Μετάβαση στο Δημοτικό Σχολείο!!!

Το νηπιαγωγείο ως φορέας κοινωνικοποίησης του παιδιού ( μετά την οικογένεια ), πρέπει να εξασφαλίζει τις προϋποθέσεις ώστε τα παιδιά να αναπτύσσονται και να κοινωνικοποιούνται ομαλά και πολύπλευρα. Στα πλαίσια λοιπόν του Προγράμματος Σπουδών υλοποιήσαμε δράσεις Ομαλής Μετάβασης σε συνεργασία με την διευθύντρια και  τις δασκάλες του  Δημοτικού Σχολείου Τεμένης.

Οι δράσεις που υλοποιήθηκαν ήταν οι εξής:

  • Ανίχνευση πρότερων γνώσεων των παιδιών για το Δημοτικό Σχολείο. Συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων για τις πηγές πληροφόρησης όσον αφορά στο Δημοτικό Σχολείο.
  • Ενημέρωση των νηπίων για την επίσκεψη, κατάθεση απόψεων για το πώς θα πάμε, ποιόν πρέπει να ενημερώσουμε και πως. Ανίχνευση γνώσεων για το δημοτικό(ποιος ηγείται, αν διδάσκει, τι κάνουν οι άλλοι δάσκαλοι και πόσοι είναι, ποιος είναι μαζί με τα παιδιά στο διάλειμμα κ.λ.π
  • Πρώτη επίσκεψη στο δημοτικό, υποδοχή από την Δ/ντρια κ. Σουλάνη Αλέκα γνωριμία με τον προαύλιο χώρο. Η πρώτη επίσκεψη συνδυάστηκε με το Φορητό Ψηφιακό Πλανητάριο που ήρθε στο Δημοτικό σχολείο Τέμενης . Μία Εκδήλωση Αστρονομίας που περιελάμβανε παρατήρηση με τηλεσκόπιο  και στη συνέχεια προβολές .
  • Δεύτερη επίσκεψη στο Δημοτικό..  Τα παιδιά μας μαζί με τους εκπαιδευτικούς τους πήγαν και τραγούδησαν τα χελιδονίσματα στην Διευθύντρια και μαζί της έκαναν επίσκεψη στην Α΄τάξη και είπαν τα κάλαντα στους παλιούς συμμαθητές τους.
  • Η Τρίτη επαφή μας έγινε με τους μαθητές της Δ΄τάξης και με εκπ/κό την κ. Χριστίνα Κοκοτή, ήρθαν να μας ψάλλουν τα κάλαντα του Λαζάρου δείχνοντάς πώς το σχολείο έχει συνέχεια.
  • Μετά από πρόσκλησή μας υποδεχτήκαμε στο νηπιαγωγείο μας τη γυμνάστρια κ. Γεωργάκη Αλεξάνδρα όπου μας έκανε μάθημα φυσικής αγωγής οργανώνοντας ομαδικά παιχνίδια στην αυλή του σχολείου μας.
  • Τέλος πριν τη λήξη του σχολικού έτους τα νήπιά μας υποδέχθηκε η εκπ/κόςτης της Α΄τάξης  κ. Κάντζαρη Μαρία όπου πέρασαν ένα πρωινό ως «πρωτάκια». Ξεκίνησαν με την καθιερωμένη πρωινή προσευχή στο προαύλιο χώρο με όλες τις τάξεις . Κατόπιν μπήκαν στην αίθουσα της Α΄ τάξης κάνοντας το πρώτο τους μάθημα. Το κουδούνι χτύπησε και όλοι μαζί έκαναν και το πρώτο τους διάλειμμα και έφαγαν το κολατσιό τους στην αυλή όπως τα υπόλοιπα παιδιά. Επιστροφή στο σχολείο, συζήτηση για όσα είδαμε και ακούσαμε ,εντυπώσεις και συναισθήματα από το δημοτικό.

Ήταν μια όμορφη εμπειρία και τα παιδιά μας είπαν ότι πέρασαν ωραία, χάρηκαν που συμμετείχαν στο μάθημα ένιωσαν αυτοπεποίθηση και ενθουσιασμό!!

Το  πέρασμα  από  το  Νηπιαγωγείο  στο  Δημοτικό  Σχολείο  είναι  αναπόφευκτη αλλαγή  στη  ζωή  του  παιδιού  μας  και  στη  δική  μας.   Όπως  και  με  τις  άλλες  αλλαγές,  χρειάζεται  χρόνος,  υπομονή  και  θετική  στάση  από  όλα  τα  εμπλεκόμενα  μέρη.

εικόνα Viber 2024 03 20 21 47 20 006 Αντίγραφο 768x422 1    εικόνα Viber 2024 06 17 17 05 39 281 Μετάβασηεικόνα Viber 2024 06 17 17 05 34 950εικόνα Viber 2024 06 17 17 05 39 281εικόνα Viber 2024 06 17 17 05 37 964εικόνα Viber 2024 06 17 17 05 36 368

Ευχαριστούμε την Δ.ντρια και τις δασκάλες του Δημοτικού σχολείου για την συνεργασία τους και την ανταλλαγή εμπειριών!!!

 

Κατηγορίες: Ομαλή μετάβαση | Γράψτε σχόλιο

Περιβαλλοντικό Πρόγραμμα ” Νερο..εξερευνητές”



Λήψη αρχείου

Κατηγορίες: Περιβαλλοντικά Προγράμματα | Γράψτε σχόλιο

4ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 2023-24

Θεματική: ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ-ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ
Υποθεματική STEM/STEAM

Τίτλος: ΣΚΑΚΙ ΚΑΙ ΦΑΝΤΑΣΙΑ
Φορέας ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΚΑΚΙΣΤΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ

Με μεγάλη ικανοποίηση σας ανακοινώνουμε την ολοκλήρωση του εκπαιδευτικού προγράμματος “Σκάκι και Φαντασία”, στα πλαίσια των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων του Νηπιαγωγείου μας.

Το πρόγραμμα, που σχεδιάστηκε από την Ελληνική Σκακιστική Ομοσπονδία, έδωσε την ευκαιρία στα παιδιά μας να έρθουν σε επαφή με τον συναρπαστικό κόσμο του σκακιού, με τρόπο παιγνιώδη και διασκεδαστικό.

Μέσα από μια σειρά από δραστηριότητες, τα παιδιά:

  • Γνώρισαν τα πιόνια και τις κινήσεις τους
  • Έμαθαν τους κανόνες του παιχνιδιού
  • Ανέπτυξαν δεξιότητες όπως η κριτική σκέψη, η επίλυση προβλημάτων, η συνεργασία, η δημιουργικότητα και ο αυτοέλεγχος

Παράλληλα, το σκάκι αποτέλεσε ένα εργαλείο για την ενίσχυση της γνωστικής τους ανάπτυξης, καθώς προώθησε:

  • Την αναγνώριση μοτίβων
  • Την ανάπτυξη της μνήμης
  • Την ενίσχυση της συγκέντρωσης

Η ανταπόκριση των παιδιών στο πρόγραμμα ήταν ενθουσιώδης, και η συμμετοχή τους ενεργή και γεμάτη ενθουσιασμό.

Πιστεύουμε ακράδαντα ότι η εκμάθηση του σκακιού σε μικρή ηλικία προσφέρει ένα πλήθος οφελών για τα παιδιά, τόσο σε γνωστικό, όσο και σε κοινωνικό και συναισθηματικό επίπεδο.

Ακολουθούν φωτογραφίες από τα εργαστήριά μας.

Συζήτηση γύρω από το σκάκι με τα παιδιά, με στόχο τη διερεύνηση των πρότερων γνώσεών τους σχετικά με το πνευματικό άθλημα και καταγραφή των ιδεών τους σε ιστόγραμμα μέσω της ψηφιακής εφαρμογής coggle.

unnamed file 1

Παρουσίαση μαγνητικής σκακιέρας.

IMG 20240409 124545

Exif_JPEG_420

Τα παιδιά εξασκούνται στη δημιουργία του μοτίβου της σκακιέρας τοποθετώντας εναλλάξ στο δάπεδο άσπρα και μαύρα χάρτινα τετράγωνα. Στη συνέχεια τοποθετούν τους αριθμούς και τα γράμματα της σκακιέρας. Στο τέλος δημιουργείται μια επιδαπέδια σκακιέρα.

IMG 20240410 093403 COLLAGE censoredIMG 20240410 093940 COLLAGE censoredIMG 20240410 094336 COLLAGE20240416 09550320240416 094623

Παίζουμε το παιχνίδι «Ο ταχυδρόμος». Βοηθάμε τα παιδιά να αντιληφθούν τη σκακιέρα ως ένα πίνακα διπλής εισόδου όπου κάθε τετραγωνάκι έχει ένα γράμμα κι ένα αριθμό.

IMG 20240515 094644

Exif_JPEG_420

Παρουσίαση πιονιών στη μαγνητική σκακιέρα.

IMG 20240409 125550

Exif_JPEG_420

«Η κρυψώνα των πιονιών».

IMG 20240410 123156 COLLAGE censored

«Το σακούλι της Φωτεινής». Στόχος αυτού του παιχνιδιού είναι το παιδί μέσο της αφής – να γνωρίσει τα κομμάτια του σκακιού.

IMG 20240411 094621

Exif_JPEG_420

«Αλλάζουμε;» Σκοπός να μάθουν να στήνουν τα κομμάτια.

IMG 20240415 125058 censored IMG 20240415 124732 censored20240423 12030120240423 120242

ΑΛΗΘΕΙΑ-ΨΕΜΑΤΑ: Σκοπός να καταλάβουν τον έλεγχο που ασκούν τα κομμάτια στα τετράγωνα. Τοποθετούμε ένα Πύργο σε άδεια σκακιέρα. Εάν το τετράγωνο, στο οποίο τοποθετούμε ένα μαγνητάκι, το ελέγχει ο Πύργος τότε θα πρέπει να σηκώσουν το χέρι, εάν δεν το ελέγχει θα πρέπει να πιάσουν την μύτη τους.

IMG 20240515 103035 COLLAGE censored 1

ΣΑΣ ΕΠΙΑΣΑ ΣΤΟΝ ΥΠΝΟ: Χωρίζουμε τα παιδιά σε δύο ομάδες (λευκοί και μαύροι), οι οποίες στέκονται αντικριστά η μια στην άλλη, έτσι ώστε να βλέπουν όλοι καλά στη μαγνητική σκακιέρα. Ο εκπαιδευτικός στήνει τα κομμάτια στη μαγνητική σκακιέρα. Παίζει μια κίνηση με τα λευκά και η ομάδα που είναι οι λευκοί πρέπει να αντιδράσει: αν η κίνηση είναι αντικανονική, τότε όλοι οι παίκτες της θα σηκώσουν τα χέρια ψηλά φωνάζοντας «όχι». Αν είναι σωστή, θα σκύψουν στα παπούτσια τους φωνάζοντας «ναι». Ο εκπαιδευτικός συνεχίζει με την κίνηση των μαύρων και περιμένει την αντίδραση της αντίστοιχης ομάδας.

IMG 20240516 111418 HDR censored

IMG 20240516 111152 HDR

Exif_JPEG_420

Παίξαμε παρτίδα σκάκι μεταξύ μας.

IMG 20240527 091537 censored20240423 120307 censored 1

Παίξαμε παρτίδα σκάκι στον υπολογιστή στην Εκπαιδευτική Πλατφόρμα chesskid.com (www.chesskid.com )

IMG 20240528 104832 HDR

Exif_JPEG_420

Κατασκευή σκακιέρας.

IMG 20240522 094843 COLLAGEIMG 20240522 100855 COLLAGE censored

Τα παιδιά με πλαστελίνη κατασκευάζουν τα πιόνια της σκακιέρας

IMG 20240523 102054

Exif_JPEG_420

IMG 20240523 103410 censored

Το νηπιαγωγείο μας επισκέφθηκε ο Διευθυντής του 3ου Δημοτικού Σχολείου Αιγίου, πρόεδρος της επιτροπής διδακτικής σκακιού Δυτικής Ελλάδας και διεθνής προπονητής σκάκι της FIDE κ. Μπούνιας Κωνσταντίνος.

IMG 20240531 110305 HDR COLLAGE censored 1

Δημιουργούμε ένα ιστόγραμμα με τις τελικές ιδέες των παιδιών για το σκάκι

unnamed file

 

Κατηγορίες: Εργαστήρια Δεξιοτήτων | Γράψτε σχόλιο

“Φίλοι, φίλοι….καρυοφύλλι” – γιορτή τέλους

Άλλη μια σχολική γιορτή λήξης και αποχαιρετισμού σχολικής χρονιάς έφτασε στο τέλος της. Μια χρονιά γεμάτη γλυκές αναμνήσεις, δημιουργικές στιγμές, ιδέες, δράσεις, συναισθήματα, γέλιο, και συγκινήσεις.

Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας προσπάθησαν, σε όλους τους μαθητές να τους μεταδώσουν γνώσεις, να τους εμφυσήσουν ανθρωπιστικές αξίες, να τους καλλιεργήσουν δεξιότητες μέσα από το παιχνίδι της συνεργασίας ,την ανάπτυξη μιας κουλτούρας ,αποδοχής και αλληλοσεβασμού ,η οποία καλλιεργήθηκε  σε όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους μέσα από δραστηριότητες, δράσεις και κυρίως σε καθημερινές πρακτικές που εφαρμόστηκαν στο χώρο του σχολείου.

Ευχαριστούμε όλους  τους γονείς, για τη στήριξη και την εμπιστοσύνη  που μας έδειξαν!

Αγαπητά μας παιδιά η εκδήλωση αυτή, είναι αφιερωμένη σε σας  στην συνεργασία μεταξύ σας και μαζί μας!! Η σκέψη μας και η αγάπη μας θα σας συντροφεύει και με χαρά θα θέλουμε να σας βλέπουμε να προοδεύετε.

Κήπος των συναισθημάτων ,καθενός μας η καρδιά!

“Λουλουδάκια” εκεί “φυτρώνουν”,που’ χουν πλούσια μυρωδιά!

Η χαρά εκεί “ανθίζει”και της λύπης ο λυγμός.

Η αγάπη, η φιλία και ο φόβος κι ο θυμός!

Αν σκέφτεσαι ευτυχία, χαρά και καλοσύνη,

τα ίδια η καρδιά σου μηνύματα θα δίνει.

Αν σκέφτεσαι αγάπη, φιλία και ειρήνη,

θα δεις πως η ζωή σου έτσι κι αυτή θα γίνει!

“Αν στη θέση τ’ άλλου μπαίνεις,τη φιλία σου αν δίνεις,

απ’ αγάπη κι από φίλους στη ζωή δε θα ξεμείνεις.

Ευτυχία η αγάπη…η αγάπη μας ενώνει

και κοντά της η φιλία πάντα εύκολα “φυτρώνει”.

Εν, δύο,τρία ΝΑι στη ΦΙΛΙΑ.

Εν,  δύο, τρία ναι στη Συνεργασία!!

Σας ευχαριστούμε πολύ για όλα

Καλό καλοκαίρι!!!

εικόνα Viber 2024 06 15 22 45 01 167                           εικόνα Viber 2024 06 14 15 02 00 211 εικόνα Viber 2024 06 14 15 01 43 126

Κατηγορίες: Εκδηλώσεις, Σχέδιο Δράσης | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο “Φίλοι, φίλοι….καρυοφύλλι” – γιορτή τέλους

3ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 2023-24

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ

  1. ΥΓΕΙΑ: Ασφάλεια στο δρόμο

 

Τίτλος θέματος:

«Τον Κ.Ο.Κ αγαπώ. Με ασφάλεια κυκλοφορώ».

Κύριος σκοπός του συγκεκριμένου προγράμματος για την Οδική Κυκλοφορία και Ασφάλεια είναι να γνωρίσουν τα παιδιά τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας, τον τρόπο με τον οποίο κινούνται τα οχήματα και οι πεζοί, να κατανοήσουν τους κανόνες της οδικής συμπεριφοράς και να αναπτύξουν δεξιότητες ασφαλούς μετακίνησης, αντίληψης και αντιμετώπισης των κινδύνων του δρόμου. Τα παιδιά κυκλοφορούν στον δρόμο ως πεζοί, ως επιβάτες αλλά και ως οδηγοί. Για αυτό πρέπει να τα βοηθήσουμε να αξιοποιήσουν όσο καλύτερα γίνεται κάθε ευκαιρία που τους δίνεται και να εξοικειωθούν με τους Κανόνες Οδικής Ασφάλειας. Το παρόν σχέδιο Κυκλοφοριακής Αγωγής, επιδιώκει την ανάπτυξη των δεξιοτήτων, της γνώσης, της κατανόησης και των προτύπων συμπεριφοράς που ωθεί τους χρήστες των οδών στην πρόληψη των ατυχημάτων. Θεωρούμε πως μέσα από την ενασχόλησή μας με το συγκεκριμένο θέμα, οι μαθητές/ριες μπορούν να ευαισθητοποιηθούν περισσότερο σε θέματα που αφορούν την οδική ασφάλεια και να γίνουν ενεργοί πολίτες µε θετικές στάσεις και συμπεριφορές προς τον κόσμο των ενηλίκων.

Ακολουθούν μερικές από τις δραστηριότητες των εργαστηρίων μας.

Προσπαθούμε να ερμηνεύσουμε τα σήματα που βλέπουμε μαθαίνοντας ποιο χρώμα σημαίνει απαγορεύεται και ποιο επιτρέπεται. Δημιουργούμε ένα πίνακα αναφοράς(ομαδική εργασία).

IMG 20240318 131815

Exif_JPEG_420

Συζητάμε με την ομάδα για τη συμπεριφορά μας στο δρόμο ως πεζοί και τους κανόνες που πρέπει να ακολουθούμε, πριν διασχίσουμε το δρόμο. Καταγράφουμε τους κανόνες σε ένα χαρτί (ομαδική εργασία).

Κάνουμε τις ίδιες κινήσεις με το σώμα μας βιωματικά μέσα στην τάξη.

IMG 20240318 131835

Exif_JPEG_420

IMG 20240222 123700 censored 20240220 103904 20240220 095726 censored

Φτιάχνουμε κολάζ τη διάβαση πεζών και το φανάρι.20240220 103850 IMG 20240305 130751 censored 1

Θεατρικό παιχνίδι: τα παιδιά χωρίζονται σε μικρές ομάδες και αναλαμβάνουν να παρουσιάσουν διάφορες καταστάσεις της κυκλοφορίας.IMG 20240305 122021 censored 20240228 114548 censored

Ζητάμε από τα παιδιά να φωτογραφίσουν με την βοήθεια των γονέων τους, τα σήματα κυκλοφορίας που συναντάνε κοντά στο σπίτι τους ή στη βόλτα τους. Ανεβάζουν τις φωτογραφίες τους σε ένα Padlet και τις παρουσιάζουν στους συμμαθητές τους στο σχολείο.

padlet 73kzwk316ui2ni9r

Επισκέφθηκαν το σχολείο μας οι τροχονόμοι της τροχαίας Αιγιαλείας για να μιλήσουν στα παιδιά για τον Κ.Ο.Κ. και την ασφάλεια στο δρόμο. Κατά τη διάρκεια της επίσκεψής τους, οι τροχονόμοι παρέθεσαν ενδιαφέρουσες πληροφορίες και συμβουλές σχετικά με τη σημασία της τήρησης των κανόνων κυκλοφορίας και του ρόλου του Κ.Ο.Κ. στην κοινότητά μας.

IMG 20240312 090539 censored

Η μελισσούλα Beebot κάνει μια βόλτα σους δρόμους της πόλης. Τα παιδιά προγραμματίζουν το ρομποτάκι να πάει σε διάφορα σημεία της πόλης επιλέγοντας την κατάλληλη κάθε φορά διαδρομή.

IMG 20240223 124719 censored 20240221 120531 20240221 120437

Το κουκλοθέατρο Αναστασίας Ξηρομερίτου από τη Λαμία ήρθε στο σχολείο μας και έδωσε την παράσταση «Ο Σταμάτης και ο Γρηγόρης».

IMG 20240412 091623

Exif_JPEG_420

Χωριζόμαστε σε ομάδες και φτιάχνουμε το σήμα της φαντασίας μας που θεωρούμε ότι λείπει από τον ΚΟΚ αλλά εμείς το θεωρούμε αναγκαίο. Χρησιμοποιούμε το κατάλληλο χρώμα και σχήμα για να δηλώσουμε το μήνυμα που θέλουμε να περάσουμε.

IMG 20240328 080455

Exif_JPEG_420

IMG 20240328 080442

Exif_JPEG_420

IMG 20240328 080430

Exif_JPEG_420

IMG 20240328 080315

Exif_JPEG_420

Καλέσαμε στο σχολείο τη σχολική τροχονόμο κ. Θεώνη που συναντούν τα παιδιά κάθε πρωί καθώς έρχονται στο σχολείο. Μίλησε στα παιδιά για τη δουλειά του σχολικού τροχονόμου και τη διαφορά της από τον τροχονόμο και μετά συνόδευσε τα παιδιά σε μία βόλτα γύρω από τη γειτονιά του σχολείου παρατηρώντας τα σήματα και μαθαίνοντας πώς να περπατάμε στο δρόμο.

IMG 20240223 103927 censored IMG 20240223 110508 censored IMG 20240223 111844 censored 1 20240223 105830 censored

Από όλη τη διαδικασία που ακολουθήσαμε, θέλαμε να ευαισθητοποιήσουμε τόσο τους γονείς αλλά και την ευρύτερη κοινότητα για να ακολουθούν τους κανόνες κυκλοφοριακής αγωγής και να καταλάβουν την σπουδαιότητά τους. Θέλαμε να τους επισημάνουμε τις τυχόν παραλείψεις στο θέμα της κυκλοφοριακής ασφάλειας που έχουμε εμείς ανακαλύψει. Τα παιδιά σε ζευγάρια ζωγραφίζουν ένα κανόνα που θα ήθελαν να τηρούν οι μεγάλοι. Με τη βοήθεια της εκπαιδευτικού δημιουργούν μια ψηφιακή αφίσα στο Canva με τα έργα τους και την αναρτούν στην είσοδο της τάξης για να την βλέπουν όλοι.

φιλε οδηγε θυμησου 2

Δημιουργία ψηφιακού βιβλίου με κανόνες οδικής ασφάλειας για παιδιά. Λαμβάνοντας υπόψη όλα αυτά που μας είπε ο τροχονόμος κατά την επίσκεψή του στο σχολείο, τα παιδιά με καταιγισμό ιδεών έφτιαξαν μια λίστα με όλους τους σημαντικούς κανόνες οδικής ασφάλειας για παιδιά. Οι μαθητές ανάλαβαν να ζωγραφίσουν από έναν και με τη βοήθεια της εκπαιδευτικού και του ψηφιακού εργαλείου Book creator δημιούργησαν ένα ψηφιακό βιβλίο στο οποίο έγραψαν και τις φωνές τους να λένε τα ίδια αυτούς τους κανόνες

(Πατήστε πάνω στο βιβλίο για να το διαβάσετε).

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 06 17 222426

Κατηγορίες: Εργαστήρια Δεξιοτήτων | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 3ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 2023-24

Δράση εορτασμού της παγκόσμιας Ημέρας Περιβάλλοντος, με τίτλο: “Δες το σφαιρικά – Περιβάλλον και Ειρήνη”

Η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας / Περιβαλλοντική Εκπαίδευση σε συνεργασία με το Πάρκο Εκπαιδευτικών Δράσεων του Δήμου Πατρέων και με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος (5η Ιουνίου) σχεδιάσαν και διοργάνωσαν για 4 η συνεχή χρονιά δράση εορτασμού με τίτλο: «Δες το σφαιρικά – Περιβάλλον και Ειρήνη»

Το Νηπιαγωγείο μας επιλέχτηκε στη δράση αυτή και  οι μαθητές μας με τις συνοδούς εκπαιδευτικούς τους, τα θέματα που προσέγγισαν με παιγνιώδη τρόπο ήταν: Την  αναγνώριση της αξίας των φυσικών πόρων (νερό, προϊόντα που μας δίνουν τροφή, ορυκτά κλπ) , τις ανισότητες στην πρόσβαση σε αυτούς τους πόρους  και την  συσχέτιση της ευημερίας με την ειρήνη.

Ευχαριστούμε πολύ την υπεύθυνη των Εκπαιδευτικών θεμάτων της Περιβαλλοντικής Εκπ/σης κ. Ελένη Αντωνακοπούλου και όλη την ομάδα που σχεδίασε τις βιωματικές δραστηριότητες  που υλοποιήσαμε!

εικόνα Viber 2024 06 05 14 59 59 533εικόνα Viber 2024 06 05 23 46 45 941εικόνα Viber 2024 06 05 23 46 46 080εικόνα Viber 2024 06 05 22 12 50 489

εικόνα Viber 2024 06 05 23 46 46 269εικόνα Viber 2024 06 05 15 00 02 481

Κατηγορίες: Δράσεις | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Δράση εορτασμού της παγκόσμιας Ημέρας Περιβάλλοντος, με τίτλο: “Δες το σφαιρικά – Περιβάλλον και Ειρήνη”

Επίσκεψη του Διεθνούς προπονητή σκάκι της FIDE κ. Μπούνια Κωνσταντίνου στο Νηπιαγωγείο μας

Μετά από ευγενική πρόσκληση, στο πλαίσιο του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων με θέμα : «Σκάκι και Φαντασία» , το νηπιαγωγείο μας επισκέφθηκε την Παρασκευή 31 Μαΐου 2024 ο Διευθυντής του 3ου Δημοτικού Σχολείου Αιγίου, πρόεδρος της επιτροπής διδακτικής σκάκι Δυτικής Ελλάδας και διεθνής προπονητής σκάκι της FIDE κ. Μπούνιας Κωνσταντίνος. Σκοπός της επίσκεψης ήταν να μιλήσει στα νήπια για τον μαγικό κόσμο του σκάκι και να τους διδάξει τις βασικές αρχές του παιχνιδιού μέσα από διαδραστικές δραστηριότητες και παιχνίδια. Οι μικροί μας σκακιστές είχαν την ευκαιρία να παίξουν από μια κίνηση ο καθένας στη μαγνητική σκακιέρα  με έναν πραγματικό ομοσπονδιακό Μαιτρ και να μάθουν σημαντικά μυστικά και στρατηγικές. Ήταν μια μοναδική εμπειρία που ενθουσίασε τα παιδιά και τους έδωσε την ευκαιρία να αναπτύξουν τη σκέψη τους, τη φαντασία τους και τις δεξιότητές τους.

 

Ευχαριστούμε θερμά τον κ. Μπούνια Κωνσταντίνο για την πολύτιμη παρουσία και καθοδήγησή του!

IMG 20240531 110305 HDR COLLAGE censoredIMG 20240531 120024 censored

Κατηγορίες: Ανακοινώσεις, Δράσεις, Εργαστήρια Δεξιοτήτων, Πολιτιστικές | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Επίσκεψη του Διεθνούς προπονητή σκάκι της FIDE κ. Μπούνια Κωνσταντίνου στο Νηπιαγωγείο μας

Ανίχνευση πεποιθήσεων παιδιών σχετικά με τις μεταξύ τους σχέσεις.

Στο σχολείο μας υποδεχόμαστε παιδιά διαφόρων εθνικοτήτων καθώς και από πλαίσια παιδικής προστασίας. Παρατηρήσαμε στο ελεύθερο παιχνίδι ότι αυτά τα παιδιά ήταν απομονωμένα από τα ημεδαπά και προερχόμενα από δομημένα οικογενειακά περιβάλλοντα.

Για να ερευνήσουμε τις πεποιθήσεις των παιδιών δώσαμε στα παιδιά από ένα παιδάκι διαφορετικής εθνικότητας, θρησκείας, φυσικής κατάστασης κτλ και τα καλέσαμε να μας πουν αν μπορούν να πάνε σχολείο ή πρέπει να μείνουν σπίτι .

Όπως θα δείτε στη φωτογραφία  η πλειοψηφία των «διαφορετικών» παιδιών έμεινε σπίτι. Στη συνέχεια τα καλέσαμε να μας που το λόγο που δε πάνε σχολείο και λάβαμε απαντήσεις όπως:

«δεν μπορεί να περπατήσει»

«φοράει μαντίλα»

«φοράει για μεγάλους»

«είναι κόκκινα τα μάγουλά της»

Έτσι αναλάβαμε να εκπονήσουμε το σχέδιο δράσης σχέσεις μεταξύ μαθητών με τίτλο¨Φίλοι,φίλοι …καριοφίλοι”

εικόνα Viber 2024 05 20 13 09 24 006

Επίσης σε τακτά χρονικά διαστήματα και μέσα στο πλαίσιο των διαθεματικών δραστηριοτήτων έγιναν δραστηριότητες δεσίματος της ομάδας, παιχνίδια ρόλων, βιωματικές δράσεις που απαιτούσαν την ουσιαστική συνεργασία των μελών της ομάδας καθώς και παιχνίδια ομαδικά που είχαν στόχο την καλλιέργεια της ενσυναίσθησης.

ΠΑΙΧΝΊΔΙ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣεικόνα Viber 2024 05 15 16 28 28 623 εικόνα Viber 2024 05 15 17 00 48 677ΔΕΣΙΜΟ ΟΜΑΔΑΣ

εικόνα Viber 2024 05 15 16 56 03 044 1 εικόνα Viber 2024 05 15 16 56 03 223

 ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ

Αποτέλεσμα δράσης

Στο τέλος της δράσης ζητήσαμε από τα παιδιά να ζωγραφίσουν ποιον αισθάνονται φίλο τους και τι τους αρέσει να παίζουν. Από την απεικόνιση είδαμε ότι αλλοδαπά παιδιά αποτελούσαν τους καλύτερους φίλους ημεδαπών και παιδιά προερχόμενα από δομές αποτελούσαν μέλη παρεών και χαρακτηρίζονταν ως « ο καλύτερός μου φίλος».

Επιπλέον επαναλάβαμε το παιχνίδι που είχαμε παίξει στην αρχή της χρονιάς με … τα παιδάκια διαφορετικής εθνικότητας, θρησκείας, φυσικής κατάστασης κτλ και τα καλέσαμε  εκ νέου ,να μας πουν αν μπορούν να πάνε σχολείο ή πρέπει να μείνουν σπίτι. Παρατηρήσαμε τις διαφορές και τη σαφή βελτίωση.

εικόνα Viber 2024 05 20 13 09 24 075          εικόνα Viber 2024 05 20 11 12 45 873

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΠΟ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΠΑΝΩ ΣΤΗΝ ΔΡΑΣΗ ΜΑΣ!

20230927 16583020230929 154718 Αντίγραφο20240522 143201 20231107 160013 20240523 153016 Αντίγραφο     20230915 152423 Αντίγραφο 20240527 154733 20240523 150712 Αντίγραφο

pixiz 08 06 2024 15 36 04 1pixiz 08 06 2024 15 42 23pixiz 08 06 2024 16 01 18

Κατηγορίες: Σχέδιο Δράσης | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ανίχνευση πεποιθήσεων παιδιών σχετικά με τις μεταξύ τους σχέσεις.

Το παγκάκι της φιλίας , φέρνει τα παιδιά κοντά!

Μια τρυφερή ιστορία για μια φιλία που ξεκινάει αναπάντεχα..

Αφού διαβάσαμε το βιβλίο αυτό οι μαθητές ευαισθητοποιήθηκαν ,ζωγράφισαν τον εαυτό τους με έναν φίλο τους να κάθονται στο παγκάκι και να μιλούν.

Επίσης τα  παιδιά από μόνα τους πρότειναν να φτιάξουμε το δικό μας ‘’παγκάκι φιλίας’’ και διαλέξαμε για το σκοπό αυτό ένα παγκάκι στο διάδρομο εισόδου όπου και το ζωγραφίσαμε.

Εκεί μπορεί να κάθεται όποιο παιδί νιώθει μόνο του ώστε να ειδοποιεί με αυτόν τον τρόπο τα άλλα παιδιά να παίξουν μαζί του. Ή να ξεκινήσουν μια νέα όμορφη  φιλία. Ή να συζητήσουν μαζί για κάποιο θέμα που θα μπορούσε να τα απασχολεί.

20240520 161135 20240527 142639

εικόνα Viber 2024 06 03 13 40 13 340

Κατηγορίες: Σχέδιο Δράσης | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Το παγκάκι της φιλίας , φέρνει τα παιδιά κοντά!

Εκδήλωση- “Εγώ και Εσύ..Δυναμώνουμε Μαζί”

Το Σχέδιο Δράσης που  σχεδίασε και  υλοποίησε το σχολείο μας « Σχέσεις μεταξύ των μαθητών», για την σχολική χρονιά 2023-24 έχει τίτλο: «Φίλοι, φίλοι… καρυοφίλι».

Η διαδικασία αποτύπωσης της κατάστασης που επικρατεί στη σχολική μας μονάδα, μας έκανε να σκεφτούμε πολύ  σε σχέση  με τις μεταξύ των μαθητών σχέσεις και πώς αυτές να μπορούσαν να βελτιωθούν. Μας απασχόλησε πολύ η  λεκτική βία του τύπου «δε σε έχω φίλο» που χρησιμοποιείται από αρκετά παιδιά καθώς επίσης θεωρήσαμε  ότι πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή σε παιδιά απομονωμένα που δυσκολεύονταν να παίξουν.

Βασικός σκοπός του σχεδίου δράσης ήταν η  βελτίωση των διαπροσωπικών σχέσεων των παιδιών και η μη βίαιη επίλυση των συγκρούσεων τους. Επίσης ο σεβασμός των άλλων παιδιών της ομάδας και η αποδοχή της διαφορετικότητας.

Για να πετύχουμε τον στόχο μας υλοποιήσαμε Προγράμματα Αγωγής Υγείας σε  συνεργασία με το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Π.Ε. Αχαΐας «Καλλίπολις», επίσης στο πλαίσιο των Εργαστηρίων δεξιοτήτων αναλάβαμε πρόγραμμα για την συνεργασία και  μπήκαμε σε δίκτυο σχολικών μονάδων με τίτλο «Εγώ & Εσύ… Δυναμώνουμε Μαζί», έτσι ώστε να  βοηθηθούμε όλοι στο σχολικό περιβάλλον( μαθητές ,γονείς και εκπαιδευτικοί)με επιμορφώσεις  και δράσεις.

Στο πλαίσιο των  Προγραμμάτων το σχολείο μας θα συμμετέχει  στην Τελική Εκδήλωση του Δικτύου σχολικών μονάδων Αιγιαλείας με τίτλο «Εγώ & Εσύ… Δυναμώνουμε Μαζί», την Παρασκευή 24 Μαΐου 2024 και ώρες 9.30π.μ. έως 12μ.μ, στον Πολύκεντρο Συνεδριακό Κέντρο Μυρτιάς στο Αίγιο που διοργανώνουν το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Π.Ε. Αχαΐας «Καλλίπολις» και το Τμήμα Αγωγής Υγείας Διεύθυνσης Π.Ε. Αχαΐας.

Το πρόγραμμα «Εγώ & Εσύ…Δυναμώνουμε Μαζί» στοχεύει στην ενίσχυση της προσωπικότητας, των κοινωνικών δεξιοτήτων και των  διαπροσωπικών σχέσεων των μαθητών, ώστε να έχουν εμπιστοσύνη στον εαυτό τους και στις δυνάμεις τους για την αντιμετώπιση δύσκολων καταστάσεων, χωρίς να καταφεύγουν σε συμπεριφορές που  βλάπτουν την σωματική και ψυχική τους υγεία.

Όταν λέμε ότι συνεργαζόμαστε, εννοούμε ότι δουλεύουμε όλοι μαζί, ότι αγωνιζόμαστε για τον ίδιο σκοπό, προχωράμε μαζί, συμμετέχουμε μαζί με άλλους για να πετύχουμε έναν κοινό στόχο.

Η συνεργασία είναι πάντα αμφίδρομη: εγώ βοηθώ τους άλλους και οι άλλοι βοηθούν εμένα.

Ekdilosi Diktiou Ego Esu.Dinamonoume Mazi Aigio 003 1εικόνα Viber 2024 05 24 10 31 36 589  εικόνα Viber 2024 05 24 10 31 37 914 εικόνα Viber 2024 05 24 10 31 38 472 εικόνα Viber 2024 05 24 10 31 39 127Πολλά συγχαρητήρια στους μαθητές μας για την εξαιρετική παρουσία τους πάνω στην σκηνή και για την άψογη μεταξύ τους συνεργασία !!!

Κατηγορίες: Αγωγή Υγείας, Εκδηλώσεις, Σχέδιο Δράσης | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Εκδήλωση- “Εγώ και Εσύ..Δυναμώνουμε Μαζί”