κι η ελευθερία. Αλλά πρώτα απ’ όλα η γλώσσα! Δεν είναι υπερβολή, αν πούμε πως όλη του τη ζωή την αφιέρωσε στη σπουδή της γλώσσας μας Και δεν είχε άλλο στο νου του “πάρεξ ελευθερία και γλώσσα”

Το 2023 συμπληρώθηκαν 200 χρόνια από την εποχή που ο Εθνικός μας Ποιητής Διονύσιος Σολωμός έγραψε τον «Ύμνον εις την Ελευθερίαν», του οποίου οι δύο πρώτες στροφές, μελοποιημένες από τον Κερκυραίο συνθέτη Νικόλαο Χαλικιόπουλο – Μάντζαρο, έγιναν οι εθνικοί ύμνοι της Ελλάδας και της Κύπρου.

Κάναμε αναφορά στο περιεχόμενο του ποιήματος και σε γεγονότα της Ελληνικής Επανάστασης.

Επίσης ασχοληθήκαμε με τα έργα του: “Ελεύθεροι πολιορκημένοι “, “Η καταστροφή των Ψαρών”, “Η Ξανθούλα

Το 2024 συμπληρώνονται 200 χρόνια από το θάνατο του μεγάλου ρομαντικού ποιητή Λόρδου Βύρωνα, ο οποίος προσέφερε τη ζωή του στον αγώνα για την ανεξαρτησία της Ελλάδας. Μελετήσαμε και μάθαμε για τη ζωή, το έργο και τη δράση του μεγάλου Βρετανού Φιλέλληνα και τη συνεισφορά του φιλελληνισμού στον αγώνα των Ελλήνων και γράψαμε το δικό μας βιβλίο.

https://online.fliphtml5.com/cwvlu/ffvi/#p=14

ΒΥΡΩΝΑΣ

Μετά την αναφορά μας στα γεγονότα της Ελληνικής Επανάστασης και με τη βοήθεια της 2ης ενότητας των Θρησκευτικών μιλήσαμε για τη διπλή γιορτή της 25ης Μαρτίου.

ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ

Το θρησκευτικό μέρος της γιορτής αναφέρεται στο πολύ σημαντικό γεγονός του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου που έδωσε την ελπίδα στους ανθρώπους.

Οι Μαθητές και ο Δάσκαλος του Δ1

Απόκριες – Σαρακοστή

Στην τάξη μας κάναμε καταγραφή εθίμων της αποκριάτικης περιόδου, ακούσαμε παραδοσιακά αποκριάτικα τραγούδια και παρακολουθήσαμε βίντεο με καρναβαλικές εκδηλώσεις από διάφορα μέρη του κόσμου. Φτιάξαμε αποκριάτικες μάσκες!

2024 3              DSCN8934

Έγινε κατασκευή και φιλοτέχνηση χαρταετού.

Επίσης οι μαθητές έφτιαξαν την Κυρα- Σαρακοστή με ζύμη και τη ζωγράφισαν.

Η κυρά-Σαρακοστή είναι ένα από τα παλαιότερα έθιμα της Ελληνικής κοινωνίας που σχετίζονται με τη γιορτή του Πάσχα. Αποτελεί ένα αυτοσχέδιο ημερολόγιο για την περίοδο της Σαρακοστής ενώ ολόκληρη η παρουσία της κυράς-Σαρακοστής συμβολίζει τη νηστεία.

Έχει επτά πόδια, ένα για κάθε εβδομάδα της περιόδου της Σαρακοστής.

Στο τέλος κάθε εβδομάδας, κόβουμε ένα πόδι της Κυράς Σαρακοστής και το τελευταίο πόδι είναι η Μεγάλη Εβδομάδα.

Παραδοσιακό τραγούδι για το έθιμο της «Κυράς Σαρακοστής»

Την Κυρά Σαρακοστή που είναι έθιμο παλιό
οι γιαγιάδες μας τη φτιάχναν με αλεύρι και νερό.

Για στολίδι της φορούσαν στο κεφάλι της σταυρό
και το στόμα της ξεχνούσαν γιατί νήστευε καιρό.

Και μετρούσαν τις ημέρες με τα πόδια της τα εφτά
κόβαν ένα τη βδομάδα, μέχρι νά ‘ρθει η Πασχαλιά!

DSCN8932 DSCN8937 DSCN8936 DSCN8927 DSCN8926 DSCN8924 DSCN8923 DSCN8921 DSCN8920 DSCN8916 DSCN8914 2024 2024 10 2024 9 2024 8 2024 7 2024 6 2024 5 2024 4

Από το βιβλίο των Θρησκευτικών παραθέτουμε απόσπασμα από Επιστολή του Αποστόλου

Παύλου

an paylos

και ευχόμαστε Καλή Σαρακοστή σε όλους.

Η συγγραφέας Τζίτζι Γκράχαμ έγραψε για τους χαρταετούς :

χαρταετοι

Οι Μαθητές και ο Δάσκαλος του Δ1

Ο ΕΡΧΟΜΟΣ ΤΗΣ ΑΝΟΙΞΗΣ

Περιμένοντας τον μήνα Μάρτιο και την άνοιξη, στην τάξη μας φτιάξαμε τον “Μάρτη”.
Στολίσαμε “αμυγδαλιά” με χελιδόνια και “Μάρτη” και μιλήσαμε για τα DSCN8883DSCN8896έθιμα του Μάρτη.

Ο “Μάρτης” είναι ένα απλό βραχιόλι που αποτελείται από μια λευκή και μια κόκκινη κλωστή που είτε έχουν στριφτεί μεταξύ τους, είτε έχουν γίνει πλεξίδα, και το οποίο περνιέται στον καρπό του χεριού μας από την 1η Μαρτίου. Όπως λέει ο λαός, ο Μάρτης προστατεύει τα πρόσωπα των παιδιών από τον πρώτο ήλιο της άνοιξης για να μην καούν. Τον φτιάχνουμε την τελευταία μέρα του Φλεβάρη και τον φορούν κυρίως τα μικρά παιδιά την πρώτη μέρα του Μάρτη, πριν βγουν από το σπίτι.

28616871 869103359939136 2938966995438496746 oDSCN8901 Αντιγραφή28424863 869103583272447 3425144011692442117 o28337829 869103569939115 5012530525853086637 o28337373 869103789939093 8917659449724447823 o28337046 869103279939144 6706237773426957267 o28336623 869103733272432 1810391843926931597 o28336685 869103066605832 1680845924855961436 o 1

Επίσης σχολιάσαμε από το βιβλίο των Θρησκευτικών το απόσπασμα από το βιβλίο του Ν. Καζαντζάκη Ο φτωχούλης του Θεού : Είπα στη μυγδαλιά: “Αδερφή, μίλησέ μου για το Θεό”. Κι η μυγδαλιά άνθισε.

Γράψαμε και το ποίημα μας:

ΜΥΓΔΑΛΙΑ

Νύφη του χειμώνα,

νύφη του χιονιά!

βιάστηκε ν ανθίσει

η τρελή η μυγδαλιά!

Όμορφα τα άνθη

ροζ και λευκά

την άνοιξη προσμένουν

μέσα στον χιονιά

Μα δεν κρατά για πάντα

η βαρυχειμωνιά!

Τον Μάρτη ξαν ανθίζει

η τρελομυγδαλιά

Μέσα από τα κλώνια

χορεύουν χελιδόνια

Η άνοιξη γελάει

και η πλάση τραγουδάει

DSCN8900

Οι Μαθητές και ο Δάσκαλος του Δ1

Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2024

Το κεντρικό μήνυμα εορτασμού της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου 2024 είναι: «Όλοι μαζί για ένα καλύτερο διαδίκτυο»
διαδικτυοΒεβαίωση 1 page 0001

Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου διοργανώνεται κάθε χρόνο από το δίκτυο Insafe/INHOPE με την υποστήριξη της Κομισιόν, με σκοπό να προωθήσει την ασφαλή και θετική χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας, ιδιαίτερα ανάμεσα σε παιδιά και νέους ανθρώπους. Τη δεύτερη μέρα της δεύτερης εβδομάδας του δεύτερου μήνα κάθε χρόνο, κατά τον εορτασμό της ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου, χιλιάδες άνθρωποι ενώνονται για να αφυπνίσουν σε θέματα σχετικά με την ασφάλεια στο διαδίκτυο, συμμετέχοντας σε εκδηλώσεις και δράσεις παγκοσμίως.

Το τμήμα μας συμμετείχε στην παγκόσμια γιορτή για τον εορτασμό της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου 2024! Ανταποκριθήκαμε στο κάλεσμα του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου και πραγματοποιήσαμε τη δική μας γιορτή στο σχολείο μας, στέλνοντας με αυτόν τον τρόπο ένα ηχηρό μήνυμα για ένα ασφαλές και ποιοτικό διαδίκτυο! Δημιουργήσαμε αφίσα με θέμα τα θετικά και τα αρνητικά του διαδικτύου.

Επίσης συμμετείχαμε στη διαδικτυακή εκδήλωση που πραγματοποίησε το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου. Μέσα από μια διαδραστική παρουσίαση και παιχνίδια δραστηριοτήτων,  οι μαθητές ενημερώθηκαν για το πώς μπορούν να συμπεριφέρονται με ευγένεια στο διαδίκτυο, πώς να προάγουν την ισότητα και πώς να επιδεικνύουν ενσυναίσθηση, αλληλεγγύη και σεβασμό στο διαδίκτυο. Στοιχεία και συμπεριφορές που πρέπει να υπάρχουν και στην πραγματική μας ζωή.

ΓΙΟΥ Ο ΓΙΩ Ο ΓΚ Ο ΕΛ Ο ΘΑ Ο 1 ΘΑΣ Ο 1 ΔΑ Ο ΚΑ Ο ΚΟΛ Ο ΜΑ Ο ΠΑΝ ΟΟ 1 ΝΟ Ο 1 Κ Ο 1 DSCN8878ΜΙΧ Ο Σ Ο ΠΑΡ Ο ΑΝ Ο ΑΛΕΞ Αντιγραφή Αντιγραφή Α ΟΒΕΒΑΙΩΣΗ ΔΑΣΚΑΛΟΥ

Οι Μαθητές και ο Δάσκαλος του Δ1