Ανοιξη- Ζωγραφίζοντας Ο Keefe

Τετάρτη, μέρα αφιερωμένη στην τέχνη, και σήμερα αποφασίσαμε να γνωρίσουμε στην  εικαστικό Georgia O Keefe.

Η Τζόρτζια Ο’Κιφ ήταν Αμερικανίδα ζωγράφος. Η Τζόρτζια Ο’Κιφ γεννήθηκε στο Σαν Πρέρι, Ουισκόνσιν. Είναι γνωστή για τα τοπία της και τους πίνακες λουλουδιών της ερήμου, που συχνά ερμηνεύονται σαν σύμβολα γιονί. Βικιπαίδεια
Μαζευτήκαμε και οι δύο τάξεις σε μία, μετρηθήκαμε και αναλογιστήκαμε πόσοι πίνακες πρέπει να γίνει, αν κάθε πίνακας χρειάζεται 4 παιδιά για να γίνει. Και αφού ξεκινήσαμε μία μικρή διαίρεση, χωρίζοντας σε τετράδες τα παιδιά, διαπιστώσαμε ότι χρειαζόμαστε 6 πίνακες.
Τα παιδιά πρότειναν πως ήθελαν τα πέταλα, τον αριθμό τους και το είδος του λουλουδιού και αφού σχεδιάσαμε τα λουλούδια, χωριστήκαμε σε ομάδες και πιάσαμε δουλειά.
Στο τέλος τα έργα μας αποφασίσαμε να στολίζουν την είσοδο του σχολείου.

Ήρθε πάλι η Πασχαλιά- Τα κάλαντα του Λαζάρου

Το Νηπιαγωγείο Νεοχωρούδας, σήμερα τελευταία μέρα λειτουργίας του σχολείου, πριν τις πασχαλινές διακοπές, αποφάσισε να εκκλησιαστεί και να πει τα κάλαντα του Λαζάρου στο χωριό.

Μια υπέροχη έκπληξη μας περίμενε στην είσοδο του σχολείου μας. Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων Δημοτικού και Νηπιαγωγείου Νεοχωρούδας, έφερε στα παιδιά και τις δασκάλες ένα όμορφο δωράκι. Τι υπέροχη έκπληξη! Ευχαριστούμε πολύ, η κ. Φανή, η κ. Γιώτα και η κ. Λίνα, και τα παιδιά για την υπέροχη κίνηση.

Όμορφα θα  ξεκινούσε η μέρα μας…..  Ειδοποιήσαμε λοιπόν τους γονείς ότι θα είμαστε στις 9,30 στην πλατεία του χωριού και εκδράμαμε στους εμπόρους του χωριού. Ήταν μία υπέροχη εμπειρία.

Είπαμε πρώτα τα κάλαντα στον Πατέρα Στυλιανό και μας μίλησε με αυτά τα υπέροχα λόγια, που μόνο ένας καλός παππούλης ξέρει….

Μετά περάσαμε από το χώρο της Κοινότητας και είπαμε τα κάλαντα στην αγαπημένη μας Μαρία και τον ταχυδρόμο του χωριού.

Περάσαμε από την Πλατεία όπου μας περίμεναν οι γονείς μας.

Κατόπιν πήγαμε στο Δημοτικό Σχολείο της Νεοχωρούδας και είπαμε τα κάλαντα στα παιδιά του Δημοτικού. Το πλέον συγκινητικό ήταν ότι τα παιδιά της ΣΤ’ Δημοτικού άνοιξαν τον κουμπαρά τους και μας έδωσαν τα λεφτά τους…. ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ…. μας συγκινήσατε…

Και τέλος περάσαμε από τα γειτονάκια μας, τον Παιδικό Σταθμό Νεοχωρούδας και είπαμε τα κάλαντα και στα γειτονάκια μας…

 

Ποιους να ευχαριστήσουμε πρώτα; Ευχαριστούμε την κ. Λιλή, τη γιαγιά Ευθυμία και την κ. Μαρία που μας συνόδευσαν σε όλη τη διαδρομή….

Ευχαριστούμε τους Εμπόρους του χωριού που μας δέχτηκαν με ζεστή αγκαλιά.

Ευχαριστούμε τον κ. Ζέγο, τον κ. Σαραμούρτση και τον κ. Δίγκαλη που μας άκουσαν και ήταν στο πλάι μας.

Κυρίως όμως ευχαριστούμε εσάς τους υπέροχους γονείς, που ό,τι κι αν σκεφτούμε είστε δίπλα μας και μας στηρίζετε… Το εκτιμάμε όσο τίποτα….

 

Ήρθε πάλι η πασχαλιά- Κατασκευές

Οι πασχαλινές κατασκευές μας ξεκίνησαν από νωρίς.

Μόμπιλ με πήλινα στολίδια και ανάγλυφος σταυρός με την τεχνική της χαρακτικής.

Πολύχρωμες κοτούλες κολάζ.

Πασχαλινές κάρτες κούνελοι.

Τρισδιάστατοι εσταυρωμένοι.

Καλαθάκι με αβγουλάκι βαμμένο.

Βάψαμε αβγουλάκια, που πριν τα είχαμε ζωγραφίσει με κηρομπογιά.

και αναθέσαμε τον κ. Γρασίδα σε όλους τους γονείς.

 

 

Εθελοντικές Δράσεις

Το Νηπιαγωγείο Νεοχωρούδας και οι υπέροχοι γονείς μας συμμετείχαν με μεγάλη επιτυχία στην εθελοντική δράση του Δ. Ωραιοκάστρου ΔΟΠΑΩ , Κοινωνικού Παντοπωλείου Δ. Ωραιοκάστρου και Κοινωνικού Φαρμακείου Δήμου Ωραιοκάστρου.

6ος Μαθητικός Διαγωνισμός ΕΚΕΔΙΣΥ

Το Νηπιαγωγείο Νεοχωρούδας συμμετέχει με 2 μακέτες γονιών, στον 6ο Μαθητικό Διαγωνισμό του ΕΚΕΔΙΣΥ με θέμα «Στιγμές από την ιστορία του σχολείου μας».

Στο διαγωνισμό αυτό διηγούμαστε την ιστορία των κτιρίων στα οποία φιλοξενήθηκαν κατά καιρούς τα σχολεία του τόπου μας.

Καλή μας τύχη!

Προστατεύω τον εαυτό μου- Επίσκεψη Πυροσβεστικής

Στο πλαίσιο του θέματος «Προστατεύω τον εαυτό μου» καλέσαμε την Πυροσβεστική Υπηρεσία. Προς τιμήν μας, σήμερα 17/04/2019 μας επισκέφτηκαν δύο εξαιρετικοί πυροσβέστες του 2ου Τομέα  Πυροσβεστικής, Μοναστηρίου, ο κ. Αλέξανδρος και ο κ. Ευγένιος, μαζί με το πυροσβεστικό τους όχημα πόλεως.

Εμείς για να τους ευχαριστήσουμε είχαμε ετοιμάσει μία κάρτα ευχαριστήρια

 όπου υπέγραψαν όλα τα παιδιά του σχολείου μας

 και ήμασταν έτοιμοι να τους υποδεχτούμε.

Είχαμε πολλές ερωτήσεις να τους κάνουμε και θέλαμε να τους πούμε όλα αυτά που μάθαμε στη διάρκεια αυτού του θέματος.

Στο τέλος ο κ. Ευγένιος μας έκανε επίδειξη πυρόσβεσης με πυροσβεστική μάνικα και μας άναψε την πυροσβεστική σειρήνα… Τα παιδιά εκστασιάστηκαν….

Ήταν μια υπέροχη επίσκεψη, πολλή ενδιαφέρουσα και επιμορφωτική. Ευχαριστούμε την Πυροσβεστική Υπηρεσία για την άμεση ανταπόκρισή της. Ευχόμαστε να συνεχίσετε το υπέροχο έργο σας και ο Θεός να σας έχει πάντα γερούς…..

Μπορούμε να σώσουμε το αβγό;

Από την Παρασκευή, θέλοντας να σταματήσουμε πανηγυρικά το κλείσιμο του προγράμματός μας «Puzzles, Riddles and Codes» και το κλείσιμο της δανειστικής βιβλιοθήκης, αναθέσαμε στους γονείς μας και τα παιδιά μας της τελευταία μας πρόκληση.



Λήψη αρχείου

Και σήμερα Τρίτη, κατέφτασαν τα «θωρακισμένα» αβγουλάκια… Οι ιδέες πολλές και ευφάνταστες…

Με κουτί γεμάτο μαξιλαράκι, ώστε αν το ρίξουμε επάνω του, να μη σπάσει.

Κλεισμένο σε κουτί.

Καλυμένα με μία στρώση σιλικόνης, κεριού και προστατευμένα από ένα φολιδωτό πλαστικό….

Τυλιγμένα με σπάγγο…

Περιτυλιγμένα με υλικό από αυτό που συγκρατούν τα σπασμένα χέρια…

Θωρακισμένα με λούστρο,

τυλιγμένα σε φελιζόλ και πανί ραμμένο γύρω- γύρω,

 Τυλιγμένα με αλουμινόχαρτο, σακούλα, βαμβάκι, φελιζόλ, καθαριστικά ματιών, υαλοβάμβακα και ό,τι άλλο περνάει από το μυαλό σας….

Και το παιχνίδι ξεκίνησε… Προβλέπουμε ποια θα αντέξουν και ποια θα σπάσουν;

Φυσικά όλοι ήθελαν το αβγό τους να μη σπάσει…. Πάμε να πειραματιστούμε λοιπόν.

Το αποτέλεσμα; Πολλά έσπασαν… πολλά έμειναν άθικτα… Οι νικητές μας;

Συγχαρητήρια σε όλους σας…. Ήσασταν για ακόμη μία φορά υπέροχοι… Ευχαριστούμε για την άμεση και τόσο δημιουργική ανταπόκριση….

στο τέλος ξέρετε που κατέληξαν όλα τα αβγά;

 ΚΑΛΗ ΜΑΣ ΟΡΕΞΗ!!!!!

 

Πειράματα με νερό

Βροχερή μέρα στα μέσα του Απρίλη, λίγο πριν το Πάσχα, με τις εργασίες με τις πασχαλινές κατασκευές ολοκληρωμένες… Ευκαιρία να αφιερώσουμε τη μέρα μας στις Φυσικές Επιστήμες. Θέμα το Νερό και οι Μαγνήτες.

Πρώτα από όλα βάλαμε δοχεία νερού διαφορετικού όγκου και προσπαθήσαμε να καταλάβουμε, ότι σε όποιο δοχείο κι αν μεταγγιστεί η ίδια ποσότητα νερού, η ποσότητα παραμένει πάντα η ίδια. Αλλάξαμε πολλές φορές τα δοχεία, γεμίζοντας πάντα την ίδια ποσότητα νερού. Το ερώτημα πάντα ήταν: Πίνω περισσότερο νερό τώρα, λιγότερο ή το ίδιο;

Τα παιδιά επικεντρώνονταν στο ύψος του νερού στο δοχείο και οι απαντήσεις του αφορούσαν το μέγεθος του δοχείου. Όταν άρχισα να ρωτάω γιατί είναι περισσότερο; Το γέμισα από τη βρύση; Γιατί είναι λιγότερο; Το άδειασα κάπου;» Άρχισαν να κατανοούν ότι επρόκειτο για την ίδια πάντα ποσότητα μόνο που άλλαζε ο όγκος του δοχείου που το δεχόταν, κι ότι το νερό προσαρμοζόταν στο μέγεθος του δοχείου.

Στη συνέχεια εμφανίσαμε του μαγνήτες μας. Αφού ρωτήσαμε τί μπορεί να είναι; Η Φωτεινή διαπίστωσε ότι πρέπει να είναι μαγνήτες και ότι μπορούν να τραβήξουν λεφτά. Έτσι φέραμε κέρματα και συνδετήρες για να διαπιστώσουμε αν όντως ήταν μαγνήτες…. και πράγματι ήταν μαγνήτες. Οι λέξεις που χρησιμοποιήσαμε ήταν:

Οι μαγνήτες έλκουν και απωθούν.

Οι μαγνήτες έλκουν μεταλλικά αντικείμενα.

Αν βάλεις δύο μαγνήτες με αντίθετους πόλους απωθούνται.

Είχαμε δίπλα μας και μία κανάτα με νερό και αποφασίσαμε να δούμε αν μπορούν οι μαγνήτες να τραβήξουν τα μεταλλικά αντικείμενα μέσα από την κανάτα με το νερό.

Στη συνέχεια και αφού είχαμε το νερό, ένα ποτήρι και ένα χαρτί, είπαμε να δοκιμάσουμε κι ένα ακόμη πείραμα. Βάλαμε νερό στο ποτήρι, ένα χαρτί στο χείλος του και αφού το αναποδογυρίσαμε επάνω στο χαρτί, το αφήσαμε. Προς έκπληξην όλων, το νερό δεν έπεσε.

Επιστημονική εξήγηση:

Το νερό δε χύνεται διότι ισορροπεί.

Οι δυνάμεις που δέχεται το νερό δηλαδή το βάρος του με φορά προς τα κάτω, η δύναμη από το χαρτόνι με φορά προς τα πάνω είναι ίσες και αντίθετες και ισορροπούν…

Την απάντηση τη βρήκαμε στο blog του Βαγγέλη Κουντούρη http://ekountouris.blogspot.com/2012/03/blog-post.html