Θεματικός Κύκλος: Ζω καλύτερα- Ευ ζην: Οδική Ασφάλεια : «Μαθαίνω ν’ αγαπάω τον εαυτό μου και να τον προστατεύω από ατυχήματα».

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Μαθαίνω ν’ αγαπάω τον εαυτό μου και να τον προστατεύω από ατυχήματα» είναι μία πρόταση που έχει στόχο τα παιδιά:

– να γνωρίσουν τα μέσα μεταφοράς. DSC04392DSC04390 1

– να γνωρίσουν τους φωτεινούς σηματοδότες, να κατανοήσουν το ρόλο αυτών, να τους αναγνωρίζουν ως επιβάτες οχήματος και να προσπαθήσουν να κινούνται ως πεζοί χρησιμοποιώντας τους ως σωστά στη χρήστη  του δρόμου, με τη βοήθεια πάντα κάποιου ενήλικα (γονέα, εκπαιδευτικού)

-να γνωρίσουν τις διαβάσεις πεζών και να μάθουν τους ασφαλείς τρόπους διέλευσης του δρόμου με τη συνοδεία κάποιου ενήλικα.DSC04423DSC04421DSC04420

-να γνωρίσουν τα είδη σήμανσης και τις κατηγορίες πινακίδων και να μάθουν να κυκλοφορούν σωστά. Να εξετάσουν και να σχεδιάσουν γνωστές τους πινακίδες από τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ.). Να έρθουν σε επαφή με θέματα κυκλοφοριακής αγωγής και ασφάλειας που απορρέουν από τα μηνύματα που στέλνουν οι πινακίδες.DSC04505 1DSC04485

– να έρθουν σε επαφή και να κατανοήσουν έννοιες, όπως ειδικό καθισματάκι, ζώνη ασφάλειας, αερόσακος κ.τ.λ., να μάθουν να τα αναγνωρίζουν ως αντικείμενα, να αναγνωρίσουν τη σπουδαιότητα του καθενός για την ασφάλειά τους ως επιβάτες και να ευαισθητοποιηθούν στην απαραίτητη  χρήση τους στο αυτοκίνητο.

-να αναγνωρίσουν  το ποδήλατο ως έννοια και ως όχημα κατά την κίνησή του στο δρόμο, να μάθουν για τα οφέλη του στην υγεία μας, να έρθουν σε επαφή με τις βασικές αρχές ασφαλούς οδήγησης ποδήλατου και τα βασικά σήματα, να μάθουν για τον βασικό εξοπλισμό του ποδηλάτη, να αναγνωρίσουν τα γράμματα της λέξης ΠΟΔΗΛΑΤΟ και κυρίως να κατανοήσουν ότι το ποδήλατο δεν είναι παιχνίδι, όταν το οδηγούμε στο δρόμο.DSC04510DSC04514DSC04525

 

Η προσέγγιση της θεματικής θα είναι διαθεματική και θα εμπλακούν σε αυτή όλα τα γνωστικά αντικείμενα του Νηπιαγωγείου (γλώσσα, μαθηματικά, φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον, πληροφορική και αγγλικά).

DSC04569DSC04573

 

Στοχευόμενες δεξιότητες

Κατασκευές, Κριτική σκέψη, Επίλυση προβλημάτων, Συνεργασία, Δημιουργικότητα, Κινητικές δεξιότητες, Κοινωνικές ικανότητες, Ανταπόκριση σε ακουστικό ερέθισμα, Στρατηγική σκέψη, Αυτομέριμνα, Υπευθυνότητα, Αναπαραγωγή γραπτού κειμένου, Αναγνώριση γραμμάτων, Σύνθεση λέξης, Αντιληπτικότητα, Καλλιέργεια μνήμης, Επικοινωνία (Communication), Ενσυναίσθηση και ευαισθησία, Οργανωτική ικανότητα, Πολιτειότητα, Προγραμματισμός – Παραγωγικότητα, Προσαρμοστικότητα, Πρωτοβουλία, Δεξιότητες Μοντελισμού και προσομοίωσης, Μελέτη περιπτώσεων (case studies), Πλάγια σκέψη

 

Διάρκεια: 7 εβδομάδες. Περίοδος υλοποίησης: Οκτώβριος – Νοέμβριος

2ος θεματικός κύκλος : Φροντίζω το περιβάλλον.

Θέμα: Οικολογική συνείδηση

Τίτλος : <<Ανακύκλωση>>

1 Εργαστήριο(τρεις διδακτικές ώρες)

Δραστηριότητα 1

Αρχικά παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικό βίντεο για την ανακύκλωση

Δραστηριότητα 2

Ακουλούθησε συζήτηση σχετικά με το θέμα και την ανακύκλωση, τα υλικά που ανακυκλώνονται

και ανιχνεύθηκαν οι πρώτερες γνώσεις.

24796829 1583332945057541 8705965561869635739 n

2 Εργαστήριο  (3 Διδακτικές ώρες)

Δραστηριότητα 1

Δημιουργία γωνιάς ανακύκλωσης

Κουβαδάκια από γιαούρτι  βάφτηκαν στα 4 χρώματα της ανακύκλωσης  και δημιουργήθηκε γωνιά ανακύκλωσης στην τάξη.

DSC04195

Δραστηριότητα 2

Καθημερινά γεμίζουν με τα δικά μας πλαστικά ,χαρτιά , μέταλλα και αδειάζονται στους μεγάλους

κάδους της αυλής.

DSC04309DSC04308DSC04307

3 Εργαστήριο (3 διδακτικές ώρες)

Δραστηριότητα 1

Από τη νηπιαγωγό Βασιλική Νίκου  πήραμε το κουκλοθεατρικό κείμενο που έχει δημιουργήσει και φτίαξαμε τους ήρωες με ανακυκλώσιμα υλικά

 

24796353 1583325795058256 2682507131070795148 n 2

Δραστηριότητα 2

Παίξαμε την παράσταση στο κουκλοθέατρό μας.

ΗΛΙΟΣ:

Μια φορά κι έναν καιρό

σε τόπο με σκουπίδια βρωμερό,

τέσσερις φίλοι ανταμώσαν

και τον τόπο ξεσηκώσαν.

Με φωνές και με θυμό

είδανε τρανό κακό ,

να υπάρχει συμφορά

σκουπίδια ανάκατα βρωμιά.

Χαρτούλα:

Με πετάξανε εδώ

άνθρωποι χωρίς μυαλό,

είμαι πολύτιμο χαρτί

θέλω να ζήσω απ’ την αρχή.

Θέλω να με ανακυκλώστε

και ζωή νέα να μου δώστε.

Γυαλάκης

Μα οι άνθρωποι αυτοί

δεν σκέφτονται πολύ;

Το γυαλί ξαναλιώνει

και καινούριο ξανανιώνει.

Θέλω να με ανακυκλώστε

και ζωή νέα να μου δώστε.

Πλαστικάκης

Είμαι πράγμα πλαστικό

και δύσκολα λιώνω θαρρώ.

Αυτοί που με πετάξανε

γνώμη δεν αλλάξανε;

Θέλω να με ανακυκλώστε

και ζωή νέα να μου δώστε.

Αλουμινένια

Είμαι μέταλλο σκληρό

και τη χάρη μου κοιτώ,

σε ταψιά ,αναψυκτικά

βρίσκομαι εγώ παιδιά.

Και πολύ κυκλοφορώ

από κει και από δω.

Θέλω να με ανακυκλώστε

και ζωή νέα να μου δώστε.

Ήλιος

Κι άλλα σκουπίδια φωνάζανε ,

πως τον κόσμο θε ν ‘αλλάζανε .

Ανακύκλωση φωνάζουν,

και τον κόσμο τον ταράζουν.

Ανακύκλωση διαδώστε ,

γη και φύση για να σώστε.

Μα ποιοι είναι που τρέχουνε

και θυμό πολύ κατέχουνε;

Ααααα…! Ο Μίμης και η Μαρία

άκουσαν τη φασαρία…

και αποφάσισαν μαζί

να σώσουνε όλη  τη γη;

Ανακύκλωση να διδάξουν

και τον κόσμο να αλλάξουν;

Μαρία

Η γη μας είναι θησαυρός

πολύτιμος και ισχυρός.

Προσοχή μην τ’ αμελείτε

ανακυκλώστε ότι βρείτε…

Η ανακύκλωση φωνάζει

νέους δρόμους μας χαράζει.

Μίμης

Ο πλανήτης κινδυνεύει

και τη γη μας ποιος παιδεύει;

Ανακύκλωση να κάνετε

τη μόλυνση για να τρελάνετε…

Μόλυνση

Θέλω εγώ να κυβερνήσω

χάος και κακό ν’ αφήσω

συμφορά για να σκορπίσω

και τη γη μας να αφανίσω.

Την ανακύκλωση να αφήσουνε

και σκουπίδια να σκορπίσουνε.

Σε δάση ,κάμπους και ρυάκια

σε θάλασσες και βουναλάκια.

Ανακύκλωση

Σκουπίδια μην μπερδεύετε

τη γη μας την παιδεύετε

καθαρή και υγιής να μένει

ο κόσμος θέλει ν’ ανασαίνει.

Αεράκι καθαρό

να ‘ρχεται απ’ το βουνό.

Μόλυνση

Πρέπει να τα καταφέρω,

ψέματα να τους προσφέρω

Θα τους πω να τεμπελιάσουν,

ύπνο  όλοι να χορτάσουν.

Τα σκουπίδια να αφήσουν,

έξω όλα να βρωμίσουν…

Μίμης

Μόλυνση είσαι κακιά

φύγε πέρα μακρυά,

θέλεις να μας ξεγελάσεις

το κακό να το ξεχάσεις…

Δεν σε θέλουμε κυρά

να μας φέρεις συμφορά,

όλοι τώρα θα σε διώξουν

την κακία σου θα σπρώξουν…

Ανακύκλωση

Μόλυνση φύγε μακρυά

να χαθείς μες στη νυχτιά.

Γρήγορα να εξαφανιστείς

απ’ τον κόσμο να χαθείς.

Κανείς πια δεν σε χωνεύει

Η ανακύκλωση προστατεύει.

Μαρία

Ζήτω όλοι ανακυκλώστε

το μήνυμα παντού διαδώστε.

Η ανακύκλωση φωνάζει

νέους δρόμους μας χαράζει…

Η ανακύκλωση μας εκπαιδεύει

και τη γη μας προστατεύει.

Υγεία να χει όλη η πλάση

χαμόγελα για να χορτάσει…

Όλοι μαζί: Ζήτω η ανακύκλωση ….ΖΗΤΩ…ΖΗΤΩ…ΖΗΤΩ…!!!

4 Εργαστήριο  (3 διδακτικές ώρες)

Δραστηριότητα 1

παίξαμε στο τάμπλετ παιχνίδια αντιστοίχισης και ταυτοποίησης  σχετικά με την ανακύκλωση

DSC04257DSC04256DSC04255DSC04252

Δραστηριότητα 2

δώσαμε φύλλα εργασίας για τη γλώσσα και τα μαθηματικά

DSC04306DSC04305DSC04304

Δραστηριότητα 2

Διαβάσαμε το παραμύθι <<Ο κύριος Μπεν η Μου και τα σκουπίδια>>

5 Εργαστήριο (τρεις διδακτικές ώρες)

Αναγκαιότητα ανακύκλωσης για την προστασία του περιβάλλοντος

Ειδικότερα της θάλασσας.

Δραστηριότητα 1

Διαβάσαμε το παραμύθι <<ο δρακοπόταμος>>

Διαβάσαμε το θεατρικό <<τα παράπονα της θάλασσας>>.

Δραστηριότητα 2

Κατασκευάσαμε καράβια και το βυθό με περισεύματα χαρτονίων

DSC04272DSC04273DSC04259

6 Εργαστήριο (τρεις διδακτικές ώρες)

Προστατεύουμε τη θαλάσσια χελώνα καρέτα -καρέτα

Δραστηριότητα 1

παρακολουθήσαμε εκπ/κό βίντεο για τη ζωή της χελώνας καρέτα – καρέτα

DSC04299DSC04301

Δραστηριότητα 2

κατασκευάσαμε το καβούκι από κομμάτια περισεύματος πράσινου χαρτιούDSC04285DSC04288

7 Εργαστήριο (τρεις διδακτικές ώρες)

Δραστηριότητα 1

κατασκευή καλοκαιρινής κάρτας με καπάκια από πλαστικά μπουκάλια

DSC04327DSC04329DSC04332

Δραστηριότητα 2

Αξιολόγηση των αποτελεσμάτων

1ος θεματικός κύκλος : Ζω καλύτερα- Ευ ζην

Θέμα: Διατροφή

Τίτλος <<υγιή παιδιά ,υγιής πλανήτης>>

1 Εργαστήριο (τρεις διδακτικές ώρες)

Δραστηριότητα 1:

Δραστηριότητα εισαγωγής των μαθητών/τριών στο θέμα του προγράμματος και προετοιμασία για το ταξίδι στη διατροφή. Προσέγγιση της έννοιας της τροφής ως πηγή ενέργειας .

Καλούμε τα παιδιά να κινηθούν στον χώρο με συνοδεία κρουστού. Εναλλάσσουμε αργούς και γρήγορους ρυθμούς με παραγγέλματα που παραπέμπουν στην ενέργεια που μας δίνει το φαγητό. Π.χ. «περπατάμε αργά, είμαστε νηστικοί», «περπατάμε γρήγορα, έχουμε φάει καλό πρωινό». Εναλλάσσουμε μιμήσεις, π.χ. «τρώμε, σκουπίζουμε το στόμα μας, βαρυστομαχιάζουμε» κ.ο.κ. Στον κύκλο συζητάμε: από πού παίρνουν ενέργεια ο άνθρωπος, τα ζώα και τα φυτά; Είναι απαραίτητο να τρώμε σωστά για να έχουμε «καύσιμα», για να λειτουργήσουμε.

Δραστηριότητα 2:

Καταγραφή διατροφικών συνηθειών

Προσέγγιση της έννοιας της τροφής ως πηγή ενέργειας και αποτύπωση των αγαπημένων φαγητών των παιδιών.

DSC03805DSC03803

2 Εργαστήριο (3 διδακτικές ώρες)

 Yγιεινό κολατσιό

Δραστηριότητα 1:

Οργάνωση ενός ομαδικού κολατσιού, όπου κάθε παιδί θα έχει φέρει κολατσιού από το σπίτι. Για κάθε ένα από αυτά, πριν την κατανάλωσή τους, θα συζητηθεί η θρεπτικότητα, ενώ κατά τη διάρκεια της συζήτησης θα μπορούν να καταναλώνουν υγιεινά σνακς που θα έχει φέρει η εκπαιδευτικός. Έμφαση θα δοθεί στο σπιτικό κολατσιό έναντι του έτοιμου, και στη σημασία των μικρών και συχνών γευμάτων.

DSC03786DSC03785DSC03787DSC03788

Δραστηριότητα 2:

Παρουσιάζει ο καθένας αυτό που έφερε από το σπίτι. Δεν το τρώμε ακόμη. Κάνουμε απλές κατηγοριοποιήσεις του κολατσιού (φρούτα,τοστ,συσκευασμένες τροφές, κλπ.). Τι φέραμε να πιούμε; Νερό, αναψυκτικό, χυμό, σοκολατούχο γάλα; Φτιάχνουμε έναν απλό πίνακα με «στατιστικά» ως εξής: Μία στήλη με ονόματα των παιδιών, μία με φωτογραφία ή σκίτσο από το κολατσιό που έφεραν, μία με το ρόφημα και μία στήλη που δηλώνει ποιος ετοίμασε το κολατσιό. Συζητάμε γιατί είναι καλύτερο να φέρνουμε φαγητό που ετοιμάστηκε στο σπίτι, παρά κάτι αγοραστό. Συνοψίζουμε τον χρυσό κανόνα: όσο λιγότερο επεξεργασμένη και βιομηχανοποιημένη είναι η τροφή μας, τόσο καλύτερη για την υγεία μας και το περιβάλλον.

Δραστηριότητα 3:

Ζωγραφίζω αυτό που έφερα για κολατσιό.

DSC03769

3 Εργαστήριο (3 διδακτικές ώρες)

Στη Χώρα του Πρωινού:

Δραστηριότητα 1

Δραστηριότητα που εστιάζει στα γαλακτοκομικά και στα δημητριακά,  και στη «ανάγνωση» από τα παιδιά των ετικετών προϊόντων για να αντιληφθούν τη θρεπτική αξία όσων επιλέγουν να καταναλώνουν. Η δομή της δραστηριότητας περιλαμβάνει καταγραφή του πρωινού που τρώνε οι μαθητές , εικαστική απόδοσή του με ένα κολάζ, και αξιολόγησή του από πλευράς υγείας, συνδυαστικά με επιτραπέζια παιχνίδια.

DSC03784DSC03781

Στη Χώρα του Μεσημεριανού:το κρέας, ψάρι, ζυμαρικά  και σαλάτα

Δραστηριότητα 1

Υπενθυμίζεται στους/στις μαθητές/τριες η διατροφική αξία του κρέατος , των ψαριών καθώς και των ζυμαρικών και η ποσότητα που πρέπει να καταναλώνεται εβδομαδιαία, και οι επιπτώσεις της υπερκατανάλωσης αυτών.

Συνδυαστικά, επανέρχεται το θέμα των λαχανικών , και συγκεκριμένα η κατανάλωσή τους βάσει της εποχικότητας και της τοπικότητάς τους .

DSC03768DSC03838

Δραστηριότητα 2

Ο καθένας ζωγραφίζει και κόβει το αγαπημένο του λαχανικό/σαλατικό. Οι μαθητές συνδυάζουν τις ζωγραφιές τους για να φτιάξουν νόστιμες σαλάτες που σερβίρουν στο πιάτο. ΄Έπειτα κολλάμε πάλι το αγαπημένο μας μεσημεριανό.

Στη Χώρα του Βραδινού:

Δραστηριότητα 1

Ξεκινάμε ρωτώντας τους μαθητές τι έφαγαν για βραδινό. Το έφτιαξε η μαμά ή το παραγγείλαμε : Τώρα ονομάζουμε ορισμένα φαγητά. Ονομάζουμε τροφές με «κρυμμένο» κρέας όπως αυγά με μπέικον, παστίτσιο, τοστ ζαμπόν τυρί, μακαρόνια με κιμά, σουφλέ μακαρόνια με ζαμπόν,πίτα , σουβλάκι, χάμπουργκερ κλπ.DSC03956

4 Εργαστήριο (τρεις διδακτικές ώρες)

Πώς έφτασα στο πιάτο σας.

Δραστηριότητα 1

Από που έρχεται το πρωινό μου;

Κατασκευάζουμε αγελάδα όπου θα την αρμέξουμε για να φέρουμε το γάλα για το πρωινό

DSC03744DSC03745DSC03772

Δραστηριότητα 2

Κινητικό παιχνίδι, αφήγηση.

Γινόμαστε σπορείς και σπέρνουμε στο χωράφι. Γινόμαστε οι σπόροι που κοιμούνται στο χώμα. Το αυτόματο ποτιστικό που ποτίζει τα χωράφια. Γεωργοί που φοράμε προστατευτικές μάσκες και ψεκάζουμε τις καλλιέργειες. Θεριστικές μηχανές που αλωνίζουν. Αγελάδες που βόσκουν. Οδηγοί φορτηγών που μεταφέρουν τρόφιμα. Φούρναρης που φτιάχνει το ψωμί. Κρεοπώλες που τεμαχίζουν κρέας. Ψήστης που ψήνει το κρέας. Δίνουμε και άλλα παραγγέλματα που θα εμπνευστούμε από την αλυσίδα παραγωγής.

DSC04025DSC04024

Δραστηριότητα 3:

Πηγαίνουμε επίσκεψη στο φούρνο της γειτονιάς για να μάθουμε τα μυστικά της παρασκευής του ψωμιού

DSC04027DSC04028DSC04030

 5 Εργαστήριο (τρεις διδακτικές ώρες)

Μεσογειακή Διατροφή

Δραστηριότητα 1

Οι μαθητές σχηματίζουν ομάδες. Μοιράζουμε κομμένα καρτελάκια σε κάθε ομάδα. Ποια από τα φρούτα και τα λαχανικά που δείχνουν οι εικόνες μυρίσαμε ή αγγίξαμε στο παιχνίδι μας; Οι μαθητές διαβάζουν και σχολιάζουν τις σύντομες πληροφορίες που περιέχουν οι εικόνες για τις βιταμίνες και τα θρεπτικά στοιχεία των φρούτων και των λαχανικών. Εξηγούμε ποιές είναι οι τροφές που πρέπει να τρώμε πιο συχνά είναι παράλληλα και αυτές που επιβαρύνουν λιγότερο τον πλανήτη. Εξηγούμε ότι τα παιδιά στην ηλικία τους πρέπει να τρώνε 2-3 μερίδες κρέας την εβδομάδα.

DSC03767

Δραστηριότητα 2

Κατασκευάζουμε μία δισδιάστατη πυραμίδα μεσογειακής διατροφής με τα υλικά από το μαγαζάκι μας.

Φτιάχνουμε το δικό μας τραγούδι για τη σωστή διατροφή για το περιβάλλον και την υγεία μας, αλλάζοντας τους στίχους σε ένα γνωστό τραγούδι.

Τραγουδάμε το τραγούδι των βιταμινών.

 

DSC03965DSC03964

DSC03967

Δραστηριότητα 3

Η κυρά σαρακοστή και τα όσπρια στη διατροφή μας

Τα παιδιά κατασκευάζουν ομαδικά την κυρά σαρακοστή

τί είναι τα όσπρια , ποια η θρεπτικότητά τους πόσο συχνά έρχονται στο πιάτο μας;

DSC03914DSC03913DSC03930 1

6 Εργαστήριο (3 διδακτικές ώρες)

«Το σπίτι των δοντιών και το φαγητό των δοντιών»

Δραστηριότητα 1

διδακτική αξιοποίηση της ιστορίας του Σοκολάκη και της Ζαχαρούλας

DSC03968DSC03969

Δραστηριότητα 2

Διδακτική αξιοποίηση βίντεο σχετικών με το θέμα και διαμόρφωση του πιάτου της υγιεινής διατροφής και του πόσο αυτό είναι σωστό για τα δόντια.

παίζουμε παιχνίδια, ερωτήσεων και  αντιστοίχισης στο τάμπλετ.

DSC03971DSC03970

Δραστηριότητα 3

Τα παιδιά καλούνται να κατανοήσουν τη διασύνδεση της δομής της Μεσογειακής Πυραμίδας με την υγεία των δοντιών

Κατασκευάζουμε σε χαρτόνι το χαρούμενο και το πονεμένο δοντάκι

κολλάμε στο καθένα τα φαγητά που το κάνουν χαρούμενο ή πονεμένο

Τα παιδιά ζωγραφίζουν ότι κατανόησαν

DSC03909 1μένο DSC03908 1 DSC03902 1DSC03910

 DSC03911 1

Εργαστήριο 7 ( 2 διδακτικές ώρες)

 Δραστηριότητα 1
«Βάζω στόχους και προχωρώ»: οι μαθητές και οι μαθήτριες αποτιμούν τις δράσεις τους  σχετικά με τη Διατροφή [στον άξονα αυτό η διατροφή ως ανάγκη επιβίωσης  ως ένα από τα βασικά ανθρώπινα δικαιώματα και έναν από τους 17 στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης.

 Δραστηριότητα 2

Αξιολόγηση: «Τότε νόμιζα – Τώρα ξέρω»: οι μαθητές αποτιμούν το πρόγραμμα και την ολοκλήρωση του 1ου θεματικού κύκλου, ξεκινώντας με αυτά που γνώριζαν στην αρχή σε αντιπαραβολή με όσα έχουν κατακτήσει με την ολοκλήρωση του προγράμματος.

3ος Θεματικός Κύκλος: Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη

DSC03707

Θέμα :«Ανθρώπινα Δικαιώματα»

Τίτλος: <<Γνωρίζω τα ανθρώπινα Δικαιώματα>>

1 Εργαστήριο (3 διδακτικές ώρες)

Δραστηριότητα 1:

Δέσιμο και συνοχή της ομάδας

Παιχνίδια ενεργοποίησης- δέσιμο και συνοχής της ομάδας
-Περπατούν αργά στο χώρο ακούγοντας μουσική και κινούνται κοιτώντας πάντα στα μάτια όποιον συναντούν χωρίς να μιλάνε, μέχρι να συναντήσουν τον επόμενο σαν το βλέμμα να τα ενώνει με ένα αόρατο νήμα.

-Με τη συνοδεία κατάλληλης μουσικής τα παιδιά περπατούν στο χώρο, σφίγγουν το δεξί χέρι κάποιου άλλου παιδιού και συστήνονται – Περπατούν στο χώρο ελεύθερα κάνοντας μια υπόκλιση κάθε φορά που συναντούν άλλο παιδί  -Στέκονται όρθια κοντά το ένα παιδί στο άλλο. Δίνουν τα χέρια τους χωρίς συγκεκριμένη διάταξη και στη συνέχεια προσπαθούν να ξεμπερδευτούν για να φτιάξουν ένα κύκλο.

Δραστηριότητα 2:

Διαμόρφωση αρχικού εννοιολογικού χάρτη με τις πρότερες γνώσεις των παιδιών σχετικά με το θέμα, εξήγηση των βασικών ανθρώπινων δικαιωμάτων με επίδειξη εποπτικού υλικού (καρτέλες Δικαιωμάτων). Έμφαση θα δοθεί στα δικαιώματα των παιδιών [σε κάθε περίπτωση τα βασικότερα ανθρώπινα δικαιώματα είναι δικαιώματα και των παιδιών].

DSC03694DSC03693DSC03623

2 Εργαστήριο (3 διδακτικές ώρες)

Δραστηριότητα 1:

Mε αφορμή βίντεο παραμύθι για τα δικαιώματα των παιδιών https://anyflip.com/hbcij/dsmaθα γίνει προσπάθεια καλύτερης κατανόησης των επιμέρους δικαιωμάτων, με απώτερο στόχο στο τέλος της δεύτερης διδακτικής ώρας του εργαστηρίου οι μαθητές και οι μαθήτριες να φτιάξουν μια αφίσα για την προστασία των δικαιωμάτων του ανθρώπου.

DSC03689

Δραστηριότητα 2:

Τα παιδιά φιλοτεχνούν αφίσα για τα ανθρώπινα δικαιώματα.

DSC03707DSC03709DSC03710

 

3 Εργαστήριο (3 διδακτικές ώρες)

Δραστηριότητα 1:

Γνωριμία με τη Unicef μέσα από το παραμύθι «Η ζωή στη Λουλουδούπολη» και ένα σχετικό βίντεο.

DSC03695

Δραστηριότητα 2:

Αξιοποίηση της Εικονογραφημένης  Ακροστιχίδας των Δικαιωμάτων και ιδέες για την εικαστική δημιουργία [σε ομάδες εργασίας] της δικής μας ακροστιχίδας.

DSC03687DSC03688

Δραστηριότητα 3:

Τα παιδιά ζωγραφίζουν στο παιδάκι της εργασίας την προσφορά τους (το  Δικαίωμα του Παιδιού που θα ήθελαν να έχει), ΣΠΙΤΙ – ΡΟΥΧΑ- ΦΑΓΗΤΟ -ΚΡΕΒΑΤΙ κλπ.

DSC03700DSC03699

4 Εργαστήριο (3 διδακτικές ώρες)

Δραστηριότητα 1

«Όλοι ίσοι, διαφορετικοί και αγαπημένοι»

Εξοικείωση με την έννοια της «διαφορετικότητας» μέσα από ένα σύνολο παραμυθιών

Βασικοί ήρωες που θα προσεγγίσουμε είναι ο Έλμερ ο πολύχρωμος ελέφαντας και ο Ακανθούλης .

DSC03728DSC03730

Δραστηριότητα 2:

Διαβάσαμε το παραμύθι <<Ο ΧΝΟΥΧΝΟΥΔΕΛΟΣ>>

και συζητήσαμε για τη διαφορετικότητα

DSC03723

Δραστηριότητα 3:

Τα παιδιά φιλοτεχνούν ένα Μικρό Βιβλίο με ήρωα τον Έλμερ, στέλνοντας μηνύματα αποδοχής και αγάπης προς τον διαφορετικό άλλο, αλλά και προασπίζοντας την ανάγκη να αγαπάμε και να αποδεχόμαστε τον μοναδικό και ξεχωριστό εαυτό μας.

DSC03732

5 Εργαστήριο (3 διδακτικές ώρες)

Δραστηριότητα 1

Κατανόηση της σημασίας της αποδοχής του διαφορετικού αλλά και της αξίας του διαφορετικού «εγώ» μέσα από τη διδακτική αξιοποίηση του παραμυθιού <<Η Αργυρώ γελάει>>.https://www.youtube.com/watch?v=R1XDjJ8L7FA

DSC03726

Δραστηριότητα 2

Αντιληφθήκαμε την έννοια της αναπηρίας και της ανάγκης συμπερίληψης και αποδοχής των  ατόμων με αναπηρία και ευαισθητοποιηθήκαμε  στην ανάγκη προάσπισης των δικαιωμάτων όλων των ατόμων με αναπηρία σε κάθε γωνιά του πλανήτη.

Φανταστήκαμε τον εαυτό μας διαφορετικό ή με κάποια έλλειψη και ως αποτέλεσμα:

επιχειρήσαμε να ζωγραφίσουμε με το στόμα , να μετακινηθούμε με τη βοήθεια μπαστουνιού, να μιλήσουμε στη γλώσσα των κωφών και να μετακινηθούμε καθισμένοι σε καροτσάκι .

DSC03717DSC03719DSC03722DSC03720

6 Εργαστήριο(3 διδακτικές ώρες)

Δραστηριότητα 1

Στον υπολογιστή  οι μαθητές ψάχνουν και βάζουν σε σειρά εικόνες για τα ανθρώπινα δικαιώματα που είναι ανακατεμένες στην οθόνη με την βοήθεια των αριθμών και με την τεχνική πατάω
σέρνω.( οι μαθητές δουλεύουν χωρισμένοι σε ομάδες).

Δραστηριότητα 2

Παίζουμε διαδραστικά παιχνίδια (βρές την ίδια εικόνα , φτιάξε το πάζλ), όλα σχετικά με τα ανθρώπινα δικαιώματα.

DSC03698

7 Εργαστήριο (3Διδακτικές ώρες)

Δραστηριότητα 1

Αξιολόγηση: «Τότε νόμιζα – Τώρα ξέρω»

Οι μαθητές αποτιμούν το πρόγραμμα και την ολοκλήρωση του τρίτου θεματικού κύκλου, ξεκινώντας με αυτά που γνώριζαν στην αρχή σε αντιπαραβολή με όσα έχουν κατακτήσει με την ολοκλήρωση του προγράμματος.

Δραστηριότητα 2

Διαμορφώνεται ένας τελικός εννοιολογικός χάρτης, τον οποίο οι μαθητές και οι μαθήτριες συγκρίνουν με τον αρχικό. Οι μαθητές και οι μαθήτριες αποτυπώνουν εικαστικά τις εντυπώσεις τους για τα ανθρώπινα δικαιώματα ζωγραφίζοντας αυτά, που θεωρούν πιο σημαντικά ή πιο ενδιαφέροντα.

DSC03682DSC03681DSC03680