Η Νέα Παιδαγωγική_Νίκου Καζαντζάκη

Κάτω από: Νεοελληνικά κείμενα Α' Γυμνασίου | ΘΕΟΔΩΡΑ ΠΟΥΡΝΑΡΑ
Κυριακή, 20 Σεπτεμβρίου 2020 10:54 πμ |



Λήψη αρχείου

ΟΙ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΟΙ ΧΡΟΝΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΕΓΚΛΙΣΕΙΣ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗ ΦΩΝΗ

Κάτω από: Αρχαία ελληνική γλώσσα β΄γυμνασίου | ΘΕΟΔΩΡΑ ΠΟΥΡΝΑΡΑ
Τρίτη, 5 Μαΐου 2020 12:34 μμ |

ΧΡΟΝΟΙ_ΕΓΚΛΙΣΕΙΣ_ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗ ΦΩΝΗ

ΟΙ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΟΙ ΧΡΟΝΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΕΓΚΛΙΣΕΙΣ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗ ΦΩΝΗ

Κάτω από: Χωρίς κατηγορία | ΘΕΟΔΩΡΑ ΠΟΥΡΝΑΡΑ
Τρίτη, 5 Μαΐου 2020 12:32 μμ |

ΧΡΟΝΟΙ_ΕΓΚΛΙΣΕΙΣ_ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗ ΦΩΝΗ

EΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟΥ (ΕΝΟΤΗΤΕΣ: 1-5)

Κάτω από: Νεοελληνική Γλώσσα Γ΄ Γυμνασίου | ΘΕΟΔΩΡΑ ΠΟΥΡΝΑΡΑ
Τρίτη, 31 Μαρτίου 2020 10:38 πμ |

 

EΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟΥ (ΕΝΟΤΗΤΕΣ: 1-5)

 Να προσδιορίσετε το είδος των δευτερευουσών προτάσεων που ακολουθούν και τον συντακτικό τους ρόλο.

  1. Είναι ανάγκη να έρθεις αμέσως εδώ.
  2. αυτός είναι ο βασικός σκοπός μας, να ενημερώσουμε έγκαιρα τον πολίτη.
  3. Η ικανότητά του να αντιμετωπίζει δύσκολες καταστάσεις με θάρρος και ψυχραιμία είναι αξιοθαύμαστη.
  4. Είναι καθήκον όλων των πολιτών να προασπίζονται τα δικαιώματά τους.
  5. Θυμάσαι που με συμβούλευσες να προσέχω μη με εξαπατήσουν;
  6. Οι λαοί μπορούν να ανταλλάσσουν πολιτιστικά στοιχεία χωρίς να τίθεται σε κίνδυνο η ιδιαιτερότητά τους.
  7. Ο φόβος μη μεταδοθεί ο ιός στις ευπαθείς και μη ομάδες του πληθυσμού ανάγκασε την κυβέρνηση να λάβει έκτακτα μέτρα.
  8. Ο Ησίοδος στο έργο του «Θεογονία» λέει ότι η Ευρώπη ήταν Ωκεανίδα, όπως ήταν και η Ασία και η Λιβύη.
  9. Όσοι συνεργάζονται μαζί του τον εκτιμούν βαθύτατα.
  10. Θέλησε να ευχαριστήσει τους ανθρώπους που τον στήριξαν σε αυτή τη δύσκολη στιγμή.
  11. Η Ευρώπη, παίζοντας κάποια μέρα με τις φίλες της σε ανθισμένο αγρό κοντά στο πατρικό σπίτι της, στις ακτές της Φοινίκης, γοητεύτηκε από έναν όμορφο και ήμερο κατάλευκο ταύρο, χωρίς να υποψιάζεται ότι σε αυτό το ζώο είχε μεταμορφωθεί ο Δίας.
  12. Έπειτα παντρεύτηκε τον Κρητικό βασιλιά Αστέριο, ο οποίος, επειδή δεν είχε δικά του παιδιά, υιοθέτησε τους γιους της και κληροδότησε σε αυτούς ό,τι του ανήκε.
  13. Μερικοί υποστηρίζουν ότι η λατρεία της μυθικής Ευρώπης στην Ελλάδα προήλθε από τη Δωδώνη της Ηπείρου, όπου έζησε ο Δίας και η Ευρώπη και όπου γεννήθηκε ο γιος τους Δώδων.

 

  1. Κανείς δεν μπορούσε να φανταστεί κάτι τέτοιο, ότι ο ιός θα προκαλέσει έναν πόλεμο στον οποίο ο εχθρός είναι αόρατος.
  2. Απορρίπτει οτιδήποτε του προτείνω.
  3. Μπορείς να μείνεις όσο θέλεις.
  4. Λυπάμαι που άργησες.
  5. Ακολουθήσαμε την περιφερειακή οδό με προορισμό το κέντρο της πόλης , για να αποφύγουμε την κίνηση.
  6. Μένω στην επαρχία, μια και η ζωή εκεί είναι πιο ποιοτική.
  7. Επειδή η ατμόσφαιρα στο δωμάτιο ήταν αποπνιχτική, άνοιξα το παράθυρο να μπει καθαρός αέρας.
  8. Καθώς είχε πια σκοτεινιάσει για τα καλά και ο καιρός ήταν εξαιρετικά άσχημος, αποφασίσαμε να διανυχτερεύσουμε στο κοντινότερο ξενοδοχείο.
  9. Για να ολοκληρώσουμε γρήγορα το πρόγραμμα, πρέπει να συνεργαστούμε άψογα μεταξύ μας.
  10. Ήρθε να με δε, αλλά, αφού εγώ έλειπα, έφυγε απογοητευμένος.
  11. Απογοητεύτηκα που αποφάσισες να μην ξαναδώσεις εξετάσεις.

 

 

Φύλλο εργασίας 2ο _ Ενότητα 5η

Κάτω από: Νεοελληνική Γλώσσα Γ΄ Γυμνασίου | ΘΕΟΔΩΡΑ ΠΟΥΡΝΑΡΑ
Τρίτη, 31 Μαρτίου 2020 12:37 πμ |

:

Συμπληρώστε τα κενά στο κείμενο που ακολουθεί με τον σωστό τύπο των σύνθετων:

Με τον πρόσφατο πόλεμο που συγκλόνισε την παγκόσμια κοινή γνώμη, μια εύλογη απορία των παιδιών είναι «γιατί να γίνεται πόλεμος;» και «πώς θα μπορούσε να σταματήσει;». Η απάντηση βρίσκεται στο πώς …………………… (εκ + παιδεύομαι) ο άνθρωπος από μικρή ηλικία για να …………………… (αντί + μέτωπο) ……………………… (συν + κρούση) και διαφωνίες σε …………………….. (διά + πρόσωπο) και ομαδικό επίπεδο. Το σχολείο μπορεί να ……………………. (από + τελώ) τον χώρο όπου το παιδί μαθαίνει την ειρηνική ……………… (επί + λύση) διαφωνιών και συγκρούσεων. Σε πρώτο επίπεδο προτείνεται η διαμεσολάβηση των ………………………. (συν + μαθητής). Στις δύσκολες συγκρούσεις τις οποίες δεν μπορούν να λύσουν μόνοι τους οι ……………………………… (εν + πλέκω), είναι χρήσιμη η ύπαρξη ενός ………………………….. (εκ + παιδεύομαι) σώματος συμμαθητών που θα ………………………. (προ + τείνω) λύσεις. Αυτό γίνεται σε ……………………….. (συν + έργο) με τους δασκάλους.                                                                                           εφημερίδα Το Βήμα, 25/5/03 (διασκευή)

 

Άσκηση γραπτού λόγου

Σήμερα, περισσότερο από ποτέ είναι ανάγκη το εκπαιδευτικό σύστημα να ενισχύει συνεχώς το πνεύμα ειρήνης, αφού οι νέοι εκτίθενται στη βία περισσότερο από ποτέ.  Συντάσσετε ένα άρθρο για τη σχολική εφημερίδα στο οποίο αρχικά θα εξηγείτε τους λόγους για τους οποίους συμβαίνει αυτό και στη συνέχεια θα υποδεικνύετε τρόπους με τους οποίους το σχολείο μπορεί να παίζει σημαντικό ρόλο στην καλλιέργεια πνεύματος ειρήνης. (300-350 λέξεις)

Πρόλογος στον οποίο σημειώνετε την αφόρμηση…

Κύριο μέρος:

Α’ παράγραφος για το πρώτο ερώτημα, ήτοι γιατί επιβάλλεται σήμερα κυρίως να ενισχύει το πνεύμα ειρήνης; (οι νέοι εκτίθενται στη βία, στο σφυροκόπημα από τα μμε με καταναλωτικά προτυπα, σχέσεις ανθρώπινες αλλοτριωμένες-απομόνωση, οικονομικά προβλήματα, απομάκρυνση από τη μόρφωση, την τέχνη, τη γνώση γενικά του παρελθόντος, τις ανθρωπιστικές αξίες….)

Β΄παράγραφος: το β΄ερώτημα, ήτοι πώς μπορεί η εκπαίδευση να βοηθήσει ();;;;;

Επίλογος

Προσοχή

στο πρόσωπο (γ΄ενικό/ πληθ/κό)

Στο στήσιμο των παραγράφων… στη σύνδεση των νοημάτων με εύστοχες μεταβατικές λέξεις (ανατρέξτε στα σχετικά φυλλάδια που έχετε στο αρχείο σας.)…. Στο λεξιλόγιο που χρησιμοποιείτε… στην οργάνωση των επιχειρημάτων σας.

 

Επόμενη Σελίδα: »