Μάι
08

Να και μερικές από τις φετινές μας  πασχαλινές κατασκευές:

 

 

 

 

οι κάρτες μας:

ο

 

 

 

 

οι αυγοθήκες μας

 

 

 

 

τα καλαθάκια μας

 

 

 

 

οι λαμπάδες μας

CIMG0020

λιγα μαθηματικά με χάρτινα κόκκινα αυγά

και φυσικά τα αυγά και τα κουλουράκια μας

Απρ
08
Κάτω από (Σεισμοί, Χωρίς κατηγορία) από στις 08-04-2013 και με ετικέτα

Με αφορμή ένα βιντεάκι που είδαμε στον ο.α.σ.π. για τους σεισμούς αποφασίσαμε να μάθουμε μερικά πράγματα γι’αυτούς και κυρίως για την προστασία μας σε περίπτωση σεισμού. Έτσι, αφού είπαμε μερικά πράγματα για το τι είναι ο σεισμός  είδαμε στο you tube video για το σεισμό στην Ιαπωνία και συζητήσαμε για το τι πρέπει να κάνουμε αν γίνει σεισμός και είμαστε είτε στο σχολείο, είτε στο σπίτι. Κάναμε  λοιπόν ασκήσεις σεισμού πολλές φορές μες στην ημέρα για να είμαστε σε ετοιμότητα και στη συνέχεια ασχοληθήκαμε με την μυθολογία και πως ερμήνευαν οι αρχαίοι έλληνες το σεισμό (ιστορία του Εγκέλαδου και της θεάς Αθηνάς).Έπειτα, είπαμε να δούμε αν έχουν κι άλλες χώρες τέτοιες ιστορίες και ψάξαμε στο ίντερνετ. Βρήκαμε αρκετές και αποφασίσαμε να χωριστούμε σε ομάδες και να τις φτιάξουμε με την τεχνική του κολλαζ.

 

Μετά είδαμε σε εγκυκλοπαίδειες και ντοκυμαντέρ πως είναι το εσωτερικό της γης και τι προκαλεί τελικά τους σεισμούς  αλλά και πως δημιουργούνται τα ηφαίστεια, πως είναι οι σεισμογράφοι και τι κάνουν και τα αποτυπώσαμε με διάφορους τρόπους:

 

 

 

 

 

 

Τέλος, επειδή τα παιδιά αγαπάνε πολύ το θέμα με τους πλανήτες και θέλανε να μάθουνε ,πως είναι το εσωτερικό και των υπόλοιπων πλανητών του ηλιακού μας συστήματος , κάναμε μια γρήγορη επανάληψη στο ηλιακό μας σύστημα, το οποίο είχαμε δουλέψει πέρσυ και μάθαμε και μερικά καινούργια πράγματα:

πως είναι τα διαστημόπλοια

 

 

 

 

 

 

φτιάξαμε τους πλανήτες

 

και με αφορμή τον πίνακα του Καντίνσκι «οι πλανήτες» τα παιδιά ζωγράφισαν

Μαρ
24
Κάτω από (Χωρίς κατηγορία) από στις 24-03-2013 και με ετικέτα

Η 25η Μαρτίου φέτος έπεσε πολύ κοντά με την Καθαρά Δευτέρα γι” αυτό προλάβαμε λίγα πράγματα να κάνουμε δυστυχώς.Έτσι, με αφορμή το βιβλίο  «Τα ελληνάκια»   συζητήσαμε για την επανάσταση και είδαμε διάφορες  εικόνες ηρώων και γεγονότων. Παρατηρήσαμε πως ήταν οι άνθρωποι εκείνη την εποχή (π.χ. οι άντρες είχαν μακριά μαλλιά και μουστάκι), τα ρούχα τους, πως μετακινούνταν κ.λ.π.  και το συγκρίναμε με σήμερα. Μπήκαμε στο ίντερνετ και είδαμε ότι σχετικό υπήρχε για την 25η Ματρίου , ακούσαμε τραγούδια  και φυσικά μάθαμε τα ποιήματα που θα πούμε στη γιορτή. Οι κατασκευές που κάναμε είναι οι εξής:

Μαρ
24
Κάτω από (Απόκριες) από στις 24-03-2013 και με ετικέτα

Χωρις καλά-καλά να το καταλάβουμε φτάσαν κι οι απόκριες. Ξεκινήσαμε τις κατασκευές μας για να στολίσουμε την τάξη μας και να μασκαρευτούμε…Φτιάξαμε λοπόν κλόουν και καπέλα  «αράχνη» και «καβουράκι» που τα φορέσαμε την Τσικνοπέμπτη και τσικνήσαμε για τα καλά.!!

Στη συνέχεια αφού διαβάσαμε τον «Αρλεκίνο » της Ζώρζ  Σαρή  και θυμηθήκαμε τον ρόμβο που είχαμε μάθει στην αρχή της χρονιάς φτιάξαμε με κολλάζ  τη φορεσιά του

 

 

 

 

Επίσης, μάθαμε τον «παλιάτσο» του Νότη Μαυρουδή και φυσικά τον χορέψαμε.

 

 

 

 

Άλλες κατασκευές που κάναμε είναι μάσκα λαγουδάκι και φυσικά χαρταετοί (ομαδικός και ατομικός) τους οποίους διακοσμήσαμε με διάφορες τεχνικές, π.χ. κολλαζ με ψηφίδες, ζωγραφική στο καβαλέτο, βρεγμένη κιμωλία. Η ιστορία του χαρταετού υπάρχει στο περιοδικό  «Παράθυρο στην εκπαίδευση»  τεύχος 13.

Με αφορμή την αποκριά κάναμε και λίγο γεωγραφία!!

Βρήκαμε στο χάρτη της  Ελλάδας τις πόλεις όπου γίνονται τα μεγαλύτερα και πιο γνωστά καρναβάλια και κολλήσαμε αυτοκόλλητα και μετά κάναμε το ίδιο με τον παγκόσμιο χάρτη και τα μεγαλύτερα καρναβάλια του κόσμου. Φυσικά το χάρτη τον έχουμε χρησιμοποιήσει πολλές φορές και με διάφορες αφορμές, οπότε έχουν εξοικοιωθεί τα παιδιά με αυτόν και τη σημασία του.

 

 

 

 

Και φυσικά την τελευταία Παρασκευή πριν την Καθαρά Δευτέρα αφιερώσαμε λίγο από το χρόνο της ημέρας μας για το αποκριάτικο πάρτυ μας….

 

Μαρ
18

Αφου τελειώσαμε το ανθρώπινο σώμα συνεχίσαμε με τη διατροφή!!!

Χωρίσαμε φρούτα από λαχανικά

δοκιμάσαμε γαλακτοκομικα

φτιαξαμε αστείες φατσούλες με όσπρια και διάφορα σχέδια με τα φρούτα

Μιλήσαμε για τα δημητριακά και φυσικά για το μύθο της θεάς Δήμητρας και της Περσεφόνης, τον οποίο είδαμε και στο ίντερνετ και φυτέψαμε στάρι και φακές.

Φτιαξαμε ποπ-κορν

και φυσικά κάναμε πολλές  εργασίες

Φεβ
15

Από το νέο έτος και μετά ασχοληθήκαμε με τον εαυτό μας και την οικογένεια μας και στη συνέχεια με το ανθρώπινο σώμα γενικότερα. Κάποιες από τις δραστηριότητες που κάναμε ήταν οι εξής:

παρατηρήσαμε τον εαυτό μας στον καθρέπτη και σχολιάσαμε αυτά που βλέπαμε. Είδαμε τις ομοιότητες και τις διαφορές μεταξύ μας και φτιάξαμε έναν πίνακα με τα χαρακτηριστικά του καθένα (μάτια, μαλλιά, βάρος). Στη συνέχεια ζωγραφίσαμε τον εαυτό μας.

Επειτα μιλήσαμε για την οικογένεια μας, φέραμε φωτογραφίες και φτιάξαμε το γενεολογικό μας δέντρο.

Ετσι, σιγά-σιγά περάσαμε στο ανθρώπινο σώμα και τις λειτουργίες του. Φτιάξαμε σε χαρτί του μέτρου το περίγραμμα του σώματος δύο παιδιών και όλοι μαζί με την τεχνική του κολάζ το ντύσαμε. Μιλήσαμε για το σκελετικό, το μυικό, το κυκλοφοριακό και το νευρικό σύστημα,τις 5 αισθήσεις, είδαμε βιβλία και εικόνες στον υπολογιστή και καλέσαμε γιατρό να μας επισκεφτεί και να μας λύσει τις απορίες μας.

Στο τέλος φτιάξαμε το λεξικό του ανθρώπινου σώματος.

Αφού στολίσαμε το δεντράκι μας και φέτος, ξεκινήσαμε με πολλή χαρά τις χριστουγεννιάτικες κατασκευές μας.Ορίστε μερικές από αυτές:

και φυσικά οι προσκλήσεις μας για τη γιορτούλα μας, που φέτος θα είναι η  «αγέλαστη πολιτεία και οι καλλικάντζαροι».

Νοε
21
Κάτω από (Δεινόσαυροι) από στις 21-11-2012 και με ετικέτα

Οι δεινόσαυροι  αρέσουν πάρα πολύ στα παιδιά και φυσικά ενθουσιάστηκαν όταν αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με το θέμα αυτό.Έτσι, αφού είδαμε πολλά βιβλία και συζητήσαμε ,αποφασίσαμε να φτιάξουμε μερικούς στεγόσαυρους:

Επίσης, φτιάξαμε τα αποτυπώματα τους και το σκελετό τους:

Ακόμη, κάναμε απολιθώματα με ζυμάρι, τυραννόσαυρους  από φελλό ,τον οποίο βάψαμε με τέμπερες και χρησιμοποιήσαμε δεινοσαυράκια πλαστικοποιημένα για ομαδοποιήσεις,ταξινομήσεις και απαρίθμηση.

Μερικές από τις ιδέες τις πήραμε από το blog των συναδέρφων του νηπ/γείου Νεάπολης Κοζάνης.

Φέτος είπαμε να ασχοληθούμε λίγο πιο οργανωμένα με τους μύθους του Αισώπου.Με αφορμή το θέμα για τα ζώα,  το οποίο κάναμε τον Οκτώβριο ξεκινήσαμε να διαβάζουμε κάθε μέρα και διαφορετικό μύθο.Μερικές από τις δραστηριότητες που κάναμε είναι οι εξής:

Μετά την αφήγηση,

κάποιους μύθους τους δραματοποιήσαμε,όπως  «το λιοντάρι και ποντίκι»,

άλλους τους ζωγραφίσαμε.

Επίσης,με αφορμή τους μύθους του Αισώπου,φτιάξαμε τις δικές μας ιστορίες , τις οποίες κάναμε βιβλίο

κατασκευάσαμε πάζλ:

και φυσικά παίξαμε πολλά παιχνίδια:

αγώνες δρόμου!!

και προσπαθήσαμε να πιάσουμε σταφύλια..

κατασκευή πινακωτής με πηλό

φρούτα από πηλό

ετοιμάσαμε φρουτοσαλάτα με τα φρούτα που αγοράσαμε από το μανάβη

ζυμώσαμε και ψήσαμε ψωμάκι

ζωγραφίσαμε τη γειτονιά μας…

στο φούρνο…

στο ψαράδικο…

στο μανάβη…

ξεκινήσαμε τη βόλτα μας