ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ

Το εκπαιδευτικό ιστολόγιο ενισχύει τη διδασκαλία. Ο τρόπος με τον οποίον ένα εκπαιδευτικό ιστολόγιο μπορεί να ενισχύσει το μαθησιακό ενδιαφέρον μιας τάξης εξαρτάται από τον εκπαιδευτικό αλλά και από τις ιδιαιτερότητες της τάξης. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως ένας εναλλακτικός ηλεκτρονικός πίνακας ανακοινώσεων στη διδασκαλία. Ο εκπαιδευτικός μπορεί εκεί να καταχωρήσει πληροφορίες που έχουν σχέση με τα μαθήματα της τάξης του (κανόνες, χρονικός προγραμματισμός του μαθήματος, ασκήσεις, τρέχουσες ανακοινώσεις, δραστηριότητες). Το ιστολόγιο δίνει τη δυνατότητα αμφίδρομης επικοινωνίας μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών. Οι μαθητές μπορούν να δημοσιεύσουν τα σχόλια, παρατηρήσεις και να προτείνουν ιδέες. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως εργαλείο καθοδήγησης για μαθητές που δυσκολεύονται στις ασκήσεις και χρειάζονται περισσότερη βοήθεια. Ο εκπαιδευτικός έχει τη δυνατότητα να αναρτήσει πληροφορίες, εξηγήσεις και παραδείγματα για να βοηθήσει τους μαθητές να λύσουν τις απορίες τους και έτσι να πραγματοποιήσουν τις εργασίες τους. Ακόμη, ο εκπαιδευτικός μπορεί να αναρτήσεις υπερσυνδέσμους σε πηγές πληροφοριών που σχετίζονται με τις εργασίες όπως on-line λεξικά, χάρτες, εκπαιδευτικά παιχνίδια. Έτσι, κεντρίζει το ενδιαφέρον των μαθητών.

Το ιστολόγιο είναι ένας ωραίος τρόπος προκειμένου οι μαθητές να προβληματιστούν σε διάφορα θέματα και να υπάρξει ανταλλαγή απόψεων. Ωθούνται στη συνεργατική εκμάθηση, αφού χωρίζονται σε ομάδες και αναλαμβάνουν τμήματα μιας εργασίας. Στη συνέχεια, η κάθε ομάδα παρουσιάζει τη δουλειά της περιμένοντας σχόλια και διορθώσεις από τις υπόλοιπες ομάδες. Μ’ αυτό τον τρόπο οι μαθητές δίνουν και παίρνουν πληροφορίες μεταξύ τους. Το ιστολόγιο μπορεί να λειτουργήσει ως τόπος δημοσίευσης των εργασιών, ανάρτησης άρθρων κι αρχείων καθώς και προσθήκης βίντεο. Δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να ενημερώνουν και να ενημερώνονται για διάφορες σχολικές εκδηλώσεις

Καλωσήρθατε στην επιμόρφωση Β1 !

computer

Η αξιοποίηση των Ψηφιακών Τεχνολογιών στην εκπαίδευση ή των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας (Τ.Π.Ε.), όπως έχει καθιερωθεί να αναφέρονται, μπορεί να συμβάλει ουσιαστικά και να φέρει θετικά αποτελέσματα στη διαδικασία της διδασκαλίας και της μάθησης.
Για το λόγο αυτό, τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει, σε παγκόσμιο επίπεδο, σημαντικές επενδύσεις σε υπολογιστικές και δικτυακές υποδομές εξοπλισμού για τα σχολεία, καθώς και για την ανάπτυξη ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού. Ωστόσο, οι επενδύσεις αυτές δεν είναι δυνατόν να φέρουν τα αναμενόμενα οφέλη στην εκπαιδευτική διαδικασία, χωρίς τη συμβολή παράλληλων υποστηρικτικών ενεργειών με σπουδαιότερη μάλλον, την κατάλληλη αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό των γνώσεων και δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών, οι οποίοι αποτελούν την κινητήρια δύναμη του εκπαιδευτικού συστήματος.
Στην Ελλάδα, η ανάγκη αναβάθμισης των γνώσεων και δεξιοτήτων Τ.Π.Ε. της εκπαιδευτικής κοινότητας προσεγγίστηκε αρχικά με την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σε βασικές δεξιότητες Τ.Π.Ε. το διάστημα 2000-2004, γνωστή ως «Επιμόρφωση Α’ επιπέδου Τ.Π.Ε.» και στη συνέχεια με την επιμόρφωση στην αξιοποίηση και εφαρμογή των Τ.Π.Ε. στη διδακτική πράξη, γνωστή ως «Επιμόρφωση Β’ επιπέδου Τ.Π.Ε.».
Το έργο «Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών για την Αξιοποίηση και Εφαρμογή των Ψηφιακών Τεχνολογιών στην Διδακτική Πράξη (Επιμόρφωση Β’ επιπέδου Τ.Π.Ε.)», που υλοποιείται για λογαριασμό του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, με δικαιούχο το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων (Ι.Τ.Υ.Ε.) – «Διόφαντος», αφορά στη συνέχιση και μετεξέλιξη της Επιμόρφωσης Β’ επιπέδου Τ.Π.Ε., την οποία επικαιροποιεί, αναβαθμίζει και εμπλουτίζει ως προς το περιεχόμενο και επεκτείνει σε όλες τις ειδικότητες εκπαιδευτικών.

Για περισσότερες πληροφορίες πατήστε εδώ