Συμμετοχή στον διαγωνισμό του European School Radio “Κάν’ το ν’ ακουστεί 2024″

αναζητωντασ τη φιλιαΤο νηπιαγωγείο Στίβου στέλνει το δικό του ραδιοφωνικό μήνυμα φιλίας στον Διαγωνισμό “Κάν’ το ν’ ακουστεί 2024″.Η Ψηφοφορία των Ακροατών European School Radio 2024 ξεκίνησε και λήγει την Παρασκευή 19 Απριλίου 2024! Κάνετε ν’ ακουστεί όσο πιο δυνατά μπορείτε…..
Ο σύνδεσμος Ψηφοφορίας Ακροατών είναι https://vote.europeanschoolradio.eu/vote/

Ο αριθμός συμμετοχής μας είναι το 9684 ” Ψάχνοντας την φιλία”

Εγγραφές μαθητών/τριών στο Νηπιαγωγείο για το σχολ. έτος 2024-25

Από την Παρασκευή 1 Μαρτίου 2024 έως και την Τετάρτη 20 Μαρτίου 2024 πραγματοποιούνται οι εγγραφές για την νέα σχολική χρονιά. Για την σχολική χρονιά  2024-25 στο νηπιαγωγείο εγγράφονται  νήπια που έχουν γεννηθεί  το 2019 και το 2020

  • Οι αιτήσεις εγγραφών γίνονται μέσω ηλεκτρονικής εφαρμογής με Ηλεκτρονική αίτηση εγγραφής  στη σελίδα της  εφαρμογής  https://protieggrafi.services.gov.gr/ και επιλογή  του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
  • ΥΠΟΒΟΛΗ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΩΝ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΨΗΦΙΑΚΗ ΕΓΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΕΩΣ 20 ΜΑΡΤΙΟΥ 
    • Αίτηση εγγραφής αν επιθυμείτε φοίτηση στο προαιρετικό Ολοήμερο ή στο Αναβαθμισμένο ή στο Τμήμα πρόωρης υποδοχής του σχολείου μας.
    • (Α.Δ.Υ.Μ.), συμπληρωμένο από τον γιατρό του παιδιού
    • Βιβλιάριο Εμβολίων, του μαθητή/τριας, ή προσκόμιση άλλου στοιχείου,από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών. (παρ. 4, του άρθρου 6 του Π.Δ 79/2017 (Α ́ 109), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 4 α του άρθρου 44 του ν.4777/2021 (Α ́ 25).
    • Υπεύθυνη δήλωση συναίνεσης του ετέρου γονέα.
    • Βεβαίωση Φοίτησης από τον/την Διευθυντή/ρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας εάν φοιτά σε αυτή άλλο τέκνο.
    • Διαβατήριο και Πιστοποιητικό γέννησης του/της μαθητή/τριας, επίσημα μεταφρασμένο (μόνο για τους αλλοδαπούς μαθητές).
    • Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Eπισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ΕΕΑ.

Μετά την υποβολή της αίτησης, ο γονέας/κηδεμόνας λαμβάνει ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχει δηλώσει κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησής του για την πορεία της. Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις, η αίτησή του επιστρέφεται στον ίδιο από το Νηπιαγωγείο, προκειμένου να τις πραγματοποιήσει. Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται «αποδεκτή».

Σε περιπτώσεις γονέων/κηδεμόνων που αδυνατούν να κάνουν χρήση της ηλεκτρονικής υπηρεσίας, η αίτηση μπορεί να γίνει με αυτοπρόσωπη παρουσία στο Νηπιαγωγείο . Για τον σκοπό αυτό ο/η Διευθυντής/ντρια ή Προϊστάμενος/νη του νηπιαγωγείου εισέρχεται στην ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) και καταχωρίζει την αίτηση σύμφωνα με τα δικαιολογητικά που του προσκομίζει ο γονέας/κηδεμόνας.

Για την υποστήριξη μαθητών/τριών, των οποίων οι γονείς/κηδεμόνες ανήκουν σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες όπως: πολύτεκνοι / τρίτεκνοι / μονογονεϊκές οικογένειες, γονείς με χρόνιες παθήσεις ή ενταγμένοι σε πρόγραμμα απεξάρτησης ή φυλακισμένοι καθώς και πολίτες τρίτων χωρών που διαμένουν σε κέντρα ή σε δομές φιλοξενίας του ελληνικού κράτους ή της Ύπατης Αρμοστείας του Ο.Η.Ε., δίνεται η δυνατότητα καταχώρισης αίτησης, με όσα στοιχεία είναι διαθέσιμα από τον γονέα/κηδεμόνα

Σημειώνεται ότι η «αποδοχή» της αίτησης δεν συνεπάγεται απαραίτητα φοίτηση του νηπίου στη δηλωθείσα σχολική μονάδα.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ: Τηλ:2393022440

mail Νηπ: mail@nip-stivou.thess.sch.gr

Υπεύθυνη Επικοινωνίας  : Κοντοπούλου Στυλιανή , τηλ: 6972759267

Μπορείτε να καλείτε μεταξύ των ωρών: 13:00-14:00

ΥΠΟΒΟΛΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΑΙΤΗΣΗΣ ΕΓΓΡΑΦΗΣ

Για την εγγραφή του νηπίου/προνηπίου ο γονέας/ κηδεμόνας ακολουθεί τα παρακάτω βήματα:

  • Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογή (   https://proti-eggrafi.services.gov.gr/ και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο  ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
  • Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με την χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).
  • Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου   (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία   της αίτησής του. Για την υποβολή της αίτησης γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει διαδοχικά τα ακόλουθα:

α) τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου για το οποίο αιτείται την εγγραφή

β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας του, την οποία τεκμηριώνει αναρτώντας σε ψηφιακή μορφή εγγράφου σχετικό αποδεικτικό, όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο, ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,

γ) εάν επιθυμούν τη φοίτηση του προνηπίου/νηπίου στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής, στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα και στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.

δ) τα στοιχεία των συνοδών των νηπίων/προνηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρηση τους από τη σχολική μονάδα και

στ) επιλέγει τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου/προνηπίου».

Γ. ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΠΡΟΩΡΗΣ ΥΠΟΔΟΧΗΣ ΣΤΟ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΝΕΟ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΜΕΝΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

Στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα και στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής των Νηπιαγωγείων του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου εγγράφονται οι μαθητές/τριες κατόπιν σχετικής αίτησης-δήλωσης των γονέων/κηδεμόνων τους. Οι Διευθυντές/ριες και οι Προϊστάμενοι/ες των Νηπιαγωγείων κάνουν δεκτές όλες ανεξαιρέτως τις αιτήσεις των γονέων/κηδεμόνων για φοίτηση των μαθητών/τριών στο Προαιρετικό και διετρυμένο Ολοήμερο Πρόγραμμα χωρίς προϋποθέσεις, σύμφωνα με όσα ορίζονται στη με αριθ. πρωτ. Προϋποθέσεις συμμετοχής μαθητών /τριών στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής:(7:45-8:30)

1. Στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής δικαίωμα συμμετοχής έχουν προνήπια/νήπια τα οποία είναι εγγεγραμμένα και φοιτούν στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα.

2. Ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του Τμήματος Πρόωρης Υποδοχής είναι τα (5) προνήπια/ νήπια.

3. Ο χρόνος προσέλευσης στο συγκεκριμένο τμήμα είναι 7:45- 8:00.

4. Η αποχώρηση των μαθητών/τριών του Προαιρετικού Ολοήμερου Προγράμματος πραγματοποιείται στις 16:00 σύμφωνα με το Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου και στις 17.30 για το Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.

Πρόωρη αποχώρηση νηπίων/προνηπίων από το Ολοήμερο Πρόγραμμα δεν προβλέπεται.

Οι αιτούντες γονείς ενημερώνονται μέσω SMS για την εξέλιξη της αίτησής τους, καθώς και για κάθε πιθανή διόρθωση που θα διαπιστώνεται ότι αυτή χρειάζεται Παράλληλα, από 1 έως και 20 Μαρτίου 2024 θα ξεκινήσει, σύμφωνα με τον νόμο, και η υποβολή αιτήσεων για την εγγραφή των μαθητών και μαθητριών που θα φοιτήσουν για πρώτη φορά στην Α τάξη του Δημοτικού Σχολείου για το σχολικό έτος 2024-2025.

Οι αιτήσεις και τα δικαιολογητικά θα κατατίθενται στη σχολική μονάδα με κάθε πρόσφορο τρόπο, όπως μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail) ή ταχυδρομείου.

Παρακαλούμε όπως ενημερωθείτε από τα συνημμένα.



Λήψη αρχείου

‘Ο Πέτρος και ο Λύκος’ του Σεργκέι Προκόφιεφ

Η Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης παρουσίασε στις 18 Ιανουαρίου το αγαπημένο μουσικό παραμύθι ‘Ο Πέτρος και ο Λύκος’ του Σεργκέι Προκόφιεφ, σε μία οικογενειακή συναυλία, με την οποία ολοκληρώθηκε ο πρώτος κύκλος του νέου της εκπαιδευτικού προγράμματος για μαθητές της Α/θμιας Εκπαίδευσης στην αίθουσα τελετών του Α.Π.Θ, την οποία είχαν την ευκαιρία οι μαθητές του νηπιαγωγείου να την παρακολουθήσουν διαδικτυακά. Η Κ.Ο.Θ. παρουσίασε την σπουδαία αυτή μουσική ιστορία μαζί με πρωτότυπη εικονογράφηση σε συνεργασία με τo “The Comic- con”.

Στην ιστορία του παραμυθιού, ο Πέτρος ζει στο σπίτι του παππού του στο δάσος και ως γενναίος νέος δεν φοβάται καθόλου τους κακούς λύκους. Αγνοώντας τις προειδοποιήσεις του παππού του τα βάζει με το λύκο, τον οποίο αιχμαλωτίζει με τη βοήθεια ενός πουλιού. Η γάτα (κλαρινέτο), η πάπια (όμποε), το πουλί (φλάουτο), ο παππούς (φαγκότο), οι κυνηγοί (πνευστά-κρουστά), ο λύκος (κόρνα) και ο Πέτρος (έγχορδα) πρωταγωνιστούν σε αυτή την πολυαγαπημένη ιστορία και διδάσκουν ευχάριστα, μαζί με τα ηχοχρώματα των αντίστοιχων οργάνων.

π1 π2 π3 π4

Φυτεύω και Υιοθετώ ένα δέντρο, δίνω ανάσα στη γη» (2023-2024)

Οι μαθητές/τριες συμμετείχαν στην Εκπαιδευτική Δράση «Φυτεύω και Υιοθετώ ένα δέντρο, δίνω ανάσα στη γη» (2023-2024) μετατρέποντάς το σε δέντρο-«στολίδι». Έτσι στολίσανε ένα δέντρο της σχολικής αυλής με φυσικά υλικά (κουκουνάρια, , ξύλα κ.ά.) και με στολίδια που ετοιμάσανε με ανακυκλώσιμα υλικά (χαρτί από χαρτόκουτες, ρολά, πλαστικά ποτήρια, αυγοθήκες ,σπάγκο ή κορδέλες κ.ά.) στέλνοντας τα δικά τους οικολογικά μηνύματα, για το πράσινο που απειλείται. 406545118 737648457787551 5941172322560058526 nΈτσι απέκτησαν το δικό τους δέντρο-«στολίδι» στην αυλή του σχολείου τους.410422032 3525659764366608 5753132183727427811 n d1                

Σχολή Γονέων

Βραβείο βέλτιστης μαθησιακής εμπειρίας στο 9ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ρομποτικής

Το 9ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ρομποτικής πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 9 και Κυριακή 10 Δεκεμβρίου στο χώρο του Πειραματικού Γυμνασίου – ΓΕΛ Πανεπιστημίου Μακεδονίας.

Είναι μία συνδιοργάνωση της Περιφερειακής Διεύθυνσης Α/θμιας & Β/θμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, των Διευθύνσεων Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης, του Πειραματικού Γυμνασίου – ΓΕΛ Πανεπιστημίου Μακεδονίας, των Συμβούλων Εκπαίδευσης Κ. Μακεδονίας και του Δήμου Νεάπολης Συκεών.

Η διοργάνωση έχει ως στόχο όχι μόνο να ενθαρρύνει τους μαθητές και τις μαθήτριες να ασχοληθούν με τη ρομποτική αλλά και να προωθήσει τις αρχές της δημιουργικότητας και της συνεργασίας.

Αποτέλεσε μία γιορτή δημιουργίας και χαράς με την συμμετοχή 580 μαθητών από Νηπιαγωγεία, Δημοτικά Σχολεία, Γυμνάσια και Λύκεια, οι οποίοι κατασκεύασαν ρομποτικές συσκευές, συμμετείχαν σε ομαδικές εργασίες και ανέλαβαν πρωτοβουλίες, αναδεικνύοντας καινοτόμες ιδέες. Για πρώτη φορά δόθηκε η ευκαιρία συμμετοχής στα νηπιαγωγεία, που αποτέλεσαν τους « μεγάλους» πρωταγωνιστές !

Το Νηπιαγωγείο Στίβου απέσπασε το Βραβείο βέλτιστης μαθησιακής εμπειρίας , με τις ” Ρομποδιαδρομές στη Βόλβη”. Η εργασία σχεδιάστηκε συνδυάζοντας τις σύγχρονες τεχνολογίες με την διαθεματικότητα και την τοπική ιστορία και κληρονομιά .

“Οι λιλιπούτειοι επιστήμονες” μυήθηκαν στον προγραμματισμό και στην αλγοριθμική σκέψη μέσα από το σχεδιασμό κατάλληλου εκπαιδευτικού σεναρίου με παιγνιώδη χαρακτήρα. Κατασκεύασαν μια μακέτα με τα τοπόσημα του Δήμου Βόλβης, όπως οι Νυμφόπετρες, ο πλάτανος του Σχολαρίου, το κάστρο της Ρεντίνας, ο Άγιος Γεώργιος Ασπροβάλτας- Στεφανινών και αφού κωδικοποίησαν, προγραμμάτισαν Ρομποδιαδρομές στο Δήμο Βόλβης γνωρίζοντας τα μνημεία του τόπου τους.                               ΒΡΑΒΕΥΣΗ1  IMG 20231207 092628 338                 ΒΡΑΒΕΥΣΗ 1

 

Ευρωπαϊκή Εβδομάδας Μείωσης Αποβλήτων 2023

Το Νηπιαγωγείο Στίβου συμμετέχει ενεργά στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδας Μείωσης Αποβλήτων 2023 με δράσεις που αφορούν την μαγειρική με στόχο τα μηδενικά απορρίμματα zero waste και προώθηση νέας ζωής σε προϊόντα. Γι αυτό το λόγο μαθητές και εκπαιδευτικοί μεταφέρουν τα γεύματα και τα ροφήματα τους σε σκεύη πολλαπλών χρήσεων, πρωτοτυπώντας συλλέγουν ακόμη και τις φλούδες των φρούτων που καταναλώνουν στο νηπιαγωγείο για να χρησιμοποιηθούν ως τροφή σε οικόσιτα ζώα (π.χ κότες), παράγοντας έτσι μηδενικά απόβλητα. Ακόμη δημιουργούν μια ομαδική κατασκευή επαναχρησιμοποιώντας υφάσματα, κουμπιά, κλωστές, μεταλλικά κουτιά, αυγοθήκες κ.α και κατασκευάζοντας έναν τρισδιάστατο πίνακα ζωγραφικής που εμπλουτίστηκε με το φύτεμα μιας αλόης στέλνουν ένα μήνυμα αειφορικής διαχείρισης των αποβλήτων.
 ν2 ν1  ν4ν3

«Υιοθέτησε μία γραφίδα και έναν διαβήτη»

To σχολείο μας συμμετέχει σε ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα με θέμα: «Υιοθέτησε μία γραφίδα και έναν διαβήτη» με εισηγήτρια και συντονίστρια του προγράμματος την κ. Γλυκερία Κυλικλή, εκπαιδευτικό ΠΕ06. Στόχος του προγράμματος είναι η ορθολογική καταναλωτική συμπεριφορά, η μείωση των απορριμμάτων και η επαναχρησιμοποίηση των υλικών και η δυνατότητα επαναχρησιμοποίησης των σχολικών ειδών και της γραφικής ύλης. Η επαναχρησιμοποίηση των σχολικών ειδών και της γραφικής ύλης είναι σημαντικό να ενταχθεί στις σχολικές πρακτικές, αφού όχι μόνο επιμηκύνει την διάρκεια ζωής τους αλλά και μειώνει την ζήτηση για την παραγωγή και την αγορά καινούργιων. Τα επιδιορθωμένα προϊόντα, τσάντες, τετράδια, μολύβια, γεωμετρικά όργανα κτλ. μπορούν να διατεθούν σε άτομα, φορείς και οργανώσεις για να εξυπηρετήσουν επείγουσες ή και μόνιμες ανάγκες μαθητών/τριών σε τοπικό και εθνικό επίπεδο. Οι ίδιες οι δράσεις καλλιεργούν την αλληλεγγύη, τη συνεργασία, την οικολογία και τη βιωσιμότητα αφού προσφέρουν την δυνατότητα δημιουργίας ενός δικτύου συνεργασίας και με άλλες σχολικές μονάδες και φορείς. Μέχρι στιγμής συμμετέχουμε 10 σχολεία μαζί και με το δημοτικό σχολείο Λαγκαδικίων. θα τοποθετηθεί στο σχολείο ένα κουτί  όπου θα συλλέγουμε σχολικά είδη, ρούχα, παπούτσια , παιχνίδια , τα οποία θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν από παιδιά που έχουν ανάγκη. σας παρακαλώ πολύ να αγκαλιάσετε αυτή την πρωτοβουλία καθώς ο ρόλος ο δικός μας είναι να καθοδηγήσουμε τους μαθητές/τριες μας, ώστε να αποκτήσουν εκείνες τις δεξιότητες ζωής για να γίνουν ενεργοί και υπεύθυνοι πολίτες.Υιοθέτησε μία γραφίδα και έναν διαβήτη

Σχέδιο Δράσης: Με το βιβλίο οδηγό, παίζω, μαθαίνω, δημιουργώ.

Φόρμα Αποτύπωσης Σχεδίου Δράσης
Σχολικό Έτος: 2023 – 2024
Στόχος Βελτίωσης:
Στόχος του σχεδίου δράσης είναι η εξοικείωση του παιδιού με το βιβλίο και η σταδιακή εδραίωση μιας φιλικής
σχέσης με το βιβλίο ως βάση για την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητάς τους
Σχέδιο Δράσης: Με το βιβλίο οδηγό, παίζω, μαθαίνω, δημιουργώ.
Άξονας: Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση
Συντονιστής Δράσης: ΚΟΝΤΟΠΟΥΛΟΥ ΣΤΥΛΙΑΝΗ
Α. Σχεδιασμός της Δράσης
Αναγκαιότητα – Στόχοι
ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑ:
Κατά την διαδικασία αποτύπωσης της κατάστασης της σχολικής μονάδας αναδύθηκε η ανάγκη διαμόρφωσης
μιας αναγνωστικής κουλτούρας καθώς και η ανάγκη βαθύτερης καλλιέργειας της φιλαναγνωσίας και
φιλομάθειας εντός του σχολικού περιβάλλοντος, καθώς διαπιστώθηκε ότι διαπιστώθηκε ότι μεγάλο ποσοστό
μαθητών μας δεν έχει εμπλεκεί σε διαδικασίες ανάγνωσης βιβλίων στο σπίτι τους.
Ως εκ τούτου, θεωρείται απαραίτητη την υποστήριξη του εγγραμματισμού των παιδιών σε διαδικασίες
οργάνωσης ενός μαθησιακού περιβάλλοντος, το οποίο μέσα από δημιουργικές πρακτικές θα βοηθήσει τους
μαθητές στην ανάπτυξη της φιλαναγνωσίας ως βάση για την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητάς
τους.

Βασικοί στόχοι του Σχεδίου Δράσης είναι:
– Η εκσυγχρονισμός της ήδη υπάρχουσας δανειστικής βιβλιοθήκης με περισσότερους τίτλους
βιβλίων/παραμυθιών και η ενεργός εμπλοκή των παιδιών στη διαμόρφωση του χώρου της βιβλιοθήκης του
σχολείου.
– Ο σχεδιασμός και η υλοποίηση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων που στοχεύουν στην κατανόηση των βασικών
κανόνων διαχείρισης ενός βιβλίου (τι πρέπει να προσέξουν για να μη χαλάσει, τσαλακωθεί ή σχιστεί),
– Η εξοικείωση των νηπίων με τα δικαιώματα του μικρού αναγνώστη, καθώς και η διαμόρφωση νέων εντύπων
για τη φιλαναγνωσία που στόχο έχουν την ανάδειξη της δημιουργικής φαντασίας και την καλλιέργεια της
κριτικής σκέψης των μαθητών,
-Η κατανόηση της κοινωνικής διάστασης του γραπτού λόγου μέσα από την αλληλεπίδραση, τη συνεργασία και
την επικοινωνία.
-Η αξιοποίηση ψηφιακών εργαλείων από τους μαθητές, προκειμένου να αξιοποιήσουν την παιδική λογοτεχνία
μέσω της χρήσης ψηφιακής αφήγησης.
-Η συνεργασία με συγγραφείς παιδικών παραμυθιών και η υλοποίηση βιβλιοπαρουσιάσεων στον χώρο του
σχολείου και
– Η συνεργασία με τους γονείς των μαθητών/μαθητριών και η καθιέρωση «Ημέρας Ανάγνωσης Παραμυθιού ».
Ενέργειες & χρονοδιάγραμμα υλοποίησης
Ένα από τα πιο σημαντικά βήματα των σταδίων υλοποίησης του σχεδίου δράσης είναι η ανίχνευση των
προβλημάτων αυτών κατά βαθμό σοβαρότητας και προτεραιότητας που θα πρέπει να δοθεί. Έπεται η ενημέρωση
των γονέων/κηδεμόνων της Σχολικής Μονάδας σχετικά με το Σχέδιο Δράσης που εφαρμόζεται καθώς και
ανίχνευση των δικών τους απόψεων και παρατηρήσεων.
Στην συνέχεια θα γίνει η καταγραφή σε συνεργασία με τους μαθητές/τριες βασικών οδηγιών για τους μικρούς
αναγνώστες, που μπορούν να περιέχουν προτάσεις όπως για παράδειγμα: «Προσέχω πώς κρατώ το βιβλίο»,
«Αποφεύγω να κάθομαι πάνω στα βιβλία», «Δε μουντζουρώνω και δε ζωγραφίζω μέσα στα βιβλία», «Ξεφυλλίζω
το βιβλίο με προσοχή», «Δε σκίζω τα βιβλία» κ.τ.ό. Οι οδηγίες συμφωνούνται από κοινού, υπογράφεται σχετικό
Συμβόλαιο Τάξης, εικονογραφούνται από τα παιδιά και αναρτώνται στο κέντρο μάθησης της Βιβλιοθήκης της
τάξης.
Κατά την διάρκεια της της σχολικής χρονιάς θα υλοποιούνται δραστηριότητες φιλαναγνωσίας με αφορμή τη
θεματική ενότητα που θα διαπραγματευόμαστε κάθε φορά, τις Παγκόσμιες Ημέρες, την Παγκόσμια Ημέρα
Παιδικού Βιβλίου, ενώ θα υλοποιηθούν βιβλιοπαρουσιάσεις με συγγραφείς παραμυθιών ή εικονογράφους
παιδικών παραμυθιών.
Ταυτόχρονα, θα σχεδιαστεί και θα εφαρμοστεί «Ημέρα Ανάγνωσης Παραμυθιού» που μπορεί να διενεργείται είτε
κάθε εβδομάδα ή κάθε δεκαπενθήμερο. Κατά την ημέρα αυτή τον κεντρικό ρόλο θα τον αναλαμβάνουν οι γονείς,
γιαγιάδες ή παππούδες. Σε συνεργασία με τις νηπιαγωγούς θα έρχονται στο σχολείο να διαβάζουν στους
μαθητές ένα παραμύθι ή να αφηγούνται έναν λαϊκό μύθο ή ένα παραμύθι που γνωρίζουν από την προφορική μας
παράδοση. ‘Επειτα, θα ακολουθούν δράσεις διδακτικής αξιοποίησης τουπαραμυθιού ή κατασκευές.
Επιπλέον, θα λειτουργήσει σε εβδομαδιαία βάση η Δανειστική Βιβλιοθήκη, το συνοδευτικό έντυπο της οποίας θα
επικαιροποιηθεί,ενσωματώνοντας την καλλιέργεια δεξιοτήτων του 21ου αιώνα (κριτική σκέψη, δημιουργική
φαντασία, διεύρυνση λεξιλογίου και βελτίωση προφορικού λόγου και έκφρασης).
Σε όλη τη διάρκεια υλοποίησης του Σχεδίου Δράσης θα υπάρχει ανατροφοδότηση της πορείας της: ένα αρχικό
ερωτηματολόγιο και ένα τελικό ερωτηματολόγιο που θα συμπληρωθούν [στην έναρξη και στην ολοκλήρωση του
Σχεδίου Δράσης] θα συμπεριλαμβάνει όλες τις επιμέρους παραμέτρους που θα γίνει προσπάθεια να βελτιωθούν
στη διάρκεια της χρονιάς.
Τέλος, θα πραγματοποιηθεί η διάχυση των δράσεων στην ευρύτερη κοινότητα και θα αξιολογηθεί η δράση
αποτελώντας την τελική ενέργεια για την ολοκλήρωση του Σχεδίου Δράσης .
Χρονοδιάγραμμα υλοποίησης
Διερεύνηση των απόψεων /ενδιαφερόντων των παιδιών.- Δράσεις ανάδειξης ανάγκης βελτίωσης καλλιέργειας
της φιλαναγνωσίας και φιλομάθειας εντός του σχολικού περιβάλλοντος (Οκτώβριος-Νοέμβριος 2022)
Επικοινωνία με γονείς/ φορείς /ειδικούς (Δεκέμβριος 2022)
Υλοποίηση δράσεων και διδακτικών σεναρίων φιλαναγνωσίας (Δεκέμβριος 2022- Μάιος 2023)
Διαδικασίες παρακολούθησης υλοποίησης και ανατροφοδότησης του σχεδίου δράσης (Δεκέμβριος 2022- Μάιος
2023)
Διαδικασίες διάχυσης καλών πρακτικών μέσω των ψηφιακών μέσων , των εκδηλώσεων με την παρουσία γονέων
και φορέων (Απρίλιος- Μάιος 2023)
Διαδικασίες αξιολόγησης (Μάιος 2023)…
Πόροι – μέσα – ερευνητικά εργαλεία
ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΔΥΝΑΜΙΚΟ
-Εκπαιδευτικοί της Νηπιαγωγείου
-Μαθητές/τριες
-Σύλλογος γονέων και κηδεμόνων
-Μέλη της τοπικής κοινότητας Στίβου.
-Ειδικοί επιστήμονες και συγγραφείς παιδικών βιβλίων.
-Σχολική Σύμβουλος ΠΕ 60
ΧΡΟΝΟΣ
Υλοποίηση στην τρέχουσα σχολική χρονιά. Ο χρόνος που απαιτείται για την υλοποίηση των επιμέρους ενεργειών
εξαρτάται από το είδος και τον αριθμό των δράσεων που τελικά θα αποφασιστεί να υλοποιηθούν.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΙ ΠΟΡΟΙ
-Οικονομικοί πόροι του σχολείου από το Σύλλογο γονέων (π.χ ενίσχυση και ανανέωση της σχολικής βιβλιοθήκης)
ΤΕΧΝΙΚΑ ΜΕΣΑ- ΥΛΙΚΟΤΕΧΝΙΚΗ ΥΠΟΔΟΜΗ
-Υπολογιστής
– Προτζέκτορας
-Οπτικοακουστικά μέσα
-Ψηφιακά μέσα καταγραφής και αποθήκευσης δεδομένων
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ
-Ερωτηματολόγιο γονέων
-Ερωτηματολόγιο- συνέντευξη από τα παιδιά
-Ημερολογιακή καταγραφή νηπιαγωγών (Ημερολόγιο σχολικής ζωής)
-Φόρμα παρατήρησης εκπαιδευτικών (ως προς τη χρήση της βιβλιοθήκης από τα παιδιά και την
επισκεψιμότητατης).
-Εργαλεία αναστοχασμού εκπαιδευτικών.
Κριτήρια επιτυχίας της Δράσης
1. Ο βαθμός ικανοποίησης και ενεργούς συμμετοχής των μαθητών στην εφαρμογή
βιωματικών και συνεργατικών πρακτικών στο σχολείο και η απόκτηση θετικής
στάσης για το βιβλίο.
2. Ο βαθμός αποδοχής και η αύξηση του ενδιαφέροντος των παιδιών για τη γωνιά
βιβλιοθήκης.
3. Η ανάπτυξη δεξιοτήτων φιλαναγνωσίας στους μαθητές.
4. Ο βαθμός υλοποίησης προγραμμάτων και δράσεων-εκδηλώσεων ως προς την
ενίσχυση της φιλαναγνωσίας στο νηπιαγωγείο.
5. Η ανάπτυξη σχέσεων συνεργασίας και οι κοινές πρωτοβουλιες με τους
εμπλεκόμενους φορείς.
6. Η θετική στάση του συλλόγου γονέων με άμεση ανταπόκριση, ενεργή
συμμετοχή και παροχή βοήθειας ως προς την ενίσχυση της σχολικής
βιβλιοθήκης.
7. Η γνωστοποίηση και διάχυση των δράσεων της σχολικής μονάδας στην τοπική
κοινωνία.
Διαδικασίες αξιολόγησης της Δράσης
Το σχέδιο δράσης της σχολικής μονάδας θα αξιολογηθεί μέσα από:
Συνέντευξη/ ερωτηματολόγιο μαθητών,
Ερωτηματολόγια σε γονείς,
Ημερολόγιο παρατήρησης,
Στοιχεία από την ηλεκτρονική αλληλογραφία του σχολείου,
Ατομικοί φάκελοι των μαθητών/τριών,
Ιστοσελίδα του νηπιαγωγείου, βιβλίο πράξεων Συλλόγου Διδασκόντων,
Ημερολόγιο σχολικής ζωή

Συμμετοχή του νηπιαγωγείου στο 11ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Χανίων

Στις 24/10/2023 το σχολείο μας συμμετείχε στο 11ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Χανίων παρακολουθώντας την ταινία FAMU για παιδιά. Για μια ακόμη χρονιά στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Χανίων υπάρχει ένα μεγάλο τμήμα αφιερωμένο στην εκπαίδευση (μαθητές και εκπαιδευτικούς). Και σε αυτή τη διοργάνωση έχουν προγραμματίσει προβολές και εργαστήρια για σχολεία.

φεστιβαλ φεστιβαλ1.jpg