Μετάβαση της ΣΤ΄ τάξης στο 1ο Γυμνάσιο Γέρακα

Την Τετάρτη 17-05-2023, οι μαθητές/τριες της  Στ΄ τάξης του σχολείου μας, με τη συνοδεία των  υπεύθυνων εκπαιδευτικών τους και του Διευθυντή, θα επισκεφθούν πεζή το 1ο Γυμνάσιο Γέρακα που βρίσκεται σε απόσταση 650 μέτρων από το σχολείο μας. Η επίσκεψη πραγματοποιείται στο πλαίσιο της ομαλής  μετάβασης των μαθητών/τριών μας, στην επόμενη βαθμίδα εκπαίδευσης.

Σε συνεργασία με το 3ο Δημ. Σχ. Γέρακα προγραμματίστηκε να μεταβούν την ίδια ημέρα στο 1ο Γυμνάσιο Γέρακα οι μαθητές /τριες και των δυο σχολείων ώστε να συμμετάσχουν από κοινού στη δράση ομαλής μετάβασης στο Γυμνάσιο μοιράζοντας έτσι κοινές εμπειρίες και προετοιμάζοντας τη συμφοίτησή τους.

Στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του γυμνασίου θα μιλήσει στους μαθητές μας ο Γυμνασιάρχης κος Κουρτέσης Θ. και η υποδιευθύντρια κα Άρχου Μ. καθώς και άλλοι καθηγητές, παρουσιάζοντάς τους τη δομή του εκπαιδευτικού προγράμματος  αλλά και τις αλλαγές στην σχολική τους καθημερινότητα.

Οι μαθητές/τριες έχουν προετοιμαστεί να ρωτήσουν ότι τους απασχολεί και μέσα από διαλογική συζήτηση να αντιληφθούν ότι θα έχουν την πλήρη υποστήριξη των καθηγητών τους σε αυτόν τον νέο κύκλο της ζωής τους.

07 big

Θα ακολουθήσει παρουσίαση από τους καθηγητές των ποικίλων καινοτόμων προγραμμάτων που υλοποιήθηκαν φέτος και αμέσως μετά τα παιδιά θα γνωρίσουν τους χώρους του σχολείου.

Μέσα από τον κατάλληλο σχεδιασμό δραστηριοτήτων του προγράμματος, προωθείται η συνέργεια των δύο βαθμίδων εκπαίδευσης και η αποτελεσματική συνεργασία των εκπαιδευτικών Δημοτικής και Μέσης, με κοινό στόχο την ομαλή μετάβαση των παιδιών από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο.

  • Θα δοθεί υπεύθυνη δήλωση συγκατάθεσης γονέα μετάβασης στο 1ο Γυμνάσιο Γέρακα.

Επίσκεψη της Α τάξης στο πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής Jumicar στη Νέα Μάκρη

Την Παρασκευή 12 Μαΐου 2023 οι μαθητές της Α΄τάξης θα μεταβούν στο πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής Jumicar, στη Νέα Μάκρη και θα συμμετάσχουν σε μια σειρά βιωματικών δραστηριοτήτων και παιχνιδιών με στόχο να αντιληφθούν και να συνειδητοποιήσουν τη  σημαντικότητα της κυκλοφοριακής αγωγής.

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα περιλαμβάνει αρχικά θεωρητικό σε θέματα οδικής ασφάλειας μέσω εγκεκριμένων διαδραστικών προγραμμάτων και βίντεο σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο με την αρωγή εξειδικευμένου προσωπικού και του απαραίτητου οπτικοακουστικού εξοπλισμού.

Στη συνέχεια κατατοπίζονται  στα απολύτως απαραίτητα στοιχεία του ΚΟΚ που θα πρέπει να τηρήσουν κατά την εμπειρική εξάσκηση που ακολουθεί. Οι μαθητές ανά ομάδες μπαίνουν στα βενζινοκίνητα μικρά αυτοκίνητα της Jumicar, φορούν κράνη και ζώνες ασφαλείας και τους δίνονται αναλυτικές οδηγίες για τον τρόπο χειρισμού των αυτοκινήτων καθώς και για τις διαδρομές που θα πρέπει να ακολουθήσουν εντός του πάρκου.

Κατόπιν οδηγούν με απόλυτη ασφάλεια τηρώντας τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας υπό την επίβλεψη του εκπαιδευμένου προσωπικού. Η εκπαίδευση στην κυκλοφοριακή αγωγή συνδυάζεται αρμονικά με την χαρά της οδήγησης.

Εκδήλωση βράβευσης των σχολείων στο πλαίσιο περιβαλλοντικών δράσεων του Δήμου Παλλήνης

 Κυριακή 7 Μαΐου 2023 και ώρα 11.00 -13.00 στο Πολιτιστικό Κέντρο Γέρακα

Την Κυριακή 7 Μαΐου και ώρα 11.00 -13.00 στο Πολιτιστικό Κέντρο Γέρακα (Κλειτάρχου & Αριστείδου, Γέρακας) θα πραγματοποιηθούν βιωματικές περιβαλλοντικές δράσεις και εκδήλωση βράβευσης όλων των σχολείων του Δήμου Παλλήνης για τη συμμετοχή τους στον 7ο Σχολικό Μαραθώνιο Ανακύκλωσης και στον διαγωνισμό αφίσας – φωτογραφίας – κατασκευών «Γιατί λέμε ναι στις Α.Π.Ε.… Γιατί λέμε ναι στην εξοικονόμηση ενέργειας!».

1683155736733blob

Τα σχολεία, για 7η συνεχή χρονιά, στο πλαίσιο του Σχολικού Μαραθωνίου συνέλεξαν πόντους από τη διαλογή στην πηγή για ανακύκλωση 7 ρευμάτων υλικών (χαρτί, πλαστικό, αλουμίνιο, καπάκια, μπαταρίες, τηγανέλαια και συσκευές). Το πρόγραμμα διαλογής στην πηγή πρόκειται να συνεχιστεί μέχρι την λήξη του σχολικού έτους.

Παράλληλα, μαθητές νηπιαγωγείων, δημοτικών, γυμνασίων και λυκείων, καθώς και ενήλικες και ΑμεΑ, υπέβαλαν τα έργα τους στο πλαίσιο του μεγάλου διαγωνισμού ζωγραφικής και φωτογραφίας με τίτλο «Γιατί λέμε ναι στις Α.Π.Ε.… Γιατί λέμε ναι στην εξοικονόμηση ενέργειας!».

Οι δράσεις υλοποιηθηκαν σε συνεργασία με τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής.

Οι μαθητές του 1ου ΔΣ Παλλήνης και του 4ου ΔΣ Γέρακα θα πλαισιώσουν μουσικά την περιβαλλοντική γιορτή μας, στέλνοντας το δικό τους μήνυμα για το περιβάλλον.

Όλοι οι συμμετέχοντες θα επιβραβευθούν με βεβαιώσεις  συμμετοχής, ενώ τα πρώτα σχολεία θα λάβουν βραβεία και δώρα για τις σχολικές τους μονάδες.

Σας περιμένουμε λοιπόν όλους, την Κυριακή 7 Μαΐου 2023 μαζί με τα παιδιά σας για να γνωρίσετε τον κόσμο της εξοικονόμησης ενέργειας, μέσα από τη δουλειά των άλλων παιδιών, αλλά και να συμμετάσχετε στις παρακάτω δράσεις στον εσωτερικό και υπαίθριο χώρο του Πολιτιστικού Κέντρου Γέρακα:

  • στην έκθεση έργων μαθητών και ενηλίκων που συμμετείχαν στον διαγωνισμό ζωγραφικής – φωτογραφίας
  • στα εκπαιδευτικά περιβαλλοντικά παιχνίδια Followgreen

 

Εκδήλωση βράβευσης των σχολείων στο πλαίσιο περιβαλλοντικών δράσεων του Δήμου Παλλήνης

Αιτήσεις εγγραφής στο προαιρετικό Ολοήμερο πρόγραμμα (13:15 έως 15:00 ή 16:00) για το νέο σχολικό έτος

Για τον έγκαιρο προγραμματισμό λειτουργίας του ολοήμερου προγράμματος 2023-4 του σχολείου μας, επισημαίνουμε ότι μέχρι τη ΔΕΥΤΕΡΑ 15 Μαΐου 2023 πρέπει να έχει οριστικοποιηθεί ο αριθμός μαθητών/τριών στα τμήματα της Πρωινής Ζώνης (07:00 έως 15:00 ή 16:00) ή/και στα τμήματα του προαιρετικού ολοήμερου προγράμματος (13:15 έως 15:00 ή 16:00), χωρίς προϋποθέσεις και δικαιολογητικά .

Το σχολείο μας δεν ανήκει στα δημοτικά σχολεία με διευρυμένο ωράριο (έως 17:30)

Η διαδικασία:

Οι γονείς και κηδεμόνες, όσων μαθητών/τριών επιθυμούν να εγγραφούν στο προαιρετικό ολοήμερο πρόγραμμα για το νέο σχολικό έτος 2023-24, πρέπει μέχρι τη ΔΕΥΤΕΡΑ 15 Μαΐου 2023 να συμπληρώσουν την αίτηση εγγραφής (κατεβάστε παρακάτω το υπόδειγμα), να την υπογράψουν και οι δύο γονείς και να μας την αποστείλουν μέσω των παιδιών τους (όχι ηλεκτρονικά) χωρίς δικαιολογητικά.

Σε περίπτωση  που δεν έχετε πρόσβαση σε εκτυπωτή, έντυπο αίτησης μπορείτε να πάρετε από το σχολείο.

Σύμφωνα με την εγκύκλιο:

Οι μαθητές/τριες εγγράφονται στο Ολοήμερο Πρόγραμμα κατόπιν σχετικής αίτησης-δήλωσης των γονέων/κηδεμόνων τους. Οι Διευθυντές/τριες και οι Προϊστάμενοι/ες των Δημοτικών Σχολείων κάνουν δεκτές όλες ανεξαιρέτως τις αιτήσεις των γονέων/κηδεμόνων για φοίτηση των μαθητών/τριών στο Ολοήμερο Πρόγραμμα, χωρίς προϋποθέσεις

ΑΙΤΗΣΗ ΕΓΓΡΑΦΗΣ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ: ΔΗΜΟΤΙΚΟ-ΑΙΤΗΣΗ-ΔΗΛΩΣΗ-ΕΓΓΡΑΦΗΣ-ΣΤΟ-ΟΛΟΗΜΕΡΟ-2023-4

Αποχώρηση των μαθητών/τριών μπορεί να γίνεται μετά το τέλος της 2ης ώρας του Ολοήμερου Προγράμματος (15:00’), εφόσον κατατεθεί σχετική ενυπόγραφη δήλωση των γονέων/ κηδεμόνων.

Στη συγκρότηση των τμημάτων του Ολοήμερου Προγράμματος λαμβάνεται υπόψη η δηλωθείσα ώρα αποχώρησης των μαθητών/τριών, που αναγράφεται στη σχετική υπεύθυνη δήλωση των γονέων/ κηδεμόνων κατά την εγγραφή τους.

Η αποχώρηση των μαθητών/τριών του Προαιρετικού Ολοήμερου Προγράμματος πραγματοποιείται στις (16:00’) σύμφωνα με το Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου και γίνεται με ευθύνη του εκάστοτε υπεύθυνου λειτουργίας του Ολοήμερου Προγράμματος, ο οποίος αποχωρεί μετά τη λήξη του (16:00’), ασχέτως αν ασκεί διδακτικά καθήκοντα στο ενδιάμεσο χρονικό διάστημα.

Η φοίτηση των μαθητών που εγγράφονται στο Ολοήμερο είναι υποχρεωτική.

Πρωινή Ζώνη

Δύναται να συγκροτείται τμήμα Πρωινής Ζώνης, για υποδοχή (7:00-7:15) και ώρα εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων (7:15-8:00), σε σχολεία όπου διαπιστώνεται σχετική ανάγκη. Στο τμήμα αυτό δικαίωμα συμμετοχής έχουν μαθητές οι οποίοι είναι εγγεγραμμένοι και φοιτούν στο ολοήμερο πρόγραμμα μέχρι 15:00 ή 16:00. Ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του τμήματος Πρωινής Ζώνης μαθητών είναι οι 10 μαθητές για σχολεία με λειτουργικότητα από 9/θέσια και άνω.

[ΣυμπερασματικάΠρωινή ζώνη από τις 07:00 έως 15:00 ή 16:00 με υποχρεωτική φοίτηση εφόσον συμπληρωθεί ο κατώτατος αριθμός των 10 μαθητών και εγκριθεί από τη Δνση Αν. Αττικής].

Σημείωση:

  1. Σε περίπτωση υποβολής εκπρόθεσμης αίτησης εγγραφής στο Ολοήμερο Πρόγραμμα, απαιτείται η έγκριση της Διεύθυνσης Π.Ε. Ανατολικής Αττικής και μόνο για λόγους που κρίνονται ιδιαίτερα σοβαροί (προσκομίζοντας τα απαραίτητα δικαιολογητικά και υπεύθυνες δηλώσεις των δυο γονέων με αιτιολόγηση της εκπρόθεσμης αίτησης)

 2. Η φοίτηση των μαθητών/τριών του Ολοήμερου Προγράμματος και της Πρωινής Ζώνης διακόπτεται α) όταν ο/η μαθητής/τρια συμπληρώσει 15 συνεχόμενες απουσίες, οι οποίες δεν δικαιολογούνται από ιατρική γνωμάτευση, β) όταν ο γονέας/ κηδεμόνας του ζητήσει τη διακοπή της φοίτησης με γραπτή αίτησή του και γ) όταν ο γονέας/ κηδεμόνας δεν επικαιροποιήσει την εγγραφή του/της μαθητή/τριας κατά το β΄ 5/νθήμερο του Νοεμβρίου και το α΄ 15/νθήμερο του Φεβρουαρίου.

Καλή Πρωτομαγιά!

Οι αρχαίοι Έλληνες, οι οποίοι ήταν γνωστοί φυσιολάτρες, συνήθιζαν να γιορτάζουν την έλευση της άνοιξης και την άνθιση των λουλουδιών.

Τα Ανθεστήρια ήταν η πρώτη καθιερωμένη γιορτή των λουλουδιών και γιορτάζονταν κάθε χρόνο από την 11η ως την 13η ημέρα του μηνός Ανθεστηριώνος, δηλαδή 2 – 4 Φεβρουαρίου.

Τα Ανθεστήρια γιορτάζονταν αρχικά μόνο στην Αθήνα, αλλά με το πέρασμα των χρόνων απόκτησαν πανελλήνιο χαρακτήρα. Επίσης ήταν κατά κάποιο τρόπο θρησκευτική γιορτή, μιας και ήταν αφιερωμένη στο θεό Διόνυσο.

Αντίστοιχες γιορτές υπήρχαν και στην Ευρώπη, με την Πρωτομαγιά να σηματοδοτεί συνήθως την αρχή του καλοκαιριού.

εικόνα Viber 2023 04 28 17 40 02 385

 

Γνωστός στους διάφορους πολιτισμούς με διαφορετικά ονόματα, ο Μάιος ονομάστηκε έτσι από τη ρωμαϊκή θεότητα Maja (Μάγια) η οποία ήταν σύζυγος του Ήφαιστου, της οποίας το όνομα προήλθε με τη σειρά του από την ελληνική λέξη Μαία, τροφός και μητέρα. Η Μάγια ταυτίστηκε και με την Ατλαντίδα νύμφη Μαία, μητέρα του Ερμή στον οποίο και αφιερώθηκε ο μήνας.
Ο Μάιος πάντα ήταν ένας μήνας που σχετιζόταν με την αρχή του καλοκαιριού και την εύφορη και ανθισμένη γη. Για αυτό από παλιά οι άνθρωποι συνήθιζαν να γιορτάζουν την έναρξη του μήνα με διάφορους τρόπους.

 

 εικόνα Viber 2023 04 28 17 40 02 311

Δημιουργία: Ε2 Τμήμα

Η Πρωτομαγιά καθιερώθηκε ως ημέρα των εργατών χάρη στην εξέγερση-σφαγή που έγινε στο Σικάγο των Ηνωμένων Πολιτειών τον Μάιο του 1886.

Συγκεκριμένα τον Μάιο του 1886 εργάτες συγκεντρώθηκαν στην πλατεία Haymarket του Σικάγο προκειμένου να διαδηλώσουν ειρηνικά αιτούμενοι οχτάωρο και καλύτερες συνθήκες εργασίας με κεντρικό σύνθημα “Οχτώ ώρες δουλειά, οχτώ ώρες ανάπαυση, οχτώ ώρες ύπνο”.

Στην Ελλάδα η πρώτη πρωτομαγιάτικη συγκέντρωση πραγματοποιήθηκε το 1892. Την επόμενη χρονιά 2000 άτομα διαδήλωσαν με αιτήματα παρόμοια με εκείνα των διαδηλώσεων του Σικάγο, όπως οχτάωρη εργασία, Κυριακάτικη αργία και κρατική ασφαλιστική κάλυψη στα θύματα εργατικών ατυχημάτων.

Ακολούθησαν τα γεγονότα του Μάη του 1936 στη Θεσσαλονίκη με την εξέγερση των καπνεργατών της πόλης. Για τον περιορισμό των διαδηλώσεων επιστρατεύτηκαν τάγματα της χωροφυλακής και του στρατού.

Η Πρωτομαγιά σε πολλές χώρες του κόσμου είναι επίσημη αργία. Στην Ελλάδα μπορεί να μην είναι θεσμοθετημένη αργία, αλλά είναι απεργία αφιερωμένη στην μνήμη των αγωνιστών του εργατικού κινήματος.

Ίδρυση Τμήματος ένταξης (Τ.Ε.)

Μια προσπάθειά μας έξι ετών υλοποιείται!

Ιδρύεται Τμήμα Ένταξης στο σχολείο μας σύμφωνα με το παρακάτω ΦΕΚ .

Σε συνεργασία με τη  Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής και όπως καταχωρίστηκε στο πληροφοριακό σύστημα myschool, το υπό στοιχεία Φ.8.1/32949/26-11-2021 έγγραφο της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής, την υπό στοιχεία Ε.Π. 559/02-06-2021 εισήγηση του 1ου ΚΕΣΥ Ανατολικής Αττικής και την εισήγηση και τις απαραίτητες ενέργειες του Διευθυντή του 8ου Δημοτικού Σχολείου Γέρακα, ιδρύεται Τμήμα Ένταξης (Τ.Ε.) στο σχολείο.



Λήψη αρχείου


Γενικές πληροφορίες για το τμήμα ένταξης:

Σύμφωνα με την  Υπουργική Απόφαση 27922/Γ6/03-04-2007 (ΦΕΚ 449/03-04-2007) «Ιδιαίτερα καθήκοντα των εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε σχολικές δομές ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης»:

”1.Οι εκπαιδευτικοί των Τμημάτων ένταξης αξιολογούν τους μαθητές για τη διερεύνηση των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών με βάση τις προτάσεις οι οποίες έχουν υποβληθεί στο σύλλογο διδασκόντων από τους υπεύθυνους εκπαιδευτικούς των τάξεων. Προκειμένου να εντάξουν τους μαθητές στο Τ.Ε., λαμβάνουν υπόψη:

  • τη σοβαρότητα των εκπαιδευτικών αναγκών
  • την ανάγκη για εξειδικευμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα
  • την ηλικία και την τάξη στην οποία φοιτούν οι προτεινόμενοι να παρακολουθήσουν το Τ.Ε.
  • τον αριθμό των μαθητών που έχουν τη δυνατότητα να υποστηρίξουν αποτελεσματικά και προτείνουν αυτούς που θα υποστηριχθούν από το τμήμα ένταξης με τεκμηριωμένη εισήγηση.

2. Ενημερώνουν,  σε συνεργασία με το διευθυντή του σχολείου, τους γονείς και κηδεμόνες του μαθητήσχετικά με τις διαδικασίες που είναι απαραίτητες να γίνουν για να  φοιτήσει στο Τ.Ε.. Σε καμιά περίπτωση δεν αποκλείεται μαθητής από το Τ.Ε., αν οι γονείς του επιθυμούν τη φοίτησή του σε αυτό ακόμα κι αν δεν έχει διάγνωση από τις αρμόδιες διαγνωστικές υπηρεσίες. Στις περιπτώσεις αυτές αρκεί  σχετική εισήγηση από το σχολικό σύμβουλο ειδικής αγωγής.

3. Συνεργάζονται με τον εκπαιδευτικό της τάξης, ώστε να υπάρχει σύνδεση μεταξύ του κοινού και του εξειδικευμένου προγράμματος ως προς το περιεχόμενο και τον τρόπο υλοποίησής του (π.χ. συνδιδασκαλία). Στόχος παραμένει η πλήρης ένταξη στο σχολικό περιβάλλον.

4. Ενισχύουν τη γενικότερη προσαρμογή των μαθητών του Τ.Ε. στο κοινό σχολ. περιβάλλον, με τη συμμετοχή τους σε ομάδες εργασίας, παιχνιδιών και άλλων δραστηριοτήτων της σχολικής ζωής.

5. Μεριμνούν για την τακτική ενημέρωση του ατομικού φακέλου του κάθε μαθητή, ο οποίος φυλάσσεται σε ασφαλή χώρο με ευθύνη του διευθυντή του σχολείου.
Ενδεικτικά ο φάκελος μπορεί να περιέχει:

  • συνοπτικό οικογενειακό και κοινωνικό ιστορικό του μαθητή,
  • γνωματεύσεις και αξιολογήσεις που αφορούν στις εκπαιδευτικές ανάγκες και δυνατότητες του μαθητή,
  • εισηγήσεις για την κατάρτιση του εξατομικευμένου εκπαιδευτικού προγράμματος.

Σε περίπτωση αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος (μετεγγραφή ή εγγραφή) ενημερώνεται η διεύθυνση της νέας σχολικής μονάδας.

Διευθυντές των σχολείων στα οποία λειτουργούν Τ.Ε.:

Φροντίζουν για τον εξοπλισμό και την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών των Τ.Ε., ύστερα από εισήγηση των υπεύθυνων εκπαιδευτικών.

Μεριμνούν για την απρόσκοπτη λειτουργία των Τ.Ε., δεν απασχολούν τους εκπαιδευτικούς αυτών σε άλλες δραστηριότητες και δεν αναστέλλουν τη λειτουργία τους χωρίς την έγκριση του οικείου Διευθυντή Εκπαίδευσης”.

Επίσης σύμφωνα με τον Ν. 4547/2018:

”Οι μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες μπορούν να φοιτούν σε ειδικά οργανωμένα και κατάλληλα στελεχωμένα Τμήματα Ένταξης (ΤΕ) που λειτουργούν μέσα στα σχολεία γενικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης με δύο (2) διαφορετικούς τύπους προγραμμάτων:

αα) Κοινό και εξειδικευμένο πρόγραμμα, που καθορίζεται με πρόταση του οικείου Κ.Ε.Σ.Υ. για τους μαθητές με ηπιότερης μορφής ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, το οποίο για κάθε μαθητή δεν θα υπερβαίνει τις δεκαπέντε (15) διδακτικές ώρες εβδομαδιαίως.

Για την ίδρυση ΤΕ απαραίτητη προϋπόθεση είναι να υπάρχουν κατ’ ελάχιστον τρεις μαθητές και σχετική πρόταση από διαγνωστική υπηρεσία.

Σε περιπτώσεις συστεγαζόμενων ή γειτονικών σχολικών μονάδων, τα ΤΕ συνενώνονται μέχρι του μέγιστου αριθμού δώδεκα (12) μαθητών ανά ΤΕ.

Σκοπός των ΤΕ είναι η πλήρης ένταξη των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρία στο σχολικό περιβάλλον μέσα από ειδικές εκπαιδευτικές παρεμβάσεις.

Ο εκπαιδευτικός του ΤΕ υποστηρίζει τους μαθητές εντός του περιβάλλοντος της τάξης τους, σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς των τάξεων, με στόχο τη διαφοροποίηση των δραστηριοτήτων και των διδακτικών πρακτικών, καθώς και την κατάλληλη προσαρμογή του εκπαιδευτικού υλικού και του εκπαιδευτικού περιβάλλοντος.

 Η υποστήριξη σε ιδιαίτερο χώρο υλοποιείται εφόσον το επιβάλλουν οι ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών, με απώτερο στόχο τη δυνατότητα μελλοντικής υποστήριξης αυτών εντός του περιβάλλοντος της τάξης τους.

ββ) Εξειδικευμένο ομαδικό ή εξατομικευμένο πρόγραμμα διευρυμένου ωραρίου, που καθορίζεται με πρόταση του οικείου Κ.Ε.Σ.Υ., για τους μαθητές με σοβαρότερης μορφής ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, οι οποίες δεν καλύπτονται από αντίστοιχες με το είδος και το βαθμό αυτοτελείς σχολικές μονάδες.

Το εξειδικευμένο πρόγραμμα μπορεί να είναι ανεξάρτητο από το κοινό, σύμφωνα με τις ανάγκες των μαθητών. Στις περιπτώσεις αυτές η συνδιδασκαλία γίνεται σύμφωνα με τις προτάσεις των διαγνωστικών υπηρεσιών”.

Ενέργειες επιλογής β’ ξένης γλώσσας 2023-24: Δ’ τάξης και Γυμνασίου

ΘΕΜΑ: «Διδασκαλία της 2ης ξένης γλώσσας στα Δημοτικά Σχολεία για το σχολικό έτος 2023-2024», 05 – 04 -2023/ Αρ. Πρωτοκόλλου: Φ52/40220/Δ1

Σύμφωνα με τη με αριθ. πρωτ. Φ.52/63/12873/Γ1/6-2-2012 (ΦΕΚ 253, τ.Β’/13-02-2012), όπως τροποποιήθηκε με τη με αριθ. πρωτ. Φ12/657/70691/26-04-2016/Δ1 Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ 1324,τ.Β’/11-05-2016), η διδασκαλία της 2ης Ξένης Γλώσσας, Γαλλικής και Γερμανικής πραγματοποιείται στις Ε ́& ΣΤ ́ τάξεις των 4/θέσιων και άνω Δημοτικών Σχολείων του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου.

Για τον ορθό και έγκαιρο προγραμματισμό της διδασκαλίας της 2ης Ξένης Γλώσσας στην Ε’ τάξη των Δημοτικών Σχολείων με λειτουργικότητα από 4/θέσια και άνω θα πραγματοποιηθούν τα ακόλουθα:

1. Οι Διευθυντές/ντριες των Δημοτικών Σχολείων με λειτουργικότητα από 4/θέσια και άνω ενημερώνουν για την επιλογή της 2ης Ξένης Γλώσσας τους μαθητές/τριες της Δ ́ τάξης, οι οποίοι/ες θα φοιτήσουν κατά το σχολικό έτος 2023-2024 στην Ε ́ τάξη, καθώς και τους γονείς και κηδεμόνες τους.

2. Οι γονείς και οι κηδεμόνες των μαθητών/τριών που θα φοιτήσουν κατά το σχολικό έτος 2023-2024 στην Ε ́ τάξη του Δημοτικού Σχολείου συμπληρώνουν δήλωση με τη γλώσσα προτίμησης του παιδιού τους (Γαλλική ή Γερμανική) και την καταθέτουν στον Διευθυντή/ντρια του Σχολείου τους έως την Πέμπτη 27 Απριλίου 2023.

Οι αιτήσεις έχουν δοθεί στους μαθητές/τριες.

Υπεύθυνη-Δήλωση-Γονέα-ΕΠΙΛΟΓΗ-Β-ΞΕΝΗ-ΓΛΩΣΣΑ-2023-2024


Ενέργειες για τη Β’ Ξένη Γλώσσα από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο

Σύμφωνα με τη με αριθμ. 53476/ΓΔ4/04-04-2017 (Β’ 1171) Υ.Α. με θέμα: «Επιλογή δεύτερης ξένης γλώσσας και συγκρότηση τμημάτων», οι Διευθυντές/ντριες των Δημοτικών Σχολείων, αφού ενημερωθούν από τους Διευθυντές/ντριες των Γυμνασίων στα οποία διδάσκεται η Ιταλική Γλώσσα (δεν διδάσκεται στα όμορα γυμνάσιά μας), ενημερώνουν εντός του Απριλίου με επιστολή τους μαθητές/τριες της ΣΤ ́ τάξης και τους γονείς και κηδεμόνες τους σχετικά με τη δυνατότητα επιλογής της Ιταλικής Γλώσσας ως 2ης ξένης γλώσσας στο Γυμνάσιο, καλώντας τους να υποβάλουν σχετική γραπτή δήλωση μέχρι την 17η Μαΐου 2023.

Ενημερώνουν, επίσης, τους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών/τριών της ΣΤ ́ τάξης με επιστολή τους εντός του Μαΐου ότι, κατ’ εξαίρεση, όποιοι/ες έχουν λόγους να επιλέξουν στο Γυμνάσιο διαφορετική 2η ξένη γλώσσα από αυτή που διδάχτηκαν στο Δημοτικό, δύνανται να υποβάλουν (για το σχολείο) αιτιολογημένη γραπτή αίτηση μέχρι την 12η Μαΐου 2023.

ΑΙΤΗΣΗ-ΑΛΛΑΓΗΣ-Β΄-ΓΛΩΣΣΑΣ-ΣΤΟ-ΓΥΜΝΑΣΙΟ-2023-24

Τέλος, οι Διευθυντές/ντριες των Δημοτικών Σχολείων με τη λήξη των μαθημάτων αποστέλλουν στα Γυμνάσια μαζί με τους τίτλους Σπουδών, βεβαίωση για τη 2η ξένη γλώσσα που έχει διδαχθεί ο μαθητής στο Δημοτικό και κατά περίπτωση: α) τις σχετικές δηλώσεις για την Ιταλική Γλώσσα και β) τις αιτιολογημένες αιτήσεις για την αλλαγή της 2ης ξένης γλώσσας από αυτή που διδάχτηκε στο δημοτικό.


3. Δημιουργία τμημάτων διδασκαλίας της δεύτερης ξένης γλώσσας.

α) Οι μαθητές/τριες διδάσκονται ως 2η ξένη γλώσσα όποια από τις δυο (Γαλλικά-Γερμανικά) έχει την πλειοψηφία των δηλώσεων προτίμησης σε επίπεδο τμήματος, όπως αυτή διαμορφώνεται μετά τις δηλώσεις των μαθητών που θα φοιτήσουν κατά το επόμενο σχολικό έτος στην Ε ́ τάξη. Σε περίπτωση ισοψηφίας στις προτιμήσεις των μαθητών/τριων του τμήματος, διδάσκεται ως 2η ξένη γλώσσα αυτή για την οποία υπάρχουν διαθέσιμες διδακτικές ώρες σε επίπεδο οικείας Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Δεν επιτρέπεται αλλαγή τμήματος μαθητών/τριων λόγω διαφορετικής προτίμησης σε σχέση με τη 2η ξένη γλώσσα που πλειοψήφησε και διδάσκεται στο τμήμα τους.

β) Σε σχολεία με δύο ή περισσότερα τμήματα ανά τάξη, οι μαθητές/τριες δύναται να κατανεμηθούν σύμφωνα με τις προτιμήσεις τους σε μεικτά-παράλληλα τμήματα με δυο προϋποθέσεις:
i) Ο ελάχιστος αριθμός για τη δημιουργία τμήματος είναι οι 12 μαθητές/τριες
ii) Ο αριθμός των παράλληλων τμημάτων δεν μπορεί να υπερβαίνει τον αριθμό των υφιστάμενων τμημάτων Γενικής Παιδείας, π.χ. από 2 τμήματα Γενικής Παιδείας δημιουργούνται αποκλειστικά 2 τμήματα 2ης ξένης γλώσσας, από 3 τμήματα Γενικής Παιδείας δημιουργούνται αποκλειστικά 3 τμήματα 2ης ξένης γλώσσας κτλ.
Στις περιπτώσεις που δεν πληρούνται οι προαναφερθείσες (α ́ και β ́) προϋποθέσεις, η 2η ξένη γλώσσα διδάσκεται στο υφιστάμενο τμήμα Γενικής Παιδείας σύμφωνα με την επιλογή της πλειοψηφίας των μαθητών/τριών σε επίπεδο τμήματος.
4. Στην περίπτωση κατά την οποία μέχρι την 1η Οκτωβρίου κάθε σχολικού έτους δεν έχει καλυφθεί η θέση του/της εκπαιδευτικού της ξένης γλώσσας που επιλέχθηκε σύμφωνα με τις προβλέψεις των παραπάνω παραγράφων 3 & 4, τότε με απόφαση του οικείου Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, οι μαθητές/τριες διδάσκονται την ξένη γλώσσα για την οποία υπάρχουν διαθέσιμες διδακτικές ώρες σε επίπεδο της οικείας Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
5. Οι Διευθυντές/ντριες των Σχολείων, με βάση τις αιτήσεις των γονέων και κηδεμόνων, συμπληρώνουν και υποβάλλουν τον αντίστοιχο Πίνακα στη Διεύθυνση Π.Ε. που ανήκει το σχολείο έως 5 Μαΐου 2023…


Η εγκύκλιος: https://drive.google.com/file/d/1fTj9-R2n6J8ulzvLikjMe2952BKBiaaD/view

Καλλιτεχνικά και Μουσικά Σχολεία : Αναλυτικά η διαδικασία εισαγωγής των μαθητών της ΣΤ΄ τάξης στην Α’ Γυμνασίου 2023-2024

Χριστός Ανέστη!

Καλλιτεχνικά Σχολεία: Για την εισαγωγή μαθητών στα Καλλιτεχνικά Σχολεία για το σχολικό έτος 2023-2024, οι γονείς/κηδεμόνες των υποψηφίων μαθητών/τριών από τις 2 Μαΐου έως τις 31 Μαΐου 2023 και ώρα 14:00 υποβάλλουν από κοινού ηλεκτρονικά ή με οποιοδήποτε άλλο πρόσφορο τρόπο αίτηση συμμετοχής στη διαδικασία επιλογής (στην οποία δύναται να δηλώσουν μέχρι δύο κατευθύνσεις) μόνο στο Καλλιτεχνικό Σχολείο της περιοχής όπου κατοικεί ο/η υποψήφιος/α.

 



Λήψη αρχείου

 

Μουσικά Σχολεία: Για την εισαγωγή μαθητών στα Μουσικά Σχολεία για το σχολικό έτος 2023-2024, οι γονείς/κηδεμόνες των υποψηφίων μαθητών από τις 2 Μαΐου έως τις 31 Μαΐου 2023 και ώρα 14:00 υποβάλλουν από κοινού ηλεκτρονικά ή με οποιοδήποτε άλλο πρόσφορο τρόπο αίτηση συμμετοχής στη διαδικασία επιλογής μόνο στο Μουσικό Σχολείο της περιοχής όπου κατοικεί ο/η υποψήφιος/α.



Λήψη αρχείου

Πασχαλινές δημιουργίες!

Ενδεικτικές πασχαλινές δραστηριότητες:

Δημιουργίες Α2 τάξης!!!

εικόνα Viber 2023 04 07 08 46 54 231 εικόνα Viber 2023 04 07 08 46 54 357

 

Δημιουργίες της Γ τάξης!!!
εικόνα Viber 2023 04 06 13 55 26 229 εικόνα Viber 2023 04 06 13 56 09 611 εικόνα Viber 2023 04 06 13 56 12 353 εικόνα Viber 2023 04 06 13 56 18 261 εικόνα Viber 2023 04 06 13 56 18 535 εικόνα Viber 2023 04 06 13 56 18 996

εικόνα Viber 2023 04 06 13 56 18 751

Δημιουργίες της Δ1 τάξης!!!

εικόνα Viber 2023 04 07 09 18 46 807

 

Δημιουργίες της Ε1 τάξης!!!

εικόνα Viber 2023 04 06 20 46 04 048εικόνα Viber 2023 04 06 20 46 04 075

Υλικά για δημιουργίες παιδιών!

εικόνα Viber 2023 04 07 10 56 27 797

 

εικόνα Viber 2023 04 07 10 56 59 903 εικόνα Viber 2023 04 07 10 56 46 797

Καλό Πάσχα και καλή Ανάσταση!!!

Η φλόγα της λαμπάδας να λάμψει στην καρδιά όλων!

Ευχόμαστε σε όλους σας καλό Πάσχα, ήρεμες, όμορφες
 
και χαρούμενες πασχαλιάτικες μέρες, με υγεία και 
 
αγάπη! 
Μακάρι το φως της Αναστάσεως του Χριστού να 
λάμπει στις καρδιές όλων μας.
Καλή Ανάσταση!

Ετοιμαζόμαστε για το Πάσχα!

ΤΟ ΑΓΙΟ ΠΑΣΧΑ

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση