Από την ελιά στο λάδι.

 (Κάντε κλικ πάνω στον τίτλο του άρθρου για να δείτε φωτογραφίες)

DSCF5446
“Ο ελαιώνας”, ομαδική εργασία που στολίζει την τάξη μας.
Κατασκευή κότινου με απλά υλικά.
Κατασκευή κότινου με απλά υλικά.
Μέσα από τον μύθο που εξηγεί πως πήρε η πόλη της Αθήνας το όνομά της, μάθαμε πολλά για τους 12 θεούς του Ολύμπου.
Μέσα από τον μύθο που εξηγεί πως πήρε η πόλη της Αθήνας το όνομά της, μάθαμε πολλά για τους 12 θεούς του Ολύμπου.

 

Γλυκό καλοκαιράκι αγαπημένο!

(Κάντε κλικ πάνω στον τίτλο του άρθρου για να δείτε φωτογραφίες)

Ψαράκια φτιαγμένα με cd's και πολύχρωμα χαρτόνια.
Ψαράκια φτιαγμένα με cd’s και πολύχρωμα χαρτόνια.
Μέδουσες.
Μέδουσες.
Καραβάκια που αρμενίζουν στο Αιγαίο!
Καραβάκια που αρμενίζουν στο Αιγαίο!
IMG_20160527_113749
Χρυσόψαρα σε γυάλες.

IMG_20160527_113820

Εγώ – η μοναδικότητά μου

(Κάντε κλικ πάνω στον τίτλο του άρθρου για να δείτε φωτογραφίες)

Κάθε άνθρωπος είναι διαφορετικός και μοναδικός. Η διαφορετικότητα μας συμπληρώνει. Ομαδική εργασία με την τεχνική της σύνθεσης και του κολλάζ.
Κάθε άνθρωπος είναι διαφορετικός και μοναδικός. Η διαφορετικότητα μας συμπληρώνει. Ομαδική εργασία με την τεχνική της σύνθεσης και του κολλάζ.
Το ανθρώπινο σώμα και οι λειτουργίες του. Αν και μοιάζουμε όλοι, ωστόσο ο καθένας έχει τα δικά του χαρακτηριστικά.
Το ανθρώπινο σώμα και οι λειτουργίες του. Αν και μοιάζουμε όλοι, ωστόσο ο καθένας έχει τα δικά του χαρακτηριστικά.
Όλοι έχουμε συναισθήματα, αλλά αντιδρούμε διαφορετικά στα ερεθίσματα.
Όλοι έχουμε συναισθήματα, αλλά αντιδρούμε διαφορετικά στα ερεθίσματα.
Το όνομά μου.
Το όνομά μου.
Οι ατομικές μας ταυτότητες και τα προσωπικά μας δεδομένα. Φτιάχνουμε διαβατήρια και καταγράφουμε κάποια προσωπικά μας στοιχεία.
Οι ατομικές μας ταυτότητες και τα προσωπικά μας δεδομένα. Φτιάχνουμε διαβατήρια και καταγράφουμε κάποια προσωπικά μας στοιχεία.
Το αρχικό γράμμα του ονόματός μου, στολισμένο με σπόρους.
Το αρχικό γράμμα του ονόματός μου, στολισμένο με σπόρους.
Το αρχικό γράμμα του ονόματός μου στολισμένο με κουμπιά.
Το αρχικό γράμμα του ονόματός μου στολισμένο με κουμπιά.

DSCF5406

Οι αγαπημένες μου προτιμήσεις.
Οι αγαπημένες μου προτιμήσεις.
Είμαστε όλοι διαφορετικοί, αλλά  είμαστε όλοι ίσοι.
Είμαστε όλοι διαφορετικοί, αλλά είμαστε όλοι ίσοι.

IMG_20151222_085251 IMG_20151222_085425 IMG_20151222_085353IMG_20151222_085325IMG_20151222_085251IMG_20151222_085223

10 μικροί Ινδιάνοι…

Κάντε κλικ πάνω στον τίτλο του άρθρου για να δείτε φωτογραφίες

Φτιάξαμε ινδιάνικα μουσικά όργανα και χορέψαμε τον "χορό της βροχής".
Φτιάξαμε ινδιάνικα μουσικά όργανα και χορέψαμε τον “χορό της βροχής”.
Φτιάξαμε και φορέσαμε ινδιάνικα καπέλα με πολύχρωμα φτερά και χορέψαμε γύρω από τη φωτιά!
Φτιάξαμε και φορέσαμε ινδιάνικα καπέλα με πολύχρωμα φτερά και χορέψαμε γύρω από τη φωτιά!
Κατακσευάσαμε ινδιάνικα τοτέμ.
Κατακσευάσαμε ινδιάνικα τοτέμ.

IMG_20160203_111009

 

Ένα ταξίδι στην Κίνα

 (Κάντε κλικ πάνω στον τίτλο του άρθρου για να δείτε φωτογραφίες)

Φτιάξαμε κινέζικα καπέλα.
Φτιάξαμε κινέζικα καπέλα, τα φορέσαμε και πήγαμε να μαζέψουμε ρύζι.
Κατασκευάσαμε κινέζικες βεντάλιες και χορέψαμε σαν ηθοποιοί της κινέζικης όπερας.
Κατασκευάσαμε κινέζικες βεντάλιες και χορέψαμε σαν ηθοποιοί της κινέζικης όπερας.
Μάθαμε για τα κινέζικα "πορσελάνινα" γλυπτά και φτιάξαμε κι εμείς τα δικά μας.
Μάθαμε για τα κινέζικα “πορσελάνινα” γλυπτά και φτιάξαμε κι εμείς μερικά με τον δικό μας τρόπο, πάνω σε χάρτινα πιάτα.
Κατασκευάσαμε κινέζικα φανάρια και στείλαμε στον ουρανό τις δικές μας ευχές.
Κατασκευάσαμε κινέζικα φανάρια και στείλαμε στον ουρανό τις ευχές μας.
Μάθαμε πολλά για τους κινέζικους δράκους και φτια΄ξαμε τους δικούς μας.
Μάθαμε πολλά για τους κινέζικους δράκους, σημαντικούς ήρωες της κινέζικης μυθολογίας.
Κατασκευάσαμε έναν μεγάλο κινέζικο δράκο και διαβάσαμε κινέζικους μύθους με δράκους.
Κατασκευάσαμε έναν μεγάλο κινέζικο δράκο και διαβάσαμε κινέζικους μύθους με δράκους.
Γίναμε Κινέζοι και χορέψαμε στη γιορτή του δράκου.
Γίναμε Κινέζοι και χορέψαμε στη γιορτή του δράκου.

Εκπαιδευτική επίσκεψη στο Φαράγγι του Λάρνακα

(Κάντε κλικ πάνω στο τίτλο του άρθρου για να δείτε φωτογραφίες)

Στις 28 Μαϊου 2015 πραγματοποιήσαμε εκπαιδευτική επίσκεψη στο Φαράγγι του Λάρνακα στους Μολάους, στο πλαίσιο του Προγράμματος Περιβαλλοντικής Αγωγής που υλοποιήσαμε κατά το τρέχον σχολικό έτος στο Νηπιαγωγείο μας με θέμα το νερό. Σκοπός της επίσκεψης ήταν τα παιδιά να βρεθούν μέσα στο φυσικό περιβάλλον ενός φαραγγιού και να βιώσουν τη διαδρομή του νερού κατά μήκος του.

Εκεί είχαν την ευκαιρία, μέσα από ένα άρτια οργανωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Κ.Π.Ε. Μολάων, να εξερευνήσουν τη χλωρίδα και την πανίδα του φαραγγιού, να απολαύσουν το μεγαλείο της φύσης, να παρατηρήσουν το νερό σε διαφορετικές φάσεις της διαδρομής του (να ρέει ήρεμα ή να κατακρεμνίζεται), να παίξουν ομαδικά παιχνίδια, να αναρριχηθούν, να βιώσουν με όλες τις αισθήσεις τους το φυσικό περιβάλλον.

Στην αρχή τα παιδιά χωρίστηκαν σε δύο ομάδες, τα χελωνάκια και τα καβουράκια.
Στην αρχή τα παιδιά χωρίστηκαν σε δύο ομάδες, τα χελωνάκια και τα καβουράκια.

 

Έπειτα οι μικροί εξερευνητές ξεκίνησαν τη διαδρομή με τις εκπαιδεύτριες τους και τη νηπιαγωγό τους.
Έπειτα οι μικροί εξερευνητές ξεκίνησαν τη διαδρομή με τις εκπαιδεύτριες τους και τη νηπιαγωγό τους.

 

Κατά τη διάρκεια της διαδρομής, έκαναν συχνά στάσεις για να παρατηρήσουν, να αφουγκραστούν τους ήχους του νερού και της φύσης, να ακούσουν διάφορους μύθους, θρύλους και παραδόσεις σχετικά με τη ζωή στο φαράγγι.
Κατά τη διάρκεια της διαδρομής, έκαναν συχνά στάσεις για να παρατηρήσουν, να αφουγκραστούν τους ήχους του νερού και της φύσης, να ακούσουν διάφορους μύθους, θρύλους και παραδόσεις σχετικά με τη ζωή στο φαράγγι.

 

Παρατηρώντας κορμούς δέντρους έμαθαν να μετρούν την ηλικία των δέντρων.
Παρατηρώντας κορμούς δέντρους έμαθαν να μετρούν την ηλικία των δέντρων.

 

Από τα συναρπαστικότερα σημεία της διαδρομής ήταν τα πανέμορφα γεφυράκια που ενθουσίασαν τα παιδιά.
Από τα συναρπαστικότερα σημεία της διαδρομής ήταν τα πανέμορφα γεφυράκια που ενθουσίασαν τα παιδιά.

 

Συχνά γίνονταν μικρές στάσεις στα ξέφωτα του φαραγγιού για να ξεκουραστούμε και να παρατηρήσουμε.
Συχνά γίνονταν μικρές στάσεις στα ξέφωτα του φαραγγιού για να ξεκουραστούμε και να παρατηρήσουμε.

 

Στο τέλος της διαδρομής έπαιξαν δύο πολύ ενδιαφέροντα παιχνίδια. Το πρώτο αφορούσε στην φυσική αλυσίδα και την αλληλεξάρτηση όλων των ειδών του πλανήτη.
Στο τέλος της διαδρομής έπαιξαν δύο πολύ ενδιαφέροντα παιχνίδια. Το πρώτο αφορούσε στην φυσική αλυσίδα και την αλληλεξάρτηση όλων των ειδών του πλανήτη.

 

Η δεύτερη δραστηριότητα είχε σχέση με το μύθο της νεράιδας Λάρνακας και έκλεινε με μία πολύευχάριστη έκπληξη που ενθουσίασε τα παιδιά, καθώς έψαξαν και βρήκαν στα μονοπάτια τα δωράκια που τους άφησε η νεράιδα!
Η δεύτερη δραστηριότητα είχε σχέση με το μύθο της νεράιδας Λάρνακας και έκλεινε με μία πολύ ευχάριστη έκπληξη που ενθουσίασε τα παιδιά, καθώς έψαξαν και βρήκαν στα μονοπάτια τα δωράκια που τους άφησε η νεράιδα!

 

Την επόμενη μέρα τα παιδιά δημιούργησαν μία ομαδική εργασία στην τάξη με διάφορα φυσικά υλικά που συνέλεξαν από το Φαράγγι του Λάρνακα!
Την επόμενη μέρα τα παιδιά δημιούργησαν μία ομαδική εργασία στην τάξη με διάφορα φυσικά υλικά που συνέλεξαν από το Φαράγγι του Λάρνακα!

Εκδρομή στο Μουσείο Υδροκίνησης στη Δημητσάνα

(Κάντε κλικ στον τίτλο του άρθρου για να δείτε φωτογραφίες)

Στις 17 Μαϊου 2015, ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του Νηπιαγωγείου μας πραγματοποίησε εκδρομή στο Υπαίθριο Μουσείο Υδροκίνησης στη Δημητσάνα, στο πλαίσιο του Προγράμματος Περιβαλλοντικής Αγωγής που υλοποιήσαμε φέτος στο σχολείο μας και είχε ως θέμα το νερό. Σκοπός της εκδρομής ήταν να γνωρίσουν τα παιδιά υδροκίνητες μηχανές, οι οποίες διαδραμάτισαν καθοριστικό ρόλο στην εξέλιξη της τεχνολογίας και του ανθρώπινου πολιτισμού γενικότερα.

Συγκεκριμένα, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν πως λειτουργούν με τη δύναμη της κινητικής ενέργειας του νερού οι παρακάτω μηχανές:

  • Η νεροτριβή
  • Ο μύλος που αλέθει σιτάρι
  • Ο μπαρουτόμυλος
  • Το βυρσοδεψείο

Επίσης είχαν την ευκαιρία να γευθούν την ομορφιά ενός καταπράσινου τοπίου με τρεχούμενα νερά του Λούσιου ποταμού, καθώς και να επισκεφθούν την “Έκθεση Υφαντών” που φιλοξενούσε το Μουσείο.

Τέλος, κατά την επιστροφή, επισκεφθήκαμε το αρχιτεκτονικό αριστούργημα του Ναού της Αγίας Φωτεινής στη Μαντινεία, στον περίβολο της οποίας δεσπόζουν δύο ακόμα δημιουργήματα του ίδιου αρχιτέκτονα που κατασκεύασε το Ναό, ένα Ηρώον και ένα Φρέαρ. Πρόκειται για πολυδιάστατα οικοδομήματα που συνθέτουν στοιχεία διαφορετικής πολιτιστικής προέλευσης και κουλτούρας.

Η ιστορική Δημητσάνα, η οποία συνέβαλε σημαντικά με τους υδροκίνητους μπαρουτόμυλούς της στον ανεφοδιασμό της Ελληνικής Επανάστασης .
Η ιστορική Δημητσάνα, η οποία συνέβαλε σημαντικά με τους υδροκίνητους μπαρουτόμυλούς της στον ανεφοδιασμό της Ελληνικής Επανάστασης .

 

Κάτοψη της Δημητσάνας με τα ιστορικά της γεφύρια, αρχιτεκτονικά αριστουργήματα μιας άλλης εποχής!
Κάτοψη της Δημητσάνας με τα ιστορικά της γεφύρια, αρχιτεκτονικά αριστουργήματα μιας άλλης εποχής!

 

Η νεροτριβή που κατά κάποιο τρόπο αποτελούσε τα παλιά χρόνια το πλυντήριο μέσα στο οποίο πλενόταν ο βαρύς ρουχισμός (τα υφαντά, τα χιράμια, οι πατανίες  κ.α.). Δίπλα στη νεροτριβή φαίνεται ο μύλος που αλέθει το σιτάρι.
Η νεροτριβή που κατά κάποιο τρόπο αποτελούσε τα παλιά χρόνια το πλυντήριο μέσα στο οποίο πλενόταν ο βαρύς ρουχισμός (τα υφαντά, τα χιράμια, οι πατανίες κ.α.). Δίπλα στη νεροτριβή φαίνεται ο μύλος που αλέθει το σιτάρι.

 

Ο εξωτερικός χώρος του Μουσείου, διανθισμένος από μικρά γεφυράκια, τρεχούμενα νερά και πολύ πράσινο. Από τους βασικούς πρωταγωνιστές βεβαίως στην αρκαδική γη είναι η πέτρα, η οποία δεσπόζει και στο περιβάλλον του Μουσείου.
Ο εξωτερικός χώρος του Μουσείου, διανθισμένος από μικρά γεφυράκια, τρεχούμενα νερά και πολύ πράσινο. Από τους βασικούς πρωταγωνιστές βεβαίως στην αρκαδική γη είναι η πέτρα, η οποία δεσπόζει και στο περιβάλλον του Μουσείου.

 

Ο μπαρουτόμυλος που διετέλεσε μαζί με άλλους μπαρουτόμυλους της περιοχής σημαντικό ρόλο στον Αγώνα της Ελληνικής Επανάστασης του 1821. Πρόκειται φυσικά για μία καταπληκτική υδροκίνητη μηχανή μιας άλλης εποχής!
Ο μπαρουτόμυλος που διετέλεσε μαζί με άλλους μπαρουτόμυλους της περιοχής σημαντικό ρόλο στον Αγώνα της Ελληνικής Επανάστασης του 1821. Πρόκειται φυσικά για μία καταπληκτική υδροκίνητη μηχανή μιας άλλης εποχής!

 

Ο πάγκος του βυρσοδέψη και μερικά από τα εργαλεία του.
Ο πάγκος του βυρσοδέψη και μερικά από τα εργαλεία του.

 

Τα παιδιά έμαθαν πως ο άνθρωπος κατεργάστηκε το δέρμα.
Τα παιδιά έμαθαν πως ο άνθρωπος κατεργάστηκε το δέρμα.

 

Εικόνες από την Έκθεση Υφαντών. Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να δουν πως πλένονταν τα παλιά χρόνια τα υφαντά μέσα στη νεροτριβή.
Εικόνες από την Έκθεση Υφαντών. Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να δουν πως πλένονταν τα παλιά χρόνια τα υφαντά μέσα στη νεροτριβή.

έκθεση υφαντών 2

Έκθεση υφαντών 3

Ο Ναός της Αγίας Φωτεινής.
Ο Ναός της Αγίας Φωτεινής.

Η Αγία Φωτεινή

Το Ηρώον.
Το Ηρώον.
Το Φρέαρ.
Το Φρέαρ.