- Διερευνητική Μάθηση Φυσικών Επιστημών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση – Διδακτικά Σενάρια εκπαιδευτικών ΠΕ04 Κυκλάδων – Πρόγραμμα Επαγγελματικής Ανάπτυξης – Επιμόρφωσης εκπαιδευτικών 2012 – 2018 – ISBN: 978-618-00-0266-9 – Ιούνιος 2018 – ΔΙΕΡΕΥΝΗΤΙΚH ΜΑΘΗΣΗ ΦΕ στη ΔΕ – ΔIΔΑΚΤΙΚΑ ΣΕΝΑΡΙΑ ΠΕ04 ΚΥΚΛΑΔΩΝ 2012-2018
- Έκδοση, συγγραφή, επιμέλεια σεναρίων εκπαιδευτικών ΠΕ04 Κυκλάδων – Ρούμελης Νικόλαος – Δρ. Χημείας – Σχολικός Σύμβουλος Φυσικών Επιστημών Ν. Κυκλάδων 2012-18 – nroum@sch.gr – https://blogs.sch.gr/nroum/ τηλ.: 22810 87591, 6973602369 – Επισκοπείο, ΤΘ 82567, 84100 Σύρος
- Τα 25 διδακτικά σενάρια, σχέδια διδασκαλίας των εκπαιδευτικών ΠΕ04 των Κυκλάδων αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία όσων εκπαιδευτικών τα συνέθεσαν, τα δίδαξαν και τα ανατροφοδότησαν κατά το πρόγραμμα επαγγελματικής ανάπτυξης-επιμόρφωσης 2012-2018. – Απαγορεύεται η αναδημοσίευση μέρους ή ολόκληρου του υλικού της παρούσας έκδοσης, χωρίς την έγγραφη άδεια του συγγραφέα – εκδότη ή/και των εκπαιδευτικών που δημιούργησαν τα σενάρια.
– Ποσοτική μελέτη εξαναγκασμένης ταλάντωσης – Συντονισμού», μια διερευνητική διδακτική πρόταση ομαδοσυνεργατικής μάθησης, ανακεφαλαίωσης των ταλαντώσεων, με χρήση ΤΠΕ (βίντεο, προσομοίωσης phet, excel) και πειραμάτων κλασικού εργαστηρίου του φυσικού Βοσινάκη Θεόφιλου.
«Υδροστατική Πίεση – Παράγοντες από τoυς οποίους εξαρτάτα – σενάριο Διερευνητικής/Ανακαλυπτικής και Συνεργατικής μάθησης, με χρήση κλασικού εργαστηρίου και ΤΠΕ, του καθηγητή φυσικού Στέλιου Γρινιεζάκη
Σενάρια διαμορφωμένα σύμφωνα με το νέο ΠΣ (πιλοτική εφαρμογή) – Διερευνητικής και Συνεργατικής μάθησης, με χρήση κλασικού εργαστηρίου και ΤΠΕ, της καθηγήτριας φυσικού Νίκης Κάτσενου:
1. στη Φυσική Β΄Γυμνασίου, σε τμήμα μαθητών Β’ τάξης του Γυμνασίου Μεσαριάς Θήρας, με τίτλο: «Θερμότητα – Διαστολή υγρών και αερίων – Κίνηση αερίων μαζών στη μετεωρολογία» και
2. στη Φυσική Γ΄Γυμνασίου, σε τμήμα μαθητών Γ’ τάξης του Γυμνασίου Μεσαριάς Θήρας, με τίτλο: «Κύματα – χαρακτηριστικά τους και Ιδιότητες Ηχητικών κυμάτων»
- Fyllo ergasias_Xaraktiristika Kymatos_Hxhtika Kymata
- Senario didaskalias_Xaraktiristika Kymatos-Hxos_Hxhtika Kymata
- Xaraktiristika Kymatos_Hxhtika Kymata
Σσενάριο Διερευνητικής/Ανακαλυπτικής και Συνεργατικής μάθησης, των καθηγητών Σομπόνη Καλλιρόη & Πρίντεζη Γεωργίου, στη Χημεία Α΄Λυκείου, σε τμήμα μαθητών Α’ τάξης του ΓΕΛ Σύρου, με τίτλο: «Το moℓ, μονάδα ποσότητας ουσίας στο SI».
- Φύλλο εργασίας & ppt (το mol μονάδα ποσότητας ουσίας στο SI)
- Mol_Σενάριο διδασκαλίας σε pdf_Mol_Senario
«Αρχή Le Chatelier- Παράγοντες που επηρεάζουν τη θέση Χημικής Ισορροπίας», μια διερευνητική/ανακαλυπτική διδακτική πρόταση ομαδοσυνεργατικής μάθησης, με χρήση πειραμάτων κλασικού εργαστηρίου.
- Δειγματική Κουταλά Γιώργου – Αρχή LE CHATELIER – Φύλλο εργασίας
- Σχέδιο διδασκαλίας – Αρχή LE CHATELIER – Παράγοντες που επηρεάζουν τη θέση ΧΙ
«Η δύναμη και η μάζα στους δύο πρώτους νόμους του Newton» του φυσικού κ. Σδράλλη Ιωάννη , στο κεφάλαιο: Φυσική Β΄Νόμοι Νεύτωνα – σενάριο διερευνητικής μάθησης με χρήση ΤΠΕ.
«Ηλεκτρόλυση Νερού – Μόρια Χημικών Ενώσεων vs Μόρια Χημικών Στοιχείων», σενάριο διδασκαλίας συνεργατικής μάθησης με χρήση κλασικού εργαστηρίου και ΤΠΕ/βίντεο – σύνδεση με καινοτόμες τεχνολογικές, περιβαλλοντικές και ενεργειακές εφαρμογές του χημικού κ. Τσεχπενάκη Αναστασίου
«Χαρακτηριστικά μεγέθη κύματος – με χρήση προσομοίωσης και λεκάνης κυματισμού» του φυσικού κ. Κατσιαμπάνη Κωνσταντίνου
- ΔΕΙΓΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΣΙΑΜΠΑΝΗ – Φύλλο εργασίας, phet, ppt, σχέδιο
- Σχέδιο Μαθήματος – Χαρακτηριστικά μεγέθη κύματος
«Πολυμερή – κατηγορίες, παρασκευές, εφαρμογές, πειράματα πολυμερών – μια διαθεματική προσέγγιση» του χημικού κ. Κουτσομπόγερα Παναγιώτη
«Εξουδετέρωση με χρήση πειραμάτων και ΤΠΕ» της χημικού κας. Γκίτζια Βασιλικής κεφάλαιο: Χημεία Γ΄Γυμνασίου Οξέα-Βάσεις
«Εξουδετέρωση με χρήση πειραμάτων μακρο και μικροκλίμακας» του χημικού κ. Κεφάλα Φραγκίσκου στο κεφάλαιο: Χημεία Γ΄Γυμνασίου Οξέα-Βάσεις
«Νόμοι του Απλού Εκκρεμούς – μέσω πειραμάτων και με χρήση προσομοιώσεων» του φυσικού κ. Κορρέ Ανδρέα στο κεφάλαιο: Φυσική Γ΄Γυμνασίου – Ταλαντώσεις
«Ορμή – Αρχή Διατήρησης Ορμής – Κρούσεις – με χρήση νέων τεχνολογιών – βίντεο από διαδίκτυο και προσομοιώσεων» στο κεφάλαιο: Φυσική Α΄ΓΕΛ – Ορμή
«Στατικός ηλεκτρισμός – Νόμος Coulomb, μέσω πειραμάτων και με χρήση προσομοιώσεων» του φυσικού κ. Τρίμη Αντώνη στο κεφάλαιο: Φυσική Β΄ΓΕΛ ΓΠ – Στατικός Ηλεκτρισμός Β’ ΓΠ
ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ COULOMB – ΤΡΙΜΗΣ ΑΝΤΩΝΗΣ
«ΔΥΝΑΜΗ, ΚΙΝΗΣΗ και ΕΝΕΡΓΕΙΑ με χρήση ΤΠΕ – προσομοιώσεων και διαδραστικού πίνακα» του γεωλόγου κ. Ξανθάκη Γιώργου στο κεφάλαιο: Μηχανική Β΄ Γυμνασίου με τίτλο
Πρότυπο Επιμορφωτικό υλικό του ΜΠΕ στις Φυσικές Επιστήμες .-TOMOS-B-PE04.pdf”>Σενάρια Ομαδοσυνεργατικής και Διερευνητικής μάθησης του ΜΠΕ – τόμος Β ΠΕ04
Αφήστε μια απάντηση