Άλμα σε μήκος

Tα άλματα διακρίνονται σε οριζόντια (μήκος, τριπλούν) και κατακόρυφα (ύψος και επί κοντώ). Στα οριζόντια άλματα στόχος του αθλητή είναι να εκτινάσσει το σώμα του οριζόντια όσο το δυνατό μακρύτερα. Κυρίαρχο στοιχείο για ένα μεγάλο άλμα είναι η οριζόντια ταχύτητα του αθλητή. Στα κατακόρυφα άλματα τον καθοριστικό ρόλο έχουν οι κάθετες δυνάμεις και στόχος του αθλητή είναι να εκτινάσσει το σώμα του όσο ψηλότερα μπορεί.

Δείτε το βίντεο στο http://photodentro.edu.gr/video/r/8522/1060 όπου παρουσιάζονται τα αγωνίσματα των αλμάτων στον κλασικό αθλητισμό (στίβο), με την αξιοποίηση αποσπασμάτων από αντίστοιχες εκτελέσεις αθλητών, ενώ τονίζονται οι βασικές τους φάσεις, από το ξεκίνημα της προσπάθειας έως την προσγείωση.

Άλμα σε μήκος

Το άλμα σε μήκος αποτελείται από τις φάσεις: φορά, πάτημα-απογείωση, αιώρηση και προσγείωση. Η φάση της αιώρησης, σε αντίθεση με τις υπόλοιπες, εκτελείται με διάφορους τρόπους από τους αθλητές, ανάλογα με την τεχνική που ακολουθούν.

Η τεχνική του άλματος σε μήκος χαρακτηρίζεται από τον τρόπο με τον οποίο εκτελείται η αιώρηση. Έτσι, διακρίνονται τρεις τεχνικές εκτέλεσης του άλματος σε μήκος: α) η συσπειρωτική τεχνική, β) η εκτατική τεχνική και γ) το βήμα στον αέρα (για προχωρημένους αθλητές).

Δείτε το βίντεο «Long Jump Technique: The Hanghow to do, faults & solutions» https://www.youtube.com/watch?v=t3lwmy3WSHU

 

Βασικοί κανονισμοί στο άλμα σε μήκος

  • Ένα άλμα θεωρείται άκυρο, αν ο αθλητής πατήσει τη γραμμή (βαλβίδα).
  • Όλοι οι αθλητές κάνουν 3 προσπάθειες και οι 8 καλύτεροι συνεχίζουν κάνοντας άλλες 3, φθάνοντας τις 6.
  • Αν υπάρξει ισοπαλία σε κάποια θέση, τότε θα μετρήσει η δεύτερη καλύτερη προσπάθεια του αθλητή κ.ο.κ.
  • Το σημείο στο οποίο μετριέται το άλμα είναι το αποτύπωμα που βρίσκεται κοντύτερα στη βαλβίδα (π.χ. αν ακουμπήσουν τα χέρια του αθλητή πίσω από τα πόδια του καθώς προσγειώνεται, μετριέται το ίχνος που αφήνουν τα χέρια).

 

Δείτε το βίντεο https://www.youtube.com/watch?v=T0WfsAwvTSU με το άλμα στα 8,95 μέτρα του Μάικ Πάουελ στο Τόκιο το 1991 που αποτελεί παγκόσμιο ρεκόρ και δεν το έχει καταρρίψει κανείς μετά από τόσα χρόνια. Αμέσως μετά το άλμα του Καρλ Λούις στα 8,91 μέτρα.

 

Ανοίξτε την διαδραστική εκπαιδευτική εφαρμογή που προσομοιώνει το άλμα σε μήκος ενός αθλητή https://scratch.mit.edu/projects/17737255.

Δοκιμάστε τα εξής:

  1. Παρατηρήστε το άλμα σε αργή και γρήγορη κίνηση αλλάζοντας την τιμή στον μεταβολέα Αργά-Γρήγορα. Εντοπίστε τις τέσσερις φάσεις του άλματος σε μήκος: Φόρα, πάτημα-απογείωση, αιώρηση και προσγείωση.
  2. Κρατήστε αμετάβλητη την Ταχύτητα στα 8 m/sec. Κρατήστε αμετάβλητο το Ύψος απογείωσης στα 110 cm. Προσπαθήστε να πετύχετε τη μέγιστη δυνατή επίδοση αυξομειώνοντας μόνο τη Γωνία απογείωσης του αθλητή. (Δοκιμάστε 23ο που είχε ο Πάουελ κ 18ο που είχε ο Λούις). Σημειώστε την επίδοση.
  3. Κρατήστε αμετάβλητη την Γωνία απογείωσης στις 23ο. Κρατήστε αμετάβλητο το Ύψος απογείωσης στα 140 cm. Προσπαθήστε να πετύχετε τη μέγιστη δυνατή επίδοση αυξομειώνοντας μόνο την Ταχύτητα του αθλητή. Δοκιμάστε να επιτύχετε την μέγιστη επίδοση των 8.90 μ. αυξομειώνοντας τις τιμές των μεταβλητών.

Συμπεραίνουμε ότι η ταχύτητα παίζει μεγάλο ρόλο για την καλύτερη επίδοση στο άλμα σε μήκος. Όσο μεγαλύτερη η ταχύτητα, τόσο μεγαλύτερο το άλμα.

 

Τέλος συμπληρώστε την παρακάτω φόρμα:

https://forms.gle/8Sw2fJLUWWpTVFNn8

Μήνυμα σεβασμού στην διαφορετικότητα από μαθητές του Κάτω Σουλίου Μαραθώνα ​στο Μουσείο Μαραθώνιου Δρόμου

 

Μια πρωτότυπη ανάδειξη των αξιών και συμβόλων του Αθλητισμού και Ολυμπισμού παρουσίασαν τα παιδιά του δημοτικού σχολείου Κάτω Σουλίου στο Μουσείο Μαραθωνίου Δρόμου.
Μέσα από το κινητικό-χοροθεατρικό δρώμενο που είχαν σχεδιάσει με την εκπαιδευτικό της φυσικής αγωγής κα Δραγατογιάννη Παναγιώτα έδωσαν με τον δικό τους τρόπο ένα μήνυμα αγάπης και αλληλεγγύης για το σεβασμό στον αντίπαλο, στον αθλητισμό και στη ζωή, ανεξάρτητα από το χρώμα, την καταγωγή και την ικανότητα του.
Και βέβαια αυτό το μήνυμα επέλεξαν να το δώσουν από το χώρο του Μουσείου Μαραθωνίου Δρόμου γιατί ο Μαραθώνιος είναι μια μεγάλη γιορτή που ενώνει ανθρώπους διαφορετικούς στα ήθη, στα έθιμα, στον πολιτισμό. Είναι το αγώνισμα που γκρεμίζει τις προκαταλήψεις και τα στερεότυπα που τρέφουν τον ρατσισμό.
Κάθε μαθητής εκπροσωπεί μια χώρα και στέκεται κάτω από τη σημαία της που υπάρχουν στην είσοδο του Μουσείου Μαραθώνιου Δρόμου. Παρουσιάζεται λέγοντας το όνομά του, τη χώρα από όπου προέρχεται και την πρωτεύουσα. Έπειτα μας λέει ποια αξία έχει σημασία για εκείνον-η.
Στο τέλος όλοι οι μαθητές φωνάζουν “ΟΛΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΙΣΟΙ” στέλνοντας το δικό τους μήνυμα για σεβασμό στη διαφορετικότητα…!!!
At the end all students says (OLOI EIMASTE ISOI) which means that we are all equal !!!!

ΑΘΛΗΤΙΚΕΣ & ΕΥΡΩΠΑΙΚΕΣ ΑΞΙΕΣ

Με τις μικρές τάξεις (Α κ Β Δημοτικού) διαβάσαμε και είδαμε το βιβλίο “Τα αστέρια της Ευρώπης”.
Μετά φτιάξαμε τα δικά μας αστέρια των αξιών

Picture

 

Με τη Γ τάξη πήραμε το “Διαβατήριο για την Ευρώπη” από το Europe Direct και ταξιδεύοντας μέσω των περσινών prezi στην Ευρωπαϊκή Ένωση, γνωρίσαμε σημαντικά μνημεία και κολλήσαμε τα αυτοκόλλητα.

Picture

Δουλεύοντας παράλληλα στο πολιτιστικό πρόγραμμα “Φιλαναγνωσία κ προώθηση των αθλητικών αξιών”,
​φτιάξαμε αθλητικές ταυτότητες.
Κάθε μαθητής είναι ένας αθλητής από μία χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και αντιπροσωπεύει μια αξία.

Picture

Picture

Είδαμε τους Ολυμπιακούς Κύκλους, την Ολυμπιακή Φλόγα, την Παρέλαση των αθλητών και ζωγραφίσαμε τους δικούς μας αθλητές με τη σημαία τους και τη δάδα τους στην παρέλαση.

Picture

Με την Δ τάξη δουλέψαμε τις παναθρώπινες αξίες μέσα από το Γαϊτανάκι της Ζωρζ Σαρρή.
Είδαμε κ εδώ την Ένωση όλων των χωρών και των ανθρώπων σε ένα χορό.

Όλα αυτά παρουσίασαν οι μαθητές μέσω της χορο-αφήγησης
στο Μαθητικό Συνέδριο Δημοτικών Σχολείων Ανατολικής Αττικής
για τις Παναθρώπινες Αξίες στο έργο της Ζωρζ Σαρρή
στο Δημαρχείο Κορωπίου
στέλνοντας έτσι και αυτοί το μήνυμα της σπουδαιότητας της ένωσης όλων των λαών και των ανθρώπων.

 

Με την Ε τάξη δουλεύοντας παράλληλα τις αξίες στο etwinning “Trip arround values” πήραμε το βιβλίο “Εξερευνώντας την Ευρώπη” από το Europe Direct, ταξιδέψαμε με το περσινό prezi, φτιάξαμε το padlet των Ολυμπιακών αξιών, βρήκαμε κοινές αξίες με τις Ευρωπαϊκές, εξερευνήσαμε τη Γωνιά του Παιδιού και ενθουσιαστήκαμε και παίξαμε πολύ το RUNEURO

Δημιουργήθηκε με το Padlet

Η Στ’ τάξη μέσω του προγράμματος MissionX Train Like an Astronaut έφτιαξαν το παζλ της Ευρώπης φορώντας τα γάντια τους σαν αστροναύτες
​και παίξανε το παιχνίδι “Στον Αστερισμό της Ευρώπης” που μας έδωσε το Europe Direct

Από τη Δημιουργική Γραφή στη ΧοροΑφήγηση

ΣΚΟΠΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Αξιοποίηση του χορού για την υποστήριξη της μάθησης μέσα από δραστηριότητες που έχουν το χαρακτήρα κινητικού παραμυθιού ή χορό-αφηγήσεων.

ΣΤΟΧΟΙ
Ενεργοποίηση τη φαντασίας μέσω της συγγραφής. Εξοικείωση των μαθητών µε το λόγο και τις δυνατότητές του και ανακάλυψη του προσωπικού τρόπου γραφής. Έκφραση των σκέψεων και των συναισθημάτων τους μέσω του χορού. Ανάπτυξη της δημιουργικότητας. Ανάπτυξη των κινητικών δεξιοτήτων και ικανοτήτων. Καλλιέργεια αναγνωστικής απόλαυσης μέσω  βιωματικής δραστηριότητας. Άσκηση δεξιότητας ανάγνωσης και κατανόησης κειμένου. Καλλιέργεια δεξιοτήτων αναδιήγησης ιστοριών, συναισθημάτων και καταστάσεων μέσω του χορού και διάφορων θεατρικών τεχνικών. Ερεθίσµατα για οµαδικό παιχνίδι, θέατρο, συγγραφή οµαδικού βιβλίου. Ανάπτυξη συνεργασίας, ομαδικότητας. Δημιουργία κλίματος συντροφικότητας. Σωµατική, ψυχική και πνευµατική καλλιέργεια των  µαθητών. Προαγωγή και ανάδειξη της πολιτισμικής διάστασης στην εκπαίδευση.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
Ασκήσεις δημιουργικής γραφής.
•Ακροστοιχίδα με τα αρχικά του ονόματός τους και κάτι χαρακτηριστικό του εαυτού τους
•Τα υλικά μιας ιστορίας / ενός παραμυθιού
•Σύνθεση μιας ιστορίας ο καθένας
•Συγγραφή παραμυθιού, συμμετοχή σε διαγωνισμό
•Εμψύχωση παραμυθιών που έφεραν ή έγραψαν τα παιδιά
Ζωγραφική εξώφυλλου και του δικού μας βιβλίου. Γραφή και σχεδιασμός ενός κειμένου, ποιήματος, χαϊκού. Περιγραφή και σχεδιασμός του αγαπημένου ήρωα των παιδιών. Παντομίμα και σωματική έκφραση του χαρακτήρα του ήρωα. Κινητικά παιχνίδια. Παιχνίδια ρόλων. Δραματοποίηση. Σωματική έκφραση. Αυτοσχεδιασμός, Σύγχρονος χορός. Κινητική – χορευτική αναπαράσταση ενός παραμυθιού και του δικού τους κειμένου.

Χριστουγεννιάτικες Δραστηριότητες

Ένα σχέδιο μαθήματος με αφορμή τον πίνακα “Κάλαντα” του Νικηφόρου Λύτρα

 

Και στη συνέχεια οι μαθητές τραγούδησαν τα κάλαντα από διάφορους τόπους της Ελλάδος…

Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ​& Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ

Η εκπαίδευση μέσα από τις τέχνες, είναι ένας επεκτεινόμενος τομέας της εκπαιδευτικής έρευνας και περιλαμβάνει έρευνες σχετικά με τις εμπειρίες που αποκτάς μαθαίνοντας μέσα από τις τέχνες. 

Στο πλαίσιο αυτό, η διδασκαλία μπορεί να περιλαμβάνει εκπαίδευση μέσα από:

  1. τις παραστατικές τέχνες όπως ο χορός, το δράμα – θέατρο και η μουσική
  2. τη λογοτεχνία, την ποίηση και την αφήγηση ή την ψηφιακή αφήγηση
  3. τις εικαστικές τέχνες όπως τον κινηματογράφο, το σχέδιο, τις ψηφιακές τέχνες, τη φωτογραφία και τις τέχνες των «νέων μέσων» (video art κτλ).

 

Διάκριση από την εκπαίδευση της τέχνης

Διακρίνεται από την εκπαίδευση της τέχνης στο ότι δεν επικεντρώνεται στη διδασκαλία της τέχνης αλλά στα εξής:

  • στο πως μπορεί να βελτιωθεί η εκμάθηση μέσα από τις τέχνες
  • στο πως μπορούμε να μεταφέρουμε τη μάθηση μέσα από τις τέχνες και σε άλλες ειδικότητες
  • στο να ανακαλύψει και να κατανοήσει την ανθρώπινη συμπεριφορά, τη σκέψη και τη μάθηση, ιδίως μέσω της στενής παρακολούθησης των έργων τέχνης και των διάφορων εμπειριών που αποκτάς συμμετέχοντας στις παραπάνω μορφές τέχνης.

 

Βασική Αρχή

Έχοντας ως βασική αρχή ότι: “αν ο μαθητής δεν μπορεί να μάθει με τον τρόπο που τον διδάσκουμε, τότε πρέπει να τον διδάξουμε με τον τρόπο που μπορεί να μάθει” προσπαθεί να δείξει ότι η μάθηση και η έκφραση ιδεών και δημιουργικότητας μέσα από την τέχνη είναι ένας τρόπος για να διδαχθούν το ημερήσιο πρόγραμμα σπουδών σε συνδυασμό με τις καλλιτεχνικές δεξιότητες. Η πρόταση για μάθηση δια μέσου των τεχνών στοχεύει να προκαλέσει τους μαθητές να βελτιώσουν τις κοινωνικές δεξιότητες τους και να μαθαίνουν μέσα από το δικό τους προβληματισμό δίνοντας έτσι ίσες ευκαιρίες σε όλους τους μαθητές ανεξάρτητα από φύλο, καταγωγή και σχολική επίδοση καθώς και στην παροχή δεξιοτήτων στους εκπαιδευτικούς για τη δημιουργία αποτελεσματικότερων και ποιοτικότερων τρόπων διδασκαλίας.

Δείτε περισσότερα:  http://gdragatogianni.weebly.com/