Φεβ 21 2014

Δειγματικές

Συντάκτης:

Δειγματικές 2015-16

Οι δειγματικές διδασκαλίες τη σχολική χρονιά 2015-16 πραγματοποιούνται μετά από οικειοθελή προσφορά εκπαιδευτικών ΠΕ04 των σχολικών μονάδων ΔΕ Κυκλάδων ή μετά από πρόσκλησή μου και την αποδοχή της από συνάδελφο. Στόχο έχουν την εξοικείωση σας με τη διαδικασία της δειγματικής σε κανονική μαθητική τάξη με διακριτική παρουσία στο βάθος της αίθουσας συναδέλφων από τις γειτονικές σχολικές μονάδες του νησιού. Μέσω τηλεδιάσκεψης την παρακολουθούν και συνάδελφοι από μικρές σχολικές μονάδες ή συνάδελφοι σε κάποια από τα ΕΚΦΕ Κυκλάδων. Τα θέματα των δειγματικών διδασκαλιών προτείνονται από εσάς και μετά από συνεργασία με τον Σχ. Σύμβουλο παρέχονται στον εκπαιδευτικό προτάσεις και το υπόδειγμα του σχεδίου διδασκαλίας. Για τη φετινή χρονιά οι δειγματικές πραγματοποιούνται μετά την ολοκλήρωση των Επιμορφωτικών Σεμιναρίων πρώτου τετραμηνου. Οι Δειγματικές βασίζονται στην αξιοποίηση ΤΠΕ / Φωτόδεντρου ή/και κλασικού εργαστηρίου και τα διδακτικά σενάρια είναι Διερευνητικού χαρακτήρα και βασίζονται στην Συνεργατική μέθοδο. Φέτος στοχεύουμε στη διοργάνωση Ημερίδων/Διημερίδων Μικροδιδασκλίας στα αποκεντρωμένα ΕΚΦΕ Κυκλάδων, όπου συνάδελφοι θα παρουσιάσουν / διδάξουν για 20 λεπτά μέρος / στόχους από τα Διερευνητικά Διδακτικά τους σενάρια. Μετά τις δειγματικές ακολουθούν Επιμορφωτικές συναντήσεις – Σεμινάρια για ανατροφοδότηση των δειγματικών βάσει συγκεκριμένων κριτηρίων όπως (Στόχοι διδασκαλίας, έναρξη διδασκαλίας, επίτευξη των στόχων, επιλογή υλικών και  μέσων διδασκαλίας (ΤΠΕ – κλασικά πειράματα κά, επιλογή τεχνικών και μεθόδων, μορφών διδασκαλίας, τήρηση του χρόνου, συμπεριφορά διδάσκοντος, σχέδιο διδασκαλίας, λήξη διδασκαλίας). Παρακάτω παρατίθεται το επιμορφωτικό υλικό του ΜΠΕ στις Φυσικές Επιστήμες καθώς και  τα κριτήρια αξιολόγησης των δειγματικών:

Τρίτη-Τετάρτη 5-6/4/2016 – Εργαστήριο ΦΕ ΓΕΛ Θήρας σε συνεργασία με το ΕΚΦΕ  Θήρας – ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ ΔΙΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ μαθημάτων ΦΕ – (Inquiry Based Science Learning) 

 – 20′ λεπτές Μικροδιδασκαλίες – παρουσιάσεις διδακτικών παρεμβάσεων ή σεναρίων των συναδέλφων ΠΕ04 των σχολικών μονάδων ΔΕ Θήρας-Θηρασιάς, της Υπ/νης ΕΚΦΕ Θήρας και του Σχολικού Συμβούλου ΠΕ04:

– Προαιρετική παρουσίαση σεναρίων διερευνητικής μάθησης, μα αξιοποίηση κλασικού εργαστηρίου ή ΤΠΕ με βιωματικών ή ομαδοσυνεργατικών  διδακτικών τεχνικών, τα οποία έχουν εφαρμοστεί από εκπαιδευτικούς ΠΕ04 σε μαθητικές τάξεις, τα τελευταία έτη. Επιθυμητή είναι η δια ζώσης παρουσίαση αλλά, μπορεί να παρουσιαστεί το υλικό βιντεοσκοπημένα ή ηλεκτρονικά.

– Επιθυμητό ήταν να παρουσιαστούν 1 ή 2 διδακτικές παρεμβάσεις – σενάρια – μικροδιδασκλίες ανά σχολική μονάδα Θήρας (Γυμνάσια Εμπορείου-Μεσαριάς-Θήρας-Θηρασιάς και ΓΕΛ , ΕΠΑΛ Θήρας, ΕΚΦΕ Θήρας, Σχολικός Σύμβουλος)

– Ακολούθησε συζήτηση επί της σεναριακής διδασκαλίας, της διερευνητικής προσέγγισης, των συνεργατικών και βιωματικών διδακτικών τεχνικών και Ανατροφοδότησή της διημερίδας.

Τετάρτη 6-4-2016 ώρα 11:00-14:00  – Εργαστήριο ΦΕ ΓΕΛ Θήρας – ΕΚΦΕ Θήρας

Μηλιός Νεκτάριος – Αργυρού Ελευθερία, Βιολόγος – Υπ/νη ΕΚΦΕ Θήρας, Χημικός – Γυμνασίου Θήρας: Ο πυρήνας του ευκαρυωτικού κυττάρου και ο πυρήνας του ατόμου χημικών στοιχείων. Διερευνητικές διδακτικές προσεγγίσεις στο Γυμνάσιο Θήρας.  Σενάριο-Παρουσίαση Πυρήνας Κυττάρου και Ατόμου,  Βίντεο:

Κολοβού Μαρία, Βιολόγος – Γυμνασίου Μεσαριάς Θήρας. – Εισαγωγή στις ασθένειες στη Βιολογία Γ Γυμνασίου με τη χρήση διερευνητικής μεθόδου σε   συνδυασμό με βιωματικές δράσεις στο Γυμνάσιο Μεσαριάς Θήρας. Σενάριο:  Βίντεο:

Μπρες Αλέξης, Φυσικός – Γυμνασίου Εμπορείου Θήρας. – Βιντεοσκοπημένα πειράματα με διερευνητικές προσεγγίσεις από την Ομάδα Φυσικών Επιστημών του Γυμνασίου Εμπορείου Θήρας. Βίντεο:

Αργυρού Ελευθερία – Μηλιός Νεκτάριος, Βιολόγος – Υπ/νη ΕΚΦΕ Θήρας,  Χημικός – Γυμνασίου Θήρας: Μικροοργανισμοί – Μύθοι και αλήθειες – Βιολογία Β” Γυμνασίου. Διερευνητικές διδακτικές προσεγγίσεις στο Γυμνάσιο Θήρας. Σενάριο Μικροοργανισμοί , Βίντεο:

Κουτσομπόγερας Παναγιώτης, Χημικός – ΓΕΛ Θήρας – Οξειδοαναγωγή – Χημεία Γ” Λυκείου – Εισαγωγικές Έννοιες – Ποσοτικοί Υπολογισμοί – Πείραμα – Σύνδεση με άλλες τάξεις – Διερευνητική προσέγγιση στο ΓΕΛ Θήρας.  Σενάριο-Φύλλο Εργασίας Οξειδοαναγωγή Γ Λυκ, Βίντεο:

Θεοδωρόπουλος Κώστας, Φυσικός – ΕΠΑΛ Θήρας. – Φωτογραφία, φως, τεχνικές φωτογράφισης σε Ομάδες μαθητών του ΕΠΑΛ και ενηλίκων της Σαντορίνης – ΕΠΑΛ Θήρας.

Τρίτη 5-4-2016 ώρα 17:30 – Εργαστήριο ΦΕ ΓΕΛ Θήρας

Ρούμελης Νικόλαος,  Χημικός – Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ04 Κυκλάδων – Διαγράμματα στην Απλή Αρμονική Ταλάντωση Φυσική Γ” Λυκείου – Διδακτική προσέγγιση του Βαμβακούση Χριστόφορου τέως Υπ/νου ΕΚΦΕ Θήρας (2007) με αξιοποίηση MBVernier, Συστήματος Συγχρονικής Λήψης και Απεικόνισης – Σενάριο-Φύλλο Εργασίας – ΑΑΤ   και   Οδηγίες Καθηγητή-ΑΑΤ – Vernier,   βίντεο:

ΓΕΛ Πάρου – Τρίτη 22-3-2016, 11:00-14:00 ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΣΕΝΑΡΙΑ ΔΙΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ

– Δειγματική Διδασκαλία του Σχολικού Συμβούλου ΠΕ04 σε μαθητές Γ” Θετικού Προσανατολισμού του ΓΕΛ ΠάρουΑπλή Αρμονική Ταλάντωση – Φυσική Γ’ Προσανατολισμού – ώρα 11:40 – 12:25 – Συνεργασία με Πούλιου μαρία – Φυσικού ΓΕΛ Παρου και Σχ. Συμβούλου ΠΕ04 Κυκλάδων – Διερευνητική προσέγγιση με το σύστημα MBL – Vernier – Φύλλο Εργασίας – ΑΑΤΟδηγίες Καθηγητή-ΑΑΤ – Vernier,   βίντεο: 
– Δειγματικές συνδιδασκαλίες Σχολικού Συμβούλου σε καθηγητές ΠΕ04 μέσω σεναρίων διδασκαλίας διερευνητικής μάθησης – με τα Συστήματα ΣΛΑ – MBL – 12:40 – 14:00 :
Φυσική Β” Λυκείου – Διδακτικά Σενάρια – Μικροδιδασκαλία:
Χαρακτηριστική Καμπύλη V/I για Ωμικό Καταναλωτή και Πηγής με Multilog & Vernier  –
Μαγνητικό Πεδία Σωληνοειδών με Μultilog και Vernier
Φυσική Γ΄Λυκείου Προσανατολισμού – Διδακτικά Σενάρια – Μικροδιδασκλία:
Αρχή Διατήρησης Στροφορμής και Θεμελιώδης Νόμος Στροφικής ΚίνησηςΦύλλο εργασίαςΠαρουσίαση ppt

Πέμπτη 31-3-2016, 11:00-14:00 – Εργαστήριο ΦΕ Γυμνασίου ΛΤ Κορθίου συνεργασία με το ΕΚΦΕ  Άνδρου:
ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΣΕΝΑΡΙΑ ΔΙΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ

– Δειγματική Διδασκαλία του Σχολικού Συμβούλου σε μαθητές Γ΄ Θετικού Προσανατολισμού του ΛΤ ΚορθίουΑπλή Αρμονική Ταλάντωση – Φυσική Γ” Προσανατολισμού – Συνεργασία με Λαμπρόπουλο Κώστα – Φυσικού ΛΤ Γυμνασίου Κορθίου Άνδρου & Πιάγκου Λεωνίδα Υπ/νου ΕΚΦΕ Άνδρου – Σχ. Συμβούλου ΠΕ04 Κυκλάδων – Διερευνητική προσέγγιση με το σύστημα MBL – Vernier – Φύλλο Εργασίας – ΑΑΤ   –   Οδηγίες Καθηγητή-ΑΑΤ – Vernier,  βίντεο:

Τετάρτη 2-3-2016, 11:00-14:00 – Εργαστήριο ΦΕ ΓΕΛ Νάξου – συνεργασία με ΕΚΦΕ Νάξου – ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΣΕΝΑΡΙΑ ΔΙΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ 

– Δειγματική Διδασκαλία του Σχολικού Συμβούλου σε μαθητές Γ” Θετικού Προσανατολισμού του ΓΕΛ ΝάξουΑπλή Αρμονική Ταλάντωση – Φυσική Γ” Προσανατολισμού – Συνεργασία των Μαργαρίτη Μανώλη – Φυσικού ΓΕΛ Νάξου, Βαθρακοκοίλη Νικολάου – Υπ/νου ΕΚΦΕ Νάξου και Σχ. Συμβούλου ΠΕ04 Κυκλάδων – Διερευνητική προσέγγιση με το σύστημα MBL – Vernier – Φύλλο Εργασίας – ΑΑΤΟδηγίες Καθηγητή-ΑΑΤ – Vernier, βίντεο:
– Δειγματικές συνδιδασκαλίες Σχολικού Συμβούλου και Υπ. ΕΚΦΕ Νάξου σε καθηγητές ΠΕ04 Νάξου – μέσω σεναρίων διδασκαλίας διερευνητικής μάθησης – με τα Συστήματα ΣΛΑ – MBL – 12:40 – 14:00 :
Φυσική Β” Λυκείου – Διδακτικά Σενάρια – Μικροδιδασκαλία:
Χαρακτηριστική Καμπύλη V/I για Ωμικό Καταναλωτή και Πηγής με Multilog & Vernier  –
Μαγνητικό Πεδία Σωληνοειδών με Μultilog και Vernier
Φυσική Γ΄Λυκείου Προσανατολισμού – Διδακτικά Σενάρια – Μικροδιδασκλία:
Αρχή Διατήρησης Στροφορμής και Θεμελιώδης Νόμος Στροφικής ΚίνησηςΦύλλο εργασίαςΠαρουσίαση ppt

Δευτέρα 5-10-2015 – Εργαστήριο ΦΕ ΓΕΛ ΝΑΟΥΣΑΣ ΠΑΡΟΥ ΔΕΙΓΜΑΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ 
– Ιοντική Ισορροπία – Επιμόρφωση – Δειγματική διδασκαλία με αξιοποίηση ΤΠΕ στη διδασκαλία Χημείας Προσανατολισμού Γ Λυκείου – Μια ολοκληρωμένη διδακτική πρόταση μέσω ιοντικών αντιδράσεων – – Παρουσίαση από τον συνάδελφο χημικό Νούλα Χρήστο του ΓΕΛ Νάουσας Πάρου – Chembi: Χημεία Γ Κατ. – Βιολογία Γ Κατ – Χημεία Β – σε Flash media player Noulas Christos, βίντεο:

Δειγματικές 2014-15

Οι δειγματικές διδασκαλίες τη σχολική χρονιά 2014-15 πραγματοποιούνται μετά από οικειοθελή προσφορά εκπαιδευτικών ΠΕ04 των σχολικών μονάδων ΔΕ Κυκλάδων ή μετά από πρόσκλησή μου και την αποδοχή της από συνάδελφο. Στόχο έχουν την εξοικείωση σας με τη διαδικασία της δειγματικής σε κανονική μαθητική τάξη με διακριτική παρουσία στο βάθος της αίθουσας συναδέλφων από τις γειτονικές σχολικές μονάδες του νησιού. Μέσω τηλεδιάσκεψης την παρακολουθούν και συνάδελφοι από μικρές σχολικές μονάδες ή συνάδελφοι σε κάποια από τα ΕΚΦΕ Κυκλάδων. Τα θέματα των δειγματικών διδασκαλιών προτείνονται από εσάς και μετά από συνεργασία με τον Σχ. Σύμβουλο παρέχονται στον εκπαιδευτικό προτάσεις και το υπόδειγμα του σχεδίου διδασκαλίας. Για τη φετινή χρονιά οι δειγματικές πραγματοποιούνται μετά την ολοκλήρωση των Επιμορφωτικών Σεμιναρίων πρώτου τετραμηνου. Οι Δειγματικές βασίζονται στην αξιοποίηση ΤΠΕ (με πρότυπο τα σενάρια Β΄ επιπέδου) ή/και κλασικού εργαστηρίου και τα διδακτικά σενάρια είναι Διερευνητικού και Συνεργατικού χαρακτήρα. Μετά τις δειγματικές ακολουθούν Επιμορφωτικές συναντήσεις – Σεμινάρια για ανατροφοδότηση των δειγματικών βάσει συγκεκριμένων κριτηρίων όπως (Στόχοι διδασκαλίας, έναρξη διδασκαλίας, επίτευξη των στόχων, επιλογή υλικών και  μέσων διδασκαλίας (ΤΠΕ – κλασικά πειράματα κά, επιλογή τεχνικών και μεθόδων, μορφών διδασκαλίας, τήρηση του χρόνου, συμπεριφορά διδάσκοντος, σχέδιο διδασκαλίας, λήξη διδασκαλίας). Παρακάτω παρατίθεται το επιμορφωτικό υλικό του ΜΠΕ στις Φυσικές Επιστήμες καθώς και  τα κριτήρια αξιολόγησης των δειγματικών:

31- 03 – 2015  Δειγματική διδασκαλία στο εργαστήριο ΦΕ του ΓΕΛ Πάρου, σε καθηγητές ΠΕ04 σχολικών μονάδων ΔΕ Πάρου-Αντιπάρου, της χημικού Τσέλιγκα Ελένη σε συνδιδασκαλία του χημικού Ρούμελη Νικολάου – Σχολικού Συμβούλου ΠΕ04 σε μαθητική τάξη Γ΄ ΓΕΛ Κατεύθυνσης του ΓΕΛ Πάρου, στη Χημεία Γ΄ Κατ/σης » Ρυθμιστικά Διαλύματα – μια διερευνητική προσέγγιση μέσω αξιοποίησης σεναρίου Β΄ επιπέδου με αξιοποίηση του Vlab-Ιridium Chemistry»,

17- 03 – 2015  Δειγματική διδασκαλία στο εργαστήριο ΦΕ Γυμνασίου ΛΤ Σίφνου σε καθηγητές ΠΕ04 σχολικών μονάδων ΔΕ Σίφνου – του φυσικού κ. Λουκάκου Θοδωρή σε μαθητική τάξη Α΄ Λυκείου των Λ.Τ. Σίφνου στη Φυσική Α΄ Λυκείου: «Ο 3ος νόμος της κίνησης – Διερευνητική προσέγγιση μέσω βιωματικών δραστηριοτήτων, κλασικών πειραμάτων και αξιοποίησης ΤΠΕ».

10- 03 – 2015  Δειγματική διδασκαλία στο εργαστήριο ΦΕ Γυμνασίου – ΓΕΛ Μήλου, σε καθηγητές ΠΕ04 σχολικών μονάδων ΔΕ Μήλου-Κιμώλου (και μέσω oovoo Κύθνου, Σίφνου, Σερίφου), της φυσικού κ. Βαμβακινού Ειρήνης, σε τμήμα μαθητών Β΄Γυμνασίου Μήλου, στο κεφάλαιο: Φυσική Β’ Γυμνασίου  – Πίεση – Άνωση , με τίτλο  «Άνωση – Αρχή Αρχιμήδη », μια διερευνητική διδακτική πρόταση συνεργατικής μάθησης, με αξιοποίηση κλασικού εργαστηρίου.

22- 10 – 2014  Δειγματική διδασκαλία στο εργαστήριο ΦΕ ΓΕΛ Νάξου, σε καθηγητές ΠΕ04 σχολικών μονάδων ΔΕ Νάξου, του φυσικού κ. Μαργαρίτη Μανώλη και του φυσικού κ. Βαθρακοκοίλη Νίκου – Υπεύθυνου ΕΚΦΕ-Επιμορφωτή Β΄επιπέδου, σε τμήμα μαθητών Β΄ΓΕΛ Νάξου, στο κεφάλαιο: Φυσική Β’ΓΕΛ   – Ορμή – Κρούσεις, με τίτλο  «Κρούσεις – Αρχή Διατήρησης Ορμής με το Interactive Physics », μια διερευνητική διδακτική πρόταση σε σενάριο Β΄ επιπέδου.

 Παρουσίαση – Σύνοψη Δειγματικών 2013-14

Οι δειγματικές διδασκαλίες τη σχολική χρονιά 2013-14 πραγματοποιούνται μετά από οικειοθελή προσφορά εκπαιδευτικών ΠΕ04 των σχολικών μονάδων ΔΕ Κυκλάδων ή μετά από πρόσκλησή μου και την αποδοχή της από συνάδελφο. Στόχο έχουν την εξοικείωση σας με τη διαδικασία της δειγματικής σε κανονική μαθητική τάξη με διακριτική παρουσία στο βάθος της αίθουσας συναδέλφων από τις γειτονικές σχολικές μονάδες του νησιού σας. Μέσω τηλεδιάσκεψης την παρακολουθούν και συνάδελφοι από μικρές σχολικές μονάδες ή συνάδελφοι σε κάποια από τα ΕΚΦΕ Κυκλάδων. Τα θέματα των δειγματικών διδασκαλιών προτείνονται από εσάς και μετά από συνεργασία με τον Σχ. Σύμβουλο παρέχονται στον εκπαιδευτικό προτάσεις και το υπόδειγμα του σχεδίου διδασκαλίας. Για τη φετινή χρονιά οι δειγματικές πραγματοποιούνται μετά την ολοκλήρωση των Επιμορφωτικών Σεμιναρίων  και Δραστηριοτήτων με θέμα διδακτικά σενάρια Διερευνητικής και Ομαδοσυνεργατικής μάθησης, με πρότυπα αυτά του Μείζονος Προγράμματος Επιμόρφωσης. Οι Δειγματικές βασίζονται στη χρήση νέων τεχνολογιών – ΤΠΕ ή/και στη χρήση κλασικού εργαστηρίου και τα διδακτικά σενάρια είναι Διερευνητικού και Συνεργατικού χαρακτήρα. Μετά τις δειγματικές ακολουθούν Επιμορφωτικές συναντήσεις – Σεμινάρια για την αξιολόγηση – αυτοαξιολόγηση και ανατροφοδότηση των δειγματικών βάσει συγκεκριμένων κριτηρίων όπως (Στόχοι διδασκαλίας, έναρξη διδασκαλίας, επίτευξη των στόχων, επιλογή υλικών και  μέσων διδασκαλίας (ΤΠΕ – κλασικά πειράματα κά, επιλογή τεχνικών και μεθόδων, μορφών διδασκαλίας, τήρηση του χρόνου, συμπεριφορά διδάσκοντος, σχέδιο διδασκαλίας, λήξη διδασκαλίας). Παρακάτω παρατίθεται το επιμορφωτικό υλικό του ΜΠΕ στις Φυσικές Επιστήμες καθώς και  τα κριτήρια αξιολόγησης των δειγματικών:

07- 04 – 2014  Δειγματική διδασκαλία στο εργαστήριο ΦΕ ΓΕΛ Νάουσας Πάρου, σε καθηγητές ΠΕ04 σχολικών μονάδων ΔΕ Πάρου-Αντιπάρου (και μέσω oovoo Κέας, Κύθνου), του φυσικού κ. Βοσινάκη Θεόφιλου, σε τμήμα μαθητών Γ΄Λυκείου ΓΕΛ Νάουσας Πάρου, στο κεφάλαιο: Φυσική Γ΄Κατ/νσης – Ταλάντωση-Εξαναγκασμένη ταλάντωση-Συντονισμός, με τίτλο  «Ποσοτική μελέτη εξαναγκασμένης ταλάντωσης – Συντονισμού», μια διερευνητική διδακτική πρόταση ομαδοσυνεργατικής μάθησης, ανακεφαλαίωσης των ταλαντώσεων, με χρήση ΤΠΕ (βίντεο, προσομοίωσης phet, excel) και πειραμάτων κλασικού εργαστηρίου.

18-03-2014 – Δειγματική Διδασκαλία στο Εργαστήριο ΦΕ του Γυμνασίου Θήρας  και Επιμορφωτική δραστηριότητα σε συνεργασία με το ΕΚΦΕ Θήρας,  με εκπαιδευτικούς κλ. ΠΕ04 σχολικών μονάδων ΔΕ Θήρας-Θηρασιάς (και μέσω oovoo Ανάφης, Σικίνου, Φολεγάνδρου. ΔΕΙΓΜΑΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ σε σενάριο Διερευνητικής/Ανακαλυπτικής και Συνεργατικής μάθησης, με χρήση κλασικού εργαστηρίου και ΤΠΕ, του καθηγητή φυσικού Στέλιου Γρινιεζάκη, στη Φυσική Β΄Γυμνασίου, σε τμήμα μαθητών Β’ τάξης του Γυμνασίου Θήρας, με τίτλο: «Υδροστατική Πίεση – Παράγοντες από τoυςς οποίους εξαρτάται».  

18-03-2014 – Δειγματικές Διδασκαλίες (Συνδιδασκαλίες κας Ν.Κάτσενου εκπαιδευτικού και Σχολικού Συμβούλου) στα πλαίσιο της εφαρμογής των Νέων Προγραμμάτων Σπουδών της Φυσικής για Πιλοτική Εφαρμογή(1/2014) στο Εργαστήριο ΦΕ του Γυμνασίου Μεσαριάς Θήρας . ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ σε σενάρια διαμορφωμένα σύμφωνα με το νέο ΠΣ (πιλοτική εφαρμογή) – Διερευνητικής και Συνεργατικής μάθησης, με χρήση κλασικού εργαστηρίου και ΤΠΕ, της καθηγήτριας φυσικού Νίκης Κάτσενου:

1. στη Φυσική Β΄Γυμνασίου, σε τμήμα μαθητών Β’ τάξης του Γυμνασίου Μεσαριάς Θήρας, με τίτλο:  «Θερμότητα – Διαστολή υγρών και αερίων – Κίνηση αερίων μαζών στη μετεωρολογία»  και

2. στη Φυσική Γ΄Γυμνασίου, σε τμήμα μαθητών Γ’ τάξης του Γυμνασίου Μεσαριάς Θήρας, με τίτλο:  «Κύματα – χαρακτηριστικά τους και Ιδιότητες Ηχητικών κυμάτων» 

13-03-2014 – Δειγματική Διδασκαλία στο Εργαστήριο ΦΕ του ΓΕΛ Σύρου  και Επιμορφωτική δραστηριότητα σε συνεργασία με το ΕΚΦΕ Σύρου και Άνδρου,  με εκπαιδευτικούς κλ. ΠΕ04 σχολικών μονάδων ΔΕ Σύρου (και  μέσω oovoo Άνδρου). ΔΕΙΓΜΑΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ σε σενάριο Διερευνητικής/Ανακαλυπτικής και Συνεργατικής μάθησης, των καθηγητών Σομπόνη Καλλιρόη & Πρίντεζη Γεωργίου, στη Χημεία Α΄Λυκείου, σε τμήμα μαθητών Α’ τάξης του ΓΕΛ Σύρου, με τίτλο: «Το moℓ, μονάδα ποσότητας ουσίας στο SI».  

12- 2 – 2014  Δειγματική διδασκαλία στο εργαστήριο ΦΕ ΓΕΛ Τήνου σε καθηγητές σχολικών μονάδων ΔΕ Τήνου (και μέσω oovoo Σύρου), του χημικού Κουταλά Γεωργίου σε τμήμα μαθητών Β΄Λυκείου ΓΕΛ Τήνου, στο κεφάλαιο: Χημεία Β΄Κατ/νσης – Χημική Ισορροπία, με τίτλο  «Αρχή Le Chatelier- Παράγοντες που επηρεάζουν τη θέση Χημικής Ισορροπίας», μια διερευνητική/ανακαλυπτική διδακτική πρόταση ομαδοσυνεργατικής μάθησης, με χρήση πειραμάτων κλασικού εργαστηρίου.

11- 2 – 2014  Δειγματική διδασκαλία στο εργαστήριο ΦΕ Γυμνασίου Μυκόνου σε καθηγητές ΠΕ04 σχολικών μονάδων ΔΕ Μυκόνου (και μέσω oovoo Δονούσας, Αμοργού, Σχοινούσας, Ηρακλειάς, Σικίνου) του φυσικού κ. Σδράλλη Ιωάννη σε τμήμα μαθητών Β΄Γυμνασίου Μυκόνου, στο κεφάλαιο: Φυσική Β΄Νόμοι Νεύτωνα, με τίτλο  «Η δύναμη και η μάζα στους δύο πρώτους νόμους του Newton», σενάριο διερευνητικής μάθησης με χρήση ΤΠΕ.

11- 2 – 2014  Δειγματική διδασκαλία στο εργαστήριο ΦΕ Γυμνασίου Μυκόνου του χημικού κ. Τσεχπενάκη Αναστασίου, σε καθηγητές ΠΕ04 σχολικών μονάδων ΔΕ Μυκόνου, σε τμήμα μαθητών Β΄Γυμνασίου Μυκόνου, στο κεφάλαιο: Χημεία Β” : παρ.2.6. Διάσπαση Νερού – Χημικές ενώσεις και χημικά στοιχεία, με τίτλο  «Ηλεκτρόλυση Νερού  – Μόρια Χημικών Ενώσεων vs Μόρια Χημικών Στοιχείων», σενάριο διδασκαλίας συνεργατικής μάθησης με χρήση κλασικού εργαστηρίου και ΤΠΕ/βίντεο – σύνδεση με καινοτόμες τεχνολογικές, περιβαλλοντικές και ενεργειακές εφαρμογές.

 

Παρουσίαση – Σύνοψη Δειγματικών 2012-13

Οι δειγματικές διδασκαλίες τη σχολική χρονιά 2012-13 πραγματοποιούνται μετά από προσφορά εκπαιδευτικών ΠΕ04 των σχολικών μονάδων ΔΕ Κυκλάδων ή μετά από πρόσκλησή μου και την αποδοχή της από συνάδελφο. Στόχο έχουν την εξοικείωση σας με τη διαδικασία της δειγματικής σε κανονική μαθητική τάξη με διακριτική παρουσία στο βάθος της αίθουσας συναδέλφων από τις γειτονικές σχολικές μονάδες του νησιού σας. Τα θέματα των δειγματικών διδασκαλιών προτείνονται από εσάς και μετα από συνεργασία μαζί μου παρέχονται στον εκπαιδευτικό προτάσεις και το υπόδειγμα σχεδίου διδασκαλίας. Για τη φετεινή χρονιά οι δειγματικές καλό είναι να πραγματοποιούνται με σχέδια μαθήματος που βασίζονται στη χρήση νέων τεχνολογιών – ΤΠΕ ή στη χρήση κλασικού εργαστηρίου. Μετά τις δειγματικές ακολουθούν Επιμορφωτικές συναντήσεις – Σεμινάρια για την αξιολόγηση – αυτοαξιολόγηση και ανατροφοδότηση των δειγματικών βάσει συγκεκριμένων κριτηρίων όπως (Στόχοι διδασκαλίας, έναρξη διδασκαλίας, επίτευξη των στόχων, επιλογή υλικών και  μέσων διδασκαλίας (ΤΠΕ – κλασικά πειράματα κά, επιλογή τεχνικών και μεθόδων, μορφών διδασκαλίας, τήρηση του χρόνου, συμπεριφορά διδάσκοντος, σχέδιο διδασκαλίας, λήξη διδασκαλίας). Παρακάτω παρατίθενται τα κριτήρια:

21- 3 – 2012  Δειγματική διδασκαλία στο 1ο Γυμνάσιο Σύρου του γεωλόγου κ. Ξανθάκη Γιώργου σε τμήμα μαθητών Β΄ Γυμνασίου στο κεφάλαιο: Μηχανική Β΄ Γυμνασίου με τίτλο «ΔΥΝΑΜΗ, ΚΙΝΗΣΗ και ΕΝΕΡΓΕΙΑ με χρήση ΤΠΕ – προσομοιώσεων και διαδραστικού πίνακα».

21- 11 – 2012  Δειγματική διδασκαλία στο εργαστήριο ΦΕ ΓΕΛ Μήλου του φυσικού κ. Τρίμη Αντώνη σε τμήμα μαθητών Β΄ΓΕΛ Μήλου, στο κεφάλαιο: Φυσική Β΄ΓΕΛ ΓΠ – Στατικός Ηλεκτρισμός Β’  ΓΠ,  με τίτλο  «Στατικός ηλεκτρισμός – Νόμος Coulomb, μέσω πειραμάτων και με χρήση προσομοιώσεων». Με τηλεδιάσκεψη την παρακολούθησαν  και οι συνάδελφοι ΠΕ04 των Γυμνασίων ΛΤ: Κύθνου – Σερίφου – Σίφνου)

28-11-2012 Δειγματική διδασκαλία στο εργαστήριο ΓΕΛ Σύρου του φυσικού κ. Ζορμπά Θανάση σε τμήμα μαθητών Α΄ΓΕΛ Σύρου, στο κεφάλαιο: Φυσική Α΄ΓΕΛ  – Ορμή,  με τίτλο  «Ορμή – Αρχή Διατήρησης Ορμής – Κρούσεις – με χρήση νέων τεχνολογιών – βίντεο από διαδίκτυο και προσομοιώσεων». Με τηλεδιάσκεψη την παρακολούθησαν  και οι συνάδελφοι ΠΕ04 των Γυμνασίων ΛΤ: Δονούσας, Σικίνου, Φολεγάνδρου και Ανάφης

20- 3 – 2013  Δειγματική διδασκαλία στο εργαστήριο ΦΕ 1ου Γυμνασίου Νάξου του φυσικού κ. Κορρέ Ανδρέα σε τμήμα μαθητών Γ ΄Γυμνασίου Νάξου, στο κεφάλαιο: Φυσική Γ΄Γυμνασίου – Ταλαντώσεις,  με τίτλο  «Νόμοι του Απλού Εκκρεμούς –  μέσω πειραμάτων και με χρήση προσομοιώσεων». Με τηλεδιάσκεψη την παρακολούθησαν  και οι συνάδελφοι ΠΕ04 Γυμνασίου ΛΤ Αμοργού, Ηρακλειάς, Σχοινούσας, Δονούσας και του ΕΠΑΛ Αμοργού.

27- 3 – 2013  Δειγματική διδασκαλία στο εργαστήριο ΦΕ ΓΕΛ Πάρου του χημικού κ. Κεφάλα Φραγκίσκου σε τμήμα μαθητών Γ΄Γυμνασίου Πάρου, στο κεφάλαιο: Χημεία Γ΄Γυμνασίου Οξέα-Βάσεις, με τίτλο  «Εξουδετέρωση με χρήση πειραμάτων μακρο και μικροκλίμακας».

11- 4 – 2013  Δειγματική διδασκαλία στο εργαστήριο ΦΕ Γυμνασίου ΛΤ Γαυρίου Άνδρου της χημικού κας. Γκίτζια Βασιλικής σε τμήμα μαθητών Γ΄Γυμνασίου Γαυρίου, στο κεφάλαιο: Χημεία Γ΄Γυμνασίου Οξέα-Βάσεις, με τίτλο  «Εξουδετέρωση με χρήση πειραμάτων και ΤΠΕ». Με τηλεδιάσκεψη την παρακολούθησαν  και οι συνάδελφοι ΠΕ04 Γυμνασίων, ΓΕΛ και ΕΠΑΛ: Τήνου και Μυκόνου.

17- 4 – 2013  Δειγματική διδασκαλία στο εργαστήριο ΦΕ ΓΕΛ Θήρας του χημικού κ. Κουτσομπόγερα Παναγιώτη σε τμήμα μαθητών Β΄ΓΕΛ Θήρας, στο κεφάλαιο: Οργανική Χημεία Β΄ΓΕΛ ΓΠ, με τίτλο  «Πολυμερή – κατηγορίες, παρασκευές, εφαρμογές, πειράματα πολυμερών – μια διαθεματική προσέγγιση». Με τηλεδιάσκεψη την παρακολούθησαν  και οι συνάδελφοι ΠΕ04 Γυμνασίων ΛΤ: Ίου, Θηρασιάς, Σικίνου, Φολεγάνδρου και Ανάφης και ΕΠΑΛ Ίου.

24 – 4 – 2013  Δειγματική διδασκαλία στο εργαστήριο ΦΕ Γυμνασίου Κιμώλου του φυσικού κ. Κατσιαμπάνη Κωνσταντίνου σε τμήμα μαθητών Γ΄ Γυμνασίου Κιμώλου, στο κεφάλαιο: Μηχανικά Κύματα – κεφ. 5.3.  με τίτλο «Χαρακτηριστικά μεγέθη κύματος – με χρήση προσομοίωσης και λεκάνης κυματισμού». Την παρακολούθησαν οι συνάδελφοι ΠΕ04 σχολικών μονάδων ΔΕ Μήλου και Κιμώλου και με τηλεδιάσκεψη και οι συνάδελφοι ΠΕ04 Γυμνασίων ΛΤ: Κύθνου, Σίφνου, Σερίφου και ΕΠΑΛ Σίφνου.

10 απαντήσεις μέχρι τώρα




RSS Σχόλιων

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *