Οι εκδρομές μας αρέσουν!!
Σε συνέχεια της δικής μας φιλοξενίας, επισκεφτήκαμε το δίγλωσσο ιδιωτικό σχολείο FOX IN THE PINE, όπου οι μαθητές του μας υποδέχτηκαν, μας ξενάγησαν, παρακολουθήσαμε κοινό μάθημα και φυσικά δεν έλειψε και το υγιεινό κερασματάκι!
Και αφού είδαμε ότι το να δίνεις και να δέχεσαι φιλοξενία είναι κάτι που μας αρέσει πολύ, δεχθήκαμε κι άλλη πρόσκληση από το 1ο Δημοτικό σχολείο Νέας Ραιδεστού για πηλοπλαστική στην αυλή του σχολείου, κοινό πρωινό και παιχνίδι!
Έτσι φτιάξαμε γέφυρας συνεργασίας και φιλίας…
Άνοιξη και η φύση ξαναγεννιέται
Λουλούδια γύρω μας παντού και εμείς φτιάχνουμε λουλουδάκια με τυπώματα από καλαμάκι (που το έχουμε πρώτα κόψει και ανοίξει) για να στολίσουμε την τάξη μας.
Φυτεύουμε σποράκια, τα ποτίζουμε και παρακολουθούμε την εξέλιξή του. Φτιάχνουμε ομαδική εργασία με κολάζ και αποτυπώνουμε τα στοιχεία που χρειάζονται τα φυτά για να μεγαλώσουν.
Και ατομικά σε lapbook : Όσα έμαθα για τα φυτά.
Χρησιμοποιούμε τον υπολογιστή του σχολείου για να αξιολογήσουμε τις γνώσεις μας…
Λουλούδια και συμμετρία:
Και φυσικά φυτέψαμε λουλούδια και ομορφύναμε τα παρτέρια του σχολείου μας!
Επίσκεψη στο μουσείο φωτογραφίας – Λιμάνι Θεσσαλονίκης
Στην επίσκεψή μας στο μουσείο φωτογραφίας, γνωρίσαμε μια πολύ σημαντική “γυναίκα” φωτογράφο, τη Nelly. Η αγάπη της για τη τέχνη της φωτογραφίας ήταν τόσο μεγάλη που υπερπήδησε ένα σωρό εμπόδια που προερχόταν και από τη φύση της τέχνης που επέλεξε αλλά και από το γεγονός ότι έζησε σε μια εποχή που η θέση της γυναίκας ήταν μακράν κατώτερη του άντρα και η γυναίκα στερούνταν δικαιωμάτων.
Τα παιδιά σ΄ αυτή την έκθεση, γνώρισαν την τέχνη της φωτογραφίας, την εξέλιξη των φωτογραφικών μηχανών στην πορεία των χρόνων, θαύμασαν εκθέματα θεάτρου και σημαντικές φωτογραφίες της φωτογράφου που ήταν πρωτοποριακές για την εποχή αλλά τώρα πλέον έχουν και ιστορική σημασία.
Εμπνεύστηκαν από την κίνηση των ανθρώπινων σωμάτων στην έκθεση και θέλησαν να την αναπαραστήσουν.
Το κυριότερο όμως είναι ότι η ζωή της φωτογράφου μας εμπνέει να προσπαθούμε να επιτύχουμε τους στόχους μας, τις επιθυμίες μας και τα όνειρά μας ακόμα και αν κάποιες φορές μας μας φαίνονται ακατόρθωτα.
Επέτειος 25ης Μαρτίου 1821 – Αφιέρωμα στη μάχη των Βασιλικών
Την ημέρα της γιορτής της εθνικής μας επετείου αποφασίσαμε να επισκεφτούμε το άγαλμα του καπετάν Χάψα, του ήρωα που πρωτοστάτησε στη μάχη των Βασιλικών μαζί με όλους εκείνους που με την αυτοθυσία τους αντιστάθηκαν όσο μπορούσαν στην τουρκική επίθεση.
Η συμβολή της μάχης αυτής ήταν πολύ σημαντική στη γενικότερη έκβαση του αγώνα καθώς καθυστέρησε τον Ιμπραήμ πασά να επιτεθεί στην Πελοπόννησο τουλάχιστον 6 μήνες, δίνοντας πολύτιμο και ζωτικό χρόνο στους Πελοποννήσιους αγωνιστές.
Τα παιδιά κατέθεσαν στεφάνια προς τιμή των αγωνιστών και απήγγειλαν ποιήματα. Έπειτα επισκεφτήκαμε το ιστορικό μοναστήρι της Αγίας Αναστασίας όπου είχαν κρυφτεί τα γυναικόπαιδα στη διάρκεια της μάχης και στο οποίο οι μοναχοί είχαν τραγική κατάληξη στα χέρια των τούρκων.
Απόκριες – Τσικνοπέμπτη
Για άλλη μια φορά οι Απόκριες ήρθαν να μας ξεσηκώσουν και να μας ξετρελάνουν με τραγούδια, χορούς, γαϊτανάκι, τα έθιμα της τσικνοπέμπτης
και της Καθαρά Δευτέρας
αλλά και τα έθιμα άλλων περιοχών της Ελλάδας. Φέτος ασχοληθήκαμε με τους κουδουνοφόρους του Σοχού αλλά και με το διάσημο καρναβάλι της Βενετίας και φυσικά με την ιστορία του αγαπημένου μας αρλεκίνου.
Παιχνιδοκλόουν:
Στα παιδιά μοιράστηκε από ένας αληθινός χαρταετός για να τον πετάξουν μαζί με τους γονείς τους την ημέρα της Καθαρά Δευτέρας, μια χορηγία τοπικού παράγοντα της περιοχής σε συνεργασία με τον σύλλογο γονέων και κηδεμόνων του σχολείου μας.
Οι περιπέτειες του Οδυσσέα
Το ταξίδι μας στη μυθολογία κράτησε αμείωτο το ενδιαφέρον των μικρών μας μαθητών και συνεχίστηκε με τις περιπέτειες του Οδυσσέα, στη διάρκεια του μεγάλου του ταξιδιού της επιστροφή του στην Ιθάκη. Το ταξίδι του ξεκινάει με τη λήξη των Τρωικών πολέμων. Ο Δούρειος Ίππος, έμπνευση του ίδιου, βοήθησε του Έλληνες να κατακτήσουν την Τροία. Να και ο δικός μας Δούρειος Ίππος, μια κατασκευή με άχρηστα υλικά:
Τα παιδιά με τη βοήθεια των γονιών τους ανέλαβαν να μας περιγράψουν στην τάξη μία περιπέτεια ο καθένας, ζωγραφίζοντας, κατασκευάζοντας ή εκτυπώνοντας υποστηρικτικό υλικό. Το αποτέλεσμα μας ενθουσίασε!
Ταξιδέψαμε κι εμείς μαζί με τον Οδυσσέα και συμμεριστήκαμε την αγωνία του και την επιθυμία του να επιστρέψει στην πατρίδα του.
Κύκλωπες
.
Στο μεταξύ η Πηνελόπη “έπλεκε τον Ιστό της” και εμείς σαν μια άλλη Πηνελόπη μάθαμε για τον παραδοσιακό αργαλειό και προσπαθήσαμε να υφάνουμε ακολουθώντας μοτίβα, εξελίσσοντας ταυτόχρονα τη λεπτή μας κινητικότητα.
Αρχαία αγγεία
Στη συνέχεια της γνωριμίας μας με τα αρχαία αγγεία, κατασκευάσαμε κι εμείς αγγεία με διάφορα υλικά και τεχνικές. Πηλός στον τροχό:
Αγγείο με ατλακόλ, χαρτί και βάση από μπαλόνι:
Στο τέλος οι γνώσεις που ήδη αποκτήσαμε σε σχέση με τα αγγεία και τον πηλό ενισχύθηκαν με την επίσκεψη στο σχολείο μας επαγγελματία αγγειοπλάστριας ή οποία αφού μας ενημέρωσε για τη είδη του πηλού και τις διαδικασίες μέχρι το τελικό αποτέλεσμα, μας δίδαξε και τον τρόπο να φτιάξουμε ένα στεφάνι με λουλούδια.
Ένα υπέροχο ταξίδι στη μυθολογία!
Με αφορμή την αλλαγή της εποχής και το μύθο της Περσεφόνης, ένα υπέροχο ταξίδι μόλις ξεκινά… Τα παιδιά γνώρισαν τους θεούς του Ολύμπου, τις ιδιαιτερότητες του καθενός και τα σύμβολά τους και έπειτα τους δραματοποίησαν:
Είδαμε τους αρχαίους ναούς και έπειτα κατασκευάσαμε κι εμείς το ναό του Δία:
Ασχοληθήκαμε με τα αρχαία αγγεία, τα κατηγοριοποιήσαμε σε ερυθρόμορφα και μελανόμορφα ,
γίναμε αρχαιολόγοι και κατηγοριοποιήσαμε τα ευρήματά μας οριοθετώντας το χώρο ανασκαφής…
ανακαλύψαμε ένα σπασμένο αγγείο σε “πραγματικές” συνθήκες, καθαρίσαμε τα κομμάτια και προσπαθήσαμε να τα συναρμολογήσουμε:
Από το αμπέλι στο μπουκάλι!
Σε συνέχεια του προγράμματος μας για το σταφύλι και τα παράγωγά του, επισκεφτήκαμε το οινοποιείο της περιοχής μας (80 winnery) όπου γνωρίσαμε, με πολύ ενδιαφέρον τα στάδια παραγωγής του κρασιού από το αμπέλι- στο οινοποιείο και τέλος στο συσκευαστήριο. Τέλος με πολύ χαρά προτείναμε κι εμείς ταμπέλα για τα μπουκάλια του κρασιού!