Πάσχα, Πάσχα………Πασχαλιά!!!
1)Ήρθε ο καιρός να ξεκινήσουμε δειλά δειλά τα πασχαλινά μας και για φέτος. Αφού συζητήσαμε για το τι γνωρίζουμε για το Πάσχα διαβάσαμε ένα ebook που περιέγραφε αναλυτικά και ευχάριστα την ιστορία του Πάσχα. Σταματούσαμε για συζήτηση και απορίες. Στη συνέχεια φτιάξαμε ένα σταυρό που βρήκαμε στο διαδίκτυο με όλα όσα έγινα τις μέρες πριν και μετά την Ανάσταση του Χριστού.
Παίξαμε με τις κάρτες που περιγράφαμε όλα τα γεγονότα της ιστορίας. επιλέγαμε και περιγράφαμε αυτή που θέλαμε.
Στη συνέχεια διαβάσαμε μια ιστορία που δανειστήκαμε από την κινητή βιβλιοθήκη των Σερρών και ζωγραφίσαμε ότι μας άρεσε.
Τέλος φτιάξαμε κι μείς κουνελάκια-αβγοθήκες όπως τον Σμάρτι της ιστορίας.
2)Συνεχίζοντας τη δράση μας παίξαμε με πασχαλινά αβγουλάκια που πάνω τους είχαν γράμμα της λέξης Πάσχα. Τα ξεχωρίσαμε από τα υπόλοιπα γράμματα, βρήκαμε λεξούλες από αυτά και τα βάλαμε στη σειρά για να γράψουμε τη λέξη με τη βοήθεια του πίνακα αναφοράς.
Έπειτα σε φύλλο αξιολόγησης κάναμε την παρακάτω εργασία.
Ακολούθησε παιχνίδι με καλάθια, αβγά και αριθμούς. Αναγνωρίσαμε τον αριθμό και φτιάξαμε ποσότητες.
Τέλος για χαλάρωση φτιάξαμε μια πασχαλινή κατασκευή
Και τραγουδήσαμε: “Το Σνούφελ το λαγό”. Αύριο είπαμε να τον φτιάξουμε κιόλας.
3)Σήμερα είπαμε να γράψουμε μια δική μας ιστορία με αφορμή τις εικόνες που έβαλα στον πίνακα αναφορά μας. Τα παιδιά τις είδαν, τις περιέγραψαν και στη συνέχεια μου διηγήθηκαν την ιστορία που φαντάστηκαν. Την κατέγραψα, τη ζωγραφίσαμε και έτοιμη!!!!!
Έπειτα είδαμε ένα βίντεο με την ιστορία του Πάσχα
Και παίξαμε παιχνίδια σχετικά στον υπολογιστή
Εστιάσαμε στο έθιμο με το βάψιμο αβγών, είδαμε πίνακες ζωγραφικής τους περιγράψαμε και κάναμε τα αβγά μας.
Είπαμε για το έθιμο με τα κουνελάκια και τα αβγά, ζωγραφίσαμε πως θα θέλαμε το αβγό μας και τι θα θέλαμε να κρύβει μέσα και τέλος παίξαμε και παιχνίδι κρυμμένου σοκολατένιου αβγού.
4)Σήμερα ξεκινήσαμε κάπως, καλλιτεχνικά!!!Αφού είδαμε τον πίνακα ζωγραφικής “Ο μυστικός δείπνος”, τον περιγράψαμε, μιλήσαμε για τα γεγονότα εκείνης της ημέρας και τέλος είπαμε να φτιάξουμε ομαδικά τον δικό μας πίνακα αλλά τρισδιάστατο.
Στη συνέχεια διαβάσαμε το παραμύθι “Το Πάσχα του Πασχάλη” και ζωγραφίσαμε ότι μας άρεσε.
Μάθαμε και τραγουδήσαμε το “Ήρθε πάλι Πασχαλιά” και παίξαμε με πασχαλίτσες μαθηματικά μαθαίνοντας τον αριθμό 10.
5)Τελευταία μέρα της βδομάδας και ξεκινήσαμε με ζωγραφική για να δούμε τι ξέρουν τα παιδιά από τα έθιμα του Πάσχα. Μας περιέγραψαν τι γνωρίζουν και στη συνέχεια είδαμε βίντεο με τα έθιμα στην Ελλάδα.
Επεξεργαστήκαμε τα έθιμα σε εικόνες με τη βοήθεια του πίνακα αναφοράς μας και γνωρίσαμε έθιμα από διαφορετικά μέρη της Ελλάδος(Χίο, Κέρκυρα, Τήνο, Λεωνίδιο).
Τραγουδήσαμε τα κάλαντα του Λαζάρου
Τέλος κόψαμε και κολλήσαμε τα έθιμα στη σωστή μέρα με τη βοήθεια του πίνακα αναφοράς.
Συνεχίσαμε φτιάχνοντας την πασχαλινή μας κάρτα ακολουθώντας προφορικές οδηγίες και με τη χρήση νερομπογιάς. Γράψαμε και τις ευχές μας και……έτοιμη!!!!
Ακόμη, διαβάσαμε ένα ποίημα για το Πάσχα και αφού το επεξεργαστήκαμε, το αναπαραστήσαμε και το ζωγραφίσαμε.
6)Επόμενος δράση , η αναγνώριση αριθμών από το 1 μέχρι το 10 και η διαδοχική σειρά τους. Βάλαμε αβγά-αριθμούς μέσα σε ένα καλάθι. Το κάθε παιδί-κουνελάκι τραβούσε έναν αριθμό και τον αναγνώριζε. Στη συνέχεια τοποθέτησα τους αριθμούς μέσα σε στεφάνια. Τα παιδιά πηδούσαν σε ένα στεφάνι και έλεγαν τον αριθμό. Τέλος έπρεπε να πηδήξουν σε όλα τα στεφάνια με τη σειρά αναγνωρίζοντας και φωνάζοντας τους αριθμούς από το 1 ως το 10.
έπειτα κόψανε ένα πασχαλινό παζλ με αριθμούς και το κόλλησαν στη σειρά σε χαρτόνι.
Ο καθένας έφτιαξε το παζλ του και το πήρε σπίτι διακοσμώντας το φάκελό του.
Τέλος παίξαμε χωρισμένοι σε ομάδες πασχαλινά παιχνίδια στον υπολογιστή και στο tablet.
7)Ολόκληρο-Μισό
Ξεκινήσαμε τη μέρα μας με παιχνίδι αβγών. . Μιλήσαμε για τις έννοιες ολόκληρο και μισό. Ψάξαμε και βρήκαμε τα μισά αβγά που έλειπαν. Τα ενώσαμε και μετά σε φύλλο εργασίας τα ζωγραφίσαμε.
Συνεχίσαμε διαβάζοντας την ιστορία “Ο κοκκινολαίμης και η παπαρούνα”. Συζητήσαμε για το λόγω που είναι κόκκινα και πως έγινε αυτό.
Έπειτα μιλήσαμε για τα λουλούδια του Πάσχα και τη σημασία τους. Γράψαμε τα ονόματά τους και τα περιγράψαμε.
Μετά τα ζωγραφίσαμε με νερομπογιές, με τυπώματα από τα δάχτυλα, πινέλα και φύλλο γκοφρέ. Φτιάξαμε και μίξη χρωμάτων για το μοβ χρώμα.
Τέλος ετοιμάσαμε τα δωράκια για τους φίλους μας από το δημοτικό που θα μας επισκεφτούν αύριο.
8)Ξεκινήσαμε τη μέρα μας με το βιβλίο “Το Πάσχα της Νόνας Χελώνας”. Αφού το διαβάσαμε μιλήσαμε για τα παθήματα του λαγού, για το πόσο σημαντική είναι η φιλία και η καλοσύνη που δείχνουν τα ζώα στο τέλος και διασκεδάζουν παρέα.
Φτιάξαμε στη συνέχεια τα χελωνάκια που κορόιδεψαν το λαγό.
Συνεχίσαμε φτιάχνοντας δωράκια για τους αυριανούς καλεσμένους μας και για τη φίλη μας που έχει σήμερα γενέθλια.
Η μέρα έκλεισε ζυμώνοντας Λαζαράκια με τα παιδιά του δημοτικού σχολείου που μας επισκέφθηκαν
9)Σήμερα αφού είχαμε ήδη μιλήσει για το Σάββατο του Λαζάρου, φτιάξαμε τον Λάζαρο για να τον κρατάμε αύριο στη βόλτα μας στο χωριό που θα τραγουδήσουμε τα κάλαντα.
Στη συνέχεια τελειώσαμε τις πασχαλινές λαμπάδες
και ετοιμάσαμε την τάξη για να υποδεχτούμε τους γονείς μας για να βάψουμε παρέα αβγά.
Φτιάξαμε τέσσερα εργαστήρια: Βαφή με χρώμα ζαχαροπλαστικής, με νερομπογιές και πασχαλινά στένσιλ, με γκοφρέ χαρτί και με χαρτοπετσέτες.
Τα αβγά μας έγιναν τέλεια.
Ευχαριστούμε όλους όσους ήρθαν να μας βοηθήσουν.
Αύριο που θα στεγνώσουν θα βάλουμε αυτοκόλλητα και θα τα τοποθετήσουμε στα καλαθάκι μας
10)Τελευταια μέρα σήμερα και είπαμε να χαλαρώσουμε από κατασκευές και να δούμε ταινια,…. Τι άλλο?
Την Ανάσταση του Χριστού!
Αφού τελείωσε και φάγαμε πήγαμε στο δημοτικό και μαζί με τα παιδιά βγήκαμε βόλτα στο χωριό να τραγουδήσουμε τα κάλαντα του Λαζάρου.
Επιστρεφοντας πήραμε τα καλαθάκια μας και ευχηθήκαμε :
Καλό Πάσχα!!!
Μαθαίνω τα φρούτα στα αγγλικά:::::
Τα παιδιά αυτό το διάστημα μαζί με την κυρία Στέλλα μαθαίνουν τα φρούτα στα αγγλικά. Μέσα από ζωγραφική, κινητικό παιχνίδι, ζωγραφική.
Έντομα πετούν!!!!
Συνεχίζοντας την ενασχόλησή μας με την άνοιξη και αυτά που παρατηρούμε στη φύση, δε θα μπορούσαμε να μην εστιάσουμε στα έντομα που έχουν κάνει την εμφάνισή τους. Αφού εξερευνήσαμε την πασχαλίτσα σειρά έχει η αράχνη.
Ξεκινήσαμε λοιπόν τραγουδώντας το γνωστό τραγούδι “Η μικρή αράχνη” που όλοι γνωρίζαμε.
Είδαμε πληροφορίες για τις αράχνες και εικόνες από διάφορα είδη αράχνης. Τις περιγράψαμε και είδαμε που μένουν. Βγήκαμε βόλτα, ψάξαμε και φωτογραφίσαμε ιστούς.
Φτιάξαμε δικούς μας ιστούς εξασκώντας τη λεπτή κινητικότητά μας.
Με πλαστελίνη σχεδιάσαμε τις αράχνες μας
Τέλος μάθαμε πως γράφεται η λέξη ιστός
Στο σημερινό μας διάλειμμα εντοπίσαμε ένα τεράστιο κουνούπι, το κυνηγήσαμε καιτο φωτογραφίσαμε.
Συζητήσαμε για το πόσο ενοχλητικά είναι τα κουνούπια, ειδικά τους ζεστούς μήνες και διαβάσαμε τον “Ούπι, το κουνούπι”.
Αφού επεξεργαστήκαμε την ιστορία, ζωγραφίσαμε το μαγικό σιρόπι που θα κάναμε εμείς αν γινόμασταν κάποια μέρα γιατροί.
Έπειτα παίξαμε ένα παιχνίδι στην αυλή με τα ονόματα των εντόμων και τις συλλαβές τους.
Χωρίσαμε τα έντομα σε βλαβερά και ωφέλιμα και αναφέραμε αν και πως μας βοηθάνε.
Μια πασχαλίτσα στην αυλή!!!!
Την ώρα του διαλείμματος τα παιδιά άρχισαν να εντοπίζουν τα έντομα που πλέον κυκλοφορούν έξω. Σήμερα το ενδιαφέρον μας εστίασε μια πασχαλίτσα. Τη φωτογραφίσαμε, την κυνηγήσαμε και την είδαμε με μεγεθυντικό φακό.
Καταγράψαμε με καταιγισμό ιδεών τι γνωρίζουμε γι’ αυτήν.
Και τις ζωγραφίσαμε ακολουθώντας οδηγίες.
Παίξαμε με το αρχικό τους γράμμα “Π” και γράψαμε λέξεις που γνωρίζουμε.
Στη συνέχεια παίξαμε παιχνίδι με πασχαλίτσες -κάρτες που έκρυβαν μέσα τους εικόνες και προσπαθούσαμε να βρούμε το αρχικό τους γράμμα.
4 Απριλίου-Πανελλήνια σχολική ημέρα φιλοζωίας
Σήμερα συνδεθήκαμε και παρακολουθήσαμε μια ενημέρωση για την προστασία των αδέσποτων ζώων και τα δικαιώματά του από την Πανελλαδική Φιλοζωική και Περιβαλλοντική Ομοσπονδία.
Συζητήσαμε πάνω σε όσα μας ανέφεραν και στη συνέχεια περιγράψαμε και αναπαραστήσαμε τα συναισθήματά των ζώων αυτών μέσω θεατρικού παιχνιδιού. Έπειτα φτιάξαμε μια αφίσα με τα δικαιώματα των ζώων, τα καταγράψαμε στον υπολογιστή, τα εκτυπώσαμε και τα κολλήσαμε, κάνοντας αντιστοίχιση πεζών-κεφαλαίων.
Τέλος, ζωγραφίσαμε ατομικά, αδέσποτα ζώα που ζούνε σε αδέσποτο και δεσποζόμενο περιβάλλον.
Steam και η γη γυρίζει
Εργαστήριο δεξιοτήτων με στόχο την προετοιμασία των μαθητών στην ανάπτυξη δεξιοτήτων για το μελλοντικό ρόλο τους ως πολίτες.
Οι δεξιότητες που θα καλλιεργηθούν αφορούν δεξιότητες επιστήμης, τεχνολογίας και νου.
Σε συνέχεια των εργαστηρίων ασχοληθήκαμε με τον ήλιο ,είδαμε ενημερωτικό βίντεο και συζητήσαμε.
Έπειτα μιλήσαμε για τις μετρήσεις με αφορμή τη διαφορετική απόσταση των πλανητών από τον ήλιο. Μετρήσαμε αποστάσεις με κομμάτια χαρτί, με χάρακα και είδαμε ποιος πλανήτης είναι πιο κοντά και πιο μακριά.
Σε φύλλο εργασίας μετρήσαμε την απόσταση του ήλιου από κάποιους πλανήτες και γράψαμε τον αριθμό που βλέπαμε στο χάρακα.
Τέλος παίξαμε παιχνίδια μνήμης στον υπολογιστή με θέμα τους πλανήτες.
Είδαμε εκπαιδευτικό βίντεο για να κατανοήσουμε την εναλλαγή μέρας-νύχτας και την κίνηση της γης, παίξαμε με την υδρόγειο σφαίρα και με το φακό ώστε να καταλάβουμε με βιωματικό τρόπο αυτή την κίνηση.
Φτιάξαμε μια ζωγραφιά με πινέλα και εικόνες απεικονίζοντας αυτή την αλλαγή με διαφορετικά μέσα.
Φρούτα, φρούτα φθινοπωρινά!
Μια και είναι φθινόπωρο είπαμε κι εμείς να γνωρίσουμε τα φρούτα του φθινοπώρου. Κι όταν η κυρία λέει “φέρτε φρούτα, φρούτα φθινοπωρινά” τα παιδιά βάζουν τα δυνατά τους!
Πω πω φρούτα! Άντε τώρα να πάρει η κυρία ένα μαχαίρι και να τα δοκιμάσουμε… Μμμμ, νόστιμα και ζουμερά!
Ποια μας αρέσουν περισσότερο; Μη ρωτάτε, δείτε τον πίνακα διπλής εισόδου.
Και πού ταιριάζουν τα φρούτα; Στη φρουτιέρα φυσικά!
Ωραία ήταν τα φρούτα του Φθινοπώρου! Ανυπομονώ για τα φρούτα του χειμώνα! Πότε θα έρθει να τα δοκιμάσουμε και αυτά;
Η επέτειος του ΟΧΙ!
Φέτος γιορτάσαμε στο σχολείο μας την επέτειο του ΟΧΙ σε ρυθμούς…πανδημίας. Ωστόσο κάναμε ό,τι καλύτερο μπορούσαμε για να τιμήσουμε τους ήρωες μας που χάρη σε εκείνους μπορούμε εμείς να είμαστε ελεύθεροι.
Πρώτα είδαμε πίνακες του Πάμπλο Πικάσο για να αντιληφθούμε την αξία της ειρήνης έναντι του πολέμου. Φυσικά δεν αντισταθήκαμε στον πειρασμό να τους ζωγραφίσουμε και εμείς. Ελπίζουμε ο Πικάσο να… μην είχε αντίρρηση…
Το ΟΧΙ είναι η λέξη που πρέπει όλοι να ξέρουμε. Εμείς τα παιδιά μπορούμε να τη μάθουμε με δημιουργικό τρόπο
Και φυσικά δεν πρέπει να ξεχνάμε τον Άγιο Δημήτριο της Θεσσαλονίκης. Προστάτης της πόλης και όχι μόνο, φύλακας όλων μας.
Βιβλιαράκι που μας θυμίζει την ιστορία του ’40, τότε που οι ήρωες πολεμούσαν σαν τους Έλληνες!
Και το καλύτερο για το τέλος. Πώς να τιμήσουμε τους ήρωες μας; Μια ιδιαίτερη παρέλαση στην αυλή του σχολείου μας είναι το λιγότερο που μπορούμε να κάνουμε για εκείνους…
Σεισμός; Φωτιά; Μαθαίνω να προστατεύομαι!
Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος στο νηπιαγωγείο μας μαθαίνουμε πώς να προστατευόμαστε από το σεισμό και τη φωτιά. Με αφορμή την ιστορία του Εγκέλαδου από την ελληνική μυθολογία μιλάμε για τους τρόπους προστασίας από το σεισμό στο σχολείο αλλά και στο σπίτι μας. Φυσικά μια άσκηση σεισμού επιβάλλεται για να καταλάβουν τα παιδιά ακριβώς τι πρέπει να κάνουν.
Αλλά και η φωτιά έχει κι αυτή τους δικούς της κανόνες που πρέπει να γνωρίζουμε και να τους ακολουθούμε για να είμαστε ασφαλείς. Τους μαθαίνουμε, τους ζωγραφίζουμε και τους παίρνουμε μαζί στο σπίτι μας σε ένα βιβλίο για να τους μάθουμε και στους γονείς μας
Κι αν ακόμη δεν τα μάθατε δείτε και αυτό το βιντεάκι για να είμαστε σίγουροι ότι δεν έμεινε καμία απορία…