Λίγες μέρες μένουνε κι έφτασε το καλοκαίρι. Τώρα πια δεν μένουμε τόσο στο σπίτι αλλά είμαστε περισσότερο σε εξωτερικούς χώρους. Τα παιδιά κυκλοφορούν στον δρόμο ως πεζοί, ως επιβάτες αλλά και ως οδηγοί. Κάθε διαδρομή που κάνουν τα παιδιά είναι ένα μάθημα κυκλοφοριακής αγωγής που τα βοηθά και τους μαθαίνει να γνωρίζουν το οδικό περιβάλλον και να σέβονται τον εαυτό τους αλλά και τους άλλους χρήστες του δρόμου. Έχει τεράστια σημασία για την ασφαλή μετακίνηση των παιδιών η σωστή εκπαίδευση και η τήρηση των κανόνων οδικής ασφάλειας.
Έτσι επιλέξαμε από τον Α’ θεματικό κύκλο των εργαστηρίων δεξιοτήτων “Ζω καλύτερα – ευ ζην” την υποθεματική οδική ασφάλεια με θέμα: Οδική ασφάλεια παντού και πάντα.
Στο 1ο εργαστήρι δημιουργήσαμε έναν εννοιολογικό χάρτη και ανιχνεύσαμε τις πρότερες γνώσεις των παιδιών.
Διαβάσαμε το βιβλίο Καλώς τον κύριο ΚΟΚ
Στη συνέχεια ζωγραφίσαμε ό,τι μας έκανε εντύπωση
Φτιαξαμε φανάρια και αυτοκινητάκια
Στο 2ο εργαστήριο κάναμε δραματοποίηση τους φωτεινούς σηματοδότες και της ασφαλής μετακίνησης των πεζών τόσο μέσα στο χώρο του σχολείο όσο και έξω από το σχολείο. Παρατηρήσαμε τις πινακίδες που υπάρχουν στη γειτονιά του σχολείου μας και δείξαμε πως θα πρέπει να κινείται ένας πεζός για να είναι ασφαλής ακολουθώντας τους βασικούς κανόνες ΣΤΑΜΑΤΩ ,ΑΚΟΥΩ, ΒΛΕΠΩ ΚΑΙ ΠΕΡΝΩ.
Στη τάξη μας αναπαραστήσαμε μια βόλτα στους δρόμους μιας πόλης. Κάποια παιδιά οδηγούσαν το αυτοκίνητο, κάποια άλλα κρατούσαν τα φανάρια και κάποια άλλα περνούσαν από τη διάβαση. Στη συνέχεια τοποθετήσαμε τις άσπρες λωρίδες στο πάτωμα της τάξης, σε σχήμα διάβασης και μάθαμε στα παιδιά να περπατούν πάνω σε αυτές. Τα παιδιά μπήκαν σε σειρά και πέρασαν προσεκτικά από την κατασκευασμένη διάβαση, αφού έλεγξαν τον υποτιθέμενο δρόμο πολύ καλά.
Το ίδιο και τα αυτοκίνητα,προσέχουν τα φανάρια και κινούνται μόνο αν ανάψει ο φωτεινός σηματοδότης!
Στο 3ο εργαστήριο διαβάσαμε το βιβλίο “Ο Λευτέρης πάει βόλτα,ζώνη, κράνος, φύγαμε!”
Θυμηθήκαμε και συζητήσαμε τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας και ασφάλειας για τους επιβάτες και κυρίως για τα παιδιά μέσα στο αυτοκίνητο αλλά και ως ποδηλάτες.
Τα παιδιά ταυτίστηκαν με τον μικρό ήρωα της ιστορίας και με διασκεδαστικό τρόπο έμαθαν πως να περπατάνε στο πεζοδρόμιο, να είναι προσεκτικά, να φοράνε κράνος αλλά και επιγονατίδες όταν κάνουνε πατίνι και να περιμένουν με υπομονή στο φανάρι για να ανάψει το πράσινο και να περάσουν απέναντι στην άλλη πλευρά του δρόμου.
Όλα αυτά που έμαθαν τα παιδιά τα αποτύπωσαν στις ζωγραφιές και δημιουργήσαμε το παρακάτω βιντεάκι με τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας για μικρούς και μεγάλους.
Κλείνοντας το 1ο Εργαστηρίου Δεξιοτήτων “Οδική ασφάλεια Παντού και Πάντα”, στο πλαίσιο της διαδικασίας αναστοχασμού κι αξιολόγησης, συζητήσαμε τι μάθαμε για την ασφάλεια στο δρόμο. Αφού όλα τα παιδιά είπαν τις σκέψεις τους, δημιουργήθηκε ένα συννεφόλεξο (word cloud) στο wordart.com. Τα παιδιά με τη βοήθεια της νηπιαγωγού, προσπάθησαν να βρουν γράμματα για να γράψουν τις λέξεις, επέλεξαν μόνα τους το σχέδιο του αυτοκινήτου, τη φορά και τα χρώματα των λέξεων κι έφτιαξαν ένα πολύ όμορφο συννεφόλεξο που δείχνει όλα όσα τους έρχονται στο μυαλό όταν ακούν τη λέξη “Οδική ασφάλεια”.