«Οι γονείς μου»

2

Συγγραφέας: Θωμαή Ξανθάκη | Κατηγορία Πολιτιστικά θέματα | , στις 11-08-2015

Ο ΤΙΤΛΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΑΣ:

Συμμετοχή στην 4η βιβλιοτρεχάλα των εκδόσεων Ψυχογιός

με αφορμή ένα βιβλίο θα επεξεργαστούμε το θέμα «Οι γονείς μου».

P5110024

ΓΙΑΤΙ ΑΓΑΠΩ ΤΗ ΜΑΜΑ;

P1010082

ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΜΑΜΑ ΚΑΙ Ο ΜΠΑΜΠΑΣ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

P1280032

ΠΟΙΑ ΛΕΞΗ ΘΑ ΧΑΡΙΣΩ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΜΟΥ;

P1010004

ΖΩΓΡΑΦΙΖΩ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΜΟΥ ΣΕ ΧΕΙΜΩΝΙΑΤΙΚΟ ΠΙΝΑΚΑ

 P1010064 P1010077

ΕΝΤΑΣΣΕΤΑΙ ΣΤΗ ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ: ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ

  ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

  1. ΥΠΟΘΕΜΑΤΑ (ΠΟΙΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΟΨΕΙΣ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ ΘΑ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΤΕ) :
1. Ιστορική προσέγγιση: Δημιουργία της ιστορικής γραμμής της οικογένειας μας.2. Πολιτιστική προσέγγιση: Ενασχόληση με θέματα λαογραφίας, «Μαθαίνουμε για τη ζωή στα χρόνια του παππού και της γιαγιάς».3. Προσέγγιση μέσα από τις τέχνες και ιδιαίτερα μέσα από την δραματική τέχνη «Αναπαράσταση από την ζωή μιας οικογένειας και ανατροπή κατά την αναπαράσταση των στερεότυπων που υπάρχουν για τους ρόλους των φύλλων.4. Γεωγραφική προσέγγιση, να αντιληφθούν ότι η οικογένεια  είναι ένας θεσμός με ίδια χαρακτηριστικά σε όλους τους λαούς.

P1010008

ΑΠΟ ΤΟ ΛΕΥΚΩΜΑ «Η ΘΑΣΟΣ ΤΟΥ ΧΘΕΣ ΣΕ ΑΣΠΡΟ -ΜΑΥΡΟ» ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΤΟΥ 1893.

P1010017

ΑΝΑΜΝΗΣΤΙΚΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΤΗΣ ΜΑΜΑΣ ΜΟΥ ΣΤΑΜΑΤΟΥΛΑΣ ΖΙΑΝΝΟΥ ΜΕ ΤΑ ΞΑΔΕΡΦΙΑ ΤΗΣ ΤΟ 1938

P1010016

ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΜΟΥ ΣΕ ΠΑΝΗΓΥΡΙ ΤΟ 1955

P1010022

ΑΝΑΜΝΗΣΤΙΚΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΤΟΥ 1937

ΙΣΤΟΓΡΑΜΜΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ

Β. ΠΟΙΟΥΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΒΑΛΑΤΕ; (γράψτε συνοπτικά τους πιο σημαντικούς)

-Να αντιστοιχίσουν και να συγκρίνουν τα μέλη των οικογενειών τους.-Να περιγράψουν και να παρουσιάσουν τα μέλη της οικογένειας τους, δίνοντας ένα ολοκληρωμένο προφίλ .-Να δημιουργήσουν την ιστορία της ζωής τους.-Να έρθουν σε επαφή και να απολαύσουν τον πεζό και τον ποιητικό λόγο μέσα από την παιδική λογοτεχνία και ποίηση. -Να αναγνωρίσουν βασικές εκδοχές του γραπτού λόγου.-Να επισημάνουν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των διαφόρων ηλικιών και να τα περιγράψουν.-Να ευαισθητοποιηθούν στο θέμα της μοναξιάς που βιώνουν οι ηλικιωμένοι.-Να ψυχαγωγηθούν και να παίξουν με ρόλους μέσα από την οικογένεια.-Να κατανοήσουν ότι ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΓΑΠΗ-Να διοργανώσουν μια γιορτή ΑΓΑΠΗΣ για την οικογένειά τους.

P1010008

Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΜΟΥ ΣΤΟΝ ΑΝΘΙΣΜΕΝΟ ΚΗΠΟ ΤΟΥ ΒΑΝ ΓΚΟΝΓΚ

P1010011

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ «ΨΗΛΟΚΟΝΤΟΥ»

P1010006

ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΜΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΜΟΥ ΜΕΣΑ

 

 

 

 

 

 

P1010013

ΖΩΓΡΑΦΙΖΩ ΤΟ ΝΑΝΟΥΡΙΣΜΑ ΠΟΥ ΜΟΥ ΑΡΕΣΕ

P1010019

ΤΙ ΚΑΝΩ ΜΕ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΜΟΥ

P1010080

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ «ΜΠΑΜΠΟΥΣΚΕΣ»

 

P1010055  P1010070

Γλυκοδωράκι και καθρεφτάκι για τις μανούλες, φτιαγμένα με τα μικρά μας τα χεράκια

P1010040 P1010042

 

Γ. ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ – ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΕ ΑΛΛΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ:

1.Μέθοδος project σε ότι αφορά το θέμα γενικά   και την συλλογή υλικού.2.Εργασίες πεδίου και μαιευτική μέθοδος όταν έχουμε προφορική επικοινωνία με τα μέλη της οικογένειάς μας.3. Έρευνα σε ότι σχετίζεται με την ζωή οικογενειών σ΄ όλο τον κόσμο.4.Συνέντευξη για τη συλλογή των πληροφοριών.5.Μελέτη περίπτωσης  για οικογένειες  που παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

Δ. ΠΕΔΙΑ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΜΕ ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΩΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΩΝ ΓΝΩΣΤΙΚΩΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ

 Διαθεματική προσέγγιση του θέματος με την ενεργό συμμετοχή των μαθητών και των γονέων τους.Με την προφορική επικοινωνία, παιδική λογοτεχνία, ανάγνωση και  γραφή ,  με τα μαθηματικά (μετρήσεις, συγκρίσεις, αντιστοιχήσεις ), με την ιστορία (ιστορία της οικογένειάς τους), με την γεωγραφία (οικογένειες του κόσμου), με την αισθητική αγωγή (μουσική-νανουρίσματα, εικαστικά-πορτραίτα, δραματική τέχνη), με τη βιολογία (οικογένειες ζώων και φυτών και ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των διαφόρων ηλικιών των ανθρώπων).

Ε. ΚΑΤΑΓΡΑΨΤΕ ΣΥΝΟΠΤΙΚΑ ΤΗΝ ΧΡΟΝΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΑΣ
ΚΑΤΑ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ (20- 25 ΔΙΩΡΑ)

Η χρονική εξέλιξη του προγράμματος
( διερεύνηση θέματος, επεξεργασία, υλοποίηση δράσεων, επισκέψεων, παρουσίαση κλπ)

1ος
ΜΗΝΑΣ
ΑΠΡΙΛΙΟΣ: Η αφόρμηση θα γίνει μέσα από το βιβλίο των εκδόσεων Ψυχογιός με τίτλο «Οι γονείς μου» και μετά από σχετικές συζητήσεις ,δραστηριότητες και ζωγραφική θα προσεγγίσουμε το θέμα σε πρώτη φάση. Θα ακολουθήσει το ιστόγραμμα του θέματος μας και η επεξεργασία του. Θα προχωρήσουμε με την υλοποίηση των δράσεων μας.  10 δίωρα
2ος ΜΗΝΑΣ ΜΑΪΟΣ: Φτιάχνουμε το οικογενειακό μας δέντρο, μαθαίνουμε παραδοσιακά νανουρίσματα   παίζουμε ,δραματοποιούμε σκηνές από τη ζωή μιας οικογένειας, κατασκευάζουμε τον ανθισμένο κήπο της οικογένειάς μας ,μιλάμε για τις αξίες που διέπουν μια οικογένεια και κατ’ επέκταση την οικογένεια της  τάξης μας, και τέλος παντρεύουμε τον πρίγκιπα Λεμόνη με την όμορφη Κρεμμύδω. Διοργανώνουμε και μια γιορτή αγάπης για τους γονείς μας.10  δίωρα

 

 

Σχόλια (2)

Φωτογραφία του/της Παπακωνσταντίνου Χρυσούλα

Συγχαρητήρια!!!!Εξαιρετική δουλειά!Συνέχισε.Όλο αυτό το σπουδαίο υλικό αξίζει να το μοιραστείς και να το επικοινωνήσεις σ” όλη την εκπαιδευτική κοινότητα!

Φωτογραφία του/της Θωμαή Ξανθάκη

Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια και για τις πολύτιμες γνώσεις σου…

Σχολιάστε