Μύρισε Πάσχα
Πλησιάζει η μεγάλη γιορτή του Πάσχα κι εμείς στην τάξη ξεκινάμε τις προετοιμασίες. Αφού μάθαμε για τα θαύματα που έκανε ο Χρηστός και διαβάσαμε αρκετές ιστορίες που μας έκαναν εντύπωση, μιλήσαμε για τα πάθη του και συζητήσαμε για όλα είχαν συμβεί τη μεγάλη εβδομάδα. Η αλήθεια είναι ότι δεν είναι και πολύ εύκολο να καταλάβουμε και να θυμόμαστε τόσα πολλά γεγονότα, αλλά με εκείνο το μαγικό τρόπο που μόνο σε ένα νηπιαγωγείο μπορεί να συμβεί, εμείς σταθήκαμε σε όσα μας έκαναν εντύπωση, και σίγουρα θα τα θυμόμαστε για πολύ καιρό!!
Ο Μυστικός Δείπνος ήταν ένα από αυτά που σίγουρα μας εντυπωσίασε, γιατί αφού παρατηρήσαμε και σχολιάσαμε τον πίνακα του Leonardo Da Vinci, στη συνέχεια τον αναπαραστήσαμε.
Αρχικά στρώσαμε κι εμείς ένα τραπέζι
και καθίσαμε να φάμε όπως έκαναν και οι μαθητές του Χρηστού
Πρωτού βέβαια συμβεί αυτό, ο Γιώργος έπλυνε τα πόδια όλων όσων κάθισαν στο τραπέζι, όπως έκανε και τότε ο Ιησούς
Κι επειδή από το πρωί συζητούσαμε για το τραπέζι, ευκαιρία να γνωρίσουμε και τη φωνούλα Τ,τ. Όχι βέβαια όπως πολλοί θα πίστευαν ότι μπορεί να μάθει κάποιος ένα γράμμα, αλλά πάντα με το δικό μας, μοναδικό τρόπο…Το φτιάξαμε με το σώμα μας, το σχηματίσαμε μαζί με το φίλο μας, το ψάξαμε ανάμεσα σε άλλα γράμματα και το ανακαλύψαμε μέσα στις λέξεις.
Πάσχα όμως χωρίς κάρτα δεν γίνεται…. Αφού παίξαμε πρώτα ένα παιχνίδι, με την ευχή ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ ,
το γράψαμε στις κάρτες μας
και δε χάσαμε λεπτό για να κάνουμε και τις αυγοθήκες μας με ανακυκλώσιμα υλικά
Κάρτες και αυγοθήκες έτοιμες!!!
Ακόμα μία πασχαλινή κατασκευή, αυτή τη φορά με πηλό και πολλά ανοιξιάτικα στοιχεία….
Γιατί το Πάσχα φέτος ήταν ξεκάθαρα ανοιξιάτικο, κι αυτό βέβαια δε θα μπορούσε να μας αφήσει αδιάφορους
Κι ένα παιχνίδι με πασχαλινές λέξεις… Τις “διαβάσαμε¨, τις ταιριάξαμε με τις όμοιές τους, παίξαμε με αυτές και φτιάξαμε και μια υπέροχη πασχαλινή ιστορία που την εικονογραφήσαμε, τη δέσαμε σε ένα υπέροχο βιβλίο και την πήραμε σπίτι μας!
Τα διαδικτυακά παιχνίδια που παίξαμε ήταν πολλά και μπορείτε να τα παίξετε ξανά αν θέλετε εδώ, εδώ, εδώ, εδώ
Τα παιχνίδια που παίξαμε με τα αυγά ήταν πολλάααααα και εννοείται διασκεδαστικά!!
Διαβάσαμε κι ένα πασχαλινό παραμύθι τέχνης. Γνωρίσαμε ζωγράφους και μπήκαμε κι εμείς στη θέση τους και η αλήθεια είναι ότι μας άρεσε πολύ.
Βάψαμε τα αυγά μας και με τον παραδοσιακό τρόπο, αλλά και με μία τεχνική που πολύ μας άρεσε. Χρωματίσαμε χαρτοπετσέτες, τις τυλίξαμε προσεκτικά στο αυγό μας, το βουτήξαμε στο νερό και το αποτέλεσμα ήταν φανταστικό
Φτιάξαμε και λαζαράκια, τα οποία ήταν πεντανόστιμα!
Κι αφού τα λαζαράκια μοσχοβόλησαν όχι μόνο στην τάξη, αλλά σε ολόκληρη τη γειτονιά, βγήκαμε στο χωριό να πούμε τα κάλαντα του Λαζάρου
Περάσαμε φανταστικά….
Πως πέρασε όμως έτσι ο καιρός;;; Έφτασε η ώρα να πούμε ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ!!
Οι τσάντες μας ετοιμάστηκαν για να μπουν μέσα όλα όσα φτιάξαμε αυτές τις μέρες
κι εμείς λίγο κουρασμένοι, μα γεμάτοι με όμορφες στιγμές αποχαιρετούμε για 2 βδομάδες το σχολείο μας
Καλή Σαρακοστή
Πέρασαν οι απόκριες και ξεκινάει η μεγάλη Σαρακοστή. Την Καθαρά Δευτέρα είναι η μέρα που καθαρίζουμε από το κρέας και ξεκινάει η προετοιμασία μας για το Πάσχα.
Τα έθιμα της Καθαράς Δευτέρας πολλά. Πρώτα απ’ όλα τα φαγητά που τρώμε εκείνη την ημέρα. Μάθαμε να ξεχωρίζουμε τα νηστίσιμα από τα αρτύσιμα και τις γνώσεις μας επιβεβαιώσαμε και με διαδραστικά παιχνίδια
Φτιάξαμε μια ξεχωριστή κυρά Σαρακοστή, το παλιό ημερολόγιο για να μετράμε τις βδομάδες μέχρι να φτάσουμε το Πάσχα. Τα υλικά που χρησιμοποιήσαμε χαρτόκουτες, όσπρια και ξηρούς καρπούς
Το έθιμο όμως εκείνο που μας άρεσε πιο πολύ ήταν αυτό του χαρταετού. Ακούσαμε ένα ωραίο παραμύθι, γίναμε χαρταετοί κι εμείς και ταξιδέψαμε σε μέρη άγνωστα και φυσικά φτιάξαμε και το δικό μας χαρταετό.
Σχεδιάσαμε τα διάφορα σχήματα που μπορεί να έχει ένας χαρταετός με όλα τα μέλη του σώματός μας
Γνωρίσαμε το έθιμο της κυρά Σαρακοστής και μάθαμε να γράφουμε το όνομά της, αλλά και να μετράμε ως το 7. Ο καθένας έφτιαξε τη δική του Σαρακοστή για να μετράμε τις βδομάδες μέχρι το Πάσχα, αλλά φυσικά φτιάκαμε και μια μεγάλη για την τάξη μας για την αντίστροφη μέτρηση.
Τρελή Αποκριά!!!
Αν θέλαμε να δώσουμε κάποια στοιχεία για αυτή τη γιορτή θα λέγαμε ότι είναι γεμάτη χρώματα, τραγούδια, χορούς, φαντασία και διασκέδαση. Στοιχεία δηλαδή που χαρακτηρίζουν τόσο μα τόσο πολύ μια τάξη νηπιαγωγείου. Έτσι λοιπόν και αυτές τις απόκριες εκμεταλλευτήκαμε κάθε λεπτό τις μέρες και περάσαμε φανταστικά!!!
Πρώτα απ’ όλα φτιάξαμε καταπληκτικές στολές με υλικά που μόνο εμείς μπορούμε να μεταμορφώσουμε με αυτό τον τρόπο… Οι πλανήτες πήραν μια διάσταση αλλιώτικη και απλώθηκαν σε μουσικές τροχιές
Οι Αρλεκίνοι σπουδαίων ζωγράφων βρήκαν τη θέση τους μέσα την τάξη και εξέφρασαν τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους
Κι αν δεν ξέρετε την ιστορία του Αρλεκίνου μπορείτε να την ακούσετε εδώ και στη συνέχεια να διαλέξετε κι εσείς τον Αρλεκίνο που σας ταιριάζει. Και μη νομίζετε πως μονάχα μεταμφιεζόμαστε σε Αρλεκίνους….βρήκαμε την ευκαιρία να μάθουμε και την πρώτη του φωνούλα
Οι μεταμφιέσεις μας βέβαια δεν σταμάτησαν στους πλανήτες και στους Αρλεκίνους. Είπαμε οι Απόκριες είναι οι αγαπημένη μας γιορτή. Κυάλια από αυγοθήκες και μάσκες από πιάτα ήταν κάποια από τα αξεσουάρ που φτιάξαμε
Τα παιχνίδια που παίξαμε ήταν τόσα πολλά και όλα τόσο φανταστικά!!
Πήρε ο καθένας μας ένα γράμμα, μπερδευτήκαμε μεταξύ μας και μετά έπρεπε να μπούμε στη σωστή σειρά για να γράψουμε ξανά τη λέξη ΑΠΟΚΡΙΕΣ
Αφού μάθαμε την ιστορία για το γαιτανάκι, το χορέψαμε και η αλήθεια είναι ότι μας άρεσε πολύ, Κι αν εσείς δε ξέρετε την ιστορία, μπορείτε να την ακούσετε εδώ
Ετοιμάσαμε κι έναν φαντασμαγορικό γάμο…αυτό του Χαραλάμπη. Αν δεν έχετε ακούσει για αυτόν, μπορείτε να τον ακούσετε εδώ
Κι ένα ακόμα φανταστικό παιχνίδι… Το καπέλο του κλόουν που φτιάξαμε έγινε το αντικείμενο παιχνιδιού μας για πολύ ώρα. Ακούγαμε οδηγίες κι εμείς το τοποθετούσαμε στο σωστό σημείο του σώματός μας και χορεύαμε μαζί του
Όλα αυτά τα παιχνίδια, τους χορούς, τις μεταμφιέσεις και τα αστεία της τάξης τα συμπλήρωσε και μία από τις καλύτερες εκδρομές που έχουμε πάει φέτος. Στο παραδοσιακό χωριό Αρόλιθος παρακολουθήσαμε το δρώμενο “Αφού δεν εκάτεχες, γιάντα δεν ερώταγες;” Μια εμπειρία που σίγουρα θα μας μείνει αξέχαστη
Μα η αποκριάτικη περίοδος ολοκληρώθηκε με το πιο ωραίο πάρτυ που έχουμε κάνει φέτος. Οι γονείς ήρθαν στο σχολείο μας, κρατώντας ένα σωρό λιχουδιές και γίναμε μια φανταστική ομάδα που έψαχνε τον κρυμμένο θησαυρό. Και μη νομίζετε πως ήταν εύκολο… Οι δοκιμασίες πολλές και δύσκολες!!! Χορέψαμε, τραγουδήσαμε, συνεργαστήκαμε και περάσαμε φανταστικά. Και όπως φυσικά μπορείτε να φανταστείτε, τον θησαυρό τον βρήκαμε!!
ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ 2024-2025
Οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2024-2025 θα πραγματοποιηθούν από 1 έως 20 Μαρτίου 2024
Η υποβολή των αιτήσεων-Υπεύθυνων Δηλώσεων εγγραφών γίνονται μέσω ηλεκτρονικής εφαρμογής με Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής
Την Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής υποβάλλουν οι γονείς/κηδεμόνες για το Νηπιαγωγείο που ανήκει το νήπιο-προνήπιο, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας τους σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου, στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://proti-eggrafi.services.gov.gr
Στα Νηπιαγωγεία, για το σχολικό έτος 2024-2025, θα φοιτήσουν μαθητές/τριες γεννημένοι/ες το 2019 και το 2020
Τα όρια της σχολικής μονάδας είναι:
Αϊτάνια – Γάλιπε – Γαλίφα – Καινούργιο Χωριό – Σγουροκεφάλι – Σκόπελα – Σταμνοί.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: Καθημερινά 11:45-12:45 στο τηλ. 2810771820
ΑΙΤΗΣΗ ΓΟΝΕΩΝ/ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ-ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ
Οι γονείς/ κηδεμόνες πρέπει να ακολουθήσουν τα εξής βήματα:
- Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/) και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
- Χρήση κωδικών: Οι γονείς, κατά την είσοδό τους στην ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» αυθεντικοποιούνται με την χρήση των κωδικών (taxisnet).
- Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.
Για την υποβολή της αίτησης οι γονείς/κηδεμόνες συμπληρώνουν διαδοχικά τα ακόλουθα:
- Τα στοιχεία του προνηπίου για το οποίο αιτείται την εγγραφή. Το σύστημα παρέχει στον γονέα κηδεμόνα λίστα των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή του μερίδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα και ο γονέας επιλέγει το τέκνο για το οποίο επιθυμεί να υποβάλει αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο η λίστα δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμεί να εγγράψει, έχει τη δυνατότητα να εισάγει μόνος του τα στοιχεία του προνηπίου και να τεκμηριώσει τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή.
- Τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας του, την οποία τεκμηριώνει αναρτώντας σε ψηφιακή μορφή
εγγράφου σχετικό αποδεικτικό, όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο, ή άλλο δημόσιο
πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας. - Το ονοματεπώνυμο άλλου τέκνου, που φοιτά στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει , θα χρειαστεί να προσκομίσει Βεβαίωση Φοίτησης από τον/την Διευθυντή/ρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας.
- Εάν επιθυμούν τη φοίτηση του προνηπίου στο Προαιρετικό Ολοήμερο πρόγραμμα ή/και στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής
- Τα στοιχεία των συνοδών των προνηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρηση τους από τη σχολική μονάδα
- Επιλέγουν τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου/προνηπίου».
Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δοθεί στο ότι τα δικαιολογητικά για τα (3) και (4) προσκομίζονται
στη σχολική μονάδα εντός του χρονικού διαστήματος που ορίζει ο/η Προϊστάμενος/η-Διευθυντής/ρια του Νηπιαγωγείου.
Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης, οι γονείς ενημερώνονται από την ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» για τα παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσουν κατά την επίσκεψή τους
στη σχολική μονάδα. Σε αυτά τα παραστατικά, πέρα από τα (3) και (4) εφόσον τα έχει αιτηθεί, περιλαμβάνονται τα:
7) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, (Α.Δ.Υ.Μ.)
8) Βιβλιάριο Εμβολίων, του/της μαθητή/τριας, ή προσκόμιση άλλου στοιχείου, από το οποίο
αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται
9) Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., εφόσον υπάρχει, σε περιπτώσεις μαθητών/τριών με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του μαθητή/τριας στο
Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ΕΕΑ.
Μετά την υποβολή της αίτησης, (παρ. 5 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β 1767) ο γονέας λαμβάνει ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχει δηλώσει κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησής του για την πορεία της. Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις, η αίτησή του επιστρέφεται
στον ίδιο από το Νηπιαγωγείο, προκειμένου να τις πραγματοποιήσει. Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται «αποδεκτή»
Ησυχία!!Τα ζώα κοιμούνται
Πόση ώρα μπορούμε να κοιμηθούμε;;
Ένα ολόκληρο βράδυ….
Το ξέρετε πως κάποια ζώα κοιμούνται ολόκληρο το χειμώνα;;;
Μα φυσικά! Γιατί πέφτουν σε χειμερία νάρκη. Γνωρίζουμε κάποια από από αυτά τα ζώα (μπορείς να τα δεις ξανά εδώ)και το παιχνίδι ξεκινά
Ο τροχός μας λέει κάθε φορά σε ποια ζώα να μεταμορφωθούμε
Διαβάζουμε το υπέροχο παραμύθι Άουτς και παίζουμε παιχνίδια σειροθέτησης και αρίθμησης. Αν θες μπορείς να τα παίξεις ξανά πατώντας εδώ κι εδώ.
Ρίχνουμε το ζάρι και βάζουμε τόσα αγκάθια όσα μας δείχνει κάθε φορά. Ποια ομάδα έβαλε τα πιο πολλά;
Μεταμορφωθήκαμε σε ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη και τρέχουμε να προλάβουμε να μπούμε στις φωλιές μας. Οι αρκούδες όμως περπατάνε διαφορετικά από τις χελώνες… Ποιο φίδι είναι το πιο γρήγορο;
Φτιάξαμε κι έναν φανταστικό σκαντζόχοιρο με ανακυκλώσιμα υλικά για να διακοσμήσουμε την τάξη μας
Χειμωνιάτικες στιγμές
Τι κι αν κάνει κρύο το χειμώνα;; Εμείς τον αγαπάμε πολύ γιατί σίγουρα έχει να μας χαρίσει πολλές μοναδικές στιγμές. Μπορεί να ξέρουμε πολλά πράγματα για το χειμώνα, αλλά ως γνωστό είμαστε και πολύ περίεργοι και θέλουμε να μάθουμε κι άλλα. Γι αυτό χωριστήκαμε σε ομάδες και ξεκινήσαμε την έρευνα. Η κάθε ομάδα, αφού συγκέντρωσε πληροφορίες και υλικό, το παρουσίασε στην τάξη και όλοι μάθαμε υπέροχα πράγματα για το χειμώνα.
Μάθαμε πως γράφεται ο ΧΕΙΜΩΝΑΣ και παίξαμε πολλά παιχνίδια με τα γράμματά του
Βάλαμε τα γράμματα στη σωστή σειρά και εμφανίστηκε ένας υπέροχος χειμωνιάτικος πίνακας ζωγραφικής
Παίξαμε κι ένα παιχνίδι με ζάρι και συνθέσαμε εμείς μια χειμωνιάτικη εικόνα. Και οι δύο ομάδες ήταν φανταστικές!!
Δεν θα μπορούσαμε φυσικά να παραλείψουμε και τα παιχνίδι αon line που μας βοηθούν κάθε φορά να αντιλαμβανόμαστε πόσες πολλές πληροφορίες γνωρίζουμε
Κι επειδή χιόνι φέτος δεν έχουμε δει αποφασίσαμε να το φτιάξουμε μόνοι μας και να κατασκευάσουμε το δικό μας χιονάνθρωπο
Κι ένα πολύ διασκεδαστικό γλωσσικό παιχνίδι. Όποιο παιδί ακουμπούσε ο παγερός χειμώνας θα έπρεπε να του πει μια “παγωμένη” λέξη. Αν όχι, το παιδί εκείνο γινόταν παγωτό και έμενα ακίνητο
Κάναμε υπέροχες χειμωνιάτικες κατασκευές και παίξαμε πολλά μα πολλά παγωμένα παιχνίδια
Χειμώνας χωρίς χουχούλιασμα γίνεται;;;Δε γίνεται!!
Γι αυτό κι εμείς φορέσαμε τις πυτζαμούλες μας και η μέρα μας, έτσι απλά έγινε μοναδική! Χορέψαμε σε χειμωνιάτικους ρυθμούς και κάναμε διαγωνισμό χειμωνιάτικων ρούχων. Πόσα σκουφιά, κασκόλ και γάντια μπορούμε άραγε να φορέσουμε μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα;
Ποιος είναι ο πιο γρήγορος;;;; Τα χειμωνιάτικα ρούχα μας πρέπει να απλωθούν. Τα σχοινιά μας είναι έτοιμα και τα μανταλάκια παίρνουν φωτιά!!!
Και πως αλλιώς θα μπορούσε να κλείσει ένα χειμωνιάτικο πυτζάμα πάρτυ;; Μα φυσικά με ζεστή σοκολάτα και μια υπέροχη χειμωνιάτικη ταινία. Πήραμε θέσεις και το απολαύσαμε!!!
Μια νέα χρονιά ξεκινά
Υποδεχόμαστε τον καινούριο χρόνο όπως μόνο εμείς ξέρουμε να κάνουμε
Βάζουμε στόχους για το 2024. Στόχοι πολύχρωμοι. Στόχοι γεμάτοι αισιοδοξία και φαντασία. Στόχοι που μυρίζουν παιδικότητα!! Μια έκρηξη χρωμάτων θα είναι το 2024.
Κι ο καθένας, ανάλογα με τις δικές του επιθυμίες φτιάχνει το δικό του 2024, όπως το ονειρεύεται. Κι όλοι μαζί ενώνουμε τα όνειρά μας κι ευχόμαστε να έχουμε μια υπέροχη χρονιά!!!
Ευκαιρία να μάθουμε και τους αριθμούς του 2024. Σκορπισμένοι στο πάτωμα όλοι οι αριθμοί, κι εμείς με τη μουσική πατάμε τους σωστούς για να σχηματιστεί η νέα χρονιά
Φτιάχνουμε το 4 με διάφορα υλικά και μετράμε τόσα αντικείμενα όσα μας λέει ο κάθε αριθμός της νέας χρονιάς
Φτιάχνουμε τη νέα χρονιά ακόμα και με το σώμα μας!!
Δε θα μπορούσαμε βέβαια να υποδεχθούμε τη νέα χρονιά χωρίς μια βασιλόπιτα. Κι επειδή είμαστε πολύ καλοί και στη ζαχαροπλαστική, γράφουμε τη συνταγή,
ανακατεύουμε τα υλικά….
και η τάξη μοσχομύρισε!!!! Έτοιμη η βασιλόπιτά μας, φτιαγμένη από τα πιο γλυκά χεράκια
Η τυχερή της χρονιάς η Χριστίνα.
Η βασιλόπιτα μας έδωσε την ευκαιρία να μάθουμε και τη φωνούλα Β.
Φτιάξαμε το Β με διάφορους τρόπους. Παίξαμε με αυτό και η αλήθεια είναι ότι τα καταφέραμε πολύ καλά. Οδηγήσαμε το Β με τα αμαξάκια μας, τα φτιάξαμε με ξυλάκια και καπάκια, περάσαμε από δοκιμασίες για να καταφέρουμε να το γράψουμε στο αλάτι.
Να έχουμε μια χρονιά γεμάτη χαμόγελα, παιχνίδια, όνειρα, γλυκές και μονάδικες στιγμές, σαν αυτές που έχουμε κάθε μέρα στο Νηπιαγωγείο μας
Χριστούγεννα παντού!!!!
Χριστούγεννα!!!! Στο άκουσμα της λέξης έρχονται στο μυαλό μας μυρωδιές, παιχνίδια, δώρα, χαμόγελα κι αγκαλιές. Μια από τις ομορφότερες και πιο αγαπημένες γιορτές του χρόνου που μικροί και μεγάλοι παραδίδονται στη μαγεία τους!!!
Ανυπομονούμε λοιπόν να απολαύσουμε καθετί μαγικό που κρύβουν τα Χριστούγεννα, γι αυτό ξεκινάμε τις προετοιμασίες. Τα πιο μυρωδάτα στολίδια που θα μπορούσε κανείς να στολίσει, τα φτιάξαμε στο νηπιαγωγείο μας…αλεύρι, κανέλα και μπόλικο ενθουσιασμό!!
κι αφού τα ψήσαμε και μοσχοβόλησε η τάξη τα κρεμάσαμε δίπλα στα ψημένα πορτοκάλια μας και η τάξη μοσχοβόλησε…
Κι ένας Άη Βασίλης, λίγο διαφορετικούς από τους συνηθισμένους στόλισε την πόρτα μας και έδωσε ακόμα μια χριστουγεννιάτικη πινελιά
Τις ευχές μας για τα χριστούγεννα τις γράψαμε σε μια κάρτα που φτιάξαμε με πολύ πολύ όρεξη κι αγάπη. Ένας χιονάνθρωπος που κοιτάει ψηλα!
κι ένας χιονάνθρωπος φτιαγμένος από πηλό για να γίνει κι αυτός ένα στολίδι στο δέντρο μας
Και οι χριστουγεννιάτικες κατασκευές μας πολλές..κι αν είχαμε κι άλλο χρόνο θα φτιάχναμε άλλες τόσες!!
Το πρόσωπό μας μεταμορφώνεται σε ρούντολφ, φτιάχνουμε στολίδια με φυσικά υλικά που μυρίζουν μοναδικά!
εκτός όμως από τις κατασκευές παίξαμε και τόσα πολλά παιχνίδια!!!
Φιδάκι με διάφορες χριστουγεννιάτικες στάσεις
Χορέψαμε σε χριστουγεννιάτικους ρυθμούς και το απολαύσαμε
παίξαμε πολλά διαδικτυακά παιχνίδια
λύσαμε γρίφους και βρήκαμε τον κρυμμένο θησαυρό
διαβάσαμε πολλά χριστουγεννιάτικα παραμύθια, ανάμεσα τους και την μπουγάδα του Αη Βασίλη και βρήκαμε την ευκαιρία να απλώσουμε κι εμείς μια μπουγάδα
Γίναμε και συγγραφείς μιας όμορφης χριστουγεννιάτικης ιστορίας. Δεν την εικονογραφήσαμε, αφού την έμπνευση την πήραμε από τις εικόνες. Αν είστε περίεργοι μπορείτε να τη διαβάσετε και την ακούσετε παρακάτω:
είδαμε και μια φανταστική παράσταση κουκλοθεάτρου “το μαγικό αστέρι”
Δε θα μπορούσαμε φυσικά να μην κάνουμε τα παραδοσιακά χριστουγεννιάτικα μπισκότα μας με την πολύτιμη βοήθεια των μαμάδων μας. Αυτή τη μέρα την απολαύσαμε όλοι!! Γεύσεις, μυρωδιές, δημιουργικότητα, συνεργασία και λίγη μαγική σκόνη…
Κι αν δε βγουν τα παιδιά του Νηπιαγωγείου στο χωριό να πουν τα κάλαντα, ποιος θα βγει;;;
και λίγο πριν την εκπνοή του χρόνου μια υπέροχη χριστουγεννιάτικη ταινία με συνοδεία ποπ κορν
…γιατί είπαμε. Τα χριστούγεννα είναι μυρωδιές, γεύσεις, δώρα, αγάπη και μικρές, μοναδικές, μαγικές στιγμές!!!
Από κλαδάκι κρέμεται….
Η μυθολογία μας έδωσε την αφόρμηση για το θέμα αυτό. Η διαμάχη του Ποσειδώνα και της Αθηνάς ήταν η αφορμή για να γνωρίσουμε τόσα πολλά πράγματα για αυτό τον πολύτιμο καρπό. Διαβάσαμε και δραματοποιήσαμε κι εμείς το μύθο. Απαντήσαμε σε ερωτήσεις κατανόησης και ανασυνθέσαμε την εικόνα που οι δυο θεοί “πολεμούν”
Επειδή όμως είμαστε από τους τυχερούς και έχουμε δίπλα στο σχολείο μας ελαιώνες, τους επισκεφθήκαμε και πιάσαμε δουλειά!! Η χαρά μας δεν περιγράφεται…
Τη συγκομιδή μας την πήγαμε στην τάξη και τα παιχνίδια που ακολούθησαν ήταν αμέτρητα. Διαχωρίσαμε τον καρπό από τα φύλλα,
μετρήσαμε,
Ανακαλύψαμε τον υπέροχο πίνακα του Θεόφιλου και “μπήκαμε” σε αυτόν..
γνωρίσαμε την πρώτη φωνούλα της ελιάς και παίξαμε με τη λέξη,
Γνωρίσαμε και γευτήκαμε παράγωγά της
και φυσικά δημιουργήσαμε το δικό μας ελαιώνα και τη δική μας ελιά με το δικό μας μοναδικό τρόπο