IMG 20230215 141738

Όταν τα συναισθήματα παίρνουν ζωή

 

Μιλώντας για τα συναισθήματα στη ζωή μας αποφασίσαμε να τους δώσουμε χρώμα και να τα φέρουμε στην τάξη μας. Δημιουργήσαμε τα μπαλόνια των συναισθημάτων και μέσα κολλήσαμε τις αντιστοιχες φατσούλες που δείχνουν το συναίσθημα του μπαλονιού μας

Υπάρχουν μόνο ευχάριστα συναισθήματα; Οχι βέβαια. Μιλήσαμε για τα συναισθήματα μας και τα χωρίσαμε σε δυο μεγάλες κατηγορίες. Τα ευχάριστα και τα δυσάρεστα. Κατανοήσαμε ότι όλα υπάρχουν στη ζωή μας και είναι φυσιολογικά

Η ομπρέλα των ευχάριστων και δυσάρεστων συναισθημάτων είναι έτοιμη
Τα πιάτα με τα συναισθήματά μας
Γίναμε μικρά ρομποτάκια και ασχοληθήκαμε με τον προγραμματισμό. Αφού μιλήσαμε για το θυμό και τις τεχνικές διαχείρισής του (τις καλές επιλογές συμπεριφοράς) ετοιμάσαμε τον πίνακα μας. Ο κάθενας απο εμάς πρέπει να επιλέξει μια τεχνική διαχείρισης του θυμού και να οδηγήσει το ρομποτάκι σε αυτήν χρησιμοποιώντας τα βέλη ΠΑΝΩ ΚΑΤΩ ΑΡΙΣΤΕΡΑ ΔΕΞΙΑ

1676462511484

Η πυραμίδα της Διατροφής

 Στα πλαίσια του προγράμματος “Ταπερίστες 2022-23” μιλήσαμε για την υγιεινή διατροφή. Είδαμε τα φαγητά που είναι καλό να τρώμε συχνά και ποια πρέπει να τρώμε πιο σπάνια. Τελειώσαμε φτιάχνοντας στην παρεούλα μας την πυραμίδα της Διατροφής χρησιμοποιώντας τρόφιμα απο την κουζίνα μας.

CE BC CE B1 CE B6 CE B5 CE BC CE B1

Μαζεύουμε ελιές

 Νοέμβρης και ήρθε η ώρα να μαζέψουμε ελιές και στο Νηπιαγωγείο…

Αφού μιλήσαμε , μάθαμε πολλές πληροφορίες και είδαμε βίντεο για το μάζεμα της ελιάς βγήκαμε στην αυλή και μαζέψαμε τις ελιές. Αναρωτηθήκαμε τι θα κάνουμε τις ελιές που μαζέψαμε . Αποφασίσαμε να τις δώσουμε σε κάποιον που θα πάει στο ελαιοτριβείο και περιμένουμε το λάδι για επόμενες δραστηριότητες.

 
Κατασκευή 

Σχέδιο Δρασης Σχολικής Μονάδας 2022-23

 


Συλλογικός Προγραμματισμός Σχολικής Μονάδας 

 Σχολική  Μονάδα: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΥΒΟΤΩΝ

ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ 

Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία

Σχέσεις σχολείου – οικογένειας 

A/A Στόχος Βελτίωσης Σχέδιο Δράσης 

Τίτλος:”Σχολείο και οικογένεια εν δράσει…. “

Σκοπός του Σχεδίου Δράσης είναι η εγκαθίδρυση επικοινωνίας και η 

ανάπτυξη συνεργατικών σχέσεων με τους γονείς, με απώτερο στόχο 

την βελτίωση της αλληλεπίδρασής τους με τα παιδιά τους.


CE 9A CE B1 CF 84 CE B1 CE B3 CF 81 CE B1 CF 86 CE AE

Ελάτε να γίνουμε ΧΟΠΑ ήρωες

 Σε συνέχεια της δράσης μας με τους Πρωτοβοηθούληδες και αφού μάθαμε πως να προσφέρουμε πρώτες βοήθειες και να καλούμε σωστά ένα ασθενοφόρο, αποφασίσαμε να γίνουμε και εμείς ΧΟΠΑ ήρωες και να πολεμήσουμε έναν κακό, τον κακό θρόμβο (εγκεφαλικό) που κυνηγάει τους δικούς μας αγαπημένους ήρωες, τον παππού και τη γιαγιά. 

Γνωρίσαμε λοιπόν τον παππού Πέτρο που η δύναμή του βρίσκεται στο πρόσωπό του και τις αστείες γκριμάτσες. 

Κάνοντας και εμείς αστείες γκριμάτσες αναγνωρίσαμε το πρώτο σύμπτωμα του εγκεφαλικού.

 Γνωρίσαμε τον παππού Χάρη που η δύναμή του βρίσκεται στα χέρια του.

Χωριστήκαμε σε ζευγάρια και δανείζαμε τα χέρια μας στον φίλο μας. Το παιδί που βρισκόταν πίσω μας έπρεπε να κάνει κινήσεις για εμάς. Έτσι πήραμε τηλέφωνο, πλύναμε το πρόσωπο, τα δόντια και τα μαλλιά μας παίξαμε κιθάρα και πολλά άλλα. 

Είδαμε πως είναι να χάνουμε τη δύναμη απο τα χέρια μας και να πρέπει να κάνει άλλος κινήσεις για εμάς και αναγνωρίσαμε το δεύτερο σύμπτωμα του εγκεφαλικού.

 

Γνωρίσαμε τη γιαγιά Όλγα που η δύναμη βρίσκεται στην ομιλία της, η οποία είναι πολύ καθαρή και μελωδική.

 Μπερδέψαμε αρκετές λέξεις και προσπαθούσαμε να αναγνωρίσουμε τη σωστη και καταλάβαμε το τρίτο σύμπτωμα του εγκεφαλικού

Τέλος γνωρίσαμε το μικρό Αλέξη που η δική του δύναμη βρίσκεται στην ταχύτητα με την οποία καλεί για βοήθεια το ασθενοφόρο.

 Και αποφασίσαμε και εμείς να γίνουμε ήρωες σαν τον Αλέξη για να βοηθάμε τους δικούς μας ανθρώπους.

Φτιάξαμε τις δικές μας μάσκες και μπέρτες και είμασταν πλέον και εμείς ΧΟΠΑ ήρωες. 

IMG 20221119 093654

Ψωμι-Παιδεία-Ελευθερία

 Φτιάχνουμε το δικό μας πανό για να γιορτάσουμε το Πολυτεχνείο. Βάφουμε την πύλη του, ετοιμάζουμε γαρύφαλλα και κολλάμε στα κάγκελα προς τιμήν όσον χάθηκαν εκείνη τη μέρα και ολοκληρώνουμε με το τάνκς που θα γκρεμίσει την Πύλη αυτή. Συμπληρώνουμε το σύνθημά μας “Ψωμί, Παιδεία, Ελευθερία” και το πανό μας είναι έτοιμο!

IMG 20221112 134624

Οι πρωτοβοηθούληδες

 

Ποιος είπε ότι στο νηπιαγωγείο είναι πολύ νωρίς να μιλήσεις για πρώτες βοήθειες;
 Πραγματοποιήσαμε ένα πολύ ενδιαφέρον πρόγραμμα πρώτων βοηθειών με τη συνάδελφο εκπαιδευτικό Ελεάννα Τσε στα πλαίσια μιας έρευνας για τη διδασκαλία πρώτων βοηθειών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Η ανταπόκριση των παιδιών ήταν πραγματικά μοναδική. 
Για να γίνουμε λοιπόν κι εμείς πρωτοβοηθούληδες όπως και πολλά άλλα παιδιά μάθαμε ποιον πρέπει να καλέσουμε σε περίπτωση που έχουμε ένα σοβαρό ατύχημα. Για να γίνει αυτό έπρεπε να ξεχωρίσουμε τι είναι σοβαρό και τι όχι.
Μιλήσαμε για τραύματα και παροχή πρώτων βοηθειών. Τι κάνουμε όταν κάποιος τραυματίζεται ελαφριά; 
Τον πλησιάζουμε, τον ρωτάμε αν είναι καλά και τον βοηθάμε να καθίσει κάπου. Εκεί καθαρίζουμε την πληγή χρησιμοποιώντας γάντια , καθαρό νερό και γάζα ή καθαρό χαρτί και πιέζουμε απαλά. Αν δεν έχει πληγή τοποθετούμε πάγο στο σημείο που έχει χτυπήσει. 

Γίναμε λοιπόν τραυματίες και νοσοκόμοι και παρείχαμε πρώτες βοήθειες. 

Βρήκαμε στον διαδραστικό τις σωστές απαντήσεις στα κουίζ που παίζαμε

Κατανοήσαμε την περίπτωση που κάποιος έχει χτυπήσει σοβαρά ότι δεν τον μετακινουμε και καλούμε το ασθενοφόρο. Μιλήσαμε με το ΕΚΑΒ είπαμε το όνομά μας που βρισκόμαστε και τι έχει συμβεί και μας είπαν έρχονται αμέσως. Παρατηρήσαμε στο σώμα της κυρίας πότε φαίνεται πως κάποιος αναπνέει και πότε πως δεν αναπνέει. 

Στη συνέχεια ασχοληθήκαμε με τη ρινοραγία. Τι κάνουμε λοιπόν όταν τρέχει αίμα απο τη μύτη μας; Σηκώνουμε το κεφάλι μας ψηλά; όχι βέβαια. Σκύβουμε μπροστά και πιέζουμε τα κοκαλάκια στη μύτη μας και περιμένουμε να σταματήσει.

Τελευταίο μέρος του προγράμματος είχε να κάνει με την πνιγμονή απο ξένο σώμα. Μάθαμε πως αφού ζητήσουμε απο αυτόν που πνίγεται να βήξει δυνατά μετά κάνουμε 5 χτυπήματα στην πλάτη και 5 πιέσεις στην κοιλιά (λαβή heimlich)
Μια σύντομη αξιολόγηση στο τέλος του προγράμματος έδειξε πως ήμασταν όλοι Πρωτοβοηθούληδες έτοιμοι να σώσουμε τον κόσμο.

IMG 20221108 184240

Ωρα για κουκλοθέατρο

 Φτιάχνουμε τις δικές μας γαντόκουκλες;

Με τους μικρούς μας μαθητές αποφασίσαμε να φτιάξουμε τις δικές μας γαντόκουκλες. Χρησιμοποιήσαμε δυο κάλτσες και αφού σχηματίσαμε το στόμα τους με ένα κομμάτι χοντρό χαρτόνι και κόκκινη τσόχα επιλέξαμε απο μια ποικιλία υλικών για τα χαρακτηριστικά που θα τους δώσουμε. Οι κούκλες μας είναι έτοιμες, η Μάντι και ο Πάντι. Γελάσαμε πολύ με τη δημιουργία τους.

Αφου τις ολοκληρώσαμε το μόνο που χρειαζόταν ήταν να τους δώσουμε φωνή.

IMG 20221108 183824

Γυναίκες Ηπειρώτισσες

 Ένα πολύ αγαπημένο τραγούδι “Γυναίκες Ηπειρώτισσες” έχει πάντα τιμητική θέση όταν μιλάμε για τον πόλεμο του ’40.

Μια αγαπημένη δράση των νηπίων είναι η αναπαράσταση γεγονότων και στιγμών. Τα παιδιά βιώνουν συναισθήματα καθώς μεταφέρονται μεσω της δραματοποίησης στη στιγμή αυτή. 

Οι γυναίκες ηπειρώτισες γενναίες και ατρόμητες μεταφέρουν εφόδια στους στρατιώτες τους.