Ετοιμασίες!!
![istockphoto 1138469851 612x612 1](https://blogs.sch.gr/nipverdik/files/2024/06/istockphoto-1138469851-612x612-1-370x256.jpg?x17775)
Μέτρα προστασίας για τον καύσωνα.
Σας κοινοποιούμε την υπ΄αριθμ. Φ1/64708/ΓΔ4/10-06-2024 εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας Θρησκευμάτων και Αθλητισμού σχετικά με τα “Μέτρα προστασίας των μαθητών/μαθητριών από τον καύσωνα”.
![20240515 090803](https://blogs.sch.gr/nipverdik/files/2024/05/20240515_090803-370x256.jpg?x17775)
Εργαστήριο Δεξιοτήτων: “Οι Νερο…εξερευνητές!”
Στo τελευταίο εργαστήριο δεξιοτήτων ασχοληθήκαμε με το νερό! Πού υπάρχει; Που το χρησιμοποιούμε; Άραγε εξαντλείται; Όλα αυτά τα ερωτήματα τα απαντήσαμε με βιωματικό τρόπο παρατηρώντας, παίζοντας και κάνοντας πειράματα!
Ξεκινήσαμε να μιλάμε για τον κύκλο του νερού με αφορμή το παραμύθι
“Το σύννεφο που έβαλε τα κλάματα”.
Aφού είδαμε σχετικό βίντεο και διαβάσαμε το βιβλίο «Πέφτει, πέφτει η σταγόνα!» προσεγγίσαμε έννοιες όπως εξάτμιση, συμπύκνωση, βροχόπτωση κ.α.
Έπειτα παίξαμε με τη λέξη “ΝΕΡΟ”, μετρήσαμε νεροσταγόνες, πειραματιστήκαμε με το νερό:
Με τη φαντασία μας φέραμε το συννεφάκι μέσα στη τάξη μας (κι ας ήταν φτιαγμένο από αφρό). Όταν μαζεύτηκαν πολλές νεροσταγόνες το συννεφάκι έβαλε τα κλάματα και οι σταγονίτσες επέστρεψαν στη γη (άλλες σε ποτάμι, άλλες στη θάλασσα, άλλες στα χώμα).
Διασκεδάσαμε, φτιάχνοντας σαπουνόφουσκες στην αυλή!
Μάθαμε τραγουδάκια για το νερό, κόψαμε, ζωγραφίσαμε και στολίσαμε ο καθένας τη δικιά του νεροσταγόνα.
Αφού καταλάβαμε πόσο πολύτιμο είναι το νερό, αποφασίσαμε να μη το σπαταλάμε και να σκεφτούμε τρόπους εξοικονόμησης νερού ( να μη στάζει η βρύση, να μην την αφήνουμε ανοιχτή όση ώρα πλένουμε τα χέρια ή βουρτσίζουμε τα δόντια κ.α).
Γι’ αυτό και φτάξαμε μια ομαδική αφίσα με την τεχική του κολάζ.
Τέλος μιλήσαμε και για τη ρύπανση του νερού με αφορμή το παραμύθι
“Ο Καρομυτόγκας” και φτιάξαμε όμορφες ζωγραφιές με νερομπογιές!
ΤΟ ΝΕΡΟ είναι πολύτιμο! Το προσέχω και άσκοπα δεν το σπαταλώ!
Ακολουθεί Ενδεικτικό Φωτογραφικό Υλικό με κάποιες από τις δράσεις μας!
![20240424 102903](https://blogs.sch.gr/nipverdik/files/2024/04/20240424_102903-370x256.jpg?x17775)
Ήρθε πάλι η Πασχαλιά!
Μέσα σε κλίμα χαράς και δημιουργίας, ξεκίνησε η προετοιμασία για τη μεγάλη γιορτή του Πάσχα. Μιλήσαμε για την ιστορία του Πάσχα, βάψαμε αυγουλάκια, φτιάξαμε λαμπάδες, δημιουργήσαμε πασχαλινές κάρτες με ευχές, παίξαμε πασχαλινά παιχνίδια, διαβάσαμε πασχαλινά παραμυθάκια…
«Ήρθε πάλι Πασχαλιά!» λέει το τραγούδι και ανυπομονούμε να τη γιορτάσουμε με Αγάπη, Ειρήνη και Υγεία!
![20240116 090730](https://blogs.sch.gr/nipverdik/files/2024/04/20240116_090730-370x256.jpg?x17775)
ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ 2023-2024: “Συντροφιά με ένα βιβλίο!”
Την οργάνωση και την ανανέωση της σχολικής βιβλιοθήκης μας αφορούσε το φετινό σχέδιο δράσης του νηπιαγωγείου μας κατά το σχολικό έτος 2023-2024.
Οι λόγοι που επέβαλαν την υλοποίηση ενός Σχεδίου Δράσης που θα εστιάζει στην αναβάθμιση της λειτουργίας της δανειστικής βιβλιοθήκης, τον εκσυγχρονισμό της και τον εμπλουτισμό της με νέους τίτλους βιβλίων, αλλά και την ισχυρότερη διασύνδεσή της με τη διδακτική και εκπαιδευτική πρακτική, αφορούν πρωτίστως την ανάγκη διαμόρφωσης μιας αναγνωστικής κουλτούρας καθώς και την ανάγκη βαθύτερης καλλιέργειας της φιλαναγνωσίας των νηπίων .
Στους στόχους του Σχεδίου Δράσης ήταν: α. ο εκσυγχρονισμός της ήδη υπάρχουσας δανειστικής βιβλιοθήκης με περισσότερους τίτλους βιβλίων , β. ο σχεδιασμός και η υλοποίηση εκπαιδευτικών δράσεων με στόχο την κατανόηση των βασικών κανόνων διαχείρισης ενός βιβλίου και γ. η εξοικείωση των νηπίων με τα δικαιώματα του μικρού αναγνώστη.
Υλοποίηση της δράσης.
Έναρξη δανειστικής βιβλιοθήκης- Ενημέρωση γονέων-Υποχρεώσεις και κανόνες δανεισμού-Ατομικοί φάκελοι δανειστικής βιβλιοθήκης.
Οργάνωση γωνιάς βιβλιοθήκης στην αίθουσα διδασκαλίας. Ομαδική Αφίσα με τους κανόνες δανεισμού των βιβλίων και τους τρόπους διδακτικής επεξεργασίας μιας ιστορίας.
Καθιέρωση Ημέρας Ανάγνωσης βιβλίου και διδακτική αξιοποίηση του στην τάξη.
Συμμετοχή των νηπίων στο ετήσιο εκπαιδευτικό πρόγραμμα Φιλαναγνωσίας με τη μορφή διαγωνισμού για τα παιδιά του Νηπιαγωγείου από τις εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ . Τα βιβλία που επιλέξαμε και διαβάσαμε:
Τα φύλλα δραστηριοτήτων που επεξεργαστήκαμε με τα παιδιά
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου οργανώσαμε μια Έκθεση βιβλίου στην τάξη μας
και παρουσιάσαμε στην ολομέλεια της τάξης το αγαπημένο μας βιβλίο!
καλέσαμε μια συγγραφέα στο σχολείο μας την κ. Βασιλική Ματούλα- Παπαθανασίου
και γίναμε και εμείς μικροί συγγραφείς γράφοντας το δικό μας βιβλίο με τίτλο ” ο μεγάλος γίγαντας” που με περηφάνια τοποθετήσαμε στη σχολική μας βιβλιοθήκη.
Κλείσαμε αυτό το υπέροχο ταξίδι στον κόσμο του βιβλίου με την ιστορία του Ηλία που αγαπούσε τα βιβλία της Τζούλιας Ντόναλντσον…και δηλώσαμε ότι και εμείς σαν τον Ηλία αγαπήσαμε πολύ τα βιβλία!!!
φτιάξαμε υπέροχους σελιδοδείκτες
Και τέλος οι μικροί βιβλιοφάγοι που τη φετινή σχολική χρονιά δανείστηκαν σχεδόν είκοσι βιβλία έκαστος έλαβαν επάξια τα Βραβεία Φιλαναγνωσίας τους!!!
Ανυπομονούμε για την επόμενη σχολική χρονιά να δανειστούμε περισσότερα βιβλία, μεταξύ αυτών και τα νέα που αποκτήθηκαν κατά τη διάρκεια της φετινής χρονιάς μέσω δωρεών.
Με το σχέδιο δράσης “Συντροφιά με ένα βιβλίο” τα νήπια του Νηπιαγωγείου Βερδικούσιας, οι γονείς των νηπίων και η κυρία Λίνα τη σχολική χρονιά 2023-2024, έζησαν υπέροχες βιβλιοπεριπέτειες και ανυπομονούν για νέες!!
![20240401 120806](https://blogs.sch.gr/nipverdik/files/2024/04/20240401_120806-370x256.jpg?x17775)
Καραγκιοζοπαρέα!
Οι μικροί μαθητές του Νηπιαγωγείου Βερδικούσιας παρακολούθησαν την Παράσταση Καραγκιόζη που δόθηκε στο Δημοτικό Σχολείο Βερδικούσιας. Ο Κοσμάς Παναγιώκας σκόρπισε το γέλιο σε μικρούς και μεγάλους με την καραγκιοζοπαράσταση “Όλοι φίλοι! Όλοι μαζί! ” μεταφέροντας συνάμα σημαντικά μηνύματα αγάπης, φιλίας, αποδοχής της διαφορετικότητας & ανθρωπιάς.
και φυσικά η καραγκιοζοφιλία μεταφέρθηκε στη συνέχεια στην τάξη του νηπιαγωγείου με ποικίλες δραστηριότητες!
![20240402 080804](https://blogs.sch.gr/nipverdik/files/2024/04/20240402_080804-370x256.jpg?x17775)
Γιορτή βιβλίου στο Δημοτικό Σχολείο και Νηπιαγωγείο Βερδικούσιας.
2 Απριλίου: Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου
Στο φιλόξενο εκπαιδευτικό περιβάλλον του Δημοτικού Σχολείου Βερδικούσιας οι μικροί μαθητές του νηπιαγωγείου Βερδικούσιας είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τη συγγραφέα παιδικών βιβλίων κα. Βασιλική Ματούλα-Παπαθανασίου και να αλληλεπιδράσουν μαθησιακά με τους μαθητές των τριών πρώτων τάξεων του Δημοτικού Σχολείου.
Με την άφιξη τους στο Δημοτικό σχολείο προκειμένου να συμμετάσχουν από κοινού με τους μαθητές του Δημοτικού στον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου ξεδιπλώθηκε μπροστά τους μια όμορφη έκθεση βιβλίου που με πολύ αγάπη και μεράκι επιμελήθηκε η εκπαιδευτική ομάδα του Δημοτικού σχολείου.
Μαζί με το Δ/ντη του Δημοτικού Σχολείου κ. Χρήστο Αντωνούλη περιηγηθήκαμε στους πάγκους των βιβλίων και αφού ενημερωθήκαμε για την μεγάλη σημασία των παιδικών βιβλίων η οποία διαφαίνεται και στο γεγονός ότι η Διεθνής Οργάνωση Βιβλίων για την Νεότητα (IBBY) το 1966 καθιέρωσε την 2 Απριλίου ως την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου, ημέρα που συμπίπτει με την ημέρα γενεθλίων του μεγάλου Δανού λογοτέχνη και συγγραφέα παραμυθιών Hans Christian Andersen (2 Απριλίου 1805), οδηγηθήκαμε στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου για να γνωρίσουμε την επίσημη προσκεκλημένη μας ,η οποία τη σημερινή μέρα ανέλαβε να φυτέψει τον σπόρο της αγάπης για το διάβασμα στα παιδάκια του σχολείου μας, τη συγγραφέα κα. Βασιλική Ματούλα-Παπαθανασίου για να μας παρουσιάσει το βιβλίο της “Σ’ αγαπώ”.
ΕΠΑΙΝΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΓΥΝΑΙΚΕΙΑΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΗΣ ΣΥΝΤΡΟΦΙΑΣ 2014
Υπάρχουν πολλοί τρόποι να πει κανείς το “Σ’ αγαπώ”.
Καθώς η γιορτή της μητέρας πλησιάζει, τα παιδιά μιας τάξης ετοιμάζονται να το πουν με τον δικό τους τρόπο στις μητέρες τους.
Η ατμόσφαιρα την ώρα της δημιουργίας εκρηκτική.
Ιδιαίτερα συγκινητική η προσπάθεια του Γιάννη, του μικρού μας ήρωα, να φτιάξει κάτι ιδιαίτερο για τη δική του μητέρα η οποία είναι τυφλή.
Η συγγραφέας με την μοναδική αφήγησή της κατάφερε να μας συγκινήσει και να μας ευαισθητοποιήσει για τους συνανθρώπους μας με προβλήματα όρασης και να διδάξει στα παιδιά το σεβασμό στη διαφορετικότητα.
Τα παιδιά συμμετείχαν σε διαδραστικές δραστηριότητες που οργάνωσε η συγγραφέας με ανταλλαγή ιδεών και συμμετοχή σε ασκήσεις αποκωδικοποίησης του κώδικα Braille(σύστημα γραφής και ανάγνωσης τυφλών).
Στη συνέχεια η συγγραφέας ξεναγήθηκε στο χώρο του νηπιαγωγείου και οι μικροί μαθητές της παρουσίασαν δείγμα της δουλειάς τους με αφορμή το βιβλίο της!
στη συνέχεια τα παιδιά στην αυλή έζησαν βιωματικά το ρόλο του συνοδού ενός τυφλού για να περπατήσει, να παίξει, να αναζητήσει αντικείμενα….
κα Βασιλική Ματούλα-Παπαθανασίου οι εκπαιδευτικοί και τα παιδιά του Δημοτικού Σχολείου και η προϊσταμένη Σατίδου Μαγδαληνή του Νηπιαγωγείου Βερδικούσιας και τα νήπια σας ευχαριστούμε θερμά για αυτό το όμορφο ταξίδι γνώσης αλλά κυρίως για τη μελλούμενη ανάμνηση αυτής της δημιουργικής μέρας που φυτέψατε σήμερα στην καρδιά μας και που σε κάθε θύμησή της θα μοσχοβολά άρωμα βιβλίου!
![3](https://blogs.sch.gr/nipverdik/files/2024/03/3-370x256.jpg?x17775)
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ: “ΜΙΚΡΟΙ ΜΕΤΕΩΡΟΛΟΓΟΙ”
Στο εργαστήριο δεξιοτήτων με θέμα “Μικροί Μετεωρολόγοι” τα παιδιά του νηπιαγωγείου έγιναν μικροί μετεωρολόγοι και έζησαν μια φανταστική περιπέτεια συντροφιά με τον ήρωα μιας σειράς βιβλίων για τον καιρό.
Μέσω παιχνιδιών, δημιουργικών κατασκευών και διασκεδαστικών δραστηριοτήτων, τα παιδιά ανακάλυψαν τα μυστικά των καιρικών φαινομένων.
Μια από τις σημαντικές πτυχές του εργαστηρίου ήταν η εξοικείωση με τα σύμβολα του καιρού. Παρατηρώντας μετεωρολογικά δελτία και μετεωρολογικούς χάρτες, κατανόησαν τη γλώσσα της μετεωρολογίας. Έμαθαν να αναγνωρίζουν σύμβολα όπως την ηλιοφάνεια, τη βροχή, το χιόνι και τον άνεμο, καθώς και τις επιπτώσεις τους στην καθημερινή ζωή.
Επιπλέον, τα παιδιά ενσωμάτωσαν γνώσεις για την εναλλαγή των καιρικών συνθηκών και τη συσχέτισή τους με τις εποχές. Συζητήσαμε για το ανάλογο ντύσιμο ανάλογα με τον καιρό. Ο μήνας Φεβρουάριος μας βοήθησε να δούμε σχεδόν όλα τα καιρικά φαινόμενα καθώς φέτος είχε πολλές εναλλαγές. Είδαμε χιόνι(έτσι φτιάξαμε όμορφα γαντάκια και σκουφάκια για να παίξουμε με το χιόνι), είχε όμορφες μέρες με ζέστη και μας έδωσε την αφορμή για να μιλήσουμε για την αλκυόνα και τις αλκυονίδες μέρες και την αμυγδαλιά. Είχε πολύ αέρα και μιλήσαμε για τη δύναμη του αέρα, παρακολουθήσαμε σε video την ιστορία «Ο ήλιος και ο βοριάς» και παίξαμε μαζί του( Ο αέρας έχει πίεση και μπορούμε να μεταφέρουμε αντικείμενα. Αλλά πόσο βαριά , πόσο ελαφριά; Φυσάμε τα πον πον με καλαμάκια! Ποιος θα το πάει πρώτος στο τέρμα; Διασκεδάσαμε φτιάχνοντας μπουρμπουλήθρες φυσώντας με καλαμάκια μέσα σε ένα ποτήρι με νερό) . Μιλήσαμε για τη βροχή και τον κύκλο του νερού με αφορμή τις βροχερές του μέρες και κάναμε πολλά πειράματα. Δημιουργήσαμε πειραματικά βροχή, χιόνι, ουράνιο τόξο και ανεμοστρόβιλο.
Μάθαμε τραγουδάκια και τα δραματοποιήσαμε. Χορέψαμε και διασκεδάσαμε υπό τους ήχους της βροχής.
Κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου, αναπτύχθηκαν δεξιότητες όπως η παρατήρηση, η κριτική σκέψη και η συνεργασία, ενισχύοντας την περιέργεια και την αγάπη τους για την επιστήμη της μετεωρολογίας.
Δείτε σε φωτογραφίες μερικά δείγματα των δραστηριοτήτων μας!